Over restaurant Restaurant Bij Qunis

De frisse natuur in

Onder de rook van Amsterdam ligt restaurant Bij Qunis. Het monumentale karakter van het gemaal is behouden wat een industriele sfeer brengt in dit stuk natuur. Gezonde, lichte, frisse gerechten komen hier prachtig gepresenteerd de Mediteraanse keuken uit. De drie delen van dit restaurant zijn apart af te huren voor feesten, werkdiners of trainingen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bij Qunis

• : 60 gratis parkeerplaatsen op eigen terrein

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 11:00
Maandag en zaterdag vanaf 17:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Raf D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Geraerts .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Elina W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij hebben weer heerlijk gegeten! Wij komen zeker vier keer per jaar bij Qunis. Heerlijke verse producten en met liefde klaar gemaakt.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Fraai gerestaureerd pand (oud gemaal0, ruim en strak ingericht. Vriendelijke bediening. We gaan voor het 6-gangen verrassingsmenu. De eerste 3 gangen zijn bijna volledig vega, we krijgen enkel “vis” dwz in totaal 3 gamba’s, dus als niet-vega mis je wel wat, overigens mooie bereidingen, Het pompoensoepje met een laagje blauwe kaas is erg lekker en vult goed. Het hoofdgerecht is een fraai stuk mals en mooi gegaarde ribeye. En dan een door de ober de hemel ingeprezen heel bijzonder kaasgerecht, geen plateau van diverse smaken maar een bokaaltje spaanse schapenkaas, onder een laagje olijfolie, erbij spaanse vijg , huisgemaakte crackertjes en sneetje heerlijk notenbrood. Ja, heel apart, mooi van smaak, wel machtig. Goed als 1-malig experiment. Als slot een niet te versmaden nagerecht. Als wijn een mooie Weissburgunder.
Prijs-kwaliteit goed. Volgende keer, we gaan toch nog eens terug: dan wel a la carte en geven we aan dat het tempo iets vlotter mag.
Kors D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Heerlijk gegeten in sfeervol restaurant met vriendelijke en zeer attente bediening. Ieder gerecht was even heerlijk als verrassend. Absolute aanrader!!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Goed gegeten met een zakenrelatie in rustige sfeer. 4 gangen verrassingsmenu was prima verzorgd maar met de wijn erbij werd het allemaal toch nog wel prijzig.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
personeel neemt echt de tijd voor je , het gerecht wordt keurig aan je "voorgesteld" verder wordt er goed opgelet wat de klant wil (tevens bij een verjaardag) wordt het leuk aangegeven op het bord.
Persoonlijk vind ik de hoeveelheid te weinig (maar dat weet je in dit soort restaurants) was een aardige "smaakbeleving".
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
alles was lekker en heel bijzonder, ook degene die een lactose allergie had werd op haar wenken bediend, ook zij kon dus lekker eten.
Bergfenny .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Prachtige locatie en heerlijk eten, wat ook nog eens erg mooi opgediend wordt. Een kleurenpalet van heerlijke groenten die uit eigen moestuin komen of vers geplukt zijn bij kom in mijn tuin, in Heemstede. Ook groenten en fruit gegeten die ik nog niet kende. Een tongstrelend dessert ook weer mooi geserveerd op een groot diep bord. Het eten heeft geen tien gekregen omdat het jammer is dat de espresso van Nespresso is, de kleine versnaperingen maakten wel weer veel goed.
MirandavdM .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wat een mooie lokatie in een prachtig verbouwd oud gemaal. Veel privacy door de ruim opgezette indeling van de tafeltjes.
De bediening was supervriendelijk en ook oprecht fijne mensen die hun vak verstaan.
De kaart stond vol met heerlijke gerechten wat de keuze moeilijk maakt.. Uiteindelijk gekozen voor oesters, coquilles, courgette (vegetarisch gerecht), zeebaars, kalfsribeye.. Alles was super lekker en prachtig gecombineerd/ opgemaakt met zeer smaakvolle verse groentes, eetbare bloemen en heerlijke lichte sauzen (bij de hoofdgerechten).
Je proeft de passie van de eigenaar/ chefkok. Wat een gevoel heeft deze man voor koken maar ook voor het hele proces er voor. Met een eigen tuin en eigen oogst van bepaalde groentes, kruiden en eetbare bloemen kan het bij mij niet meer stuk.
Een absolute aanrader!!!
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Koken met passie en met een filosofie.
Dat is wat er bij Qunis gebeurd. In een mooie industrieële omgeving met een goede akoestiek (ondanks de hoge ruimtes heb je geen last van galm en heb je geen last van de andere gasten) kregen wij een heerlijk 4 gangenmenu voorgeschoteld. Er werd rekening gehouden met de wensen of de smaak van de gasten en zo werd dit bezoek een verrassing van het begin tot het eind.
Prettige ontvangst bij de deur heerlijke amuses met alle gerechten voorzien van een verhaal. Een verhaal wat de passie en de gedachten achter de wijze van koken onderstreepte.
Veelal met ingrediënten uit eigen tuin maar ook zo bereid dat alles zijn eigen smaak hield en elkaar aanvulde.
Begonnen met een coquille op een doperwtenpuree met diverse verse en ingelegde groenten, gevolgd door een maissoepje met een heerlijke verfijnde rooksmaak op de achtergrond. Kabeljauw op Alkmaarse gort en diverse groenten vormden het mooie hoofdgerecht waarna het diner werd afgesloten met een heerlijk fris dessert met diverse bereidingen onder andere van chocolade.
Mooie wijnkaart en een heerlijke ontspannen en vakbekwame bediening maakten deze avond tot een perfecte avond.
Dit is een plek om terug te komen en terug te blijven komen.
Bobomeg .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wat een beleving bij Qunis! Mooie en sfeervolle locatie, waarbij de uitstraling van het oude gemaal is behouden!
We genoten van een 4 gangen diner van de chef. De vriendelijke en niet opdringende bediening die ons professioneel een toelichting gaf op hetgeen werd voorgeschoteld was top! Uiteraard nog even een korte opmerking over de wijnen. Verrassend en niet alledaags. Een mooie wijn uit Noord-Italië, een verrassende Libanese en een heerlijke lichte Franse bij ons eendje!
Echt het uitproberen waard en daarna... dan doe je net zoals wij: je komt terug!
Ericast .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten gisteravond. Chef's menu met wijnmenu erbij. Het eten was erg lekker zag er zeer verzorgd uit en er werden verrassende wijnen bij gereserveerd. Al met al zeer de moeite waard. Prachtig gebouw en binnenin veel ruimte. We gaan zeker terugkomen.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
met 2 vriendinnen heerlijk gegeten: steak tartare 2x en 1x coquilles vooraf, 2x staartstuk en 1 x vegetarisch hoofdgerecht, 1x donkere chocolade en 1x witte chocolade dessert. Smakelijke amuses en friandises, zeer vriendelijke bediening door jonge brigade, in een oud gemaal, prachtige lokatie o.i. Aanrader!
Sybe H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij hadden het bij Qunis 4 gangen menu met het wijnarrangement. Als voorgerecht de huis gerookte zalm, daarna asperge met ei en lichte bearnaise saus en gepocheerd ei, vervolgens prachtig gegaarde en ook gekonfijte kip en een dessert met aardbeienijs. Prettige bijpassende wijnen. Alles goed verzorgd en bediening die weet wat ze aan de klanten opdienen. Leuke lokatie in een oud gemaal aan de rand van de Haarlemmermeer. Kortom het was geslaagde avond en we hebben genoten.
Ada B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Geweldig gegeten in een erg mooie locatie. Het verrassingsmenu van de chef is een aanrader. Prachtige producten met stijl en liefde bereid en opgemaakt.
Brenda B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een mooie lokatie! En wat een heerlijk eten. De gerechten zagen er stuk voor stuk prachtig uit en smaakten bijzonder goed. We hadden het 6 gangen menu met z'n vieren en prijs kwaliteit was heel goed.
Josgilliam .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Alles was tot in de puntjes verzorgd. Het eten is heerlijk, het wijnarrangement genieten.
Het is een aanrader om te gaan eten bij 'de Qunis'.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Opvallend goed gegeten bij Bij Qunis! Mooie menukaart en wijnkaart. We besloten voor het vier-gangen menu te gaan, maar wilden een nagerecht graag inruilen voor kazen. Geen probleem!
Bediening is erg aardig, vertelt uitgebreid over de gerechten en de wijnen passend bij deze.
Bijzonder mooie lokatie in het voormalig gemaal, dat ondanks erg hoge plafonds erg gezellig is aangekleed, comfortable stoelen. Na een prima amuse was het menu een aangename afwisseling van vis en vlees, erg lekker!
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wat een bijzondere locatie : de motorruimte van een gemaal. Nu dus stijlvol ingericht als restaurant. Heerlijk verrassingsmenu (6 gangen), maar a la carte eten kan ook. Wij kregen onder meer met bietjes gemarineerde kabeljauw, scheermesjes als tussengang (heerlijk) en heel zachte kalfswang als hoofdgerecht. Wijn arrangement van 3 of 6 glazen (of halve glazen). Jonge bediening doet het uitstekend van ontvangst tot afscheid. Hulde! Een minpuntje: door de hoge ruimtes kan het geluid wat galmen. Buiten op het terras heb je daar vast geen last van - dus zodra het zomer is gaan we weer!