Restaurant Blanc

Boomstraat 37 3311 TC Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Blanc

Het mooiste stukje van Dordrecht

Wat een prachtige zaak: weelderig wit met subtiele zilver- en groentinten. Chef Michael Verboom neemt je mee op een culinaire ontdekkingstocht langs heerlijke gerechten. De sommelier zoekt daar tongstrelende wijnen bij. Pak daar het uitzicht over het water bij en het plaatje is compleet.

Meer informatie over restaurant Restaurant Blanc

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Blanc

fijnproever P.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
heerlijke avond in restaurant blanc! heerlijk genoten van het jubileum menu wat ze nu aanbieden! erg verrassend en een perfecte wijn/spijs combinatie. Bediening allemaal netjes gekleed en weten waar ze het over hebben!

Wij komen terug!
Marian S.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
We hebben heerlijk gegeten. Er was iets misgegaan met de reservering, voor 6 personen gereserveerd, voor 2 personen binnengekomen. Hierop werd snel geregeld dat we toch met 6 aan tafel konden zitten. Iedereen heeft genoten van het eten en de wijn, de bediening was heel vriendelijke en alles werd goed uitgelegd. Kortom, een etentje om nooit te vergeten.
Ivana S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Een bijzondere avond bij Blanc mogen doorbrengen ter ere van mijn 26e verjaardag. Genoten van heerlijk passende wijnen en smaakvolle gerechten. Waar voor je geld - enig punt van aandacht voor deze avond was de ontvangst - niemand bij de receptie/deur. Dit deed verder niet af voor de kwaliteit die door het restaurant werd geleverd. Ook het personeel is zeer vriendelijk en heeft verstand van zaken. Een absolute aanrader!
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Lekker op het terras aan het water met een wijntje een speciaal biertje en een luxe Borrelgarnituur. genieten geblazen maar weer.
ArjenenHester R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht en prettige bediening.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Een aanrader in Dordrecht
John S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vrijdagavond bij restaurant Blanc gedineerd. Top restaurant op een Top Locatie! We komen hier regelmatig en elke keer is het weer een geweldige ervaring om hier te mogen eten. Chique maar toch gezellig! Elk gerecht is heerlijk en ziet er prachtig uit. De geschonken wijnen passen perfect bij de gerechten. Vriendelijk personeel die echt de tijd voor je neemt. Chefkok die duidelijk veel passie heeft voor zijn vak. De Gin-Tonics zijn ook een absolute aanrader. Kaaskar met heerlijke kaasjes. Ons volgende etentje staat alweer gepland.
Marie V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Fantastisc.h uitzicht!
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Weer geweldig gegeten in restarnat Blanc. Met vrienden aan de chefstable gegeten. Tartaar van tonijn, eend met wortel structuren, rouget met tijnboontjes, ossenhaas met ganzenlever. Ook de gin tonic als aperitief was geweldig. De chefkok kwam enkele gerechten zelf brengen met uitleg. Weer een mooie beleving
Ids B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Uitstekende service. Leuke, grappige sommelier!
yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Gisteren voor Moederdag etentje bij Restaurant Blanc>
Het was een geweldige avond.
Ontvangst was top! waar vind je het nog de bediening heeft ons een super fijne avond bezorgt .
De manager nam alle tijd voor alle tafels en was erg betrokken ,goede uitleg en het eten was voortreffelijk!
Het uitzicht was prachtig we gaan binnenkort als het mooi weer is genieten van het prachtige terras aan het water .
Als je goed wilt eten en een mooie avond wilt hebben is Restaurant Blanc een echte aanrader!
Bedankt tot de volgende keer.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Lekker gegeten, goede bediening, lekker op het terras ons aperitief gedronken. We zijn zeer tevreden gaan slapen in het Hotel. Ook het ontbijt was goed verzorgt door een vriendelijke bediening.
annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Een aanrader!
Fijn ingericht(ronde tafels) restaurant met prachtig uitzicht!
Goede kwaliteit prijsverhouding.
Borden een feestje met mooie smaakcombinaties!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
A very fine 5-course menu. Beautiful structure throughout, excellent surf & turf elements and lots of careful creativity on the plate. Splendid wine arrangement, and the view is breathtaking.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Zaterdagavond 1 april bij restaurant Blanc gedineerd. We komen hier regelmatig en telkens worden we weer verrast door de fijne gerechten, de alerte bediening en de mooie ambiance met uitzicht op de brede, levendige rivier.
Wij kozen voor een verrassingsmenu van 6 gangen. De gangen bestonden onder andere uit oesters, rauw en gebakken, tonijn, kalfswang, kalfsnek, ganzelever, entrecote en een verfijnd dessert. Prachtige combinaties, mooi gecombineerd met onder andere asperge.
Blanc is jarig (7 jaar) en daarom wordt het menu aangeboden voor EUR 70 inclusief wijnarrangement. Dat is geen geld voor zo'n topmenu.
Chefkok Michael en chef de partie Jasper zijn nog aan tafel verschenen voor wat uitleg, zeer professioneel. En ook gastheer Marcel verstaat het vak van gastvrijheid heel goed. Blanc blijft een van min favorieten in de Dordtse regio!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Wat een ontzettend fijne ervaring hebben wij gehad bij restaurant Blanc. Heerlijk verrassend eten in een bijzonder mooie ambiance zonder dat het hautain wordt.
Ondanks de drukte op een zaterdag avond leek het personeel alle tijd voor ons te hebben en werden wij in detail verteld wat we aten en dronken. Het verrassingsmenu bleek ook een erg positieve aaneenschakeling van verrassende smaken en combinaties. We waren met een groep van 6 en we raakten niet uitgepraat over onder andere de bijzondere beriedingen van tonijn met meloen, zalm met asperges, buikspek met coquilles en de heerlijke sukade. Om over het feest van een toetje nog maat te zwijgen.
Al en al een echt aanrader en wij komen zeker nog eens terug.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Verwennerij bij Le Blanc! 4 gangen van de chef incl. wijnarrangement (via heerlijk) Van begin tot eind een ware smaaksensatie! Prachtig opgemaakte verfijnde gerechten en bij elk gerecht een heerlijke wijn. Voorgerecht van coquilles en buikspek in een Japans jasje was zeer goed. het tussengerecht van rog met aardpeer en linzen was ook voortreffelijk. het hoofdgerecht was een super malse sukade en kort gebakken ganzenlever. Wat een smaaksensatie! Het dessert bestond uit een chocoladetaartje met tropisch fruit. Wat een verrassing! Bijzonderdere smaakcombinaties en een genot voor de smaakpapillen! Bediening was uitstekend. Een geweldige avond gehad en wij komen zeker terug!
De tafel van Arthur K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Zondagavond hier gegeten. Aperitief aan de bar. Geen zoutje of wat erbij want we moesten nog op 4 mensen wachten Voelde ons niet echt welkom. Voorgerecht en tussengerecht super lekker ! Hoofdgerecht was entrecote en was niet te eten. Zeer taai !! Dessert heel apart maar/en niet echt lekker. Hier wat cangezegd en het enige wat ze dan zeggen is : ik zal het doorgeven wat ze niet gedaan hebben. Geen excuses niks. Tot slot was ook de koffie nog lauw. Voor mij nooit meer. Jammer !!!
Michelkranz .
Hoofdgerecht was zeer matig, commentaar hierop werd niet verder op ingegaan, ook het desert was matig, bediening van de dame was matig
Marie-anne D.
Voorgerecht en tussengerecht voortreffelijk. Entrecote was taai en echt niet te eten. Dessert vreemd en niet erg geweldig! Personeel een beetje hautain en niet erg gastheer, je wordt bv geen uitgeleide gedaan. Onze groep van zes personen kwamen druppelsgewijs binnen en de laatste twee moeten zelf vragen of ze iets te drinken konden bestellen. De koffie na het eten was lauw en er werden geen gourmandises geserveerd voor de persoon die geen thee/koffie wilde, uiteindelijk wel gekregen nadat er om gevraagd werd. Daar je pittige prijs moet betalen om hier te eten, viel het ons erg tegen!
Arthur K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Net iets minder dan verwacht Natuurlijk, het is een heel mooi restaurant. Het uitzicht is fantastisch en de aankleding navenant. Je verwacht er wat van. Gezien de prijsstelling mag je ook best wel wat verwachten. Maar het gaat om meer dan alleen een mooie ambiance!. Mijn vrouw en ik waren wat eerder dan de overige gasten. Wij konden aan de hoge tafel even wachten en bestelden allebei een Campari. Deze was goed. We hadden best trek en ik vroeg aan de gastheer of het mogelijk was om er een knabbeltje bij te krijgen. De gastheer vroeg mij "wat moet ik daarop antwoorden?". Een beetje vreemd. Ik zei: "ja" en even later toverde hij ergens een bakje met café-nootjes te voorschijn. De overige gasten arriveerden werden niet ontvangen en moesten zelf de serveerster vragen of ze wat konden drinken. We werden geplaceerd aan de mooi gedekte tafel met uitzicht op het water. Niks mis mee. Wij hadden 6 viergangen verassingsmenu's besteld. Het voorgerecht werd geserveerd en ook het tussen gerecht. Ook hier was niets mis mee. De gastheer vroeg ons of er nog een fles witte wijn opengemaakt mocht worden. Hieruit werd één glas geschonken, geen punt. De rest bleef in de cooler. Het hoofdgerecht bestond uit twee repen runder-entrecôte. Dit gerecht was eenvoudigweg TAAI. Bij het debrasseren vroeg de serveerster ons hoe het gesmaakt had en wij vertelden haar dit. Ze zou het "doorgeven". Wij hebben niets meer van haar teruggehoord. Het nagerecht werd opgediend aan 5 van de 6 gasten. Meningen hierover waren verdeeld. Tot slot bestelden we voor 5 gasten koffie en thee. De gast die geen koffie besteld had kreeg ook geen chocolaatjes. Pas na licht aandringen werd ook voor hem chocolade geserveerd. Het voelde wat kleinzielig. We gingen afrekenen. Over de bijna volle fles witte wijn werd geen woord gerept. Ik werd tot slot door de restaurantmanager uitgelaten. Ik vertelde hem over onze ervaring met het taaie vlees. Zijn reactie: "Ik zal het aan de slager doorgeven", tja!!! Al met al hadden we duidelijke en te hoge verwachting van dit restaurant. Jammer.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Vrijdag 10 maart weer gegeten bij Restaurant Blanc. We hebben kennis gemaakt met een nieuwe gastheer Martijn. Keurig in het pak! Heerlijk genoten van een 4 gangen menu van de chef. Verse tartaar met ganzenlever en lichte truffelsaus. Gebakken coquille St Jacques met bloemkool structuren, proeverij van lamsvlees (wat een smaak!!) en een dessert van chocolade met citrusvruchten.