Restaurant Bistro Seray

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Het was al weer een paar maanden geleden dat wij bij Seray zijn wezen eten. Het werd dus weer de hoogste tijd. We wisten dat er naast de Tafel van Tante Elly een nieuwe variant op de kaart zou komen, de Tafel van Ray en die hadden wij nog niet geproefd!! Dus besloten om met z'n 4en te gaan voor deze tafel. Mensen, wanneer jullie ooit de Tafel van Tante Elly geproefd hebben, dan is de Tafel van Ray zeker een aanrader, in een woord verrukkelijk!!! voor ons weer veel nieuwe smaakjes en een feest om het allemaal te proeven. De bediening is gezellig, kortom voor ons is het iedere keer weer een heerlijk avondje uit. Raymond en team bedankt!
Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Ik heb hier zaterdag gegeten met mijn partner, na de vele goede recensies te hebben gelezen.
Wat een sfeervol restaurant met een fijne bediening! Wij hadden op aanraden van de bediening 'de tafel van Ray' uitgekozen. We kregen een ruime variatie van heerlijke gerechtjes op tafel die onze zintuigen deed prikkelen! Super restaurant waar iedereen persoonlijke aandacht krijgt zelfs als het restaurant vol zit. En een hele fijne eigenaar die elke avond een praatje komt maken met zijn gasten. Kortom, een positieve ervaring!
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
1e kerstdag met de kinderen hier gegeten. Het was in 1 woord HEERLIJK. Deze keer gekozen voor de tafel van Ray. Heerlijke voor- en nagerechten bij besteld. Een aanrader, tenminste mijn mening. De tafel van tante Elly is ook voortreffelijk, maar die krijg ik niet op. De tafel van Ray heeft andere gerechten en wordt in 2-en gereserveerd met tussendoor een spoom. Wen hebben een ontzettende leuke avond gehad en komen zeker terug. Team van Seray, heel erg bedankt voor het heerlijke eten en de service. TOP
sharonj89 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
top restaurant, eten wordt vers gemaakt (wij mochten kijkje in de keuken nemen). het restaurant is mooi ingericht. dit keer tafel van ray genomen. erg lekkere rijsttafel met allemaal kleine gerechten. volgende keer ga ik voor de tafel van Elly
Nickyj .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Dit is hoe een indonesisch hoort te zijn. Heerlijk eten, goede porties, gewoon super. Restaurant zit altijd goed vol dus wij zorgen dat we tijdig reserveren. Goede service en een super ambiance. Wij blijven hier terug komen!
hanskbas .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Wij zij hier met zijn viertjes wezen eten. Wij vinden alle de Indonesische keuken lekker. Wij zijn zo teleurgesteld in dit restaurant. Het stond goed aangeschreven, wij weten helaas niet waarom. Wij hadden de tafel van Tante Elly , de hoeveelheid was karig.volgens ons word het in de magnetron opgewarmd. Tevens de bediening was niet vriendelijk. Al met al een slechte ervaring. Wij gaan volgende keer hier niet meer naar toe.
Dr. Buvani K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Na het bezoek met vrienden aan dit indonesisch restaurant waren mijn gevoelens gemengd. Dat lag allerminst aan het gezelschap. Maar de omgeving, de bediening, het gebodene, het was het net niet. De zaak is modern gestyld , niet sfeervol. Ons gezelschap vormde het enige bezoek; dat droeg ook niet bij aan een warme ambiance. De bediening is vriendelijk maar stijfjes. De jonge dames serveren vormelijk uit .De gerechten zijn smakelijk, o.a. prima sate, en rendang. Aantal gerechtjes - het is een rijsttal - vond ik beperkt, Kleine porties. Goed aan de prijs voor het gebodene. Totale ervaring: redelijk. Niet top.
Koster74 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gekozen voor de indische rijsttafel. Gevarieerd aanbod van kleine gerechtjes. Vooral de gado gado vonden wij erg lekker. Het stoofvlees was nog wat hard. De hete kip was voor mij te heet, die heb ik laten liggen. Moderne inrichting, sprak ons wel aan.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een niet al te grote zaak aan de rand van het centrum met voldoende gratis parkeergelegenheid binnen 200 meter.
Decor binnen oogt leuk maar een tegelvloer, wanden zonder zachte decoratie en een vrij hoog plafond zorgt ervoor dat het enorm lawaaig is. Als de zaak vol zit moet je echt over tafel leunen om elkaar te kunnen verstaan.

Lekker Lindeboom op de tap en prima service van 2 vrij jonge meiden.

Eten zelf... tja.. na de recensies hier had ik net iets meer verwacht. Ten eerste is alles wat we geserveerd kregen pittig. Volgens mij hoort niet alles pittig te zijn en bovendien was het voor de kinderen ook niet zo prettig.
Verder waren de porties wel heel erg zuinig. Ik heb extra bami bij besteld voor mijn zoon die na zijn 2 gangen menu echt zat te rammelen.

Prima sateh, zeker de kambing was erg goed.

Qua eten ontstijgt de rest niet de betere toko's van de regio. Wat je wel krijgt is een mooi decor en goede service.
Aad K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vanavond weer eens gegeten bij Seray. De keuze is gevallen op de tafel van Tante Elly.
Dit is een uitgebreide Indische rijsttafel met tien heerlijke gerechten. Een lekker biertje en een wijntje maakte de avond compleet. Op zaterdag en zondag is reserveren wel gewenst want anders zit het vol en kun je niet genieten van de Indische specialiteiten.
marton2 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heb vandaag voor het eerst gegeten bij Serray. Prettige ontvangst. Heerlijk voorgerecht. Sate Ajam en loempia's. Hoofd gerecht Gelakte eendenborst in Hoisinsaus. Alles smaakte geweldig. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Olga O.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gelukkig hadden we samen 3 voorgerechten genomen, want beide hoofdgerechten waren niet lekker. Smakeloos en ik had het idee dat je het met de ketjapsaus goed moest maken, maar dat lukte ook niet. Gado, Gado ook niet goed. Gewoon wat gekookte groenten, met een druppel pindasaus. Ik heb zelf een Indische moeder, dus heb er wel verstand van.
Hier komen we niet meer terug.
Letty V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zoals gewoonlijk weer genoten van de heerlijke gerechten die ons werden voorgeschoteld. Het is een feestje, alle smaakpapillen worden wakker. Service correct en vriendelijk, ambiance prima. Een aanwinst voor de Bollenstreek.
Elena V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Hallo Raymond,
Bedankt voor het heerlijke eten gisteren avond op mijn verjaardag.
We begonnen met een heerlijke fles Cava en als voorgerecht de loempia, vervolgd door de overheerlijke Oedang Seray.
En uiteraard (hoe kan het ook anders) als klap op de vuurpijl de rijsttafel van je moeder Elly.
Het overtrof al mijn verwachtingen, de Rendang, de Ayam Betawi, de Sateh Kambing, de pikante kip enz.enz. het was werkelijk grandioos.
Echter was er een minpuntje, toen wij het dessert wilden bestellen kwamen we tot de ontdekking dat ons hoofd zij van neem die Boeboer nou maar maar ons buikje en broekriem vroeg zich af waar dat te laten .... we waren zo vol van al het lekkere eten dat we spoedig terug zullen komen voor nog meer lekkers.
Ik heb samen met mijn vrouw en vrienden super genoten,
Muchas gracias,
Pedro

Loes H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Voor een eerste keer ook de rijsttafel gegeten. Heerlijke gerechten, geen machtige sauzen maar puur en prima hoeveelheid. Binnenkort maar terug want de kaart zag er erg aantrekkelijk uit!
Aad K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Met zes personen uitstekend gegeten. We zijn begonnen met een voorgerecht, loempia's of Soto Ayam soep. We bestelde de tafel van tante Elly. Wij hebben deze tafel al diverse malen gegeten, maar voor onze vier gasten was dit de eerste keer. Zij waren zeer tevreden en verrast over de hoeveelheid gerechten. Na dit eten hebben wij afgesloten met koffie of thee.
Zij tappen ook een heerlijk biertje van Lindeboom, gelukkig niet een biertje wat je overal krijgt.
De bediening was goed en niet gehaast. Er werd regelmatig gevraagd of we nog iets wilden drinken, maar niet storend.
Wij zeggen maar zo, tot de volgende keer.
De entourage van dit restaurant is rustig gehouden, dus niet overdadig.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Heerlijk gegeten .wij kozen de rijsttafel Tante Ellie. Het kwam bij ons over als origineel Indonesisch met een moderne twist. Wij hebben ervan genoten. Ik schrijf nooit recensies maar dit vond ik zo bijzonder dat ik dit moest schrijven. Wij komen zeker terug . Bedankt voor het heerlijke eten en mede daardoor de fantastische avond.
Groet Alex van Toor
Ingrid3811 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Indische rijsttafel niet speciaal en er ontbraken gerechten. voorgerecht genomen, was een mix van voorgerechten, maar het enige wat je kreeg was 1 garnaal, glaasje soep en mini loempia, en dat voor bijna 10 euro! Bediening was enigszins brutaal. Wij gaan hier zeker niet voor een 2e maal eten.
aquaroma .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Een verrassing uit de gordel van Smaragd in Hillegom .
Vanavond op advies van iemand uit de Zilk voor het eerst gegeten bij Seray Bistroriental.
Om een goed beeld te krijgen van de kaart hebben we gekozen voor de rijsttafel van tante Elly . We vonden het alle twee erg lekker vooral de krokante kip en de saté en de diverse groenten, eigenlijk alles.
1 maal dessert met pisang goreng , gewoon goed en één maal het dessert met zwarte rijst. Omdat van de laatste de smaken nieuw voor ons waren vonden we dit dessert wat spannender als de pisang. Beiden waren lekker. Was dan alles goed ? Nee , we zaten binnen bij het raam naast de toegangsdeur. Omdat het een aangename zomeravond was zaten er ook gasten op het terras. Omdat binnen de airco voor een aangename temperatuur zorgde was het goed dat deur steeds dicht ging. Echter daar zat zo'n verende sluitrol in. Het was elke keer een irritante klap.
Een ander punt dat kan bijdragen aan de gordel van smaragd sfeer is daarbij passende achtergrond muziek ipv jazzy muziek die overigens op zich best goed was, het was alleen een dissonant met de zuid oost Aziatische keuken. We komen vast nog eens terug ook omdat we de bediening aangenaam ongedwongen vonden. Gr uit Noordwijkerhout
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Gisteravond (zaterdag 27 juni) hebben wij met onze Eetclub gegeten bij Seray Bistroriental.
Het decor is modern met een vleugje Indonesië. Je hebt de mogelijkheid om ook buiten voor het restaurant te zitten maar wij kozen er voor om binnen te gaan zitten. We zaten aan een lekkere ruime tafel, die later ook van pas kwam. De service is ongedwongen, vriendelijk en snel.
En het eten. Dat was, als je van Indonesisch eten houdt, echt authentiek en zeer smaakvol.
De eigenaar/kok die ook even komt vragen naar de (smaak) ervaringen kookt volgens originele recepten van zijn moeder (zit een heel mooi verhaal achter overigens).
Wij hadden een 'ervaringsdeskundige' bij ons die weet hoe dit hoort te smaken en die viel bij tijd en wijlen stil van de lekkere gerechten die we kregen aangeboden. Om alle smaken zoveel mogelijk te proberen kozen we voor "De tafel van Tante Elly"; dit is een uitgebreide Indische rijsttafel bestaande uit een proeverij van wisselende gerechtjes naar authentieke receptuur. De highlights waren in ieder geval de Ayam Betawi (krokante kip) en de Pisang Goreng (krokant gebakken banaan) en wat heel speciaal was (en echt een aanrader) is het dessert Boeboer Ketan Hitam (indisch dessert van zwarte rijst). Een lekkere wijn die we er bij kregen was de Blanc de Pinot Noir, Weingut Fusser (een droge witte wijn uit blauwe druiven).
Al met al een gezellig authentiek restaurant (Bistroriental) met hele smaakvolle gerechten. Wij zullen hier zeker nog terugkomen om te genieten van de Indische keuken... smaakvol!