Restaurant-Bar De Wijnhuistoren

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Italiaans eten kan hier, helaas was de risotto niet vers bereid, daarom gekozen voor gestoofde kip. Erbij standaard friet of gebakken aardappeltjes. Heb je ook rijst? Nee dat hebben we niet.
En kunnen de gebakken aardappeltjes zonder zout? Nee dat kan niet die zijn gemarineerd met Italiaans kruiden. Op tafel een bord met heerlijk geraspte aardappel en lange bieslook. Erbij een zwart potje met gestoofde kip in een saus van romatomaten (uit blik?) een paar olijfjes, een stukje bleekselderij, een viertal wortelschijfjes, een stukje gele paprika en een viertal zoute hele ansovisjes. De beloofde rozemarijn heb ik niet kunnen bespeuren. Het stoofpotje was prima. De gebakken aardappeltjes met schil waren niet allemaal gaar en de friet van mijn tafelgenoot was prima maar nogal zout. Een gemengde salade aangemaakt met slaolie, helaas geen olijfolie. Het tafelwater werd ongevraagd geserveerd met munt, die ging terug met de vraag of er limoen/citroen in kon ipv munt. Dat was een onmogelijk verzoek want het nieuwe water was geheel zonder smaakje. De algehele indruk: niet 100% Italiaans, maar eerder 60%. De witte wijn was heerlijk. Op de fraaie vernieuwde website ontbreken menu- en wijnkaart. Dat kan beter.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Prachtige locatie, in het hartje van het middeleeuwse Zutphen. We hadden een gezellig plekje op het zonnige terras en de bediening was vriendelijk en redelijk vlot. We hebben hier een heerlijk pizzaatje op en lekker een bijpassend wijntje gedronken.
Annelijn B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met een groep tapas gegeten. Viel heel erg tegen. Absoluut niets speciaals. Voorgerecht was een schotel met Spaanse worst, ham, zalm en tonijnsalade. Gewoon de dingen die je thuis ook in de koelkast hebg liggen. Hoofdgerecht waren spareribbetjes met amper vlees er aan. Smaakloze kippepootjes of zalm. Verder aangebrande groenten en lauwe aardappels. Nagerecht; twee soorten cake. Totaal € 21,-. Voor veel minder later die week elders tapas gegeten, waarbij je kon kiezen uit tientallen heerlijke bijzonderd gerechtjes.
De bediening was ook slecht. Vier keer moetdn vragen om een glas voor mijn spa rood!
De omgeving is schitterend, maar ik ga hier nooit weer terug!
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met z'n vieren hebben we tapas gegeten in de Bodega van de Wijnhuistoren. Er is een all-in tapas menu waarbij je in 4 rondes steeds 3 gerechten mag bestellen. Concept is leuk, ook met wat oudere kinderen. Ieder neemt waar hij/zij zin in heeft.
De groottes van de porties zijn verschillend: de patatas bravas is voldoende om met twee mensen wat van te prikken, een stukje hartige taart is zo klein dat het niet te delen is.
De gerechten zijn voldoende op smaak, al blijft het wat vlak. Wij houden kennelijk wat meer van pittigere smaken/ gerechten die hoog op smaak zijn.

Het was niet druk binnen die avond, toch was het soms best even wachten op de gerechten. Ze worden ook allemaal tegelijk geserveerd; de koude gerechten worden niet al eerder gebracht. dit zou wat ons betreft best mogen.

De entourage in de kelder is prima qua temperatuur, muziek en licht. Er is alleen een tussendeur (wij denken voor het personeel) die steeds hard dichtknalt. Dat was steeds ff schrikken. Demp die wat en zorg dat de menukaarten allemaal schoon zijn: dan wordt het een 8 ipv een 7.
Gijs Van Kuijk W.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Gisteren met een groep gegeten, allen hadden we zo iets van dit is smakeloos, massa voer en absoluut niet speciaal, flauw, smaakloos en sober opgediend met salade en beetje rauwe koude aasdappelen met na de maaltijd werd de Mayo gebracht. Toetje van goedkope ijsbolletjes van de Aldi
En de bediening was ook niet om over naar huis te schrijven. Al met al een teleurstellende avond. Jammer voor zo' n locatie, hier hadden we echt meer verwacht. Voor ons niet meer dit restaurant. Zutphen is verder prachtig
StefanSand .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op 1e kerstdag hier gegeten. Ze hadden een wildbouillon met paddestoelen die niet slecht, maar ook niet bijzonder was. Er werd een schaaltje brood bij geserveerd met kruidenboter. Als hoofdgerecht de hertenbiefstuk met cranberrysaus gekozen. Deze was prima: kort aangebraden, diep rood van binnen en heerlijk mals. De zwaardvis van een tafelgenoot was taai en te bitter en werd op verzoek opnieuw klaargemaakt. De tweede keer was hij wel goed. Voor het dessert de chocoladekastanjetaart gekozen met karamelsaus. Een erg lekker stukje taart. De tiramisu was zo groot als een baksteen en massief, maar wel lekker. De uitstraling van het restaurant aan de buitenkant is erg statig en chique, maar aan de binnenkant een beetje kitsch met grote foto's op doek die niet passen. Daar valt veel meer van te maken. De bediening was vriendelijk, maar niet heel ervaren. Bij elke vraag moest de serveerster terug naar de keuken om raad te vragen. Kortom: goed restaurant met wat verbeterpuntjes.
Callista .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Mooie locatie in hartje centrum. Heerlijke verse soep met ciabatta kruidenboter! Bediening is goed. Een Leffe tripel voor 5 euro iets wat aan de hoge kant.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Leuke locatie om te gaan eten.
Wij kozen voor de wildstoof en de bistecca Fiorentina. Beide helemaal in de prik. Ook de huiswijn beviel en ze hebben een goed waterbeleid, naast de wijn een karaf open water! Toetje en koffie na om het compleet te maken.
De amuse van het huis (nee dat woord mag je er eigenlijk niet voor gebruiken) deed helaas ernstig afbreuk aan het geheel. Uitgedroogd klein stukje wrap met een onbestendige inhoud: achterwege laten of iets anders verzinnen! Bediening vlot en vriendelijk.
Davy_L .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Vandaag gedineerd bij de Wijnhuistoren. Vriendelijk personeel, mooie inrichting, maar eten viel tegen. Ik had de rib-eye besteld, rare. Ik kreeg hem doorbakken. Toen ik dit benoemde werd de rib-eye meegenomen naar de keuken en kreeg ik te horen dat hij toch echt wel een beetje rare was, als je het tenminste "onder goed licht bekijkt". Jammer van deze reactie, de rib-eye was niet alleen op het oog doorbakken, maar ook qua textuur was deze duidelijk droog en vezelig geworden. Desondanks kreeg ik wel een nieuwe rib-eye, met wat nieuwe gebakken aardappeltjes als extraatje. Prima service, alleen was deze rib-eye net zo doorbakken als de eerste, alleen in het midden was het tegen medium aan. Erg jammer en iets wat een beetje kok toch niet moet kunnen laten gebeuren, zeker bij een van de duurste gerechten op de kaart. Tip voor de kok: Met een simpele vleesthermometer is dit in de toekomst gemakkelijk te voorkomen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Een zwoele zomeravond met een verkoelend windje, veel reuring op de achtergrond (wielerronde) en een vol terras op een prachtige locatie!
We aten hier met 3 personen.
We namen de pane con diverse: 2 soorten brood met aiolie, kruidenboter en tapenade. Het was lekker om de eerste trek te stillen, maar wat vlak van smaak.
De huiswijn was prima.
De amuse, zoals al eerder beschreven was een gortdroge wrap, met wat onbestendigs er in, een hele slechte reclame voor de keuken!
Gelukkig werd het beter: de zwaardvis was mooi op smaak en net goed gebakken.
De forel en papilotte was waterig evenals de bijgestoomde groenten.
Bistecca Fiorentina: op Florentijnse gemarineerde ribeye volgens de kaart. De kenmerk van een echte Bistecca Fiorentina is dat er niks mee gebeurd. Na de grill alleen zout en olijfolie. Ik had de ribeye medium besteld; het ging amper goed, nog een klein randje roze, verder wat te lang op het vuur gestaan.
De desserts waren leuk bedacht; gelato caffe espresso en tiramisu van witte chocolade met aardbeien. geen hoogstandjes, maar oke.
De bediening was prima; het was erg druk op het terras, maar er was een vlotte en vriendelijke service!
Een no nonense restaurant op een prachtige lokatie en de prijs/kwaliteit is ook goed
Roge .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Wij hebben hier heerlijk gegeten, namelijk de wildstoof en de eendenborst in limoncello. De wijnen waren ook goed. Een kleine opmerking: de amuse sloeg te plank mis. Dit was een gortdroge wrap met flauwe ingrediënten. Een amuse hoort een verfijnde smaak te hebben. Ook al was dit een 'cadeautje' van het huis. Gelukkig maakte het hoofdgerecht alles goed.

Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Goede lunch gehad. Lekkere en grote portie mosterdsoep. Maaltijdsalade kip & avocado was te schraal. Daar kan je iets mooiers van maken! Zeer vriendelijke en capabele bediening. Keuze uit 3 witte huiswijnen per glas, mooie service. De gekozen Vermentino was niet te versmaden. Top. Inrichting is prima, gezellig, locatie van Wijnhuistoren is erg leuk midden in centrum van Zutphen.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
De lunchaanbieding genomen= keuze uit 2 salades en een kopje koffie of thee voor €9,00.
De salades waren prima, vers en royaal gevuld met gegrilde kip of geitenkaas+ heerlijk brood met kruidenboter erbij. Bediening correct.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
De ontvangst was vriendelijk. De sfeer in het restaurant is redelijk alhoewel de entree de indruk geeft dat het een mooi en historisch interieur heeft.
De bediening was matig en ging als het ware op de automatische piloot. Als voorgerecht hadden we Carpaccio Classico en Vitello Tonnato. Deze vleesgerechten waren ingevroren geweest en hebben veel te kort de tijd gehad om te acclimatiseren waardoor het een waterig geheel werd op het bord. Daarna aten we een wildstoofpot en varkenshaas met jus uit de oven. De stoofpot was redelijk, maar niets bijzonders en de varkenshaas had geen eigen jus, maar een sausje welke zurig smaakte. Wat ons erg stoorde waren de wijnglazen. Klein en alsof ze uit de voetbalkantine waren geleend. Bovendien werden witte en rode wijn in dezelfde glazen geschonken. Al met al waren we 175 euro kwijt met ons vieren en dat hadden we liever elders besteed.
EHJ .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Met een groep van 5 gegeten. Bediening correct, alert en vriendelijk. Entourage zoals bekend prima en onveranderd. Het eten was teleurstellend: nieuwe eigenaar ? De kaart was vnl gericht op de Italiaanse keuken en beduidend minder verassend dan eerdere bezoeken. Duidelijk meer aandacht voor kwantiteit en niet voor kwaliteit. Voorgerecht (Italiaanse gerechtjes) was een allegaartje zonder afstemming van smaken. Disgenoot had een zalmsalade: een groot bord vol met groen en wat plakjes zalm: wederom weinig zorg aan besteed en dus ook niet lekker. Hoofdgerecht met pasta met een extra bordje met brood ( ?) en een bakje groenvoer waarbij het vermoeden reist dat het in de keuken direct vanuit de grote voorgesneden bewaarbakken in een kommetje is gedaan. Ook de wijn verdient meer aandacht. De andere gerechten zal ik niet bespreken gezien de lengte van het verhaal ,maar van hetzelfde niveau.
Kortom: niveau van een matig eetcafé en dus geen goede prijskwaliteit verhouding. Eerdere bezoeken waren betreft het eten duidelijk van een hoger niveau.
Dit moet toch beter kunnen.
Daantje-B .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Na een goede ontvangst was de rest van de avond een beetje een teleurstelling. De bediening was niet alert en dekte onze tafel pas toen we erom vroegen. Toen we het eten kregen en vertelde dat het gerecht niet had gesmaakt was de reactie: "dat kan gebeuren".
Michael D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Wij hadden een lekkere lunch bij dit restaurant. Een salade en baguette. Beide goed en snel op tafel. We waren gecharmeerd van de kwaliteit-prijsverhouding. Een salade met drankje voor 7,50 euro. HKeurig en nog lekker ook.
Terencew47 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Rond half 4 binnengelopen op een regenachtige zondag. Bij binnenkomst hartelijke ontvangst. De drankjes laten even op zich wachten en de bediening is niet al te vlot. De achterstand wordt om 4 uur weggewerkt met een nieuwe ploeg van de bediening. Samen een pizza caprese gedeeld. Deze was erg lekker, wel erg machtig door te dikke mozzarella. Had iets minder dik gemogen. Heerlijk plekje en mooie sfeer. Aanrader!
S. Mul-Paap ,.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Strak ingericht restaurant, voorkamer aan de Groenmarktzijde. Heerlijk gegeten en niets te klagen over smaak, te zout, te zoet of iets dergelijks. Ik liet me verleiden tot een aspergeschotel. Nou, die was echt heerlijk! Dat vond tafelgenoot 1 ook. Tafelgenoot 2 bestelde een Pizza Calzone en die was ook prima. Bediening: beschaafd. De muziek, type Sky Radio, stond helaas net wat te luid. Voor de rest: helemaal goed!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Ondanks de wat matige recensies hier geluncht omdat de uitstraling van het pand zo bijzonder is en omdat verschillende Zutphenaren het aanbeveelden. Wij hadden verse jus(echt vers!). Ik had soto ajam, een lekker pittig kopje bouillon met ruime hoeveelheid gebakken kip, een schaaltje taugé, gekookt ei en gebakken uitjes om erin te doen. Daarna had ik de carpaccio salade met pesto en oude kaas. Zelden zo'n lekkere carpaccio gegeten. Niet de natte koude kledder die vaak geserveerd wordt maar heerlijk zacht en mals rundvlees. Mijn partner had de aanbieding: geitenkaassalade met walnoten en een kopje koffie (7,50). Hij was ook zeer tevreden. Bediening aardig en correct, prachtig decor!!