Restaurant Bentinck

Drostestraat 12 3958 BK Amerongen Nederland Kaart
31-343206000

Over het restaurant Restaurant Bentinck

Restaurant Bentinck, gelegen aan het voorplein van Kasteel Amerongen is een eigentijds en betaalbaar restaurant waar op topniveau gekookt wordt en waar groenten uit de kasteeltuin een belangrijke rol spelen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bentinck

• : Gratis parkeren tegenover het toegangshek

wo-zo vanaf 11.30 uur.

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bentinck

kees jan B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Wij hebben geweldig gegeten en genoten van de gehele avond. Fijne bediening , wordt tijd besteed aan uitleg en het verhaal van het eten.

Super!!
B. D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Zie boven!! Uitstekende ambiance, gezellig en lekker!
Grietje D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Lekker gegeten in een ludieke omgeving (paardenstal)
Tinie E.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Fantastisch gegeten in dit mooie restaurant. Gezellige sfeer, zeer vriendelijk personeel, heerlijke verrassende gerechten. Top!
Arend D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Op een prachtige locatie gelegen sfeervol restaurant. De gerechten zijn kunstzinnig bijzonder en smakelijk. De bediening is gezellig en informeel. Het eten is niet voor de veelvraat, die moet elders zijn...
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Heerlijk gegeten, er wordt gekookt met producten van top kwaliteit!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Op zaterdag 21 oktober heb ik het genoegen gehad met vrienden te eten bij die geweldige restaurant. Het welkom was warm en hartelijk en we namen plaats aan een tafel in de voormalige stallen van het kasteel Amerongen. Het was hier sfeervol ingericht met een kijkje op de open keuken, waar een jong team druk bezig was.
We kozen voor een 4-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijn arrangement en daar hebben we geen spijt van gehad. Van de amuse, tot het nagerecht was het tongstrelend en werden onze smaakpapillen aangenaam uitgedaagd. De combinaties waren ronduit origineel en zeer goed op elkaar afgestemd en het werd niet saai. Tot het nagerecht wist de chefkok ons te verrassen. Ook de sommelier wist elke wijn met verve te presenteren. Een avond om niet snel te vergeten en een aanrader voor eenieder die een bijzonder diner kan waarderen in een sfeervolle omgeving.
Marja L.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Uitstekende keuken, heerlijke smaakjes. Buitengewoon vriendelijk en klantgericht gastvrouw- en gastheerschap.
Één klein minpuntje: in het dessert met chocola, was erg weinig chocola te bekennen, ook al was de smaak goed.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk, verrassende wijnen ook..
Zelfs een mooie champagne blanc de noir in het assortiment.
Fijne bediening, was niet zo erg dat ze een drankje vergat te brengen.

Hier komen we snel weer eens terug!
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Subliem! Gisteren gegeten bij Restaurant Bentinck in het koetshuis tegenover Kasteel Amerongen. Van begin tot eind een feestje. Vriendelijke ontvangen en we hadden een grappige tafel in een van de paardenboxen. We hadden gekozen voor een 5 gangen menu en hebben ons laten verrassen door Chefkok Tommy Janssen en Sommelier Jan-Jaap. Combinatie van de gerechten met de wijnen waren perfect. Prachtig opgemaakte borden en subtiele smaken. Staat bij ons nu op nummer een van de restaurants die we bezocht hebben. Locatie is ook sprookjesachtig. Bij binnenkomst kan je direct in de prachtige keuken kijken. Compliment voor onze blonde tafeldame. Zeer professioneel, perfecte bediening en goede uitleg van zowel de gerechten als de wijn.
graaf F.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Heerlijk, fantastisch eten. Buiten eten heeft de voorkeur.
De wijnen passen goed en veel uitleg en aandacht voor de gerechten.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Vandaag heerlijk genoten van het lunchmenu bij Bentinck. Wat een pracht locatie met enthousiaste bediening, bevlogen sommelier en heerlijke gerechten, complimenten! Restaurant Bentinck is een aanrader voor iedereen die van genieten houdt.
Coen D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Uitstekend gegeten, verrassingsmenu met wijnarrangement. Leuke, instructieve bediening. Het toetje werd door het personeel op eigen initiatief vervangen toen dit volgens hen te veel gesmolten was doordat we iets te lang aan het kletsen waren!!!
Dank je Coen! Heel graag gedaan en tot ziens in Bentinck!
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prima restaurant! Sfeervol. Aanrader.
Dank je Nico! Heel graag gedaan en tot ziens in Bentinck!
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Voor vegetariers geen aanrader. Het voor en hoofdgerecht bevatte geen enkel eiwit! Alleen groenten waren verwerkt. De gerechten zagen er mooi uit maar de smaak viel tegen. Toen we aangaven dat het wel erg mager was voor een vegetarisch hoofdgerecht . Kregen we de opmerking, we kunnen wel frietjes voor u bakken. Alsof het ging om buikvulling ipv over een volwArdig vegetarisch gerecht op tafel zetten. Erg jammer. Er werd ook nauwelijks gevraagd of alles naar wens was. Kortom teleurstellend.
Beste Angela,

Dank je dat je de moeite hebt genomen om je ervaring te delen! Natuurlijk niet zo leuk om te lezen dat die niet heel positief was, maar voor ons geeft dit direct weer kansen om ons restaurant te verbeteren. We streven een hoog niveau na, dat hebben we afgelopen zondag dus helaas niet helemaal waargemaakt. Je opmerkingen m.b.t. de invulling van de gerechten worden deze week met de chef besproken, dit zou inderdaad beter moeten kunnen. De reactie van de bediening is ook iets wat ons inziens anders had gekund. Ook daar gaan we mee aan de slag.

Ik hoop dat jullie ons nog een keer de kans geven te laten zien dat we de feedback serieus hebben genomen, door jullie nog eens te begroeten in het restaurant.

Met vriendelijke groet,
Namens restaurant Bentinck, Peter-Paul Swijnenburg
annelucas .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Na een goede eerdere ervaring (wel lang geleden) wilden we na een wandeling bij dit restaurant een glas wijn drinken en daar een klein hapje bij eten. We kozen voor brood met boter en olijfolie (€ 4,75) en kalamata-olijven (€ 4,75). De wijn werd redelijk snel geserveerd, maar de hapjes hadden we 25 minuten later nog niet ontvangen. Omdat we dachten dat deze vergeten waren, spraken we een ober aan die ons op ijzige toon antwoordde dat deze "nu ongetwijfeld snel zouden komen". Dat was inderdaad het geval, maar wat een tegenvaller: één klein broodje met een beetje boter en olijfolie en welgeteld 9 kalamata-olijven in een mini-schaaltje. De prijs-kwaliteitverhouding is hier volledig zoek. Niet voor herhaling vatbaar.
Beste heer/mevrouw,

Dank voor uw reactie op uw bezoek aan Bentinck. Helaas is die niet zo positief, en dat is voor ons echt heel vervelend te lezen. We gaan zo snel mogelijk intern na wat er verkeerd is gegaan, want zowel de servicetijd (veel te lang voor producten die nauwelijks bereiding behoeven) en ook de hoeveelheid (een schaaltje hoort gewoon vol te zitten...) waren niet in orde als ik dit zo teruglees.

Helaas kunnen we de ervaring van gisteren niet rechtzetten, ik spreek namens het team de hoop uit dat u ons nog eens een kans gunt, zodat we kunnen laten zien dat het dan met de hoeveelheid en de tijd in orde gaat zijn.

Hopelijk tot in de toekomst!
Namens Restaurant Bentinck,
Peter-Paul Swijnenburg
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Zeer mooie locatie, bij mooi weer probeer op het terras te reserveren.
M.A. V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Het is een feestelijke entourage, wat maakt, dat alles wat op je bord verschijnt, daarvan profiteert.
De lunch was behoorlijk goed, maar niet verfijnd. Zo'n salade op desembrood, dat smaakt tegenwoordig overal hetzelfde.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Vandaag een paar uur zitten lunchen, koffietjes en wijntjes gedronken. Wat een geweldige tent is dit zeg: men combineert een ongedwongen sfeer met topkwaliteit eten en drinken. Wij aten een drie-gangen lunchmenu met tartaar, eend en een zoet desert en dit alles was origineel qua smaken en presentatie en heerlijk. De olijfolie (erg vlak) en boter bij het brood vooraf alsook de amuse vonden wij wat minder geslaagd maar dit zijn details. Ook zou het mooi zijn als het jonge deel van het personeel iets meer op de hoogte was van de mogelijkheden. Dit werd echter zeer goed opgevangen door de ervaren gastvrouw. Al met al een enorme aanrader!!
JPLvdM V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Gerechten waren mooi en qua smaak goed op elkaar afgestemd. Bediening was vreiendelijk en duidelijk erg enthousiast. De wijnen erbij prachtig. We komen zeker terug.