Over het restaurant Restaurant Avenarius

Ongedwongen genieten!

Ga spontaan langs bij Avenarius en selectie kleine hapjes van de smaakmakende kaart. Uiteraard worden de gerechtjes alleen maar lekkerder met een goed glas wijn ernaast. Hier eet je op niveau en staat er voor ieder wat wils op de kaart!

Glas champagne

- High Tea 14:30 - 16:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Avenarius

Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Na enkele jaren is de 10 gangen wildproeverij weer terug en terecht.
Met de mogelijkheid van een bijpassend wijnarrangement van 7 glazen. Smaakvolle gerechten met zorg gepresenteerd en soms erg verrassend. We proefden een pastrami van wild zwijn, een paté van reebok, een wildbouillon, een kroket van fazant en notenpaneer (daarbij een glas Madeira vanwege de nootachtige smaakcombinatie), gevolgd door een granité van framboos. Na deze verfrissende onderbreking volgden duif met parelgerst (met een Achterhoekse wijn die vanwege de wat zurige smaak uitstekend bij dit gerecht smaakte), hertenbiefstuk met knolselderij (begeleid door de wildwijn van 2017), gevolgd door een mooi kaasplankje, kwarktaart met limoen en een parfait van witte chocolade en rode wijn gelei in de vorm van een stoofpeertje.
Goede bediening, prettig tempo, prima meubilair en akoestiek zorgden voor een heerlijk avondje uit. En dan is het lekker als je kunt blijven slapen.
Hike Z.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Kwaliteit van de hoofdgerechten was goed maar de supplementen, die extra in rekening kwamen, waren beneden de maat. De bediening was zeer vriendelijk maar ontbeerde elke kennis van de (wijn)kaart. Zo moest nadat de bestelling voor het apperatief was opgenomen gemeld worden dat ze geen prosecco verkochten maar wel champagne. Aan het eind van het diner bleek dat de champagne een lokale bubbeltjeswijn (brut) was. Die hebben we dus gemist. Ook bleek toen dat er bij het menu een bijpassend wijnarangement was. Kortom een aardige hotelkeuken met eetcafe bediening.
Joos en Rob B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Als we goed en traditioneel uit eten gaan verwachten we minstens een feestelijk gedekte tafel met wit tafellinnen en een stoffen servet. De inrichting is ons inziens modieus en niet smaakvol.
Bediening zeer vriendelijk en kwaliteit goed.
René T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
We hebben een avond lang genoten van de 10 gangen wildproeverij met bijpassend wijnarrangement. Dat laatste in de BOB versie want 7 volle glazen zou een beetje teveel van het goede zijn. De diverse wildsoorten kwamen in diverse variaties aan bod. Alles mooi gepresenteerd. Er was echt veel zorg aan besteed. Ook de bijpassende wijnen complementeerden het geheel. Een paar echte uitschieters. Reebokpaté geserveerd tussen twee toastjes in de vorm van boterhammen. Een kroket van fazant met een heerlijke kruidig korstje met een glaasje Madeira. Bij de duif kregen we een wijn uit de Achterhoek. Toen die ingeschonken werd zei de gastvrouw dat die zuur zou smaken maar totaal anders zou smaken bij de duif. Verbluffend hoe dat inderdaad zo was. Ook bijzonder was een kaas op het kaasplankje. Een Engelse kaas, Bowland, die naar appeltaart smaakte. Heel apart en perfect bij wild! We hadden een hele bijzondere avond met vriendelijke en vakkundige bediening.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Heerlijk genoten van het 10 gangen wildmenu met bijpassende wijnen.
Neem de tijd om hiervan te genieten bediening had voor ons voldoende aandacht, het was lekker rustig geen spitsuur.
Wij komen beslist nog eens terug.
Ramon H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We hebben hier voor zaterdag 21 oktober het wildverwen arrangement gehad. Het viel een beetje tegen. De receptie en de hotelkamer zijn tamelijk sfeerloos en de verwarming wordt zeer hoog opgestookt.
Het eten was goed, maar het duurde erg lang voor de verschillende gerechten op tafel kwamen. Bovendien zijn we van vorige keren gewend in de Achterhoek dat er aan de tafel een toelichting gegeven wordt op de gerechten en ingrediënten. Dat gebeurde totaal niet. "Een chileense chardonay" is een tamelijk beknopte beschrijving. Het viel tegen in vergelijking met eerder bezochte Achterhoeks restaurants (1 bestaat helaas niet meer)
Eric Z.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Weer lekker gegeten.
Bedankt voor uw mooie beoordeling
caroline B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Ze doen hun best bij Avenarius, maar het is het allemaal net niet. De kaart is onevenwichtig. Veel kleine gerechtjes die te combineren zijn, maar ook een menu en a la carte met gerechten van ‘ normale ‘ grootte. Beter zou zijn om voor 1 type kaart te kiezen. Het is nu erg onoverzichtelijk en onhandig om als groep gasten onderling af te stemmen hoe en wat je wilt eten. Het eten zelf is matig. Het klinkt op de kaart beter dan het op tafel komt. Kwaliteit eetcafé. Bediening aardig maar onervaren. Jammer want het oude gebouw is mooi, maar de inrichting ook rommelig en niet heel passend bij de grandeur van het oude Avenarius. Laat daar eens een goede interieur architect op los! De ingang/receptie is erg ongezellig. Zonde, want in Ruurlo is niet veel aan horeca.
Bedankt voor uw beoordeling
Jammer dat u onze huisstijl niet waardeert, we hebben net in 2014 een grote verbouwing gehad en afscheid genomen van het oubollige interieur. Tevens hebben we de menukaart aangepast om de kleine eter maar ook de grote eter tot diens te zijn. We zullen uw opmerkingen desalniettemin intern bespreken.
Hilke V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Het was geweldig!! Het eten, de bediening alles! Echt genoten. Prijs kwaliteit is uitstekend. Keuze uit verschillende huiswijnen, dus voor een ieder zijn eigen smaak. Fantastisch!
Dennis O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Heerlijk gegeten!
Wij hebben gekozen voor een 4 gangen diner en op het gezellige terras van genoten!
De verschillende gangen werden met voldoende tijd er tussen geserveerd. Gastheer Joost wist een goede toelichting te geven op de kaart en had veel verstand van de wijnkaart. Op zijn advies hebben we deze avond genoten van een heerlijke fles wijn.
Rustige en gezellige sfeer in combinatie met lekker eten en een goede gastheer zodat het voor ons een bijzondere avond is geweest!
Namens Joost bedankt voor de complimenten.

vr. groet. Arnold Labohm. Managing-Director.
Renate D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Prima lunch en vriendelijke bediening.
Beste Renate, bedankt voor je mooie beoordeling.

vr. groet, Arnold Labohm, Managing-Director
MA V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Prima restaurant. Door de allergie van mijn vrouw is het lastig een restaurant te vinden die hier mee om kan gaan.
Uitstekend gegeten.
Rachel K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Leuke ingericht restaurant, met de bediening was niks mis, leuke jongen die meedacht. Lekker gegeten. De tijd tussen de gangen was precies goed. Wij hadden het viergangenmenu en alles was lekker.
Staf S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Zelden dergelijke uitgebreide kaart gezien en ook wat we voorgeschoteld kregen was van een uitstekende kwaliteit.
We kozen beide 3 verschillende gerechten en waren telkens verbaasd over de unieke, fijne smaken.
De prijs kwaliteit van dit restaurant is zonder meer uitstekend.
Bedankt voor uw complimenten
Gmschimmelpenninck1 S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Goed concept, kleine(re) gerechten voor minder dan 10 euro. Men zat ook niet te zeuren over de volledig verschillende volgorde van de door ons bestelde gerechten. Goede wijn bij alleszins (h)eerlijk gekookte gerechten.
Bedankt voor uw reactie en graag tot ziens
Dorienke K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij waren met twee volwassenen en vier kinderen. Er werd positief mee gedacht hoe de gerechten te verdelen. het was binnen wel behoorlijk warm. verder lekker gegeten en een positieve avond gehad.
Bedankt voor de tip, hebben verwarming iets lager gezet
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Lekkere kleine gerechten (dus bij minder trek hoef je niet zoveel te eten) voor een schappelijke prijs en een sympathieke bediening. Genoten!
Dank voor uw bericht, heel graag gedaan
Bertha H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
De smaak was prima, alleen vonden we van alles net iets te weinig. Vooral het hoofdgerecht.
Dank voor uw bericht. We hebben uw opmerkingen intern besproken.
cokkriek .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Dit is waarvoor je naar een restaurant gaat waar je een avond heerlijk doorbrengt. We aten het januari menu voor € 25,00 (normaal € 32,50), bij deze promotie ook inkl. aperitief en koffie ! Verfijnde, uiteraard verse gerechten, prachtig opgediend en geweldig van smaak.
In feite bestond het menu uit 5 gangen, vanaf het heerlijk knapperige brood met tapenade, super lekkere olijven en gekarameliseerde boter als hapje vooraf, via prachtige, kleine vis- vlees en/of vegetarische gerechten t/m het toetje. Complimenten aan de keuken en we hebben al weer 2 x gereserveerd.
Eén klein minpunt : door de strakke - overigens mooie - inrichting, harde vloeren en wanden en hoge plafonds kan er wel sprake zijn van wat "geluidoverlast" als er wat grotere groepen eten.
Hartelijk dank voor uw complimenten en snel tot ziens