Restaurant Blauw Utrecht

Springweg 64 3511 VT Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blauw Utrecht

De authentieke Indonesische keuken

Het interieur is warm, grote foto's aan de muur, veel rood en de bekende Indonesische sfeer. Een plek om samen te zijn met vrienden en familie. Een plek om samen te genieten van de lekkerste Indonesische hapjes, een goed gesprek en heerlijke drankjes!

Meer informatie over restaurant Restaurant Blauw Utrecht

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Blauw Utrecht

dickvandenberg .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Een recensie schrijven over dit restaurant is eigenlijk overbodig. Blauw maakt zijn naam meer dan waar. Alles wat hier wordt geserveerd is van top kwaliteit. Haut cuisine pur sang. Gecomplementeerd door vriendelijke bediening en een korte wachttijd is dit de absolute topper van de Indonesische keuken.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk gegeten in dit leuke restauran. Voor ieder wat wils de vis en vleesliefhebber komt hier volledig aan zijn/haar trekken. Gevarieerde smaken voor alle gerechten, Indonesisch zoals het hoort te zijn. Prima klaargemaakt en mooi opgediend. Uitermate vriendelijke bediening en een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
We zijn erg gek op Indonesisch eten en zijn daarom al bij best veel Indonesische restaurantjes geweest, maar dit was tot nu toe echt de beste. Ze hebben een grote variatie aan gerechtjes. En elk gerechtje even lekker en allen uniek van smaak. Al het vlees was heerlijk mals en de vis was aan de buitenkant heerlijk krokant. Het is een klein restaurantje, maar heel sfeervol. Ik raadt wel aan van te voren te reserveren, het is erg geliefd. Vriendelijk en hard werkend personeel. Kortom, zeker voor herhaling vatbaar.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Fantastisch gegeten!! Voor ons het beste Indonesisch restaurant tot nu toe. Erg fijn dat ze er ook een visrijsttafel op de kaart hebben staan. Enige minpuntje is dat de tafel wel erg dicht op elkaar staan en dat de akoestiek in het hoge gedeelte wel wat beter mag.
iris S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Donker pijpelaadje waar je alleen in past met maat 36 en je adem in. de gerechtjes waren smakelijk. Onvriendelijke bediening en je krijgt geen kraanwater maar enkel spa blauw a 3€ per glaasje. Ik betaalde me blauw aan de spa blauw. Komt daar de naam vandaan?
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
heerlijk gegeten, haastige sfeer in het restaurant en jammer dat ze anno 2017 nog € 3,= durven te vragen voor economische plat water (gewoon kraanwater)
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Zaterdag 11 maart hier gaan eten, die maandag ervoor gereserveerd. Bijna alles zat toen al vol, alleen rond 17:00 kon je nog reserveren. Het bleek dat iedereen die tussen 17:00 en 17:30 komt, een gratis voorgerecht kreeg. Dit was (volgens mij) Java's street food, een mix van een aantal voorgerechten die je ook los kunt bestellen. Er zaten twee vleesgerechtjes bij en twee visgerechtjes. Ik eet geen vis, dus ik at de vleesgerechtjes: pangsit goreng en ajam bungkus karee. Beiden erg lekker! We kregen er ook nog drie sausjes bij om te dippen. Overigens staat er ook standaard kroepoek met twee dips op tafel. We waren sowieso al van plan om een voorgerecht te bestellen, dus alsnog bestelde ik de soto ajam. Ik ben zelf half indo en ben dol op soto, dus ik wilde het graag in dit restaurant eens proeven. Ze hebben me niet teleurgesteld! Ik miste er zelf wel aardappel bij. Hierna bestelde ik daging rendang, ook een van mijn favoriete gerechten, die ik ook in dit restaurant graag eens wilde testen. Ik moet zeggen: het was heerlijk! Het werd geserveerd met een paar dingen zoals nasi goreng, atjar en gado gado. De porties van de hoofdgerechten waren wel enorm groot. Ik ben een vrouw, maar wel een grote eter, en zelfs dit kreeg ik bijna niet op. Mijn vriend kreeg zijn ikan asem pade ook niet op en dus vroegen wij om een doggy bag omdat we het enorm zonde vonden als het weggegooid zou worden hierna. Dit gaven ze. Verder was het een klein maar knus restaurant, aardige en snelle bediening. Ik zou zeker nog eens terugkomen!
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Het eten is heerlijk!
Maar slecht dat je moet betalen voor kraanwater en € 10,- moet betalen voor een extra bord voor je kind wanneer je al 3 rijsttafels besteld voor € 32,50 per stuk!!
Conclusie: erg duur!!!
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het eten was heerlijk: we name een vegetarische rijsttafel en kregen veel verschillende kleine bakjes met eten. Zag er goed uit en alles smaakte erg lekker. Gezellige plek, ook de bediening was heel prettig, vriendelijk en in voor wat humor als dat zo uitkwam. Aanrader en we komen zeker nog eens terug!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Altijd weer feest om bij Blauw te eten. Prettge sfeer, goed eten dat ook door verwende liefhebbers van indonesisch eten zeer wordt gewaardeerd.
Fedduh .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Wederom heerlijk gegeten. De rijsttafels zijn absoluut het geld waard. Vele gerechten met heerlijke authentieke smaken en goede porties. Drinken is helaas vrij duur, 3 euro voor thee en 3,70 voor een tapbiertje.
Nathalie N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten! Dit is echt Indisch eten zoals het bedoeld is. Geurige en echt kruidige smaken.
Lisette C.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Hele goede Indonesische keuken, boven verwachting. Een aanrader. Voor goed indisch eten moesten wij altijd 3 kwartier in de auto. Nu niet meer! Dit hadden we eerder moeten weten. Prettige bediening.
Helga V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten uitmuntend zeker voor herhaling vatbaar!!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Met 3 personen gegeten bij Blauw. We kregen een 2 persoons tafel waar een extra stoel aan de loopkant werd bijgeschoven. Veel te weinig ruimte was het gevolg. Bij de bediening 3 biertjes besteld. Na 20 minuten maar eens gevraagd of de biertjes nog kwamen. Voor alle 3 een rijsttafel vlees besteld. Dan is het lastig als alle schaaltjes met gerechten niet op het te kleine tafeltje passen aangezien daar ook nog bierglazen, wijnglazen, waterglazen en een fles water op stonden. Het eten was lekker maar niet royaal. Weing rijst en nasi voor 3 personen. Bijzonder was de wijn. Aan het begin van de maaltijd bestelden we een fles witte wijn. Hier werd door de bediening voor ieder van ons een half glaasje ingeschonken. Daarna zou de wijn, in verband met de te kleine tafel, in een koeler op de grond staan. Toen we echter bij wilden schenken was de fles verdwenen. De bediening, zo chaotisch als ze de hele avond al bezig waren, kon de fles niet vinden en bracht een andere fles. Helaas een goedkopere dan dat we hadden.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Weer heerlijk gegeten, oppassen voor inslijten.....
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Weer heerlijk gegeten, lekker rijsttafel genomen, dus van alles wat. Smaakvolle gerechten uit de Indonesische keuken. En bij afscheid een roos als attentie ontvangen vanwege Valentijnsdag, altijd leuk.
1970eagles O.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het restaurant zag er modern uit. Geen Indonesische uitstraling. Ik vond het teleurstelling dat er geen cassave kroepoek werd geserveerd, er stond alleen gewone kroepoek op de tafel. de spekkoek en de kroepoek was niet vers gemaakt maar proefde als een zak uit de supermarkt/groothandel.
Tijdens het eten werden steeds de lege schaaltjes voor je neus weg gehaald, daardoor kreeg ik de indruk dat er weer snel plaats gemaakt moest worden voor volgende gasten. Binnen het uur stonden we weer buiten terwijl we toch een Indische rijsttafel hadden genomen. Ons 1ste en enige drankje werd gelijk geserveerd met de rijsttafel voor 2 personen. kortom: Blauw Utrecht kan dan wel het beste Indonesisch restaurant van Nederland zijn maar wij vonden het teleurstellend.
Amanda M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, met originele bereidingswijze. Tafeltjes aan de kleine kant om al die schaaltjes op kwijt te kunnen. Aanrader!
De tafel van Barber U.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Blij verrast door dit leuke restaurant. Niet al te groot, goede sfeer en vriendelijke bediening. De keuken is zeer goed! We kozen met 4 personen de vis en vlees rijsttafel. Heerlijke kruidige gerechten. Een aanrader!
Linda D.
Voor de 2e keer hier gegeten. Gekozen voor de rijsttafels vis en vlees. Heerlijk gekruid. Ik mis stiekem wel op de dessertkaart de spekkoek. Kokospannenkoekje was lekker, al lekte er erg veel gifgroene kleurstof uit.
Al met al voor herhaling vatbaar.