Restaurant Bla Bla

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30

J H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het eten was goed. Wel de tip om gasten die gereserveerd hebben en precies op tijd arriveren niet naar buiten te sturen voor een wandeling, ook al is er op dat moment even geen tafel beschikbaar. Een idee om een plek te creëren waar de gasten even kunnen wachten, hun een excuus en een drankje van het huis aan te bieden? Jammer dat de negatieve start de hele avond tussen ons en de bediening is blijven hangen, we hebben ons niet erg welkom gevoeld.
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Hier maar weer eens neergestreken, het was er druk (vrijdagavond) wat volgens de 'gastheer' normaal is de afgelopen tijd. 'Gastheer' tussen haakjes omdat hij meer een bezorger van eten is dan een gastheer, veel respons moet je niet verwachten. We kregen een maaltijd die we niet hadden besteld (kwamen we niet meteen achter omdat alles uit meerdere gerechten bestaat) maar wilden er niet over zeuren, het bleek achteraf voor een ander stel bedoeld te zijn geweest, mensen die blijkbaar ook niet moeilijk deden en zo hebben we heerlijk elkaars maaltijd verorberd. (Werd ons wel keurig aangeboden een nieuwe te maken, maar dat vonden we niet nodig). Heerlijk gesmuld desondanks en voor het gerecht dat we eigenlijk wilden komen we zeker nog eens terug.
Sorry Swoester, dat ik mede door de drukte niet de tijd had om wat meer de gastheer te zijn, die ik wel graag ben en heel sportief hoe jullie reageerden op de verkeerde 'bezorging', gelukkig hebben jullie desondanks lekker gegeten. Ik hoop dan ook van harte dat jullie binnenkort voor het eigenlijk bestelde Sformato-menu terug willen komen.
ASteRWK .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Per ongeluk kwamen we hier terecht en waren bijzonder aangenaam verrast bij zo'n goed vegetarisch restaurant terecht gekomen te zijn. Misschien een ietwat beperkte menukaart, maar uiterst smakelijk en goed verzorgd. Een zeer gevarieerde maaltijd!
Ook een bijzonder vriendelijke en vlotte bediening.
Het decor is alternatief te noemen maar best gezellig en vooral schoon.
Een plek om terug te komen.
Heleen L.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Heerlijk gegeten...je proeft dat de verschillende hapjes (wij hadden de mezze besteld ) met zorg zijn bereid. Er worden veel verschillende kruiden gebruikt...heerlijk. Decor vond ik iets minder en er hing een wat muffe lucht ( maar ik kan heel goed ruiken en dat is soms wat vervelend). Prima bediening.
Arno D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Blabla besteedt heel veel zorg aan fantasierijke en gevarieerde groente. Eigenlijk gek dat niet-vegetarische restaurants zich er vaak zo makkelijk van af maken qua groente. Wij aten de mezze, is erg leuk, een soort vegetarische tapas. Mooie mengeling van oosterse en mediterrane gerechten. Het zat er bomvol, dus reserveren is handig.
TableauVivant .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wederom heerlijk gegeten in dit laagdrempelige restaurant met kwaliteitsgerechten. We hebben genoten van de Mezze, echt een aanrader. De verschillende kleine schotels vormen een palet van oosterse en mediterrane smaken. Ook prettig dat zout en peper niet de boventoon voeren, de verfijnde accenten van koriander en kurkuma komen echt tot hun recht. De turkse yoghurt met dadels bood een verrassende contrastrijke afsluiter. En ook de "gewone" koffie met cacaoblokje viel goed. Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Heerlijk gegeten in een ontspannend sfeertje. Bediening heel relaxed maar toch attent. Er is ook tijd voor een leuk gesprekje tussendoor die niet overkomt als een verplicht praatje. Het eten was goed verzorgt en heerlijk. Vooral de frituurde notenballetjes waren heerlijk. Ruim voldoende dus een nagerecht zat er voor ons helaas niet meer in. De koffie i.p.v. nagerecht was ook goed van smaak. Ik was hier met mijn zus en mijn dochter, we waren alle drie heel postitief en komen nog eens terug.
Dankjewel Idee64, hier worden we blij van.
Smulpaap71 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Afgelopen vrijdag wederom lekker gegeten in de leuke ambiance van Bla Bla. In Bla Bla voert de smaak de boventoon, aan elk gerecht is aandacht besteedt en dat proef je. Het maakt dat je 'vlees noch vis' totaal niet mist.
De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam, en wanneer er bijzondere wensen zijn zoals veganistisch eten, men is volledig op de hoogte van de ingrediënten van hun gerechten.

Wel even reserveren als je een rustig plekje wilt want het aantal plaatsen is beperkt, en het is een hip tentje. Lekker vlotte bediening en bovendien assertief met een prettige Rotterdamse touch en dat is zeer welkom in het Noorden!
Dankjewel Smulpaap71, we zien jullie graag binnenkort weer.
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Bla Bla. De papadums als voorgerecht zijn altijd goed en de paddestoelenloempia's zijn heerlijk (alleen wat aan de prijs). Als hoofdgerecht de geitenkaasquiche genomen, ook verrukkelijk en zo ook de notengehaktballetjes. Veel groente erbij, voor onze smaak wat teveel sla in wat te grote stukken. We gaan altijd voor hetzelfde dessert: turkse yoghurt met nootjes en honing. Smakelijke afsluiter van een geslaagd etentje. Knus klein restaurant. Alleen zijn de tafels met een poot in het midden niet zo comfortabel voor lange benen. En de plastic kuipstoelen doen wat goedkoop aan, maar zitten prima met een kussen erin. Daarom slechts een 7 voor decor.
Dankjewel Pitty284 voor je mooie woorden en we leren van je ideeën.
Fleur T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Eindelijk weer eens uiteten geweest, zonder buikpijn, zonder stress of het goed gaat en of de keuken wel genoeg weet over mijn glutenallergie.
Heerlijk gegeten, en dat glutenvrij! Dank jullie wel!
Dankjewel Fleur66,
We doen inderdaad erg ons best om ook gasten met allergieën en diëten een zorgeloos diner te serveren. Fijn dat dat ook zo gewaardeerd wordt.
Uijltje .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Goede keuze, lekkere gerechten, goede porties, hele mooie smaken, maar: niet echt goedkoop... Gerechten zijn slim, er kan m.i. al veel van te voren bereid worden. Voordeel: alles staat vrij snel op tafel. En als je trek hebt, is dat best fijn. Wat aten wij? Papadam (lekker!), mezze (niet alle gerechtjes top, maar als geheel helemaal in orde) en als toetje het chocoladecakeje.
Margreeteet .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij BlaBla.
Al jaren eet ik zonder vlees noch vis. Maar dat betekent niet dat ik iedere keer dat ik ga eten quiche, een bonentortilla of linzensoep wil eten
En als toetje rechtsdraaiende, drie keer geschudde en door een oude vrouw in volle maanlicht gestampte yoghurt.
Daarom was ik zo blij bij jullie. Geen flauwe hapjes die smaken naar macro chaotisch, maar lekker spicey, mild, zoet, scherp. En mooi heel geserveerd.
Het zag er niet uit als de gemiddelde vegetarische restaurants, waar ik vaak het gevoel heb dat ik terug ben in de jaren 8o. Maar mooi. Goeie inrichting ook.
De toetjes waren ook heerlijk, niks geen yoghurt met maanzaad, maar ijs, en chocolade cake.
Dank je wel. En de witte droge wijn helemaal prima.
En nog 1 dingetje, niks geen eikeltjeskoffie of kruidenthee, maar een goeie espresso :-)
De bediening maakte het een perfecte avond.
Als mijn ex mij nog een keer uitnodigt, dan wordt het absoluut weer Blabla.
Margreet
Dankjewel Margreet, daar doen we het voor!
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na alle lovende recensies vond ik het tegenvallen.

Het eten is prima maar niet geweldig. Pro is dat ik als vleeseter het vlees niet miste. Contra is dat ik en mijn tafelgenote het eten wisselend van kwaliteit vonden. De antipasti waren redelijk. De zelfgebakken zandtaartrolletjes vonden we taai en smakeloos, de artisjokken waren ook taai. De risottoballetjes en het amandelbrood waren daarentegen heerlijk.

De mezze waren eveneens wisselend: sommige gerechtjes niet op temperatuur, wisselend van smaak. De salade was daarentegen weer zeer smakelijk. Zeer slappe huiswijn.

De service was mij te incrowd vegetarisch, te sectarisch, zoals vroeger in krakersrestaurants: alsof je 'erbij hoort' als je er komt eten. Nergens voor nodig en ik krijg er jeuk van.

Decor: robuust, eetcafé. Voor de deur tocht je er volledig weg.

Al met al vonden wij het te duur voor deze kwaliteit: eten boven het niveau van een eetcafé, maar niet goed genoeg uitgevoerd.
Beste Teijo,
Bedankt voor de reactie. Smaken verschillen en als je met hoge verwachtingen ergens gaat dineren is de kans dat het tegenvalt helaas groter.
De kritiek op het eten en de wijn, laten we dan ook maar voor wat het is.
Hoewel ik u voor een doos wijn (geen huiswijn) graag uitdaag om mij artisjokharten te laten proeven die lekkerder zijn en minder taai dan de onze.
Wat erg op de man gespeeld is, is de passage over de bediening. Daarin herken ik mezelf totaal niet. Ik ben (net als u) allergisch voor het 'onder ons' sfeertje dat u juist denkt te proeven bij ons en heb een broertje dood aan het alternatieve wereldje dat vroeger exclusief aan vegetarisme kleefde. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we daarom al ruim 30 jaar bestaan. Het is ons adagium dat we geen vegetarisch restaurant zijn. We serveren alleen geen vlees en geen vis. Daar komt ook nog bij dat minder dan 25% van onze gasten vegetariër is en ik me niet kan herinner dat ik te amicaal tegen u was. Ik denk dan ook dat u al jeuk had, voordat u naar binnen ging.

Reactie van proever:

Uw reactie laat wat mij betreft zien dat u weinig geïnteresseerd bent in mijn mening. Dat vind ik jammer. Ik schrijf mijn recensies om restaurants en andere eters terug te geven hoe ik een restaurant ervaren heb. Mijn mening is uiteraard een persoonlijke, ik doe mijn best om ook persoonlijk op te schrijven. Een uitbater mag er wat mij betreft mee doen wat hij wil: zijn eten/bediening/decor aanpassen of oordelen dat ik niet tot zijn doelgroep behoor en niets doen.

Dat u mijn opmerking over de bediening voelt als 'op de man' spelen, vind ik spijtig, want zo was het zeker niet bedoeld. Ik heb ook hier alleen maar aangegeven hoe het op mij is overgekomen. Wilt u weten waarom dan leg ik u dat met alle plezier uit.

Uw opmerking dat ik al jeuk had voordat ik naar binnen ging, laat ik voor uw rekening. U lijkt te suggereren dat ik vooringenomen uw restaurant ben binnengegaan. Daarover twee opmerkingen:
1. uw suggestie is feitelijk onjuist. Mijn vrouw en ik gaan veel en graag uit eten. Bla Bla hebben we gekozen op basis van alle lovende recenties op Iens. Dat u vleesch noch visch serveert is daarbij voor ons geen enkel bezwaar. Anders waren we ook niet gekomen.
2. de suggestie onderbouwt mijn gevoel dat u niet in mijn mening bent geïnteresseerd. Ik zie het vooral als een ontkenning van mijn mening. En voel deze als 'op de man spelen' van uw kant. U kunt niet weten hoe ik uw restaurant ben binnengegaan. Ik heb alleen gemeld hoe ik het heb ervaren.

Mijn beoordeling was zowel in tekst als in de cijfers genuanceerd bedoeld. Ik vond eten, service en decor niet echt slecht, daarom gaf ik een 7. Maar na alle ronkende recensies van de andere gasten, vond ik het toch niet goed genoeg voor een 8 of meer. De tekst geeft aan waar het - nogmaals wat mij betreft - aan schort.

Al met al kan ik helaas weinig met uw reactie. Ik herhaal mijn aanbod: als u echt wilt weten waarom mijn ervaring in uw restaurant minder juichend was dan die van vele andere gasten, dan kom ik u dat met alle plezier uitleggen.
Heleen P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Gisteren samen met mijn vriend heerlijk gegeten bij Bla Bla. Het was voor ons de eerste keer dat we er heen gingen. Het restaurant heeft een prettige, huiselijke en intieme sfeer. Vriendelijk personeel. De menukaart had een aantal voorgerechten en je kon kiezen uit drie verschillende hoofdgerechten. Ook stonden er een aantal nagerechten op. Het zag er mooi overzichtelijk uit. Mijn vriend koos als voorgerecht de paddestoelenloempia's en ik de falafel. Beide namen we een verschillend hoofdgerecht: de quiche met geitenkaas en het spinaziepasteitje met feta. Op de menukaart stond ook vermeld wat je er allemaal bij kreeg. De gerechten zagen er heel mooi uit! Verse producten, veel kleur en netjes opgediend. Het smaakte voortreffelijk en het was ruim voldoende. We sloten af met thee, met een door het huis aangeboden zelfgemaakte fudge. Het was op alle fronten zeer geslaagd en we komen gauw weer!
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Twee keer uit eten in één week, hoe fijn is dat. Zeker als we dan nog eens naar BlaBla gaan, waar je zeker weet dat je eten vlees nog vis bevat. Een Walhalla voor vegetariërs. Voorgerecht voor twee personen, antipasti mooi op een groot bord en voortreffelijk bij elkaar passend. Spinaziepastei met feta, dille en rode peper als hoofdgerecht en gesmuld hebben we! Goede porties, je komt niets tekort. Aanrader.
Rik J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
BlaBla is een goed restaurant. Ik kom er vaker en heb er wederom heerlijk gegeten met mijn familie. Had gekozen voor een vegetarisch/veganistisch restaurant omdat ik dan zeker weet dat er geen vlees in mijn eten zit. Dit klinkt logisch maar heb ook wel eens meegemaakt dat ik in een ander restaurant iets te eten kreeg waar ze in de keuken toch kleine stukjes vlees uit het eten hadden gevist om het aan mij te kunnen verkopen als 'vegetarisch. Kortom de keuken van BlaBla kun je blind vertrouwen. Het smaakte voortreffelijk, ben vergeten hoe het gerecht heette, maar had gekozen voor diverse hapjes omdat ik van afwisseling hou. Tot slot was er een vriendelijke bediening en we hebben gezellig buiten gezeten aan een tafeltje op de stoep in de avond-zon. Ze krijgen een dikke tien van mij op alle vlakken.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Dit is werkelijk het beste restaurant waar ik ooit gegeten heb. De gerechten bestaan uit verschillende kleine gerechtjes op een bord, die allemaal even bijzonder en lekker zijn. De bereiding en de smaken zijn fantastisch. De sfeer in het restaurant is zeer gezellig en knus. De bediening is snel en oprecht vriendelijk. De vegetarische gerechten bestaan in dit restaurant niet enkel uit geitenkaas, wat wel het geval is bij de meeste andere restaurants. Kortom: uitstekend!
JandL .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Met vier personen in restaurant Bla Bla gegeten. Eén van ons wilde vegetarisch eten en zo kwamen we bij Bla Bla terecht. Ik liet mij verrassen. Samen met een tafelgenoot koos ik voor Mezze als hoofdgerecht. En werkelijk het was geen straf om hier te eten. Er was een ruime variatie aan allerlei gerechtjes, die voortreffelijk smaakten. Ook het nagerecht, taart van de dag, een chocolade brownie met ijs en slagroom, was prima. Als alle vegetarische maaltijden zo bereid worden als bij Bla Bla in Groningen dan zou ik mij vaker laten verleiden tot een dergelijke maaltijd. Ook lof voor de bediening. Slechts één persoon zag kans om alles op tijd op de tafels te serveren en dat terwijl alle tafels bezet waren.
Stephanie B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijk gegeten. Allemaal spannende (vegetarische!) hapjes op één bord. Relaxed sfeertje in een biologisch en maatschappelijk verantwoord restaurant.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ik ken Groningen niet, dus op de gok een restaurant gereserveerd (na wel even de recensies op Iens te hebben gelezen natuurlijk). Heerlijk gegeten bij dit gezellige restaurantje. We hadden de Mezze besteld, allemaal heerlijke kleine hapjes voor twee personen. Lekker gekruid allemaal, echt zitten smullen.