Restaurant-Bar Pastis

Oude Molstraat 57 2513 BA Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant-Bar Pastis

Mylène B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Hier op een donderdag gegeten. Pntvangst was bijzonder vriendelijk. Service gedurende heel de avond heel adequaat en goed. Zowel de uiensoep, vis van de dag als de tarte tartin waren van bijzonder goede kwaliteit en vooral heel goed op smaak gebracht. Ook het verzoek ok 'de lekkerste pastis' werd goed opgepikt. Al met al heerlijk gegeten in een heel sfeervolle zaak. Waande me inderdaad echt een beetje in frankrijk. Chapeau.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Prima zaak om eens van lekkere Franse gerechten te genieten. steak,frites bearnaise, entercote sauce choron, parmentier van eedenconfit en ganzenlever, tarte tatin dit alles met prima wijnen, in een woord, genieten. Daarbij nog de gezellige ambiance van een Franse brasserie, echt een aanrader.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Sfeervol ingerichte zaak in een straat met meerdere populaire horecazaken. Het eten was niet verkeerd maar gezien de prijzen die men vraagt hadden we er toch iets meer van verwacht. De leden van de bediening doen hun best maar kost helaas veel moeite de aandacht van hen te krijgen. Men rent heen en weer met geen oog voor de gasten maar alleen voor het pad dan men beloopt. Komt allemaal ook wat zakelijk over.
Wat echt een aanfluiting was is dat het hoofdgerecht al geserveerd werd terwijl we nog met ons voorgerecht bezig waren.
Kortom: leuk geprobeerd te hebben maar een volgende keer zoeken we een van de andere Frans-georiënteerde restaurants in den Haag op.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wederom heerlijk gegeten in deze typisch Franse bistro. Mooie kaart met zo'n beetje alle Franse klassiekers. Gekozen voor 'les huîtres' en voor 'les moules'. Lekker glaasje viognier erbij en je hebt een mooie avond. Vriendelijke bediening. Hier kom ik graag!
Freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Weer eens bij pastis gaan eten. Fantastisch! Elke keer weer een feestje. Vooraf de coquilles en de terrine van foie. Heerlijk op smaak! Als hoofd Bavette, sliptong, steak en eendeborst. Lekker met Franse frietjes en huisgemaakte mayo. Als toe nog tarte tartin, creme brulee citroentaart. Fles picpoul uitgekozen en die was heerlijk. De dames in de bediening zijn meer dan vriendelijk en schenken de wijn netjes bij. Prijs kwaliteit is dik in orde!
Nowella .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Op vaderdag hier gegeten met mijn schoonfamilie. Het restaurant zat lekker vol maar was niet rumoerig.

Vooraf had ik de rilette van kabeljauw, geserveerd met toast, koriander en peterselie. In verhouding krijg je meer van de rilette dan toast en kruiden, waardoor ik uiteindelijk de rilette moest oplepelen en dan was het een beetje flauwig. In combinatie met elkaar was het een onwijs lekker gerecht.

Als hoofdgerecht nam ik de dagspecialiteit, gebakken scholfilet met botersaus en frieten. De dunne franse frietjes met de huisgemaakt mayonaise waren heerlijk. De schol was goed gebakken en van het botersausje kon ik geen genoeg krijgen. Een simpele combinatie, maar ontzettend goed op smaak.

Als dessert had ik de chocolade moulleux. Een lekker groot moulleuxtje, in de meeste restaurants vind ik het wat weinig maar hier was het top. Al met al waren alle porties precies genoeg en ging ik gelukkig niet met een volgegeten opgeblazen buik naar huis.

De service is ook goed, ze kwamen ons goed adviseren over de wijn en deze werd bijgeschonken indien nodig. De fles neemt de bediening mee zodat er geen flessen op tafel staan en zij kunnen bijschenken. Dit vond ik heel erg netjes.

Al met al een super avond gehad. Enige minpunt: de houten stoeltjes zitten niet zo lekker. Bij lang tafelen krijg je toch een beetje last van je rug.
Anja G.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
1ste Pinksterdag, eerste ontmoeting met Pastis, diner met z'n tweeën. Hartelijk welkom in een sfeervolle omgeving. Flesje Viognier en Kronenbourg bier, vers stokbrood met roomboter. Als vooraf huisgesneden rundvleestartaar (rauw) met salade en de met met Pastis geflambeerde St. Jacobsschelpen. Verse ingrediënten; de rundvleestartaar goed op smaak gemaakt; de coquilles mooi glazig bereid, erg lekker. Hoofdgerecht de gegrilde bavette met een saus van rode wijn en sjalot op een bedje van ratatouille en de huisgesneden rundvleestartaar (rauw) geserveerd met frites en salade. De bavette mooi rood (naar onze wens) en erg smakelijk met de saus en bijgerechten. Lekkere frietjes met huisgemaakte mayonaise bij de huisgesneden rundvleestartaar.
Een fijne eerste ontmoeting met Pastis :)
Monique A.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Eten is hier wel goed, restaurant oogt gezellig maar druk. Wijn wordt ingeschonken en d fles wordt vervolgens elders neergezet. Het moet een parijse bistro lijken.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wij komen vaak in pastis, het is ons stamrestaurant. Superlekker eten, echte Franse brasseriegerechten. Favoriet Is steak tartar. Heerlijke wijnen (en een goede sommelier) en goede bediening.
Maaike L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Eerlijk en echt Frans eten zonder al teveel tierlantijnen. Ik word blij van de smaken hier. Een simpele salade die perfect smaakt, precies zoals ik zou verwachten in een Franse Bistro. Alles wat ik heb geproefd smaakt goed hier. Kan niet wachten tot het weer mosseltijd is.
Emiel N.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Pastis is een knus, intiem en druk restaurant in een kleine maar erg gezellige straat in het centrum van Den Haag. Het eten is voortreffelijk en ook de wijnkeuze heel ruim. Er staan mooie traditionele Franse gerechten op de kaart, zoals escargots en huisgemaakte steak tartare. De bediening is attent en vriendelijk. Het is aan te raden vooraf te reserveren.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Dit restaurant heeft een echte Franse uitstraling. Wij hebben hier met vrienden lekker gegeten. Klassieke Franse gerechten en wijnen. Leuke bediening wat wil je nog meer. Prima adres.
Thimo D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij hadden om 19:00 gereserveerd voor 4 personen, bij aankomst goed ontvangen. Wij zaten vlak bij de ingang daardoor was het iets rommeling. De sfeer binnen is zeer open en Frans, je waant je heel even in een bistro in Parijs. Zeer mooie wijnkaart en ons leuk laten adviseren bij het gekozen gerecht. Op vrijdag hadden ze daar een special de Cote de Boef die hebben wij ook genomen. De smaak was goed en de garing ook. De mooie wijn paste er zeer goed bij. De service was goed maar niet boven verwachting. Al met al zeer de moeite waard om als je in de buurt bent uit te proberen.
Margot W.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Ik kan het kort houden, Pastis is top. Heerlijke gerechten en mooie wijnen. Leuke Franse bistro stijl. Ik heb een tijdje in New York gewoond en deze zaak deed me denken aan Pastis New York (Little West 12), welke extreem populaire hotspot was. Gelukkig hebben wij er nu ook eentje (al is er geen relatie). Het is er vaak druk en je zit beetje hutje mutje, maat dat heb ik er wel voor over.
Daniel O.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Pastis was het allereerste restaurant dat we bezochten toen we 5 jaar geleden besloten naar Den Haag te verhuizen. Het werd ons aangeraden door de makelaar waar we mee bezig waren als een typisch Haags restaurant. Geen wonder dat we ons dit dus goed kunnen herinneren. Ondertussen hebben we Pastis meerdere keren bezocht en altijd is het er gezellig druk en lawaaierig. Je moet soms moeite doen je tafelgenoot te verstaan. Het is niet Hollands en heeft een Franse sfeer. Deze keer was Magret de Canard onze keuze en die was gewoon goed. De wijnen zijn bij Pastis uitsluitend van Franse origine. De service is ongedwongen, enthousiast en opgewekt. Waar je wel voor moet opletten zijn de kerkbank-eethoeken die hard zijn en niet even comfortabel, maar dat hoort soms bij Franse eetgelegenheden. Er zijn ook gewone stoelen voor de meer gevoelige types.
Merel M.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Favoriete restaurant in Den Haag. Heerlijke eten en goede wijnen. Sjiek restaurant zonder dat het opgeprikt is en zeer aardige bediening
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Je waant je in Parijs in eigen stad. Prettige sfeer en ambiance in de drukke brasserie en natuurlijk als aperitief een Pastis. Als voorgerecht een smaakvolle, hartige taartje van artisjokken en als hoofdgerecht een mooi gebraden Bavette met rode wijnjus en een aardappel gratin. Hierbij een heerlijk licht gekoelde Chinon uit 2007 die niet op reguliere wijnkaart staat en perfect aansloot bij de gerechten. Aanrader voor iedereen die van een gezellig en lekker restaurant houd!
Elloy K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Het was erg druk, zoals vaker. Toch nog een plaatsje bij de (ondanks de dubbele deuren tochtige) deur. Welkom geheten door de weinig charmante gastvrouw, ik vermoed de eigenaresse. Vertrouwd, echt Frans ;-) Mooi plafond, leken keramische tegels. Daardoor echter ook een te hoog geluidsniveau, zelfs voor een bistro. Oesters vooraf, leuk geserveerd, helaas van de laagste kwaliteitsklasse. Tegenvaller. Pouilly Fumé was niet indrukwekkend. Attent dat we er op werden gewezen dat het de voorlaatste fles was en de laatste voor ons gereserveerd kon worden. Voor- en hoofdgerecht waren ok, geen hoogvliegers, het nagerecht, een perenclafoutis, simpel en lekker, helaas faliekant mislukt. Een droog omeletje was het. Kaasplankje, onderdeel van het menu, was lekker, maar lachwekkend karig. Zo kan een menu wel uit, met halve porties. €118 voor twee, helaas geen voldaan gevoel v.w.b. kwaliteit, hoeveelheden en beleving.
Raapsma41 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Echt een top restaurant met lekker eten en een vriendelijke en kundige bediening. Dit keer confit de canard besteld echt heerlijk. Kom hier snel nog een keer!
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Wederom heerlijk gegeten in dit Franse bistrorestaurant. Uiensoep met glaasje Equinoxe uit de Côtes de Thongue vooraf en steak béarnaise met flesje heerlijke Minervois als hoofdgerecht. Al met al weer prima gegeten in een mooie sfeer. Vriendelijke en kundige bediening!