Restaurant Bistronome Des Arts

• Af te huren , Catering
6,7
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Bijzondere gastvrouw.. flirte opzichtig bijna met elk mannelijke gast die binnenkwam inclusief mijn man.
Eten redelijk, prachtig pand.
Leentje D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Uniek frans restaurantje in Utrecht. We hadden een plekje in de serre over de oude gracht waar je echt het gevoel hebt dat je op het water zit. Heel lekker gegeten!
Floris S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooi oud winkelpand op een prachtige locatie. Simpele kaart met zeer klassieke Franse gerechten die prima bereid waren. Niks origineels aan maar gewoon echt goed zonder fratsen, bereid met liefde voor de Franse keuken. Sympathieke bediening, wel af en toe wat rommelig.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Enige tijd terug hier wezen eten met twee collega's. Het pand is geweldig en de entourage op zich leuk. Wel staat alles erg op elkaar gepakt dus lastig manoeuvreren... en dan het eten. Dat valt in alle eerlijkheid tegen. Het eten, zeker de garnituren, waren maximaal lauw. Ook zagen we bij veel gerechten dezelfde garnituren. Het eten was helaas niet bijzonder. Daar komt bij dat de timing van wijn serveren en eten ook structureel langs elkaar heen liep. We moesten herhaaldelijk vragen om nog een glas wijn, dat dan kwam als het eten ongeveer op was. Bij uit eten is ook de bediening van groot belang en de eigenaresse is veel te 'parijs' in haar doen en laten om je echt welkom te voelen. Bijna 'amsterdams' zoals we dat noemen. Volgende keer bij de fransman om de hoek eten. dat is echt beter.
Alexa E.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Wat een ontzettend fijne sfeer is er in dit restaurant. Superlekker eten, je merkt aan de mensen die er werken dat ze het met veel plezier doen. Wij waren met z'n vieren en hebben genoten! We komen zeker terug. Heel veel dank voor een topavond in Bistronome Des Arts! Je waant je echt even in Frankrijk. Dankjewel!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Goed restaurant, kleine maar interessante kaart. Koks weten van wanten, bediening is gastvrij en vriendelijk. Schitterende plek in Utrecht aan het water.
JvZproever .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Waren vanwege onze trouwdag met het gezin naar dit restaurant gegaan. Kregen bij binnenkomst een kir royal waarmee de toon voor de avond werd gezet: zeer attent!
Hadden een tafel bij het schuifraam zodat we nog van alles van buiten konden meemaken. Niet dat dit echt nodig was, want binnen viel genoeg te beleven.
We hebben genoten van een driegangendiner. Heerlijk van het begin tot het eind. En dankzij de nieuwe Franse kok kon de eigenaresse haar rol als gastvrouw perfect invullen. Ook het eten kwam in een rustig tempo (maar niet te langzaam) op tafel. Het dessert hebben we op het balkon gegeten. Het was een trouwdag met een bijzonder goede invulling.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Heerlijk gegeten, fijne ambiance en bediening was vriendelijk. De lam en 3 soorten vis waren ongelooflijk lekker. Je waant even in Frankrijk aan de oude gracht.
Marjan4444 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na het lezen van een aantal recenties was ik aangenaam verrast. Super service met franse bediening. Het lijkt daardoor alsof je op vakantie bent. Het eten is echt frans, heerlijk. We hebben een zeer geslaagde avond gehad. Ik kom as zaterdag weer terug! Tot dan.
Hearty .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant. Een verademing om te zien hoe met aandacht de verschillende ingrediënten bereid zijn.

Vooraf kregen we een makreel tapenade van het huis. De sardien tartelette had een diepe smaak met een heerlijke krokante onderkant. Voor het hoofdgerecht had ik drie soorten vis met heerlijke groenten (ik heb ze geteld, wel 8 soorten, waaronder zoete aardappelpuree, aardpeer, rettig, een taartje van aubergine, courgette en tomaat) bereid op verschillende wijze. Het toetje een mousse de chocolate met rode vruchtensaus en fruit was de kers op de taart. Kortom we hebben genoten van de ambiance en de aardige bediening.

We hebben ons laten vertellen dat het gebouw een monumentaal pand is. De eigenaresse heeft het in ere laten herstellen. Voor het interieur hebben ze gebruik gemaakt van de oorspronkelijk meubels van het gebouw gecombineerd met nieuw design.

We willen hier zeker terug komen. De volgende keer met onze vrienden.
Stephanie G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Hoe het bij zo'n gouden locatie, nog zo verpest kan worden. Minimaal een uur moeten wachten op iedere gang. Als je op en neer naar Frankrijk rijdt, ben je sneller. Daarbij waren bijna alle gerechten van de kaart op. Het viel me nog mee dat er bestek was. Zelfs simpele aardappeltjes, die normaal standaard bij een gerecht horen, waren er niet meer. Want, zo was het argument, 'morgen gingen ze op vakantie'. Dit werd pas verteld nadat we vroegen of de aardappeltjes er nog aankwamen. Er werd overigens ook geen alternatief aangeboden. Bediening was überhaupt slecht. Eén (onervaren) iemand moest de hele zaak draaiende houden. Daarnaast werd, ondanks een rustige zaak, in het begin al moeilijk gedaan over een vrij tafeltje bij het raam beneden. En dat terwijl de eigenaresse er zelf zat te eten en te borrelen. Ik heb voor iedereen maar één tip: hard doorlopen bij deze onsympathieke tent!
danieldanzig .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij hebben een heerlijke avond gehad in Bistronome des Arts. We vierden ons ‘zomerfeest’ met een aantal vrienden, gewoon een feest omdat het leven leuk is. We hebben eerst met een kleiner groepje heerlijk gegeten in de erker beneden aan de waterkant. Na het eten kwamen meer gasten. Toen hebben we ons verplaatst naar het voorste gedeelte (de winebar) aan de voorkant. Er waren goede wijnen en lekkere hapjes voor iedereen. We hebben genoten van de avond tot laat! Dank fijne mensen, dat gaan we vaker doen.
RikUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Eten is prima maar bediening matig en restaurant is veel te vol gepropt met tafels zodat je ongeveer bij je buren op schoot zit. Wij komen even niet terug .
Frank C.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijk gegeten, echt Frans, prachtige plek, aanrader voor iedereen die van echt goed eten houdt! En een prachtig balkon aan de gracht, maar dat houden we liever geheim
Marte R.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Voor het eerst bij Des Arts gegeten, en wat was het lekker! Ik had al veel goeds gehoord over dit restaurant en het maakt de verwachtingen zeker waar. De gerechten klopten, de wijn paste perfect en de sfeer is heerlijk - dank voor een heerlijke avond!
JvZproever .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een heerlijk stukje Frankrijk in de Utrechtse binnenstad. Wij werden hartelijk welkom geheten door de eigenaresse en zaten op het mooiste plekje in het restaurant met uitzicht op de Domtoren.
Na de voortreffelijke coquilles werd de lamsschouder op tafel gezet. Zo mals en zo makkelijk van het bot vallend. Met een op maat afgestemde garnituur en voor mijn tafelgenote geheel glutenvrij.
Voordat we het dessert (pannacotta) kregen, werden we gevraagd om op het balkon plaats te nemen om nog even te genieten van de mooie omgeving. Na het dessert met een zeer voldaan gevoel afscheid genomen. We bleken de laatste gasten te zijn. Hier komen we zeker terug.
NickyvanOosterhout88 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Hoge verwachtingen van Des Arts, die ze wat ons betreft helaas niet waar kunnen maken. De bediening kwam wat verward en versuft op ons over. Weinig productkennis. Kon vragen over de wijn noch het eten beantwoorden. De menukaart is simpel en puur, wat geen enkel probleem is zolang de kwaliteit van de ingedrienten goed is. Dat was helaas niet het geval. Ietwat droge gamba's, weinig opmaak van de borden, veel vlakke smaken terwijl je betaalt voor uitgesproken gerechten. Helaas... Voor ons niet meer!
tievanderhorst .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wat een verademing ,heerlijk eten buiten op het balkon met het lekkerste eten in Utrecht sinds tijden !!! Vooraf Slakken van zeer goede kwaliteit gevolgd door Gamba's die nu eens geen bijsmaak hadden, in een heerlijke saus.
Goede warme sfeer,een echte aanrader!

ge
en bijsmaak hadden ,in een verfijnde saus .
Roliena F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Op de zeer beperkte menukaart waren nog niet eens alle gerechten te verkrijgen. Het bestek werd later ingediend dan het eten. Het stokbrood was stokoud. Er werd ons gevraagd om koffie terwijl we zaten te wachten op het dessert. Geen uitleg bij de gerechten gehad. Bij navraag wisten ze niet wat op het bord lag. De nota klopte niet. Geen reprentatieve bediening. Kortom: het eten en de wijn was lekker. De bediening en entourage waardeloos! Voor ons eenmalig.
Ellen413 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat een heerlijke avond. We waanden ons even in Frankrijk . Mooi in plekje in Utrecht, met vanaf het balkon een prachtig uitzicht op de dom. De gerechten waren heerlijk en de bediening vriendelijk, meedenkend en met verstand van wijn! Misschien wat langer wachten, maar dat mag met een goed glas wijn en fijn gezelschap de pret toch niet drukken? Kortom een aanrader! Wij komen zeker terug, en dan hetzelfde tafeltje:).