Over het restaurant Restaurant Bij Brons

Romantische havenkom

Restaurant Bij Brons valt op in de met restaurants gevulde havenkom van Almere Haven. Laat je vervoeren door de romantische sfeer van dit Frans-georiënteerde restaurant. John en Yvonne Brons heten je persoonlijk welkom en geven advies op maat.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Bij Brons

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:30
Lunch op aanvraag vanaf 6 personen.

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bij Brons

Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Gezellig en zeer goed eten. Alles is vers en uitstekend bereid, De bediening is altijd goed en persoonlijk, wij komen daardoor met regelmatig terug.
rob K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heerlijk gegeten, fijne sfeer, mooie locatie. Ook op donderdag goed gevuld restaurant. Bediening wat zakelijk, maar correct. Mooi opgediende gerechten.
ron2010 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Met zijn 4-en hier heerlijk gegeten. We hebben gekozen om a la carte te eten en de keuze is prima. Na het aperitiefje en de lekkere amuse (kalfslende met truffelmayo) kregen we onze voorgerechten en deze vielen prima in de smaak. Geen liflafjes, maar gewoon puur eten. Wat wel opviel was de hoeveelheid van de porties, want bv de piri piri garnalen bestonden uit slechts 4 garnalen, terwijl de eendenlever uit 2 dikke plakken bestond. Ook de hoofdgerechten waren heerlijk en wat hier weer opviel was dat de groenten karig aanwezig waren. Jammer, want groenten zijn zo lekker gezond. De dressing van de salade was (te) zurig), maar de frieten waren heerlijk krokant gebakken. Een heerlijk flesje witte Chileense chardonnay paste goed bij de gerechten. Ook de nagerechten waren lekker. Als afsluiter koffie en thee met zelfgemaakte koekjes en slagroomtruffels en deze kregen we van het huis. De bediening was vriendelijk en prima in orde.
annemarie J.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
top restaurant. 5 gangen verrassingsmenu inc wijnarregement wij gingen rollend de deur uit! waren compleet verrast door zowel het eten als de wijnen! bediening zeer aangenaam. Na een gezellig praatje met de eigenarresse die hartstikke de tijd voor ons nam kwamen we er achter dat het echt een familiezaak is! Echt een aanrader! Er is dus nog wel een GOED restaurant in Almere!
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Fantastische avond gehad met het nieuwe verrassingsmenu. Beter restaurant in Almere ken ik niet. Wijnkeus indrukwekkend. Eén wijn was toevallig niet mijn soort, maar de combinatie van die wijn met het gerecht was zacht en bijzonder. Merkwaardige ervaring, nog nooit meegemaakt.
Martin J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Typisch een restaurant om naar toe te gaan als er iets te vieren is. Heerlijk eten in een ontspannen sfeer. Wij kozen voor het 5-gangen diner en hebben daar zeker geen spijt van. Bovendien kon bij iedere gang en bijbehorend glas wijn worden besteld. De begroeting en bediening waren als vanouds weer bijzonder hartelijk. Met de uitbreiding is er wel iets van de huiskamersfeer verdwenen. Maar deze zal noodzakelijk zijn geweest om de zaak draaiend te kunnen houden. Graag tot de volgende keer!
Jammie2015 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
We hebben dit restaurant toch maar weer eens de kans gegeven zichzelf te bewijzen…… Maar het was tevergeefs… De hartelijkheid van mevrouw Brons was mogelijk in het water van de Havenkom gevallen of op het nachtkastje blijven liggen, maar is naar onze mening niet overgebracht op de gasten. En als dat zo is dan zou je jezelf als gastvrouw moeten afvragen of dit de daadwerkelijk de baan is waar je blij van wordt, maar nog belangrijker of je gasten daar blij van worden. De hartelijkheid die je hoopt te ontvangen blijft waarschijnlijk beperkt tot friends & family die er aanschuiven.
De carpaccio was te koud, kalfszwezerik was oké, de aankleding anderzijds sober. Het nagerecht ook smakelijk, maar weinig verrassend. Al met al teleurstellend.
Desalniettemin is het een aardige locatie (geldt voor de hele Havenkom), weliswaar best dicht op elkaar, maar daarvoor de enige voldoende en daar blijft het echt bij! De service en de kwaliteit zijn wederom onder de maat.
Maar misschien toch weel de meest wrange nasmaak kwam pas na het eten. Op het moment dat we de zaak uit gingen draaiden we nog spontaan even om, om gedag te zeggen. We vingen nog net haar blik / gezichtsuitdrukking op die zij achter onze rug maakte, deze was respectloos en meer zal fatsoenshalve niet over schrijven.
chrispy007 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Deze keuken is geweldig, Beter is in Almere niet te vinden. Kom zeker hier vaker eten om meer gerechten uit te proberen. Prima wijnen te drinken uit perfect glaswerk.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
In 1 zin; heerlijk, lekker, eerlijk en ontspannen eten met verrassende smaken waar zout en peper absoluut niet nodig zijn! Toppertje en absolute aanrader.
Every O.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
voor de eerste keer "bij Brons". Zeer gemoedelijke sfeer, voortreffelijke bediening, prima eten, nette prijzen. We hadden het vier gangen verrassingsmenu . Alles zeer aan te raden. We komen in het volgend jaar graag weer, maar dan voor de vijfgangen versie.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
zondag heerlijk gegeten, goede wijn erbij, een fantastische ambiance zonder opgeprikt te zitten. personeel echt heel netjes en gezellig. we hebben een zeer gezellige avond gehad. wij komen zeker terug.
Nana V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Met 7 personen werden wij onverwachts vergast op een super lekkere gazpacho bij het aperitief ! Het eten werd perfect naar wens klaargemaakt en de vriendelijke bediening zorgden ervoor dat wij van een 3-daagse trip door Friesland voldaan huiswaarts naar België keerden. Bij Brons zien ze ons vast en zeker terug !
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
ekker gegeten. Had er wel meer van verwacht. Vooraf gedroogde rundvlees, erg lekker. Hoofdgerecht kalfsvlees met truffelsaus, de truffelsaus was helaas voor mij iets te overheersend. Je kon extra porties friet en salade vragen.
Jp T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Een verademing voor almere. Mooie gerechten, mooi op het bord, heerlijk van smaak. Het was wat druk, daarom zat er wat tijd tussen de gangen, maar de prima wijn hielp bij het wachten. De tafels zijn erg mooi gedekt. Voor herhaling vatbaar.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Drukke eetweek, wilde een paar goede vrienden verrassen. Bij Brons opent zijn deur dan ook voor een intieme lunch. Amuse nieuwe haring met gele bietensalade, voor gerecht Zalm gemarineerd in drop met bolletje coquilleijs, beide gerechten met een grandioze Chassagne-Montrachet. Hoofdgerecht Entrecôte eerst gerookt, daarna gegrild met een subtiele mosterdsaus, allerlei lekkers op het bord, met frites en salade. Met begeleiding van een top-Pomerol. Nagerecht parfait met ijs, tezamen met een Sauternes Premier Cru. Koffie met lekkers. Hier wordt met liefde gekookt, en dat merk je. Met dank aan John & Yvonne.
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Dit is echt een heel leuk restaurant. Voor het eerst gegeten hier omdat een paar andere vol zaten, en er nog plek binnen was vlak bij het terras. Voor warme zomeravonden een vrij klein terras, maar ook binnen is het heel knus. Het ligt mooi bij het water, alleen voor het terras komt het verkeer wat dichtbij (trouwens niet veel verkeer). Een mooie evenwichtige kaart, en heerlijk klaargemaakte gerechten. Aangevuld met een goede en persoonlijke bediening die de tijd nam maar telkens op het juiste moment aanwezig was. Zeer de moeite waard.
Rdammertjes11 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Mooi pand en leuk restaurant
3 gangen namen wij en dat beviel uitstekend.
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
Prima Prijs/kwaliteit verhouding
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Wat een geweldig restaurant wij hebben hier 2 juni weer heerlijk gegeten! Wij namen het verrassings menu en werden heerlijk verrast met vis vlees en een overheerlijk dessert. De ongedwongen sfeer en geweldige gastvrouw maakten onze avond compleet. Een aanrader en we komen gauw nog een keer.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Afgelopen zondag een uitstekende avond beleefd bij Bij Brons.
Het verrassings menu van 5 mooie gangen heeft mij inderdaad verrast.
Mooie gerechten en bijzondere wijnen, keuze uit 20 wijnen per glas.
De carpaccio meer dan uitstekend.
Kalfszwezerik zoals je deze maar zelden proeft.
Lamsrib in kruidenkorst gebakken daar lust je er nog wel eentje van enz.
Mooi uitzicht over de haven van Almere een restaurant zonder pretenties, betaalbaar en sfeervol.
Enige opmerking, geen mooie rosé uit de Provence op de kaart en dat is jammer.
Marinka V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Dit lieve kleine restaurant is een aanwinst voor Almere-haven. Van buiten lijkt het anders dan wanneer je binnen bent. Een fijne warme sfeer. In het ronde gedeelte is plaats voor ong 24 pers en in de aanbouw idem dito. Wij zaten in het ronde gedeelte wat erg knus was. De bediening is uiterst correct maar ook erg vriendelijk. Het restaurant heeft een open keuken waar ook de wasmachine wordt ingeruimd. En ondanks dat het restaurant behoorlijk vol zat was er alle rust in de keuken. Ook nauwelijks geluid qua spoelkeuken vanuit de keuken. Complimenten. De kaart heeft mooie gerechtjes waarvan een aantal met truffel. Heerlijk gegeten dus, alhoewel de oosterse oesters wel wat te zout waren. Wij komen zeker terug.