Restaurant Bentinck

Drostestraat 12 3958 BK Amerongen Nederland Kaart
31-343206000

Over het restaurant Restaurant Bentinck

Restaurant Bentinck, gelegen aan het voorplein van Kasteel Amerongen is een eigentijds en betaalbaar restaurant waar op topniveau gekookt wordt en waar groenten uit de kasteeltuin een belangrijke rol spelen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bentinck

• : Gratis parkeren tegenover het toegangshek

wo-zo vanaf 11.30 uur.

Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bentinck

Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Gisteravond met vrienden voor het eerst bij dit restaurant gegeten. Omdat het zo'n mooi weer was begonnen we met een glaasje bubbels en met twee heerlijke amuses op het terras.

We hadden gekozen voor het 7 gangen menu met bijpassende wijnen. Het eerste gerecht van tonijn, avocado en tomaat was heerlijk maar ook de langoustine met pompoen en mais was super. Eigenlijk waren alle gerechten fantastisch en hele goede smaakcombinaties.

Bediening is erg vriendelijk en we kregen goede uitleg bij de wijnen. We hadden een ronde tafel in het midden van het restaurant met uitzicht op de open keuken. Wij komen hier zeker nog eens terug.

Kevin en alle andere van het team, bedankt voor de mooie avond!
KeesN2 N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Voor de tweede keer prima gegeten. 5 gangen gekozen en dessert geswitched. Kon allemaal. Bijzondere gerechten met klassieke elementen (tonijn, duif, aardbei) en mooi bijpassend wijnarrangement. Alles rustig op een drukke zaterdagavond. Tafeltjes ruim opgezet in de voormalige paardenboxen. Heel speciaal is de verlichte kasteellaan als je na het diner terug wandelt naar je auto.
Helma D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Heerlijk eten met veel aandacht voor smaak en details bereid.
Marij W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Genoten van mooie gerechten met subtile smaken en verrassende wijnen. Een plek om terug te keren
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
In verband met 10 jarig samenzijn :-) dit historische feit maar eens toepasselijk gevierd met een heus historisch menu uit de keuken van Kasteel Amerongen.

17e- en 18e-eeuwse traditionele receptuur vertaald naar hedendaagse gerechten, samengesteld door culinair publiciste Janny van der Heijden en chef-kok Tommy Janssen. Bijzondere gerechten. Snoekbaars, rolmops, gedroogd koeienhart, duif in tabaksbladeren, konijn, ..... allemaal op een zeer verfijnde wijze klaargemaakt en fantastisch gepresenteerd. Helemaal leuk dat Janny van der Heijden er die avond ook zelf bij was. Fantastische wijnen erbij....Top avond.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Heel mooi verzorgd en bijzonder lekker eten. Originele combinaties.
Anna N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Vanavond voor de eerste keer Bentinck bezocht, geweldig restaurant, heerlijk rustige sfeer en alles perfect getimed. Sommelier Jan-Jaap Altenburg sprong er voor ons echt uit! Wij komen hier binnenkort zeker terug.
john L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Voor ons eerste keer maar wat een ongelooflijk mooie verrassing! Perfect restaurant; alles klopte de bediening, kwaliteit en tempo van de gerechten en de smaakvolle entourage.
Heel bijzonder de verschillende smaaksensaties. Ongelooflijk wat deze jonge chef met zijn jonge keukenbrigade weet neer te zetten. Wij gaan hier zeker vaker heen
Bart E.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Alleen de plek is t bijna al waard om een keer naar Bentinck toe te gaan! Goed en mooi eten, lekkere wijn, vriendelijke, enthousiaste en kundige bediening.
willium .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
werkelijk een fantastische locatie, uitstekende bediening (Lotte) en een verrassende keuken. 5-gangen lunch, elk gerecht een plaatje. En een waar genoegen dit langzaam en bedachtzaam te nuttigen. Veel 'open' wijnen. Daar kom je voor terug.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Een sfeervolle locatie op het terrein van het kasteel Amerongen! We hebben genoten van een heerlijk driegangen menu, gepresenteerd op originele borden.
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Een lust voor het oog, zowel de ambiance als de gerechten. Fantastisch eten; mooie smaak- en structuur combinaties met verfijnde smaken. Prettige bediening. Ik had het restaurant uitgekozen puur vanwege de plaats maar wist werkelijk niet wat het was. Het was een zeer aangename verassing.
marieke D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijke gerechten, elke hap een sensatie. Misschien een gemiste kans door ons niet te wijzen op een wijn arrangement of likeurtje bij koffie. Mooie locatie prachtige oprit, alleen een modderige parkeerplaats. Fijn personeel.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Na hier al eerder voortreffelijk gedineerd te hebben, kozen we deze keer voor een high-tea. Bij veel high tea’s komen de producten uit een pakje, bij Bentinck is alles verser dan vers. Sommige ingredienten komen zelfs uit eigen moestuin. De ambiance is perfect voor een hightea. Het restaurant is gevestigd in de voormalige paardenstallen, die prachtig zijn gerenoveerd. Met de kasteeltuinen en het kasteel naast je voel je je hier echt een prins of prinses!
Do V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Echt een aanrader! Top diner en gastvrije bediening
Bde M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Mooi, gastvrij, goede wijn, vriendelijk personeel, prettige sfeer. Inrichting gebaseerd op paardenstallen.; netjes maar met paarden heb ik niet zoveel.
Jan-Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Leuk restaurant met prettige bediening. Leuke sfeer. Vooraf hadden wij makreel. Daarna griet en als hoofdgerecht hertenbiefstuk en hertensukade. Het dessert was rijstepap met appel. Echt elk gerecht was echt heel mooi en geslaagd. Er werd ook goed rekening gehouden met de zwangerschap. De gerechten werden daarop heel goed aangepast. Hier wordt echt op hoog niveau gekookt. Een aanrader voor een avond mooi uit eten.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Geweldige sfeer, ambiance, bediening, locatie en culinair ster-waardig!
Trudi V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Mooi ingerichte en gezellige locatie, kundig en behulpzaam personeel, en smakelijke en mooi opgemaakte gerechten. We kijken met genoegen op ons bezoek terug.
KeesN2 N.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Dagje op de "hei" gezeten met 5 collega's. Prima geregeld. Drie gangenmenu als lunch; Gastvrouw meldde duurt iets langer dan 1 uur; Klopte. Maar super lekker. Dubbele amuse; daarna verrassende linzen onder schuim en bite erop. Super malse fazant. Dessert net iets minder. Ondanks "onder werktijd" toch wijntje(s) erbij genomen op advies sommelier. Prima koffie hele dag en borrel met bittergarnituur om 18.00 uur.Relaxed. Vergaderruimte naast restaurant.