Restaurant Bellevue

6,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Bellevue

Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
zaterdagavond heerlijk gegeten en de bediening was ook top. Er staan voldoende afwisselende menu's op de kaart. kortom een bezoek meer dan waard.
Pascal G.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Prima gegeten. Het was ontzettend druk maar mijn vraag of er ook vegan eten geserveerd kon worden werd beantwoord met een volmondig Ja en keuze uit een aantal gerechten. De chef maakte voor mij ondanks dat het heel druk was een heerlijke wrap met groenten en noten. Ik heb hier heerlijk gegeten!
J. O.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Op doorreis naar Frankrijk vanuit Den Haag in Willemstad bij Bellevue gegeten. De naam was wel aansprekend. Normaliter stoppen we altijd in Antwerpen, maar waarom kan het in Nederland niet goed zijn ? Nou hierom dus: voor de snelheid hebben we alleen een hoofdgerecht besteld: Een steak: "de groenten en frieten met mayonaise worden er apart bij geserveerd". Ik wilde het vlees goed doorgebakken hebben: geen bloed toestand; met een pepersaus. O.k. dan komt het gerecht: opgediend in een diep bord ( ? ) zo groot als een schaal. Deze vorm is meer geschikt voor spagetti of zo. Enfin. Ik moet zeggen dat het vlees van goede kwaliteit was en goed gebakken, maar overgoten met een jus uit een potje ( groot blik waarschijnlijk van Sligro) met wat pepertjes eroverheen gestrooid. Gewoon vieze jus: jammer van alles. Niks geen pepersaus. Los geserveerde groente? nee dus: op het " bord" lees schaal, aan de rand een kopje/brokje verse broccoli, voor de rest niet definieerbare groenteachtige dingen: uit een "potje" ( waarschijnlijk ook uit groot blik van SLIGRO) De patatten waren goed alleen geserveerd in een draadmandje: waar de wind lustig doorwaaide en binnen een minuut steenkoud waren. Dit gerecht kostte € 24,50: echt te duur voor het totaal. Mijn vrouw had spiesje vlees. Vlees was goed en smakelijk. Niks geen losse groente bijgeleverd: ook op de rand van het bord wat los spul wat opgewarmd was uit een potje ( of ook uit dat grote blik van de Sligro) Zij kreeg geen aparte patatten: ze moest het samen met mij doen uit dat draadmandje met minuscule schaaltje maionaise. Kosten voor dat spiesje vlees met eigenlijk niks € 18,50.
concluderend: dit is geen kok in de keuken: dit is een werkstudent of een andere knoeiert. Alles veel te duur voor deze kwaliteit. We rijden voortaan door naar Antwerpen.
Jerommeke H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
In voorgerecht paling die vol graat zat en kei hard was. Via ober aan chef-kok laten weten dat het niet goed was.
In hoofdgerecht een gelijk geval met de paling. Wederom de chef latenninformeren. Helaas geen terug koppeling.
Bestelde Ribeye was medium besteld, maar kwam bijna doorbakken aan.
Personeel liep je ook letterlijk omver bij binnentreden van het pand.
Was eerste en laatste keer dat wij hier hebben gegeten.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Met vier personen lekker geluncht in dit drukke restaurant. Bediening prima, gerechten lekker maar niets bijzonders, sfeer en locatie perfect.
Willy M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Afgelopen zaterdag met een paar vriendinnen voor een high tea naar Bellevue geweest,. Op mijn aanraden hier gereserveerd, omdat ik hele goede ervaringen had. Dit keer werd het echter een enorme desillusie. Bij een vorige high tea werden er vier gangen geserveerd met bij iedere gang de bijpassende thee en uitgebreide uitleg.. Dit keer echter stond een schaaltje op tafel met verschillende theesoorten, waaruit wij konden kiezen. Later werd een theepot met warm water hierbij gezet.
Na lang wachten kwam er een etagère met wat summiere hartige hapjes, die zonder uitleg op tafel werd geplaatst. Na weer een hele tijd kwam er een stellage op tafel (soort letterkast) met allemaal zoetigheden die zo uit de diepvries leken te komen. Doordat wij door de hoogte van die stellage onze tafelgenoten niet meer konden zien hebben wij de inhoud maar op tafel gelegd en de stellage naast ons op de grond. Bij het afrekenen hebben wij onze teleurstelling uitgesproken. Bleek een nieuwe eigenaar te zijn en werd een nieuw beleid gevoerd. Hoewel ik in het verleden regelmatig hier heb gegeten en het altijd prima in orde was is dit de laatste keer dat ik hier ben geweest. Veel te bang dat ook de gerechten van de menukaart niet meer zijn wat het is geweest..heel jammer.
Rienaldo .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Lunch gehad. Deze was prima, verschillende broodjes met een soep vooraf.
Bediening was vriendelijk en vlot en er werd snel gereageerd op lege glazen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
14 sept.16 verheugd op een lekker diner echter op deze avond liep de zaak niet zoals het moet. Lompe bediening van een stagiaire en tevens ook niet het gevoel krijgen van echt een klant te zijn. Nagerecht Aardbeien met Romanov saus werd geserveerd zonder saus. Kortom een teleurstelling en er ligt echt nog werk voor de manager die als excuus gaf dat de scholen weer begonnen waren. Maar ze zullen wel denken er komen toch genoeg mensen, so what.

Hans & Jannie
W. A.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Er is eigenlijk weinig over te vertellen. Alles is in 1 woord samen te vatten: Super!
Heerlijk smakend voorgerecht bestaande uit gerookte paling, mosseltjes, lekker dik gesneden zalm en een ruime hoeveelheid garnalen, broodje erbij... Als hoofdgerecht hadden we gekozen voor schol(filet) op een bedje van lamsoor, geserveerd met lekkere, heel dun gesneden frietjes. Wij vroegen er risotto bij. Prima klaargemaakt met truffel! Een goede fles wijn erbij, helemaal af!
Tenslotte werden we voorzien van een 50 cm lange plank met daarop verschillende lekkernijen, zoals ijs, veel verschillende verse vruchtjes, een aardbeiensmoothie en een kleintje creme brulee.
Nou ja.. ik zei het al: Super!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Voor het eerst kennis gemaakt van restaurant Bellevue in Willemstad. Een mooi gelegen locatie met een uitstekend terras. Gekozen voor Sliptong met ravigotte en Griet met bouillabaisse, gecombineerd met een goed glas droge witte wijn (Colorea). Als dessert aardbeien romanoff. In alle opzichten uitstekend. Adequate en vriendelijke bediening.

Toen bleek - wij wistten het niet - dat de tafel was gereserveerd, behoefden wij ons niet te haasten en konden we nog rustig afsluiten met een espresso. Complimenten!

De prijzen zijn best pittig, maar de prijs/kwaliteit-verhouding is hier dan ook naar. Wij maken er dus geen punt van.
Caroline i Rolf Somann S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten op terras in de zon die eindelijk weer eens scheen...!
We begonnen met een borrel met hapjes en zaten zo lekker dat we besloten te blijven eten.
We mochten verkassen naar een plekje achter het glazen windscherm ondanks dat er niet echt meer een tafel voor 4 vrij was. personeel was creatief en behulpzaam en improviseerde een fijn plekje voor ons. Iedereen vond het eten heerlijk: vlees vegetarisch en overheerlijk mosselpannetje.
De wijn was ook van goede kwaliteit, de bediening vlot en attent.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Leuk restaurant, gelegen aan het water. Vriendelijke ontvangst. Drankjes werden snel gebracht. Wij hebben genoten van lunchgerechten, zoals garnalenkroketjes, de mediterrane maaltijdsalade en broodje sud en sol. Hoewel het druk was, bleef het personeel vriendelijk en attent. We komen zeker terug!
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Bellevue heeft een ruime zaak en een vrij groot terras met uitzicht op de haven. Er staan ook enkele heerlijke lounge banken en daarin namen wij plaats.
(aan de straatzijde staan er ook nog enkele tafels op een soort vluchtheuvel, wij begrijpen niet dat mensen daar gaan zitten…).

De bediening bestaat buiten uit jonge dames die allen hetzelfde gekleed zijn, dat ziet er verzorgd uit.
Na een drankje (lekkere niet zo droge witte wijn (Colorea) voor 3,80 euro) besloten wij om te gaan voor Hollands Diep en de Clubsandwich.
De wachttijd was netjes en wij kregen een ferme Cubsandwich met o.a. kip en mooie verse sla erbij. De andere schotel bestond uit gerookte paling, gerookte zalm, gekookte mosselen en een knappe hoeveelheid garnalen. Een aparte schaal met boter en brood werd er naast gezet.
Het eten was goed op smaak, niet te koud (wil nog al eens voorkomen met vis) dus eigenlijk gewoon lekker!
Na nog een drankje moesten we 34,95 afrekenen en dat is netjes!
Annemarie M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Heerlijk gegeten in gezellige omgeving. Pasta pollo was goed van smaak en de drie soorten vlees aan spies mals. Vriendelijk en geïnteresseerd personeel. Zeker voor herhaling vatbaar!
jvdwillik .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Hebben heerlijk roerei met zalm gegeten, was voortreffelijk. Goed opgemaakt slade, cherrytomaatjes en plakken gerookte zalm. Echt een genot. Bedankt.
Bep G.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben op Tweede Kerstdag bij Bellevue gegeten, net als vorig jaar was dat a la carte. Voorgerechten waren prima: oesters, carpaccio, uitgebreid vispalet en een zeer smaakvol wildpalet. Hoofdgerechten eveneens prima: tweemaal twee goed gebakken tong, varkenshaas met brie en hertebiefstuk. Daarbij een uitgebreide garnituur, salade, frites en eveneens prima wijn. Nagerechten waren iets minder.
Wimtien S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Op een mooie nazomerdag geluncht bij Bellevue. Op het terras in het zonnetje. Prima tosti, een flinke club sandwich. Lekker! Bediening ondanks de drukte alert en vriendelijk.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Eet hier gewisseld vis of vlees. Is altijd goed klaargemaakt met een vlotte bediening. Vind ik net zo belangrijk als het eten. Aanrader is de mosselpan en de vleesspies.
Marcels_mening ..
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015

Met ruime tussenpozen komen wij al tientallen jaren bij Bellevue.
Dit keer was het al weer een jaar geleden dat we er voor het laatst waren.
En ik was aangenaam verrast! Nou was het eten altijd al wel goed, maar dit keer smaakte alles meer dan prima. Ik heb het idee dat er in de keuken wat gewijzigd is.
Vooraf had ik de Ceasars salad, nu had dit gerecht m.i. weinig meer met de standaard Ceasars salad te maken, de smaak was er niet minder om. Riant belegd met flinke stukken malse kip. Als hoofdgerecht een spies met 3 soorten gegrild vlees en ook hier was het perfect bereid, het vlees mals en lekker gekruid. Als bijgerecht patat en een zeer smakelijke salade, ook wel eens fijn om niet de ‘standaard’ bloemkool, spruiten e.d. op tafel te krijgen. Als toetje had ik een Crème brûlée van tonkabonen met karamelijs. Vooraf had ik dit al op de website zien staan en uit nieuwsgierigheid gelijk even gegoogled naar ‘tonkabonen’ (had ik nog nooit van gehoord) Het blijkt een vanille/kaneelachtige smaak te hebben en ondanks dat er ook nare berichten zijn te vinden over het (in grote hoeveelheden) consumeren van deze specerij heb ik het toch gekozen en ik ben niet teleurgesteld. Wat was deze Crème Brûlée lekker zeg! Ik ben een grote fan van Crème Brûlée en heb er al de nodige geproefd, maar deze was buiten gewoon romig en smaakvol. Ook het karamelijs was prima al zat het in een wat onhandig klein bakje, maar dat is dan ook gelijk het enige minpuntje aan dit gerecht.
Kortom heerlijk gegeten en aan het bezoek een blij gevoel over gehouden. Ga zo door Bellevue!

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Gisteren een pan vol met mosselen op Willemstadse wijze genuttigd. Een prima plek met een mooi terras. De mosselen waren prima bereid en de huiswijn was in orde.

Wat me aan het hart moet is het ontevreden personeel die je letterlijk niet groeten bij aankomst. We hebben letterlijk 5 minuten gestaan voordat er iemand naar ons toekwam. Geen enkele vraag of alles naar wens is en zelfs geen goede dag of tot ziens toen we weer weg gingen.

Leuke avond gehad maar als manager zijnde valt er zoveel meer uit te halen.....