Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden)

Stationsweg 4 8911 AG Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden)

Groots tafelen met kleine gerechten

Leeuwarden heeft een unieke manier van tafelen gepresenteerd. Vanaf 14 februari heeft Van Buren een menukaart die volledig bestaat uit kleine gerechten! Soms is het gewoon lastig om te kiezen, omdat je alles wil proeven. Van Buren maakt het makkelijk voor je en serveert al haar gerechten daarom ook in kleine porties. Maak er een waar proeverij van en probeer de vele seizoens- en streekgebonden gerechten.

Meer informatie over restaurant Restaurant & Bar Van Buren (Oranje Hotel Leeuwarden - Hampshire Eden)

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Fabio V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten met onze dochter van 4. Carpaccio, mosterdsoep, plate kibbeling, kogelbiefstuk, kalfsrib eye. Top bediening, hele vriendelijke mensen!
Michelle H.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Via AH 2e uitje gratis een high tea voor twee personen gedaan. We waren er op een zaterdagmiddag 12.30, verder zat er niemand in het restaurant. We kregen twee kleine etagères met hapjes. Behalve de simpele sandwiches met komkommer en kipfilet was er helemaal niets zelf gemaakt en kwam alles rechtstreeks uit de supermarkt verpakking/magnetron. Het stukje brownie en de mini cakejes waren gortdroog, de quiche was lauwwarm. De garnalen in whiskeycocktailsaus (overigens een heel rare combi bij de rest van de high tea) kwamen direct uit de vriezer want ze waren ijskoud evenals de soesjes die nog half bevroren waren. Daarnaast kregen we 1 kannetje heet water en moesten we het volgende kannetje zelf gaan halen bij de bar, omdat er verder niemand naar ons omkeek.. De vooraf bekende 8,1 van dit restaurant heeft het bij ons dan ook totaal niet gehaald. Wellicht is het diner beter, maar ik zou niet aanraden een high tea hier te doen; de prijs-kwaliteit verhouding is totaal uit verhouding.
Joost-Dirk .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, mooie combinaties in wijn en spijs erg genoten van de gastvrijheid. Goed gebakken zalm en mooi op gemaakte borden.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Voldoende keus bij AH-menu. Voorgerecht met pompoen was wel erg weinig en klopte niet helemaal met de beschrijving, maar alles was verder heel lekker.
janny O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Een mooi 3 gangen keuze menu met vis, vlees of vegetarisch. Goed verzorgd en een prachtige open wijnen per glas. Prettige bediening.
Yvette J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
We werden in een apart hoekje gezet waar meerdere gasten zaten die aan de restaurantactie meededen.
Kiezen uit 3 voor-, 3 hoofd- en 3 nagerechten. Goed eten maar niet warm genoeg. Porties aan de kleine kant, weinig groenten, aardappels in schil (klein beetje opgebakken maar niet knapperig). Nagerecht niet erg op smaak. Wijn was heerlijk, rode merlot aan de dure kant per glas.

Het restaurant was niet erg warm wat vervelend is. Wel gemeld.

Er zaten mensen die erg rumoerig waren maar daar werd door personeel geen actie op ondernomen. Ober was gezellig, serveerster niet.
Els D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima ontvangen , heerlijke lunch gehad. Kwam goed uit na een lange treinreis. Want voor ons lag de locatie (recht tegenover het station) erg gunstig.
EatSnake .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Prima produkten. Een goede keuken. Gerechten zijn redelijk standaard. Alleen de vegetarische gerechten waren echt verrassend. Geeft niet, als het maar goed is bereid. Dat was het!! In ieder geval een gezellige avond gehad.
corvanslochteren .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gebruik gemaakt van de AH-restaurantactie. Het eten was prima, maar de porties aan de krappe kant en de keus van de kaart niet erg uitgebreid.
Cynema .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heeeerlijk gegeten bij " Van Buren" met drie personen.
Zeer goede smaken, en mooi opgemaakte borden.. Als je eerst binnenkomt is de sfeer niet geweldig. De ruimte is ook de lobby / restaurant van het Oranje hotel. Daardoor mist ons inziens een beetje sfeer. En de verlichting is erg fel. Maar het eten maakt alles weer goed. Voorgerechten top, hoofdgerechten top, toetjes ook jummie. Wat ons betreft is "Van Buren" voor herhaling vatbaar.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wat hebben we heerlijk gegeten en wat een perfecte service! Wij komen zeker nog eens terug! Dank u wel voor een heerlijk avondje uit.
B.L. M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We werden hartelijk ontvangen door de gastheer en hebben erg lekker gegeten. Het interieur is helaas erg gedateerd....Wat wij jammer vonden was dat we voor een klein schaaltje friet 3 euro moesten bijbetalen, evenals voor een klein schaaltje sla....
Ook hadden we 5 dagen van te voren aangegeven dat er 1 persoon diabeet was, dit i.v.m. het toetje. Helaas kwam de keuken niet verder dan wat stukjes fruit, een gemiste kans.
Je kunt hier prima eten, maar ze proberen de prijs wel aan alle kanten op te schroeven i.v.m. de AH actie hadden wij het idee.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hebben gisteren 27/2 een heerlijke lunch gehad tussen ons museum(Tadema)bezoek in Leeuwarden door. Heel goede bediening, heerlijke wijn voor een redelijke prijs. Prima rustige ambiance. Voor ons zeker een reden tot herhaling als het zo uitkomt.
amerzon .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Met AH actie gegeten bij Buurman; keuze uit 3 voor,- 3 hoofd- en 3 nagerechten.
De ambiance is wat stijfjes (hotelsfeer) ondanks de hartelijke begroeting en professionele bediening. Als binnenkomertje bestellen we een broodje, dat er als een afbakbroodje uitziet en nauwelijks warm is. Als smeersel erbij, aioli en kruidenboter en die eeuwige olijfolie met zout, wie vindt dat nu ècht lekker? Wèg ermee, in ruil voor een lekkere tapenade, gezouten roomboter of goede olijven..
Goede mosterdsoep, zacht van smaak. Sympathiek dat ook de Friese uiensoep opgediend kon worden. Helaas was die èrg peperig (hetgeen de bediening naderhand beaamde) en niet "rijk gevuld" met ui. Het plakje gegratineerde riperkrite tsiis was wel heel klein en dun want de selderie, bieslook en knoflook erin was niet te proeven. De geurige Merlot is voor de gelegenheid 50 ct. per glas duurder geworden en zonder probleem kwam er ook een glas kraanwater op tafel.

De diamanthaas was mals en royaal van afmeting met een goede pepersaus. jammer dat het 'bedje' van zoete aardappel een laf zalfje was èn evenals de begeleidende groente staafjes, met weinig smaak. Voor ons was alleen knolselderij te traceren, waarom vermeldt de bediening niet even wàt er op je bord ligt, geldt overigens voor alle gerechten die zonder pardon op tafel worden gezet.
De rozemarijn aardappelpartjes uit de oven waren aan de droge kant en het kopje fijn gesneden salade mistte dressing (waarom niet apart in een bakje serveren?)
De nougatine parfait was heerlijk met een sliert sinaasappel gel; helaas was de crumble qua smaak gekarameliseerde suiker, hard en zonder fruitsmaak.
Als Van Buren de ambitie heeft op hoog kook- en smaakniveau te presteren, moet ze daarvoor nog diverse puntjes op de i zetten.
Beste meneer of mevrouw,

Allereerst wil ik u hartelijk danken voor uw bezoek aan Restaurant Van Buren en dat u de moeite
heeft genomen om een reactie te schrijven over uw ervaring.

Wij betreuren het zeer dat u het op deze manier heeft ervaren. Wij zullen dit dan ook intern gaan bespreken. Desalniettemin hopen wij dat u ons een herkansing wilt geven.

Graag tot ziens in Restaurant Van Buren!

Met vriendelijke groeten,

Team Restaurant Van Buren
indie .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
het was een heerlijk 3 gangenmenu. De wijn was wel prijzig. We wilden graag op tijd klaar zijn en dat was geen enkel probleem.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Zeer vriendelijke en hulpvaardige bediening. De keuze uit de voor-, hoofd- en na- gerechten was goed en er werd door de ober die ons bediende de nodige uitleg over de gerechten gegeven. Het eten was heerlijk en met heel veel zorg klaar gemaakt. Ook de sfeer in het restaurant was goed, was al leuk versierd voor de kerst. Ik zou hier zeker nog eens terugkomen om te eten.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
We bezochten Leeuwarden en aten in dit restaurant. We maakten gebruik van de AH actie. Keuze uit drie voor-, hoofd- en nagerechten. Ontvangst en bediening waren prettig en vlot.
Als voorgerecht kozen we beiden pulled pork, heerlijk mooi bereid en gereserveerd. Tafelgenoot koos voor diamanthaas, ondergetekende nam het vegetarische gerecht, beide gerechten waren heerlijk, mooie porties ook. De desserts vormden een mooie afsluiting van een heerlijke avond. De bij de gerechten geserveerde wijnen pasten uitstekend bij de smaken.
Dick O.
We hebben hier 3 december gegeten via de AH actie,
Prima restaurant, vriendelijke ontvangst en kundige bediening,
Lekkere, mooi gepresenteerde gerechten.
Ik had een heek filet, erg smakelijk met een fijne saus van spinazie.
Mijn vriendin nam diamanthaas met een saus van blauwe kaas, stond niet op die wijze op de kaart, maar dat was geen probleem.
Zeker een aanrader.
marjobassie .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gemoedelijke sfeer, fijne lunch en lekker eten.
Gewoon goed. Van Iens moet de recensie 120 tekens lang zijn om deze te plaatsen maar soms heb je niet zoveel woorden nodig om uit te leggen waarom iets goed is.
Marjanvosje .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Goed restaurant, maar zakelijke sfeer doordat het in een hotel zit. Bediening was goed en vriendelijk. Eten was lekker en de keuze was goed.