Restaurant Bentinck

Drostestraat 12 3958 BK Amerongen Nederland Kaart
31-343206000

Over het restaurant Restaurant Bentinck

Restaurant Bentinck, gelegen aan het voorplein van Kasteel Amerongen is een eigentijds en betaalbaar restaurant waar op topniveau gekookt wordt en waar groenten uit de kasteeltuin een belangrijke rol spelen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bentinck

• : Gratis parkeren tegenover het toegangshek

wo-zo vanaf 11 uur.

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bentinck

Vera V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Vandaag heerlijk genoten van het lunchmenu bij Bentinck. Wat een pracht locatie met enthousiaste bediening, bevlogen sommelier en heerlijke gerechten, complimenten! Restaurant Bentinck is een aanrader voor iedereen die van genieten houdt.
Coen D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Uitstekend gegeten, verrassingsmenu met wijnarrangement. Leuke, instructieve bediening. Het toetje werd door het personeel op eigen initiatief vervangen toen dit volgens hen te veel gesmolten was doordat we iets te lang aan het kletsen waren!!!
Dank je Coen! Heel graag gedaan en tot ziens in Bentinck!
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prima restaurant! Sfeervol. Aanrader.
Dank je Nico! Heel graag gedaan en tot ziens in Bentinck!
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Voor vegetariers geen aanrader. Het voor en hoofdgerecht bevatte geen enkel eiwit! Alleen groenten waren verwerkt. De gerechten zagen er mooi uit maar de smaak viel tegen. Toen we aangaven dat het wel erg mager was voor een vegetarisch hoofdgerecht . Kregen we de opmerking, we kunnen wel frietjes voor u bakken. Alsof het ging om buikvulling ipv over een volwArdig vegetarisch gerecht op tafel zetten. Erg jammer. Er werd ook nauwelijks gevraagd of alles naar wens was. Kortom teleurstellend.
Beste Angela,

Dank je dat je de moeite hebt genomen om je ervaring te delen! Natuurlijk niet zo leuk om te lezen dat die niet heel positief was, maar voor ons geeft dit direct weer kansen om ons restaurant te verbeteren. We streven een hoog niveau na, dat hebben we afgelopen zondag dus helaas niet helemaal waargemaakt. Je opmerkingen m.b.t. de invulling van de gerechten worden deze week met de chef besproken, dit zou inderdaad beter moeten kunnen. De reactie van de bediening is ook iets wat ons inziens anders had gekund. Ook daar gaan we mee aan de slag.

Ik hoop dat jullie ons nog een keer de kans geven te laten zien dat we de feedback serieus hebben genomen, door jullie nog eens te begroeten in het restaurant.

Met vriendelijke groet,
Namens restaurant Bentinck, Peter-Paul Swijnenburg
annelucas .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Na een goede eerdere ervaring (wel lang geleden) wilden we na een wandeling bij dit restaurant een glas wijn drinken en daar een klein hapje bij eten. We kozen voor brood met boter en olijfolie (€ 4,75) en kalamata-olijven (€ 4,75). De wijn werd redelijk snel geserveerd, maar de hapjes hadden we 25 minuten later nog niet ontvangen. Omdat we dachten dat deze vergeten waren, spraken we een ober aan die ons op ijzige toon antwoordde dat deze "nu ongetwijfeld snel zouden komen". Dat was inderdaad het geval, maar wat een tegenvaller: één klein broodje met een beetje boter en olijfolie en welgeteld 9 kalamata-olijven in een mini-schaaltje. De prijs-kwaliteitverhouding is hier volledig zoek. Niet voor herhaling vatbaar.
Beste heer/mevrouw,

Dank voor uw reactie op uw bezoek aan Bentinck. Helaas is die niet zo positief, en dat is voor ons echt heel vervelend te lezen. We gaan zo snel mogelijk intern na wat er verkeerd is gegaan, want zowel de servicetijd (veel te lang voor producten die nauwelijks bereiding behoeven) en ook de hoeveelheid (een schaaltje hoort gewoon vol te zitten...) waren niet in orde als ik dit zo teruglees.

Helaas kunnen we de ervaring van gisteren niet rechtzetten, ik spreek namens het team de hoop uit dat u ons nog eens een kans gunt, zodat we kunnen laten zien dat het dan met de hoeveelheid en de tijd in orde gaat zijn.

Hopelijk tot in de toekomst!
Namens Restaurant Bentinck,
Peter-Paul Swijnenburg
Ben V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Zeer mooie locatie, bij mooi weer probeer op het terras te reserveren.
M.A. V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Het is een feestelijke entourage, wat maakt, dat alles wat op je bord verschijnt, daarvan profiteert.
De lunch was behoorlijk goed, maar niet verfijnd. Zo'n salade op desembrood, dat smaakt tegenwoordig overal hetzelfde.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Vandaag een paar uur zitten lunchen, koffietjes en wijntjes gedronken. Wat een geweldige tent is dit zeg: men combineert een ongedwongen sfeer met topkwaliteit eten en drinken. Wij aten een drie-gangen lunchmenu met tartaar, eend en een zoet desert en dit alles was origineel qua smaken en presentatie en heerlijk. De olijfolie (erg vlak) en boter bij het brood vooraf alsook de amuse vonden wij wat minder geslaagd maar dit zijn details. Ook zou het mooi zijn als het jonge deel van het personeel iets meer op de hoogte was van de mogelijkheden. Dit werd echter zeer goed opgevangen door de ervaren gastvrouw. Al met al een enorme aanrader!!
JPLvdM V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Gerechten waren mooi en qua smaak goed op elkaar afgestemd. Bediening was vreiendelijk en duidelijk erg enthousiast. De wijnen erbij prachtig. We komen zeker terug.
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
(Nogmaals) een uitstapje ter ere van de verjaardag van mijn lief. We hebben bij Bentinck gekozen voor de High-Tea. Alle hartige en alle zoete gerechtjes waren erg lekker. Mooie hoeveelheid ook. Goeie opbouw, prettige uitleg bij de gerechtjes.
Een minpuntje vonden we het delen van een theepot (we waren met vier personen). We hadden liever elk een eigen thee willen kiezen.
Maar wat blijft hangen is de prima kwaliteit van het eten. En het is een erg mooi plekje. We zaten buiten maar een blik binnen verried dat het ook daar goed toeven zal zijn.
Halvor S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Fantastisch gegeten. Prachtige, verrassende gerechten, mooi wijnarrangement en een hele leuke bediening in een mooie entourage. Dikke aanrader!
avd66 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Wat een entourage! dat is sl een bezoek waard... wanneer je aankomt word je gastvrij welkom geheten. Binnen is het sfeervol en ruim opgezet. De gangen die wij kregen waren stuk voor stuk kunstwerkjes, maar de smaak was nog verfijnder. We hebben genoten van het begin tot het eind. Prijs/ kwaliteit is een goed evenwicht. Hospitaly staat hier hoog in het vaandel! De mensen op de vloer én in de keuken verstaan hun vak meer dan goed!
Kortom een aanrader! We komen graag terug.
Sonja K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Prettige bediening, heerlijke, verrassende hapjes, mooie entourage!
Echt een avondje uit!
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Onze 3e ervaring met restaurant Bentinck, ditmaal gezellig met vrienden nadat we het prachtige kasteel en de tuinen bezichtigd hadden. Het was weer geweldig. Prettige ontvangst, aangename en adequate bediening, verrukkelijk en verrassend eten en een prettige sfeer. We gingen voor 4 gangen en hadden allemaal onze eigen bijkomende wensen, die werden met plezier ontvangen en vervolgens liep het perfect. Alles in het juiste tempo, het afwisselend personeel wist precies wie wat besteld had. Het eten was als een plaatje op het bord, perfect bereid en uitermate smakelijk. We verheugen ons alweer op het volgende feestmaal bij Bentinck.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Zeer leuk ontvangst van de gast rouw Ilona bij de deur. Ook bij onze tafel zeer prettig. Komen we zeker snel terug.
Mieke E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Fantastische avond gehad in restaurant Bentinck. Ieder gerecht een pláátje en wát een explosie van smaken! Voeg daarbij een sommelier die niet alleen verstand van zaken heeft maar dit ook met humor en passie kan overbrengen en alle ingredienten voor een avond genieten zijn aanwezig. Het enige waar je zelf voor moet zorgen is het goede gezelschap. Ook dat was uitstekend gelukt. Perfecte avond gehad!
Margot E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Direct onder de indruk van de locatie stonden ons veel meer verrassingen te wachten. De amuse, het bijzonder smaakvolle diner met prachtige wijnen die ongelofelijk goed tot zijn recht kwamen. Alles begeleid door een zeer attente humorvolle sommolier, die de titel meer dan verdient. Wat een compleet plaatje.....wat een fantastische avond.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten met 3 personen. Prettige ontvangst, aangename en adequate bediening. Veelzijdig en verrassend eten, spannende combinaties. Prijs en kwaliteit zijn goed in overeenstemming. Een prachtige locatie, zeer geschikt voor bijzondere gelegenheden. Een perfect restaurant voor als je iets te vieren hebt. Dit was onze tweede ervaring met restaurant Bentinck, we verheugen ons nu al op de volgende keer.
Lisa T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Heeerlijk gegeten in dit culinaire restaurant. We hebben gekozen voor een 6 gangen menu en we hebben ons laten verassen. De gerechten zijn super mooi opgemaakt en de smaak van alle gerechten is super lekker. De bediening is gastvrij en vriendelijk en vooral de restaurant manager is super aardig en we kregen zelfs nog een extra friandise omdat we die zo lekker vonden. Top restaurant en we hoorde dat het pas 4 maanden open is, dan is het helemaal fantastisch wat ze hier doen!! Wij raden iedereen aan hier te gaan eten.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
De inrichting is wel goed,maar het is te gehorig.Zou daar is aan te doen zijn?Vr.groeten H.M.Bakker-Knapen