Restaurant “Bierhandel” De Pijp

Gaffelstraat 90 3014 RM Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant “Bierhandel” De Pijp

Raymond H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Ik had niet verwacht dat ik ooit nog een slechte recensie over dit restaurant moest schrijven maar na afgelopen zaterdag...
Vorige week gereserveerd voor 2 personen. Omdat ik hier regelmatig kom had ik er zin! Tegenwoordig werken ze met shifts en wij kozen voor de 2e shift van 20.15. We waren er iets vroeger en werden helemaal voorin geplaatst bij de garderobe en de kassa. Mijn tafelgenoot zat naar een muur te kijken en er kwam steeds behoorlijke kou naar binnen als de deur op ging. We vroeg dus vriendelijk of we elders mochten zitten daar de helft van de tafels nog leeg was. De jongen die ons bediende moest het even vragen aan zijn baas maar die zei resoluut met een grijns erbij “nee!”. Toen we vroegen of hij nog even goed wilde kijken of het echt niet mogelijk was zei hij op een vrij vervelde toon weer nee. Totaal geen gevoel van gastvrijheid. We komen hier om een gezellige avond te hebben en blijkbaar is dat voor deze man niet belangrijk en wil hij er geen energie in steken. Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt. Zelf bij La Place doen ze meer moeite voor je. We hebben ons biertje, dat we inmiddels besteld hadden, laten staan en zijn elders gaan eten. Hier kom ik niet meer. Deze man is de Pijp onwaardig. Jammer dat de oude garde er niet meer staat.
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op zaterdagavond een deel van een lange tafel gereserveerd we wisten alleen de eindtijd. Een echt studentikoos interieur met veel historie en stropdassen. Je zit in de keuken en het domein van de bediening. De menukaart hangt aan de muur. We hebben hier heerlijk gegeten zowel de zalm als het lamsvlees. De porties zijn zeker niet te groot maar met een heerlijk dessert gingen we voldaan van tafel. Een terugkomer ?.....Zeker wel.
J-C-M .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Recentelijk hier met 5 personen gegeten. Hoofd- en nagerecht besteld.
Ik eet hier gemiddeld een paar keer per jaar en het is altijd een beleving om hier te komen.

Als hoofdgerecht Tournedos met pepersaus gegeten. Goed gebakken, bijgerechten als aardappelen en een slaatje vrij eenvoudig (als altijd). Als nagerecht pakketje speciaal gegeten.

Bediening was vlot en correct.

In de zaak valt altijd veel te zien. Voor mensen die graag rustig en privé willen eten, of geen feeling hebben met Rotterdam of studenten zou ik dit restaurant niet aanraden. Anders wel.

44694 K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Er zijn maar weinig restaurants die er baat bij hebben dat ze nooit een fris likje verf krijgen, maar de Pijp vaart daar wel bij. Wij kwamen hier het eerst in 1970 en het enige dat sindsdien veranderd is, is de bemanning. Zelfs de "kaart" (die hier alleen aan de muur hangt) is vrijwel ongewijzigd. We zitten - te krap opeengepakt - aan de lange houten tafel en eten lekkere tournedos met matige bearnaisesaus. De toetjes zijn nog steeds onovertroffen. De alleraardigste bediening is duidelijk wel wat rumoer aan tafel gewend en laat zich niet van de wijs brengen door wat speeches of luid gezang. Klachten over het flamberen? Hier heb je de hele fles, dan doe je het toch lekker zelf? Geweldige sfeer, schappelijke prijzen.
JanJansen .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Voorgerecht viel wel een beetje tegen, we hadden kaaskroketten die iets te veel leken op supermarkt diepvries kroketten, niet bijzonder. Hoofdgerecht was een biefstuk, die lekker gebakken was, na flensjes. De prijs kwaliteit verhouding is niet in balans, het is best duur voor wat je er voor krijgt. Ondanks dat was het een gezellig avond.
GuusD .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Eigenlijk is dit geen horecabedrijf maar een klein instituut. Sinds jaar en dag wordt hier op kinderlijk eenvoudige wijze goed gekookt. Geserveerd door jonge hockeyende corps-leden maar het past allemaal. Eerlijke producten, normale prijzen, vriendelijke bediening en lekker aanschuiven op de banken en je pinda's op de grond gooien. De entourage is vooral oud en versleten en van sommige zaken vraag je je af of ze toets der criteria van de controlerende instanties zouden doorstaan maar overall is het gewoon helemaal leuk om een keer heen te gaan. Al is het maar omdat het eens wat anders is dan een standaard eetcafé.
Badeend_15 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Met een cadeaubon hier wezen lunchen, met ons drieën. Een erge hartelijke ontvangst, nette mensen, komen misschien iets te formeel over maar dat is zeker niet storend. Wij hebben erg genoten van het eten, het was een aangename verrassing, vele malen beter dan ik verwacht had. De open keuken vind ik een erg leuk idee, maar de rest van het interieur is niet mijn smaak - doet me denken aan zo'n oud bruin café. Erg nette service - toen werd gevraagd om een extra kop heet water, was deze tot onze verrassing niet op de rekening terug te vinden. Complimenten!
NIELSVV .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Sinds jaren weer eens gegeten in de Pijp en het was weer helemaal super !! dit is geen normaal restaurant maar dit is een instituut perfect gegeten top bediening en veel bekijks de stickers de foto's de stropdassen een open keuken gelukkig was alles nog het zelfde gebleven als vroeger toen ik met mijn vader ging lunchen.
De pijp ga zo door ik kom snel weer eens terug.
Ruud T.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
De Pijp is een ervaring. En dat alleen al maakt deze zaak bijzonder. Als je haute cuisine wil eten moet je hier niet komen. Als je lekker wil eten en je door alle details om je heen wil laten verwonderen is dit een prima plek. Ja je kan soms bij de verkeerde mensen aan tafel komen, maar dat is allemaal part of the deal. Vanavond hebben wij er uitstekend gegeten en was het toetje (Profiterolles) niet in orde. "Geen probleem meneer, dat staat niet op de rekening" en vervolgens komt de kok ook nog uitleg geven dat hij is gaan proeven en zeg hijt' "joh jullie hebben helemaal gelijk'" Kijk dan snap je het gewoon wel. Wij houden er van...
Benny21 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
De sfeer is hier op en top Rotterdams, bol van traditie. Je zit aan lange tafels naast elkaar, de incrowd kan een apart tafeltje krijgen. Rotzooi maken met pinda's pellen, op de vloer gooien, niet op de tafel. Dat komt je te staan op een boze opmerking van de studentikoze maar traditievolle bediening. Menu is al jaren onveranderd. De sliptong is altijd top, de mosselen ook. Gember met room na, waar krijg je dat nog. Pakketjes speciaal is ook aan aanrader.
Let op: altijd reserveren, ook op de doordeweekse avonden kan het nokvol zitten
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Vandaag na 4 jaar weer eens Bierlokaal De Pijp bezocht en dan vraag ik mezelf alleen af waarom het zo lang heeft geduurd. Deze zaak is in bijna alles anders dan anderen. Je kunt niet naar buiten kijken, dat hoeft ook niet, er is binnen voldoende te zien. More is more in De Pijp, zelfs de muren in het toilet zijn beschreven. We kwamen om te eten en dat is prima gelukt. Kom je voor de lunch, kun je nog kiezen voor zo'n geval of zo'n apparaat, wij kwamen voor het diner en kozen voor Franse Uiensoep en garnalenkroketten. We waren al even onderweg en dan smaakt de uiensoep prima, kom je na een borrel binnen, zou ik deze overslaan, want flink aan de zoute kant. De kroketten waren prima. Hoofdgerechten; de zalm was mooi gegaard met een licht krokante korst de gamba's zijn een smaakvolle aanvulling. De runderlende met groene asperges was mals en heerlijk. De tournedos mooi van formaat en rood maar warm van binnen. Het dessert d'ici is een mooie variatie van flensjes met gember en suiker, profiteroles, een stukje huisgemaakte ijsbaantje en kaneelijs met kletskoppen.
De bediening is geheel in stijl, voorkomend en voldoende los voor de zaak die het is. De wijn was prima, enig nadeel er was geen pastis als aperitief. Een zaak om terug te komen en dat doen we zeker.
Meral90 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Getipt door een kennis, goede recensies, dus mijn vriend en ik stapten met goede verwachtingen binnen. We kregen echter een plekje aan een grote tafel waar we vervolgens op onze romantische avond enigszins klem zaten tussen vreemden, terwijl er prima tafeltjes vrij waren, maar die waren voor "speciale" klanten. Vervolgens moesten we steeds seinen naar de bediening om geholpen te worden. De wijn was -uiteindelijk - wel ok ... het diner viel echt een beetje tegen. Het eten was niet vies, maar echt heel basic. Naar mijn mening echt niet in verhouding met de prijs. Alles in acht genomen gaan we volgende keer gezellig ergens anders er naar toe .
Michel U.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
De Pijp is een begrip in Rotterdam. Eindelijk ben ik er nu ook geweest.

Een blind paard kan in deze zaak geen schade aanrichten. De tijd heeft hier letterlijk stilgestaan. Fantastisch dat houten banken, trottoir tegels op de grond en het menu aan de muur de ingrediënten zijn van een succesvolle zaak. Pardon natuurlijk ook door het goede eten.

Vooraf een 1/2 dozijn oesters, heerlijk
Trois D'agneau als hoofdgerecht, drie soorten vlees, helemaal top
Toetjes, flensje ,met ijs en Grand Marnier

De bediening is losjes, niet niet geheel foutloos maar dat met een lach goed opgelost.

De prijs ligt voor een "eetcafe" aan de bovenkant van de markt. De wijnen zijn zeer goed.
Het resultaat: "goed eten, sfeer en service rechtvaardigen de prijs dubbel en dwars".
Edpi .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Het is en blijft een ouwe koor tent met wel een goede kaart met klassiekers van goede kwaliteit. Tournedos en garnalenkroket vooraf zijn mijn aanraders
Niets mis mee: Het is en blijft een koorballentent. Bediening vriendelijk en correct. Verwacht geen echte zitplaats: met planken moet je het doen.
JorisvanDamme .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Vorige week Donderdag ben ik gezellig samen met mijn schoon familie bij Restaurant Bierhandel de pijp geweest. Eerst over het eten: ik heb als voorgerecht carpaccio gegeten, en die leek zowel bevroren. En het hoofdgerecht was zo vet, het zwom er in. Ze beweren het ijs zelf te maken, maar het leek alsof het zo uit het vriesvak van de supermarkt kwam. Gastheer was mij allerlei wijnen aan het aan bevelen, waar hij duidelijk totaal geen verstand over had. Voor de rest werden we op allerlei manieren behandelt, behalve gastvrij. Kortom: zonde om dit etentje met mijn schoon familie hier te besteden.
Bedankt voor uw reactie en wat vervelend om te lezen dat u een negatieve ervaring in De Pijp heeft gehad. Wij staan open voor kritiek, maar willen er ook graag van leren. Daarom vroegen wij ons het volgende af:
-om welk hoofdgerecht ging het dat volgens u vet was?
-wij maken onze ijstaart inderdaad zelf, maar hoe kwam het volgens u dat het leek alsof het uit de supermarkt kwam? Vond u het niet lekker, was het te koud of was er iets anders wat niet goed was?
-de gastheer zou volgens u geen verstand van wijnen hebben, maar waar bleek dat dan concreet uit? Om welke wijn ging het en vond u de wijn die hij had aanbevolen niet lekker, paste deze niet bij het gerecht of was er iets anders aan de hand?
-“we werden op allerlei manieren behandeld, behalve gastvrij”. Dit doet ons echt pijn, want wij doen onze uiterste best om het iedereen naar de zin te maken en alle gasten op een gastvrije manier te behandelen, maar waar ging het volgens u mis bij ons?
Alvast bedankt voor uw reactie en wij hopen u (al dan niet met uw schoonouders) toch nog eens te mogen verwelkomen in De Pijp.
Vriendelijke groet,
De directie.
JanJansen .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
De pijp staat voor een leuke avond. Samen met een vriend gegeten, eten is lekker en de service is goed. Ik had een biefstukje met gebakken aardappeltjes, gewoon lekker en als nagerecht de gebakken flensjes. Mijn gezelschap is vegetarisch en hij was ook goed geslaagd.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
In de sixties/seventies was de Pijp zooooo populair. Mensen stonden in rijen voor de deur om er binnen te komen. Voor ons was het een nostalgisch tripje down memory lane. En,inderdaad,niks veranderd. We kozen een drie-gangen-lunch en die was perfect en netjes geprijsd. Garnalenkroket, biefstukpuntjes en een lekker flensje met ijs toe. Goede wijn erbij, wij helemaal gelukkig. Maar wat het áf maakte was de bijzonder attente en vriendelijke bediending. Wat een aardige jongen. Hij is er te oud voor en hij heeft natuurlijk al ouders, maar we zouden hem zo willen adopteren ;-)
Wietse V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Tijdens een trip Rotterdam via Iens op zoek naar een leuk restaurant, en zo bij "de pijp" beland.
Wat een tent! Geweldig; van buiten nauwelijks herkenbaar als restaurant, van binnen nog bruiner dan bruin.
Het thema 'korpsbal' wordt zelfs doorgevoerd in de bediening. Maar dat is enkel positief, wanneer ober Mees is, samen met zijn studentikoze collega, uiterst correct en gastvrij.
En naast een goede sfeer weten zij ook nog eens kundig advies en goed gastheerschap neer te zetten.
Ofwel: wij gaan hier beslist vaker komen. Dat is wel duidelijk!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Zo nu en dan eten we in de Pijp, omdat het een lokatie is met geschiedenis en een heel eigen sfeer. De pijpela met het wat koele licht, de wasbak buiten de toiletten, de lange tafel en de honderden stropdassen langs de muur maken nieuwsgierig. Het Rotterdams Studenten Corpus is alom vertegenwoordigd. De studenten die hier oberen zijn zeer voorkomend en de service laat aan niets te wensen over. Het eten is matig, afhankelijk van de keuze. Kortom het is de sfeer die het doet en het eten is voor ons in deze een bijzaak.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Lekker eten hier bij "Bierhandel" de Pijp. Sowieso bijzondere zaak door de locatie: onopvallend in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg, typisch "jemoethetweten" eetcafé. Ruime keuze van het (school)bord en een dagmenu. Op dat bord veel voor/hoofd/nagerechten die er een jaar geleden ook al opstonden maar dat vonden wij niet erg OMDAT het een jaar geleden was. Sterker nog: ik nam hetzelfde gerecht! Tagliatelle met zalm en dat smaakte wederom goed. Vooraf gegratineerde slakken (volgens mij had ik die de vorige keer ook en was ik weer vergeten dat ze anders smaken dan in Parijs...) en als na een flensje gevuld met ijs. Erg lekker en de wijn was prima en de koffie zozo. De cola die ik tussendoor dronk miste koolzuur en werd, na de melding, zonder probleem teruggenomen. Suggestie: cola en ander koolzuurhoudende dranken uit grote flessen misschien eerst "testen" voordat je ze schenkt? Maar de bediening was prima! Aardig, niks overdrijven, 0% nep: ben er gek op!