Over restaurant Restaurant Blij

Geniet, proef en ontspan

Een heerlijke plek waar je geniet van creatieve gerechten. De prettige bediening geeft je direct een warm welkom, je voelt je een ware gast. Ingrediënten komen harmonieus samen op je bord, alles klopt. De chef hanteert het sam-sam concept, zodat je lekker veel kunt proeven. Hier kom je heel graag nog een keer terug.

Meer informatie over restaurant Restaurant Blij

Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Jasper C.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We waren vroeg, er zat 1 tafel van 3-4 personen, verder was het restaurant leeg. Gezellig en warme ontvangst. We hadden snel een drankje, de kaart liet vervolgens lang op zich wachten. Het is een mooie kaart met leuke, spannende gerechten passend bij het seizoen. We hadden vrij rap gekozen en besteld.

Mijn vriendin had haar arm bezeerd en deze avond in een mitella en ik vroeg of de gastheer de keuken wilde vragen om de gerechten voor te snijden zodat het er toch feestelijk uit zou zien en makkelijk te eten zou zijn met 1 hand. De reactie voelde niet goed, hij nam niet de moeite om het te vragen maar kwam met een excuus dat hij niet meer wist voor wie welk gerecht was, toen ik hem vertelde hoe het zat kwam er een verhaal dat het heel makkelijk door mij te snijden was. Het voelde op dat moment alsof ik werd afgescheept terwijl het volgens mij een reële vraag is waar een keuken iets mee kan. De gerechten waren vervolgens alleen met mes en vork te eten. Jammer, gemiste kans, kleine moeite voor extra service.

De voorgerechten waren lekker en goed. Maar de garing van de hoofdgerechten verdiend aandacht, groenten en vis waren allen te gaar. Hertensteak was heel veel vet. Het Limburgs varken was erg lekker, goed op smaak en crispy. Borden waren erg mooi opgemaakt. Het zou goed zijn om bij het opdienen even stil te staan bij wat er voor moois op het bordje ligt.

We hebben erg lang gewacht op ons desert. Toen we om koffie vroegen voor bij het desert kwam die ineens binnen een minuut, lang voor het desert. De cheesecake was lekker. De crumble ook maar werd alleen met een lepel geserveerd. Er lag een peer op het bord die was helaas zo hard was dat hij niet lekker was en onmogelijk te eten met 1 lepel.

Tenslotte, de afknapper: we hadden een bon gekregen van vrienden voor een etentje twv 62 euro. Op de rekening was al het eten van het menu als 0,0 aangeslagen maar de menu's waren 24,5 p/s. Ik begreep het niet en wilde het snappen. Ik ging vragen om uitleg. Er werd geagiteerd gereageerd en wat bedragen geroepen en ik moest het er maar mee doen. Dat ik ze wees op een niet aangeslagen drankje werd wel direct op gehandeld.

We zijn met een beetje een vervelend gevoel de zaak uitgelopen, we waren niet Blij. Ik zou Blij ook niet aanraden aan vrienden of familie. Erg jammer, het is er wel maar het komt er net niet uit.
Jac J.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Marlin K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Erg tevreden, er ging iets mis bij mijn hoofdgerecht maar dit werd snel en goed opgelost. Ook bij afrekenen werd hier nog even excuses voor aangeboden. Leuke meiden in de bediening! Zou het zeker aanraden!
Anja R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten. Smaakvolle gerechte die mooi opgediend werden.
De akoustiek is erg hard. Dat is jammer want dat bemoeilijkt een gesprek.
Daar is wel wat aan te doen. Ik hoop dat daar 'oor' voor is.
Jouke R.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een fijn restaurant met een erg leuk sam-sam concept. Erg lekker gegeten. Vooral het hert is een aanrader! Een van de leukere restaurants in Utrecht.
Idwer D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heel vriendelijk, open en leuk zo'n samsam mogelijkheid! Aardig bediening, leuk dat ze ook voor een goed doel geld ophalen. Bedankt voor de service!
Jos G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Wij komen hier vaker en zoals altijd was het eten en de bediening weer zeer goed. Enig minpuntje was dat het ontzettend druk was, waardoor je elkaar niet zo goed kon verstaan. Maar al met al een zeer gezellige avond gehad!
Saravledder .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het sam sam menu is echt een aanrader: je kunt uit verschillende heerlijke gerechten kiezen. De tonijn steak was perfect bereid. Helaas moesten we vrij lang wachten op ons eten maar dat werd gecompenseerd oor een drankje van het huis. Vriendelijke personeel en goed eten!
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Lekker gegeten hier met mijn vrouw op donderdagavond via de Ah restaurantactie. Fijn dat we gewoon van de menukaart konden kiezen. Service was attent maar toen het drukker werd duurde het wel wat lang voordat we het dessert kregen en ook de rekening. Kwaliteit van het eten is goed. Het voorgerecht van mijn vrouw (geitenkaas) was ok maar niet fantastisch. Mijn zalm-voorgerecht was dat zeker wel. Als hoofdgerecht hadden we beiden de zeebaars met risotto en dat smaakte prima. Het nagerecht (chocolade fudge) was veel te zoet en niet helemaal in balans. Al met al een prima avond.
Ramon T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Super restaurant, het eten was echt heerlijk. De service was perfect. We waren met 10 personen en we kregen een aangepaste kaart (en we konden niet sam-sam). Dat was minder leuk maar zeker begrijpelijk. Het "Rund en tonijn" en "Hert" voorgerecht waren een van de beste gerechten die ik ooit heb gehad. Ik was echt achterovergeslagen want dat had ik niet verwacht voor het geld wat we ervoor neer legden.
K.hordijk .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heel plezierig en gezellige gelegenheid. Mijn vrouw was afgelopen vrijdag ziek geworden en kreeg alle hulp van het personeel. Gister werden we herkend en was er belangstelling. Het kopje koffie gratis is een goede bij lang wachten, wij hadden geen haast maar het feit dat het opgemerkt wordt is zeer klantgericht.
Geraldine S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk eten, lekkere bijzondere gerechten, andere smaken dan standaard restaurants. Het SamSam concept is perfect, dan kan je meer verschillende gerechten proeven..
Zeer sympatieke bediening, maar we moest lang op onze gerechten wachten maar dat hebben ze netjes opgelost door een broodje van t huis aan te bieden. Zeer attent!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten,het leuke sam-sam menu is verrassend.Twee voorgerechten en twee hoofdgerechten.In overleg met het personeel een lekker bijpassend wijntje gedronken.Kortom,we komen zeker nog een keer eten.
Luuk A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Fijn, gemoedelijk restaurant! We zijn hier vaker geweest, maar dit keer met AH spaarkaart. We werden al gewaarschuwd dat het eten wat langer kon duren door de nieuwe kaart, dus we kregen een broodje van het huis. Toen het nog langer duurde dan verwacht, werd de fles wijn van de rekening gehaald. Een gebaar dat je weinig ziet, al helemaal als je met een spaarkaart dineert. Het wachten was het overigens helemaal waard, het eten was heerlijk. Kortom: een aanrader!
Stephanie R.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten! De gerechten zijn van goede kwaliteit en de borden zijn mooi opgemaakt. Ook de prijs-kwaliteit verhouding is super!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Ik lees in andere recensies over wat langer wachten ivm nieuwe kaart. Dat was ook mijn ervaring. Ik deel ook de ervaring dat het wachten ruimhartig gecompenseerd werd. In mijn geval met een broodje, een fles wijn en twee glazen wijn van de zaak. Prima op zich, maar voorkomen is beter dan genezen. Meer keukenpersoneel en iets meer coördinatie van de bediening zou al helpen. Wij zijn uiteindelijk door 4 verschillende personen geholpen. Bediening was ook niet altijd even attent. Het eten was redelijk/goed. Ik vind mijn voorgerecht (Rode mul) nu niet meer terug op de (nieuwe?) menukaart op internet... De Livarlende was smakelijk, maar voor mijn smaak te zout. Frietjes kunnen beter. De crumble met peer en karamel was een tegenvaller. De (gepocheerde?) peer was te hard (zeker om met alleen een bijgeleverd lepeltje te eten...) en niet op smaak. Van de karamel vond ik niets terug.