Restaurant Beau

Driehuizerweg 285 6525 PL Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Beau

Cees H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Hebben hier vrijdag 21 oktober een heerlijke lunch genoten in goed gezelschap met prachtige wijnen. Heel bijzonder was het voorgerecht, gemarineerde zalm, gerold in nori en gefrituurd. Prachtig gerecht. En ook de patissier had zich uitgeleefd, we kregen een mooi dessert voorgeschoteld. Fijne ervaring, zeker voor herhaling vatbaar. Cees Holtkamp
Bedankt voor uw recensie Fijn dat u zo genoten heeft van de lunch. Hopelijk tot een volgende keer bij Restaurant Beau!
Cassowary .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Prachtig gebouw op een van de mooiste plekken van Nijmegen. Het (verwarmde) terras heeft een prachtig uitzicht op een grasveld met oude bomen. Dan is het zo jammer dat je op zo'n toplocatie zo matig kan eten. Een bouillabaisse die rechtstreeks van de Hanos lijkt te komen. De langoustines zien er uit als een garnalen en de coquilles zijn wel erg petit. Daarna nog een dessert proeverij die helaas erg vlak en eentonig van smaak is. Voor die prijs moet de kwaliteit van de gerechten echt omhoog. De kwaliteit van de bediening past bij die van het eten: niets bijzonders.
L H.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Na ons bezoek eindelijk besloten aan de slag te gaan als recensent op Iens. Waarom? De locatie is prachtig, maar het eten is echt matig. Als voorgerecht langoustine die geheel niet tot hun recht kwamen en evengoed als garnaal door konden gaan. De pit van de tomatensaus past goed bij een pasta, maar overheerst de vis. Het zuur sloeg niet aan en was geen match. Stond ook niet op de kaart? De blokjes paprika (pre-fab?) zaten ook over de escargots van mijn buurman. Hoe kan dat een aanvulling zijn. Zijn slakken waren warm, maar niet bubbelend heet zoals je ze wil hebben. En de knoflook was matig aanwezig. Jammer. Hoofdgerecht zag er mooier uit, beide de coquilles, maar had er alle schijn van dat het te lang in de keuken had gestaan (was niet lekker warm) en de groente begeleiding was weer off: een rauwe 3cm van de onderkant van een bosui is geen genot. Ook hier weer ingrediënten die niet op de kaart stonden. Een zure puree die onsmakelijk was. Daarnaast zijn coquilles heerlijk als ze niet doorbakken zijn. Samen met een flesje water a 6,50 (!) en drie wijn zo'n 100 euro kwijt. Geen koffie, geen dessert. Pijnlijk om in de 50 euro te betalen voor twee hoofdgerechten die je zelf lekkerder kan maken. Dan de zwarte brigade. Ziet er chique uit, maar hopeloos informeel en onzeker. Iedere keer weer een ander en foutjes die echt niet kunnen bij dit soort bedragen. Last but not least: ik vind een sigaretje heerlijk, maar niet als ik net aan mijn voorgerecht begin met de rook van mijn buurvrouw die de stand van de wind moeilijk kan veranderen. Toestaan dat men mag roken op een terras vind ik ook niet matchen met deze allure; het bederft het eetgenot. Wij komen niet meer terug, maar we hopen dat de feedback helpt. Van wie is deze zaak? En waar is diegene met zijn of haar kennis en gastvrijheid? Begin daar eens mee!
Dank voor de kritische recensie. Wij nemen alle recensies, veelal positieve maar soms ook kritische, zeer serieus en bespreken deze in het wekelijks Managementoverleg met de direct betrokkenen. Zo ook uw recensie die een opsomming geeft van uw ontevredenheden. Wij waarderen het als een gast ontevredenheden meteen kenbaar maakt, zodat we samen kunnen zoeken naar een gepaste oplossing. Helaas hebt u dat nagelaten met uitzondering van de hinderlijke sigarettenrook, waarna wij u direct een andere tafel hebben aangeboden. Jammer dat u daar geen melding van maakt. Desondanks betreuren wij de gemaakte foutjes en pretenderen dan ook niet altijd foutloos en geheel volgens de horeca-etiquette te werken, ondanks de inzet en betrokkenheid van onze medewerkers.
Norbert F.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gelegen in het boomrijke park Brakkenstein ligt restaurant Beau. Op mooie avonden kun je buiten eten op het terras, en genieten van de prachtige grote beuken en park.
De voorgerechten bestaande uit 1x oesters en voor de tafelgenoot sashimi van yellofin tonijn waren prima, mooi en alles heel vers. Het hoofdgerecht bestond uit de snowcrab, niet alleen heel erg lekker maar ook best veel, en was beter dan de kleine kreeft. Als je een hele kreeft serveert van slechts 400 gram en dat voor bijna 40€ is het maar goed dat je niet de halve kreeft hebt genomen; de vis blijft echter duur betaald. De service is goed. De wijnkaart laat mooie wijnen zien nagenoeg allemaal tussen 25 en 40€.
Een nadeel voor sommige mensen zou kunnen zijn dat er op locatie ook partijen aanwezig zijn. Er was dan ook sprake van enige geluidsoverlast van het feestje in de stallen gelegen in het park waar je als "buiten-eter" wel mooi op kijkt, maar toch ook weer niet aan deel wil nemen. Grote parasols met verwarming zorgen dat je op minder ideale avonden toch nog lang buiten kan zitten. Kortom het kan hier heel romantisch tafelen zijn.
Hartelijk dank voor uw recensie! Fijn dat u heerlijk heeft genoten van uw diner bij Restaurant Beau. Graag tot een volgende keer!
Simone A.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Een keer eten bij Beau! Dat leek ons ons top. Helaas vielen er best wat punten tegen voor zo'n gekwalicificeerd restaurant. We zitten in de tuin, de locatie geweldig. We nemen plaats en er staan wijnglazen op de tafel met nog de rode lippen erop van een vorige dame met lippenstift. Tafel wiebelt als een gek, moeten we ook vragen om op te lossen (check je dit van te voren niet?). Vervolgens neem ik carpaccio met witte truffel, smaak goed maar die opmaak, leek wel of erop gesneeuwd was. Kreeft als hoofdgerecht lekker, bak friet erbij vind ik dan weer echt jammer.
Dan het personeel. Ik heb 32 gasten in de tuin geteld en ze waren met 4 bediening. We hebben ze allemaal aan tafel gehad... waarom? Je kunt toch verdelen? Gastvrouw/heer? Bij het hoofdgerecht werd niet gevraagd of alles naar wens was en het kaasplateau achteraf was leuk dat je mocht kiezen, maar weet dan ook wat je serveert en lees niet alleen de debiele bordjes op die er in staan geprikt (uberhaupt waarom bordjes!? ziet er toch niet uit). Ook volgens etiketten rechts serveren was ook uit den boze. Naast ons ging het al helemaal fout aan een tafel en de heer aan tafel was echt boos, slap excuusje kon er nog net af door de jonge dame. De (wat ik denk dat) leidinggevende was hield zich binnen en kwam zelfs voor dit voorval niet naar buiten. Ik had gewoon plaatsvervangende schaamte soms.

Kortom, jullie hebben zo'n fantastische locatie. Zorg dan ook dat jullie personeel er bij passend is! Foutjes kunnen gebeuren, maar niet zoveel op 1 avond. Als ik het vergelijk met andere restaurants van deze klasse in Nijmegen lopen jullie sterk achter helaas.
Dank voor uw recensie en kritische feedback. Kwaliteit en service staan hoog in het vaandel bij Restaurant Beau. We zullen bovengenoemde punten daarom intern bespreken en gaan hier extra aandacht aan besteden in de toekomst. Hopelijk zien we u nog eens terug bij Restaurant Beau.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Samen met mijn vrouw een fantastische avond beleefd bij dit geweldige restaurant. Mooie locatie, attente en uiterst vriendelijke bediening waarbij de gastvrouw duidelijk het voortouw neemt. Een echte aanrader voor een ontspannen avond uit waarbij de gerechten en gastvrijheid van de medewerkers positief opvallen.
Bedankt voor uw recensie en complimenten. Fijn dat u een fantastische avond heeft beleefd in ons restaurant! Graag tot een volgende keer bij Restaurant Beau.
WilG1 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gisteren hebben we gegeten bij Beau. Een prachtige avond en dan zit je bij Beau in een prachtige omgeving: een mooie villa midden in een prachtig park met grote oude bomen. Het eten zelf was vervolgens een aaneenschakeling van fouten die zeer matig tot slecht werden gecorrigeerd door het restaurant.
Het begon bij het aperitief. Een glas chardonnay en een glas witte huiswijn. De laatste was prima, de chardonnay was veel te lauw. Dit werd hersteld met nauwelijks een excuus.
Vervolgens het diner. We hebben gekozen voor het driegangenmenu, dat op zich mooi is en ook smaakvol en verzorgd. Echter een van ons heeft een koemelkallergie. Dit werd bij de reservering doorgegeven en bij het opgeven van de bestelling. De keuken zou er rekening mee houden.
Het voorafje ging goed, al was het vooral mooi (courgettebloem en gestoomde oesters) en viel de smaak enigzins tegen. Bij het hoofdgerecht (2 maal kabeljauw met langoustines en kreeftenjus) ontstond weer een probleem. De kabeljauw werd geserveerd op een aardappelpuree. Voor de zekerheid nagevraagd of daar echt geen lactose in zat. De puree bleek gemaakt met room en roomboter en ook de kreeftensaus bevatte roomboter. Daarop werd het bord mee terug genomen en werd er geruime tijd later een stukje kabeljauw met alleen groente en zonder saus geserveerd. In zijn originele versie (met kreeftensaus en langoustines) was het een mooi gerecht, nu erg kaal. Bovendien hebben we niet samen kunnen eten.
Voor het dessert hebben we aangegeven dat de kok maar met zijn creativiteit een lactosevrij iets op moest dienen. Dat werd vervolgens een dessert met aardbeien en mascarpone. De vraag hoe dat kon werd beantwoord met sorry, de kok dacht dat het glutenvrij moest zijn. Weer geruime tijd later kwam er vervolgens een mooi maar kaal bakje met aardbeien en frambozen.
De arme serveerster excuseerde zich en bood ons een kop koffie aan. Vanuit de keuken of de gerant niets gehoord.
Voor een restaurant met zo'n pretentie is de wijze waarop ze omgingen met het koemelkvrije dieet ver onder de maat en de wijze waarop genoegdoening aan de gasten werd gegeven is ook niet bepaald serieus. Kortom een slechte beurt. De mooie avond en de goede ambiance geen slechts beperkt genoegdoening
Dank voor uw feedback. We waarderen het dat u uw ervaring op schrift hebt gesteld. Wij nemen uw klacht erg serieus, des te meer omdat het noodzakelijk is dat wij al restaurant goed omgaan met bepaalde allergieën en intoleranties. Graag komen wij nader met u in contact om dit voorval te bespreken en samen tot een gepaste oplossing te komen. Zou u daarom uw telefoonnummer willen mailen naar a.smits@restaurant-beau.nl?

Reactie van proever:

Beau heeft dit prima opgelost en ons laten zien wel degelijk lekker lactosevrij te kunnen koken en daarbij ook de klant goed in het oog te houden. Afgelopen zaterdag waren we te gast bij Beau en hebben we op het prachtige terras genoten van een mooi menu zonder koemelk, maar met een heerlijke sashimi van tonijn en een goed glas chardonay op de juiste temperatuur. Als hoofdgerecht een goed stukje parelhoen met prachtige garnituur en een mooie pinot noir. Als dessert een verrukkelijke scroppino. Het eten was heerlijk, de gastvrouw bijzonder vriendelijk en betrokken en de entourage zoals verwacht. Kortom we hebben nu echt wat gevierd. De onvoldoendes uit onze eerder scoren verbleken en kunnen wat ons betreft worden omgezet naar een goed.

anf 2e reactie van restaurant:

Fijn om terug te lezen dat uw tweede bezoek aan Restaurant Beau naar tevredenheid was! Hopelijk tot een volgende keer.
Wesley H.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Enige weken al weer geleden aten mijn dochter en ik op het zomerterras.
Bediening was zeer beneden ieders verwachting. De ober vergat een karaf ijskoud water en bij het voorgerecht stokbrood met boter te serveren, waarvan wij normaal uitgaan dat je daar niet na een uur naar hoeft te vragen. Voorts vroeg de ober ongevraagd en zeer onbeschoft, of mijn dochter nog een rivella wilde. In Maastricht leer je, dat zoiets ongevraagd een doodzonde voor je servicewaardering van je restaurant zou zijn. Opdringerigheid hoort niet in een beetje restaurant op zo'n mooie locatie en ambiance. Ik had de tafel besproken en ik ben derhalve de betaler en die ober hoort de gastheer de vragen te stellen. Maar niet en passant ongevraagd terwijl er nog drank in haar glas zat. Dezelfde ober kwam eveneens ongevraagd zeer uitgebreid zijn verhaal over zijn horecaverleden doen. Hadden wij daar belangstelling voor? Neen! Provinciale matigheid op de keuken en het Beau decor na.
Bedankt voor uw recensie en feedback. We zullen uw opmerkingen bespreken met de desbetreffende medewerker. Hopelijk tot een volgende keer bij Restaurant Beau.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Gisteren ons huwelijksfeest gehouden in Beau .Zeer tevreden hierover .Het eten was lekker en de bediening was top .Proficiat aan het hele team .We hebben genoten !
Bedankt voor uw complimenten! We zullen deze doorgeven aan het team. We zien u graag nog eens terug in ons restaurant!
Wesley H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Op het terras in het late middagzonnetje ontspannen genoten van de nostalgische tijd van "Toen geluk nog heel gewoon was."
Boven het gemiddelde van wat Nijmegen op culinair en ambiance te bieden heeft.
Heel wat anders dan 'Broodje Adriaanse' in de binnenstad van weleer.
Om nog even helemaal de punt van onze helaas in verval geraakte beschaving op de i te zetten: Quote: "Wanneer heb je gegeten bij Restaurant Beau" lijkt mij een eenzijdige vrijpostigheid om uw gasten in deze tutoyeer stijl aan te spreken. Zo heeft u dat niet geleerd, en wij ook niet!
Kan beter!
Dank voor uw recensie. We zullen uw feedback intern bespreken. Graag tot een volgende keer bij Restaurant Beau!
FrederiekS .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Wát hebben wij genoten!!

Op maandagmiddag hebben wij een heerlijke lunch genuttigd op het terras van Restaurant Beau. We hebben ons deze middag laten verrassen door de Chef. Allereerst kregen wij een plank met een diversiteit aan overheerlijke visgerechten. Deze gerechten waren zeer gevarieerd en allen zeer fijn van smaak. Vervolgens kregen we als dessert een plank met verschillende chocolade-lekkernijen. Dit was wederom overheerlijk! Vooral het chocoladetaartje met vloeibare chocoladevulling was een fijne afsluiting. Wat wij bijzonder leuk vonden was dat één van de koks bij het uitserveren van de lunch de gerechten kwam toelichten. Dat geeft je als gast het gevoel dat ook de koks betrokken zijn bij de gasten en dat je je welkom voelt. De dame in de bediening was prettig en zeer gastvrij. Zij was fris, spontaan en professioneel. Tot slot de locatie: het statige pand en de fantastische ligging van het terras uitkijkend op het koetshuis. Prachtig! Met de muziek op de achtergrond, het heerlijke eten en de aangename bediening is het alsof je je in het buitenland waant. Het heeft onze verwachtingen overtroffen, dus daarom deze welverdiende score. Wij komen zeker terug!
Beste proever, hartelijk dank voor uw recensie. Fijn om te horen dat u heerlijk heeft genoten van uw lunch bij Restaurant Beau. We verwelkomen u graag nog eens in ons restaurant!
Tibert S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We waren er afgelopen weekend. het was restaurantweek. We zaten aan grote ronde tafels, daardoor zat iedereen wat verder van elkaar af, met als resultaat dat iedereen luider moest praten om elkaar te verstaan. Dit hebben wij als storend ervaren.

Omdat het restaurantweek was stond het menu vooraf vast.

Vooraf: crunchy zalm op tabouleh. Jammer dat de zalm gefrituurd was. Dit deed afbreuk aan het gerecht; het maakte een goedkope indruk; de combinatie van gefrituurde zalm met tabouleh vonden wij vreemd. De tabouleh met granny smith crème en gemarineerde courgette was daarentegen uitstekend.

Tussengerecht was een creme soep van op houtskool geroosterde groenten met pancetta. De soep was zeer matig (vlak) gekruid en had weinig smaak.

Hoofdgerecht was uitstekend: gegrilde wagyu steak met een terrine van paddenstoelen. Een tafelgenoot gaf vooraf aan dat hij de steak doorbakken wilde en maar bij het serveren bleek dat toch niet het geval. De steak werd met veel excuses terug naar de keuken genomen en toen deze uiteindelijk weer terugkwam was de rest van het gezelschap al klaar met het hoofdgerecht.

Nagerecht was tweeledig: de zwarte bessen cheesecake met mascarpone had geen sterke smaak, de smaak was erg flauw. Het citroensorbetijs daarentegen was uitstekend.

Al met al hebben we een gezellige avond gehad, maar we vinden wel dat het restaurant zijn goede reputatie op meerdere fronten niet waar heeft kunnen maken, helaas.

Als de service met betrekking tot de steak beter was geweest, was het cijfer voor de service ook hoger uitgevallen.
Beste proever, hartelijk dank voor uw kritische feedback. We zullen uw recensie meenemen in onze evaluatie. Hopelijk tot een volgende keer bij Restaurant Beau.
Anne Marie K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Met zakenrelaties gaan eten in dit restaurant vlak bij de Radbouduniversiteit. Mijn voorgerecht was noordzeekrab met black tiger garnalen en wasabi-panna cotta. Het was zoeken naar de krab, maar die bleek in een salade verwerkt te zijn. De wasabi panna cotta was verrassend lekker. Het hoofdgerecht was parelhoen met aardappelschuim en nogal veel linzen. Als nagerecht koos ik espressomouse en dat was een goede vervanger van de koffie.

Het bleek behoorlijk druk op woensdagavond en dat had lang wachten tot gevolg. Ook kostte het veel moeite om de aandacht van de bediening te trekken en tot slot werd een verkeerd nagerecht uitgeserveerd. Dit kan toch anders zou ik denken.
Hartelijk dank voor uw recensie en kritische feedback. We gaan uw recensie intern bespreken en hopen op deze manier dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. We hopen u nogmaals te verwelkomen bij Restaurant Beau zodat we u de service kunnen laten zien die de meeste gasten van ons gewend zijn!
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Leuke locatie in een park met prima parkeergelegenheid. Eenmaal binnen een zeer prettige ambiance met een warm interieur. De geserveerde lunch was goed verzorgd en smaakte prima. Alleen jammer dat de tijd tussen het bestellen en serveren van het voorgerecht erg lang was. Verder is het erg storend wanneer de telefoon zo overduidelijk in het restaurant te horen is.
Bedankt voor uw recensie! Prettig om te horen dat de lunch in smaak is gevallen. We zullen uw verbeterpunten intern bespreken. Graag tot een volgende keer!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Voorheen restaurant Brakkesteijn, nu restaurant Beau. De inrichting is flink op de shop genomen. Ik kreeg in eerste instantie het gevoeld dat ik qua inrichting in een 'sjiek' bordeel terecht was gekomen; veel rood pluche etc. Op zich is daar hier niks mis mee, het zorgt best voor een aangename sfeer. Ondanks al het pluche is het er bij drukte wel rumoerig.

Goed personeel maar ze lopen te hard en zijn soms wat vergeetachtig en 'vergeten' zaken worden niet op de eindrekening gecompenseerd, dus even opletten.

Beknopte menukaart met lekkere gerechten, goed en origineel van smaak en bijzonder fraai opgemaakt.

Als het wat meer mag kosten is dit ene goed adres.

Bedankt voor uw recensie. We zullen uw verbeterpunten wat betreft het personeel bespreken tijdens ons overleg. Graag tot een volgende keer bij Restaurant Beau!
Jettyklijnsma .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Goed gegeten. Ik koos voor de Chateaubriand. Daar kan veel mee misgaan. Dat was hier niet het geval. Heel goed stuk vlees. Uitstekend! Bediening verder prima. Ambiance ook.
Beste proever, bedankt voor uw recensie! Fijn dat de Chateaubriand u uitstekend is bevallen. We zien u graag nog eens terug bij Restaurant Beau!
Maarten F.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Ik lunchte zakelijk bij Beau. Ambiance is fantastisch, klassiek maar zeker niet kitsch, juist heel stijlvol en rijk "fin de siècle". Service is precies goed, hier weet men hoe het moet. En het eten, ik at de krokante zalm - een heel Japans getoonzet gerecht, precies goed gekruid, precies de juiste hoeveelheid. Aanbeveler!
Dank voor uw recensie! Fijn dat u zo te spreken bent over uw lunch bij Beau. We zien u graag nog eens terug!
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Heerlijk gegeten! Zowel gerechten met vlees als vegetarisch menu waren perfect. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Bijpassende wijn goed gekozen. Heerlijk dessert met witte chocolade en bramen. Service uitmuntend! In mooie serre gezeten met uitzicht op landgoed.
Dank voor uw recensie en complimenten. Graag zien we u binnenkort weer een keer terug!
Surfer .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Prima ervaring in een prachtige omgeving. Beau is gehuisvest in Chalet Brakkestein, aan de rand van het park. Wij zaten buiten met een schitterend uitzicht over het groen en het klassieke koetshuis. Binnen is het veel karakteristiek rood pluche en bladgoud, mooi als je van een rustieke sfeer houdt.

Het voorgerecht van coquilles in een wortel-kokoscrème was goed, hoewel de crème qua textuur toch echt het label 'soep' verdiend had. Echt gescoord werd er met het hoofdgerecht van mooi bereidde rode mul met kokkels. Gebalanceerde, rijke smaken. De wijnen waren prima. Het dessert was ook prima: lekker ijs met geweldige brosse witte chocoladepartjes.

De bediening was erg correct en behulpzaam, de gerechten kwamen echter echt iets te traag door, terwijl het niet druk was.
Dank voor uw recensie en complimenten! Uw opmerkingen zullen we bespreken en ter harte nemen. We zien u graag weer terug de volgende keer!
Confuscius .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Vanwege het verkrijgen van het artsendiploma van oudste dochter leek het ons leuk om dit, na de uitreiking, te vieren in restaurant Beau. Van te voren hadden we al telefonisch aangekondigd dat dit de reden van ons bezoek was en dat we graag met z'n twaalven in de salon zouden willen zitten (hierover is twee keer contact geweest) . Ook hadden we afgesproken te gaan voor een 3 gangenmenu, á 37,50 € waarbij per gang, uit meerdere gerechten gekozen kon worden. Medegedeeld werd dat dit, voor ieder, op een apart menukaartje zou worden gezet (prijs zou daarbij niet worden vermeld!). Bij binnenkomst werden wij naar de salon geleid, een mooie ruimte. Na het opnemen van de eerste drankjes werd medegedeeld dat er per gang gekozen kon worden uit twee gerechten. Dit was zo niet afgesproken en moest dus worden rechtgezet. Ook waren er geen aparte menukaartjes. Na excuses werd, ter compensatie, gezegd dat de koffie later gratis zou zijn. De eerste twee gangen werden redelijk vlot opgediend. Op het voorgerecht was niets aan te merken. Het hoofdgerecht, echter, werd wisselend ontvangen (deels goed, maar ook lauw, schubben op de vis, klein van omvang etc.). Wel kwam de bediening regelmatig vragen of alles naar wens was. Daarna was het erg lang wachten op het nagerecht. Van gelijktijdige opdiening was geen sprake. De hoofdpersoon (en nog iemand) werd daarbij zelfs overgeslagen/vergeten. Na het rondje koffie kwam er niemand meer en moesten we uiteindelijk zelf naar iemand op zoek gaan om te kunnen afrekenen. Hoewel er sprake was van een behoorlijke rekening was er niemand van de bediening die ons naar de uitgang begeleidde, wat wij wel zagen gebeuren bij andere gasten. Bij het later bekijken van de rekening zagen wij dat er toch één koffie, á 3,25 €, was afgerekend. Bij het vooraf bespreken hadden wij al aangegeven dat wij over zes maanden eventueel met de tweede afstuderende dochter zouden terugkomen, mits het ons allemaal zou zijn bevallen. Het moge duidelijk zijn dat hier geen sprake meer van kan zijn. De gerechten zijn flink aan de prijs bij een wisselende kwaliteit en pikant detail: de geserveerde huiswijn blijkt bij scannen met de smartphone niet meer waarde te zijn dan 2 € per fles. Een gemiste kans.