Restaurant Auberge aan het Hof

Kerkstraat 9 8356 DN Blokzijl Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Auberge aan het Hof

Genieten vlakbij natuurpark Weerribben-Wieden

Een prachtige entree, een riante binnenzaal met tafels en een open keuken. Drie factoren die Auberge aan het Hof bijzonder maken. Het restaurant - dat overigens ook als hotel fungeert - is een plek waar je perfect kunt uitrusten na een lange dag wandelen door de natuur in natuurpark Weerribben-Wieden of een dagje Meppel of Emmeloord. Het is gelegen aan een hofje aan het Oude Verlaat die enorme rust met zich mee brengt. Geniet van de rust en het lekkere eten dat de keukenbrigade voor je bereid.

Meer informatie over restaurant Restaurant Auberge aan het Hof

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Hoge verwachtingen, helaas met te weinig personeel een grote teleurstelling geworden. 18:30h gereserveerd en het hoofdgerecht pas om 21:30 geserveerd krijgen. De rekening klopt niet helemaal en het personeel toonde geen respect voor de eigenaar. Jammer! Wel een zeer goede wijnkaart, wel aardige mensen, maar prijs-kwaliteit verhouding en beoordelingen kloppen niet meer
Hugo L.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heerlijk avondje uit van smaakvolle gerechten.
Voor gerecht vis plateau en paté waren verrukkelijk idem het vis hoofd gerecht.
Mooie wijn kaart en een ongedwongen sfeer en bediening een echte aanrader.
Huub100 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Met aandacht wordt je hier bediend en die aandacht vind je ook in de keuken. Fantastische gerechtjes. De sfeer en ambiance is rustig en sfeervol.
Adjo V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Na de 1e keer daar verrrukkelijk te hebben gegeten nu voor een 2e keer met broer en schoonzus.
En ja..... alles was weer subliem bereid, vriendelijke bediening en sfeervolle ambiance.
Mijn broer is een ex-banketbakker, maar heeft ook voor warme spijzen een goede smaak.
Zijn oordeel was: buitengewoon lekker!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Fantastisch menu, met paddestoelen en hert. Service heel correct, warm en klantvriendelijk. En prima locatie. Met een prijskwaliteit verhouding die zeer goed is.
Avanechten .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Alles was fantastisch. Vriendelijke bediening, gezellige tafel, maar bovenal fantastisch eten. We hadden een 4-gangen diner, met een geweldige amuse vooraf, en alles was heeeeerlijk! Echt om nog eens naar toe te gaan. Ik kan dit iedereen aanbevelen.
C.a.quartel .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Ontvangst was hartelijk, de bediening en de gerechten uitstekend.
Wij bevelen dit restaurant zeker aan vrienden aan.
Jan en Elly
Frans-Thea .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Heerlijk gegeten van voorgerecht tot en met nagerecht! Dit restaurant is aan te bevelen voor de fijnproevers. Jammer dat er deze avond maar weinig klandizie was, al hebben we dat aan de bediening en kwaliteit geen moment gemerkt.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Wij hebben hier op een zondagavond gegeten met de AH restaurantactie. Waar andere restaurants zich er met een jantje van Leiden vanaf maken, is dat hier zeker niet zo.

Vriendelijke en ontspannen ontvangst, waarna aan tafel een korte uitleg volgde over het menu. Er was keuze uit 3,4 of 5 gangen. Wij hebben voor een 4 gangen menu gekozen.

Het eten is echt heerlijk en zeer netjes gepresenteerd. Buiten het menu om ook nog een amuse en broodplankje geserveerd zonder extra kosten. Porties zijn goed bemeten en er zit genoeg tijd tussen de gangen.

Bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam zonder opdringerig te zijn. Glazen worden bijgeschonken met fles tafelwater, zonder dat je hier last van hebt. Prettig stukje service.

De aankleding in het restaurant past bij het mooie pand en het gezellige dorpje Blokzijl.

Dit restaurant is zeker een aanrader als je een avondje ongedwongen wilt genieten van een heerlijk etentje. Keep up the good work!
JanvandenBerg9 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Geen gebakken scholfilet

Het is geen gebakken scholfilet op stamppotje van aardappel en prei geworden gisteravond tijdens een romantisch etentje met mijn mega partner in Aubergé aan het Hof in Blokzijl.

Het idee voor weer eens een romantisch etentje buiten de deur komt van de heerlijk bereide scholfilet door de top kok van het Berechja College. Die top kok stuurt mij gistermiddag twee foto’s van zijn bereide scholfilet en daar loopt het water mij van in de mond.

Die top kok heeft echter samen met zijn leerlingen alles zelf opgegeten…ik moet dus zelf in actie komen.

En niets is mooier dan heerlijk dineren met het volgende keuzemenu van vier gangen voor slechts een klein prijsje:

Taartje van paddestoelen, kaas en amandel met gemarineerde champignons, gefrituurde pastinaak en truffelmayonaise.
of
Terrine van gevogelte met eendenfilet, mousse van eend gele biet en pompoencrème.
***
Krachtige runderbouillon met kastanje en knolselderij.
of
Romige soepje van bospaddestoelen met gerookt spek.
***
Gebakken scholfilet op stamppotje van aardappel en prei begeleid met kerrieroomsaus.
of
Filet van boerderijhert met winterse garnituren en licht gebonden jus van kalf en kruidnagel.
***
Assortiment kazen met noten/vijgen.
of
Speculaas/cheesecake met kaneelijs panna cotta en vanillesaus.

Het is dus geen gebakken scholfilet op stamppotje van aardappel en prei
begeleid met kerrieroomsaus geworden gisteravond, want die heerlijk bereide scholfilet krijg ik de volgende keer vast van de top kok van het Berechja College...

We eindigen het diner met een heerlijke spijs gevulde volle maag…

Frans en Selma het was weer geweldig daar in Blokzijl in de Aubergé aan het Hof en ik hoop op nog jaren romantiek zonder woorden.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Bijzonder fraaie setting,in middeleeuws straatje,geveltjes van circa 1600.
Ook binnen in het restaurant ademt alles in de sfeer van het verleden voor de inpoldering.
Geen vreselijke houten stoelen,maar comfortabele fauteuils.
Frans en Selma,de eigenaren,hebben behalve aan het culinaire gedeelte hier ook de nodige aandacht aan geschonken.
Culinair was alles ook prima voor elkaar.
Heerlijke hertenbiefstuk en voorgerechtje van eend,vooraf gegaan door heerlijke amuse.
Tussentijds nog heerlijk brood,met diverse botertjes.
Een uitstekende chileen,vaak wat minder,maar deze zeker niet,lardeerde deze gerechten.
Wij hebben genoten
Lida S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Zondag 15 november hebben wij hier met z'n viertjes een fantastische avond gehad. Het was de moeite waard om daarvoor uit Zwolle en Almere te komen. Jaren geleden waren we hier ook bij Hof van Sonoy en nu weer in Blokzijl geweldig gegeten met de AH restaurantactie. We kozen voor het 4 gangen menu met soepje en dat bleek een goede keuze. Heerlijke amuse, prima merlot. Elke gang was even verrassend lekker. Aardige bediening, prettige ambiance. Om kort te gaan: AANRADER!!
Yurdou .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Heerlijke ervaring: persoonlijk ontvangst, lekker eten, fraai geserveerd, vlotte bediening in dat alles in een mooie ambiance. Gezellig druk, maar niet te druk. Je kan goed met elkaar praten.
JurNel P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij dit sfeervolle en intieme restaurant, waarbij de gastheer alle aandacht voor de gasten had en de gastvrouw prachtig opgemaakte gerechten voor ons op tafel wist te toveren.

Wij kregen vooraf een amuse van paté met cranberrycompote. Erg smakelijk!

Als voorgerecht kozen wij voor de runderbouillon en de tartaar van gele biet met crème fraiche, dille, geitenkaas, walnootjes en Gandaham. Vooral de tartaar gele biet combinatie was zeer smaakvol.
Als hoofdgerecht viel onze keuze op de Elzasser zuurkoolschotel, Livar en zachte mosterdsaus en op de Roodbaarsfilet op ratatouille met rode paprika roomsaus. Op beide hoofdgerechten was niets aan te merken. Mooi opgediend en goed van smaak.
Tot slot het nagerecht: het herfstdessert van noten, chocoladeijs (klein foutje want er was om vanilleijs gevraag), Pannacotta en caramelsaus bleek een goede keuze te zijn. Het andere nagerecht bestond uit een assortiment van diverse kaasjes met noten/vijgen. Niet spectaculair, wel lekker.
Ons compliment voor de heerlijk bijgerechten zoals de overheerlijke rabarbercompote en de minibroodjes met gezouten boter, zalmmousse en groene pesto.

Vanwege de gastvrijheid van de eigenaren, de mooie ambiance, de rustige achtergrondmuziek en het heerlijke eten kunnen wij Auberge/Restaurant Aan het Hof zeker aanbevelen!
Avdl28 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij Auberge. De pompoensoep was heerlijk. We hadden een 4 gangen diner en elk gerecht was heerlijk. Bij zulke restaurants krijg je vaak weinig op je bord, maar hier krijg je echt genoeg en aan t eind zit je potje vol. En Blokzijl is een idyllisch plaatsje.
Dianaschooneman .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Wij hebben daar het Ah menu gegeten. Toch nog veel keuze en het smaakte heerlijk. De service was goed, je wordt meteen ontvangen. Het decor is goed maar wel wat ouder. Maar dit heeft dit geen invloed op mijn mening. Heerlijk gegeten! Overigens is Blokzijl ook in de avond een leuk en rustig dorpje om te zien
Chris.schreuder .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Het eten was voortreffelijk,de bediening uitstekend,sfeer en ambiace buitengewoon.
Echt het aanraden waard,niet goedkoop.
Mies123456 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Wij komen er regelmatig. Soms alleen een hoofdmenu. Andere keer weer 3 gangen. Eigenlijk is het altijd goed. Mijn man komt zelf uit de horeca en is vreselijk om mee uit eten te gaan maar kan hier toch weinig op aanmerken. Behalve misschien dat de zalm met aardappel salade niet meer op de kaart staat. Een gastheer die weet hoe het hoort en een kok die plezier heeft in haar werk. Dat proef je en merk je wanneer je daar eet. Kortom, mensen die weten wat ze doen!
L.hoogezandenofja .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Restaurant Auberge aan het Hof geeft je het gevoel of je in een grote huiskamer zit te eten. Gezellig en knus. Het eten was uitmuntend en de uitleg van de gastheer over het eten en de wijnen was professioneel. Ik ga hier zeker nog een keer eten en zal dit ook aan vrienden en familie aanbevelen.
Coradejager .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
in 1 woord geweldig.het eten is uitmuntend de bediening is prettig belangstellend en adviserend de sfeer is ontspannen.een echte aanrader.