Restaurant Bij Jaap

Markt 17 9401 GT Assen Nederland Kaart
31-592331950

Over het restaurant Restaurant Bij Jaap

Laat je warm en hartelijk onthalen bij restaurant Bij Jaap aan de Markt in het bruisende centrum van Assen. Hier geniet je van heerlijke gerechten waarbij de combinatie van smaken en structuren zorgen voor een prachtig geheel. Een culinaire beleving.

Het gebruik van verschillende smaakstijlen laat je versteld staan. Een kunst die, eigenaar en chef-kok, Jaap Braaksma en zijn keukenbrigade machtig is. Met een blik naar de open keuken, zie je hoe zij vol passie de meest smakelijke creaties bereiden. Een stukje openheid en beleving! Proef deze inspirerende, unieke gerechten en geniet van pure smaken.

De menukaart van restaurant Bij Jaap bestaat uit een 3 Gangen Bib Gourmand Menu met een voor-, hoofd-, en nagerecht voor €35,-. Of laat je verrassen door het speciaal samengestelde verrassingsmenu met dagverse seizoensproducten. Je kunt kennis maken met dit menu vanaf 3-gangen die je zelfs kunt uitbreiden tot een smakelijk 6-gangen diner!

Met diverse, smaakvolle wijnen kun je de optimale combinatie tussen gerecht en wijn maken. Kies bijvoorbeeld voor het wijnarrangement, waarbij je voor elke gerecht een passende wijn geserveerd krijgt. Heerlijke wijn-spijscombinaties die je diner compleet maken. Ultiem genieten!

Ontdek nu zelf de culinaire beleving bij restaurant Bij Jaap in het centrum van Assen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bij Jaap

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bij Jaap

Marian V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heerlijke gerechten met bijpassende wijnen . Uitstekende kwaliteit en zeer bekwaam en vriendelijk personeel . Hier kun je spreken van echt een hele avond tafelen . Wij komen zeker weer . Sterker nog wij hebben ons ter plekke aangemeld voor de wijn en spijs proeverij in maart .
Janny H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Wij hebben weer lekker gegeten en de service was weer heel erg goed
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Hartelijke bediening. top!
Camillo H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Was heerlijk, goede en vriendelijke bediening. Het wijn arrangement is een aanrader. Is goed bij de gerechten uitgekozen.
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Wederom heerlijk gegeten Bij Jaap. Mooie smaakcombinaties, prima bediening. Absoluut niet het goedkoopste, maar wel het lekkerste restaurant van Assen e.o. Enige minpunt, is dat we enorm moeten wennen aan de inrichting/aankleding van de zaak. Gevoelsmatig past het niet bij de warme smaakbeleving. Of is dit een weemoedige herinnering aan het gezellige oude pand ...?
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Erg lekker gegeten, creatieve en bijzonder smaakvolle gerechten, geserveerd in een vrolijke ontspannen atmosfeer waarin we ruim voldoende aandacht kregen.
Anneke J.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Super lekker, genoten van al het heerlijks.
S. H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Het restaurant is ontzettend sfeervol ingericht en de tafels ruim opgesteld, erg prettig. Onze gastvrouw was warm, gastvrij en oprecht. Daarnaast het verrassingsmenu gekozen van de kaart, complimenten aan de keuken voor de gevarieerdere en smakelijke gerechten!
Martine M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
We hebben gezellig gegeten, en het was heel lekker. We zijn alleen benieuwd of ook anderen ongevraagd de Frisandieses op tafel krijgen, en dat het dan daarna gewoon op de rekening staat? We wilden bij het afrekenen niet moeilijk doen, maar deze gang van zaken vinden we niet correct. Ze waren overigens heerlijk, dat wel. Hartelijke groeten, Martine
Jan Aike S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Nu meerere keren geweest en elke keer weer verrast. Het eten is echt subliem en zeer goede sfeer en bediening. Echt een aanrader.
Daantjeuitassen .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We komen hier vaker en deze avond weer ontzettend genoten van de heerlijke gerechten (5 gangen) en de daarbij passend wijnarrangement en het heerlijk zitten in het restaurant. De combinattie van verschillende gerechten, de presentatie en vriendelijke en attente bediening is subliem. Groot compliment! Assen mag trots zijn !
Emmy M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
In aangename sfeervolle ruimte heerlijk gedineerd daarbij voorzien van uitgebreide toelichting van de geserveerde gerechten door vriendelijk personeel.
Betsie P.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het eten was lekker en de bediening prima. Maar we zijn met honger weggegaan . Wel 198 euro voor 4 man moeten aftikken!!!! Bij het hoofdgerecht 4 kleine spruiten en 4 doormidden gesneden kleine aardappelen. En het stukje vlees. Verder geen bijgerechten zoals groente of aardappelen.
Dit vind ik erg duur ! Op zijn minst moeten er toch voldoende aardappelen en groente bij . Jammer Bij Jaap komen wij niet weer
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Bij jaap is naar een andere locatie verhuisd en heeft een totaal andere sfeer gekregen. Eén die mij minder aanspreekt. Onpersoonlijk, strak, afstandelijk. Zowel qua inrichting als bediening. Het eten is nog steeds top, maar ik ga liever elders.
DBrand .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Afgelopen week bij “Bij Jaap” in Assen gedineerd.
Over de kwaliteit van het eten niets anders dan goed.
Dit keer opmerkingen over de bediening.
Allereerst stelde mevrouw als aperitief een prosecco met citroenlikeur voor.
Prima maar geeft dan aan dat dit aperitief voor 2 personen 15 euro kost.
Een andere dame kwam met de menukaarten.
Voordat wij deze inzagen gaf zij aan dat er een keuze was tussen een 3 Gangen Bib Gourmand Menu met keuze uit gerechten van de kaart en een 3 gangen Verrassing menu. Resp. voor € 37,00 en € 37,50
Wij kozen voor het verrassingsmenu.
Volgens deze dame hadden we ook nog de mogelijkheid om in plaats van het dessert te kiezen voor een tussengerecht.
Aangezien wij geen zoetekauwen zijn kozen we voor deze mogelijkheid.
Echter wat dame niet vermelde was dat voor deze keuze een supplement werd berekend. In ons geval plus € 7,--
Na het heerlijke eten bestelden we een kop koffie.
Tot onze verrassing kregen we daarbij frandises. We hadden deze frandises niet besteld, maar evenzo werd er € 5,90 voor berekend.
Nu blijkt achteraf dat op de menukaart staat aangegeven als de klant koffie besteld automatisch frandises worden geserveerd. Indien men dat niet wenst moet men dat tevoren aangeven. In de zakenwereld spreekt men dan van een negatieve akkoordverklaring.
Wij hadden echter de menukaart niet ingezien, omdat wij zoals eerder aangegeven kozen voor het verrassingsmenu.
Dit zijn praktijken die niet horen bij zo‘n restaurant.
Advies neem niet klakkeloos aan wat de ober voorstelt, maar lees eerst de menukaart en vooral de ‘kleine lettertjes’.
Anna Sleeg .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Gisteravond 28 februari 2017 zomaar binnengevallen bij dit restaurant. Zag er van buiten al erg uitnodigend uit. Maar het grote genieten kwam bij de gerechten. We hadden het verrassingsmenu. een van ons is allergisch voor melkproducten. Ze draaiden er hun hand niet voor om, om ook die persoon een topmaaltijd te geven. Hulde aan dit team en complimenten voor degenen die er een oase van rust van heeft weten te maken waar je ongestoord met je tafelgenoten kunt verblijven. Nou is Assen niet direct een bestemming waar ik vaak kom, maar mocht ik er nog eens komen, dan zeker naar Bij Jaap
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Top restaurant. Vanavond voor onze eerste keer gegeten. Mooie zaak; straalt direct bij binnenkomst al klasse uit. Veel ruimte tussen de tafels. Bediening die precies goed is. Niet dwingend aanwezig, maar steeds even kort bij toelichting eten en drinken. We aten het 4-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. En dat was echt heerlijk! Weer hele nieuwe smaken geproefd, en dat wil je ook graag in een restaurant van deze prijsklasse. Al met al was het een avondvullend genot om hier te zijn.
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Alweer een tijdje ter bij dit restaurant gegeten en onze ervaring was zo positief dat we al nog recenseren.

Leuk gelegen aan een horeca plein wat met name in de zomer een feest moet zijn. De zaak is netjes en schoon en de ontvangst uitermate vriendelijk.

We kozen voor het verrassings menu waarbij elke gang verrassend goed was. Met name Gamba's sprongen er bovenuit. Passend geadviseerde wijnen ook maakten dit een culinaire belevenis.
Dennis .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op een zondagavond met z'n tweeën gegeten bij dit restaurant.
Bij binnenkomst is het meteen duidelijk, een schitterende zaak, strak en toch sfeervol. Je voelt gelijk dat je een top restaurant binnen loopt.
Ontvangst was correct, enige min punt is dat de jassen niet werden aangenomen, deze moesten we zelf ophangen.
Er zijn twee opties qua diner, a la carte of het verrassingsmenu. Wij hebben gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu met begeleidende wijnen. Ook wij kregen de 5e gang gratis, leuke actie. Over het diner kan ik eigenlijk kort zijn, alles klopte! Het was een heerlijk menu met een goede opbouw van smaken, we hebben verrukkelijk gegeten. De begeleidende wijnen waren ook erg goed en brachten meerwaarde aan de gerechten. Het enigste kleine minpuntje is de verhouding vis/aardappelmousseline in een van de gerechten, iets teveel aardappel/te weinig vis. Verder werd er in dit menu gewerkt met tonijn, schelvis, geit, kalfsnek en eend. Het is mij duidelijk, deze keuken serveert gerechten van zeer hoog niveau!
Ik heb begrepen dat het menu om de 4 weken wisselt, wat ons betreft is dit menu een blijvertje!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Anderhalve week geleden gegeten bij Bij Jaap. Ik ken Jaap als voormalig kok van de Drentsche Golf en Country Club en heb goede herinneringen daar aan. De verwachtingen waren dan ook hoog. En we zijn niet teleurgesteld. Uiteraard hebben we gekozen voor het verrassingsmenu. Vier gangen en de vijfde was een cadeau van het huis. Het begon met een tweetal amuses, welke een prima begin waren om de smaakpapillen te kietelen. De eerste gang was een gerecht van de Green Egg. Erg lekker maar de wijn die er bij geschonken werd (van het wijnarrangement) was te overheersend, waardoor de smaak van het gerecht erg werd overschaduwd. De volgende gerechten waren prima, hoewel wij het tussengerecht van eend wat kaal vonden (alleen een crème er bij). Wij zijn geen dessert liefhebbers en gaan meestal voor de kaas. Maar aangezien we al goed gevuld waren toch voor het dessert gekozen. En dat was een goede keuze! Bijzonder lekker en niet te zoet zoals vaak het geval is. De ruimte is erg groot en daar moet je even aan wennen. Voordeel is absoluut dat je niet zo dicht op elkaar zit. De bediening heeft alle tijd voor je en is uitermate vriendelijk. Hij staat bij ons op het lijstje om zeker nog een keer te gaan eten.