Restaurant Bøg

Prinsestraat 130 2513 CH Den Haag Nederland Kaart
"New Nordic cuisine, dat is waar je hiervoor terecht kunt. In de keuken staan twee jonge chefs die de sterren van de hemel koken. Prachtig opgemaakte borden, die er eenvoudig uitzien maar waanzinnig complexe smaken meebrengen. Je eet hier 6 of 8 gangen, waarbij ik je zeker kan aanraden om ook eens het vegetarisch menu te proberen. Je zult verrast worden.

Er is een beknopte wijnkaart, waarvan de wijnen passen bij de gerechten maar ook zonder probleem los ervan lekker zijn. Je hoeft vanaf nu niet meer naar de Nordics te rijden om te genieten van deze onverwacht mooie keuken. Den Haag is gelukkig een stuk dichterbij."

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.nl

INSIDER tip

"Hoewel ik geen dessert liefhebber ben was het dessert met karnemelk, dille en meringue onvergetelijk!"

Meer informatie over restaurant Restaurant Bøg

Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijk gegeten, mooie combinaties. De wijnen zijn ook met zorg gekozen
Kaveri A.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
bøg is hemels! we gaan zeker terug :). De wijn paste perfect bij het eten en de bediening was heel kundig en vriendelijk. Een echte aanrader.
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Lekker, verassend met een zoetje en een zuurtje. Gezellige ontspannen sfeer
R. D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken. Originele smaken en vriendelijke maar ook attent bediening. Wij hebben een super avond gehad!
Vynes_ .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Voor de 2e keer hier gegeten vanavond. Omdat ik hier aangenaam(en bovengemiddeld) verrast was(2 tafelgenoten ook) in april, stelde ik wederom Bog enthousiast voor als dinerplek. Overigens kan ik na jarenlang op het hoogste niveau horeca gewerkt te hebben, goed en oprecht een restaurantervaring beoordelen.
-Gastheerschap
De ontvangst was ietwat houterig, en opmerking van gastheer over jas die niet over stoel mag, raakt kant nog wal. Het duurde ook te lang (onnodig)voordat we ons 1e glas wijn(aperitief) hadden. Het serveertempo was grotendeels wat rommelig; 3x begeleidende wijn te laat op tafel. Tijd tussen laatste amuse en 1e gang was bijvoorbeeld te kort. Vorige keer was de aandacht van gastherenteam na laatste gang onvoldoende. Nu opnieuw helaas(waarom gebeurt dat zo vaak in middenklasse gelegenheden?). Wel prima dat ik 's middags gebeld werd ter bevestiging van reservering/check dieetwensen! Helft van bediening heeft goede kennis van zaken, en voegt echt wat toe. Iedereen is vriendelijk en probeert attent te zijn. Jammer dat men blijkbaar onterecht denkt dat ik geen vis eet. Een verhaal over de "zomerbok"(ree) mag best uit zichzelf verteld worden (voegt iets toe waarom ree nu(juli) geserveerd wordt, i.p.v. in najaar).
Ik had de indruk dat het bedieningsteam vanavond ietwat moeite had om haar aandacht goed over iedereen te verdelen (er zat een bekende A'damse sterrenchef te eten). Ik zag ook wat onnodige foutjes om ons heen ontstaan.
-Diner
Het pre dessert was absoluut het mooiste gerecht van de avond(vorige keer was dat het dessert). Het hoofdgerecht was veel te karig geportioneerd. In zijn totaal(6gangen) was de portionering ook vrij beperkt. Het tussengerecht met eidooier viel helaas tegen(vorige keer ook). Overige gerechten waren prima in orde. Voorgerecht met biet en pistache was goed en had mooie spanning tussen verschillende smaken. Net als velen ben ik geen dessertfan. Opnieuw heb ik toch echt genoten van goede niet te zoete smaakverhoudingen. In het algemeen weet de keuken goed wat men aan het doen is, de patissier steekt hier voor mij bovenuit.
-Prijs/kwaliteit
Misschien kunnen de gastheren zich zodanig organiseren, dat de lijn van alle mooie aandacht die de gerechten krijgen, verder beter wordt doorgezet. €80 - 90,- p.p. vind ik wat aan de dure kant, voor wat je in totaliteit hiervoor krijgt. Het verschil zit hem vooral in het gastheerschap(achter de komma, datgene wat verdergaat dan gemiddeld) en beleving als gast hiervan.
Ik verbaas me oprecht over de heel hoge waarderingen die andere proevers geven bij dit adres. Voor een 9/9,2 zijn er echt nog teveel verbeterpunten. Is men niet zo kritisch, of maken de verhoudingen blijkbaar niet zo uit? (Een 9,2/score uitmuntend past eerder bij, De Bokkedoorns(2*)of De Leest(3*)) Een dikke 8, maybe 8,5 is hier veel eerlijker. Het is een goed adres, ook met interessante potentie, het is een mooie keuken. Het is alleen zeker niet top(daar is echt meer voor nodig).
-Allround
In het algemeen een prima en goede ervaring, mooie smaken. Sommige gerechten zijn sterwaardig(Michelin). Ik neem mee, dat de totale menusamenstelling vandaag minder aansluit bij mijn persoonlijke smaak. Helaas was vanavond een wat vlakkere beleving van gastheerschap. De stoelen zijn helaas matig om lang op te zitten(leuning is te hard/ongeschikt voor relaxed diner).
Leontine S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Bijzondere smaakcombinaties en bereidingen, heerlijke wijnen en zeer professionele en aardige service! Je kiest een menu, vlees en vis of vega, en vervolgens kan je achterover leunen en genieten van een lange avond tafelen; echt een aanrader!
Zinzi V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Zeer gezellig ingericht, lekker modern en sjiek tegelijkertijd. Wij voelde ons echt op ons gemak door het vrolijke en vriendelijke personeel. Eten was zeer goed! Mooie opgemaakte borden en goede wijn erbij. Een gang extra had er wel bijgekund, maar het was zeker niet te weinig!
Heb je een keer zin in iets vernieuwends en echt goed eten, ga dan zeker eens langs bij bøg!
Linda C.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Echt een avondje uit. Van het vriendelijke persoonlijke ontvangst door Peter (We hadden gereserveerd en werden direct met onze naam aangesproken, ook al waren we hier voor het eerst) tot de bijzondere gerechten en verrassende wijnen (wij dronken bijvoorbeeld voor het eerst oranje wijn). De bediening is heel vriendelijk en geeft duidelijke uitleg. Het is ook precies de goede mix tussen persoonlijke aandacht en afstand. Al zou het aantal verschillende personen dat aan tafel komt voor mij wel wat minder mogen. In het geheel zeer onder de indruk. Dit restaurant zal ik zeker aanraden!
Peter J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Erg lekker gegeten bij Bøg! Ontspannen bediening, staff met veel vakkennis en het eten is vol met bijzondere smaken. Ondanks de hoge verwachtingen werden we zeker niet teleurgesteld. Hier komen we zeker terug. Kortom lekker eten, lekker wijn, leuk ambiance en geweldig staff!
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Geweldig gegeten bij dit voortreffelijke restaurant. De gerechten zijn bijzonder en origineel, zowel qua textuur als qua opmaak. De wijnselectie is zorgvuldig en bijpassend. Een waar feestje.
Marietta V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Fantastische ontvangst en bijzondere gerechten. Origineel, mooi opgemaakt, zeer smakelijk.
Zelden zo'n geweldige, attente en beschaafde bediening meegemaakt. Wij komen graag terug.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Leuke verrassing, leuke styling, lekker eten en vriendelijke staff. Wel reserveren, het was lekker druk met verschillende clientèle. De dessert met vlierbloesem en kruisbessen was fantastische!
Gaby P.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Waanzinnig lekker gegeten en de service is heel gastvrij en attent.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Vriendelijke service, heerlijk eten en het personeel weet wat ze serveren! Top!
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Dit blijft 1 van mijn favorieten. altijd weer mooie en originele combinaties. Het is echt een bijzonder avondje uit eten. Mooi wijnarrangement erbij. Chapeau!
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Al tijden weer zin om langs te gaan, inmiddels is dat gelukt, heerlijk gegeten.
Wijnen waren bijzonder, gerechten verassend en erg lekker.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Dit is een heel bijzonder restaurant met originele en heerlijk gerechten. De bediening is uitstekend en de verlichting is precies goed. Wij komen zeker terug!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Zeer verfijnde gerechten zowel de vlees/vis als de vegetarische gerechten. De wijnen van het wijnarrangement waren zeer zorgvuldig gekozen en pasten prima bij de gerechten. Wij komen zeker nog een keer terug. Kortom, een aanrader!
Just R.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Het eten was heerlijk en verfijnd. De sfeer goed onder andere door de aardige bediening. De wijnen waren lekker en vooral de champagne was erg goed!