Restaurant Blauw Utrecht

Springweg 64 3511 VT Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blauw Utrecht

De authentieke Indonesische keuken

Het interieur is warm, grote foto's aan de muur, veel rood en de bekende Indonesische sfeer. Een plek om samen te zijn met vrienden en familie. Een plek om samen te genieten van de lekkerste Indonesische hapjes, een goed gesprek en heerlijke drankjes!

Meer informatie over restaurant Restaurant Blauw Utrecht

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Blauw Utrecht

linda2512 S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Laat ik allereerst zeggen dat het eten hier fantastisch lekker is. Zeer verfijnde en authentieke smaken. Maar alleen fantastisch eten maakt nog geen geweldig restaurant. Als je voor €250 eet en er kan geen karaf water vanaf ben ik er eigenlijk al klaar mee. De dames van de bediening waren allervriendelijkst maar dit zijn dus blijkbaar regels die hen worden opgelegd. Uiteindelijk kregen we wel een glaasje water maar de manier waarop vind ik heel vervelend. Zet gewoon gratis kraanwater op tafel en zeg er dan maar bij dat dat alleen betaald dient te worden als er geen andere drankjes worden besteld. Het duurde ook minstens 10 minuten als het niet langer was tot er iemand bij ons aan tafel kwam toen we binnenkwamen. Echt veel te lang! Daarnaast kregen we met
z n vijven evenveel groente als bijgerecht als de tafel van 2 naast ons. We kregen toen we erom vroegen extra bakjes,, maar ook dit is iets wat gewoon jammer is. Ik kon alleen om 6 uur en om half 9 een tafel reserveren. Toen ik vroeg of ze in shifts werken, werd daar ontkennend op geantwoord. Wij verlieten de zaak om half 10 (we kozen voor 6 uur) Al die tijd waren er tafels leeg gebleven. Onduidelijk waarom wij niet om 7 uur konden reserveren. Een plak spekkoek en een klein glaasje likeur bij de koffie is wel weer een gastvrij gebaar wat wij zeker waarderen.
inge R.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Blauw heeft zo veel mogelijk tafels op een klein oppervlakte geplaatst, je zit dus zeer dicht op je buren. De tafels zijn tevens erg klein. Er staat standaard een karaf water met twee glazen op en Er is een rechaud ingebouwd. Toen we zaten, werd er meteen gevraagd wat we wilden drinken. Ik zei dat we een fles wijn overwogen waarop de dame ons de kaart gaf en zei :’zal ik jullie dan alvast water inschenken?’ Hoe aardig. Alleen bleek die karaf water later voor 3 euro op de rekening te staan en omdat ze hem nog eens bijgevuld had halverwege stond er dus 6 euro voor kraanwater op de rekening. Vervolgens kwam een jongeman de wijn brengen en de bestelling opnemen en suggereerde hij, nadat we een rijsttafel met vlees en een rijsttafel met vis hadden besteld dat het wellicht leuk was om met een loempia aan te vangen. We kregen een filodeegrolletje met vis en een filodeegbolletje met kip die later voor 11 euro op de rekening stonden terwijl een voorgerecht met deze twee loempia’s plús nog een tofu loempia als voorgerecht voor minder op de kaart staat. De rijsttafels besloegen tientallen bakjes waardoor toiletbezoek niet meer mogelijk is tijdens het eten omdat de tafel zó bol staat dat je er niet meer langs kunt zonder een schaaltje of wat mee te nemen. Het eten is goed, maar niet beter dan bij de lokale Chinees in mijn woonplaats. Duidelijk was dat de tafel nog een keer gebruikt diende te worden dus enige haast leek geboden. Toetje en koffie kwamen wel erg snel door. De rekening viel, zoals gezegd, wat tegen door de verrassende bedragen voor water en loempia’s. Het past een etablissement als Blauw niet en zou aardiger zijn eerlijk te zijn over het water en de loempia als voorgerecht op de kaart aan te bieden en niet als amuse , die dan vervolgens duurder is dan hetzelfde als voorgerecht op kaart. Beetje sneaky en reden om voorlopig niet meer terug te komen.eerlijkheid duurt het langst mensen van Blauw!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Erg lekker eten met veel spannende combinaties en goede kwaliteit. Service daarentegen mag wel wat beter. Erg leuk om verschillende rijsttafels te combineren.
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Het eten was goed! De service in het begin iets minder. Drankjes kwamen niet, kaart ook niet. Om ons heen werd iedereen keurig bediend. Gevraagd, reactie: mijn collega enz., de bekende reactie. Maar die collega kwam niet. Toch een beetje boos gevraagd of wij misschien in het verdomhoekje zitten. Excuses zijn aangeboden en toen ging het goed.
wessel C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Wat een feestje al die gerechten. We hebben drie rijsttafels gecombineerd met vijf personen (we zijn geen grote eters). Dat was precies genoeg. We komen er zeker terug!
Oscar G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Erg mooi restaurant. Zachte sfeer. Eten erg lekker met smaak gereserveerd. Vriendelijk personeel. Altijd vol dat zeg wel iets
dickvandenberg .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Een recensie schrijven over dit restaurant is eigenlijk overbodig. Blauw maakt zijn naam meer dan waar. Alles wat hier wordt geserveerd is van top kwaliteit. Haut cuisine pur sang. Gecomplementeerd door vriendelijke bediening en een korte wachttijd is dit de absolute topper van de Indonesische keuken.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten in dit leuke restauran. Voor ieder wat wils de vis en vleesliefhebber komt hier volledig aan zijn/haar trekken. Gevarieerde smaken voor alle gerechten, Indonesisch zoals het hoort te zijn. Prima klaargemaakt en mooi opgediend. Uitermate vriendelijke bediening en een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
We zijn erg gek op Indonesisch eten en zijn daarom al bij best veel Indonesische restaurantjes geweest, maar dit was tot nu toe echt de beste. Ze hebben een grote variatie aan gerechtjes. En elk gerechtje even lekker en allen uniek van smaak. Al het vlees was heerlijk mals en de vis was aan de buitenkant heerlijk krokant. Het is een klein restaurantje, maar heel sfeervol. Ik raadt wel aan van te voren te reserveren, het is erg geliefd. Vriendelijk en hard werkend personeel. Kortom, zeker voor herhaling vatbaar.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Fantastisch gegeten!! Voor ons het beste Indonesisch restaurant tot nu toe. Erg fijn dat ze er ook een visrijsttafel op de kaart hebben staan. Enige minpuntje is dat de tafel wel erg dicht op elkaar staan en dat de akoestiek in het hoge gedeelte wel wat beter mag.
iris S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Donker pijpelaadje waar je alleen in past met maat 36 en je adem in. de gerechtjes waren smakelijk. Onvriendelijke bediening en je krijgt geen kraanwater maar enkel spa blauw a 3€ per glaasje. Ik betaalde me blauw aan de spa blauw. Komt daar de naam vandaan?
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
heerlijk gegeten, haastige sfeer in het restaurant en jammer dat ze anno 2017 nog € 3,= durven te vragen voor economische plat water (gewoon kraanwater)
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Zaterdag 11 maart hier gaan eten, die maandag ervoor gereserveerd. Bijna alles zat toen al vol, alleen rond 17:00 kon je nog reserveren. Het bleek dat iedereen die tussen 17:00 en 17:30 komt, een gratis voorgerecht kreeg. Dit was (volgens mij) Java's street food, een mix van een aantal voorgerechten die je ook los kunt bestellen. Er zaten twee vleesgerechtjes bij en twee visgerechtjes. Ik eet geen vis, dus ik at de vleesgerechtjes: pangsit goreng en ajam bungkus karee. Beiden erg lekker! We kregen er ook nog drie sausjes bij om te dippen. Overigens staat er ook standaard kroepoek met twee dips op tafel. We waren sowieso al van plan om een voorgerecht te bestellen, dus alsnog bestelde ik de soto ajam. Ik ben zelf half indo en ben dol op soto, dus ik wilde het graag in dit restaurant eens proeven. Ze hebben me niet teleurgesteld! Ik miste er zelf wel aardappel bij. Hierna bestelde ik daging rendang, ook een van mijn favoriete gerechten, die ik ook in dit restaurant graag eens wilde testen. Ik moet zeggen: het was heerlijk! Het werd geserveerd met een paar dingen zoals nasi goreng, atjar en gado gado. De porties van de hoofdgerechten waren wel enorm groot. Ik ben een vrouw, maar wel een grote eter, en zelfs dit kreeg ik bijna niet op. Mijn vriend kreeg zijn ikan asem pade ook niet op en dus vroegen wij om een doggy bag omdat we het enorm zonde vonden als het weggegooid zou worden hierna. Dit gaven ze. Verder was het een klein maar knus restaurant, aardige en snelle bediening. Ik zou zeker nog eens terugkomen!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Het eten is heerlijk!
Maar slecht dat je moet betalen voor kraanwater en € 10,- moet betalen voor een extra bord voor je kind wanneer je al 3 rijsttafels besteld voor € 32,50 per stuk!!
Conclusie: erg duur!!!
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het eten was heerlijk: we name een vegetarische rijsttafel en kregen veel verschillende kleine bakjes met eten. Zag er goed uit en alles smaakte erg lekker. Gezellige plek, ook de bediening was heel prettig, vriendelijk en in voor wat humor als dat zo uitkwam. Aanrader en we komen zeker nog eens terug!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Altijd weer feest om bij Blauw te eten. Prettge sfeer, goed eten dat ook door verwende liefhebbers van indonesisch eten zeer wordt gewaardeerd.
Fedduh .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wederom heerlijk gegeten. De rijsttafels zijn absoluut het geld waard. Vele gerechten met heerlijke authentieke smaken en goede porties. Drinken is helaas vrij duur, 3 euro voor thee en 3,70 voor een tapbiertje.
Nathalie N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Dit is echt Indisch eten zoals het bedoeld is. Geurige en echt kruidige smaken.
Lisette C.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Hele goede Indonesische keuken, boven verwachting. Een aanrader. Voor goed indisch eten moesten wij altijd 3 kwartier in de auto. Nu niet meer! Dit hadden we eerder moeten weten. Prettige bediening.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten uitmuntend zeker voor herhaling vatbaar!!