Restaurant Bistronome Des Arts

• Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
JvZproever . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Waren vanwege onze trouwdag met het gezin naar dit restaurant gegaan. Kregen bij binnenkomst een kir royal waarmee de toon voor de avond werd gezet: zeer attent!
Hadden een tafel bij het schuifraam zodat we nog van alles van buiten konden meemaken. Niet dat dit echt nodig was, want binnen viel genoeg te beleven.
We hebben genoten van een driegangendiner. Heerlijk van het begin tot het eind. En dankzij de nieuwe Franse kok kon de eigenaresse haar rol als gastvrouw perfect invullen. Ook het eten kwam in een rustig tempo (maar niet te langzaam) op tafel. Het dessert hebben we op het balkon gegeten. Het was een trouwdag met een bijzonder goede invulling.
Ronald V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Heerlijk gegeten, fijne ambiance en bediening was vriendelijk. De lam en 3 soorten vis waren ongelooflijk lekker. Je waant even in Frankrijk aan de oude gracht.
Marjan4444 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na het lezen van een aantal recenties was ik aangenaam verrast. Super service met franse bediening. Het lijkt daardoor alsof je op vakantie bent. Het eten is echt frans, heerlijk. We hebben een zeer geslaagde avond gehad. Ik kom as zaterdag weer terug! Tot dan.
Hearty . Bourgondiër (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant. Een verademing om te zien hoe met aandacht de verschillende ingrediënten bereid zijn.

Vooraf kregen we een makreel tapenade van het huis. De sardien tartelette had een diepe smaak met een heerlijke krokante onderkant. Voor het hoofdgerecht had ik drie soorten vis met heerlijke groenten (ik heb ze geteld, wel 8 soorten, waaronder zoete aardappelpuree, aardpeer, rettig, een taartje van aubergine, courgette en tomaat) bereid op verschillende wijze. Het toetje een mousse de chocolate met rode vruchtensaus en fruit was de kers op de taart. Kortom we hebben genoten van de ambiance en de aardige bediening.

We hebben ons laten vertellen dat het gebouw een monumentaal pand is. De eigenaresse heeft het in ere laten herstellen. Voor het interieur hebben ze gebruik gemaakt van de oorspronkelijk meubels van het gebouw gecombineerd met nieuw design.

We willen hier zeker terug komen. De volgende keer met onze vrienden.
Stephanie G. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Hoe het bij zo'n gouden locatie, nog zo verpest kan worden. Minimaal een uur moeten wachten op iedere gang. Als je op en neer naar Frankrijk rijdt, ben je sneller. Daarbij waren bijna alle gerechten van de kaart op. Het viel me nog mee dat er bestek was. Zelfs simpele aardappeltjes, die normaal standaard bij een gerecht horen, waren er niet meer. Want, zo was het argument, 'morgen gingen ze op vakantie'. Dit werd pas verteld nadat we vroegen of de aardappeltjes er nog aankwamen. Er werd overigens ook geen alternatief aangeboden. Bediening was überhaupt slecht. Eén (onervaren) iemand moest de hele zaak draaiende houden. Daarnaast werd, ondanks een rustige zaak, in het begin al moeilijk gedaan over een vrij tafeltje bij het raam beneden. En dat terwijl de eigenaresse er zelf zat te eten en te borrelen. Ik heb voor iedereen maar één tip: hard doorlopen bij deze onsympathieke tent!
Danieldanzig . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad in Bistronome des Arts. We vierden ons ‘zomerfeest’ met een aantal vrienden, gewoon een feest omdat het leven leuk is. We hebben eerst met een kleiner groepje heerlijk gegeten in de erker beneden aan de waterkant. Na het eten kwamen meer gasten. Toen hebben we ons verplaatst naar het voorste gedeelte (de winebar) aan de voorkant. Er waren goede wijnen en lekkere hapjes voor iedereen. We hebben genoten van de avond tot laat! Dank fijne mensen, dat gaan we vaker doen.
RikUtrecht . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Eten is prima maar bediening matig en restaurant is veel te vol gepropt met tafels zodat je ongeveer bij je buren op schoot zit. Wij komen even niet terug .
Frank C. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijk gegeten, echt Frans, prachtige plek, aanrader voor iedereen die van echt goed eten houdt! En een prachtig balkon aan de gracht, maar dat houden we liever geheim
Marte R. Bourgondiër (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Voor het eerst bij Des Arts gegeten, en wat was het lekker! Ik had al veel goeds gehoord over dit restaurant en het maakt de verwachtingen zeker waar. De gerechten klopten, de wijn paste perfect en de sfeer is heerlijk - dank voor een heerlijke avond!
JvZproever . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een heerlijk stukje Frankrijk in de Utrechtse binnenstad. Wij werden hartelijk welkom geheten door de eigenaresse en zaten op het mooiste plekje in het restaurant met uitzicht op de Domtoren.
Na de voortreffelijke coquilles werd de lamsschouder op tafel gezet. Zo mals en zo makkelijk van het bot vallend. Met een op maat afgestemde garnituur en voor mijn tafelgenote geheel glutenvrij.
Voordat we het dessert (pannacotta) kregen, werden we gevraagd om op het balkon plaats te nemen om nog even te genieten van de mooie omgeving. Na het dessert met een zeer voldaan gevoel afscheid genomen. We bleken de laatste gasten te zijn. Hier komen we zeker terug.
NickyvanOosterhout88 . Gastronoom (20 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Hoge verwachtingen van Des Arts, die ze wat ons betreft helaas niet waar kunnen maken. De bediening kwam wat verward en versuft op ons over. Weinig productkennis. Kon vragen over de wijn noch het eten beantwoorden. De menukaart is simpel en puur, wat geen enkel probleem is zolang de kwaliteit van de ingedrienten goed is. Dat was helaas niet het geval. Ietwat droge gamba's, weinig opmaak van de borden, veel vlakke smaken terwijl je betaalt voor uitgesproken gerechten. Helaas... Voor ons niet meer!
Tievanderhorst . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een verademing ,heerlijk eten buiten op het balkon met het lekkerste eten in Utrecht sinds tijden !!! Vooraf Slakken van zeer goede kwaliteit gevolgd door Gamba's die nu eens geen bijsmaak hadden, in een heerlijke saus.
Goede warme sfeer,een echte aanrader!

ge
en bijsmaak hadden ,in een verfijnde saus .
Roliena F. 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Op de zeer beperkte menukaart waren nog niet eens alle gerechten te verkrijgen. Het bestek werd later ingediend dan het eten. Het stokbrood was stokoud. Er werd ons gevraagd om koffie terwijl we zaten te wachten op het dessert. Geen uitleg bij de gerechten gehad. Bij navraag wisten ze niet wat op het bord lag. De nota klopte niet. Geen reprentatieve bediening. Kortom: het eten en de wijn was lekker. De bediening en entourage waardeloos! Voor ons eenmalig.
Ellen413 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat een heerlijke avond. We waanden ons even in Frankrijk . Mooi in plekje in Utrecht, met vanaf het balkon een prachtig uitzicht op de dom. De gerechten waren heerlijk en de bediening vriendelijk, meedenkend en met verstand van wijn! Misschien wat langer wachten, maar dat mag met een goed glas wijn en fijn gezelschap de pret toch niet drukken? Kortom een aanrader! Wij komen zeker terug, en dan hetzelfde tafeltje:).
Albert L. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Een echte "Franse" ervaring! Gemoedelijke sfeer in een prachtig authentiek pand, uitzonderlijke gerechten die bijzonder smakelijk waren en een prima bediening die zich uit de naad werkten! Echt een heerlijke avond gehad. Dank Bistronome Des Arts!!
WHEA . 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
We gingen hier eten mede op basis van onze perfecte ervaring op de boterstraat in 2013. De nieuwe locatie is schitterend. Prachtig uitzicht op de gracht maar de rest van de avond was aanzienlijk minder. De service was chaotisch en traag (heeft niets met Franse sfeer te maken), we hebben ruim een uur gewacht op een simpel voorgerecht. Die waren van een redelijk niveau maar qua hoeveelheid karig. Vervolgens hebben we bijna 1 uur en 30 minuten gewacht op ons hoofdgerecht. Er werd niet pro actief gevraagd of we nog iets wilden drinken, zelfs de wijnkaart liet op zich wachten ondanks 2 keer vragen.
De eend was veel te lang door gegaard en droog en groentes waren lauw. Helaas was de lam al op. Het toetje was prima en wel vrij rap. Zeker aardige mensen maar bij lange na niet de ervaring van de boterstraat. Jammer, voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Ruth V. Fijnproever (5 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Enorm teleurgesteld. De garnalen vooraf waren nog wel goed maar het hoofdgerecht was echt een teleurstelling. We ontvingen 2 keer een volledig doorgegaarde eendenborst. Het duurde 1,5 uur voordat we het hoofdgerecht op tafel hadden. De bediening vergat alles.. Het pand was prachtig perfect voor een horeca gelegenheid, alleen stonden de tafels wel erg dicht op elkaar. Het stomste vond ik dat ik er al vet lang eens wilde eten door de verwachtingen die ik had via het internet..
Aphque . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in echt Franse sfeer. Bijzonder mooi pand, smaakvol ingericht. De agneau rôti is een aanrader, evenals de magret de canard. Leuke, vlotte bediening. Prachtige Franse muziek erbij voor de perfecte beleving.