Over het restaurant Restaurant | Bar Dijk9

Vlot en een vleugje chique

In het centrum van de Lichtstad, oftewel in hartje Eindhoven, gaan wijn en spijs hand in hand bij Dijk9. Tel daar de Brabantse gezelligheid bij op en jouw avond kan niet meer stuk! Bij mooi weer neem je plaats op het heerlijke terras en bestel je een verkoelend drankje onder de lommer van de bomen. Geniet van specialiteiten uit de Frans-internationale keuken en vergeet er vooral niet een lekker glas wijn bij te bestellen!

Meer informatie over restaurant Restaurant | Bar Dijk9

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Restaurant | Bar Dijk9

Lindy V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Dijk 9 is een restaurant met sterrenpotentie, maar met een laagdrempelige en gezellige sfeer. We hadden het vier gangen-gastro menu met bijpassende wijnen. Zeer creatieve, verrassende en perfect uitgevoerde gerechten met wijnen die zeer goed aansloten en ook op zichzelf het onthouden waard zijn. De bediening is vriendelijk, snel, informeel en goed op de hoogte. De prijs is wat hoger, maar de kwaliteit is elke cent waard. Wij komen zeker terug!
Ronald G.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Leuke gezellige sfeer, goede bediening en bovenal top gegeten (met 4 personen 22 april)! Prijs- kwaliteit top. Zullen we zeker aanraden!
Geert W.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Heerlijk 3 gangen menu van de chef met prima bijpassende wijnen. Prima sfeer en hele prettige bediening. In plaats ban jet toetje heerlijk kaaplankje.
sis V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Ik had er veel van verwacht, viel ontzettend tegen. Het eten was beneden peil en de bediening ronduit narrig. Ik snap de recensies hier dan ook niet. Ik geef het hooguit een zesje en dan ben ik al heel erg mild.
Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We wilden een hapje eten op zaterdagavond en konden nog net een tafeltje krijgen omdat we vroeg waren en ook weer vroeg zouden weggaan. Het hele restaurant was vol gereserveerd en wij begrijpen wel waarom.
Na een welkome ontvangst, met een lekker glaasje prosecco, hebben we ons laten verrassen door de chef en dat was heerlijk! Eerst huisgerookte forel, gecombineerd met mousse van eendenlever op een knapperig stuk toast en afgemaakt met viooltjes. Mooi en lekker! Vervolgens een heerlijk stukje zacht gegaard Iberico-varken, gecombineerd met lekker aardse smaken als truffel. En tot slot een dessert van mokka, wat citrustinten, gezouten karamel. De wijnen die erbij geserveerd werden waren ook weer top, dat maakte het compleet!
Bij het vertrek werden we uitgenodigd om na ons theaterbezoek nog even terug te komen als we nog wat wilden borrelen. Zo gezegd, zo gedaan. Ook de afsluiter was perfect: een goed glas wijn en een gezellig gesprek met zowel de eigenaar als zijn gastheer. Top gastvrijheid, helemaal af!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vorige week in een duur restaurant gegeten, deze week een niveau lager. En dan is het des te meer verrassend als het gewoon prima in orde is. Prima eten, puike bediening, leuke sfeer. Prima prijs kwaliteitverhouding. Aanrader!
Jasper L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Ik was jarig en gingen eten bij dijk 9.. we kregen brood uit een papieren zakje dat vond ik wel jammer aangezien dit niet echt de uitstraling geeft die je ziet van het restaurant maar ja het is hun keuze en ik vond het voor de rest wel lekker brood ! We hadden vier gangen verassing besteld en alles was top en weer een ware smaak beleving ! Het tussen gerecht vond ik wat karig en niet echt zo iets van ja dat is de 7,50 extra waard ! Voor de rest was het weer super bij dijk 9 en kom ik graag nog een keer terug ! En het is echt een aanrader ! Wat een smaak en wat een opmaak de bediening heeft goede kennis over de wijn en de gerechten ! Super
Alisha V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vriendelijk ontvangst door het personeel. Begonnen met een aperitief met een mandje brood. We hebben gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu. Het voorgerechtje een heerlijke stevige makreel die lichtzuur was met verschillende smaaksensaties in vorm van chutneys. Het tussengerecht een ravioli gevuld met zeevruchten in kreeftenschuim en een gegrilde gamba. Werden tussendoor even verwend met een overheerlijke spoom van Limontello en Prosecco. Hoofdgerecht vonden we persoonlijk wat minder. Dat was een stuk Iberico en dat is niet heel er mals. Het nagerecht was kersen parfait met mascarpone-ijs. Het kaasplankje bestond uit een beetje standaard kaasjes. Zoals een brie soort en Reypennaer VSOP. Als kleine tip wil ik graag meegeven aan de eigenaar dat het storend is als je met vrij harde stem het personeel aan het aansturen bent, wat bij ons overkwam of dat ze het allemaal niet goed deden.
Ine65 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Het was alweer even geleden dat ik bij Dijk9 had gegeten. En natuurlijk was ik erg benieuwd of ze me deze keer ook nog konden verrassen. Ik kan volmondig beamen dat de koks nog niets aan creativiteit hebben ingeboet. Wat komen er 'n fantasievolle gerechtjes uit de keuken van Dijk9. Zo smakelijk en smaakvol opgediend! Deze keer konden we lekker buiten op het terras zitten. Onder de luifel, op mijn verzoek, want je weet maar nooit. Geen enkel probleem. In no time had het personeel het tafeltje aangepast voor ons kleine gezelschapje van 3 personen. Petje af. De volgende keer wacht ik niet zo lang om er weer eens terug te gaan.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Sfeer, service maar vooral het eten waren echt top. Zeer zeker een aanrader. Wij hadden het 3 gangen voor/tussen/hoofd menu met bijpassend wijn arrangement. Het was zeer zeker verrassend. En de wijnen waren met zorg geselecteerd. Over elke wijn en elk gerecht werd iets verteld.
C.G. N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Dijk 9 vorig jaar leren kennen bij de wijnspijswandeling en nu weer eens voor een volledig diner. Keurige ontvangst. Lekker brood met truffelboter, welke helaas niet werd bijgevuld. (Of überhaupt gevraagd of we dat wilden) Gekozen voor een mooi aspergemenu met bob wijnarrangement. Desgewenst kon het menu heerlijk aangepast worden na aangeven van dieetwensen. De makreeltartaar, surf&turf, iberico varken waren allen goed op smaak en hadden (voor BOB arrangement begrippen) een ruime en lekkere wijncombinatie. Het asperge-ijs met rabarber was de grootste verrassing met een heerlijk chocolade taartje toe. Jammer van de bijbestelde frietjes die vergeten waren, maar deze werden na aangeven ook direct van de rekening verwijderd.
Fijne ambiance met in het begin van de avond lounge achtige muziek.
Aanrader, zeer goede prijskwaliteit verhouding met af en toe wat kleine schoonheidsfoutjes.
jankuijsten .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Genoten van een viergangendiner. Heel vriendelijk personeel dat goed ingaat op de wensen en behoeften van de gast ( de extraatjes bij de koffie ).
Chantal J.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk verrassingsmenu, misschien dat sommige gerechten beter bij ander seizoen passen maar het was wel goed voorbereid (lamsvlees ). De eend was goed van smaak maar iets taai. De rest was echt genieten!!
Op zich zit je leuk maar we vonden allemaal dat er een tafelkleed hoort op de tafels; zou veel meer de uitstraling geven die past bij de gerechten. Bediening zeer kundig en fantastische wijnen in wijnmenu. Zeker voor herhaling vatbaar.
noortje B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Op koningsnacht heerlijk gegeten met vrienden bij Dijk9. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gewezen. Mijn tafel genoten waren zeer eensgezind en kozen voor de carpaccio and de surf and turf. Alle gerechten waar erg goed op smaak, alleen het de toefjes bascilicum op de carpaccio waren erg stevig en wat groot.
Ik eet lactose beperkt en samen met de bediening en keuken zijn we tot zeer mooie gerechten gekomen. Als hoofdgerecht had ik de zwarte heilbot, was super lekker en ook de groenten vervanging van de risottocreme paste erg goed bij de overige smaken van het gerecht. Normaal neem ik nooit een toetje in een restaurant, maar de bediening vroeg of ik wel chocolade mocht eten, gelukkig mag ik dat en met de chef hadden ze een mooi toetje bedacht met een chocolade taartje en sorbetijs, dat aanbod kon ik natuurlijk niet weigeren. Al met al een zeer geslaagde avond en zeker een herhaling waard.
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Vier gangen menu gekozen met bijpassende wijnen. Uitstekend gegeten en geholpen bij Dijk9! Bijzondere gerechten met mooie gevarieerde smaken. Bediening is attent, en neemt de tijd. Het interieur is een tikje gedateerd en een beetje lounge achtig, mag wat eigenzinniger. Fijne avond gehad, een aanrader. P.s. Flauw om bij gerechten en wijnen die redelijk aan de prijs zijn, extra te rekenen voor de friet.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We hebben het 4-gangen verrassingsmenu gekozen, incl bijpassend wijn arrangement. Prijs kwaliteit is fantastisch, zeker waar voor uw geld. Gerechten met kreeftenmousse, kwartel, lam, diverse kazen en een mooie combinatie van zoete en frisse nagerechten. Wijnen uit alle windstreken met veel smaak en een passende toelichting, niet overdreven.
tessa T.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Wij hebben hier, afgelopen zaterdagavond,lekker gegeten. Wij hebben het verrassingseffect gekozen en Day bleek een uitstekende keuze.
Het meest wad ik onder de indruk van de vriendelijke bediening en uitstekende service (wij moesten op tijd weg voor een voorstelling en daar werd super in mee gedacht etc).
Aanrader!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Het eten was erg goed. De surf en turf was de topper! Bediening super vriendelijk! We hebben genoten. Nu nog een paar extra tekens ;-).
José V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Toppertje, de kaart is uitgebreid, maar als je je niet kan vinden in de ingredienten die je niet lust, passen ze het aan voor je. meer als genoeg heerlijk verse keuzes
Hoppenbrouwers .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Dijk 9....restaurant met goede "vibe", gezellig en informeel. Gasten van allerlei pluimage..jong en oud. Bediening modern en informeel maar met veel aandacht voor de gast en de details. Gedreven eigenaar waar t het enthousiasme van af spat en erg gastgericht. We waren met twee en namen het menu van 4 gangen. Rauwe heek met tempura oester, komkommer gel, holl garnalen, spek en meloen. Mooie zachte balans qua smaak . Daarna kalfswang met coquilles, oesterbasamico, bloemkoolcreme en guave.....erg goede combi met veel umami. Daarna Iberico rack met cassoulet v bonen en bretonse wortel....beetje vreemde eend in de bijt maar goed gegaard en licht gerookt. Als afsluiter chocolade souffle ( van binnen baveux) , caramel, pistache, kersw en hangop.( erg lekker Dit alles met een sluitend wijn arrangement. Erg goed en een absolute aanrader.....