Restaurant Blauw Amsterdam

Amstelveenseweg 158-160 1075 XN Amsterdam Nederland Kaart
31-206755000

Over restaurant Restaurant Blauw Amsterdam

De Indonesische keuken op zijn best

In een moderne ambiance genieten van de authentiek Indonesische keuken. Bij Blauw Amsterdam ga je natuurlijk voor de befaamde rijsttafel. Ze vullen je hele tafel dan met zalige kleine schaaltjes. Sommige pittig, sommige mild, maar allemaal vol spannende kruiden. Je weet gewooon niet waar je moet beginnen! Een ideale plek om samen met vrienden en familie te genieten. Selamat datang!

Meer informatie over restaurant Restaurant Blauw Amsterdam

Service8,3/10
Decor7,8/10
Tinaalvenaar . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
de vegetarische rijsttafel besteld. heerlijke gerechten en er werd tijdig extra rijst aangeboden. we hebben heerlijk gegeten. Ik leverde een kortingsbon in en die was niet verrekend, maar dat kan een ieder gebeuren en werd wel snel gecorrigeerd.
Samanthaakloe . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Eerste keer gegeten bij blauw, rijsttafel genomen en die stelde zeker niet teleur. Veel variatie en we hebben letterlijk van elk gerecht genoten. Ook van het voorgerecht, een aanrader dus!
Marilva . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het was Super lekker!!! Aardige personeels ze hadden excuus aangeboden van het lang wachten voor mij viel het mee het voorgerecht was er snel dat heeft ons maag even stil gehouden.

Tot de volgende keer
Anne.chauvaux . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We komen hier vaak met bezoek uit het buitenland, deze keer minder tevreden over prijs/kwaliteit. Rijsstafel blauw is aangepast, 2 visgerechten vervangen door 1 kipgrrecht. Lijkt ook wel dat de bakjes minder gevuld zijn. Eerste keer dat alles op was en we nog een desert op kregen. Eten nog steeds lekker maar prijs wordt nu toch wel te duur in verhouding, ook de wijnen. Service perfect zoals altijd.
Roeloflouis . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Sambal Telor was nooit een geliefd gerecht voor mij, tot ik dit bij Blauw gegeten heb. Heerlijke saus met een ei dat eindelijk niet zo hard en droog is. Verder alle gerechten top
Thirzamandos . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Het eten was erg goed en de service was helemaal naar wens! We hebben heerlijk gegeten van een rijsttafel en de serveerster heeft uitgelegd wat we precies kregen. Er werd regelmatig vriendelijk geïnformeerd of alles naar wens was en of we nog wat wilden drinken. Mooie inrichting alhoewel wel iets te gezellig dichtbij naast de buren.

Enig minpuntje is dat de serveerster zei dat de rijsttafel niet voldoende zou zijn voor twee en we er echt een gerecht bij moesten bestellen terwijl we het eten nu lang niet opkregen. Voor de rest top.
Jacqy . Fijnproever (5 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vol verwachting eindelijk bij Blauw gegeten. Keurig ontvangen en een tafel voor twee beneden gekregen. Eenvoudig ingericht, niet heel bijzonder. Gekozen voor de rijsttafel Selera Blauw. De rijsttafel werd zeer netjes geserveerd en de alle gerechten werden keurig benoemd. Alles zat in witte ovaal vormige schaaltjes. Slim gedaan want de schaaltjes ogen groot, terwijl de inhoud minimaal is. En dat voor 2 personen!

Het ergste vond ik nog de Indische gehaktballetjes, een gerecht dat je leert maken als kind. Flauw, smaakloos, aangebrand en net niet helemaal gecremeerd. Not done op dit niveau.

Het geheel vond ik qua prijs bijna €75 voor een rijsttafel voor 2 met 6 frisdrank buiten proportioneel hoog. Mijn voorkeur zou eerder gaan om bij een goede Toko te gaan, meer en beter eten voor een veel redelijkere prijs.

Ps. Thuis nog snel twee kaizerbolletjes gebakken en goed belegd, we hadden nl beiden nog best trek :(
Martievra . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het is ons goed bevallen.
We kregen uitleg van de gerechten!
We vinden de inrichting mooi van kleur.
De vegetarische rijsttafel was ook geslaagd.
AMHL . 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Met 3 personen wilden we 3 hoofdgerechten bestellen. 2 hoofdgerechten kozen wij zelf uit en het derde gerecht kozen wij na een suggestie van de bediening. Achteraf bleek dit gerecht op de kaart te staan als bijgerecht. Ook bleek achteraf dat Blauw extra kosten in rekening brengt als niet elke gast een hoofdgerecht bestelt: deze kosten bedroegen 10 euro en werden sans gene op onze rekening gezet. Wij hebben gezegd dat we dit niet transparant, onredelijk en niet van deze tijd vonden. Helaas tevergeefs.
Zwaancp . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Voor onze eerste keer bij Blauw een rijsttafel gekozen, een prima manier om een restaurant te leren kennen. Prachtig hoe alle schaaltjes hun plek vonden op tafel. Erg lekker allemaal. Prima porties ook, de schaaltjes gingen bijna allemaal leeg zonder dat je daar een overvol gevoel aan overhield. De wandeling in het Vondelpark maakte de avond compleet.
Guido W. Bourgondiër (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Goede reistafel, maar niet spectaculair. Veel lawaai van gasten om ons heen. Dienstverlening matig: lang wachten op drankje, geen extra rijst gekregen (ondanks dat wij dit snel ophadden), afruimen van tafel duurde liet lang op zich wachten. Beetje het gevoel om in 'toeristenfuik' te hebben gezeten. Jammer!
Matthijs D. Gastronoom (23 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na een plezierig ervaring ruim een jaar geleden hier nu weer gegeten.
Knus en ongedwongen sfeer en altijd vol, dit keer ook met veel toeristen.
De rijsttafel is onovertroffen vooral de meest luxe versie, waar je na afloop meer dan vol van naar huis gaat. Ook voorgerechten zijn goed qua portie en mooi op smaak.
Tel daarbij de vriendelijke en attente bediening op en je hebt het beste aziatische restaurant van Amsterdam Zuid te pakken.
Honig . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Rijsttafel Blauw is een aanrader. Alle gerechten hebben hun eigen smaak en dat kom je in de Indonesische keuken nog wel eens anders tegen. Prima avond met attente en vrolijke bediening.
Mo17 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Ieder jaar gaan we wel een keer naar Blauw en het is iedere keer weer een feestje. Wij nemen de uitgebreide rijsttafel en dat is een mooie mix van vlees en groente met zelfs wat vis erin. Zowel pittige gerechten als mild van smaak. De saté's zijn fantastisch maar ook het eitje en eigenlijk alles.
Hoewel het erg warm was, was de bediening uiterst vriendelijk en alles kwam snel door.
Nils K. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gister heerlijk gegeten bij Blauw Amsterdam. Bediening was erg vriendelijk, snelle service en goed advies. De voorgeschotelde rijsttafels waren ontzettend lekker.
Vdmeer.annemieke . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk gegeten, ondanks de drukte op zaterdagavond perfecte bediening, beleefd en hartelijk. Wij komen zeker terug om meer te proberen. De rijsttafel was zalig, rendang ook.
Annabertha V. Bourgondiër (4 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Mijn tafelgenoten gingen voor de rijsttafel dus we hebben de vis, vega en vlees variant genomen.
Ik vond de gerechtjes smakelijk voor de saté kambing, maar het was qua hoeveelheid erg mager.
Een aanvulling rijst en nasi werden zonder morren gebracht maar nu waren de schaaltjes slechts voor de helft gevuld.
Een heel klein (veel te klein) schaaltje gado gado voor 4 personen, maar vanwege de zuinig gevulde schaaltjes rijst en nasi durfden we eigenlijk niet eens om een navulling te vragen.
De bediening was vriendelijk.
Helaas bleek het niet mogelijk een karaf kraanwater te krijgen, wel glazen. Maar ook dat is bezwaarlijk om de hele tijd na te laten vullen.
Dus iets royalere porties (uiteindelijk betaal je per persoon ruim 30 euro voor de rijsttafel) en misschien de mededeling dat van rijst en groenten bij gevraagd kan worden, geven wel een prettiger maaltijd.
Decor boven is niet bijzonder interessant.
Fijn is wel dat er linnen servetten zijn.
Eecgeschiere . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
We hebben de grote rijsttafel genomen en die was fantastisch. De bediening is enorm vriendelijk en behulpzaam. Zeker een aanrader!
Brammie75 . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Erg vriendelijke en gezellige bediening. Rustige sfeer door alle trapjes en verschillende niveaus. We hadden de rijsttafel. Bijzonder lekker al had van mijn man het wel ietsje meer mogen zijn.
Burgemeestre . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
De laksa als voorgerecht smaakte goed maar was wat karig gevuld en de portie was wat klein.De sate Kambing was weer perfect evenals de Udang peteh en ook de tumis was heerlijk.