Restaurant Bentinck

Drostestraat 12 3958 BK Amerongen Nederland Kaart
31-343206002

Over het restaurant Restaurant Bentinck

Restaurant Bentinck, gelegen aan het voorplein van Kasteel Amerongen is een eigentijds en betaalbaar restaurant waar op topniveau gekookt wordt en waar groenten uit de kasteeltuin een belangrijke rol spelen.

Meer informatie over restaurant Restaurant Bentinck

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bentinck

Patrick D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Een prachtige aanwinst, dit restaurant!! Het begin was al meteen goed: zeer vriendelijke ontvangst op een ongelooflijk mooie locatie. We zaten buiten met zicht op kasteel Amerongen en de schitterende tuinen. De brigade deed er echt alles aan om het ons zo aangenaam mogelijk te maken; schuiven met parasols zodat wij zo min mogelijk last hadden van de zon. Wij kozen op deze bloedhete avond voor het 5-gangen menu + wijnarrangement + veel water en het was heerlijk. Mooi opgemaakte borden, ook een lust voor het oog, en heerlijk passende wijnen. De zwarte brigade, inclusief sommelier maken dat je je thuisvoelt. Losjes in de bediening maar zeer attent. Deze mensen kennen hun vak; het klopt gewoon. Het diner was top, ik ben geen expert, maar minstens dicht bij sterrenniveau. De makreel, rode mul, kreeft, lam en frambozendessert waren allemaal even lekker en een plaatje op het bord. De uitleg bij de wijnen was passend, onderhoudend en nooit ‘too much’. Sowieso zie je door alles heen de (gezonde) ambitie van de hele crew. En dan ook nog de prijs/kwaliteit..... uitstekend! Na de winst van AD’s Gouden Pollepel waren de verwachtingen best hoog.Wat mij betreft volledig waargemaakt. Gefeliciteerdmet deze mooie zaak en wij komen zéker (vaak) terug!
Kees1951 D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Geweldig. We hadden iets te vieren. Vooraf een bezoek aan het kasteel Amerongen met rondleiding. Daarna borrelen bij Restaurant Bentinck. Ons dinertje vond plaats in de wijnkamer. Een prachtige ambiance. De bediening door Sam was van zeer hoog niveau; prettig, niet te formeel, grote kennis en vaardigheid. De verschillende gangen smaakten zeer goed; daar hadden we wel meer van gelust. Sommelier Jan-Jaap is een prettig persoon met een prachtig verhaal over de te schenken wijn (en wij zijn kritisch). Wij zijn de hele avond verwend.
In één woord geweldig!
Beste Kees, dank voor je enthousiaste reactie! Heel graag tot ziens in ons restaurant!
HettyFFF .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Zeer gastvrij, zowel aan telefoon als ter plekke. Prachtige plek - we konden buiten zitten op het mooie terras. Blij met wat alternatieven voor aperitief zonder alcohol. Wijn wat duurder, eten redelijk geprijsd. Leuke gerechten met veel inspiratie. Hoofdgerecht duif, alle elementen uitstekend en heerlijk. Voorgerecht met ganzenlever wat mij betreft te veel met de lever zelf gedaan waardoor de intensiteit nogal dunnetjes was. Het overige deel van dat gerechtje bood wel goede en verrassende smaken. Charmante en beeldschone amuse, die bij mij wel, net als de andere amuse en het voorgerecht, een fractie te vettige nasmaak hadden na hun lekkere en inventieve smaakexplosie (hoe beter het eten en de sfeer zijn, hoe meer je op de kleine dingen gaat letten). Als geheel alles zeker lekker tot gewoon echt goed, mooi verzorgd en plezierig bij elkaar. Waarbij aangetekend dat er niet veel vegetarische keus was. En nu, met het recente onderzoek naar de duurzaamheid van gebruikte vis in restaurants, kan ik alleen maar hopen dat dat in dit restaurant helemaal in orde is. Mijn tafelgenoten waren namelijk blij met de mooie vis die ze besteld hadden.
Beste Hetty, dank voor je enthousiaste reactie! Heel graag tot ziens in ons restaurant!
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Gisteravond met vrienden voor het eerst bij dit restaurant gegeten. Omdat het zo'n mooi weer was begonnen we met een glaasje bubbels en met twee heerlijke amuses op het terras.

We hadden gekozen voor het 7 gangen menu met bijpassende wijnen. Het eerste gerecht van tonijn, avocado en tomaat was heerlijk maar ook de langoustine met pompoen en mais was super. Eigenlijk waren alle gerechten fantastisch en hele goede smaakcombinaties.

Bediening is erg vriendelijk en we kregen goede uitleg bij de wijnen. We hadden een ronde tafel in het midden van het restaurant met uitzicht op de open keuken. Wij komen hier zeker nog eens terug.

Kevin en alle andere van het team, bedankt voor de mooie avond!
KeesN2 N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Voor de tweede keer prima gegeten. 5 gangen gekozen en dessert geswitched. Kon allemaal. Bijzondere gerechten met klassieke elementen (tonijn, duif, aardbei) en mooi bijpassend wijnarrangement. Alles rustig op een drukke zaterdagavond. Tafeltjes ruim opgezet in de voormalige paardenboxen. Heel speciaal is de verlichte kasteellaan als je na het diner terug wandelt naar je auto.
Helma D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Heerlijk eten met veel aandacht voor smaak en details bereid.
Marij W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Genoten van mooie gerechten met subtile smaken en verrassende wijnen. Een plek om terug te keren
Bacchus67 ..
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
In verband met 10 jarig samenzijn :-) dit historische feit maar eens toepasselijk gevierd met een heus historisch menu uit de keuken van Kasteel Amerongen.

17e- en 18e-eeuwse traditionele receptuur vertaald naar hedendaagse gerechten, samengesteld door culinair publiciste Janny van der Heijden en chef-kok Tommy Janssen. Bijzondere gerechten. Snoekbaars, rolmops, gedroogd koeienhart, duif in tabaksbladeren, konijn, ..... allemaal op een zeer verfijnde wijze klaargemaakt en fantastisch gepresenteerd. Helemaal leuk dat Janny van der Heijden er die avond ook zelf bij was. Fantastische wijnen erbij....Top avond.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Heel mooi verzorgd en bijzonder lekker eten. Originele combinaties.
Anna N.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Vanavond voor de eerste keer Bentinck bezocht, geweldig restaurant, heerlijk rustige sfeer en alles perfect getimed. Sommelier Jan-Jaap Altenburg sprong er voor ons echt uit! Wij komen hier binnenkort zeker terug.
john L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Voor ons eerste keer maar wat een ongelooflijk mooie verrassing! Perfect restaurant; alles klopte de bediening, kwaliteit en tempo van de gerechten en de smaakvolle entourage.
Heel bijzonder de verschillende smaaksensaties. Ongelooflijk wat deze jonge chef met zijn jonge keukenbrigade weet neer te zetten. Wij gaan hier zeker vaker heen
Bart E.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Alleen de plek is t bijna al waard om een keer naar Bentinck toe te gaan! Goed en mooi eten, lekkere wijn, vriendelijke, enthousiaste en kundige bediening.
willium .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
werkelijk een fantastische locatie, uitstekende bediening (Lotte) en een verrassende keuken. 5-gangen lunch, elk gerecht een plaatje. En een waar genoegen dit langzaam en bedachtzaam te nuttigen. Veel 'open' wijnen. Daar kom je voor terug.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Een sfeervolle locatie op het terrein van het kasteel Amerongen! We hebben genoten van een heerlijk driegangen menu, gepresenteerd op originele borden.
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Een lust voor het oog, zowel de ambiance als de gerechten. Fantastisch eten; mooie smaak- en structuur combinaties met verfijnde smaken. Prettige bediening. Ik had het restaurant uitgekozen puur vanwege de plaats maar wist werkelijk niet wat het was. Het was een zeer aangename verassing.
marieke D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Heerlijke gerechten, elke hap een sensatie. Misschien een gemiste kans door ons niet te wijzen op een wijn arrangement of likeurtje bij koffie. Mooie locatie prachtige oprit, alleen een modderige parkeerplaats. Fijn personeel.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2017
Na hier al eerder voortreffelijk gedineerd te hebben, kozen we deze keer voor een high-tea. Bij veel high tea’s komen de producten uit een pakje, bij Bentinck is alles verser dan vers. Sommige ingredienten komen zelfs uit eigen moestuin. De ambiance is perfect voor een hightea. Het restaurant is gevestigd in de voormalige paardenstallen, die prachtig zijn gerenoveerd. Met de kasteeltuinen en het kasteel naast je voel je je hier echt een prins of prinses!
Do V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Echt een aanrader! Top diner en gastvrije bediening
Bde M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Mooi, gastvrij, goede wijn, vriendelijk personeel, prettige sfeer. Inrichting gebaseerd op paardenstallen.; netjes maar met paarden heb ik niet zoveel.
Jan-Henk B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Leuk restaurant met prettige bediening. Leuke sfeer. Vooraf hadden wij makreel. Daarna griet en als hoofdgerecht hertenbiefstuk en hertensukade. Het dessert was rijstepap met appel. Echt elk gerecht was echt heel mooi en geslaagd. Er werd ook goed rekening gehouden met de zwangerschap. De gerechten werden daarop heel goed aangepast. Hier wordt echt op hoog niveau gekookt. Een aanrader voor een avond mooi uit eten.