Restaurant Bimhuis

Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:30 - 20:30

Gerben B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Buitengewoon prachtige locatie maar het eten was beneden alle peil. De gevogelte soep was een slechtsmakende uien soep en was te koud geserveerd. De entrecote was goed te doen maar wat er bij lag was een aanfluiting, een uiterst wanhopig beetje aardappel puree en de groenten welke op het bord lag was miezerig weinig. Al met al een wanhopige poging van de kok om serieus genomen te worden wat betreft zijn kookkunst maar het is huilen met de pet op. Slecht eten voor een veel te hoge prijs.
Letty R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Het Bimhuis is echt zo'n plek met een grootstedelijke allure vanwege het geweldige uitzicht over de stad en natuurlijk de prima concerten. Zo'n plek verdient een goed restaurant. Helaas is dat nu niet zo. Het eten is best lekker, maar overstijgt het niveau van een lekkere studentenhap niet; we hadden een salade van tomaat en asperge met basilicumdressing en een aziatisch bereide zamfilet. Het waren kleine porties, maar er werd samen wel € 28,- afgerekend. De prijs-kwaliteitverhouding is echt uit balans. De witte wijn was veel te warm, waarop de bediening dacht een hele slimme oplossing aan te dragen door voor te stellen de fles een half uur in ijswater te laten staan, terwijl het eten al bijna op tafel stond. De cappuccino was lauw met nauwelijks schuim. Kortom, jammer van de mooie plek, maar een volgende keer houden we het maar bij de muziek.
Guy V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Voor ons bezoek aan het Muziektheater wilden we een hapje eten in het bijbehorende restaurant, de zouthaven. Helaas zat deze al volgeboekt en konden we gelukkig wel terecht in het restaurant van het Bimhuis. Ook hier gezellig druk en een mooie setting voor een diner voorafgaand aan de voorstelling.

Wat werden wij teleurgesteld. Het personeel kon het aantal gasten niet goed aan, en dat oogde een beetje rommelig. Best wel lang wachten, maar gelukkig hadden we genoeg tijd. Voor hoofdgerechten in het segment rond de 20 euro verwacht je alleen wel wat meer creativiteit van de chef. Mijn vriendin had fazant met witlof, wat kastanjes en een vruchtensaus. Niet echt goed op smaak en de fazant vrij droog. Dit gerecht zag er nog wel presentabel uit. Mijn gerecht viel erg tegen. De roodbaars op de huid was niet op de huid gebakken, maar ik denk gestoomd, wat de huid natuurlijk niet lekker knapperig maakt, en van de beloofde kruiden was weinig spoor. Een lekker sausje bij de vis had nog wat goed kunnen maken, maar ook dit ontbrak. Het hoopje aardappelpuree en wat stukjes gestoomde broccoli zonder enige smaaktoevoeging voegden weinig toe aan het geheel.

Prijs-kwaliteit was zoek; voor een volgende keer reserveer ik bij het andere restaurant in de hoop dat dat beter in de smaak valt.
NielsEetOok .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Broodje zalm en een tosti (flammkuchen) besteld. Beiden kostten ongeveer 10 Euro per stuk. Voor dat geld verwacht je een goed broodje en een tosti waar je u tegen zegt. Helaas was het broodje zalm nog niet met een microscoop te vinden en de tosti was met andere ingrediënten gemaakt dan de kaart aangaf.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Gisteren aten wij hier met ons vieren om daarna naar de voorstelling van trompetiste Maite te gaan. Dat was reuze handig, omdat je dan bijtijds een zitplaats in het Bimhuis kunt krijgen. Twee van ons hadden forel en twee hadden confit de canard. De eend was lekker mals en de asperges en wat andere groente en puree prima in orde. De (kleine) forel was ook goed bereid, er was verse spinazie bij en twee kleine blini's. Het gerecht met de forel was aan de bescheiden kant en erg zout, dan komt de smaak niet tot zijn recht.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Informeel, sfeervol en laagdrempelig restaurant waar het prima dineren is, voor aanvang van het Jazz-gebeuren in het BimHuis. De heerlijke gerechten (maand-menu) en de uitstekende wijnen (betaalbaar) zorgen voor een zeer geslaagde avond. Locatie en uitzicht zijn echt bijzonder, dus blijf vooral ook na het concert even hangen voor een kop koffie, borrel of snack.