Restaurant Bistronome Des Arts

Lijnmarkt 48 3511 KJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Bistronome Des Arts

Dit bijzondere Franse restaurant met dakterras en terras voor de wijnbar is een pareltje in Utrecht. Gelegen aan de Oude Gracht is er meteen een historische en warme sfeer voelbaar. Ben je een echte Francofiel? Dan is een tafeltje reserveren een must. Elke dag worden hier traditionele Franse gerechten geserveerd met heerlijke Franse wijnen. Het is alsof je weer even op een terrasje zit in een Frans ingeslapen stadje waar je zo lekker had gegeten de afgelopen vakantie. Genieten op z’n Frans!

Glas champagne

7,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bistronome Des Arts

Figaro M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Op een fijne zomeravond heerlijk gegeten. Prima spijzen, een vriendelijke bediening en redelijke prijzen op een toplocatie.
Escargots in Normandische room, zeebaars en een espresso na. Mijn partner had lamspoot als hoofdgerecht. Prima sauzen, heerlijke groenten en alles perfect klaargemaakt.
Fiona G.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Wij waren hier vanwege mijn verjaardag. Heerlijk gegeten, zoals de voorgaande twee keer. Helaas bleek het erg rustig te zijn op 1e Paasdag en waren wij de enige gasten in het restaurant. Het was binnen helaas erg koud, dat lag aan het oude pand volgens de eigenaar. Zeker voor herhaling vatbaar, alleen volgende keer een extra vestje mee en niet op 1 van de rustigste dagen van het jaar!
Suzanne D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Heerlijke en oprechte Franse keuken met geweldige en attente bediening
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heerlijk gegeten, komen zeker een keer terug!
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heerlijk eten, en je waant je even in Frankrijk. Lam is een aanrader! Wijn per glas goede kwaliteit en goed advies. Ik vond alleen het dessert minder speciaal dan voor en hoofd. Heerlijk genoten!
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Bij raam koud zitten. Afstandelijke bediening, eten was redelijk. Op de kaart stond toetje met lavendel, bewust niet genomen maar het toetje van chocolademousse en marscapone van mijn man smaakten beide naar lavendel?? Overheersend van smaak.
Wel mooi oud pand met charme, verder zaten wij boven en daar was een deur van een woonverdieping waar 2 keer dezelfde persoon een tijdje stond te kloppen aan de deur, omdat de bewoonster de deur moest openen en dit niet hoorde. Aparte gewaarwording zo dicht bij de tafeltjes
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Ontvangst kon beter, moesten lang wachten voor onduidelijke redenen. Wel mooie tafel met uitzicht. Eten was goed maar porties eerder aan de kleine kant. Voor ca 50 euro p.p. Is er potentiaal naar boven.
Chan V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Gezellig restaurant met goede ambiance. Het eten was klassiek Frans en heerlijk! De bediening was erg vriendelijk maar een tikje te langzaam, we moesten soms te lang wachten op het bestellen van een glaasje wijn omdat er maar 1 iemand in de bediening stond.

De stoelen waren ook erg comfortabel, toch altijd een pluspunt. Helaas zaten we wel in een hoekje en was het net iets te krap met zijn zessen. Ik kon niet met mijn stoel naar achter ivm de openhaard.
Simonne B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
We zaten in de serre beneden waar het zo ontzettend koud was niet normaal ,
Eten was ook ronduit slecht soup was koud tafel werd na 35 min pas afgehaald, eigenares die alleen maar op haar telefoon zat.
Stella B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance en bijzonder vriendelijke bediening. Echt een aanrader!
M. S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Tja, de hoofdbestanddelen van de gerechten op zichzelf waren prima, maar helaas bij elk gerecht werd dezelfde garnituur geserveerd, een ratjetoe van allerlei fantasieloos klaargemaakte groenten en rauwe stukken tomaat. Zowel bij kalfstong als eendenborst als bij de vegetarische gevulde paprika hetzelfde. Bij de kalfstong werd een smakeloze brij van rijst geserveerd. De vegetarische gevulde (halve!) paprika bleek gevuld met dezelfde smakeloze rijstprut. Toetjes standaard, niks mis mee.
Kortom, € 150 kwijt voor een aanfluiting.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Zeer sfeervol restaurant met Franstalige bediening. De maaltijden zijn heerlijk en bijzonder vers.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Twee weken geleden hier gedineerd, samen met mijn vriendin. Ik had de reviews gelezen en wist daardoor dat de bediening wat langer op zich kan laten wachten, was daardoor ook niet verrast. Je moet gewoon niet al te veel haast hebben, lekker rustig genieten.

Het interieur straalt charme uit. We kregen een plekje in de uitbouw die een stukje over de gracht hangt, prachtig uitzicht. De gerechten waren stuk voor stuk klasse. Ik had als voorgerecht jacobsschelpen (zonder schelp, wel te verstaan), heerlijk en prachtig opgemaakt. Mijn vriendin de foie gras. Hoofdgerechten waren respectievelijk eendenborst in sinaasappelsaus en ossenhaas. Ook hier een feestje. Als toetje namen we beiden een kaasplankje, niet te veel maar wel heerlijke kaas. De eigenaresse is druk bezig maar vriendelijk.

Een aanwinst voor Utrecht, dit restaurant.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Vanavond gegeten in dit mooie restaurant. Eten was erg lekker. Voorgerecht en ook het hoofdgerecht werden vlot gereserveerd.
Op het dessert moesten we erg lang wachten . Na veertig minuten op een dessert gewacht te hebben , en na een aantal keer aandringen kwam ze pas in actie ... tja er is iets fout gegaan met de bestelling in de keuken , vertelde ze , maar het is ook erg druk in het restaurant. ...

De bediening liet te wensen over, geen oog voor de klanten .
Niet service gericht, jammer.

Ingrid
Robin K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Prachtige locatie, heerlijk oerfrans eten, alleen te weinig mensen in de bediening, waardoor alles lang duurt en rommelig verloopt. We kregen pas na bijna een uur een drankje. Jammer want verder is het een hele fijne plek!
Janny W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wederom weer heerlijk gegeten TOP in een woord zeer betaalbaar, alles met liefde en beleving klaar gemaakt. Kan menig "goed restaurant" nog een voorbeeld aan nemen.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Op bezoek in Utrecht (Amsterdammers...) troffen we blij verrast dit sfeervolle restaurant met uitzicht op de gracht. Eerst een wijntje gedaan in de 'winebar' aan de voorzijde, voordat we aan tafel gingen aan de grachtzijde. Het eten was heerlijk, echt pure Franse gerechten met eerlijke ingrediënten. Het lamsvlees viel van het bot, superzacht. We hebben genoten en zijn lekker blijven hangen tot de laatste trein... Goeie tent, fijne mensen. Gaan!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Bijzonder mooi plekje op de lijnmarkt en met heerlijk eten! De keuken is top. De bediening is fijn en je voelt je echt welkom.
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Het pand waar vroeger garen- en bandmagazijn "De Vlijt" (dependance van De Winkel van Sinkel) zat, is geweldig. Een prachtige historische locatie met uitzicht op de Oudegracht. Leuk dat de toonbank, alle laatjes etc. nog aanwezig zijn.
Bij ons tafeltje werd een schoolbord met daarop de wijnkaart neergezet. Het duurde echter een hele tijd voordat de dame kwam vragen wat we wilden drinken. We vroegen om een karaf kraanwater erbij. Dat kwam pas nadat we er 3x om hadden gevraagd. (In andere recensies lees ik dat men het water duur vindt... je moet dus echt nadrukkelijk om KRAANwater vragen!)
Tijdens het wachten op het voorgerecht zou een broodje of amuse welkom zijn geweest... dit kwam uiteindelijk ook wel, maar bijna meteen erachteraan werd het voorgerecht geserveerd. Daarbij kwam opnieuw brood, maar dat hadden we nog staan. In eerste instantie kwam men de verkeerde hoofdgerechten brengen. Toen wij zeiden dat het niet klopte, kon er geen lachje van af maar wel een sneer richting een collega. Niet echt gezellig. Het viel ons op dat er geen peper en zout op tafel stond.
We hebben geen nagerecht of koffie meer genomen.
Het toilet is beneden onder de wenteltrap. Heel klein en moeilijk te bereiken als je niet zo lenig bent.
Voor de locatie wil ik graag nog een keer terugkomen en het eten was in orde (niet heel bijzonder), dus dat geven we nog een tweede kans. Maar dan moet er echt andere bediening zijn, anders wordt dat echt de laatste keer. Jammer van zo'n mooie plek.
Leentje D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Uniek frans restaurantje in Utrecht. We hadden een plekje in de serre over de oude gracht waar je echt het gevoel hebt dat je op het water zit. Heel lekker gegeten!