Restaurant Bistro Seray

Hanskbas .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Dr. Buvani K.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Na het bezoek met vrienden aan dit indonesisch restaurant waren mijn gevoelens gemengd. Dat lag allerminst aan het gezelschap. Maar de omgeving, de bediening, het gebodene, het was het net niet. De zaak is modern gestyld , niet sfeervol. Ons gezelschap vormde het enige bezoek; dat droeg ook niet bij aan een warme ambiance. De bediening is vriendelijk maar stijfjes. De jonge dames serveren vormelijk uit .De gerechten zijn smakelijk, o.a. prima sate, en rendang. Aantal gerechtjes - het is een rijsttal - vond ik beperkt, Kleine porties. Goed aan de prijs voor het gebodene. Totale ervaring: redelijk. Niet top.
Koster74 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gekozen voor de indische rijsttafel. Gevarieerd aanbod van kleine gerechtjes. Vooral de gado gado vonden wij erg lekker. Het stoofvlees was nog wat hard. De hete kip was voor mij te heet, die heb ik laten liggen. Moderne inrichting, sprak ons wel aan.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een niet al te grote zaak aan de rand van het centrum met voldoende gratis parkeergelegenheid binnen 200 meter.
Decor binnen oogt leuk maar een tegelvloer, wanden zonder zachte decoratie en een vrij hoog plafond zorgt ervoor dat het enorm lawaaig is. Als de zaak vol zit moet je echt over tafel leunen om elkaar te kunnen verstaan.

Lekker Lindeboom op de tap en prima service van 2 vrij jonge meiden.

Eten zelf... tja.. na de recensies hier had ik net iets meer verwacht. Ten eerste is alles wat we geserveerd kregen pittig. Volgens mij hoort niet alles pittig te zijn en bovendien was het voor de kinderen ook niet zo prettig.
Verder waren de porties wel heel erg zuinig. Ik heb extra bami bij besteld voor mijn zoon die na zijn 2 gangen menu echt zat te rammelen.

Prima sateh, zeker de kambing was erg goed.

Qua eten ontstijgt de rest niet de betere toko's van de regio. Wat je wel krijgt is een mooi decor en goede service.
Aad K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vanavond weer eens gegeten bij Seray. De keuze is gevallen op de tafel van Tante Elly.
Dit is een uitgebreide Indische rijsttafel met tien heerlijke gerechten. Een lekker biertje en een wijntje maakte de avond compleet. Op zaterdag en zondag is reserveren wel gewenst want anders zit het vol en kun je niet genieten van de Indische specialiteiten.
Marton2 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heb vandaag voor het eerst gegeten bij Serray. Prettige ontvangst. Heerlijk voorgerecht. Sate Ajam en loempia's. Hoofd gerecht Gelakte eendenborst in Hoisinsaus. Alles smaakte geweldig. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Olga O.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gelukkig hadden we samen 3 voorgerechten genomen, want beide hoofdgerechten waren niet lekker. Smakeloos en ik had het idee dat je het met de ketjapsaus goed moest maken, maar dat lukte ook niet. Gado, Gado ook niet goed. Gewoon wat gekookte groenten, met een druppel pindasaus. Ik heb zelf een Indische moeder, dus heb er wel verstand van.
Hier komen we niet meer terug.
Letty V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zoals gewoonlijk weer genoten van de heerlijke gerechten die ons werden voorgeschoteld. Het is een feestje, alle smaakpapillen worden wakker. Service correct en vriendelijk, ambiance prima. Een aanwinst voor de Bollenstreek.
Elena V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Hallo Raymond,
Bedankt voor het heerlijke eten gisteren avond op mijn verjaardag.
We begonnen met een heerlijke fles Cava en als voorgerecht de loempia, vervolgd door de overheerlijke Oedang Seray.
En uiteraard (hoe kan het ook anders) als klap op de vuurpijl de rijsttafel van je moeder Elly.
Het overtrof al mijn verwachtingen, de Rendang, de Ayam Betawi, de Sateh Kambing, de pikante kip enz.enz. het was werkelijk grandioos.
Echter was er een minpuntje, toen wij het dessert wilden bestellen kwamen we tot de ontdekking dat ons hoofd zij van neem die Boeboer nou maar maar ons buikje en broekriem vroeg zich af waar dat te laten .... we waren zo vol van al het lekkere eten dat we spoedig terug zullen komen voor nog meer lekkers.
Ik heb samen met mijn vrouw en vrienden super genoten,
Muchas gracias,
Pedro

Loes H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Voor een eerste keer ook de rijsttafel gegeten. Heerlijke gerechten, geen machtige sauzen maar puur en prima hoeveelheid. Binnenkort maar terug want de kaart zag er erg aantrekkelijk uit!
Aad K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Met zes personen uitstekend gegeten. We zijn begonnen met een voorgerecht, loempia's of Soto Ayam soep. We bestelde de tafel van tante Elly. Wij hebben deze tafel al diverse malen gegeten, maar voor onze vier gasten was dit de eerste keer. Zij waren zeer tevreden en verrast over de hoeveelheid gerechten. Na dit eten hebben wij afgesloten met koffie of thee.
Zij tappen ook een heerlijk biertje van Lindeboom, gelukkig niet een biertje wat je overal krijgt.
De bediening was goed en niet gehaast. Er werd regelmatig gevraagd of we nog iets wilden drinken, maar niet storend.
Wij zeggen maar zo, tot de volgende keer.
De entourage van dit restaurant is rustig gehouden, dus niet overdadig.
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Heerlijk gegeten .wij kozen de rijsttafel Tante Ellie. Het kwam bij ons over als origineel Indonesisch met een moderne twist. Wij hebben ervan genoten. Ik schrijf nooit recensies maar dit vond ik zo bijzonder dat ik dit moest schrijven. Wij komen zeker terug . Bedankt voor het heerlijke eten en mede daardoor de fantastische avond.
Groet Alex van Toor
Ingrid3811 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Indische rijsttafel niet speciaal en er ontbraken gerechten. voorgerecht genomen, was een mix van voorgerechten, maar het enige wat je kreeg was 1 garnaal, glaasje soep en mini loempia, en dat voor bijna 10 euro! Bediening was enigszins brutaal. Wij gaan hier zeker niet voor een 2e maal eten.
Aquaroma .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Een verrassing uit de gordel van Smaragd in Hillegom .
Vanavond op advies van iemand uit de Zilk voor het eerst gegeten bij Seray Bistroriental.
Om een goed beeld te krijgen van de kaart hebben we gekozen voor de rijsttafel van tante Elly . We vonden het alle twee erg lekker vooral de krokante kip en de saté en de diverse groenten, eigenlijk alles.
1 maal dessert met pisang goreng , gewoon goed en één maal het dessert met zwarte rijst. Omdat van de laatste de smaken nieuw voor ons waren vonden we dit dessert wat spannender als de pisang. Beiden waren lekker. Was dan alles goed ? Nee , we zaten binnen bij het raam naast de toegangsdeur. Omdat het een aangename zomeravond was zaten er ook gasten op het terras. Omdat binnen de airco voor een aangename temperatuur zorgde was het goed dat deur steeds dicht ging. Echter daar zat zo'n verende sluitrol in. Het was elke keer een irritante klap.
Een ander punt dat kan bijdragen aan de gordel van smaragd sfeer is daarbij passende achtergrond muziek ipv jazzy muziek die overigens op zich best goed was, het was alleen een dissonant met de zuid oost Aziatische keuken. We komen vast nog eens terug ook omdat we de bediening aangenaam ongedwongen vonden. Gr uit Noordwijkerhout
Sander B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Gisteravond (zaterdag 27 juni) hebben wij met onze Eetclub gegeten bij Seray Bistroriental.
Het decor is modern met een vleugje Indonesië. Je hebt de mogelijkheid om ook buiten voor het restaurant te zitten maar wij kozen er voor om binnen te gaan zitten. We zaten aan een lekkere ruime tafel, die later ook van pas kwam. De service is ongedwongen, vriendelijk en snel.
En het eten. Dat was, als je van Indonesisch eten houdt, echt authentiek en zeer smaakvol.
De eigenaar/kok die ook even komt vragen naar de (smaak) ervaringen kookt volgens originele recepten van zijn moeder (zit een heel mooi verhaal achter overigens).
Wij hadden een 'ervaringsdeskundige' bij ons die weet hoe dit hoort te smaken en die viel bij tijd en wijlen stil van de lekkere gerechten die we kregen aangeboden. Om alle smaken zoveel mogelijk te proberen kozen we voor "De tafel van Tante Elly"; dit is een uitgebreide Indische rijsttafel bestaande uit een proeverij van wisselende gerechtjes naar authentieke receptuur. De highlights waren in ieder geval de Ayam Betawi (krokante kip) en de Pisang Goreng (krokant gebakken banaan) en wat heel speciaal was (en echt een aanrader) is het dessert Boeboer Ketan Hitam (indisch dessert van zwarte rijst). Een lekkere wijn die we er bij kregen was de Blanc de Pinot Noir, Weingut Fusser (een droge witte wijn uit blauwe druiven).
Al met al een gezellig authentiek restaurant (Bistroriental) met hele smaakvolle gerechten. Wij zullen hier zeker nog terugkomen om te genieten van de Indische keuken... smaakvol!
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Zondag 21 juni op vaderdag met zus en vader wezen eten bij Seray voor het eerst. Na binnenkomst zagen wij meteen dat het een leuk en rustig ingericht restaurant was waar veel ruimte was en we een mooi tafeltje bij het raam kregen. We bestelde de beroemde tafel van tante elly omdat we daar zoveel goede verhalen over hadden gehoord!

Toen deze op tafel werd gezet stond de tafel vol met lekkere gerechtjes voor bij de rijst. Ik had vooraf gebeld of ze ook bami hadden, want dit vind ik lekker en dit hadden ze speciaal voor mij gemaakt. Alle gerechtjes waren heerlijk en er was meer dan genoeg!! De ayam betawi en babi pangang vond ik het lekkerst!

Als dessert namen wij spekkoekijs met een spekkoeklikeurtje. Deze waren heerlijk en toen mijn zus vroeg of ze er ook een beetje hemelse modder (chocolademousse) bij mocht was dit geen probleem!

Op en top een top avond waar wij zeker nog een paar keer gaan terugkeren!
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
wij komen al sinds jaar en dag bij dit heerlijke restaurant, zo vlak om de hoek. Niet opvallend aan de buitenkant, maar eenmaal binnen en daar kom je toch voor, wordt het iedere keer een feestje. Dit keer hadden wij een tante (90) en haar vriend meegenomen om te laten proeven hoe lekker hier alles smaakt. Ze wonen vlakbij Amsterdam, dus gaan zij veelal daar Indonesisch eten. Wij wilden de uitdaging graag aan en ze de Tafel van Tante Elly laten proeven. In zijn werkzame leven heeft hij ruim 6 jaar in Indonesie gewoond en gewerkt in de vliegerij. Woorden schoten te kort, zo lekker vonden ze het. Zeer de moeite waard het ritje naar Hillegom. We hadden niets te veel gezegd. Bedankt en tot de volgende keer!!!
Toepka T.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Na twee keer te hebben gegeten bij Seray kan ik niets anders zeggen dat er erg lekker en echt authentiek Indonesisch eten wordt geserveerd met onder andere de lekkerste en malste sate kambing die ik ooit heb gegeten. Prima bediening, mooie ambiance en lekkere wijnen.
Een echte aanrader!
Ericmaarten .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten op aanraden van de buren, idd heerlijk pilsje, de wijn erg lekker, eten super. Een aanrader wij komen zeker terug!
MyriamWillem .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Wederom heerlijk gegeten! Samen met man en neef gezellige sfeer goede bediening.
Voor mijn neef was het de eerste kennismaking met Seray hij is zo enthousiast met name over de authentieke smaak dat hij er vrijdag weer gaat eten. En natuurlijk gaat Raymond de eigenaar/chef ons zeer binnenkort weer zien.

Met vriendelijke groet,

Myriam Reinders