Restaurant Bøg

Prinsestraat 130 2513 CH Den Haag Nederland Kaart
"New Nordic cuisine, dat is waar je hiervoor terecht kunt. In de keuken staan twee jonge chefs die de sterren van de hemel koken. Prachtig opgemaakte borden, die er eenvoudig uitzien maar waanzinnig complexe smaken meebrengen. Je eet hier 6 of 8 gangen, waarbij ik je zeker kan aanraden om ook eens het vegetarisch menu te proberen. Je zult verrast worden.

Er is een beknopte wijnkaart, waarvan de wijnen passen bij de gerechten maar ook zonder probleem los ervan lekker zijn. Je hoeft vanaf nu niet meer naar de Nordics te rijden om te genieten van deze onverwacht mooie keuken. Den Haag is gelukkig een stuk dichterbij."

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.nl

INSIDER tip

"Hoewel ik geen dessert liefhebber ben was het dessert met karnemelk, dille en meringue onvergetelijk!"

Meer informatie over restaurant Restaurant Bøg

9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bøg

Paul W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Wij vonden de bediening erg goed, sommelier heeft goede kennis van zijn ' pairing' wijnen, aardige eigenaar en bijzondere gerechten. Aanrader!
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Het was een culinair genot, heerlijk gegeten!
De gerechten en de aangepaste wijnen werden vakkundig toegelicht. Het huisgebakken brood en knackebrød waren overheerlijk. Een echte aanrader!
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Het siert dit restaurant dat er altijd iets uitgeprobeerd wordt, men wijkt af van gebaande paden en dat is lef. We hebben veel bij Bog gegeten en meestal is het wauw. Gisterenavond vonden we wat minder, nog steeds goed hoor. De eerste gerechten waren zeer geslaagd en het dessert ook. De langoustine en de bijbehorende wijn verdwenen echter in het geweld van een te zoete crumble en een te zure creme. Ons advies: hou het simpel. Wij zouden ook een krachtigere wijn (Zuid Rhone) bij het vlees serveren waardoor het gerecht spannender wordt. Het dessert is mooi, maar voor een sommelier een hersenkraker. wat leuk is, is dat het personeel echt openstaat voor feedback.
Annelies G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Geweldig avond uit! Wij hebben genoten van de amuses tot aan de desserts. Mooie wijnarrangement met goede uitleg van de sommelier.
Wij komen zeker terug!
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Super goede smaken, met veel aandacht en precisie bereid en gepresenteerd. Tussen de gangen mocht het van mij iets vlotter, maar dat is erg persoonlijk. Concept (vlees/vis of vegatarisch menu) is erg leuk - overzichtelijk kiezen en verrast met nieuwe gerechten.
Mar D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Wat een feest om hier te eten! Fijne omgeving, aardige bediening, goede uitleg van gerechten en wijn. Ze slangen is best veel, zeker omdat er ook nog heerlijke kleine hapjes geserveerd worden voorafgaand aan het menu, maar ja, wij gaan niet zeuren hoor!
Dario M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Geweldige wijnen, uitzonderlijk eten en niet te vergeten zeer prettig personeel
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Akoestiek niet heel goed, maar eten fantastisch !
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Bank aan muurzijde zit erg recht - verder mooie inrichting passend bij Scandinavië
B H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Geweldig Team! Kwaliteit en vriendelijk. Spannend menu klasse! Wijn en spijs complimenten! Bedankt voor een heerlijke avond.
Micha D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Top restaurant. Precies genoeg tijd tussen gerechten. Kwaliteit gerechten erg goed en met veel zorg opgemaakt.
Wijnarrangement aan te raden; goede uitleg en bijzondere wijnen.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Bøg is mijn favoriete restaurant in Den Haag. De gerechten zijn bijzonder, verassend, zeer smaakvol. De kok weet elke keer mooie smaakcomposities te maken en geeft je zo een mooie beleving.
De bediening is zeer attent. De wijn is wel wat prijzig maar excellent. De inrichting is rustig, tijdloos en warm. Je kunt op een normale toon met elkaar praten, andere gasten overstemmen je gesprek niet.
Na afloop ben je verzadigd, de vele gangen zorgen ervoor dat rustig en uitgebreid van elk gerecht kunt genieten. Ik ga weer voor een herhaling en hoop dat Bøg ons nog vele jaren blijft verrassen in Den Haag!
David D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Bøg staat garant voor een mooie avond uit op hoog niveau. Mooie gerechten, goede wijnadviezen en een relax sfeer. Ster waardig!!
Wij zijn hier al meerdere keren geweest en komen zeker grag terug.
Andreas V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Heerlijk gegeten! Restaurant heeft keuze uit twee 6-gangen menu's. 1 vlees/vis en 1 vegetarisch. gerechtjes zijn goed in balans met af en toe verrassende ingredienten zoals duinbloembessen en crumble van roggebrood. Het gerecht met de langoustine sprong er voor mij echt uit. Heerlijk!
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Wat een ontdekking, dit restaurant! Allereerst geweldig dat er een vegetarisch menu was naast het vis/vlees menu. Dit bestond uit een serie verrukkelijke en gevarieerde gerechtjes, elk met zeer bijzondere smaak-combinaties. We hebben echt genoten, van begin tot eind. Het personeel is super vriendelijk en de inrichting - uiteraard scandinavisch - prachtig. Zelfs servies, glazen en andere accessoires zijn smaakvol en dragen daardoor bij aan de ervaring. Wij komen zeker terug!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Een ervaring als geen te voren. Wij hadden het vega menu; vaak een ondergeschoven kindje, maar hier een volwaardige smaaksensatie. Aan beide kanten van de tafel kwamen geluiden van geluk bij het proeven van het gerookt/gepocheerde eierdooir en gepekelde bospeen, maar ook de skyr met aardbeien was een winnaar. Eigenlijk alles. Het interieur matched bij het eten, de bediening is geduldig en kundig, en ook erg fijn: het is niet zo chique aangekleed dat je je er ongemakkelijk bij voelt. High dining met high pleasure.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heel mooie verrassende gerechten die allemaal verschillen en goed opgebouwd zijn in smaak, kleur en structuur. Fijne ontvangst en vooraf bij het zes gangen menu ook nog drie oprecht lekkere appetizers ( lijnzaad 'kletskop' met gerookte kaascreme, beignets met zachte vulling, , cornettootje met gerookte zalm en viseitjes. Spannende smaakexplosies zo nu en dan. Het kiphoofdgerecht was lekker maar in de reeks het minst verrassend. (Misschien even licht roken? Daar zijn ze goed in in dit restaurant ;) De 2 desserts top. Verder heerlijk eigengebakken brood, prima portionering, heerlijke wijn geadviseerd gekregen. Aanrader!
Merelijne V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Een heerlijke avond gehad bij Bøg. Alles tot in de puntjes verzorgd in een ontspannen sfeer en wat een fantastische gerechten. Hier komen we terug!
Titia D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Fantastische keuken. Je kunt kiezen uit een 6-gangen vlees/vis menu of 6-gang vegetarisch. Het wijn arrangement is een absolute aanrader. De wijnen worden afgestemd op de gerechten en de sommelier geeft geweldige uitleg over de wijnen.
Dineren in dit restaurant is echt een geweldige avond uit.
J W.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Heerlijke gerechten, echte smaaksensaties, met mooie wijncombinaties, verrassend van het begin (3 amuses) tot aan het einde (huisgemaakte spijs koekjes met duindoorn spread en meringue)
Wij komen zeker terug!!