Restaurant Bistronome Des Arts

Lijnmarkt 48 3511 KJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Bistronome Des Arts

Dit bijzondere Franse restaurant met dakterras en terras voor de wijnbar is een pareltje in Utrecht. Gelegen aan de Oude Gracht is er meteen een historische en warme sfeer voelbaar. Ben je een echte Francofiel? Dan is een tafeltje reserveren een must. Elke dag worden hier traditionele Franse gerechten geserveerd met heerlijke Franse wijnen. Het is alsof je weer even op een terrasje zit in een Frans ingeslapen stadje waar je zo lekker had gegeten de afgelopen vakantie. Genieten op z’n Frans!

Glas champagne

7,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bistronome Des Arts

Jelle D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
De reservering - gedaan via Iens en bevestigd per SMS - bleek niet doorgekomen. Gelukkig was er een tafeltje over. Verder werd het hoofdgerecht geserveerd terwijl we nog met het voorgerecht bezig waren. Het aanbod om de schotels in de keuken warm te houden leek ons niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de gerechten en hebben we afgeslagen. De gerechten waren wel oké, maar de biefstuk van de haas was taai en droog. Tenslotte bestond het kaasplankje uit drie minuscule porties franse kaas die qua smaak ongeveer uitwisselbaar waren.
Het restaurant is gevestigd in een eeuwenoud pand aan de Oudegracht en roept qua inrichting associaties op met Frankrijk en dat gevoel wordt nog versterkt doordat er een paar vriendelijke medewerksters rondlopen die Frans spreken en geen woord Nederlands. Sfeer en ambiance zorgden daardoor toch voor een prettige ervaring.
Esmee R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Goed gegeten, al waren sommige gerechten erg zout. De service viel ons echter vies. De twee dames spraken Frans en pas na het expliciet te vragen kwamen er enkele Engelse woorden uit. Ze hadden de Franse arrogantie die je in Frankrijk zelf verwacht, maar hier in Nederland is die niet gewenst. Al met al voelen wij ons niet geroepen om nog een keer terug te gaan.
Lex H.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2019
Duurde meer dan uur voordat hoofdgerecht op tafel kwam; geen excuses na afloop...
Sabine D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Heerlijk gegeten in deze sfeervolle Franse Bistro. Met uitzicht op de gracht. Bediening is snel en erg aardig.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Leuk knus restaurant
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Een vriendelijk stukje Frankrijk aan de Oude Gracht. Heerlijke coquilles en gesiers.
Philipp M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Het beste lam ooit!! Knusse en warme sveer en vriendelijk personeel.
Nanda V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Heel leuk restaurantje op een mooie locatie. Sfeervol pandje en Franse sfeer spat ervan af. Vriendelijke bediening. Eten was prima maar niet heel bijzonder. Kaasplankje voor een Frans restaurant een beetje teleurstellend. Geen uitleg wat het was en smaakte en zag eruit als simpele supermarktkaasjes. Verder zeker gezellige en fijne avond gehad en wel aanrader qua prijs/ kwaliteit.
Aart R.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Goede bediening, lekkere gerechten.
Ivo V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Top eten en uitstraling! Service verdiend meer aandacht. Klimaatregeling kan ook beter.
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Leuk uitzicht
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Goed eten, wel knus in de serre met uitzicht op de oude gracht.
Helaas Steenkoud i.v.m. Grote ramen die uit enkel glas bestaan.
Verwarming kan daar niet tegenop.
W. O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Prima locatie , kleinschalig en heerlijk eten
Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
De bediening was chaotisch, het hoofdgerecht liet erg lang op zich wachten duurde en er waren een aantal ingrediënten sterk afgekoeld of niet gaar. Ook akoestisch niet aangenaam. Ik zou het niet snel aanraden.
Marlies M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Wat een heerlijk restaurant(je), met lieve hardwerkende mensen, op een mooie plek in Utrecht. Heel graag weer.
Evangelia D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Wij morsten heel lang wachten om onze gerechten te kriegen, zij gaven foute bestek en hebben niet zo correct gereageerd toen wij iets van zieden.
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Neem vooral de tijd, dan beleef je een heerlijk culinaire avond!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Om 18.00 gereserveerd met een vriendin. Bij het bestellen van het hoofdgerecht om 18.45 doorgegeven dat we uiterlijk om 20.15 weg moesten ivm een voorstelling. Dit was geen probleem. Uiteindelijk om 19.30 nagevraagd aan de gastvrouw of het nog ging lukken, we kregen weer te horen van wel. Om 19.59 zijn we, zonder eten, de drankjes gaan afrekenen omdat het te krap werd nog te eten. We kregen excuses, maar toen ik zei het jammer te vinden aangezien we er al twee uur waren zei de gastvrouw dat we lang hadden zitten kletsen en lam nu eenmaal lang duurt. Aangegeven dat we wat anders hadden besteld als ze ons had gezegd dat dit niet haalbaar zou zijn. Dingen gaan soms mis, maar onduidelijke communicatie en het terugleggen bij ons is klantonvriendelijk. Wij komen niet meer terug.
Anneke A.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Wij hebben 2 uur moeten wachten op ons eten en als we er in tussentijd niet zelf om hadden gevraagd dan hadden we niet eens een stukje brood gekregen. Bediening was vriendelijk, maar volstrekt inadequaat.. Het eten was beslist niet onsmakelijk, maar het dessert hebben we maar overgeslagen gezien de trage bediening.
D C.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaresse Mw Nezha. En als ik het goed schrijf ook door mw Latifa. We hebben een drie gangen menu gekozen. De wijnkaart is uitstekend te noemen. Wij dronken o.a. een heerlijke Cercius Coteaux De Beziers uit 2016. Voortreffelijk ! De gerechten worden met zorg opgediend en zijn van uitstekende kwaliteit. Het restaurant straalt sfeer uit. Ook belangrijk! Wij zaten in de nis (serre) van het prachtige oude pand met uitzicht op de Oude Gracht. Ik kan u dit restaurant van harte aan bevelen.