Restaurant Bellevue

Bovenkade 1 4797 AT Willemstad Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Bellevue

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Lang
Rienaldo .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Lunch gehad. Deze was prima, verschillende broodjes met een soep vooraf.
Bediening was vriendelijk en vlot en er werd snel gereageerd op lege glazen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
14 sept.16 verheugd op een lekker diner echter op deze avond liep de zaak niet zoals het moet. Lompe bediening van een stagiaire en tevens ook niet het gevoel krijgen van echt een klant te zijn. Nagerecht Aardbeien met Romanov saus werd geserveerd zonder saus. Kortom een teleurstelling en er ligt echt nog werk voor de manager die als excuus gaf dat de scholen weer begonnen waren. Maar ze zullen wel denken er komen toch genoeg mensen, so what.

Hans & Jannie
W. A.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Er is eigenlijk weinig over te vertellen. Alles is in 1 woord samen te vatten: Super!
Heerlijk smakend voorgerecht bestaande uit gerookte paling, mosseltjes, lekker dik gesneden zalm en een ruime hoeveelheid garnalen, broodje erbij... Als hoofdgerecht hadden we gekozen voor schol(filet) op een bedje van lamsoor, geserveerd met lekkere, heel dun gesneden frietjes. Wij vroegen er risotto bij. Prima klaargemaakt met truffel! Een goede fles wijn erbij, helemaal af!
Tenslotte werden we voorzien van een 50 cm lange plank met daarop verschillende lekkernijen, zoals ijs, veel verschillende verse vruchtjes, een aardbeiensmoothie en een kleintje creme brulee.
Nou ja.. ik zei het al: Super!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Voor het eerst kennis gemaakt van restaurant Bellevue in Willemstad. Een mooi gelegen locatie met een uitstekend terras. Gekozen voor Sliptong met ravigotte en Griet met bouillabaisse, gecombineerd met een goed glas droge witte wijn (Colorea). Als dessert aardbeien romanoff. In alle opzichten uitstekend. Adequate en vriendelijke bediening.

Toen bleek - wij wistten het niet - dat de tafel was gereserveerd, behoefden wij ons niet te haasten en konden we nog rustig afsluiten met een espresso. Complimenten!

De prijzen zijn best pittig, maar de prijs/kwaliteit-verhouding is hier dan ook naar. Wij maken er dus geen punt van.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten op terras in de zon die eindelijk weer eens scheen...!
We begonnen met een borrel met hapjes en zaten zo lekker dat we besloten te blijven eten.
We mochten verkassen naar een plekje achter het glazen windscherm ondanks dat er niet echt meer een tafel voor 4 vrij was. personeel was creatief en behulpzaam en improviseerde een fijn plekje voor ons. Iedereen vond het eten heerlijk: vlees vegetarisch en overheerlijk mosselpannetje.
De wijn was ook van goede kwaliteit, de bediening vlot en attent.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Leuk restaurant, gelegen aan het water. Vriendelijke ontvangst. Drankjes werden snel gebracht. Wij hebben genoten van lunchgerechten, zoals garnalenkroketjes, de mediterrane maaltijdsalade en broodje sud en sol. Hoewel het druk was, bleef het personeel vriendelijk en attent. We komen zeker terug!
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Bellevue heeft een ruime zaak en een vrij groot terras met uitzicht op de haven. Er staan ook enkele heerlijke lounge banken en daarin namen wij plaats.
(aan de straatzijde staan er ook nog enkele tafels op een soort vluchtheuvel, wij begrijpen niet dat mensen daar gaan zitten…).

De bediening bestaat buiten uit jonge dames die allen hetzelfde gekleed zijn, dat ziet er verzorgd uit.
Na een drankje (lekkere niet zo droge witte wijn (Colorea) voor 3,80 euro) besloten wij om te gaan voor Hollands Diep en de Clubsandwich.
De wachttijd was netjes en wij kregen een ferme Cubsandwich met o.a. kip en mooie verse sla erbij. De andere schotel bestond uit gerookte paling, gerookte zalm, gekookte mosselen en een knappe hoeveelheid garnalen. Een aparte schaal met boter en brood werd er naast gezet.
Het eten was goed op smaak, niet te koud (wil nog al eens voorkomen met vis) dus eigenlijk gewoon lekker!
Na nog een drankje moesten we 34,95 afrekenen en dat is netjes!
Annemarie M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in gezellige omgeving. Pasta pollo was goed van smaak en de drie soorten vlees aan spies mals. Vriendelijk en geïnteresseerd personeel. Zeker voor herhaling vatbaar!
Jvdwillik .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Hebben heerlijk roerei met zalm gegeten, was voortreffelijk. Goed opgemaakt slade, cherrytomaatjes en plakken gerookte zalm. Echt een genot. Bedankt.
Bep G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben op Tweede Kerstdag bij Bellevue gegeten, net als vorig jaar was dat a la carte. Voorgerechten waren prima: oesters, carpaccio, uitgebreid vispalet en een zeer smaakvol wildpalet. Hoofdgerechten eveneens prima: tweemaal twee goed gebakken tong, varkenshaas met brie en hertebiefstuk. Daarbij een uitgebreide garnituur, salade, frites en eveneens prima wijn. Nagerechten waren iets minder.
Wimtien S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Op een mooie nazomerdag geluncht bij Bellevue. Op het terras in het zonnetje. Prima tosti, een flinke club sandwich. Lekker! Bediening ondanks de drukte alert en vriendelijk.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Eet hier gewisseld vis of vlees. Is altijd goed klaargemaakt met een vlotte bediening. Vind ik net zo belangrijk als het eten. Aanrader is de mosselpan en de vleesspies.
Marcels_mening .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015

Met ruime tussenpozen komen wij al tientallen jaren bij Bellevue.
Dit keer was het al weer een jaar geleden dat we er voor het laatst waren.
En ik was aangenaam verrast! Nou was het eten altijd al wel goed, maar dit keer smaakte alles meer dan prima. Ik heb het idee dat er in de keuken wat gewijzigd is.
Vooraf had ik de Ceasars salad, nu had dit gerecht m.i. weinig meer met de standaard Ceasars salad te maken, de smaak was er niet minder om. Riant belegd met flinke stukken malse kip. Als hoofdgerecht een spies met 3 soorten gegrild vlees en ook hier was het perfect bereid, het vlees mals en lekker gekruid. Als bijgerecht patat en een zeer smakelijke salade, ook wel eens fijn om niet de ‘standaard’ bloemkool, spruiten e.d. op tafel te krijgen. Als toetje had ik een Crème brûlée van tonkabonen met karamelijs. Vooraf had ik dit al op de website zien staan en uit nieuwsgierigheid gelijk even gegoogled naar ‘tonkabonen’ (had ik nog nooit van gehoord) Het blijkt een vanille/kaneelachtige smaak te hebben en ondanks dat er ook nare berichten zijn te vinden over het (in grote hoeveelheden) consumeren van deze specerij heb ik het toch gekozen en ik ben niet teleurgesteld. Wat was deze Crème Brûlée lekker zeg! Ik ben een grote fan van Crème Brûlée en heb er al de nodige geproefd, maar deze was buiten gewoon romig en smaakvol. Ook het karamelijs was prima al zat het in een wat onhandig klein bakje, maar dat is dan ook gelijk het enige minpuntje aan dit gerecht.
Kortom heerlijk gegeten en aan het bezoek een blij gevoel over gehouden. Ga zo door Bellevue!

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Gisteren een pan vol met mosselen op Willemstadse wijze genuttigd. Een prima plek met een mooi terras. De mosselen waren prima bereid en de huiswijn was in orde.

Wat me aan het hart moet is het ontevreden personeel die je letterlijk niet groeten bij aankomst. We hebben letterlijk 5 minuten gestaan voordat er iemand naar ons toekwam. Geen enkele vraag of alles naar wens is en zelfs geen goede dag of tot ziens toen we weer weg gingen.

Leuke avond gehad maar als manager zijnde valt er zoveel meer uit te halen.....

Jan K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Wat is het toch heerlijk dineren vanaf een mooi terras met uitzicht op je boot.
Charmante jonge en vakkundige bediening alsmede een keuken waar weinig mis mee is.
En wat kunnen mooie mosselen toch lekker zijn de rouille bij de Bouillabaise mocht wel wat meer persoonlijke benadering hebben evenals de soep zelf.

Tot gauw
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij restaurant Bellevue. Vol terras en dan nog na 15 minuten je eten voor je neus. Heerlijke entrecote en biefstuk, goeie frites en zalige salade. Zeker een aanrader.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Heerlijke uitsmijter Royal gegeten bij Bellevue. Giga bord, mooi opgemaakt en zoals gemeld...prima van smaak, hulde aan de kok. Ook de sandwich zalm werd als zeer smakelijk beoordeeld door tafelgenoot. Prima lokatie met zicht op haven.
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Lunch met mooi weer buiten. Hartje Willemstad, beter kan bijna niet.
Twee soorten asperges "Flamande' en 'Hollandaise". Klassiek en smakelijk. Gewoon goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Lekkere Sauvignon Amaral, ook redelijk geprijsd. Rekening met water, koffie (2x) en wijn € 53,65.
Vriendelijke service en adquaat in het opvolgen van onze verzoeken. De locatie is vooral buiten uniek te noemen, binnen eerder klassiek.
Sentijn .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Vandaag op het terras genoten van de overheerlijke Uitsmijter Royale. Ook de Mediterrane salade met vis was weer uit de kunst. Beiden gecombineerd met een droge witte wijn. Een prima combinatie. En ondanks de drukte was de bediening vlot!
B-E-R-T .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Als mooie afsluiter van Koningsdag 2015, neergestreken bij restaurant Bellevue in Willemstad. Net als alle voorgaande keren wat het Diner goed! De bediening was zeer correct en duidelijk. Locatie is geweldig, enkel hadden we graag iets rustiger willen wachten. Het kwam allemaal erg snel op tafel. Gezien de kwaliteit neem je dit op de koop toe en komen we hier zeker nog een keer terug.

TIP: Het assortiment voor vegetariërs is beperkt.