Restaurant Blij

Dunne Bierkade 1A 2512 BC Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blij

De naam zegt alles

De naam zegt alles

Kwalitatief hoogstaande producten, vakmanschap en persoonlijke service staan er centraal. Gasten kunnen er genieten van een uitgebreid ontbijt, een perfecte koffie, lunch, verse sappen of één van de heerlijke huisgemaakte taarten. Tegen de avond schuif je er aan voor een bijzonder diner. Een gepassioneerd shared dining concept waarin het delen van gerechten, ervaringen en producten van over de hele wereld centraal staat.

Halve fles mineraalwater

- Ontbijt 10:00 - 13:00
Zondag 10.00-16.00

jvdstelt V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Verrassend dat een lunchroom uitstraling (overigens zeer smaakvol) zo'n prettige omgeving kan zijn voor een uitstekend restaurant. Het concept van de kleine porties die je met elkaar kan delen is zeer prettig. Het kwam bij ons over als een proeverij. Geef aan dat je zo min mogelijk zout wil, dan wordt dat gerealiseerd. Prettige en zeer professionele serveerster. Kortom, heerlijk gegeten in een prettige sfeer en tegen een redelijke prijs.
Frankskever .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Kwamen met een groep van 15 personen onaangekondigd aan op zaterdagavond uur of half 9 met de vraag of wij iets konden eten. Wij werden zeer vriendelijk ontvangen en er werden op de 1e verdieping tafels aan elkaar geschoven, waarna wij de tafelschikking nog eens aanpasten en er 1 grote tafel van maakten. De lieftallige jongedame die ons bediende was geen moeite teveel en liep de trap op en af, laverend met flessen wijn, drankjes, gerechtjes, elke keer kwam zij boven met een brede glimlach en legde uit wat er in de schaaltjes werd geserveerd. Wij konden gewoon bijbestellen tot iedereen voldaan was. De hapjes waren in de meeste gevallen erg lekker en origineel. Een flinke pluim voor zowel de keuken als de bediening, fijn restaurant!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Heerlijk tentje met terras aan het water, waar een heel relaxte sfeer hangt.
Thea B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk eten, zorgvuldig bereid, goed uitgebalanceerd qua smaak.
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We werden gezellig ontvangen, vriendelijk personeel en leuke trendy inrichting. Wij hadden het Ah menu, wat bestond uit vier gangen met verschillende hapjes die wij met z'n zessen deelden. Het eten was erg lekker en verrassend. Wat we wel jammer vonden was dat niet alle gerechten al in porties verdeeld waren (wat alleen bij de eerste gang was). Het dessert bijvoorbeeld waren 3 stukken taart/merengue. Je had geen bordje dus iedereen at met zijn eigen lepel stukjes van de taart. Ik was verkouden en vond dat daardoor niet zo fris voor de anderen. We vinden het idee van hapjes delen overigens heel leuk, het had alleen al verdeeld op de borden moeten liggen en dat is dan ook het enige kritische puntje. Inclusief drank (2 flessen wijn, 2 losse wijn, 5 speciaalbiertjes en koffie toe) waren met fooi 210 euro kwijt. Zonder AH bonnen was dat 315 euro geweest. Voor die prijs zouden we niet terug gaan, het was heerlijk en eerlijk voedsel, maar geen culinaire hoogstandjes. De datum van ons bezoek was overigens 27 en niet 28 januari , maar het is nogal een toestand om dat binnen het Iens systeem te wijzigen.
Massing A.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Na een wat lange tijd kwam ik weer langs bij één van de pareltjes op de Avenue Culinaire. De ontvangst was allerhartelijkst, en deze service bleef tijdens het nuttigen van de gerechten op gelijk niveau. Er is alles behalve een standaard menukaart met gerechtjes van zodanige portie dat je er gerust gemiddeld drie p/p kunt én wilt bestellen. Het fijne is dat je ze ook kunt delen. De gerechten zijn (gelukkig!) absoluut niet in een hokje te stoppen, daar zijn ze te uniek voor qua ingrediënten en bereidingswijze. Ze prikkelen vooral de smaak en de geest. Je kunt hier wijn per glas bestellen. Daarom bestelde ik 2 glazen van verschillende droge witte wijn. Het jammere was dat ik in beide gevallen helaas lang niet zo 'explosief' qua smaakervaring beleefde als dat ik de vijf gerechten onderging. Het leek alsof de flessen waaruit ze werden geschonken al wat langer open stonden, en er mogelijk teveel zuurstof bij was gekomen. Dat was de enige tegenvaller, want de nota was keurig voor hetgeen was geleverd.
Willem_Zon .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Mer z'n vieren met AH-actie gekozen voor Blij. Na vragen over eventuele allergiën werden we verrast in vier gangen. Voor gevulde Portobello's en scones. Een goede start, maar bij de tweede gang werden we iets minder blij. Van octopus uit het zuur moet je houden, beetje stug. Ook de andere gerechtjes lieten geen bijzondere indruk achter. De hoofdgerechten bevielen beter, langzaam gegaarde entrecote en makreel, geserveerd met zoete aardappel frites. Het dessert was weer een stap terug: op het oog een mooie gevulde schaal met ijs, vruchten, slagroom en meringue, maar die was gewoon te zout, vooral als je zoet verwacht. Bediening oké en attent, telkens even toegelicht wat er op tafel staat, en over de hele avond alles op een rustig tempo. Leuk is het deelconcept. Je eet allemaal hetzelfde en neemt allemaal wat van de verschillende gerechten. Minder is de toiletgang, naar boven, via het ijskoude halletje. Al met al een leuke avond, maar we zijn er nog niet helemaal uit of het een terugkeer waard is.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Wat een leuke plek om eens te komen. Was er nooit zomaar terecht gekomen, maar u dus met de AH actie. We kregen een verrassingsmenu met zeer vernieuwde combinaties! Met mijn dieetwensen werd goed rekening gehouden. Erg lekker gegeten!
A G.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ik was heel erg tevreden over het eten bij Restaurant Blij. Normaal een fervent vleeseter, maar toch aangenaam verrast met het diner waarbij verschillende soorten groentes en vis werd opgediend. We hoefden niet lang te wachten op het eten, hebben zelfs mogen uitbuiken tussen de gangen door en zijn zeer tevreden over de service en het lekkere eten. Het was een geslaagd avondje uit en zeker een aanrader!
Shelley O.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We wisten door de recensies op iens dat het shared dining zou zijn, en dat klopte. We kregen vier gangen waarbij we de gerechten konden delen. De gerechten waren lekker, de een iets bijzonderder dan de ander. Voor mij als vegetariër hadden bij de derde gang iets extra's erbij gedaan. De service was matig. Mevrouw was vriendelijk, maar had niet echt de etiquette die je in een restaurant verwacht. Zo vertelde ze bijvoorbeeld niks over de gerechten, wanneer ze die serveerde. Het kwam meer over alsof we bij haar thuis kwamen eten. .
giz .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Super lekker gegeten en ook de wijn is erg goed. Relaxte, oplettende bediening, waardoor je niet lang hoeft te wachten. De sfeer is ook erg prettig. Ik wordt er erg blij van en ga zeker nog een keer terug.
A.A. L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Fantastisch gegeten. Heel bijzondere gerechten, b.v. de gemarineerde octopus die heerlijk mals was. En de pompoen scones. Of de frietjes van xoete aardappel. Steak was ook boterzacht. Alleen de acoustiek laat te wensen over: zeker als het vol is wordt dit nogal storend. Bediening was vlot en goed. En keuze uit een heleboel bijzondere lekere bieren
Andrea A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
28-12 heerlijk gegeten bij Blij, voor kleine plank met hapjes, Hoofd 3 gerechten gedeeld, zalig. Omdat het kan 2 nagerechten, kaas & hemelse merengue's gegeten.
Een uitstekend ervaring voor herhaling vatbaar
mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
De eerste en zeker niet de laatste keer. Wat een bijzonder lekkere gerechtjes van verse producten. We hebben zitten smullen met de AH actie. Ik zou zeggen reserveren nu het nog kan.
Elsbet L.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Lekker gegeten met goede wijn. Ze zijn erg servicegericht en het concept van het delen van gerechtjes is fijn voor de wat kleinere eter.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Iets meer sfeer aanbrengen zou het meer veraangenamen, nu lijkt het toch meer op een kantinesfeer. De ontvangst is prima en locatie ook.
ourtwolovelies .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Wij gingen voor het AH- verrassingsmenu en waren onder de indruk! , Vier gangen, zeer originele gerechtjes en erg lekker. De wijn was wel duur (6,50 voor een glas) maar het eten was het waard. Prettige bediening, vriendelijk personeel...dus...warm aanbevolen!
Jet B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wat een verrassing! Zeer vriendelijke ontvangst en heerlijk eten. Wij kregen een culinaire rondleiding door het menu in het kader van de AH Restaurantactie. Echt een aanrader.
LotteKaptijn .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Blij...verrast om hier te eten. Het eten vonden we heerlijk. Originele smaken en combinaties. Mooi opgemaakte borden. Leuke inrichting en gemoedelijke sfeer. Vriendelijke, behulpzame bediening. Een aanrader
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Keurige ontvangst, we mochten kiezen of we beneden of boven wilden zitten. We kozen voor boven, via een smalle trap te bereiken. Aanvankelijk zaten we (vier personen) alleen op de bovenverdieping. Prima, want de muziek was al hard genoeg. Toen er enige tijd later een gezelschap van ca. zes mensen plaats nam, was het best erg luidruchtig. Het eten. Ons werd geadviseerd drie gerechten per persoon te bestellen. Dat hebben we niet gedaan, twee per persoon bleek voldoende. Sowieso wordt het begrotelijk om drie gerechten per persoon te bestellen. De formule lijkt leuk, zeker voor kleine eters. Drankjes fors aan de prijs.

Samenvattend: leuk voor een keer. Te krap, te luidruchtig en zoals iemand al eerder opmerkte: lepels bij alle gerechten, graag! Het eten was prima. De bediening was prettig. Maar iets te duur voor wat er geboden werd.