Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Bleu

Spanning en creativiteit

Laat je verrassen door spannende creaties. Alles wat op je bord ligt klopt, een schot in de roos. Ja hier weten ze wel wat koken is. Bij al dat lekkers hoort natuurlijk een goed glas wijn en daar adviseert het personeel je graag in. Wat een heerlijke avond!

Meer informatie over restaurant Restaurant Bleu

• Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Marcel B.
Jantien M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Met de AH restaurantactie hier gegeten. Het was weer erg lekker allemaal, en de borden werden mooi opgediend! Er werd goed rekening gehouden met dieetwensen.
PATRS .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Gezien de score van boven de 8 hadden we er meer van verwacht. Het is redelijk maar niet speciaal. Om heel eerlijk te zijn...... Waren de frites nog het lekkerst. Ook zou een cursus wijn/spijs helpen in wijn advies en combinatie gerecht versus wijn keuze.
Nikita V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Met moederdag wezen eten; Heerlijk gegeten, ontzettende vriendelijke en goede bediening, rekening gehouden met dieet wensen, in één woord geweldig! Wij komen zeker terug!
M F.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
3 gangen menu gehad via de AH restaurant actie.
Bij binnenkomst netjes ontvangen. Het bleek erg rustig, dat kwam de sfeer niet ten goede. Eerste amuse was goed en smaakvol, de tweede zat in een flesje, was niet bijzonder en bloedheet. Het voorgerecht was wel echt heerlijk, zeer smaakvol. Het hoofdgerecht was minder, een rommelig bordje met vanalles wat erop. Het nagerecht was goed bedacht, maar het limoen-ijs was wel héél erg zuur en de meloen was niet helemaal rijp.

Een prima avond gehad, wellicht toch beter om een keuze te bieden tussen 2 gerechten per gang.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Jongstleden zaterdag hier met een IENS-deal gegeten. Gelukkig konden we hier terecht, want ik had weliswaar gereserveerd, maar kwam er vandaag (maandag) pas achter dat men van het restaurant mij had gebeld voor een bevestiging van de reservering. Ik ben echter nog zeer ouderwets en geen hedendaagse telefoonjunk, waardoor ik mijn mobiel vergeten was mee te nemen.
Om maar met de deur in huis te vallen: het is een bijzonder goed restaurant, dat het niveau van een sterrenrestaurant dicht benadert (of zelfs haalt), wat mij betreft.
We werden keurig ontvangen en beleefd werd gevraagd of onze jassen aangenomen mochten worden. Echter, vanwege o.a. medicijnen houd ik altijd bij voorkeur mijn jas bij de stoel. Dat was gelukkig geen probleem. We mochten bovendien een tafel uitzoeken, want we waren de eerste gasten die avond. Dat werd een tafel bij het raam, waardoor ik mooi zicht had op de drukke straat waaraan dit restaurant ligt.
Het interieur straalt rust uit, met wanden in 3 verschillende zachte kleuren geverfd en een paar moderne schilderwerken bevattend. De wandverlichting bestond uit armaturen met lampenkappen in de vorm van hoedjes.
Als gebruikelijk wilde mijn partner als drankje vooraf zoete witte wijn. Het eerlijk antwoord dat mijn lief te horen kreeg, was dat er alleen een halfzoete wijn voorradig was evenals een extreem zoete dessertwijn. Mijn gezellin koos voor het laatste, dat zij als limonade omschreef. Zelf liet ik me weer eens verrassen door een Grimbergen tripel op fles.
Nadat we onze gerechten had uitgekozen, werden we eerst verrast door een tweetal amuses. Het eerste was gerookte paling, met – als ik een en ander correct verstaan en onthouden heb – appelstroop, kurkumamayonaise en een tuille van tabasco. Nu heb ik een afkeer van alles wat zwemt, dus schoof ik mijn amuse door naar mijn disgenote die daar juist dol op is. Zij was daar dan ook zeer blij mee. De tweede amuse was een soep van mediterrane groenten aangemaakt (of ingemaakt; ik ben niet zo thuis in de kooktermen) met Roseval aardappelen. Dit werd gepresenteerd in een flesje met hersluitbare dop. Dat was wel even oppassen, want het flesje en de soep waren gloeiend heet. Maar lekker was de soep wel.
Ook werden er broodjes verstrekt (bruin en mais) met een kreeftenmayonaise en een saus die, meen ik, Romano werd genoemd, waarin in ieder geval tomaat, olijfolie en knoflook waren verwerkt (evenals kruiden). Die laatste saus werd door ons zeer op prijsgesteld.
Het voorgerecht van mijn disgenote was Kalf en Tonijn. Vitello tonato met een heel eigen twist, schitterend opgemaakt gepresenteerd. Mijn meissie genoot hier zichtbaar van. Mijn voorkeur ging uit naar de Steak tartare met gepocheerde kwarteleitjes, kurkumamayonaise en tuilles van tabasco. Ook dit gerecht werd heel fraai ogend uitgeserveerd. Het had een frisse, lichtzure smaak.
Bij het hoofdgerecht schakelde mijn partner over op Bitter lemon en ik liet me nog zo’n speciaal biertje smaken. Zij nam de lamscarré met asperges en ik de tournedos met sjalotten en beukenzwam. Ook nu weer was er veel aandacht aan de presentatie besteed. Bovendien was er een ruime hoeveelheid groenten aan toegevoegd. De messen die we hadden, werden verruild voor echte vleesmessen, en dat maakte het snijden van het vlees wel zo aangenaam. Top actie dus. Voor ons beiden gold dat we zeer verguld waren met de kwaliteit van het vlees en de manier waarop het bereid was. De lam van mijn meissie was heerlijk zacht en mijn tournedos was heel sappig en mals.
Tenslotte het dessert: voor mijn prinses was dat een kokospudding geserveerd met passievrucht en een sorbet van mango, die ze ronduit voortreffelijk vond. Mijn nagerecht was een warm chocoladetaartje uit de oven met een halve bol witte chocolade en karnemelkijs. Ook heel erg lekker.
Het personeel gaf bij ieder gerecht een zeer goede uitleg (mogelijk dat ik hun uitleg hier en daar niet goed heb weergegeven – mijn geheugen is helaas niet mijn sterkste punt). Ze zijn zeer vriendelijk, scherp oplettend en enthousiast. Niet onbelangrijk ook, er is een voldoend aantal mensen in de bediening.
Ik beschouw dit restaurant als een van pure klasse en allure.
tonenveradejong .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We hebben genoten van een heerlijke maaltijd bij Bleu. Dit keer gebruik gemaakt van de AH actie, waardoor de prijs gunstig uitviel. De verschillende gerechten waren plaatjes en smaakten meer dan goed. Ook de bediening was vriendelijk en service gericht. Kortom onze avond bij Bleu was bijzonder geslaagd.
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Erg lekkere gerechten, verhouding optimaal en bijpassend wijnarrangement was perfect op de gerechten afgestemd. Aardige en vlotte bediening. We komen hier zeker terug!
Carolien W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wat een verassing ! Wisten niet dat er hier op hoog niveau gekookt werd.
Erg lekker en origineel (soep uit een flesje).Komen beslist terug !
foodie D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Afgelopen vrijdag hier gegeten in wat je mag zeggen een verborgen parel in de stad. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door een leuke dame die ons vergezelde naar een tafel in de souterrain. Een leuke en knusse ruimte waar je echt even helemaal weg bent uit de hectiek van het alledaagse leven. Het eten is echt voortreffelijk. Vooraf de aan tafel gerookte zalm en als hoofdgerecht een tournedos BLEU natuurlijk. Wat daar echt perfect aan was is dat deze ook echt bereid wordt zoals het hoort. Als afsluiter een koffie met een likeur 43. Aan de prijs ligt het niet dus wij komen zeker terug!!
Paulien ..
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Fantastisch gegeten! Eén nadeel; wij aten hier met de AH restaurantactie. Op de website waar je moet reserveren staan bij de restaurants menu's. Bij Bleu krijg je dit menu niet. Ik moet zeggen dat ik daar lichtelijk geïrriteerd en teleurgesteld over was; wij hadden onze restaurantkeuze gebaseerd op dit menu. Ik vind dat iets om rekening mee te houden. Het 'verrassingsmenu' van de chef maakte weliswaar een hoop goed!
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Ontvangst prima, bediening aardig, maar weinig structuur. Begon met 2 en later kwam er een derde bij. Ze waren duidelijk niet van elkaars werk op de hoogte wat naar mijn idee veel verwarring met zich meebracht en hierdoor bestellingen niet goed verliepen.
Samen met mijn partner kozen we voor een verrassingsmenu, 4 gangen.
Leuk eerst twee kleine amuses, lekker en leuke presentatie.
Eerste gang, verrassend en mooi gepresenteerd, was vis/groente combi. We kregen hiernaar het hoofdgerecht ipv het tussen gerecht, het hoofdgerecht aspergers met toebehoren was erg lekker! Frietjes die we erbij hadden gekozen, was veel te veel, maar wij wisten niet wat we kregen.
Hierna kwam het tussengerecht. Was niet onze smaak, wel mooi gerecht maar misschien door de verkeerde volgorde niet helemaal meer in de smaak.
Het dessert was super, mooie combinatie van smaken en leuke presentatie.
Kort samengevat; rommelige avond, wel erg lekker gegeten. Komen zeker nog een keer terug.
Anya V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Ieder onderdeeltje van een gerecht is bijzonder en verrassend! Ware smaakexplosie, heel erg lekker. Als gast krijg je alle aandacht. Heerlijke wijn ook! Kortom zeker een aanrader. Leuk ook dat er 2 amuses en broodjes bij het menu zitten. En ook die zijn niet standaard maar verrassend.
Pauline F.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Echt een feestje om naar dit restaurant te gaan. Je wordt culinair verwend in een prima atmosfeer. Prijs/ kwaliteit verhouding top! Gewoon lekker smullen in een gastvrije omgeving, waar wij ons direct onder gedompeld voelden in de fijne sfeer.
Rianne M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Gezellig met collega's gegeten afgelopen avond. Heerlijke gerechten, verrassende amuses vooraf. Leuke bediening. Één van de collega's had het verrassingsmenu gekozen, wat erg goed is bevallen. Daarnaast werd goed rekening gehouden met dieetwens (vegetarisch). Al met al een topavond en voor herhaling vatbaar.
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Zeer hartelijke ontvangst, de gerechten waren kunstwerken, en overheerlijk!
Dit restaurant is het waard om nog eens terug te komen.
Ik zal het zeker eenieder aanbevelen.
Gre W.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Gemoedelijke sfeer, prettige en aardige bediening. Voortreffelijk gegeten. Goede prijskwaliteit verhouding. Aanrader!!
Jeannie G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Beste bedoelingen maar zou er niet meer toe gaan. Geechten zijn super Klein. Tempura shrimp voorgerecht kost 11 euro maar heeft maar 1 shrimp.
Veel te veel versxhillende smaken frutsels op een bord. Bediening wel zeer voornemend.