Restaurant Bij Jaap

Markt 17 9401 GT Assen Nederland Kaart
31-592331950

Over het restaurant Restaurant Bij Jaap

Culinair genieten in het centrum van Assen

In een nostalgisch pand uit 1882 wacht je een warm en hartelijk onthaal van gastvrouw Trijntje Braaksma. Chef Jaap Braaksma en zijn team verrassen je met verschillende smaakstijlen, een kunst die de chef tot in de puntjes beheerst. Hier wordt duidelijk met passie voor het vak gewerkt.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bij Jaap

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bij Jaap

DBrand .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Afgelopen week bij “Bij Jaap” in Assen gedineerd.
Over de kwaliteit van het eten niets anders dan goed.
Dit keer opmerkingen over de bediening.
Allereerst stelde mevrouw als aperitief een prosecco met citroenlikeur voor.
Prima maar geeft dan aan dat dit aperitief voor 2 personen 15 euro kost.
Een andere dame kwam met de menukaarten.
Voordat wij deze inzagen gaf zij aan dat er een keuze was tussen een 3 Gangen Bib Gourmand Menu met keuze uit gerechten van de kaart en een 3 gangen Verrassing menu. Resp. voor € 37,00 en € 37,50
Wij kozen voor het verrassingsmenu.
Volgens deze dame hadden we ook nog de mogelijkheid om in plaats van het dessert te kiezen voor een tussengerecht.
Aangezien wij geen zoetekauwen zijn kozen we voor deze mogelijkheid.
Echter wat dame niet vermelde was dat voor deze keuze een supplement werd berekend. In ons geval plus € 7,--
Na het heerlijke eten bestelden we een kop koffie.
Tot onze verrassing kregen we daarbij frandises. We hadden deze frandises niet besteld, maar evenzo werd er € 5,90 voor berekend.
Nu blijkt achteraf dat op de menukaart staat aangegeven als de klant koffie besteld automatisch frandises worden geserveerd. Indien men dat niet wenst moet men dat tevoren aangeven. In de zakenwereld spreekt men dan van een negatieve akkoordverklaring.
Wij hadden echter de menukaart niet ingezien, omdat wij zoals eerder aangegeven kozen voor het verrassingsmenu.
Dit zijn praktijken die niet horen bij zo‘n restaurant.
Advies neem niet klakkeloos aan wat de ober voorstelt, maar lees eerst de menukaart en vooral de ‘kleine lettertjes’.
Anna Sleeg .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Gisteravond 28 februari 2017 zomaar binnengevallen bij dit restaurant. Zag er van buiten al erg uitnodigend uit. Maar het grote genieten kwam bij de gerechten. We hadden het verrassingsmenu. een van ons is allergisch voor melkproducten. Ze draaiden er hun hand niet voor om, om ook die persoon een topmaaltijd te geven. Hulde aan dit team en complimenten voor degenen die er een oase van rust van heeft weten te maken waar je ongestoord met je tafelgenoten kunt verblijven. Nou is Assen niet direct een bestemming waar ik vaak kom, maar mocht ik er nog eens komen, dan zeker naar Bij Jaap
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Top restaurant. Vanavond voor onze eerste keer gegeten. Mooie zaak; straalt direct bij binnenkomst al klasse uit. Veel ruimte tussen de tafels. Bediening die precies goed is. Niet dwingend aanwezig, maar steeds even kort bij toelichting eten en drinken. We aten het 4-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. En dat was echt heerlijk! Weer hele nieuwe smaken geproefd, en dat wil je ook graag in een restaurant van deze prijsklasse. Al met al was het een avondvullend genot om hier te zijn.
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Alweer een tijdje ter bij dit restaurant gegeten en onze ervaring was zo positief dat we al nog recenseren.

Leuk gelegen aan een horeca plein wat met name in de zomer een feest moet zijn. De zaak is netjes en schoon en de ontvangst uitermate vriendelijk.

We kozen voor het verrassings menu waarbij elke gang verrassend goed was. Met name Gamba's sprongen er bovenuit. Passend geadviseerde wijnen ook maakten dit een culinaire belevenis.
Dennis .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op een zondagavond met z'n tweeën gegeten bij dit restaurant.
Bij binnenkomst is het meteen duidelijk, een schitterende zaak, strak en toch sfeervol. Je voelt gelijk dat je een top restaurant binnen loopt.
Ontvangst was correct, enige min punt is dat de jassen niet werden aangenomen, deze moesten we zelf ophangen.
Er zijn twee opties qua diner, a la carte of het verrassingsmenu. Wij hebben gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu met begeleidende wijnen. Ook wij kregen de 5e gang gratis, leuke actie. Over het diner kan ik eigenlijk kort zijn, alles klopte! Het was een heerlijk menu met een goede opbouw van smaken, we hebben verrukkelijk gegeten. De begeleidende wijnen waren ook erg goed en brachten meerwaarde aan de gerechten. Het enigste kleine minpuntje is de verhouding vis/aardappelmousseline in een van de gerechten, iets teveel aardappel/te weinig vis. Verder werd er in dit menu gewerkt met tonijn, schelvis, geit, kalfsnek en eend. Het is mij duidelijk, deze keuken serveert gerechten van zeer hoog niveau!
Ik heb begrepen dat het menu om de 4 weken wisselt, wat ons betreft is dit menu een blijvertje!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Anderhalve week geleden gegeten bij Bij Jaap. Ik ken Jaap als voormalig kok van de Drentsche Golf en Country Club en heb goede herinneringen daar aan. De verwachtingen waren dan ook hoog. En we zijn niet teleurgesteld. Uiteraard hebben we gekozen voor het verrassingsmenu. Vier gangen en de vijfde was een cadeau van het huis. Het begon met een tweetal amuses, welke een prima begin waren om de smaakpapillen te kietelen. De eerste gang was een gerecht van de Green Egg. Erg lekker maar de wijn die er bij geschonken werd (van het wijnarrangement) was te overheersend, waardoor de smaak van het gerecht erg werd overschaduwd. De volgende gerechten waren prima, hoewel wij het tussengerecht van eend wat kaal vonden (alleen een crème er bij). Wij zijn geen dessert liefhebbers en gaan meestal voor de kaas. Maar aangezien we al goed gevuld waren toch voor het dessert gekozen. En dat was een goede keuze! Bijzonder lekker en niet te zoet zoals vaak het geval is. De ruimte is erg groot en daar moet je even aan wennen. Voordeel is absoluut dat je niet zo dicht op elkaar zit. De bediening heeft alle tijd voor je en is uitermate vriendelijk. Hij staat bij ons op het lijstje om zeker nog een keer te gaan eten.
marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
We kozen voor verrassingsmenu a 4 gangen. Vanavond werd dat aangevuld tot vijf gangen op kosten van Bij Jaap. Als ik hier noteer wat we hebben gegeten dan is het geen verrassing meer. Maar: ga vooral proberen; want het was (bijna) allemaal echt heel erg lekker. Dit blijft het beste restaurant van Assen.
Wij vonden alleen het hoofdgerecht (4e gerecht) vanavond onder de maat. Staartstuk van rund. Verschillende groenten op bord waren heerlijk. Erwtjes, peultjes: iets zoet. Lekker. Zeker i.c.m. de jus. Maar twee aardappelen is wat veel in verhouding met de hoeveelheid vlees. En dat staartstuk: niet doen of anders doen. Dit is geen succes. Teveel van dit product (en het was niet heel groot) ging weer retour keuken.
Wijnarrangement: vonden wij goed passen bij de verschillende gerechten. Die 1e Neiss met een beetje zure afdronk is onze favoriet. Glazen werden iets guller afgevuld dan de laatste paar keer dat we hier waren. Dat wordt door ons zeer op prijs gesteld.
Bediening is heel plezierig; ergens tussen licht formeel en informeel. Voelt fijn om hier gast te mogen zijn.
Qua decor: strak maar mooi. Is echter nog in laatste stadium van aanpassing. Anders een 9.
Wij komen terug.
Steaker135 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hadden niet gereserveerd en kwamen gewoon even binnenwandelen, er was niet direct een tafel vrij maar we wilden graag wachten, na een kwartiertje aan de bar te hebben gezeten kwam er een tafel vrij, we namen het 4 gangen verassingsmenu en we waren bij elk gerecht weer verbaasd wat voor een bijzondere smaken er toch waren, bediening was uitermate vriendelijk, nog even gekletst over dat we zelf ook in de horeca werkten en hoe dat beviel en dergelijke. Er goed restaurant!!!
Dvjm.vanderlinden V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Bij Jaap was het erg rustig die avond. Erg rustig zelfs..... Mijn man en ik zaten alleen in het restaurant. Dat was best wel jammer, want wat reuring om je heen is ook wel gezellig.
Het eten was er niet minder om! Een 3 gangen vismenu was overtuigend vol varieteit. Dat is best knap. De bijpassende wijnen voor het andere menu getuigde van goede spijs/wijncombi. Prima allemaal.
VeraVeraVera .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijke avond. Lekker eten dat met zorg is bereid. Het AH menu is een verrassingsmenu. 3, 4 of 5 gangen. Zeker een aanrader!
Marco007 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Voor de eerste keer Bij Jaap. Wij aten een 5 gangen menu met bijpassende wijnen. We hebben heerlijk gegeten. Alle gerechten waren prima op smaak. Alles werd helder en duidelijk uitgelegd . De BiB Gourmand is zekers verdiend. We komen graag terug.
b.boonstra .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Vriendelijke ontvangst, mooi gedekte tafel, comfort wat stoelen betreft. Attente bediening, eerste en tweede gang uitstekend van smaak en prachtig op borden. Dessert duurde iets. Te lang na tweede gang. Toch hoop ik hier weer te eten.
Hilde W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Het etentje bij Jaap was fantastisch! De AH restaurant actie was op de kaart duidelijk omschreven. We kregen ook een heerlijk verrassingsmenu, vooral het toetje is ons bijgebleven. Kort gestoofde peertjes met crumble, mascarpone en een zelfgemaakt kaneelstokje! Tot slot koffie met heerlijke friandises. Bij Jaap word je verwend!
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
heerlijk gegeten in kader AH restaurantactie. Voorgerecht: rundertartaar ; tusse gerecht: gamba's, hoofdgerecht: varkensprocureur, nagerecht: zoet toetje. Heerlijke droge witte wijn: sauvignon blanc. Mooi ingerichte zaak.
Nogal apart dat voor brood + boter moet worden betaald. Wie geen (betaalde) amuse en/of brood vooraf besteld moet wachten op het eerste gerecht.
PK .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Er viel voor ons als AH-eters niets te kiezen dan extra gangen en een voorafje, wat we niet deden. Maar dat was niet erg, want het eten was heel bijzonder, mooi opgemaakt ook en mmm, zo lekker!! Er had voor mij een iets grotere hoeveelheid bijgerechtjes bij gemogen, ik ben een goede eter, daarom geen 10. We hebben bij het binnenkomen meteen gemeld dat we uiterlijk om 8 uur de trein moesten halen, en men zou er rekening mee houden. Wel, we hadden de trein van half 8 en toen ik om de rekening vroeg en terug kwam van het toilet hingen onze jassen al klaar. Kortom, het was gewoon AF!
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
wij hebben met de AH-actie heerlijk gegeten bij Bij Jaap. Schitterende bloemkoolamuse, fantastische gerookte zalm en hele goede procureur.
Uitstekende bediening in een zeer fraaie omgeving, Amsterdam is een eind weg maar als we in de buurt zijn komen we zeker terug.
Een aanrader!!
Olga C.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We hadden een verrassingsmenu. En een verrassing was het zeker. We hebben dingen gegeten die we nooit zelf zouden maken, wat een smaakexplosie. Allemaal met smaak bereid en veel oog voor de kleine details. Ook de bediening was zeer vriendelijk. Echt een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Mijn vriendin en ik hebben fantastisch gegeten. De gastvrijheid en de bediening waren top! Zeker een aanrader, ook met de Albert Heyn restaurantactie.
corrie.van.dijk .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Het restaurant is sfeervol en de bediening is niets op aan te merken. Wij vonden het een beetje een uitgekleed 3 gangen menu niet erg spannend en zelfs het broodje bij het voorgerecht moest apart worden betaald.
Hamming88 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Het eten was goed, net als de gastvrijheid. De hoeveelheid eten was wat ons betreft mager. We kregen bij 150 gram vlees een kwart aardappel en 1 rode biet. U hoeft voor dit restaurant dus geen ruimte te maken in de maag.
Al met al vonden we de prijs/kwaliteit verhouding niet goed. Het is een duur restaurant.