Restaurant Blauw Utrecht

Springweg 64 3511 VT Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Blauw Utrecht

De authentieke Indonesische keuken

Het interieur is warm, grote foto's aan de muur, veel rood en de bekende Indonesische sfeer. Een plek om samen te zijn met vrienden en familie. Een plek om samen te genieten van de lekkerste Indonesische hapjes, een goed gesprek en heerlijke drankjes!

Meer informatie over restaurant Restaurant Blauw Utrecht

Maandag t/m Donderdag 18:00 - 22:00
Vrijdag 18:00 - 23:00
Zaterdag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom
Faroek H.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Wat een leuk restaurant zeg! Goede en spontane bediening. Goede uiteg bij de gerechten (Rijsttafel) en super lekker gegeten.
Zeker een aanrader als je van Indonesische gerechten houd. In een leuke relaxte sfeer
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Fantastisch gegeten , mijn Italiaanse gasten vonden de rijsttafel heerlijk. Bediening zeer vriendelijk en behulpzaam.
Maud H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijke vlees- en vis rijsttafel gegeten. Een 9! Een grote afknapper was het toetje. Het bananentaartje kan je echt niet met goed fatsoen voorschotelen. Erg taai en smakeloos. Een 2 hiervoor. Hadden gewoon na de rijsttafel een koffie (met lekker plakje spekkoek) moeten nemen.
Stefan T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het eten was heerlijk in een gezellig ingericht restaurant. Bediening was netjes en redelijk snel. Weinig tot niets op aan te merken. Wellicht iets grotere tafels voor al dat eten :)
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Prima adres om in Utrecht Indonesich te eten. Kom graag weer terug.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het is lang geleden dat ik zo een goede service heb gezien in de horeca in Nederland. Vriendelijk personeel en heerlijk eten in een knus restaurant.
Lieke B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Gisteravond met z'n tweeën hier gegeten. Mijn vriend houdt enorm van Indonesisch en was super enthousiast! Wat heerlijk, alles was lekker. We hadden daging blando, sate gambing en een smoor groentegerecht. De beide vleesgerechten waren zo mals en zacht, echt verrukkelijk! Bediening vriendelijk, er was maar 1 minpuntje: het was er bloedheet! De airco stond niet aan omdat er iemand was die er niet tegen kon, maar het gevolg was dat alle overige gasten steeds roder aanliepen....Als restaurant zijnde zou ik tóch echt die airco aan zetten!
Victor D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijke rijsttafel (2 vlees en 1 vis) gegeten en een portie rendang met z'n viertjes. Jammer was dat een bestelde huiswijn wel lekker was maar op 43 euro uitkwam. Al met al voor iets minder dan 50 euro p.p. een aanrader. Drink je wijn erbij, check dan eerst even de prijs.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Geweldig restaurant. Zeer correcte en vriendelijke bediening en héérlijke gerechten (met één kanttekening: mijn vrouw vond het hier en daar wel wat te zout). We komen hier zéker nog terug!
Allard L.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie rijst tafel.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
De hele tafel vol met schaaltjes vol met heerlijk eten! We moesten ons echt inhouden om alles niet binnen een kwartier al op te eten! Het was een top avond met heerlijk eten. Wij komen zeker terug!
Fedduh .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk gegeten en lekkere rode wijn. We hebben beide de vlees variant rijsttafel besteld. Goede porties en veel variatie. Bediening Was professioneel en vriendelijk.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Fantastische rijsttafel gehad bij Blauw, De sfeer in dit restaurant is precies goed! Onze tafel werd aan alle kanten volgezet met bakjes met heerlijk eten, meer dan genoeg maar zonder te overdadig te zijn. Top!
Ben_degroot .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Erg smakelijke rijsttafel, vriendelijk personeel dat graag wat vertelt over het eten. Sommige tafels hebben weinig zitruimte, en staan behoorlijk vol door alle kleine gerechtjes.

Behoorlijk aan de prijs voor een indonesisch restaurant, maar gezien de goede kwaliteit van het eten toch best waar voor het geld, met een sfeervolle atmosfeer en vriendelijk personeel een prima avond gehad.
Jiska P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Ons voorgerecht van 4 indonesische streetfood hapjes was erg lekker en origineel. Beide tafelgenoten hadden de vleesrijsttafel. Erg lekker en verfijnd was hun commentaar. Ik had de kipfilet in honing/ketjap saus. Verrukkelijk. Schaaltje extra rijst erbij was geen probleem. Er wordt goed uitgelegd wat je gaat eten. Tijd tussen voor- en hoofdgerecht was wel net even iets te lang. Dat wisselt, want nieuwe gasten die binnenkwamen krijgen soms juist heel snel hun rijsttafel. Zal te maken hebben met de logistiek in de keuken. Jammer dat ik dit restaurant niet eerder heb ontdekt. Ga er snel weer heen:-)
Rien W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
M'n vriendin en ik kwamen een kwartier eerder aan bij Blauw dan dat we hadden gereserveerd, maar dat was geen enkel probleem in het op dat moment (dinsdagavond) volle restaurant. Onze tafel stond netjes voor ons klaar.
Na het bestuderen van de vrij uitgebreide kaart vroegen we degene die ons bediende of een soortement 'chef's special' mogelijk was, waarbij we ons door hen zouden laten verrassen. Dat bleek inderdaad een mogelijkheid. En het verrassen is meer dan gelukt.
In drie stappen werd een combinatie van twee complete rijsttafels opgebouwd met een groot scala kleine gerechtjes (pakweg 20) in witte bootvormige schaaltjes. Hierin zaten diverse soorten vlees, vis en groenten in onder meer kerrie-, saté- en ketjapsauzen. Het geheel paste maar nauwelijks op de kleine 2-persoonstafel waaraan we zaten. Een bijkomend voordeel was dan weer dat hierdoor geen meer plaats was voor de soms onvermijdelijke telefoons. Elk nadeel...
De smaken waren smaakvol, intens en gebalanceerd. Overduidelijk met verse ingrediënten en met zorg bereid. We hebben de tijd genomen om alle smaken en texturen tot hun recht te laten komen. Tussendoor afgewisseld door water met bubbels en de fruitig frisse Zuid-Afrikaanse witte huiswijn.
Voor de jongen die ons bediende was het zijn eerste avond bij Blauw. En dat was totaal niet te merken. Hij had zich goed laten inwerken en kwam uiterst gastvrij en professioneel over. Had ook al ervaring bij andere restaurants. Een blijvertje wat ons betreft. Hebben we na afloop ook laten weten.
Alles bijeen hebben we een heerlijke avond gehad met smaakvol eten in een prettige - maar ietwat donkere - omgeving.
Beetweetje .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wederom heerlijk gegeten. Door de geweldige rijsttafel vorige keer was de vriendelijke service niet eens opgevallen! Top!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten bij Blauw is altijd goed. de rijsttafels zijn echt heerlijk. Zowel de vis als de vlees variant zijn zeker een aanrader. Het nadeel is wel dat je altijd moet reserveren en dat het restaurant relatief warm is. Buiten dat is het zeker een aanrader.
Ritaannie .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Super eten, eigenlijk niets op aan te merken, echt klassiek indisch eten, met heerlijke smaken, en aandacht voor detail, mag iets pikanter maar wsl aangepast aan nederlands palet
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wij hebben heerlijk genoten van onze vlees en vis rijsttafel.
De gerechten werden allemaal goed toegelicht.
Prima wijn keuze.
Zonder problemen regelmatig een glaasje water ontvangen.
Bediening was erg vriendelijk.
Er heerst een ongedwongen gezellige sfeer.
Alles was top. Fijne avond gehad.