Restaurant Blauw Utrecht

Springweg 64 3511 VT Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blauw Utrecht

De authentieke Indonesische keuken

Het interieur is warm, grote foto's aan de muur, veel rood en de bekende Indonesische sfeer. Een plek om samen te zijn met vrienden en familie. Een plek om samen te genieten van de lekkerste Indonesische hapjes, een goed gesprek en heerlijke drankjes!

Meer informatie over restaurant Restaurant Blauw Utrecht

Maandag t/m Donderdag 18:00 - 22:00
Vrijdag 18:00 - 23:00
Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Zaterdag 11 maart hier gaan eten, die maandag ervoor gereserveerd. Bijna alles zat toen al vol, alleen rond 17:00 kon je nog reserveren. Het bleek dat iedereen die tussen 17:00 en 17:30 komt, een gratis voorgerecht kreeg. Dit was (volgens mij) Java's street food, een mix van een aantal voorgerechten die je ook los kunt bestellen. Er zaten twee vleesgerechtjes bij en twee visgerechtjes. Ik eet geen vis, dus ik at de vleesgerechtjes: pangsit goreng en ajam bungkus karee. Beiden erg lekker! We kregen er ook nog drie sausjes bij om te dippen. Overigens staat er ook standaard kroepoek met twee dips op tafel. We waren sowieso al van plan om een voorgerecht te bestellen, dus alsnog bestelde ik de soto ajam. Ik ben zelf half indo en ben dol op soto, dus ik wilde het graag in dit restaurant eens proeven. Ze hebben me niet teleurgesteld! Ik miste er zelf wel aardappel bij. Hierna bestelde ik daging rendang, ook een van mijn favoriete gerechten, die ik ook in dit restaurant graag eens wilde testen. Ik moet zeggen: het was heerlijk! Het werd geserveerd met een paar dingen zoals nasi goreng, atjar en gado gado. De porties van de hoofdgerechten waren wel enorm groot. Ik ben een vrouw, maar wel een grote eter, en zelfs dit kreeg ik bijna niet op. Mijn vriend kreeg zijn ikan asem pade ook niet op en dus vroegen wij om een doggy bag omdat we het enorm zonde vonden als het weggegooid zou worden hierna. Dit gaven ze. Verder was het een klein maar knus restaurant, aardige en snelle bediening. Ik zou zeker nog eens terugkomen!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Het eten is heerlijk!
Maar slecht dat je moet betalen voor kraanwater en € 10,- moet betalen voor een extra bord voor je kind wanneer je al 3 rijsttafels besteld voor € 32,50 per stuk!!
Conclusie: erg duur!!!
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het eten was heerlijk: we name een vegetarische rijsttafel en kregen veel verschillende kleine bakjes met eten. Zag er goed uit en alles smaakte erg lekker. Gezellige plek, ook de bediening was heel prettig, vriendelijk en in voor wat humor als dat zo uitkwam. Aanrader en we komen zeker nog eens terug!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Altijd weer feest om bij Blauw te eten. Prettge sfeer, goed eten dat ook door verwende liefhebbers van indonesisch eten zeer wordt gewaardeerd.
Fedduh .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wederom heerlijk gegeten. De rijsttafels zijn absoluut het geld waard. Vele gerechten met heerlijke authentieke smaken en goede porties. Drinken is helaas vrij duur, 3 euro voor thee en 3,70 voor een tapbiertje.
Nathalie N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Dit is echt Indisch eten zoals het bedoeld is. Geurige en echt kruidige smaken.
Lisette C.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Hele goede Indonesische keuken, boven verwachting. Een aanrader. Voor goed indisch eten moesten wij altijd 3 kwartier in de auto. Nu niet meer! Dit hadden we eerder moeten weten. Prettige bediening.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten uitmuntend zeker voor herhaling vatbaar!!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Met 3 personen gegeten bij Blauw. We kregen een 2 persoons tafel waar een extra stoel aan de loopkant werd bijgeschoven. Veel te weinig ruimte was het gevolg. Bij de bediening 3 biertjes besteld. Na 20 minuten maar eens gevraagd of de biertjes nog kwamen. Voor alle 3 een rijsttafel vlees besteld. Dan is het lastig als alle schaaltjes met gerechten niet op het te kleine tafeltje passen aangezien daar ook nog bierglazen, wijnglazen, waterglazen en een fles water op stonden. Het eten was lekker maar niet royaal. Weing rijst en nasi voor 3 personen. Bijzonder was de wijn. Aan het begin van de maaltijd bestelden we een fles witte wijn. Hier werd door de bediening voor ieder van ons een half glaasje ingeschonken. Daarna zou de wijn, in verband met de te kleine tafel, in een koeler op de grond staan. Toen we echter bij wilden schenken was de fles verdwenen. De bediening, zo chaotisch als ze de hele avond al bezig waren, kon de fles niet vinden en bracht een andere fles. Helaas een goedkopere dan dat we hadden.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Weer heerlijk gegeten, oppassen voor inslijten.....
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Weer heerlijk gegeten, lekker rijsttafel genomen, dus van alles wat. Smaakvolle gerechten uit de Indonesische keuken. En bij afscheid een roos als attentie ontvangen vanwege Valentijnsdag, altijd leuk.
1970eagles O.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het restaurant zag er modern uit. Geen Indonesische uitstraling. Ik vond het teleurstelling dat er geen cassave kroepoek werd geserveerd, er stond alleen gewone kroepoek op de tafel. de spekkoek en de kroepoek was niet vers gemaakt maar proefde als een zak uit de supermarkt/groothandel.
Tijdens het eten werden steeds de lege schaaltjes voor je neus weg gehaald, daardoor kreeg ik de indruk dat er weer snel plaats gemaakt moest worden voor volgende gasten. Binnen het uur stonden we weer buiten terwijl we toch een Indische rijsttafel hadden genomen. Ons 1ste en enige drankje werd gelijk geserveerd met de rijsttafel voor 2 personen. kortom: Blauw Utrecht kan dan wel het beste Indonesisch restaurant van Nederland zijn maar wij vonden het teleurstellend.
Amanda M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, met originele bereidingswijze. Tafeltjes aan de kleine kant om al die schaaltjes op kwijt te kunnen. Aanrader!
De tafel van Barber U.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Blij verrast door dit leuke restaurant. Niet al te groot, goede sfeer en vriendelijke bediening. De keuken is zeer goed! We kozen met 4 personen de vis en vlees rijsttafel. Heerlijke kruidige gerechten. Een aanrader!
Linda D.
Voor de 2e keer hier gegeten. Gekozen voor de rijsttafels vis en vlees. Heerlijk gekruid. Ik mis stiekem wel op de dessertkaart de spekkoek. Kokospannenkoekje was lekker, al lekte er erg veel gifgroene kleurstof uit.
Al met al voor herhaling vatbaar.
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heel gezellige avond genoten met heerlijk eten! Ook nog een bijzondere foto gemaakt voor op Facebook...waarmee we een bon hopen te winnen deze maand; dan komen we gewoon nog een keer :-)!
Het doet verder niet echt Indonesisch aan, behalve het eten is er niet veel van dit prachtige land en de mensen te zien... jammer is dat. Maar desalniettemin hebben wij genoten.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Deze week ben ik hier voor het eerst gaan eten met mijn vriend.
We namen beiden de vegetarische rijsttafel. De kwaliteit van het eten was goed. Met name de vegetarische sate, de tempeh en de tahoe kerrie vonden wij heerlijk. Het is fijn dat je hier als vegetarier ook echt een uitgebreide rijsttafel kunt krijgen. Als dessert probeerden we spekkoekijs en mangoijs, beiden waren heerlijk. Voor ons is dit in Utrecht het beste Indonesische eten wat we op hebben. Het komt absoluut in de buurt van hoe we in Indonesie gegeten hebben.

Qua prijs/kwaliteit vind ik dit restaurant niet geweldig. We vinden 30 euro pp wat aan de dure kant voor de rijsttafels. In Utrecht is wat mij betreft niet veel alternatief, maar bijvoorbeeld in Den Haag eten we regelmatig voor een stuk minder geld een goede rijsttafel.

Bijna iedereen in de bediening was heel vriendelijk. We kregen een uitgebreide uitleg bij de gerechten en er werd zelfs aan ons gevraagd of we als vegetariers wel trassi aten. Een jongen in de bediening was wat stiller en leek wat stug. Toen ik hem om kraanwater bij mijn wijn vroeg. vroeg hij me of ik plat of bruisend water wilde, waarop ik antwoordde dat ik graag kraanwater wilde. Vervolgens kregen we van hem een karaf met water en die stond uiteindelijk wel op de rekening. Toen we dit aangaven bij het afrekenen werd verteld ons dat dit geen kraanwater was, maar gekoeld water, maar dat het hun fout was en ze het van de rekening konden halen. Dat vond ik heel netjes. Dus ik heb geen idee of het hier policy is om kraanwater te ontmoedigen, of dat dit lag aan de persoon die ons het water serveerde.

Het decor vonden we beiden erg sfeervol met de warme kleuren en het gebruik van veel hout.

We zullen zeker nog wel eens teruggaan voor het lekkere eten, maar omdat we de prijs-kwaliteitverhouding suboptimaal vonden is dit voor ons geen plek waar we heel regelmatig heen zullen gaan.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Het was de 2e keer in ± 10 jaar en ik kan zeggen dat de kwaliteit constant is gebleven; de ervaring van weleer kwam vanavond weer terug. Blauw is echter niet het goedkoopste restaurant in Utrecht (misschien refereert de naam al aan de rekening) en zo eens in de 10 jaar is een mooie frequentie voor mijn portemonnee. Maar blijft het feit dat we een prima avond hebben gehad qua eten, bediening en sfeer.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prima eten en attente bediening. Erg plezierig is dat je een rijsttafel per persoon kan bestellen.
Vaak moet je een rijsttafel voor twee personen bestellen, bij Blauw kan ieder zijn eigen keuze maken.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
gerechten met goede Indonesische smaak. Snelle, adequate en aardige bediening. Tafeltjes aan de kleine kant en de tafeltjes staan dicht op elkaar.
Harriet Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Wat is het toch een feest om hier de rijsttafel te nuttigen. Het ziet er fantastisch uit en de vlees en vis gerechten waren heerlijk