Restaurant Bistronome Des Arts

Lijnmarkt 48 3511 KJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Bistronome Des Arts

Dit bijzondere Franse restaurant met dakterras en terras voor de wijnbar is een pareltje in Utrecht. Gelegen aan de Oude Gracht is er meteen een historische en warme sfeer voelbaar. Ben je een echte Francofiel? Dan is een tafeltje reserveren een must. Elke dag worden hier traditionele Franse gerechten geserveerd met heerlijke Franse wijnen. Het is alsof je weer even op een terrasje zit in een Frans ingeslapen stadje waar je zo lekker had gegeten de afgelopen vakantie. Genieten op z’n Frans!

Glas champagne

6,7

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bistronome Des Arts

Stella B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance en bijzonder vriendelijke bediening. Echt een aanrader!
M. S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Tja, de hoofdbestanddelen van de gerechten op zichzelf waren prima, maar helaas bij elk gerecht werd dezelfde garnituur geserveerd, een ratjetoe van allerlei fantasieloos klaargemaakte groenten en rauwe stukken tomaat. Zowel bij kalfstong als eendenborst als bij de vegetarische gevulde paprika hetzelfde. Bij de kalfstong werd een smakeloze brij van rijst geserveerd. De vegetarische gevulde (halve!) paprika bleek gevuld met dezelfde smakeloze rijstprut. Toetjes standaard, niks mis mee.
Kortom, € 150 kwijt voor een aanfluiting.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Zeer sfeervol restaurant met Franstalige bediening. De maaltijden zijn heerlijk en bijzonder vers.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Twee weken geleden hier gedineerd, samen met mijn vriendin. Ik had de reviews gelezen en wist daardoor dat de bediening wat langer op zich kan laten wachten, was daardoor ook niet verrast. Je moet gewoon niet al te veel haast hebben, lekker rustig genieten.

Het interieur straalt charme uit. We kregen een plekje in de uitbouw die een stukje over de gracht hangt, prachtig uitzicht. De gerechten waren stuk voor stuk klasse. Ik had als voorgerecht jacobsschelpen (zonder schelp, wel te verstaan), heerlijk en prachtig opgemaakt. Mijn vriendin de foie gras. Hoofdgerechten waren respectievelijk eendenborst in sinaasappelsaus en ossenhaas. Ook hier een feestje. Als toetje namen we beiden een kaasplankje, niet te veel maar wel heerlijke kaas. De eigenaresse is druk bezig maar vriendelijk.

Een aanwinst voor Utrecht, dit restaurant.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Vanavond gegeten in dit mooie restaurant. Eten was erg lekker. Voorgerecht en ook het hoofdgerecht werden vlot gereserveerd.
Op het dessert moesten we erg lang wachten . Na veertig minuten op een dessert gewacht te hebben , en na een aantal keer aandringen kwam ze pas in actie ... tja er is iets fout gegaan met de bestelling in de keuken , vertelde ze , maar het is ook erg druk in het restaurant. ...

De bediening liet te wensen over, geen oog voor de klanten .
Niet service gericht, jammer.

Ingrid
Robin K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Prachtige locatie, heerlijk oerfrans eten, alleen te weinig mensen in de bediening, waardoor alles lang duurt en rommelig verloopt. We kregen pas na bijna een uur een drankje. Jammer want verder is het een hele fijne plek!
Jenny U.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wederom weer heerlijk gegeten TOP in een woord zeer betaalbaar, alles met liefde en beleving klaar gemaakt. Kan menig "goed restaurant" nog een voorbeeld aan nemen.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Op bezoek in Utrecht (Amsterdammers...) troffen we blij verrast dit sfeervolle restaurant met uitzicht op de gracht. Eerst een wijntje gedaan in de 'winebar' aan de voorzijde, voordat we aan tafel gingen aan de grachtzijde. Het eten was heerlijk, echt pure Franse gerechten met eerlijke ingrediënten. Het lamsvlees viel van het bot, superzacht. We hebben genoten en zijn lekker blijven hangen tot de laatste trein... Goeie tent, fijne mensen. Gaan!
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Bijzonder mooi plekje op de lijnmarkt en met heerlijk eten! De keuken is top. De bediening is fijn en je voelt je echt welkom.
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Het pand waar vroeger garen- en bandmagazijn "De Vlijt" (dependance van De Winkel van Sinkel) zat, is geweldig. Een prachtige historische locatie met uitzicht op de Oudegracht. Leuk dat de toonbank, alle laatjes etc. nog aanwezig zijn.
Bij ons tafeltje werd een schoolbord met daarop de wijnkaart neergezet. Het duurde echter een hele tijd voordat de dame kwam vragen wat we wilden drinken. We vroegen om een karaf kraanwater erbij. Dat kwam pas nadat we er 3x om hadden gevraagd. (In andere recensies lees ik dat men het water duur vindt... je moet dus echt nadrukkelijk om KRAANwater vragen!)
Tijdens het wachten op het voorgerecht zou een broodje of amuse welkom zijn geweest... dit kwam uiteindelijk ook wel, maar bijna meteen erachteraan werd het voorgerecht geserveerd. Daarbij kwam opnieuw brood, maar dat hadden we nog staan. In eerste instantie kwam men de verkeerde hoofdgerechten brengen. Toen wij zeiden dat het niet klopte, kon er geen lachje van af maar wel een sneer richting een collega. Niet echt gezellig. Het viel ons op dat er geen peper en zout op tafel stond.
We hebben geen nagerecht of koffie meer genomen.
Het toilet is beneden onder de wenteltrap. Heel klein en moeilijk te bereiken als je niet zo lenig bent.
Voor de locatie wil ik graag nog een keer terugkomen en het eten was in orde (niet heel bijzonder), dus dat geven we nog een tweede kans. Maar dan moet er echt andere bediening zijn, anders wordt dat echt de laatste keer. Jammer van zo'n mooie plek.
Leentje D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Uniek frans restaurantje in Utrecht. We hadden een plekje in de serre over de oude gracht waar je echt het gevoel hebt dat je op het water zit. Heel lekker gegeten!
Floris S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Mooi oud winkelpand op een prachtige locatie. Simpele kaart met zeer klassieke Franse gerechten die prima bereid waren. Niks origineels aan maar gewoon echt goed zonder fratsen, bereid met liefde voor de Franse keuken. Sympathieke bediening, wel af en toe wat rommelig.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Enige tijd terug hier wezen eten met twee collega's. Het pand is geweldig en de entourage op zich leuk. Wel staat alles erg op elkaar gepakt dus lastig manoeuvreren... en dan het eten. Dat valt in alle eerlijkheid tegen. Het eten, zeker de garnituren, waren maximaal lauw. Ook zagen we bij veel gerechten dezelfde garnituren. Het eten was helaas niet bijzonder. Daar komt bij dat de timing van wijn serveren en eten ook structureel langs elkaar heen liep. We moesten herhaaldelijk vragen om nog een glas wijn, dat dan kwam als het eten ongeveer op was. Bij uit eten is ook de bediening van groot belang en de eigenaresse is veel te 'parijs' in haar doen en laten om je echt welkom te voelen. Bijna 'amsterdams' zoals we dat noemen. Volgende keer bij de fransman om de hoek eten. dat is echt beter.
Alexa E.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Wat een ontzettend fijne sfeer is er in dit restaurant. Superlekker eten, je merkt aan de mensen die er werken dat ze het met veel plezier doen. Wij waren met z'n vieren en hebben genoten! We komen zeker terug. Heel veel dank voor een topavond in Bistronome Des Arts! Je waant je echt even in Frankrijk. Dankjewel!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Goed restaurant, kleine maar interessante kaart. Koks weten van wanten, bediening is gastvrij en vriendelijk. Schitterende plek in Utrecht aan het water.
JvZproever .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Waren vanwege onze trouwdag met het gezin naar dit restaurant gegaan. Kregen bij binnenkomst een kir royal waarmee de toon voor de avond werd gezet: zeer attent!
Hadden een tafel bij het schuifraam zodat we nog van alles van buiten konden meemaken. Niet dat dit echt nodig was, want binnen viel genoeg te beleven.
We hebben genoten van een driegangendiner. Heerlijk van het begin tot het eind. En dankzij de nieuwe Franse kok kon de eigenaresse haar rol als gastvrouw perfect invullen. Ook het eten kwam in een rustig tempo (maar niet te langzaam) op tafel. Het dessert hebben we op het balkon gegeten. Het was een trouwdag met een bijzonder goede invulling.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Heerlijk gegeten, fijne ambiance en bediening was vriendelijk. De lam en 3 soorten vis waren ongelooflijk lekker. Je waant even in Frankrijk aan de oude gracht.
Marjan4444 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na het lezen van een aantal recenties was ik aangenaam verrast. Super service met franse bediening. Het lijkt daardoor alsof je op vakantie bent. Het eten is echt frans, heerlijk. We hebben een zeer geslaagde avond gehad. Ik kom as zaterdag weer terug! Tot dan.
Hearty .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant. Een verademing om te zien hoe met aandacht de verschillende ingrediënten bereid zijn.

Vooraf kregen we een makreel tapenade van het huis. De sardien tartelette had een diepe smaak met een heerlijke krokante onderkant. Voor het hoofdgerecht had ik drie soorten vis met heerlijke groenten (ik heb ze geteld, wel 8 soorten, waaronder zoete aardappelpuree, aardpeer, rettig, een taartje van aubergine, courgette en tomaat) bereid op verschillende wijze. Het toetje een mousse de chocolate met rode vruchtensaus en fruit was de kers op de taart. Kortom we hebben genoten van de ambiance en de aardige bediening.

We hebben ons laten vertellen dat het gebouw een monumentaal pand is. De eigenaresse heeft het in ere laten herstellen. Voor het interieur hebben ze gebruik gemaakt van de oorspronkelijk meubels van het gebouw gecombineerd met nieuw design.

We willen hier zeker terug komen. De volgende keer met onze vrienden.
Stephanie G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Hoe het bij zo'n gouden locatie, nog zo verpest kan worden. Minimaal een uur moeten wachten op iedere gang. Als je op en neer naar Frankrijk rijdt, ben je sneller. Daarbij waren bijna alle gerechten van de kaart op. Het viel me nog mee dat er bestek was. Zelfs simpele aardappeltjes, die normaal standaard bij een gerecht horen, waren er niet meer. Want, zo was het argument, 'morgen gingen ze op vakantie'. Dit werd pas verteld nadat we vroegen of de aardappeltjes er nog aankwamen. Er werd overigens ook geen alternatief aangeboden. Bediening was überhaupt slecht. Eén (onervaren) iemand moest de hele zaak draaiende houden. Daarnaast werd, ondanks een rustige zaak, in het begin al moeilijk gedaan over een vrij tafeltje bij het raam beneden. En dat terwijl de eigenaresse er zelf zat te eten en te borrelen. Ik heb voor iedereen maar één tip: hard doorlopen bij deze onsympathieke tent!