Restaurant Boathouse Almere

Noorderplassenweg 150 1316 VV Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Boathouse Almere

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,2
Mario S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Lekker geluncht, buiten op 30 oktober! Aardige bediening kwam direct een bak water voor de hond brengen. Brood royale hoeveelheid geitenkaas en geroosterde hazelnoten en een prima broodje entrecote
Raymon335 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Hier gisteren wezen eten. Mooie locatie en mooi terras. Qua sfeer en decor is het dik in orde. Kaart is niet groot, maar voor iedereen is er wel wat op te vinden. Toen wij na 50 minuten nog steeds ons voorgerecht niet hadden hier maar eens naar gevraagd. Toen er na dik een uur nog steeds niks op tafel stond hier nog maar eens naar gevraagd en 10 minuten later stond het voorgerecht er dan eindelijk. Krokante kip, geserveerd op een soort broodje bapao. Kip was krokant, maar daarmee was ook alles gezegd. Weinig smaak en eigenlijk niks anders dan kip met paneer eromheen. De teriyaki saus erbij was ook niks bijzonders. Als hoofd hadden we de sate besteld. Wat gelijk opviel was de grote van de portie. 4 stukjes kip aan een spies met wat satesaus erover een klein schaaltje friet en wat sla. Erg weinig voor €16,50. De kip was droog en de satesaus van een bekend merk. Als dessert hadden we oreo cheesecake. De cheesecake was uitgedroogd aan de bovenkant en van binnen weer gewoon zacht. Waarschijnlijk te lang in de oven of buiten de koeling bewaard. Naast alles was de bediening erg traag en een aantal erg onervaren. Met betalen kwam er gelijk iemand met een pinapparaat aanlopen en werd het totaalbedrag opgenoemd zodat het halve terras wist hoeveel wij moesten afrekenen. Erg onprofessioneel en niet nodig. Wat is er mis met een gespecificeerde rekening op tafel?? Voor ons eens maar niet meer. Jammer van de mooie locatie.
Sylvia1963 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Na 2 jaar weer eens gaan lunchen, we waren blij verrast over het eten hebben er een heerlijke uitsmijter gegeten maar ook een keer kroketten met heerlijke verse boeren boterhammen deze op een leuke manier op een langwerpig bord geserveerd. Ook zeker de service, het personeel is uitermate vriendelijk en de locatie is top heerlijk aan het water dus als het mooi weer is kun je heerlijk op het terras eten, er meer dan voldoende parkeerruimte, parkeren is gratis. Dus een aanrader.
Hallo Sylvia, Wat leuk om te horen! Wij hebben recentelijk veel tijd en moeite gestoken in de nieuwe kaart en presentatie. Het is leuk om te horen dat dit gewaardeerd wordt. Het is deze week weer mooi weer. Zien we je snel weer terug? Groeten, ^Sjoerd
Nicholas S.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Saté en burger gegeten. Verrassend lekker! Kipspies met malse kip en lekkere pindasaus. Vooraf crispy chicken, ook lekker. Prijs/kwaliteit prima! Mooi uitzicht!
Adriana W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Restaurant The BoatHouse is schitterend gelegen aan de Noorderplassen. Vanaf de grote terrassen heb je dan ook een prachtig uitzicht over het water. Zomers kun je met de boot bij het restaurant aanleggen. Helaas geen mooi weer toen wij er waren, dus naar binnen voor in ons geval een kleine maaltijd. Het restaurant is in twee ruimtes verdeeld, heeft een warme, houten inrichting en een paar openhaarden, waardoor het ondanks de grootte toch knus aandoet. De ramen zijn helaas niet al te groot, vanbinnen merk je vooral iets van de prachtige ligging als je een slim gelegen tafeltje boekt. Bedrijvigheid en geroezemoes alom. Indien, zoals opdeze avond, het restaurant bijna volgeboekt is, is de akoestiek nogal heftig.

We gingen voor een kleine maaltijd, maar genoeg om er iets over te zeggen.

Als hoofdgerecht voortreffelijke gamba’s, goed gekruid en lekker 'sappig'! Minpuntje: niets erbij om de vingers schoon te houden. Bij navraag kregen we van die verpakte citroentissues. Waarom is het bij veel restaurants toch zo ingewikkeld om een schaaltje warm citroenwater met een doekje bij gamba's mee te geven? Makkelijker kan het niet en de gast hoeft niet met vieze vingers het pakje open zien te wurmen. De groene asperges waren slap, waarschijnlijk omdat de gamba's erbovenop lagen. De hele dorade van de grill zag er prachtig uit, werkelijk een plaatje, maar was helaas wat vlak van smaak. In het vel hoort de meeste smaak te zitten (wat de ober ons ook bevestigde), maar niet in dit geval, helaas. De erbij geserveerde tomatensalsa was lekker fris, maar ook flauw van smaak. Voor goed gebakken en knapperige frites zijn wij altijd zeer gevoelig, prima dus! Maaltijd afgesloten met een koffie met zoetigheid en een likeurtje. Voor de bediening niets dan lof, deze was vlot, ervaren, attent en gastvrij.

We geloven dat dit restaurant meer in zijn mars heeft dan op deze avond, dus ze zien ons nog wel terug.

Beste Awester,

Bedankt voor uw recensie over Boathouse. Erg fijn dat u de tijd heeft genomen om ons te voorzien van uw feedback en tips. Hiermee kunnen wij van A naar Beter.

De keukenbrigade gaat er mee aan de slag. Wij streven ernaar dat wij, bij uw volgende bezoek, beoordeeld worden met drie x het cijfer 8 of hoger! Groeten, ^Sjoerd

Reactie van proever:

Graag gedaan. U ziet mij zeker terug, zoals ik ook heb beloofd. Uw restaurant nogmaals recenseren kan helaas niet binnen een periode van, ik meen, twee jaar. Groet, A. Wester
Dvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
In de zon geluncht op het terras, lekker eten, erg gezellig! Had de hond mee, die kreeg een grote bak water en positieve aandacht. Geen minpuntjes kunnen ontdekken, ambiance erg leuk.
Renate1970 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
met mijn vriendin s`morgens vertrokken met bestemming onbekend.
omdat het een prachtige dag zou worden moest het aan het water zijn.
voordat we het wisten reden we al pratend richting Almere en we besloten richting de haven te rijden maar dat viel tegen dus we besloten een kopje koffie te nemen en te googlen naar een betere locatie en dat bleek een schot in de roos: het Boathouse!!
daar aangekomen zeiden we gekscherend laten we gaan water fietsen of bootje huren,
maar we hadden vooral honger dus liepen snel door naar het buiten terras, prachtig en prima stoelen hoor...
na de kaart bekeken te hebben besloot mijn vriendin een eigen salade te creeeren, zalm Met tonijn en extra rode ui en kappertjes en ik dacht dat lijkt me lekker en besloot voor het zelfde te gaan,
en dat bleek de lekkerste salade ooit!
toen de cappuccino ook nog heerlijk bleek te zijn besloten wij er te gaan wonen desnoods op het zolder kamertje!
en bij het afrekenen niets extra gerekend, wat netjes.
zelf schrijf ik nooit recensies maar verbaasde me over het commentaar van sommige mensen,
als je kroketje koud was had je je mond open moeten trekken de services is super en weet zeker dat het opgelost wordt.
tot gauw wij kunnen niet wachten
Albert D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Heerlijk op het vlonder gezeten aan het water, maar wat is er met de stoelen gebeurd :( de heerlijke houten stoelen zijn verdwenen en eerlijk gezegd was dag wel een van de pluspunten! We hadden een bittergarnituur en wat wijntjes, dat was prima. Er was een nieuw meisje in de bediening, echt heel schattig maar nog een beetje onhandig en viel bijna over een paaltje in het water, dus gratis animatie. Het blijft mijn favoriete stekje in Almere als het zonnetje schijnt, maar als deze stoelen blijven zal ik er echt minder vaak komen. Echt heel jammer.
Christopher E.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Tijdens de lunch een beneden peil cesar salad gegeten. Deze was zo slecht dat ik in eerste instantie dacht dat ik in de maling werd genomen. Het beloofde gepocheerde ei zat er niet bij, toen ik daar een opmerking over maakte kreeg ik binnen 30 seconden het vergeten ijskoude, op plastic lijkende ei. Ik heb in mijn leven nog nooit zo een slechte salade gekregen. Bediening was traag. Ronduit slecht. Locatie is mooi en toiletten zijn schoon.
Beste Christopher,

Hartelijk dank voor je reactie.
Helaas lezen we dat je bezoek niet naar wens en verwachting is geweest. Dat spijt ons zeer, en dat gaan we rechtzetten!

Neem je contact met ons op?

Groet,
Team Boathouse
RonaldDlanor .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Hier onlangs met gasten gelunched. Was niet al te druk. Mooie ligging aan het water, waar ook onze gasten verrukt over waren.
Prima lunchgerechten. Zag er smakelijk uit en was erg lekker.
Aardige bediening.
Erbo .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Wat een geweldige gastheer is Pepijn wij konden telefonisch vanwege een storing geen reservering maken dat heeft hij prima opgelost
En het diner?
In één woord voortreffelijk. Wij hebben genoten
Smetsers .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Eerste Paasdag met de familie meegedaan met de paasbrunch. We waren met vijf volwassenen en twee kinderen. Omdat we net een kleindochter hebben konden onze zoon en schoondochter er niet bij zijn. Zij wonen in Almere en we hadden in overleg met de bedrijfsleider een schaal meegenomen om voor hun ook een brunch te regelen. Tussendoor bezorgd, werd erg gewaardeerd.
De brunch was goed verzorgd, lekker soepje vooraf en daarna werd je per tafel uitgenodigd om van het warm en koud buffet gebruik te maken, prima geregeld!
De kwaliteit was oké. Paar tips voor de keuken: de rosbief was te gaar en was daags te voren al gesneden, plakken zaten aan elkaar "gemetseld". De beenham was niet mals helaas.
Verder was het goed voor elkaar; je kon meerdere warme gerechtjes bestellen, zoals kroketje, lekkerbekje, pasteitje etc. alles zeer goed verzorgd.
Het afrekenen ging uitermate voorspoedig; de kinderen hoefden niet te betalen en de schaal voor de jonge ouders moesten we beschouwen als een kraamcadeautje van de Boat House.
Top, voor jullie een hele warme douche, wij komen zeker terug!
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
The Boathous is schitterend gelegen aan de Noorderplas in Almere. De zon schijnt lekker vandaag, maar het is nog te koud voor het terras. Dit terras zal zeker druk bezocht worden in de zomer.
Nette zaak en bediening, niets mis mee.
Wij kozen voor een duo van tomatensoep en tosti kaas + mosterdsoep en tosti tonijn en kaas. Dikke knapperige boterhammen en rijk belegd, gewoon goed.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Wij schuiven hier regelmatig aan voor de lunch en veelal meer dan naar wens.

Gelegen aan de rand van Almere en in zomermaanden kun je genieten van 1 van de mooiste terrassen die ik ken, prachtig aan het water gelegen. Eten is zonder pretenties maar uitstekende prijs kwaliteit. Goede sandwiches, lekkere burgers en fijne sate. Lekkere huiswijnen ook.

Wij komen zeker terug.
Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wat is dit toch een locatie, in de zomer waan je je in Frankrijk als je de zon in de Noorderplassen ziet ondergaan en je met een mooie wijn op het terras zit.

Maar ook in de wintermaanden is het goed toeven hier, relatief eenvoudige kaart en lage prijzen en de prijs- kwaliteitverhouding is meer dan goed. Het vlees wordt altijd goed bereid en de bijgerechten zijn ook altijd in orde.
GuusD .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Mooie zaak, prima ligging en goed parkeren. De kaart is redelijk uitgebreid maar ik zou het toch eerder een eetcafé willen noemen dan een restaurant. Maar dan wel een goed eetcafé! Kwaliteit, presentatie en prijs/kwaliteitverhouding zijn hier helemaal in orde. Bediening is snel en vriendelijk maar een beetje "in a hurry", het is hier dan ook bijna altijd heel druk. En dat is niet voor niets, het is een informele en gezellige plek om af te spreken. Zeer geschikt voor grotere gezelschappen.
EdwinvantHof .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Super lekker gegeten met vrienden in een relaxte omgeving en met prima bediening. Goed gevarieerde kaart tegen redelijke prijzen. Een aanrader!
Henk1965 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Het was niet erg druk deze avond, maar toch werden we niet opgemerkt door kletsende bediening. Vol vertrouwen de avond in.
Kaart vonden we best leuk. Voorgerecht sucade met tonijn, soort nieuwe versie van vitello tonato? Maar het smaakte bedroevend, zoute sucade en smaakloze tonijn. Slecht! Partner had Rode biet maar proefde de beloofde kaas-creme niet terug, meer mayonaise. Dit kunnen we thuis beter.
Hoofdgerecht was beter, Burger ( geen cheddar zoals beloofd) en biefstuk met gremolatasaus ( als je dat zo schrijft). Ook wij hebben getracht via bediening er achter te komen wat dat was maar de vriendelijke dame wist het ook niet ... en ging het ook niet vragen? Wij snapten er niets van. het werd een stille rit naar huis. Geen herhaling dat is duidelijk
Famveldmeijer .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Een beetje late reactie, maar ik wil dit toch even kwijt.
Op 1e kerstdag jl heb ik met 11 personen aan de brunch bij Boathouse deelgenomen.
Hetgeen aangeboden werd, was goed, maar er misten volgens mij een aantal essentiele dingen.
Zo stond er oa geen thee, water, melk, koffie of vruchtensap. Dit alles kon wel tegen meerprijs bijbesteld worden.Ook was er geen kroket, roerei of spek, of iets dergelijks, wat ik toch echt bij een brunch verwacht. Salades waren er wel, maar erg beperkt.
Als het nu nog goedkoop was, maar voor 32,50 pp ben ik het heel anders gewent.
Erg hinderlijk aan een zijde van de tafel was de lange zitbank, waarbij het halve gezelschap dat erop zat en moest opstaan om iemand te laten passeren, als die naar het buffet wilde.
Ach, dat het ook op deze manier kan, hebben wij nu ook weer meegemaakt.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Met vrienden gegeten. De carpaccio was prima, ( zie de vorige opmerking). De wildkaart was goed. De bediening was alert en vriendelijk. Nadeel is dat het er zeer rumoerig is.