Restaurant Blanc

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blanc

Het mooiste stukje van Dordrecht

Wat een prachtige zaak: weelderig wit met subtiele zilver- en groentinten. Chef Michael Verboom neemt je mee op een culinaire ontdekkingstocht langs heerlijke gerechten. De sommelier zoekt daar tongstrelende wijnen bij. Pak daar het uitzicht over het water bij en het plaatje is compleet.

Meer informatie over restaurant Restaurant Blanc

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,2
9,2
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Nieuw jaar meteen weer genieten van een 4 gangen menu. Kreeft uit de kreeftenbak en een heerlijke kreeftsalade. Met roederer champagne was onze avond weer compleet. Gezellig druk met een goede bediening
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
We kwamen onverwacht binnen nadat we de kerstmarkt in Dordrecht hadden bezocht en wijn hadden gekeurd bij een leuke zaak, genaamd Rood, wit en rosé, in de Voorstraat. Aanrader. Vervolgens wilden we een tweede wijnlokaal bezoeken (Wijnbar het verloren Hart) dat gesloten bleek. In hetzelfde gebouw, Groothoofd - De Poort van Dordt, blijken tevens een paar restaurants gevestigd, waarvan er slechts 1 was geopend voor diner. En dat was dus Restaurant Blanc.
Zo kom je nog eens ergens.
We werden vriendelijk welkom geheten en onze jassen kregen een plekje aan de kapstok waar nog slechts twee jassen hingen. Erg rustig dus voor de zondagavond. Dat klopte zo leerden we. Er waren al twee gasten en er was nog een "tweetje" besproken. We konden niettemin nog een mooie tafel krijgen in de hoek met rondom glas. Het was weliswaar donker buiten, maar door alle lichtjes hadden we toch een heel feestelijk uitzicht. Alleen daarom komen we zeker nog eens terug voor een lunch. De tafel was netjes gedekt, damasten servetten, gesneden glas en keurig bestek en iets van een decoratie. Prima. Water is Chaudfontaine ad € 5 voor 75cl. Keurig. Amuses prima in orde.
Mooi gesorteerde wijnkaart met voldoende spreiding in prijssegmenten. Een Amerikaanse Zinfandel uit Sonoma -viel direct op want dat zie je niet zo heel vaak in Nederland- was best goed. Pas toen ik goed had doorgeproefd en het etiket beter had bekeken zag ik dat het -helaas- geen Sonoma Valley was maar het algemenere Sonoma County. Als de wijnkaart in januari wordt herzien, en er hopelijk nog plaats is voor zo'n wijn, is dat misschien een idee om in het achterhoofd te houden. Of uit Napa Valley natuurlijk. (Ik denk aan de zeer betaalbare en toch voortreffelijke Heritage van Black Stallion -volgens mij bestaat die ook in Zinf- die op de zeer uitdagende kaart niet zou misstaan).
Anyway dit zijn natuurlijk ultieme puntjes op de i, maar dat heb je in Restaurant Blanc want verder valt er weinig op- of aan te merken.
Twee piepkleine dingetjes die keurig direct werden opgepakt en verder gewoon helemaal goed. Ietsje meer garni bij het hoofdgerecht had wel gekund maar dat is persoonlijk. DeTournedos en jus is prima, zo ook de Griet en Ossenstaart.
Concluderend is het goed tot zeer goed en zoals gezegd, we komen zeker nog eens terug.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Top locatie, Top Hotel en Top Restaurant ! Chefkok Michael Verboom verstaat z'n vak als geen ander, de 10 gangen waren fantastisch, van Kalfswang tot Zwezerik en van Coquille tot King Crab, een echte smaaksensatie met uiteraard een heerlijk wijnarrangement erbij. Na een heerlijke nacht in de De Suite Présidentielle was ook het ontbijt tot in de puntjes geregeld ! Complimenten aan het hele team !
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wat een mooie zaak zo prachtig aan het water waar de drie rivieren samen komen en de continue stroom van verschillende schepen. Ook de bedieining is super attent en ontzettend vriendelijk; je voelt je direct in de watten gelegd. Het eten sluit aan bij het geheel; mooi smaken met goede bijpassende wijn (in geval van mijn vrouw) en bier (in mijn geval). Heerlijke avond gehad om daarna lekker weg te zakken in het bed van het bijbehorende hotel.
Michelle-2 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een heerlijk weekeinde gehad in Bellevue Dordrecht. 12,5 jaar getrouwd en dat moet je natuurlijk vieren. We hadden een weekend arrangement geboekt met een diner in Restaurant Blanc. Ontvangst met Rutte Gin tonic. Zoals we hoorden een Dordts trots. Daarna hebben we de chefkok een leuk menu laten maken. 4 gangen met 4 wijnen. We hoeven gelukkig niet te rijden. Wat een leuke spontane bediening. De juiste toon. Niet te losjes en zeker niet te stijf. De tonijn met ganzenlever was als voorgerecht echt een topper. En de vers (uit de kreefenbak) gebakken kreeft was een tongstrelertje. We hebben genoten samen.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Bij binnenkomst voel je je meteen zeer welkom.
Uiterst correcte en toch zeer spontane bediening (niet stijfjes, niet te los, precies goed). En mij vang je altijd met een prachtige glimlach van een zeer charmante, lieve en ook wel bloedmooie jongedame in de bediening. :-))) ,maar daarmee wil ik de zeer toffe mannelijke obers niet tekort doen. Ook helemaal top!
Het ziet er mooi en sfeervol uit binnen met prachtig uitzicht over het water. De toiletten zien er prima uit en zijn zeer schoon.

De maaltijd:
Voorgerecht: fazant met allerlei dingetjes erbij
(Voor details zie menukaart van Blanc haha)
Zeer goed! Smaken komen mooi bij elkaar als je de diverse onderdelen in 1 hap combineert.
Tussengerecht: Coquilles nog in de schelp met mooie schuim etc erbij. Prima bereid en op smaak gebracht.
Hoofdgerecht: hertenrugfilet en ik heb ook de "dikke frieten" erbij genomen. Ach even lekker los he...
Hertenrug uitstekend bereid. Frieten ok.
Nagerecht: Crème brûlée. Ook prima in orde.

Voor zover ik zie, heeft Blanc nog geen Michelin-ster. Afgaand op deze ervaring zie ik wel mogelijkheden. Hier en daar nog iets spannendere smaken zoals bijv bij de frites en zo'n ster is niet ver weg meer.
De ambiance en de bediening (niemand uitgezonderd) zijn absoluut sterwaardig.
Al met al zien ze mij zeker weer eens terug.
Heb genoten.
Carolina D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Nou ik was gisteren (06 november 2016) naar het restaurant geweest met mijn partner en wij waren heel erg netjes verwelkomd door een meneer, zelf zijn wij allebei 17 maar ondanks onze leeftijd werden wij gewoon heel netjes behandeld, wij vonden alleen de prijs te duur voor het eten, we hadden in totaal €88,50 uitgegeven voor twee 3-gangenmenu's van €39,50 (dus al €79,00) die je zelf niet mag kiezen, het is een vast menu bestaande uit een voorafje, voorgerecht was een plakje zwaardvisfilet op een bedje van iets waarvan ik de naam niet meer weet met wat decoratie eromheen, hoofdgerecht was hertenrugfilet met een crème van een speciaal soort wortel, diezelfde wortel zelf en blokjes van diezelfde wortel, als toetje hadden we kleine zoetigheden in bijthapjes. Naast de 3-gangenmenu's hadden wij ook nog een fles water van 750 ml die €5,00 kostte en allebei nog een water en een drankje wat dus samen nog €4,50 maakte. Beetje aan de dure kant dus. We hadden nog ontzettendhongerer maar verder is het restaurant top!
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We hebben een fantastische beleving gehad bij Bellevue Groothoofd. Na het boeken van de herfst aanbieding werden we ontvangen alsof we thuis kwamen. Wat voelt dat fijn. We hadden een mooie kamer die keek over de rivieren. Waar heb je dat nu? Het diner van deze aanbieding was in het restaurant van het Hotel. Wat hebben we genoten van de bediening en de keuken. Vooral de kers verse coquille met bloemkool die op diverse manieren bereid was een topper. S'morgens werden we weer ontvangen voor het heerlijk ontbij. we komen snel weer terug als we maar iets te gieren hebben.
Sylvie V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een mooi restaurant met een gezellige sfeer en hoog niveau in bediening en sfeer. Zeker een aanrader qua eten en ligging van het restaurant. We waren er met 6 personen ter gelegenheid van een 53ste huwelijksverjaardag. De persoon die ons bediende kwam wel vrij stijf over en gaf veel te veel uitleg over de gerechten waardoor je bij het einde niet meer wist wat je ging eten. Later op de avond kwam hij wat losser maar het voelde vreemd aan.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een bridgeweekend met vriendinnen en vrienden,
Alle ingrediënten voor een feestelijk culinair weekend komen samen bij Hotel Restaurant Bellevue Groothoofd in Dordrecht. Een ontvangst met koffie en gebak op het heerlijke terras aan de kade van het 3 rivieren knooppunt. De kamers met een prachtig uitzicht over de rivieren met constante scheepvaart en watertaxi bewegingen. En in het hotel een aantal zalen die steeds weer verrassen. Zoals de Koepel boven de stadspoort voor de borrel, de Noord en Oude Maas zaal met terras voor onze bridgemiddag tot Salon Nuit voor het slotdiner.
Ad Janssen met zijn enthousiaste team zorgen voor een gevoel van ‘alles draait op rolletjes’, fantastisch.
Het 5-gangen menu met bijzondere gerechten en bijpassende wijnen was van topkwaliteit met steeds weer een verrassing in presentatie en smaakbeleving.
Het was genieten.
Michelle-2 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een leuk en spontaan ontvangst bij restaurant Blanc. We hadden gereserveerd voor het jubileum 6 gangen menu. De mooie gedekte tafels en het gastheerschap is zoals het hoort. De kalfsentrecote met de gegaarde kalfswang waren echt van een ongekende kwaliteit en smaak. En dan de geschonken wijnen van het wijnarrangement waren een beleving. We zijn erg onder de indruk van deze zaak. Ook het terras aan het water is echt een beleving bij de open haarden.
We komen snel weer terug en dan boeken we ook een hotel kamer.
Jasper K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Restaurant Blanc kenmerkt zich door vriendelijk gastheerschap en ijverige bediening. Het uitzicht op het water en de vele boten die voorbijkomen zorgen voor een aangename omgeving om te dineren. Het eten was prima, maar af en toe niet helemaal in balans. Bijvoorbeeld; het voorgerecht van pastrami werd vergezeld door wortelijs. Opmerkelijk. Daarentegen was het hoofdgerecht van kalfsentrecote en kalfssukade fantastisch. Al met al een aanrader voor een lekker diner.
Debbie S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
In 1 woord geweldig! Wat een top restaurant! Elk gerecht was heerlijk en zag er prachtig uit (bijna zonde om op te eten) met lekkere wijnen die er perfect bij passen. En ook de Gin Tonic is een aanrader. Vriendelijk en ijverig personeel, die duidelijk van hun werk houden en weten waar ze het over hebben. Perfecte combinatie tussen chique, maar toch gezellig. Je voelt je hier heel welkom en speciaal. Mooie sfeervolle aankleding en prachtig uitzicht. Nu drie keer gegeten en elke keer was het een top avond. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer, want dat ik hier nog vaak terug kom is zeker!
Tries Rich L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Top restaurant. Nog nooit zo lekker gegeten.
Complimenten aan de chefkok. Personeel correct en zeer vriendelijk. Weet precies wat hij serveert en vertelt vol passie wat alle ingrediënten zijn van zowel de wijnen als de gerechten.
Zelfs de chefkok kwam ons hoofdgerecht persoonlijk brengen en gaf een toelichting wat hij voor ons gemaakt had.
Heerlijke avond!!! Echt een aanrader!
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Topavond, een superbediening door Davy en Manuel, mensen met passie voor het horecavak, zoveel enthousiasme over de eigen keuken en werkplek. Na een mooie amuse van drie gerechten de aanvang met een kreeftensoep / tonijntartaar, gevolgd door een mooi gebakken entrecot met paddestoeltjes, en een overheerlijk champagnedessert, geweldig samengesteld door keukenhelden Sven en Jasper. De entrecot was wat rauw gebakken, die hebben ze nog wat extra krokant gebakken op verzoek, klasse. Maar zeker zo mooi: de plek, dit volle uitzicht op het drierivierenpunt, het drukst bevaren stukje Nederland, geweldig
mschwab .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Woensdag eind juli had ik een lunchafspraak in Restaurant Blanc van Hotel Bellevue Groothoofd van Ad Janssen, met zijn Chefkok Meesterkok Michael Verboom. Het zonnetje scheen al flink op het water dat als achtergrond en uitzicht mij altijd weer een rustgevend gevoel weet te geven. Het verveelt nooit als je hier naar buiten kijkt.
Op het verzoek of Michael iets gezonds voor ons wilde maken en licht verteerbaar, kwam er heerlijk vers gebakken brood en brioche op de Chef's Table, tegenover de open keuken en een salade met 6 vissoorten, wauw! Wat een prachtige kleurstelling en uitstraling had deze salade. Ik durfde het haast niet op te eten. Zo mooi opgemaakt! Mijn tafeldame Leila en ik hebben super genoten van de smaak en kwaliteit van dit eten en de service van Blanc's nieuwe gastheer Marcel. Wij raden iedereen aan hier zijn lunch te reserveren! Geweldige attente service op niveau en sterrenwaardig eten! Wij komen snel terug! Michael.
Slick .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Prima setting, geweldig uitzicht, prima gegeten, goede bediening absolute aanrader om heen te gaan. Ik kom zeker een keertje terug!
Gerben B .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij aten afgelopen weekend voor het eerst in Blanc, het restaurant in Bellevue Dordrecht. We hadden gehoord van kennissen dat het erg goed moest zijn, en dat was niets te veel gezegd! Wij waren met z'n vieren en hebben gekozen voor het 6 jaar jubileum menu voor 66 Euro per persoon. We begonnen met biologische gerookte zalm met geitenkaascreme, appel, kruiden, olijf en nougat.. Wat een bijzondere combinatie en wat een culinair feestje dit gerecht! Daarna eendenborst met pompoen, couscous en pistache. Verrassende en verrukkelijk smaken en niet te vergeten oogstrelend opgemaakt. Deze chef snapt het. De Rode poon met schaaldierenschuim, coquille met haringkuit, lamsrib... alles was goed, verrassend, subtiel en hemels qua smaak en uiterlijk. Bij het arrangement hoorde ook een wijnarrangement. En ook dat snappen ze hier. Subtiel wijn spijscombinaties en een uitleg bij de wijnen die wij precies goed vonden, niet te overdreven maar wel interessant en leuk. De krokante chocoladevlinder als afsluiter was een dessert zoals dat hoort, in een restaurant van dit nivo. Een kleurrijk kunstwerk om te zien, en ver-ruk-ke-lijk lekker! Deze chef krijgt een dikke vette 10 van ons! Ook de locatie is fantastisch. Blanc is modern ingericht met veel wit, maar wel heel warm en gezellig. Het ligt aan het drierivierenpunt in Dordrecht en heeft indrukwekkend uitzicht over het water waar schepen en plezierboten varen. Kortom, wij zeggen: absolute aanrader voor iedereen die culinair topniveau weet te waarderen!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Afgelopen zondag op het terras neergestreken van Restaurant Blanc, onderdeel Hotel Bellevue . Prachtig terras aan het water en zeker de moeite waard voor een middag genieten. Was goed druk , prachtig weer. Bediening was attent en ondanks de drukte bleef de wachttijd binnen de perken. Lekker bittergarnituur en zeer gevarieerd , aanrader. Ook besloten te blijven eten met 6 personen. Tafel werd keurig gedekt en de Ossehaas en garnituur was van zeer goede kwaliteit. Deze locatie gaan we zeker vaker bezoeken echt een uniek punt op historische locatie van Dordrecht .