Restaurant Benjamin

Wezenstraat 3 6811 Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Benjamin

De aarde rond

Een kunstig optrekje voor de Benjamin, van de gouden muur achter de bar tot de fabriekslampen boven de houten tafels met de rode stoelen. De hele wereld komt voorbij op de menukaart: oer-Hollandse huisgemaakte bitterballen, risotto uit Italië, Chinese duckroll of een Indiase curry. Bij elk gerecht wordt aangegeven of het lactose- en glutenvrij is!

Meer informatie over restaurant Restaurant Benjamin

Vlak bij centraal station Arnhem

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00
Maandag t/m Zondag exclusief te reserveren voor receptie's, (kerst of nieuw jaars)borrels, verjaardag, afscheid, feestje, vergadering, trouwerij, schilder workshop, Beauty&Bites, Wine&Bites,

Hilde M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Fred H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Het speciale AH menu was zeer beperkt qua keuzemogelijkheden. De vitello tonato was op dus konden we kiezen uit carpaccio en een spinaziehapje, het hoofdgerecht bevatte alleen vlees of risotto, het dessert was crushed ice met een dranksmaakje. En daar vraagt Benjamin € 29,50 voor! De voorgerechten konden er mee door, mijn hoofdgerecht omvatte alleen een Bavette met 6 half gare sperziebonen. De Bavette was van een miserabele kwaliteit en werd na twee keer terugsturen naar de keuken er zeker niet beter op. Het kleine stukje vlees bleef taai en vol met zenen. De risotto met venkel van mijn vrouw was zijn prijs absoluut niet waard. Kortom de leiding van Benjamin heeft niet begrepen wat je hiermee bereikt of het zou moeten zijn dat ze die AH-actie klanten liever niet binnen heeft.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Heerlijk gegeten met de ah actie. Prachtig smaakvol, goed bereid en mooi gepresenteerd.
Zeer correcte bediening.

Als ik dan een tip mag geven, serveer de bavette op een glad bord. Nu werd het geserveerd op een mooi zwart gespikkeld bord en dat maakt een "krassend" geluid tijdens het eten.

Nogmaals verder zeer content .
Robert-jan B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
De smaken waren erg goed op elkaar afgestemd! Het eten was perfect. Het was niet te druk en de bediening erg vriendelijk. De timing was erg fijn.
Robert-jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Het was rustig, maar niet te rustig. Prettige ervaring en een van de weinige restaurants waarbij de smaken erg goed op elkaar zijn afgestemd.
NitaW .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
In het algemeen, hoeveelheden waren onder de maat in verhouding tot de prijs. Wij hadden de AH bon maar 2x hoeveelheid op de prijs van 1 maaltijd was in balans. Ik zou niet voor de prijs van 29.50 een 3-gangen diner gaan eten omdat je daarna nog bijv een frietje moet eten. Over de kwaliteit van het eten, voorgerecht was watermeloen soep, bizonder weinig, waterig (meloen uitgeknepen boven bord?), smakeloos. Het voorgerecht was redelijk, droge couscous, smakelijke saus met wat artichoke, smakelijk maar weinig. Nagerecht, het tonicijs was lekker, maar de rabarer was niet gaat, en heel heel zuur. Als laatste, de keuze met het AH menu bestaat uit vis en vegetarisch. Op zich prima maar ook daar binnen 1 menu. Dat was vooraf duidelijk en was prima geweest als we daarna nog niet trek hadden gehad en als het echt lekker was geweest. Nu een restaurant waar ik niet zal terugkomen. Als je de volle prijs voor deze hoeveelheden moet betalen is het een bezoek niet waard.
KleinDuimpje .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Giseravond gegeten bij Benjamin. We hebben gekozen voor het 4 gangen verassingsmenu.
We hebben lekker gegeten. Ook de wijn die we erbij hadden gekozen was erg goed.
Er zat voldoende tijd tussen de gangen. De bediening was vriendelijk en voorkomend.
Punt van aandacht, de frietjes kwamen wat te laat bij de laatste hoofdgang, waardoor sommigen hun bord al bijna leeg hadden. We wisten ook niet dat er frietjes (erg goede overigens) bij gegeven zouden worden.
Buiten dat een fijne en gezellige avond gehad.
Minevoh .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het speciale AH-3gangenmenu was erg beperkt! Dus geen gebruik van gemaakt en dus van de menukaart gegeten en dus de volledige prijs betaald; kortom niets aan de Albert Heijn actie gehad! Erg jammer!
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
De keuze voor het AH diner was zeer beperkt. Dus voor de gewone kaart gekozen. Het eerste gerecht; kophaasje was redelijk. De witlof die erbij zat had verbrande randen. Het tweede gerecht; bavette was ronduit slecht. met een gewoon mes kwam ik er niet doorheen. De eigenaresse had het eerste stukje terug gestuurd, zo bleek later, en daardoor duurde het erg lang voor het tweede stukje vlees op tafel kwam. Wel kreeg ik er ter compensatie een bakje friet bij. Bavette is een erg lekker stukje vlees als je het goed klaar maakt. Er zaten pezen in die niet goed gesneden konden worden. Helaas, hier ga ik niet meer eten.
MachteldA .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Het was een warme woensdagavond. Wij waren de eerste klanten. Erg vriendelijke jongeman, die ons bediende. Hij had ongevraagd al een tafeltje buiten voor ons gereserveerd; het "terras" bestond uit een rijtje tafeltjes in een smal straatje met verderop nog een café.
De drank kwam snel, evenals het voorgerecht, maar op het hoofdgerecht moesten wij best lang wachten. Inmiddels waren er meer tafels bezet en de bediening bestond nog steeds uit die ene jongeman.
Van binnen zag het restaurant er gezellig uit.
Het eten was goed verzorgd, kleine porties (wat mij betreft iets té klein voor wat wij moesten betalen). Jammer van de AH diner actie is dat je, in ieder geval in dit restaurant, wel heel weinig keus hebt.
Maar al met al een prima avond gehad!
Silvia B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
erg gezellige tentje. leuke bediening en erg lekker eten. we hebben er gezellig gezeten . was druk maar niet storend voor ons of voor het eten.
Tiness .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Ongelooflijk lekker gegeten op het terras van Benjamin. We hebben een verrassing menu gegeten, altijd leuk, en dat menu was heel origineel en de kwaliteit was verrassend goed! Je kon bij elke gerecht een bijpassend wijn krijgen, maar een half glaasje is ook te bestellen, heel leuk vind ik dat, bij Benjamin denken ze aan alles!
Bediening en eten was écht goed! Complimenten aan de Benjamin-crew, we hebben genoten!
sopra53 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Onbegrijpelijk dat wanneer ik de keuken als matig beoordeel, er een 7 uitkomt omdat service en inrichting goed zijn. Dat slaat nergens op.
Het AH-menu was op papier prima. Voorgerecht van raapsteeltjespuree met mini-asperge en ei zag er mooi uit, maar raapsteeltjes zelf waren geheel gepureerd, geheel vrij flauw van smaak. Hoofdgerechten: Truffelrisotto te gaar, erg flauw van smaak, geen kaas boj aangeboden. Zoals onze tafelgenoot zei " jij maakt hem beter". Picañasteak was bij 2 van ons mooi gebakken, maar aan de taaie kant, wat zenig. Pompoenpuree erbij was lekker. Desserts: Sambucaijs prima, komkommersorbet vrij smakeloos.
Er werd meteen water op tafel gezet en bijgevuld prima!
Fles Negroamaro, matig, en op mijn mededeling dat de wijn te warm was gebeurde er niets.
Sofie T.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gezellig gegeten! De dame en heer in de bediening waren zeer vriendelijk-kwamen regelmatig langs. Eten was lekker; al was het helemaal af als er bij het avondeten aardappeltjes of frietjes geserveerd zouden worden. Ik kom er terug!
Carla A.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Ah menu valt heel erg tegen. Weinig keus het is of vlees of vegetarisch. Jammer zou echt meer keus op het menu mogen staan
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Met ah actie geboekt. Lekker gegeten vlees was heerlijk en een verrassend toetje. Lekkere wijnen in het wijnarangement. Erg vriendelijke bediening die de tijd nam. Wij komen zeker nog een keertje terug.
EA-vb .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Lekker gegeten, maar we vonden de porties klein (veel bestellen voor verzadigd gevoel). Dat terwijl we bij het oude concept altijd verzadigd naar huis gingen. Benjamin was 1 van mijn favoriete restaurants in Arnhem, maar deze keer was het niet bijzondee. Wij denken door het nieuwe concept.
ilyeska94 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heel mooie en authentieke restaurant.
Onverwachte maar heerlijke menu items
Goeie sfeer, relaxed.......................................................
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het restaurant serveert kwalitatief zeer goede gerechten met veel smaak. Het is echter jammer dat, wellicht vanwege de AH actie, er flink beknibbeld is op de kwantiteit en er geen bijgerechten laat staan frites of aardappeltjes werden geserveerd. We moesten helaas erna nog naar de Febo om onze hongerige magen te stillen hetgeen niet de bedoeling kan zijn.
Zonder de AH kaart is het restaurant ook zeker uit ervaring een aanrader maar met de AH kaart helaas een afknapper.
Niet aan de actie meedoen Benjamin.
Klaas D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
(keuken) Stoelen te hard en niet comfortabel. Parelhoen was erg lekker maar sushi matig (rijst te droog) Weinig smaakvol. Risotto goed van smaak maar mist iets van groente.