Restaurant Bøg

Prinsestraat 130 2513 CH Den Haag Nederland Kaart
"New Nordic cuisine, dat is waar je hiervoor terecht kunt. In de keuken staan twee jonge chefs die de sterren van de hemel koken. Prachtig opgemaakte borden, die er eenvoudig uitzien maar waanzinnig complexe smaken meebrengen. Je eet hier 6 of 8 gangen, waarbij ik je zeker kan aanraden om ook eens het vegetarisch menu te proberen. Je zult verrast worden.

Er is een beknopte wijnkaart, waarvan de wijnen passen bij de gerechten maar ook zonder probleem los ervan lekker zijn. Je hoeft vanaf nu niet meer naar de Nordics te rijden om te genieten van deze onverwacht mooie keuken. Den Haag is gelukkig een stuk dichterbij."

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.nl

INSIDER tip

"Hoewel ik geen dessert liefhebber ben was het dessert met karnemelk, dille en meringue onvergetelijk!"

Meer informatie over restaurant Restaurant Bøg

9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bøg

Jairl .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Strak ingerichte restaurant met de focus op kwaliteit en mooie gerechten. Was voortreffelijk en de wijn arrangement is zeker een aanrader!
P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Delicaat eten, verrukkelijk, voor speciale gelegenheid. Het eten verdient aandacht, dus goed gezelschap en het is prijzig.
Filip L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Blablablabla Blablablabla BlablablablaBlablablabla Blablablabla Blablablabla BlablablablaBlablablabla Blablablabla Blablablabla BlablablablaBlablablabla Blablablabla Blablablabla BlablablablaBlablablabla
Kim H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Een echte ervaring, heerlijk gegeten, perfecte service, duidelijke passie voor wat ze doen, zeker een aanrader wanneer je eens wat nieuws wilt proberen
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2018
Ik vind Bog nog altijd het beste restaurant in Den Haag. Originele en lekkere gerechten, interessante wijnkeuze en een prettige sfeer. Iedere keer als ik daar ga eten, vraag ik me af waarom ik er niet vaker kom.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Wat een feest. De Scandinavische keuken is licht en zeer bijzonder. Prachtige, pure combinaties. Zeer smaakvol en fantasierijk.Mooie biologische champagne. Heerlijke bijpassende wijnen, geschonken door een zeer kundige sommelier. Een top avond!
Myrthe K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Fantastisch eten met een perfecte bediening! Zeer kundig! Aparte combinaties met een mooie opmaak, een feestje op je bord.
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Heel hartelijk ontvangen. Heerlijk aperitief en enorm verrast door alle leuke gerechten. Bijzondere kennismaking voor ons met deze keuken. We vonden alles eigenlijk kloppen. Leuke verhalen over de bijpassende wijnen. Ik was al helemaal gelukkig met het zelfgemaakte zuurdesembrood met boter en toen moest het feest nog beginnen. Aperitief (gin/tonic variant en prosecco) echte aanrader.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Zelden zo'n prettige avond gehad bij een restaurant. Elke hap is een ervaring op zich. Het personeel is zeer gastvrij en neem de tijd om elke vraag over het gerecht enthausiast te beantwoorden. Tussen elk gerecht zit precies genoeg tijd om na te genieten.
kmjf F.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Lekker vegetarisch menu! Super lekker, wel erg machtig doorgrote porties met yoghurt, cremes etc. maar, zeker een grote aanrader, we will be back!
Daniëlle B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2018
Super lekker gegeten, goede ontvangst
Mooi interieur
Wijnen waren lekker
Ook de vegetarische menu is een aanrader
Bediening aan tafel door de koks is tof
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Wij vonden de bediening erg goed, sommelier heeft goede kennis van zijn ' pairing' wijnen, aardige eigenaar en bijzondere gerechten. Aanrader!
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Het was een culinair genot, heerlijk gegeten!
De gerechten en de aangepaste wijnen werden vakkundig toegelicht. Het huisgebakken brood en knackebrød waren overheerlijk. Een echte aanrader!
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Het siert dit restaurant dat er altijd iets uitgeprobeerd wordt, men wijkt af van gebaande paden en dat is lef. We hebben veel bij Bog gegeten en meestal is het wauw. Gisterenavond vonden we wat minder, nog steeds goed hoor. De eerste gerechten waren zeer geslaagd en het dessert ook. De langoustine en de bijbehorende wijn verdwenen echter in het geweld van een te zoete crumble en een te zure creme. Ons advies: hou het simpel. Wij zouden ook een krachtigere wijn (Zuid Rhone) bij het vlees serveren waardoor het gerecht spannender wordt. Het dessert is mooi, maar voor een sommelier een hersenkraker. wat leuk is, is dat het personeel echt openstaat voor feedback.
Annelies G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Geweldig avond uit! Wij hebben genoten van de amuses tot aan de desserts. Mooie wijnarrangement met goede uitleg van de sommelier.
Wij komen zeker terug!
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Super goede smaken, met veel aandacht en precisie bereid en gepresenteerd. Tussen de gangen mocht het van mij iets vlotter, maar dat is erg persoonlijk. Concept (vlees/vis of vegatarisch menu) is erg leuk - overzichtelijk kiezen en verrast met nieuwe gerechten.
Mar D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Wat een feest om hier te eten! Fijne omgeving, aardige bediening, goede uitleg van gerechten en wijn. Ze slangen is best veel, zeker omdat er ook nog heerlijke kleine hapjes geserveerd worden voorafgaand aan het menu, maar ja, wij gaan niet zeuren hoor!
Dario M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Geweldige wijnen, uitzonderlijk eten en niet te vergeten zeer prettig personeel
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Akoestiek niet heel goed, maar eten fantastisch !
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Bank aan muurzijde zit erg recht - verder mooie inrichting passend bij Scandinavië