Over het restaurant Restaurant Bolyari

Laat je zintuigen prikkelen

In Restaurant Bulyari maak je een reis terug in de tijd. Tafels met handgeweven kleedjes, wagenwielen omgetoverd tot interieurverlichting en de Bulgaarse Folkloremuziek, geven de typisch Bulgaarse ambiance. Zowel voor lunch als diner kun je hier terecht om te genieten van de lekkerste gerechten. Alles is vers en zelfgemaakt, dus kom snel langs en laat je zintuigen prikkelen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Bolyari

Zaterdag en Zondag 12:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bolyari

Elly N.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst, goede wijn, lange wachttijd maar verse producten, niet duur, echter niet verrassend vrij vet en zout , niet voor herhaling vatbaar. Wat vreemd was dat alles nog opgestart moest worden om 17.30 uur op een zaterdagavond .We waren overigens de enige gasten...
Boriana P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wat verwacht je van DE eerste echte Bulgaarse restaurant? Heerlijke Bulgaarse keuken, die van oma als het ware. Nou, de teleurstelling was enorm. De kruiden ontbraken aan alle kanten, de vlees was smakeloos, de bonen salade- geen idee uit welke bulgaarse kookboek gepikt, maar de combi met augurken- kom op zeg! Waar zijn de traditionele witte bonen, niet uit een blikje zoals hier, maar zoals ze horen lekker vers gekookt en dan met rode peper. Nee, de Bulgaarse smaken en tradities waren hier ver te zoeken! De frietjes- erger dan bij de snackbar om de hoek. Zonde van de mooie zaak! Azis op de achtergrond? Serieus? Jammer! Ik hoopte mijn Bulgaarse stekkie te hebben gevonden, maar hier ééns en nooit meer!
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Een unieke keuken met bijzonder vriendelijke bediening en unieke Bulgaarse gerechten van telkens hoge kwaliteit: gebakken rundertong, moussaka met rundergehakt, runderentrecote op gebakken brood, gebakken kaas, mascarpone-dessert (en dat is nog maar een héél kleine afspiegeling van de zéér uitgebreide en interessante menukaart).
En niet te vergeten: uitstekende Bulgaarse wijnen voor zéér betaalbare prijzen.
Kortom, dit restaurant is een aanwinst voor het centrum van Den Haag !!
N.B. hooguit de sfeer kan ietsjes 'warmer', bijvoorbeeld door andere verlichting of het aankleden van de muren met wat kunst
Ms J G.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Sfeervolle, mediterraanse inrichting met muziek uit de Balkan. Dit was mijn tweede keer bij de Bulgaar omdat de gerechten en de sfeer mij aan de vakanties in Macedonië deed denken, voor mij het paradijs op aarde. De shopka salade is bedekt onder een laag pittige, Bulgaarse kaas. Toen ik vroeg waar deze kaas te koop is, kreeg ik een visitekaartje van een winkel in Den Haag waar ze dit verkopen. Super! De gerechten zijn eenvoudig maar smakelijk en de rode huiswijn paste daar goed bij, een beetje kruidig. De desserts mierzoet maar wel origineel en zelfgemaakt.

De bediening is zeer vriendelijk en toegankelijk. Ze houden wel van een praatje. Klein minpuntje is dat ik nog een tabaksgeur ruik wanneer personeel net heeft gerookt, dat is minder aangenaam. Maar vrijdagavond laat na het eten kan ik me daar niet druk om maken.

Absoluut een aanrader, authentiek en gezellig.
htenzijthoff .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Leuk restaurant.
Gezellige Bulgaarse sfeer met zeer vriendelijke bediening. Er werd goed geadviseerd over de gerechten
Eten was heerlijk.
Voor herhaling vatbaar
BarbaraSl .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Een prima avondje uit met lekkere Bulgaarse gerechten. Door het gebruik van AHrestaurantbonnen was de keus beperkt, maar prima genoeg. Leuk om een keer gegeten te hebben, maar niet spectaculair genoeg om nóg een keer naar toe te gaan (zonder AH bonnen ook flink aan de prijs...).
Jo-AnnL .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het personeel was heel aardig en mijn broer en ik hadden als voorgerecht salade respectievelijk kippensoep en als hoofdgeredht lekkere gegrillde kipfilet voor twee personen. Ook de Bulgaarse taart als nagerecht viel bij ons in de smaak. We willen er absoluut nog een keer naartoe. Wat een aanrader!
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Leuke sfeer en lekker eten. Eten is niet heel verrassend of heel bijzonder, jammer genoeg. Eten was ook niet echt warm meer. (nadeel van met een groep eten?) Leuk decor met Bulgaarse muziek op de achterkant. Volle glazen wijn. We moesten wel redelijk lang wachten op de gerechten. Verder werd er ergens binnen gerookt wat niet heel smakelijk was.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zeer charmante ontvangst, lekkere volle glazen wijn. Goed eten, maar niet verrassend. Taart toe erg lekker, onhollandse sfeer.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het was een beetje rumoerig waarschijnlijk omdat het een klein zaakje betreft en het wel vol zat,de gastvrouw was super vriendelijk en het eten was goed warm opgediend en lekker hoewel er ook een stukje bij de mixed grill zat wat iets minder lekker was qua kruiden je moet er van houden denk ik.
Toch nog maar een keer terug voor het kippetje die werd toch al aan bevolen
Berthine B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen. Lekker eten voor een goede prijs. Vooral het dessert was erg lekker. Een aanrader. We gaan er bij ons volgende bezoek aan den haag zeker nogmaals eten
Patrice K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst en bediening door de gastheer. Met de AH restaurantactie konden wij verschillende dingen van de kaart proeven. Het eten was op een huiselijke manier klaargemaakt, licht gekruid en smaakte prima. Vooral de kip sach (op hete stenen plaat geserveerd) en het taartje met biscotti waren smakelijk. Prijs/kwaliteit van de 'normale' kaart zag er goed uit, dus wij komen zeker terug om wat andere gerechten te proberen. Rode wijn (mavrud) was lekker kruidig, sfeer in het restaurant redelijk basic en huiselijk.
Marcel120981 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Echt een toprestaurant, in het verleden al vaker geweest en nu een tijdje geleden alweer. Maar we kwamen tot de conclusie dat we hier echt vaker moeten gaan eten! Heerlijke gerechten, goede kwaliteit, ruime porties en heerlijke bulgaarse wijn! Echt een aanrader
Milena B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Vorige week met de AH eetactie met zijn tweetjes voor het eerst in Bolyari gegeten en we waren positief verrast. Niet alleen was de gastvrouw bijzonder vriendelijk, het eten was heerlijk. Als voorgerecht hadden we de kippensoep en Sobska salad, beide heel smaakvol. Als hoofdgerecht kozen we voor de mixed grill en de varkenskuit. De gastvrouw vroeg ons of we het midden op tafel wilde met aparte bordjes erbij zodat we van alles wat konden proeven. Beide gerechten smaakten heerlijk, de varkenskuit was mals en goed gekruid. ook de mixed grill was heerlijk en de Bulgaarse kruiden waren duidelijk te proeven. De aardappeltjes die we erbij kregen verrasten ons ook, zo smaakvol en in combinatie met dille, zo krijg je ze thuis nooit! Eigenlijk waren we zo vol dat we geen toetje meer wilden, maar onze lieve gastvrouw overtuigde ons om het typisch Bulgaarse toetje te nemen, een soort puddingachtige taart met bastonje koekjes en hij smaakte goed, we kregen er allebei een glaasje ' grappa' bij van het huis. Al met al een heerlijke avond begeleid door goede Bulgaarse wijn en bier en een heel prettige bediening! Wij hebben het aangeraden aan onze omgeving en komen zeker nog eens terug!

Bedankt team Bolyari!
Milena B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016

Bedankt team Bolyari!
Jenny P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Heerlijk gegeten en wat een vrolijke dame die de 7 tafeltjes bedient. Gezellig en warm, informeel en met goed advies over de gerechten. De rundertong in boter is heerlijk, die hadden we buiten ons AH-actie erbij genomen. Lamsvlees ook supermals en bij alle gerechten heerlijk gekruid, subtieler en smaskvoller dan bijvoorbeeld Grieks eten, waar het menu wel wat op lijkt. Decor is simpel, maar past bij de knusse sfeer.
Ayesha K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij hebben hier gisteren gegeten via de ah actie. We konden kiezen uit een beperkt menu, salade of kippensoep vooraf, mixed grill, kipschotel, lamsschotel of varkenskuit als hoofdgerecht en het toetje was een Bulgaarse biscuittaart.
Wij kozen allebei voor salade vooraf, deze bestond uit tomaat, komkommer, paprika en ui met olie en kaas en daarnaast werd Bulgaars brood geserveerd. De salade was lekker, maar simpel en veel
Te veel. Het brood was heerlijk.
Ik had de mixed grill gekozen en mijn vriend de varkenskuit. Voor beide gerechten geldt dat het vlees heel mals bereid was, maar niet op smaak. De aardappels die erbij geserveerd werden waren eigenlijk het lekkerste van het gerecht. Omdat we al erg vol zaten van het voorgerecht en het hoofdgerecht tegenviel, hebben wij het verder niet op kunnen eten. Sommige gerechten zijn het waard om met buikpijn naar huis te gaan, deze waren dat niet. Ook het toetje hebben wij gelaten voor wat het is.
De serveerster was vriendelijk, maar er was wel een andere service voor ah actie klanten. De tafel die vlak na ons binnenkwam werd begroet met een borrel van het huis, deze was ons niet aangeboden. Toen even later bleek dat zij ook via de ah actie kwamen, werd er gezegd dat ze dat wel even wat eerder hadden moeten melden en was er wat irritatie op de gezicht te zien. Ik hou niet van 2 verschillende behandelingen.
stijnvandecasteele .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Helaas niet hadden ik en mijn vriendin niet zo'n goede ervaring bij Bolyari en zouden we op basis van deze ervaring andere mensen niet aanraden om hier te gaan uiteten. De dame die ons ontving was erg vriendelijk en somde bij het zien van onze AH-bon op wat onze mogelijke opties waren. Ze voegde er bij elk gerecht aan toe dat dit bijzonder lekker was en de specialiteit van het huis. Uiteindelijk kozen zowel ik als m'n vriendin voor de kippensoep en de mixed grill, beiden bijzonder lekker en de specialiteit van het huis, zo werd ons nogmaals toevertrouwd.
De kippensoep was niet bijzonder en zelfs een beetje smaakloos. Bij de mixed grill lag er vooral heel er veel kip, die net als zijn soep-variant weinig bijzonder was en eveneens wel wat smaak had kunnen gebruiken. Een klein rond worstje was dan weer wel verrassend lekker, jammer dat de twee overige stukken vlees (beide gehakt) op het gebied van bijzonderheid en smaakloosheid zeer gelijkaardig waren aan de kip. Over de groeten en de gefrituurde aardappel kan ik weinig slecht zeggen, helaas ook weinig goeds. De balans kwantiteit/kwaliteit mocht ook hier wat anders afgesteld worden.
Ook driemaal op Spa Rood gevraagd, waarop we telkens getrakteerd werden op een glas niet-bruisend water.

Een niet-bijzonder, smaakloos en dus niet aan te raden bezoek. Hoewel de grote groep vriendinnen aan een andere tafel wel heel veel plezier en smaak leken te hebben. Toegegeven waren we ook een tikkeltje jaloers op wat er allemaal op de schotels lag die hen geserveerd werd. Misschien waren dat wel de echte specialiteiten die je krijgt als je zonder AH-bon komt.
SteentjeRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Na een restaurant te hebben gegoogled ben ik met collega's medio 2015 bij Bolyari terecht gekomen. De hartelijkheid van de serveerster en de kwaliteit van het eten bevielen ons zeer goed. We waren aangenaam verrast en hebben een super avond gehad.

Hierna heb ik met mijn man het restaurant verschillende keren bezocht en inmiddels behoort dit tot onze vaste restaurants als wij in Den Haag zijn. We hebben al van verschillende gerechten genoten, de heerlijke Pileshka Supa, een heerlijke vegetarische soep, de parlenka, Chushka Burek, Kartofeni Kioftenca, Pileshki Sach, Lams Georgeovski, Bulgaarse Musaka, Varkenskuit, Sach Pikanto...we hebben zo'n beetje alles al geprobeerd en zijn nog geen enkele keer teleurgesteld. Het eten is heerlijk, de bediening is hartelijk en wij zitten er op ons gemak. Het is zeker een aanrader en wij komen graag weer terug.
Wouterr82 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We waren wel nieuwsgierig naar dit kleine Bulgaarse restaurant en we werden aangenaam verrast. Uitgebreide keus, smakelijke en goed bereide gerechten. Serveerster zeer vriendelijk en attent maar komt soms ook iets te amicaal over of wat ongemakkelijk uit de hoek, wat ook wel weer vermakelijk was. Eenvoudige maar sfeervolle inrichting. Wij zaten aan het grote raam en dat doen we geen tweede keer, je kijkt uit op een blinde muur en je zit nogal in de etalage. Qua eten zeker een aanrader!