Restaurant Blanc

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blanc

Het mooiste stukje van Dordrecht

Wat een prachtige zaak: weelderig wit met subtiele zilver- en groentinten. Chef Michael Verboom neemt je mee op een culinaire ontdekkingstocht langs heerlijke gerechten. De sommelier zoekt daar tongstrelende wijnen bij. Pak daar het uitzicht over het water bij en het plaatje is compleet.

Meer informatie over restaurant Restaurant Blanc

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,2
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Verwennerij bij Le Blanc! 4 gangen van de chef incl. wijnarrangement (via heerlijk) Van begin tot eind een ware smaaksensatie! Prachtig opgemaakte verfijnde gerechten en bij elk gerecht een heerlijke wijn. Voorgerecht van coquilles en buikspek in een Japans jasje was zeer goed. het tussengerecht van rog met aardpeer en linzen was ook voortreffelijk. het hoofdgerecht was een super malse sukade en kort gebakken ganzenlever. Wat een smaaksensatie! Het dessert bestond uit een chocoladetaartje met tropisch fruit. Wat een verrassing! Bijzonderdere smaakcombinaties en een genot voor de smaakpapillen! Bediening was uitstekend. Een geweldige avond gehad en wij komen zeker terug!
De tafel van Arthur K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Zondagavond hier gegeten. Aperitief aan de bar. Geen zoutje of wat erbij want we moesten nog op 4 mensen wachten Voelde ons niet echt welkom. Voorgerecht en tussengerecht super lekker ! Hoofdgerecht was entrecote en was niet te eten. Zeer taai !! Dessert heel apart maar/en niet echt lekker. Hier wat cangezegd en het enige wat ze dan zeggen is : ik zal het doorgeven wat ze niet gedaan hebben. Geen excuses niks. Tot slot was ook de koffie nog lauw. Voor mij nooit meer. Jammer !!!
Marie-anne D.
Voorgerecht en tussengerecht voortreffelijk. Entrecote was taai en echt niet te eten. Dessert vreemd en niet erg geweldig! Personeel een beetje hautain en niet erg gastheer, je wordt bv geen uitgeleide gedaan. Onze groep van zes personen kwamen druppelsgewijs binnen en de laatste twee moeten zelf vragen of ze iets te drinken konden bestellen. De koffie na het eten was lauw en er werden geen gourmandises geserveerd voor de persoon die geen thee/koffie wilde, uiteindelijk wel gekregen nadat er om gevraagd werd. Daar je pittige prijs moet betalen om hier te eten, viel het ons erg tegen!
Michelkranz .
Hoofdgerecht was zeer matig, commentaar hierop werd niet verder op ingegaan, ook het desert was matig, bediening van de dame was matig
Arthur K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Net iets minder dan verwacht Natuurlijk, het is een heel mooi restaurant. Het uitzicht is fantastisch en de aankleding navenant. Je verwacht er wat van. Gezien de prijsstelling mag je ook best wel wat verwachten. Maar het gaat om meer dan alleen een mooie ambiance!. Mijn vrouw en ik waren wat eerder dan de overige gasten. Wij konden aan de hoge tafel even wachten en bestelden allebei een Campari. Deze was goed. We hadden best trek en ik vroeg aan de gastheer of het mogelijk was om er een knabbeltje bij te krijgen. De gastheer vroeg mij "wat moet ik daarop antwoorden?". Een beetje vreemd. Ik zei: "ja" en even later toverde hij ergens een bakje met café-nootjes te voorschijn. De overige gasten arriveerden werden niet ontvangen en moesten zelf de serveerster vragen of ze wat konden drinken. We werden geplaceerd aan de mooi gedekte tafel met uitzicht op het water. Niks mis mee. Wij hadden 6 viergangen verassingsmenu's besteld. Het voorgerecht werd geserveerd en ook het tussen gerecht. Ook hier was niets mis mee. De gastheer vroeg ons of er nog een fles witte wijn opengemaakt mocht worden. Hieruit werd één glas geschonken, geen punt. De rest bleef in de cooler. Het hoofdgerecht bestond uit twee repen runder-entrecôte. Dit gerecht was eenvoudigweg TAAI. Bij het debrasseren vroeg de serveerster ons hoe het gesmaakt had en wij vertelden haar dit. Ze zou het "doorgeven". Wij hebben niets meer van haar teruggehoord. Het nagerecht werd opgediend aan 5 van de 6 gasten. Meningen hierover waren verdeeld. Tot slot bestelden we voor 5 gasten koffie en thee. De gast die geen koffie besteld had kreeg ook geen chocolaatjes. Pas na licht aandringen werd ook voor hem chocolade geserveerd. Het voelde wat kleinzielig. We gingen afrekenen. Over de bijna volle fles witte wijn werd geen woord gerept. Ik werd tot slot door de restaurantmanager uitgelaten. Ik vertelde hem over onze ervaring met het taaie vlees. Zijn reactie: "Ik zal het aan de slager doorgeven", tja!!! Al met al hadden we duidelijke en te hoge verwachting van dit restaurant. Jammer.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Vrijdag 10 maart weer gegeten bij Restaurant Blanc. We hebben kennis gemaakt met een nieuwe gastheer Martijn. Keurig in het pak! Heerlijk genoten van een 4 gangen menu van de chef. Verse tartaar met ganzenlever en lichte truffelsaus. Gebakken coquille St Jacques met bloemkool structuren, proeverij van lamsvlees (wat een smaak!!) en een dessert van chocolade met citrusvruchten.
Leon W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Blanc is een uitstekend restaurant. We hebben hier voortreffelijk gegeten en gedronken (met een Heerlijk-menu). De lokatie is schitterend en de bediening erg plezierig.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
We hebben gekozen voor het "Heerlijk"-menu t.g.v. de verjaardag van mijn vrouw. Het diner was prima verzorgd. De zwaardvis was wat waterig, maar dat werd weer gecompenseerd door het kleine stukje sukade-vlees erbij. Het hoofdgerecht was goed. De bijbehorende wijnen waren juist gekozen. Al met al een prima ervaring.
Esther W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Echt heel lekker gegeten. De bediening doet zijn best, maar hier een daar gaat wat mis.....
Als met al een aanrader, prima prijs-kwaliteit verhouding!
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Nieuw jaar meteen weer genieten van een 4 gangen menu. Kreeft uit de kreeftenbak en een heerlijke kreeftsalade. Met roederer champagne was onze avond weer compleet. Gezellig druk met een goede bediening
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
We kwamen onverwacht binnen nadat we de kerstmarkt in Dordrecht hadden bezocht en wijn hadden gekeurd bij een leuke zaak, genaamd Rood, wit en rosé, in de Voorstraat. Aanrader. Vervolgens wilden we een tweede wijnlokaal bezoeken (Wijnbar het verloren Hart) dat gesloten bleek. In hetzelfde gebouw, Groothoofd - De Poort van Dordt, blijken tevens een paar restaurants gevestigd, waarvan er slechts 1 was geopend voor diner. En dat was dus Restaurant Blanc.
Zo kom je nog eens ergens.
We werden vriendelijk welkom geheten en onze jassen kregen een plekje aan de kapstok waar nog slechts twee jassen hingen. Erg rustig dus voor de zondagavond. Dat klopte zo leerden we. Er waren al twee gasten en er was nog een "tweetje" besproken. We konden niettemin nog een mooie tafel krijgen in de hoek met rondom glas. Het was weliswaar donker buiten, maar door alle lichtjes hadden we toch een heel feestelijk uitzicht. Alleen daarom komen we zeker nog eens terug voor een lunch. De tafel was netjes gedekt, damasten servetten, gesneden glas en keurig bestek en iets van een decoratie. Prima. Water is Chaudfontaine ad € 5 voor 75cl. Keurig. Amuses prima in orde.
Mooi gesorteerde wijnkaart met voldoende spreiding in prijssegmenten. Een Amerikaanse Zinfandel uit Sonoma -viel direct op want dat zie je niet zo heel vaak in Nederland- was best goed. Pas toen ik goed had doorgeproefd en het etiket beter had bekeken zag ik dat het -helaas- geen Sonoma Valley was maar het algemenere Sonoma County. Als de wijnkaart in januari wordt herzien, en er hopelijk nog plaats is voor zo'n wijn, is dat misschien een idee om in het achterhoofd te houden. Of uit Napa Valley natuurlijk. (Ik denk aan de zeer betaalbare en toch voortreffelijke Heritage van Black Stallion -volgens mij bestaat die ook in Zinf- die op de zeer uitdagende kaart niet zou misstaan).
Anyway dit zijn natuurlijk ultieme puntjes op de i, maar dat heb je in Restaurant Blanc want verder valt er weinig op- of aan te merken.
Twee piepkleine dingetjes die keurig direct werden opgepakt en verder gewoon helemaal goed. Ietsje meer garni bij het hoofdgerecht had wel gekund maar dat is persoonlijk. DeTournedos en jus is prima, zo ook de Griet en Ossenstaart.
Concluderend is het goed tot zeer goed en zoals gezegd, we komen zeker nog eens terug.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Top locatie, Top Hotel en Top Restaurant ! Chefkok Michael Verboom verstaat z'n vak als geen ander, de 10 gangen waren fantastisch, van Kalfswang tot Zwezerik en van Coquille tot King Crab, een echte smaaksensatie met uiteraard een heerlijk wijnarrangement erbij. Na een heerlijke nacht in de De Suite Présidentielle was ook het ontbijt tot in de puntjes geregeld ! Complimenten aan het hele team !
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wat een mooie zaak zo prachtig aan het water waar de drie rivieren samen komen en de continue stroom van verschillende schepen. Ook de bedieining is super attent en ontzettend vriendelijk; je voelt je direct in de watten gelegd. Het eten sluit aan bij het geheel; mooi smaken met goede bijpassende wijn (in geval van mijn vrouw) en bier (in mijn geval). Heerlijke avond gehad om daarna lekker weg te zakken in het bed van het bijbehorende hotel.
Michelle-2 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Een heerlijk weekeinde gehad in Bellevue Dordrecht. 12,5 jaar getrouwd en dat moet je natuurlijk vieren. We hadden een weekend arrangement geboekt met een diner in Restaurant Blanc. Ontvangst met Rutte Gin tonic. Zoals we hoorden een Dordts trots. Daarna hebben we de chefkok een leuk menu laten maken. 4 gangen met 4 wijnen. We hoeven gelukkig niet te rijden. Wat een leuke spontane bediening. De juiste toon. Niet te losjes en zeker niet te stijf. De tonijn met ganzenlever was als voorgerecht echt een topper. En de vers (uit de kreefenbak) gebakken kreeft was een tongstrelertje. We hebben genoten samen.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Bij binnenkomst voel je je meteen zeer welkom.
Uiterst correcte en toch zeer spontane bediening (niet stijfjes, niet te los, precies goed). En mij vang je altijd met een prachtige glimlach van een zeer charmante, lieve en ook wel bloedmooie jongedame in de bediening. :-))) ,maar daarmee wil ik de zeer toffe mannelijke obers niet tekort doen. Ook helemaal top!
Het ziet er mooi en sfeervol uit binnen met prachtig uitzicht over het water. De toiletten zien er prima uit en zijn zeer schoon.

De maaltijd:
Voorgerecht: fazant met allerlei dingetjes erbij
(Voor details zie menukaart van Blanc haha)
Zeer goed! Smaken komen mooi bij elkaar als je de diverse onderdelen in 1 hap combineert.
Tussengerecht: Coquilles nog in de schelp met mooie schuim etc erbij. Prima bereid en op smaak gebracht.
Hoofdgerecht: hertenrugfilet en ik heb ook de "dikke frieten" erbij genomen. Ach even lekker los he...
Hertenrug uitstekend bereid. Frieten ok.
Nagerecht: Crème brûlée. Ook prima in orde.

Voor zover ik zie, heeft Blanc nog geen Michelin-ster. Afgaand op deze ervaring zie ik wel mogelijkheden. Hier en daar nog iets spannendere smaken zoals bijv bij de frites en zo'n ster is niet ver weg meer.
De ambiance en de bediening (niemand uitgezonderd) zijn absoluut sterwaardig.
Al met al zien ze mij zeker weer eens terug.
Heb genoten.
Carolina D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Nou ik was gisteren (06 november 2016) naar het restaurant geweest met mijn partner en wij waren heel erg netjes verwelkomd door een meneer, zelf zijn wij allebei 17 maar ondanks onze leeftijd werden wij gewoon heel netjes behandeld, wij vonden alleen de prijs te duur voor het eten, we hadden in totaal €88,50 uitgegeven voor twee 3-gangenmenu's van €39,50 (dus al €79,00) die je zelf niet mag kiezen, het is een vast menu bestaande uit een voorafje, voorgerecht was een plakje zwaardvisfilet op een bedje van iets waarvan ik de naam niet meer weet met wat decoratie eromheen, hoofdgerecht was hertenrugfilet met een crème van een speciaal soort wortel, diezelfde wortel zelf en blokjes van diezelfde wortel, als toetje hadden we kleine zoetigheden in bijthapjes. Naast de 3-gangenmenu's hadden wij ook nog een fles water van 750 ml die €5,00 kostte en allebei nog een water en een drankje wat dus samen nog €4,50 maakte. Beetje aan de dure kant dus. We hadden nog ontzettendhongerer maar verder is het restaurant top!
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We hebben een fantastische beleving gehad bij Bellevue Groothoofd. Na het boeken van de herfst aanbieding werden we ontvangen alsof we thuis kwamen. Wat voelt dat fijn. We hadden een mooie kamer die keek over de rivieren. Waar heb je dat nu? Het diner van deze aanbieding was in het restaurant van het Hotel. Wat hebben we genoten van de bediening en de keuken. Vooral de kers verse coquille met bloemkool die op diverse manieren bereid was een topper. S'morgens werden we weer ontvangen voor het heerlijk ontbij. we komen snel weer terug als we maar iets te gieren hebben.
Sylvie V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een mooi restaurant met een gezellige sfeer en hoog niveau in bediening en sfeer. Zeker een aanrader qua eten en ligging van het restaurant. We waren er met 6 personen ter gelegenheid van een 53ste huwelijksverjaardag. De persoon die ons bediende kwam wel vrij stijf over en gaf veel te veel uitleg over de gerechten waardoor je bij het einde niet meer wist wat je ging eten. Later op de avond kwam hij wat losser maar het voelde vreemd aan.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een bridgeweekend met vriendinnen en vrienden,
Alle ingrediënten voor een feestelijk culinair weekend komen samen bij Hotel Restaurant Bellevue Groothoofd in Dordrecht. Een ontvangst met koffie en gebak op het heerlijke terras aan de kade van het 3 rivieren knooppunt. De kamers met een prachtig uitzicht over de rivieren met constante scheepvaart en watertaxi bewegingen. En in het hotel een aantal zalen die steeds weer verrassen. Zoals de Koepel boven de stadspoort voor de borrel, de Noord en Oude Maas zaal met terras voor onze bridgemiddag tot Salon Nuit voor het slotdiner.
Ad Janssen met zijn enthousiaste team zorgen voor een gevoel van ‘alles draait op rolletjes’, fantastisch.
Het 5-gangen menu met bijzondere gerechten en bijpassende wijnen was van topkwaliteit met steeds weer een verrassing in presentatie en smaakbeleving.
Het was genieten.
Michelle-2 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een leuk en spontaan ontvangst bij restaurant Blanc. We hadden gereserveerd voor het jubileum 6 gangen menu. De mooie gedekte tafels en het gastheerschap is zoals het hoort. De kalfsentrecote met de gegaarde kalfswang waren echt van een ongekende kwaliteit en smaak. En dan de geschonken wijnen van het wijnarrangement waren een beleving. We zijn erg onder de indruk van deze zaak. Ook het terras aan het water is echt een beleving bij de open haarden.
We komen snel weer terug en dan boeken we ook een hotel kamer.