Restaurant Blij

Brugstraat 2 3514 BC Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blij

Geniet, proef en ontspan

Een heerlijke plek waar je geniet van creatieve gerechten. De prettige bediening geeft je direct een warm welkom, je voelt je een ware gast. Ingrediënten komen harmonieus samen op je bord, alles klopt. De chef hanteert het sam-sam concept, zodat je lekker veel kunt proeven. Hier kom je heel graag nog een keer terug.

Meer informatie over restaurant Restaurant Blij

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00
Diner 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Blij

rik1 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Met 8 personen lekker buiten gegeten. Heerlijke gerechten, vriendelijke bediening. De bankjes buiten zitten aan het eind van de avond wel ' hard' en zonder rugleuning. Voor herhaling vatbaar!
Antoinette A.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Een leuk informeel restaurant, net buiten het drukke centrum. Combi van 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. Leuk concept! Steeds 2x kleine porties, zo kun je veel gerechten proeven. En ze zijn ze moeite waard! Wij aten o.a.
gamba's, biefstuk, quiche, risotto. Mooie smaakvolle gerechten! Tuin/terras aan het water. Fijn personeel, echt iederéén is vriendelijk en werkt zichtbaar met plezier. De naam BLIJ is dan óók erg toepasselijk!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heel gastvrij en super tasty eten! Echt een aanrader.
Marieke O.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Super vriendelijk personeel. Echt heel allert vriendelijk en spontaan ondanks alle drukte die avond. Het is leuk om het samsam concept te proberen...zeker voor mensen die slecht zijn in keuzes maken en gewoon alles willen proeven...zoals ik????. De gerechten op het menu vind ik lekker maar de uitvoering bleef iets achter. Veel zoutgebruik ook! Tafels plakte een beetje, schijnbaar van een nieuwe laklaag. Daar zou ik echt iets aan doen, mensen vinden dat toch vies. Daar hoorde je meerdere mensen over. Buiten is het ook gezellig zitten langs het water of ik een hofje.
19peter80 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Ondanks het SamSam principe waarbij je 2 voor en 2 hoofdgerechten kiest, blijft het lastig kiezen. De kaart is divers en de gerechten die wij aten vielen allemaal goed in de smaak.
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Leuke locatie en leuk concept
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Verrassend goed! Een aanrader!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
De tijd voor het eten geserveerd te worden is te lang.
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Wederom een warm en hartelijk welkom van het bedienend personeel. Ik voelde mij meteen thuis. Als voorgerecht hadden mijn tafelgenoot en ik allebei 2 samsam gerechten. Deze waren alle 4 voortreffelijk van smaak! Als hoofdgerecht zijn wij gegaan voor de Côte de Boeuf, niets anders dan lof voor de chef! Aan het personeel had ik gevraagd of er rekening gehouden kon worden met mijn allergieën, hier was ook goed op ingespeeld. Al met al een topavond, ik zou het iedereen aanbevelen!
Josephine T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Zeer vriendelijke, professionele bediening.
Ontspannen sfeer.
Excellente prijs-kwaliteit verhouding; geweldig!
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Moesten zelf vragen voor de kaart.
Eten was weinig maar wel lekker.
Erg rumoerig als het daar druk is.
Sarah E.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Voor mijn verjaardag met 10 vriendinnen bij Blij gegeten. Erg warm ontvangen en geen verzoek was te gek! Wij wilden liever van de kaart bestellen dan een van groepsmenu, dit was geen enkel probleem. Eten was ontzettend lekker, sommige gerechten wat kleine porties maar bij 3 gangen precies goed. Zelf de truffelrisotto besteld, deze was super. Theo en team, bedankt voor de goede service en de mooie avond!
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Op deze rustige dinsdag avond was de kwaliteit van het eten nog beter dan anders, zeer malse kikkerbillen, top risotto, heerlijke frambosen taart, alles super vers en zoals bij mijn eerdere ervaringen: zeer vriendelijke en adequate bediening.
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Genoten van het nieuwe Pour Deux concept. Super leuk in combinatie met het bekende SamSam menu! Met 4 man heerlijk genoten van een Zeebaars en Cote de Boeuf!
Meike V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
super lekker gegeten, mooie nieuwe kaart! Fijne sfeer en goed geholpen door de prettige bediening en door de kok. Een gerecht kon worden aangepast naar mijn persoonlijke wensen, heel fijn!
vbreuver .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Zeer lekker eten. Mooie beschaafde porties. Uitermate vriendelijk personeel. Als ik in Utrecht ben ga ik zeker terug. Bedankt
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Het was best wel even geleden dat we bij Blij gegeten hebben. Maar het was als vanouds weer erg lekker.
Lieke V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Genoten van weer heerlijke gerechtjes en vriendelijk personeel!
Ben weer benieuwd wat de nieuwe kaart gaat brengen!
Lee P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Alles van de kaart besteld om met z’n 4en heerlijk alles te proeven. Top bediening.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
We waren getipt, dus deze avond checken we niet alleen restaurant Blij, maar ook de goede smaak van een vriend:)
Het restaurant ligt iets buiten het centrum aan de Vecht. Aan de Brugstraat. Het is alsof je een middeleeuws hofje binnenwandelt. Een hofje dat voor de helft een gezellig terras is. Een trapje af, en je kunt zelfs tafelen direct aan het water. Goed idee, alleen niet op deze regenachtige avond in maart.
Binnen is het moeilijk, natuurlijk ook afhankelijk van de leeftijd van je oren, om elkaar te verstaan. We verkassen naar de eerste van de drie eetgedeeltes en daar is de akoestiek prima. We nemen halve gerechten (formule Sam Sam) en dat is een schot in de roos. Er komt heel wat voorbij: een Bretonse vissoep, tonijn met Wasabi-ijs, escargots, paling, hertenbiefstuk, Franse kaasfondue, een roodbaars en een sukade van rundvlees. De gerechtjes zien er mooi uit en zijn heel lekker. We kunnen het helemaal eens zijn met onze tipgever. Dit is een aanrader. Blij met deze ontdekking.