Restaurant Batelaan

Hooftstraat 97 2406 GE Alphen aan den Rijn Nederland Kaart
31-620232205

Over het restaurant Restaurant Batelaan

Het leukste pop-up restaurant

Van dit soort gezellige pop-up restaurants mogen er meer zijn! Batelaan in Alphen aan den Rijn scoorde hoge ogen met hun prachtige initiatief. Mini-keukentje en mini-apparatuur, maar oh oh oh wat een heerlijke gerechten die hier op tafel worden getoverd! De keuze is beperkt, maar dat zorgt wel voor de garantie dat je hier met kakelverse producten te maken hebt. Kies er een mooie wijn bij en jouw avond is compleet!

Meer informatie over restaurant Restaurant Batelaan

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag vanaf 17:00

Albert V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De toppers van het januari menu zijn de patrijs en het toetje. De canard is lekker door de saus. De sfeer is losjes maar professioneel. Wij hadden een wijn arrangement dat het menu perfect aanvulde.
ReiniervdMonde .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Uitstekend gegeten! Vis van de dag was een perfecte zeebaarsfilet, vooraf genoten van de prijswinnende steak tartare. Super!
ReiniervdMonde .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten, echt topkwaliteit die eruit springt tussen het brede all-you-can-eat-aanbod en de 'good old' toppers die er al jaren zijn. Vis van de dag was een uitstekende zeebaarsfilet, vooraf de befaamde steak tartare en de kaviaar van zalm, salami en aubergine. Super! Kaas van de wagen en het Italiaans dessert evenals de andere gangen voorzien van prima keuze aan bijpassende wijnen. Alle buiten de geijkte en gebaande paden, een zeer positieve verrassing! Al met al een aanrader, eten op niveau op een weer eens wat andere plek. Jammer dat je gaat stoppen Peter, wat moet de Alphense horeca zonder jou! Succes
Ine S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
van de 5 schamele franse mosseltjes als voorgerecht waren er bij mijn partner 3 niet goed en bij mij 1 verschrompeld. Chef kwam aan tafel en de mededeling was dat hij ze er wel uitgehaald zou hebben maar ja de jongen in de keuken niet. Dat kon gebeuren. Zeer zwak, als chef ben jij zelf verantwoordelijk voor wat er de keuken uitgaat. Misschien een nieuw en dan wel goed voorgerechtje????. Jammer dat er niets gecompenseerd werd.
Overige gerechten waren niet erg bijzonder. Groente dreef in een drab zoete saus.
De friandises voor bij de koffie (die we nog niet besteld hadden) werden al op tafel gezet tussen ons bordje kaas waar we net aan begonnen waren. Wilde de chef misschien snel naar huis? Erg jammer want we hadden ons verheugd op een gezellig avondje uit. Niet voor herhaling vatbaar.
wout K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Zaterdagavond, de zaak van Batelaan goed gevuld, gezellig sfeertje, wijntje met zelfgebakken brood en olijven vooraf, smaakt goed. De charcuterie schotel komt dan en is voortreffelijk, daarna het pronkstuk van de chef zijn cote de Boeuf, onbegrijpelijk hoe hij dit stuk vlees zo lekker klaar kan maken, daarna een dessert dat prima smaakte en koffie toe. En de prijzen vallen erg mee, binnenkort komen we nog een keer dat is zeker.
Wouter .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
In dit restaurant snappen ze wat gastvrijheid is, de klant staat centraal. Zowel huisgemaakt brood, water en patisserie achteraf zijn van het huis. Eten keer op keer voortreffelijk. Kok Peter verteld graag over zijn gerechten. Een plezier om hier keer op keer te komen.
Marion D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Echt super gegeten bij dit restaurant! En ook lekker wijntje erbij. Keuze uit 2 menu's, onderling uitwisselbaar, en signature dishes. De steak tartaar is geweldig! Jammer dat ze in de zomer op de golfbaan zitten, toch een heel andere uitstraling. Volgende winterperiode hopen we weer te gaan.
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Fantastische ervaring bij dit "pop-up"restaurant. Ik ging, gezien de uitstraling van de buitenkant, met gemengde gevoelens naar binnen maar dit is een absolute aanrader voor een ieder die houdt van een geweldige combinatie van de gerechten en verrassende wijnen. Wij waren er in de zgn. restaurantweek, beetje bang dat het menu zou lijden onder de lage tarieven maar niets is minder waar. Zelf moet ik mij helaas houden aan een glutenvrij dieet maar ook dat was geen probleem, ook trouwens het eerste restaurant waar ze begrijpen dat een glutenvrij brood echt 100 keer lekkerder is als je het even roostert. Bij ieder gerecht of wijn een zeer vriendelijke en professionele uitleg. Wat een aanwinst voor Alphen aan den Rijn, gelukkig de hele zomer weer te bezoeken op de golfbaan. Chapeau !!
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Leuk idee, dit pop-up restaurant! Open tot begin april, daarna kookt deze prima chef weer in zijn 'vaste restaurant' op de golfclub (ook vrij toegankelijk voor allen). Keuze uit 2 menu's, vrij onderling te combineren + een paar specials, waaronder de uitstekende, prijswinnende steak tartare. Fantastische kaaskar ook! Prima bedienend personeel, heel leuk dat de kok nog even zelf langskomt, gezellige ambiance met voldoende privacy. Zelden zo'n goede restaurantervaring gehad in Alphen! (Let wel op: navigatiesystemen hebben het moeilijk, want 1 van de 2 bruggen ligt er voorlopig nog uit! Wij hebben ons uiteindelijk telefonisch moeten laten begeleiden...)
Gonny L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Vanavond gegeten bij Restaurant Batelaan, een absolute aanrader! Heerlijk eten, je proeft de liefde voor het vak en vakmanschap! De huiswijn is uitstekend, en je kan ook glazen uit het wijn arrangement kiezen, zou ik ook aanraden en laat je informeren, de heren weten waar ze over praten! Bediening was TOP! Wat een heerlijke gezellige, aangename verrassing zo op de donderdagavond! Snel weer reserveren want over een maandje zijn ze weer weg... Pop-up!
wout K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Leuk, dit pop up restaurant. Dat de chef goed kon koken wisten we wel, maar hier overtrof hij zichzelf. Men kan kiezen uit drie menu's, maar het komt erop neer dat men ook spijzen uit een ander menu kan kiezen. De huiswijn is uitstekend, maar men kan ook glazen uit het wijn arrangement kiezen. Lekker soepel, zoals het hoort in een goed restaurant. Een fles kraanwater standaard gratis, Prima! Heerlijke cantherellen soep gegeten, ook de cote de boeuf die ik deelde met mijn vrouw was superieur. Toe een dessert met diverse soorten Italiaans ijs, was een beetje aan de erg zoete kant. Prijs kwaliteit zeer goed. Probeer maar snel eens want binnenkort sluit het restaurant weer.
Robbert-Kees B.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk gegeten! Vooraf voortreffelijke oesters waarna we verder gingen met de vis met een bouillabaisse welke de herinneringen van de Franse Rivièra bovenbracht en waarvoor we zeker weer een keer terug komen. Als hoofdgerecht hebben we de cotè du boeuf genomen. Echt een aanrader en wat ons betreft mag Batelaan na de pop-up periode zich zeker permanent vestigen in Alphen . Het is een aanwinst voor het dorp.
Joshua K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zaterdag heerlijk gegeten bij de Batelaan.
We hebben het 4 gangen Noord Menu genomen, goed verzorgd en heerlijke gerechten.
De service in dit restaurant is erg goed, professioneel en persoonlijk.
Als je lekker een avondje uit eten wil in Alphen aan den Rijn moet je zeker hierheen voordat het pop-up restaurant eind maart weer weg is!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Dit pop up restaurant is een welkome bijdrage aan de horeca in Alphen aan den Rijn.
Prima sfeer, uitstekend eten. Prima prijs/kwaliteit verhouding.
Bediening terughoudend, maar met aandacht.
Aanrader!!!!
Stolk R.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wat een geweldig restaurant! Ik heb in tijden niet zo lekker gegeten. Goede porties, verfijnd, verrassend. Prima huiswijn, gratis water, werd steeds aangevuld. De bediening was prettig op afstand maar zeer vriendelijk en kundig. De chef kwam ook even informeren of alles naar wens was. Klasse. Alle tafels bezet dus gezellig druk maar wel een soort huiskamergevoel. Enig puntje van kritiek: het was wat warm binnen en de afzuiging in de keuken zou beter kunnen. Ik raad iedereen dit restaurant aan, klein of iets groter gezelschap, maakt niet uit. Heerlijke avond uit!
kimsie .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wat een gezellig pop up restaurant. Je zit alsof je in een woonkamer zit! Het eten is heel erg lekker en mooi opgemaakt op het bord. Over de smaken zijn duidelijk nagedacht en ook over de wijnen die erbij worden geserveerd. Over elk gerecht en over elk wijntje krijg je een duidelijke uitleg wat het is. Super dus!
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Ik heerlijk gegeten en genoten van een mooi wijn arrangement met een zeer goede en attente bediening dia alles mooi aan elkaar praten perfecte avond gehad
Marijn Theo B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De voorgevel is niet aantrekkelijk en dat is in stijl met het concept. Leuk dat dit restaurant wat ons betreft in een dikke maand het beste restaurant van Alphen is geworden (en zonder opsmuk). Goed en betrokken personeel dat bij elk gerecht/ drank uitgebreide uitleg kan geven. Geheel gaf een zeer goed gevoel.
Wist niet dat het restaurant 'onderdeel' vorm van het restaurant bij het golfterrein. We gaan er zeker nog een keer heen.
Clarie B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Pop-up Batelaan! Lastig kiezen uit de mooie gerechten op de menukaart. Maar gelukt, met een mooi wijnarrangement. Ook de bediening was weer goed, dus Bob bedankt voor een geslaagde avond!
Markstobbelaar .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Oke, hier moet je dus geweest zijn.
Fantastische gerechten die gemaakt worden in een heel klein (open) keukentje. De gerechten zijn stuk voor stuk fantastisch! Een 4 gangendiner voor slechts 35 euro genomen en ik heb werkelijk geen minpuntje kunnen ontdekken. Roodbaars,konijn, eton mess en een van de signatuurgerechten waren allen geweldig. Tel hier de leuke bediening, uitleg van de kok aan tafel en het leuke wijnarrangement bij op en je weet dat je hier een keer moet eten.
Goed, de aankleding is miniem, maar zeker goed genoeg voor een dikke 8 (al is het alleen al voor de leuke verlichting)