Restaurant Bavoort

Treekerweg 28 3832 GX Leusden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Bavoort

Bavoort ligt aan de rand van Landgoed den Treek in Leusden, een wit huis met rieten dak dat uit een sprookje lijkt te komen. Dion Gerrits is de chef en bereidt creatieve, Franse gerechten die kenmerkend zijn voor het huidige seizoen. In kleurig sfeerlicht staan hoge tafels met nette witte kleden. Voor groepen is er het achterterras, de tuinzalen of de Ierse pub.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Bavoort

Buslijn 82, 78
  • Kom je met de auto?
    Vanaf verkeersplein Hoevelaken richting Utrecht Afslag Leusden-Woudenberg(6) nemen: Leusden-Zuid / Woudenberg (N226) - N226 volgen. Na circa 1 km rechtsaf. Na circa 200 m. ligt restaurant Bavoort. Vanaf Arnhem of Utrecht via A12 Afslag Maarsbergen
  • : Gratis parkeren op eigen parkeerplaats, ruim plek voor 50 auto's

Dinsdag t/m Zondag geopend vanaf 11:00
- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:00

• Amex , Diners Club , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Mayke0904 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Echt mega lekker en gezellig gegeten. Goede/gastvrije bediening, mooie gerechten, lekkere wijn en een leuke sfeer. We komen zeker een keertje terug!
Shanna B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Het restaurant is mooi modern aangekleed. De carpaccio was heerlijk! Ook de bediening was super vriendelijk. Wij gaan hier zeker nog terug komen!
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Een sfeervolle omgeving met attente en professionele bediening. Het eten was een plaatje op het bord en daarbij smaakvol en heerlijk!
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Vanavond met een AHzegelactie gegeten. Fijn dat we uit de kaart een voor, hoofd en nagerecht konden kiezen, waarbij we van elke gang het duurste gerecht betaalden. Prima keuze uit verschillende gerechten. Vooafveen carpaccio. Goed, met misschien iets teveel truffelmayonaise waarin ik de flesjes van de Sligro meen te herkennen. Het voorgerecht van zacht gegaarde varkenswang was bijzonder goed, zacht gegaard en goed op smaak. De USA steak was prima, net als de eendenborst. Goed gebakken, mooi rosé. Maar ook hier vraag ik me af of de sauzen zelf gemaakt zijn, of kant en klaar. Bij het ijs was het zeker een kant en klare chocoladesaus. Op zich wel een gemiste kans. Zelf bereide sauzen kunnen zoveel lekkerder zijn en maken het verschil. Het bijgerecht, frietjes met een bakje gemengde sla, is niet bijzonder. Wel maakt het dat je meer dan genoeg hebt gegeten. De wijn, Salentein sauvignon en chardonnay was goed, net als de cava. De espresso macchiato na was prima, Al met al een goede prijs-kwaliteitverhouding. Overigens is de entourage best gezellig. Voldoende privacy doordat de tafels ruim staan opgesteld.
Edwin F.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Lekker gegeten, goed personeel, leuk restaurant. Kort geleden is dit restaurant overgenomen en sinds enkele dagen een nieuwe kaart. Zeker een aanrader.
Maartje V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Heerlijk gegeten hier! Het eten was prima in orde, vooral de zeebaars met beurre-blanc-saus was geweldig. Het bijpassende wijnarrangement paste inderdaad mooi bij de gerechten. Ook fijn: het bob-arrangement was ook echt halve glazen, zodat je niet alsnog enigszins tipsy de auto instapt. Bij het afrekenen vond ik de rekening een aangename verrassing: de prijs-prestatieverhouding was echt erg goed.

Als ik dan echt een minpuntje moet noemen (hey, ik blijf een Nederlander ;-), de - overigens fraaie - borden met een bobbeltjesstructuur eten wat minder prettig, juist door die structuur. Een mooi glad bord zou fijn zijn geweest.

Het is een groot restaurant, met verschillende delen die elk op een eigen manier zijn ingericht. Voor ieder wat wils lijkt me. Vreemd genoeg niet zo druk, misschien vanwege een woensdagavond. Kom op eters uit Leusden, Amersfoort en omgeving, op naar dit restaurant! Deze prijs-kwaliteitverhouding verdient veel meer klanten :-)
kave V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Een fijne locatie voor een mooi familiedineetje. En ze waren bijzonder attent; ik had vooraf melding gemaakt van de verjaardag van mijn dochter, dit werd heel feestelijk omgezet in een aangepast dessert. Bijzonder leuk gedaan. Een heel klein minpuntje, mijn mand wilde zijn vlees zo rood mogelijk, maar dat is niet gelukt, er bleven alleen wat vlekjes rose over. Maar al met al een plek om naartoe te gaan, bijvoorbeeld na eerst een fijne lange wandeling in de bossen te maken, die starten direct achter het restaurant! Of in de zomer lekker buiten...
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Onlangs voor de tweede keer hier gegeten. 3 gangen voor 31 euro. Lekkere wijn (Salentein). Heerlijk gegeten, creatieve kok.
Roelie J.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Mooie locatie. We waren met een groep van 28 personen. Op een laat moment nog afzeggers en daar werd flexibel mee omgegaan (niet meer berekend dan gasten aanwezig waren en ombouwen van tafels). Goede service, vriendelijk personeel en goed gegeten. Kortom een geslaagde avond!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Na een hernieuwde kennismaking op 2 september durfden we het hier wel opnieuw aan maar nu met 22 mensen tegelijk. Een hele toer voor de (vooral) witte brigade die qua planning haar zaken op een rijtje moet hebben en dat in een ultiem samenspel met de zwarte (leerling?)brigade. Wit is geslaagd maar zwart liet een aantal steekjes vallen.

De aangeklede borrel vooraf aan de grote tafels bij de bar was gezellig en na een uur verhuisden we naar de dinerzaal aan de voorzijde. Daar lagen de geprinte menu's met elk 3-gangen keurig voor de borden. De opname duurde te lang en het uitserveren van het voorgerecht kwam pas na 45 min. Dat kan echt beter. De carpaccio en de diamantbeef waren overwegend favoriet evenals de dame blanche als slotstuk. Alle gerechten werden achter elkaar creatief gepositioneerd uitgeserveerd en vielen bij iedereen toch wel in de smaak.

Ook bij deze groep zaten een aantal gasten die aangenaam verrast waren na de veel mindere ervaringen van de afgelopen jaren. Die zien de nieuwe eigenaar en zijn chef kok ook vast weer terug. De mooie ambiance, de strategische ligging en de ruime parkeergelegenheid dragen ook zeker hieraan bij.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Vriijdagavond met z'n vieren ons laten verrassen door het verrassingsmenu van de chef. Dat was een groot succes. Alle vier vonden we het erg lekker (makreel als voorgerecht en roodbaars als hoofdgerecht en een toetje van sinnasappelijs met chocolade mousse). Bediening en sfeer (het was bijna vol) waren ook prima. Verbetering: het verpakte lotuskoekje bij de koffie vervangen voor een echte bonbon of een banketbakkerskoekje. Dat zou meer in lijn zijn met de rest.
Jacqueline L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heerlijk geluncht. Snelle bediening, keurig jas opgehangen en we hadden een mooie rustige plek. Eten was top! Ik ga hier zeker vaker lunchen
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vijf jaar hadden we niet naar dit restaurant omgekeken en dat was niet zomaar. Dan word je toevallig op een overname plus een nieuwe chefkok gewezen en is je nieuwsgierigheid prompt gewekt. Dus op naar Restaurant Bavoort dat op een strategische en fraaie locatie is gelegen in het buitengebied van Leusden aan de weg van Amersfoort naar Woudenberg. Plenty parkeerruimte dus geen parkeermeter, ook een pluspunt.
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en naar onze gereserveerde tafel voor twee geleid. Het was op dat moment 18.30 maar een uur later zat het behoorlijk vol. Met een huidige, gemiddelde Iens-waardering van 8.6 dus niet zo verwonderlijk. Het interieur vonden wij zeer smaakvol en de gevarieerde tafels stonden voldoende uit elkaar. Ook een lange bar met barkrukken en twee lange tafels enerzijds en halfronde zithoeken anderzijds vielen ons op.

Wij gingen voor het 3-gangen Bavoortmenu a € 29,00. Als je e.e.a. los bestelt, zit je zo op € 40,00. Er zijn ook 3-, 4- en 5 gangen verrassingsmenu's van de chef die tussen € 35 en € 45 vallen. De start was veelbelovend: een heerlijke vitello tonato en een rode mul, fantasierijk opgediend! Het hoofdgerecht werd een zeebaarsfilet met een paar groenteblokjes en frites plus een roodbaarsfilet met garnalenjus en roseval aardappelschijfjes. Prachtig gecomponeerd en zeer smakelijk evenals het glas mooie witte huiswijn. Een minpunt ook hier weer is de grootte van de portie van beide filets, dat kan toch wel wat meer zijn! Het dessert bestond uit een fraaie creatie van mango met roomijs van pistache, een leuke presentatie op een leisteenbord.

De jonge bediening en de aandacht van de nieuwe eigenaar waren goed verzorgd en de afstemming met de keuken idem. Daar staat nu een nieuwe chefkok die met zijn team het vak beheerst en begrijpt hoe klanten met een tevreden gevoel huiswaarts willen gaan. En liefst ook terugkeren. Wij tenminste wel! Als het hoofdgerecht wat ruimer was bemeten, was de gegeven 8 zeker een 9 geworden. Al met al een warme aanbeveling voor fijnproevers!
mechteld K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Decor is altijd een kwestie van smaak. Geef daarom een ruim voldoende.
Mijn gaste genoot van een mooie Ceasar salade en ik ben voor de beefburger gegaan. Beide gerechten met zorg bereid en heel smakelijk. Beefburger was van een echte goede kwaliteit vlees!!
Salentein witte wijn heel lekker. Wel wat aan de prijzige kant.
Service uitstekend. Geen moeite te veel. Parasol, en niet alleen voor ons, werd voor ieders wens perfect neergezet.
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Op verwijzing van een stel dat hun vijftigste huwelijksjubileum er had gevierd. Mooi restaurant. Sfeervol ingericht. Verschillende soorten tafels en stoelen. Zelfs rode ronde banken.
Eten was erg smaakvol. Mooi opgemaakt ook. De 'Dame Blanche' nieuwe stijl is absolute aanrader.
Opvallend: behalve advies over de wijn, ook over het bier.
De bijgerechten bij het driegangenmenu zijn relatief het minst bijzonder.
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gisteravond een driegangen verrassingsmenu van de chef gegeten. Wat was dat heerlijk!
Vooraf een combinatiegerecht van steak tartaar en kalfspastrami afgemaakt met truffel mayonaise en tomaten chutney. Om je vingers bij af te likken! Gevolgd door een gebakken dorade op een bedje van risotto. Ook heerlijk. Daarna een zalig stuk rundvlees (ik kom even niet op de naam), rood geserveerd met een stevige bite en rode volle saus. Aangekleed met een mousseline van raap, en enkele andere heerlijk smakende extraatjes. Met als bijgerecht nog frietjes met zelfgemaakte mayonaise en een salade met frisse doppertjes. Als afsluiter een kaasplankje met 5 echt lekkere kazen met dadelchutney geserveerd met een glas dessertwijn. We hebben een TOP avond gehad. Perfecte service. Een echt goede huiswijn. En dat alles voor een hele normale prijs zeker voor de kwaliteit die je krijgt. (wij krijgen daarbij nog korting ook ivm een kortingskaart, dus dat is helemaal leuk). Bavoort wij komen vaker terug!
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vanavond een fantastisch hoofdgerecht gegeten met heerlijke frisse doperwtsalade (met geheim ingrediënt). Aardige, attente bediening en lekkere wijn maakten dit snelle bezoek compleet!
MaureenV .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Sinds een aantal weken heeft Bavoort een nieuwe eigenaar, een nieuwe kok en dat is goed te merken! Van wat 'matig' was, is nu gestegen naar 'zeer goed'. Ik heb hier nu twee keer gegeten, en het was ronduit voortreffelijk. Zowel de smaakpapillen als de ogen genoten. Originele gerechten en prachtig opgemaakt. Het restaurant heeft een nieuw concept: het Bavoort-menu, waarbij je de drie gangen "a la carte" kunt kiezen, plus een bijgerecht. En dat voor 29 euro. Belangrijker dan de prijs vind ik de kwaliteit en de ambiance, en beide zijn prima in orde!Complimenten aan de nieuwe eigenaar!
Martiene D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Met de broers en zussen heerlijk gegeten
Mooi rustig plekje in de serre
3 gangen diner was heel goed
Geen grote porties maar met zorg klaargemaakt en zowel voor,hoofd en nagerecht echt heerlijk
Wij hebben er van genoten!
HansFr .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Heerlijk geluncht bij Bavoort! Als voorgerecht heerlijke gemarineerde asperges met een zachte Italiaanse parmaham. Het geheel was prachtig opgemaakt, een lust voor het oog! Daarna ieder een zeer goed gevulde en gevarieerde vis-maaltijdsalade. Dit alles onder het genot van een perfect glas witte wijn. Bij de eerste gang een wijn die speciaal geselecteerd was bij de asperges, bij de 2e gang een lekkere Salentein.
Ik kom hier altijd graag en blijf zeker komen. De entourage is sowieso top!