Restaurant Bar1900

Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Super fijn eetcafé in de Watergraafsmeer. Ik heb er niet gegeten, maar we hadden er een verjaardagsborrel. Alles was goed verzorgd. Super vriendelijke en attente bediening die ook nog even met een taartje met vuurwerk voor de jarige naar tafel kwamen. Taartje van de zaak! Bedankt voor de gezellige avond en tot snel!
Beste Saskia,

Leuk dat je 1900 hebt uitgekozen voor je verjaardag. Leuke groep mensen! Leuk als je ook eens komt eten :) Is heerlijk met een zonnetje erbij op het terras.

tot snel, hartelijke groet,

Ron S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Regelmatig eten we hier. De salades zijn heerlijk en de dagmenu's verrassen ook vaak.
Per ongeluk geen saldo op mijn rekening. Geen probleem konden zo gaan. Wel gelijk teruggegaan om te betalen, maar zo vaak komen we er ook weer niet dat ze ons kennen.
Beste Ron,

Wat leuk om te horen dat het allemaal zo naar wens is! De volgende keer zullen we ons best doen jullie te herkennen ;) En kan een keer gebeuren ('geen saldo') Geen probleem natuurlijk!

Tot snel weer,

hartelijk groet, team1900
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Soort eetcafe op mooie locatie. Met ook een aardige keuken (beter dan je mag verwachten voor een eetcafe, vandaar ook de naam brasserie denk ik). Salade uitstekend met echt mals kipfilet erin wat een serieuze maaltijdsalade mag worden genoemd.
Voor kinderen op maat en wens een specifiek menu. Wat echter vooral opvalt is de topservice hier. Bediening met een lach, lopen hard maar geven heel veel service.
Beste Goldies,

Leuk om te horen dat het nog steeds allemaal naar wens is! Goed om te horen dat we zo'n enthousiasme uitstralen :) Daarnaast is ook het eten belangrijk natuurlijk dus ook goed om te horen dat dat naar wens is. Graag weer tot een volgende keer.

hartelijke groet,

Tim D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Misschien wel de lekkerste hamburger van Amsterdam, heerlijk vlees en goed groot. Lekkere friet erbij genomen. Geweldige ligging aan een plein. Het personeel mag alleen wel een beetje vriendelijker.
Beste Tim,

Goed om te horen dat we zo'n goede burger op de kaart hebben! De andere gerechten op de kaart zijn zeker ook eens de moeite om te proberen vinden wij. Jammer om te horen dat het personeel niet helemaal in goede doen was :( Service en vrolijkheid is voor ons erg belangrijk en we proberen dit dan ook altijd uit te stralen naar de gasten toe. Ik hoop dat we bij je volgende bezoek wel een lach op ons en op jou gezicht kunnen krijgen! Graag tot een volgende keer! hartelijke groet, Team1900
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het is een prima en gezellig buurt restaurant, prettige kaart waar vaak genoeg gewisseld wordt. De classics zijn eigenlijk geen classics en zouden wat mij betreft wel eens mogen veranderen. Hartelijke ontvangst altijd en prima wijntjes
Beste Grytsje,

Goed om te horen dat u hier graag langskomt. Toevallig waren wij ook al tot de conclusie gekomen dat 'Classics' niet echt de juiste term was voor de gerechten. We hebben onze kaart daarom een tikkeltje aangepast. We zijn benieuwd wat u vind van de nieuwe kaart. Graag tot snel!

met hartelijke groet,

Bart H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Hier kun je heerlijk eten! Voor de lunch had ik de pulled pork. Heerlijk!!! Een goede dikke boterham en een flinke portie pulled pork, zo lekker met van die knapperige randjes:-) De garnering van pea-sprouts en radijsjes pasten er goed bij. De salade van mijn tafelgenoot was volgens hem ook spot on. Op woensdag kun je hier als diner een dag hap voor EUR 10,- eten. Dat wil ik binnenkort echt ook proberen. Om te borrelen is dit ook een leuke plek. Hier komen geen toeristen, maar hoofdzakelijk de leuke en vriendelijke buurtbewoners van de Linnaeusparkweg vermoed ik. De meeste personen van de bediening zijn aardig en behulpzaam, sportief gekleed, geen poespas. Er loopt alleen iemand in de bediening (ik vermoed een teamleider of iets dergelijks) die nogal zenuwachtig heen en weer liep, en een wat norse uitstraling en toon heeft, ik werd er een beetje onrustig van. Maar overall een absolute aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een leuke zaak op een leuk pleintje in een mij volkomen onbekend deel van Amsterdam. Mijn lunch bestond uit een gebonden aspergesoep en het bruidbrood met een salade van gerookte makreel. De soep met zowel groene als witte asperges was erg lekker en dat gold ook voor het brood met de makreelsalade. De porties hadden wat mij betreft iets groter gemogen, bijvoorbeeld door een stukje brood bij de soep te serveren. De bediening was prima: vriendelijk en snel.
Beste Pyotr,
Fijn dat u zo lekker bij ons gegeten heeft. Met deze mooie zonnige dagen is het heerlijk genieten op ons terras. We proberen onze gerechten juist eigenlijk wel een goede proportie mee te geven, jammer dat dit bij u niet is gelukt. Het stukje brood serveren we nu bij de soep, goed idee! U mag daar uiteraard ook ter plekke om vragen.
Graag tot ziens.

Ruth Bolt .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Prima eten. Goede hamburger, heerlijke geroosterde groente. De bediening is bepaald on-Amsterdams. Oprechte vriendelijkheid, attent en snel.
Beste Ruth,

Fijn dat alles naar wens was. Uiteraard proberen we met het hele team, en een glimlach, het iedereen zo goed mogelijk naar zijn zin te maken. Hopelijk zien we u binnenkort weer eens terug, wellicht op het terras met lekker weer?

Tot snel dan? groetjes team1900
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
We hebben hier met 4 personen van 7 tot bijna 11u gezeten! Broodje vooraf (wel te weinig brood t.o.v. de lekkere dipjes) en daarna alle vier de sukadeburger. Erg lekker en dat voor maar 10 euro! Uiteindelijk toch ook nog een dessert genomen. Hapje cheesecake geproefd van mijn tafelgenoot, was erg lekker. De chocolade proeverij was lekker maar ik als chocoladeliefhebber was een klein beetje teleurgesteld toen het vooral witte chocolade bleek te zijn :). Aardige bediening! Kortom, leuke avond.
Beste Jaxs,

Goed om te horen dat jullie een leuke avond hebben gehad! Om een extra broodje vragen mag altijd hoor ;) Bedankt voor je feedback! Als kritische chocoladeliefhebber kunnen we dan misschien ook van jou leren! Begin april starten we weer met een nieuwe kaart, wellicht tijd om dan een nieuw dessert te komen proeven? De 'Joet' op woensdag is er natuurlijk ook nog altijd.

tot snel! team1900
Arm .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Lekker bier van de tap, : Dodo en goede Pinot Grigio wijn, een behoorlijk glas. De lunchkaart is klein maar wel verrassend.Ik had zuurdesem brood met guaquemole, hete kip, jalepeno, sla, nacho's en zure room..leek me een beetje een vreemde combinatie maar het smaakte erg lekker. Partner had de garnalenkroketten 3, maar die waren erg zout, jammer.
Gratis parkeren op zondag. vriendelijke bediening.
Beste Arm,

We zijn blij te horen dat het ' verrassende' broodje goed smaakte. Jammer van de garnalenkroketten! We waren op dat moment net gestart met een nieuwe leverancier, als proef. En u heeft er destijds inderdaad gelijk in gehad. We zijn daar zelf ook achter gekomen. Het bedrijf heeft het receptuur ook aangepast en het resultaat is hier enorm in verbeterd. Hopelijk is de klacht op dat moment goed opgelost. Hopelijk mogen we u binnenkort wederom ontvangen en verrassen met de nieuwe kaart, die vanaf begin april start.

groetjes team1900
Marianne_54 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Vanavond voor de vijfde keer hier gegeten sinds de nieuwe eigenaar. Zoals de voorgaande keren helemaal top! Vanavond o.a. krokante softshell crab gegeten. Een aanrader! Oprecht vriendelijke bediening en voel me écht welkom.
Beste Marianne,

Wat een leuke reactie om te lezen! Dank voor de complimenten.

U bent natuurlijk ook altijd van harte welkom en we zijn blij dat we dat ook uitstralen. Over 2 weken hebben we weer een aantal lekkere nieuwe gerechten op de kaart.

Tot de volgende keer

Mathil .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Heerlijke black angus hamburger gegeten bij Bar 1900 geserveerd op een zeer originele manier in een kistje. Gezellige sfeervolle zaak. Perfecte bediening ik kom zeker nog een keertje terug!
Beste Mathil,

Goed om te horen dat je zo lekker bij ons hebt gegeten. Inmiddels al weer eens teruggewenst? Begin april starten we weer met een nieuwe kaart. Maar natuurlijk wel met de vertrouwde hamburger in het houten kistje.

tot snel Team1900
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
restaurant 1900 is een ritje naar de Watergraafsmeer, meer dan waard! De roastbeef en de uiensoep waren heerlijk. Ook de hoofdgerechten, die mij eerst wat minder aanspraken waren erg lekker! De kaart is niet heel uitgebreid maar de kwaliteit is heel goed en er is nog een maandmenu buiten de kaart om. Keuze genoeg! Ook zijn twee voorgerechten als maaltijdsalade te krijgen. De sfeer in het restaurant is heel prettig. Zeker een aanrader!
Beste Ron,

Fijn om te horen dat u het zo naar uw zin heeft gehad bij ons. We zijn blij te horen dat er zowel lovende woorden zijn over het eten als de sfeer, minstens zo belangrijk.
We zijn afgelopen woensdag weer gestart met een vernieuwde kaart. We zien u graag terug in 2016 (of dit jaar nog natuurlijk!)
Annepeters .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Gisteren geluncht bij 1900. Het eten was erg lekker! Verder vond ik de sfeer en de bediening ook heel goed en gezellig. Aardige mensen ie hart voor de zaak hebben.
Bedankt voor uw positieve recensie. Ik zal het doorgeven aan het team. Graag tot ziens bij 1900!
Simeon K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
1900 is een halfjaar geleden van eigenaar gewisseld. Er staat nu een gemotiveerd, vakkundig team zijn uiterste best te doen om het de gasten naar de zin te maken, en daar slagen ze bijzonder goed in. Zoiets als dit is zeldzaam in Amsterdam, zo goed eten op dit niveau in zo'n leuke sfeer, voor een heel schappelijke prijs. Wij waren met zijn vieren en alles was heerlijk. Mijn everzwijnfilet met pastinaak was perfect op smaak en mooi rosé, de ravioli met pompoen, gorgonzola en hazelnoot fantastisch in balans en dat gold ook voor de andere gerechten. Deze kok weet heel goed wat hij doet. Enige minpunt was de keuze in witte wijn per glas (chardonnay of sauvignon). We hadden nu te weinig tijd voor een uitgebreide maaltijd maar komen zeker terug, liever vandaag dan morgen!
Van deze recensie worden wij helemaal vrolijk! :-)
De everzwijn hebben we inmiddels vervangen voor een nieuwe special: eendenborstfilet met krokant van eendenbout, winterse groenten en en heeeerlijke specerijenjus. We hebben inmiddels wat meer witte wijnen open staan dan alleen de huiswijnen. Op dit moment bijvoorbeeld een Pinot Grigio en een Verdejo. De bediening weet u hier meer over te vertellen. Tot de volgende keer!
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Voor het eerst hapje gegeten hier sinds nieuwe eigenaar. Service is goed, de kaart is niet heel uitgebreid, maar keuze voldoende, eten is prima en prijs/kwaliteit goed. Leuk buurt restaurantje op een prachtige plek in Watergraafsmeer.
Thanks Danielle. We hebben inderdaad een wat kleinere kaart en deze wisselen we regelmatig om het ook voor onze vaste gasten spannend te houden en om goed in te kunnen spelen op het seizoen. We zien je graag weer terug. :)
Groet,
Team 1900
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Gister heb ik hier met z'n tweeën gegeten. We kwamen rond 8 uur binnen en het was rustig. Personeel was erg vriendelijk en informeel. De kaart is niet heel groot maar wel gevarieerd. Wij kozen voor de kalfssukade en de zalm. I.v.m. een levensbedreigende noten- en pinda allergie vroegen wij om een allergenen lijst. Deze was er nog niet maar de kok kwam bij ons aan de tafel met uitleg. Je wordt hier dus absoluut serieus genomen mocht te een ernstige voedselallergie hebben. Het eten was smaakvol, de porties precies goed en de wijn die we bestelde ook prima! Voor twee maal een hoofdgerecht, twee losse drankjes en een fles wijn rekenden we 69 euro af. Een aanrader door de goed prijs-kwaliteit verhouding, de gezellige sfeer en het zeer behulpzame en professionele personeel.
Bedankt voor de positieve recensie. We nemen een voedselallergie uiteraard erg serieus en we zullen dit in de toekomst ook zeker blijven doen. Ook is het fijn om te horen dat de prijs-kwaliteit verhouding naar wens was. We zien u graag terug bij 1900!
Johannes S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Gisteren voor het eerst weer gegeten bij 1900 in Amsterdam oost na een teleurstellend dinner een tijd geleden. Een nieuwe eigenaar; wat een verademing!! Eten was top; bediening enorm vriendelijk en altijd in de buurt, spontaan en oprecht; uitzonderlijk in Amsterdam. 1900 staat weer hoog op ons lijstje voor even snel lekker eten of een drankje doen om de laatste zonnenstralen aan het prachtige plein mee te pikken. Een echte aanrader!! Gelukkig weer.
Wat een leuke reactie! Ondanks dat de meeste zonnestralen inmiddels zijn verdwenen is het mooie plein ook vanuit binnen goed te aanschouwen en met een lekker hapje van de nieuwe menukaart erbij is het helemaal genieten. We zien u graag terug!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Enorme verbetering tov vorige zaak. Bediening vriendelijk, goed gehumeurd en snel. Houden in de gaten of het water op is en vullen dan gewoon bij. Komen tussendoor vragen of alles naar wens is etc. Kortom een verademing. Eten was lekker, niet speciaal, hoort ook bij de uitstraling. Prijzen zijn wel hoog (te hoog naar mijn mening).
Bedankt voor uw recensie. We zijn erg blij om te horen dat u het naar uw zin heeft gehad! We doen altijd ons best om lekkere maar ook betaalbare gerechten aan te bieden. En om nog scherper te zijn qua prijs koken onze chefs iedere woensdag een heerlijk hoofdgerecht dat slechts voor EUR 10,- kost. Wij verwelkomen u dan ook graag!
Met vriendelijke groet,
Team 1900
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Wij (oudjes maar ook oude getrouwen) vierden met onze familie ons huwelijk bij 1900. Wat een heerlijke koffielekkernijen, wat een lekkere cava, wat een heerlijke lunch en wat een eer om door sander zelf gefeliciteerd te worden. Het mag duidelijk zijn wij zijn erg blij met 'ons' cafe op de hoek!
Auke, Sander, lieve bediening : TOP!
Beste Marijke,

Het was een eer om jullie locatie te zijn voor zo'n mooie dag. Wij zijn blij dat het zo goed is bevallen en jullie 's avonds zelfs nog even een afzakkertje kwamen nuttigen. Met hattelijke groet, Team van jullie 1900