Restaurant Blanc

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blanc

Het mooiste stukje van Dordrecht

Wat een prachtige zaak: weelderig wit met subtiele zilver- en groentinten. Chef Michael Verboom neemt je mee op een culinaire ontdekkingstocht langs heerlijke gerechten. De sommelier zoekt daar tongstrelende wijnen bij. Pak daar het uitzicht over het water bij en het plaatje is compleet.

Meer informatie over restaurant Restaurant Blanc

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Blanc

fijnproever P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
weer voortreffelijk gegeten! de kaart is duurder geworden, maar ik geef ze geen ongelijk! we zijn geamuseerd door de bediening en de 4 gangen menu du chef hebben ons weer positief verrast! ons zien ze weer met kerst! bedankt!
Alexander B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Uniek uitzicht. Gevarieerde kaart. Prima kwaliteit. Uitstekende vlotte jonge bediening Discreet toegankelijk met rollator, en gelukkig geen achtergrondmuziek.
F. D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Eten en drank fantastisch. Bediening matig: narrige jonge ober die niet erg goed oplette. Om de wijnkaart moesten we zelfs vragen.
Michelle-2 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Gisteren heerlijk gegeten bij Restaurant Blanc. We hebben heerlijk 4 gangen menu gegeten met bijpassend wijnarrangement. Vooral het gerecht van kreeft (vers uit de kreeftenbak) prettige bediening. We hebben genoten.
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Goede keuze in het menu, goed uitzicht.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Een rustige avond op een door-de- weekse dag. Een klein zakendineetje. Natuurlijk zijn dan de wachttijden fantastisch en de sfeer rustig. Dus daar kan ik niet veel over zeggen. Ik was er voor het eerst. Maar het uitzicht is erg leuk. De bediening vriendelijk en behulpzaam. Het wijnadvies goed. De gerechten prachtig opgemaakt en een levendige kleurencompositie en van uitstekende klasse. En dus met de kennis van deze avond geef ik hen een 9,5.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wat een raar restaurant. De sfeer is ongeveer de uitstraling van een koelkast: kil. Je vraagt je af of mensen er wel plezier in hebben om daar te werken. Mocht dat wel zo zijn, dan layen ze daar in ieder geval niks van merken. Op zich hebben we prima geegeten, maar de kaartt is beperkt en als dan ook op zaterdagavond !! Om 8 uur al een van de vier hoofdgerechten is uitverkocht, is dat raar. Dat geldt ook voor de menukaart zelf. Je kan ook voor een 3, 4 of 5 gangen menu kiezen. Maar omdat het al 8 uur was (in welke eeuw leven we?) kon het 5 gangen menu niet meer. Nu waren we dat ook niet van plan, maar dat alle menu's verrassingen van de chef zijn en ook per tafel moesten worden besteld stond er niet bij en werd ook niet verteld. Dit is wel heel erg vanuit de keuken geredeneerd en niet vanuit de klant. Kortom een best wel aardig restaurant maar uitermate kil. Oh ja, waarom worden alleen vrouwen in hun jas geholpen en moeten mannen hun jas zelf van de kapstok halen?
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Vijf-gangen verrassingsmenu gekozen waarbij helaas niet echt verrast. Gerechten zijn prima echter vlak en zonder durf. Locatie blijft mooi.
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Gisteren weer eens bij Bij restaurant Blanc gegeten. Het was erg gezellig druk. En we werden verrast door een nieuwe a la carte kaart. Toch kozen we voor het €85 5 gangen menu met wijnen. Lekker natafelen met de chef.
karin T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Lang moeten wachten op het eten. Reden, het was te druk. Achter ons ook een familie feest gaande wat erg storend was. Beter geweest als ze het afgeschermd hadden
Bealien S.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Gegeten met een gezelschap van 7 personen. Ondanks dat de bediening hun best deed was er weinig tijd en weinig aandacht voor de gasten. Helaas was de kok niet flexibel in de wensen van ons. Gaan er zeker nog een keer eten maar dan als het minder druk is.
YIVONNE A.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
De wijn van het wijnarrangement viel iets tegen gezien de prijs.
De wijn kregen we ruim voor de servering van het gerecht zodat deze al bijna op was als het grecht op tafel kwam....
fijnproever P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
heerlijke avond in restaurant blanc! heerlijk genoten van het jubileum menu wat ze nu aanbieden! erg verrassend en een perfecte wijn/spijs combinatie. Bediening allemaal netjes gekleed en weten waar ze het over hebben!

Wij komen terug!
Marian S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Er was iets misgegaan met de reservering, voor 6 personen gereserveerd, voor 2 personen binnengekomen. Hierop werd snel geregeld dat we toch met 6 aan tafel konden zitten. Iedereen heeft genoten van het eten en de wijn, de bediening was heel vriendelijke en alles werd goed uitgelegd. Kortom, een etentje om nooit te vergeten.
Ivana S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Een bijzondere avond bij Blanc mogen doorbrengen ter ere van mijn 26e verjaardag. Genoten van heerlijk passende wijnen en smaakvolle gerechten. Waar voor je geld - enig punt van aandacht voor deze avond was de ontvangst - niemand bij de receptie/deur. Dit deed verder niet af voor de kwaliteit die door het restaurant werd geleverd. Ook het personeel is zeer vriendelijk en heeft verstand van zaken. Een absolute aanrader!
Lekkereadresjes .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Lekker op het terras aan het water met een wijntje een speciaal biertje en een luxe Borrelgarnituur. genieten geblazen maar weer.
ArjenenHester R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht en prettige bediening.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Een aanrader in Dordrecht
John S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vrijdagavond bij restaurant Blanc gedineerd. Top restaurant op een Top Locatie! We komen hier regelmatig en elke keer is het weer een geweldige ervaring om hier te mogen eten. Chique maar toch gezellig! Elk gerecht is heerlijk en ziet er prachtig uit. De geschonken wijnen passen perfect bij de gerechten. Vriendelijk personeel die echt de tijd voor je neemt. Chefkok die duidelijk veel passie heeft voor zijn vak. De Gin-Tonics zijn ook een absolute aanrader. Kaaskar met heerlijke kaasjes. Ons volgende etentje staat alweer gepland.
Marie V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Fantastisc.h uitzicht!