Restaurant Azmarino

Meer informatie over restaurant Restaurant Azmarino

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

Ivo R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gezellig buurtrestaurant in de Pijp. Mooie gerechten, fijne smaken uit Eritrea en Ethiopië. Opgediend op een grote schaal en met zuurdesem pannenkoek om met je handen te eten. Leuk om te doen met vrienden. Bananenbiertje erbij om de ervaring compleet te maken. Vergeet de menukaart en vraag Mek, de eigenaar om je te verrassen met een combinatie van verschillende gerechten.
Ivar S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Zoals altijd de specialiteiten van de chef besteld en die stelt nooit teleur!
Wat een leuk tentje is dit toch en wat een heerlijk eten. Alles wordt compleet gemaakt door een uiterst sympathieke gastheer en zijn vrouw. Het eten is lekker en anders als de meeste restaurants. Doe er een exotisch biertje bij en je avond kan niet meer stuk!
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Kort samengevat: een verborgen pareltje in de pijp. Heerlijk Afrikaans eten, zonder mes en vork, met verschillende exotische biertjes. Bediening is vriendelijk en uiterst hartelijk. Prijs kwaliteit uitstekend. Aanrader
C H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Aanrader!

Eten was heerlijk, met 4 personen ons laten verrassen. 3 kozen er vlees en 1 vegetarisch.
We kregen een grote zilveren schaal op tafel met Ethiopische pannenkoekjes en daarop kleine schepjes van van alles en nog wat. Je hebt geen bestek en scheurt een stukje van een pannenkoekje en eet hiermee wat van de vlees, vis of groente gerechtjes. Erg leuk en gezellig en buiten al lekker! Verrassende smaken met heerlijke kruiden.
Ook erg leuk, de tropische biertjes geserveerd in een halve kokosnoot.

Verder is de vrouw in de bediening ontzettend aardig en de kok kwam even polsen of alles goed smaakte. Hij lijkt ontzettend veel plezier in z'n werk te hebben.

Weer eens een andere ervaring en al met al een zeer geslaagde en vooral lekkere avond. Hier komen wij maar al te graag nog eens!
Thea L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Aanleiding was de verjaardag van de tweeling, familie feestje dus. De ene helft vegetarisch, de andere vleesgerechten. Heerlijke gerechten samengesteld op grote borden, waardoor het "samen" eten een gezellige bezigheid is geworden. De gastvrouw/heer allervriendelijkst. Bier uit de cocosnoot maakte alles helemaal compleet.
Een aanrader voor een geslaagd avondje uit!
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
wij hebben lekker buiten op het terras genoten van het heerlijke eten en de zeer aardige bediening en komen zeker terug!
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Aardige mensen, heel betaalbaar en geweldig eten! Super lekker!!! Voor herhaling vatbaar. Gewoon eens proberen!
Heerlijke aparte biertjes geserveerd in een halve kokosnoot. Leuk!
Rupert V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Gisteren met 9 personen hier gegeten. We werden allervriendelijkst door de kok onthaald. Het eten was voortreffelijk. Bediening vlot en correct. Decor was wat karig, maar ach... het eten vergoedde veel zo niet alles. Denk zeker dat ik hier nog wel eens zal terugkomen!
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Het eten bij Azmarino is erg lekker. Er wordt hier met liefde en toewijding gekookt. Zodra de kok gaat koken, komen de heerlijkste geuren je tegemoet. Heerlijk gekruid eten wordt geserveerd op een soort pannenkoeken. De bediening is zeer vriendelijk en attent en de kok enthousiast. Het interieur is eenvoudig, dat had wat mij betreft een warmere uitstraling mogen hebben. Het restaurant zit op een gezellige plek. Tip: loop op een mooie zomeravond nog even een rondje door het Sarphatipark. Al met al kun je hier heerlijk eten voor een goede prijs.
EsBo .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Meerdere keren hier gegeten. Het is merkbaar dat de eigenaar dit restaurant met passie runt. Hij is tevens een erg prettige gastheer.
Het eten is heerlijk en gebeurt op traditionele manier. Het biertje dat gedronken moet worden uit een halve kokosnoot is er erg lekker bij. Goede prijs/ kwaliteitverhouding.
Tineke D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Je hebt Ethiopisch eten en je hebt Azmarino. Wat een heerlijk restaurant.

Typisch aan Ethiopisch eten is natuurlijk de bekende pannenkoek-achtig brood gemaakt van teff-meel wat ook wel Injera of Taita wordt genoemd. Dit lijkt onbelangrijk maar veel Ethiopische restaurants komen met te dikke of ronduit slecht gemaakte Injera's aanzetten hetgeen de basis vormt van Ethiopisch eten. Bij restaurant Azmarino is deze perfect!
Daarop, op de bekende pannenkoek-achtig brood komen dan de losse hapjes te liggen die je zelf kunt uitkiezen (zowel vegetarisch als met vlees). Samen met je vriend/vriendin of collega(s) kun je dan met de hand een stukje Injera pakken, die ook als losse pannenkoek-achtige broodjes bij de maaltijd worden geserveerd, en daarmee stukjes vlees of groenten van het bord afeten. Dit is zeer leuk om te doen!
Het eten blinkt vooral uit omdat het zeer goed is gekruid, je proeft gewoon de kruiden.
Verder kun je bij Azmarino ook speciaal biertjes bestellen uit Ethiopië die in een speciaal kokosnoot bakje wordt ingeschonken. Tip: probeer het cocusbiertje!

+ Uitstekend voedsel, zeer goed gekruid (op tripadvisor.nl krijgt deze bijna een 10!)
+ Fantastische bediening, wordt gerund door een zeer aardige eigenaar en diens vrouw
+ Leuke add-on, Ethiopisch biertjes!
+ Leuke sfeer, onlangs opnieuw opgeknapt
+ Geen luide muziek
+ Staat bankje buiten mocht je een sigaret willen roken voor het restaurant
+ Tafels staan ver genoeg van elkaar zodat je wat privacy hebt
+ Helemaal compleet voor een dagje Amsterdam

Uitzonderlijk, maximaal 5 sterren, één van mijn lieveling restaurantjes!

Tip: bestel het verassingsmenu!
Nomnom0 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Heerlijk eten! Leuke presentatie op een grote pannenkoek en bier in kokosnoten. Het eten was erg lekker en bovendien betaalbaar.
RakshaN .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Voor mijn verjaardag wilde ik iets nieuws proberen en zag de goede recensies voor Azmarino. Ik was erg benieuwd, maar helaas was de hele ervaring een teleurstelling.

Bij binnenkomst was het al raak. De gastvrouw was niet hartelijk en het leek alsof ze ons met tegenzin hielp. Ze had een passief aggressieve houding die behoorlijk irritant werd naarmate de avond vorderde. Toen we ook nog eens vroegen waarom de pannenkoeken zuur smaakte, leek het alsof de Nederlandse vrouw zich persoonlijk aangevallen voelde dat wij de Etiopische pannenkoeken vreemd vonden smaken. Ze was kortaf en negeerde ons ook op bepaalde momenten. Tijdens het afrekenen werd er gevraagd om de rekening te delen en ze heeft dit compleet genegeerd en het volledige bedrag in 1 keer in rekening gebracht.

De eigenaar is nog wel een praatje komen maken met de gasten en ook met ons. Hij was aardig, maar het maakte niet goed dat het eten erg tegenviel en dat zijn gastvrouw ronduit ongeschikt is om het visitekaartje te zijn van restaurant.
Femmex .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Mijn partner en ik hebben hier gisteravond heerlijk gegeten.
Wij willen graag verschillende keukens uitproberen en Afrikaans stond nog op ons lijstje. Het is een aparte ervaring om met je handen te eten maar het gaat prima. We hadden gereserveerd en dit was best nodig aangezien er meerdere mensen gereserveerd hadden en het niet zo'n groot restaurant is. We mochten een tafeltje uitkiezen en begonnen eerst met een lekker drankje. De ambiance is rustig en eenvoudig maar prima, wel erg gehorig.
De kaart is niet erg groot maar voldoende, maar het viel mij op dat er geen voorgerechten opstaan. We hadden beiden 2 soorten vlees gekozen en dit was erg goed op smaak, mooi gekruid, mals en in combinatie met de bijgerechtjes (groente, linzen en een pannenkoek) erg lekker. Wel moet je van de wat zurige smaak van de pannenkoek houden, en is het redelijk machtig.
Het leuke vind ik de gehele ervaring want het eten wordt nl geserveerd op een grote zilveren schaal, waar je dus beiden van af moet eten. Het eten met je handen, was voor mij even wennen maar je denkt er al snel niet meer bij na.
We hadden na een hoofdgerecht wel voldoende gehad, dus hebben geen nagerecht meer genomen. De kok vroeg bij het afrekenen of het heeft gesmaakt, en dat had het zeker. Ook een leuke gezellige vrouw die bediend, en daar heb ik nog een leuk praatje mee gemaakt.
Wij komen hier zeker een keer terug!
Ivar S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Zeer vaak hier gegeten. Altijd naar volle tevredenheid!
Van alle lekkere gerechtjes tot het fijne gastheerschap toe, gewoon top!
Estherdu .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
In dit restaurant hebben mijn vriend en ik meerdere keren gegeten. Wij zijn nooit teleurgesteld. Het eten is heerlijk. De Afrikaanse bieren zijn erg lekker. De bediening is altijd vriendelijk. De prijs-kwaliteitverhouding is prima. Kortom, een echte aanrader.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
Mijn ervaring van Azmarino was super. Ik heb er met Valentijn gegeten met mijn vriendin. Toen we binnen kwamen werden we meteen hartelijk ontvangen. We werden snel geholpen en er was een ruime keuze op de kaart van gerechten en voor ons dan van vegetarische gerechten.

Het eten had een verfijnde smaak, bij ons eten zaten kleine deeg pannekoekjes zodat je het eten met de hand moest eten, dat vergrootte het plezier van de eetervaring nog meer waardoor je het nog beter ervaarde. Het was niet pittig en elk gerecht had een unieke smaak. Het was ruim voldoende voor ons terwijl we grote eters zijn. Een aanrader.
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Gisteravond hier gegeten, was echt heerlijk. Keuze uit verschillende vlees en vegetarische gerechten en natuurlijk lekker met je handen eten.
Bediening is heel vriendelijk.
Ook hebben ze een heerlijk terras waar je met deze warme dagen lekker buiten kunt eten.
De biertjes met een smaak, bijv. banaan, mango enz. zijn ook
heel erg lekker.
Kortom dit restaurant is een aanrader.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Leuke ervaring. Apart om eens met je handen te moeten eten. Leuke, afwisselende kaart. De manier waarop het bereid en geserveerd wordt is verrassend. Goede smaak. Van de Afrikaanse biertjes moet je houden, waren niet aan mij besteed. Onwijs vriendelijke en hartelijke bediening. Kom er zeker nog een keer terug.
Bertendiana .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Heel apart eten met je handen, dus geen bestek of een bord. Wij waren met 4 personen. Alles op 1 grote houten schaal. Apart Bananen/mango/kokosbier drinken uit een halve kokosnoot. Eten, prijs kwaliteit, goed. Bediening prima en zeer vriendelijk. Ga zeker terug.