Restaurant Balmoral

6,3
Erg duur
Samantha K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Op 8 september 2016 wilden we met onze vrienden Sluis gaan bezichtigen, meestal een gezellige uitstap. Het restaurant waar we graag mosselen wilden eten was gesloten, dus zijn we maar naar de Balmoral gegaan. Mosselen à volonté (natuur), maar die waren niet te eten. In het bovenste van de kom viel het nog mee maar naarmate we dieper in de kom grabbelden waren die VEEL TE ZOUT. Er werd ons ook niet gevraagd of het ons gesmaakt heeft? De grote misleiding naar de klanten toe is als ze je bestelling komen opnemen, krijg je de vraag met brood of friet? Ons antwoordt was éénmaal brood en drie keer friet. Je vraagt nadien nog een portie friet bij en wat merk je dan op dat het kommetje met friet met een derde verkleint en dit voor drie personen. Een hele discussie over dat kommetje friet (inclusief prijs), maar aan een commerciële ingesteldheid ontbrak het hen, want dat had hen achteraf meer kunnen opbrengen, hadden ze iets meer begrip getoond. Wij dachten ook de eerste keer friet bij je eten krijg je zoals overal, maar neen we hebben alles moeten als supplement bijbetalen. De bediening daar kan ik ook niet veel over zeggen, want die was ondermaats. Eén ding is zeker hier komen we nooit meer terug en ik zal mijn best doen om het nieuws te verspreiden. Restaurants genoeg in Sluis!
Dymphnus .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
wij waren bijna de enige gasten in dit restaurant op zondagavond half 8. De muziek stond heel hard. We vroegen of de muziek zachter kon. Moesten dit 3x vragen. We bestelden 3 personen mossellen met wijnroomsaus en een maal lamscotelettes. De mosselen waren overgoten met een dikke vrij smakeloze witte saus. De mosselen in de eerste helft van de pan waren leeg. Toen we eenmaal bij de mosselen kwamen waren die klein en uitgedroogd. (Opgewarmd?) het restaurant biedt aan 'Mosselen a Volonté'... wij hebben het eerste pannetje niet leeg gegeten. De reactie van de ober was: Smaken verschillen. Jammer dat we de mosselen niet teruggegeven hebbben en zijn weggegaan. De lamscoteletten waren goed. We hebben op deze populaire plek in Sluis hier vaak koffie met appelbol gegeten. Altijd erg lekker. Kennelijk valt daar de winst te behalen. Ik lees nu ook op facebook van Balmoral veel klachten. Ik heb nog nooit zo'n slechte mosselen gegeten.
EdJ78 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Een vakantie in Zeeland….wat is dit toch altijd fijn. Een bezoek aan Sluis staat dan ook altijd even op de planning. Een fijn stadje vol met gezellige restaurants en leuke winkels. In het verleden hadden we al eens een drankje gedronken bij Balmoral dus dit restaurant hadden we voor ons bezoek al uitgekozen.

Helaas viel het dit keer vanaf de eerste seconde al tegen. Het restaurant heeft enorm veel personeel, maar niemand neemt de moeite om je gedag te zeggen en vriendelijk te ontvangen. Na zelf dan maar een tafel gekozen te hebben werden we geholpen door een ober die erg ongeïnteresseerd over kwam en werkelijk waar alles verkeerd verstond wat je zei: We bestelden Chardonnay, hij schreef op “eenmaal warme chocolademelk”. OK, dat kan, ik versta mensen ook wel eens verkeerd. Maar de onaardigheid straalde er vanaf….ben ik hier niet te gast? Of ben ik een noodzakelijk kwaad om de tent draaiend te houden?
Vervolgens kwam iemand de bestellen brengen, verrassend genoeg had ze de juiste drankjes bij zich. Maar ik wilde ook wel alvast iets te eten erbij. Ik vroeg haar dus alvast om een portie bitterballen en wat brood. Een bot antwoord was wat volgde: “Ik ga niet over bestellingen”….en weg was ze. Stelde ik nou zo’n rare vraag dat iemand zo snel wegflitst? Is een betalende gast zo eng? Ze had ook kunnen zeggen: “sorry, ik serveer de bestellingen uit, ik neem ze niet op. Ik zal mijn collega een seintje geven dat u nog wat wilt bestellen”. Dat is service en gastvrijheid! Blijkbaar miste deze pagina in haar studieboek.

Na vervolgens ruim 10 minuten hand opsteken en zwaaien naar het overschot aan personeel had ik nog steeds geen ober aan mijn tafel. Ik ben dus maar gaan lopen, op zoek naar een over die me wilde helpen. Ik dacht er een gevonden te hebben en vroeg of ik alstjeblieft nog wat mocht bestellen Nee, dat kon niet….wij zaten niet in zijn wijk….ik moest toch echt die ene ober hebben die ons niet wilde verstaan en ook niet zag zitten.

Het duurde nu allemaal wel erg lang en had inmiddels geen vertrouwen meer in een leuke, gezellige avond in een gastvrij restaurant. Ik besloot de bestelling maar niet te plaatsen en er zeker niet te gaan dineren. Toen kwam de klapper van de avond. Nadat ik eindelijk een ober aan mijn tafel had mogen verwelkomen gaf ik aan dat ik wilde betalen. Dit mocht wel, maar ik moest cash betalen! Huh? Cash betalen? Ik gaf aan dat ik alleen maar een pinpas bij me had. Hij smeet het bonnetje op tafel en liep weg. Nou….nu was ik er wel klaar mee. Ik ben naar de bar gelopen en vroeg me of er iemand was die me altjeblieft netjes en gastvrij kon behandelen. Nee dit kon niet, ik moest echt weer bij de ober uit mijn wijk zijn. Na 5 minuten kwam hij en maakte hij een enorme uitzondering: “je mag nu pinnen, als je de volgende keer maar cash bij je hebt”. Uiteraard heb ik geen fooi gegeven en heb ik aangegeven nooit meer terug te zullen keren. Hier werd niet op gereageerd. Prima.

De kwaliteit van het eten heb ik niet kunnen en willen testen. Het drinken wel….de warme chocolademelk ehhh pardon, de Chardonnay die mijn vrouw bestelde was echt niet lekker. Erg zuur en smaakte zeker niet naar een Chardonnay. Ik had een donker biertje, deze was lekker ook al werd deze te koud en met teveel schuim geserveerd. De prijzen zijn hoog voor wat je krijgt. Al krijg je er wel een bakje chips bij…deze was zoals het hoorde te zijn.

Mijn eindoordeel:

En dan mijn eindoordeel:
- Eten en drinken: 4,0
- Gastvrijheid : 1,0
- Sfeer: 1,0
- Prijs/Kwaliteit: 4,0

Eindoordeel: een 2,5! Ik kom hier echt NOOIT meer terug!
HBe .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Zondag 6 september 2015.
Als afsluiting van ons campingseizoen dachten we eens bij Balmoral te gaan eten.
Al wel eens een drankje genuttigd op het terras maar nog nooit gedineerd dus dat stond op het programma.
Binnen kregen we een gastvrij onthaal door een lieftallige dame maar toen die onze bestelling op had genomen ging het fout in de zin van de bediening. Op het eten viel niets aan te merken maar de wijze waarop werd uitgeserveerd was bedroevend. We hebben al de nodige restaurants bezocht, ook in Sluis, maar de gastvrijheid van de restaurantkelner werd ver onder de maat. Ongeïnteresseerd, de gastvrijheid van een baksteen. Het uitserveren van de gerechten was absoluut niet synchroon te noemen. Iets te drinken bijbestellen was ook al een project op zich. Na het hoofdgerecht werd alle bestek weggehaald ondanks dat bij het menu van mijn vrouw een dessert inbegrepen was. Na geruime tijd te hebben gewacht heb ik gevraagd of er zicht was op het tijdstip waarop het dessert zou worden opgediend. Na wat gemompel en gerommel op zijn digitale kastje kwam het dessert.
Het ijs was al aan het smelten wat ons het idee gaf dat men gewoon vergeten was het uit te serveren.
De vraag of we misschien nog iets wilden drinken kwam blijkbaar ook niet op bij het personeel.
De tafel werd opnieuw afgeruimd. Nadat er verder geen contact meer werd gezocht door het personeel hebben we maar om de rekening gevraagd. Die kregen we maar een vraag als: “is alles naar wens geweest?” o.i.d. kwam niet over de lippen van de “goeie man”.
Wat een prettig afsluiten van het seizoen moest worden liep uit op een grote teleurstelling.
Hopelijk voor Balmoral is het een “einde seizoen moeheid” anders ziet het er slecht uit voor de kwaliteit van het bedienend personeel. De eerst genoemde dame had er gelukkig nog geen last van.
Betwijfel of we er nog ooit teruggaan.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Wat een totale misser! Het ziet er prachtig uit, en wij bestelden vol goede moed 2 keer de kaaskroketten met brood en voor onze 5 jarige zoon een croque monsieur. Deze tosti kostte ons het lieve sommetje van 8,50 en onze kaaskroketten zelfs 15 euro p/p. Wat een aanfluiting dit! Het eten was echt ronduit slecht, zeker prijs/kwaliteit technisch gezien. De croque van 8,50 euro was een zeer, zeer slechte variant van een tosti, het 'brood' bij de kaaskroketten leek op een afbakbroodje van de supermarkt. Schandalig dat je dit aanbiedt aan je gasten voor die prijs. Wij zijn absoluut niet kritisch, maar dit is echt geen aanrader!
Bob R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Deze morgen was ik een vroege klant op het terras ,toen ik mijn koffie wou betalen met 50 euro haalde een getaande kelner flink uit, dat ik nu al de 2de was die met € 50 betaalde .Ik had wel kleingeld maar niet genoeg en pinnen mocht ik ook niet. Hij had zelf niks van wisselgeld bij zich om op een drukke paasdag het werk aan te vatten . Nadat de volgende klanten betaalden kreeg ik 45 euro en moest dan nog even wachten om nog eens 3 stukken van 50 cent te krijgen. dan ben ik maar opgestapt. ik betaalde € 3,5 voor m'n kopje koffie ipv € 2,4.Volgende keer ga ik naast de deur !
Mrs-ND .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
We kwamen op een maandagavond in deze mooi, verzorgde aangeklede zaak. Het was rustig, maar als het vol is in het restaurant, kan ik me voorstellen dat het er lawaaierig aan toe kan gaan gezien de afmeting.
Mijn partner nam de mosselen in witte wijn roomsaus, en ik koos voor de slibtongetjes. De mosselen waren zo lekker dat mijn man nog een pannetje heeft gegeten, het was onbeperkt mosselen eten. De slibtongetjes waren ook heerlijk samen met een salade.
De bediening was prima, hij heeft alleen 1x een glas wijn vergeten te brengen, maar dit werd daarna snel gebracht.
Kortom als je een keer in Sluis bent, zou ik je dit restaurant aanbevelen.
Liefhebberr .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Leuk aangekleedde zaak. Prachtig van binnen en vol buiten. Massatoerisme op zondag. Als het weer het toelaat is het goed vertoeven buiten, aan het water. Raar dat auto's bijna over terras mogen rijden van de gemeente. Bediening snel, gericht op omzet. Gerechten waren goed, vlees perfect gebakken, groente wat minder.
Arthurkout .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2013
Heerlijk gelegen aan het water van sluis.
Binnen ziet het er heel strak en modern uit, mooie zaak
Gelukkig was het heel mooi weer, dus buiten kunnen eten
Buitenterras is wat meer gericht op de massa, maar heerlijk buiten gegeten.
Het was weer mossellen tijd, dus heerlijk pannetje genomen.
Dit was geen verkeerde keuze, zoals bij de vele Belgische gasten.
Bediening deed uiterste best om vele gasten tijdig en goed te bedienen.
Kaart is goed voor elk wat wils, redelijk geprijst.
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Op de gok hier gegeten, recensies waren goed. We stonden voor een bijna vol terras, te zoeken naar een plekje. Niemand van de bediening die je een blik waardig gunt, sterker nog, de serveerster dacht, ik kijk een andere kant op, dan zie ik ze niet. Zelf maar gaan zitten ergens uiteindelijk. Ongeïnteresseerd personeel, bij tafel afruimen ed. continu andere kant op kijken, niet vragen of het gesmaakt heeft, drankjes moesten we steeds zelf om vragen. Eten was ok, maar niet meer dan dat. De Griet verzoop in de saus, zonde.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Op een maandag geluncht bij Balmoral in Sluis. Niet bepaald onze gewoonte op maandag, maar een mooi slot van een Zeeuws-Vlaams weekend. Niks mis mee, deze zaak. De inrichting is niet onze smaak, maar vooral gericht op Vlaamse bezoekers die dit wel kunnen waarderen. We zaten prettig, de bediening was vriendelijk, en het eten was prima voor de prijs. Mosselen met witte wijnsaus, waarin veel groenten verwerkt waren, waaronder venkel. Dat viel goed, maar had eigenlijk wel op de kaart moeten staan. Je zult maar niet van venkel houden. Het stoofpotje vis met o.a. tong, zalm en gamba's was beter dan verwacht. Vaak gaat de vis ten onder in de saus, en wordt er verdachte vis verwerkt. Nu was de tong ook echte tong, en nog goed te proeven, en kwam de overige vis ook goed tot z'n recht. De spinazie smaakte goed, vers gemaakt en lekker aangemaakt met nootmuskaat.
Totaal € 60,- voor 2 personen. En Leffe blond van de tap, dat moesten meer Hollandse restaurants doen!
Marianne .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Ziet er modern en eigentijds uit, maar is erg groot en dan krijgt het iets ongezelligs.
De bediening hebben wij als gezellig ervaren.
Het eten was goed, maar niet super.
De frites was niet vers, leek opnieuw opgebakken te zijn.
Voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Edo D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Gisteren na een lange wandeling op de gok gegeten in Balmoral in Sluis. Het restaurant zag er van buiten mooi uit, en het verwarmde terras deed ons besluiten om de gok te wagen. Allereerst werd niet moeilijk gedaan over een glas kraanwater om de eerste dorst te lessen. Wij vonden dit een Pluspunt. Het eten werd snel opgenomen en de drankjes stonden ook snel op tafel. Kortom efficient en adequaat. Na circa een minuut of twintig kwamen onze gerechten op tafel. Wij hadden ieder de duurste gerechten gekozen. Teweten de lamskotelletjes, de zeetongfilet in kreeftensaus en de paling in roomsaus. Dat een van de bestellingen verkeerd was opgenomen en een van ons kabeljauw kreeg vergeven wij het restaurant. Snel stond het goede gerecht op tafel. Maar van een kreeftensaus en zeetongfilet mag men echter wel iets verwachten. Wat was dit een deceptie. De kok was misschien naar huis en zijn hulpje zal dit gerecht hebben klaargemaakt. De tong was nauwelijks aanwezig, of zwom nog in de noordzee. De scampi mocht geen naam hebben. Maar bovenal was de kok uiterst kwistig met de pepermolen in de weer geweest. Van de kreeftensaus was niets te proeven. En dit kan zo een lekker gerecht zijn. Ook de paling in roomsaus was letterlijk heel veel saus en slechts een kleine paling, gezien de graten. De derde maaltijd was acceptabel. Volgens de aardige kelner kon dit gerecht zich meten met Sergio Herman zij lamskotelletjes. Het zal wel. Wij komen nog wel eens op het terras voor een drankje, maar deze kok moet eerst een cursus smaakverfijning volgen voor wij ons nogmaals aan deze veel te dure en slechte hoofdgerechten zullen wagen.
Wilmasligman .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Eten prima, het voorgerecht met de scampi's bevatte iets te veel kruiden, waardoor de smaak van de scampi's niet meer aanwezig was. Eten was verder prima, ook de bediening was attent. Voor onze smaak iets te veel aanwezig. We hebben buiten op het terras gezeten met harde regen heerlijk onder het afdak, prima decor.