Meer informatie over restaurant Restaurant As

Metro 51: halte Zuid, Amsterdam Tram 5: halte Prinses Irenestraat/Beethovenstraat
  • Kom je met de auto?
    Restaurant As bevindt zich in het Beatrixpark. Het is helaas niet mogelijk om te parkeren in het park. Wij adviseren te parkeren in het WTC Zuid Parking, ongeveer 5 minuten loopafstand.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Ingmar V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Nu een keer bij As gegeten met klein gezelschap: 4 personen, op een koude zaterdagavond. Het restaurant is dan heel sfeervol, vol met kaarsen en mooie inrichting. Je zit inderdaad aan een lange tafel met (als het wat drukker is) aan die tafel ook andere gasten, maar daar zit veel ruimte (en flessen of andere dingen er tussen). Het concept is 'shared dining' voor de voorgerechten, daarna worden het eigen bordjes. Wij gingen voor het menu van de dag van 4 gerechten en hadden daar zeker geen spijt van. Mooie streekgebonden producten, goed toegelicht, zeer vriendelijke, enthousiaste en vakkundige bediening en een niet enorme, maar wel mooie wijnkaart. In de zomer zit je hier verrassend mooi buiten, dus we gaan met mooi weer snel weer terug.
Elly F.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
De afgelopen jaren hier een paar keer gegeten, vooral omdat het bij mij in de buurt is en omdat het voor anderen goed bereikbaar is met de auto als je van buiten komt. Echter, toch elke keer enigszins teleurgesteld. Het hipstergehalte is hier erg hoog qua uiterlijk, inrichting, bediening en soort eten. Zeer geschikt voor grotere groepen, omdat er in de nissen grote tafels met banken staan waar je dan toch wat meer privé zit. Met 2, 3 of 4 personen wordt je aan een lange tafel gezet samen met een ander klein gezelschap. Is niet echt leuk.
Het hoofdgerecht bestond uit op de graad gebakken griet met zoete aardappel en rode kool. De vis was lekker, maar na het zelf fileren bleef er maar een heel klein stukje vis over. Mag best wat groter.
De rode kool was heel grof gesneden in lange slierten, heel kort gekookt of geroerbakt, dus toch echt te hard. Voorgerecht werd in 2 etappes opgediend, waardoor je toch het idee hebt aan een vier gangen diner te zitten. pompoen met geitenkaas en koolrabi met rode poon waren allebei lekker. Als dessert kaas, ook hier een kleine portie kaas. Al met al is de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek.
Te duur voor het gebodene.
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Altijd fijn om in dit mooie restaurant t eten; de acoustiek is wel altijd wat slecht. Voorgerecht zag er mooi uit, niet alles naar m'n smaak maar met zorg gepresenteerd. Heerlijk tussengerecht met knolselderij , krulkaas en schuim vanniets lekkers. De Hollandse fles die daarna kwam was n beetje taai en t hoofdgerecht griet met graat was erg lekker. Mijn disgenoot had de houtduif en ook dat viel erg in de smaak. De mannelijke bediening was toegewijd en aardig, vrouwelijke nogal afstandelijk, bijna arrogant.
Thijs J.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wij hebben hier afgelopen zaterdag met een gezelschap van 21 volwassenen en 3 kleine kinderen gegeten. Alles was geweldig, de ontvangst, de bediening, de relaxte sfeer. Het 3-gangen menu was geweldig, wordt in schalen geserveerd waar mee ieder zich zelf kan bedienen. Per gang 2 verschillende gerechten en allemaal superlekker en goed en gezond eten. De wijnen waren heerlijk. En voor de vegetariër en iemand die geen kaas lustte, werd een aangepast menu gemaakt zonder enig probleem. Ik kan de As van harte aanbevelen aan ieder die iets heeft te vieren en heel erg lekker wil eten.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met zijn 4'en gegeten gisteren, en hoe. Prachtig, ruim restaurant, geen muziek gelukkig, ook niet nodig in zo'n vol restaurant, heel mooi vormgegeven, met nisjes verlicht door kaarsen en een stervorm vanuit het midden, de keuken in de tent met in het midden een grote houtoven. Was de vierde keer dat we hier aten, het wordt alleen maar beter. Geen gedoe met eindeloze menukaarten, maar gewoon vis/vlees voor en bij het hoofdgerecht, in ruime pannen wat veel avontuurlijker is dan kant-en-klare borden. Alleen voor- en hoofdgerecht was al meer dan voldoende, zuinig zijn ze niet. De bediening was super. Hert en heilbot, heel erg heerlijk. Maar in het bijzonder de wijn, veel natuurlijkgemaakte wijn, prachtige kaart, ook per glas, maar buiten de kaart is er ook (met een beetje geluk) van alles mogelijk, een soort wijnarrangement, zonder het formele van een arrangement... dat maakt zo'n avond wel af. Volgende week weer.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een prachtig ontwerp, dit restaurant. Door de nissen is het aangenaam met een gezelschap vertoeven.
De gerechten zijn creatief bedacht, de uitlevering (in gezamenlijke borden) is verrassend. Maar al met al waren de porties te bescheiden. Bediening was overall vriendelijk, een vergissing wordt snel gecorrigeerd. Omdat het dit keer op uitnodiging was, kan ik de prijs/kwaliteit verhouding niet inschatten.
Vreemd dat in dit restaurant niet vanzelfsprekend bij het presenteren van het keuzemenu het vegetarisch gerecht wordt genoemd.
Klaasjan D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Slechte bediening, voorlangs afhalen, ongeïnteresseerd, had mijn bestek net neer en weg was mijn bord. Boven slechte bewegwijzering richting toilet, lamp in toilet stuk. Ga hier niet meer terug komen!
JOHANNES V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gezeten met een gemêleerd gezelschap op woensdag. Leuk design, modern ingericht (beetje kaal) . Leuk met aparte nissen. Eten was gezamenlijk en daardoor gezellig. Serveren in grote schalen voor tafels van 8. Originele gedurfde gerechten, heerlijk gebakken kabeljauw. Eendenborst uitsteken gebakken. Zeer mooie wijnkaart! Kortom, mooie gelegenheid, ook voor partijen.
Ria G.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
In alle opzichten een uitstekend restaurant.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Ook leuk en ontspannen voor mensen met kleine kinderen. De vorige keer vonden wij het eten beter maar al met al zijn we tevreden.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Ik wilde een feestje geven bij As (je kunt het restaurant daarvoor ook reserveren), en ging een paar keer voorproeven, op verschillende dagen en ook een zondagnamiddag. Ik was aangenaam verrast, zowel door niveau van keuken als de bediening. De keren dat ik er was, was er steeds professionele bediening (met wat hulp van adequate studenten) en vond ik ze erg vriendelijk, geen moeite teveel. Dus hier ook dat feest gehouden, heel mooi menu waar iedereen nog steeds over napraat. Vooral de bietenrisotto, de bavette en de griet, maar ook voorafjes, dessert en heerlijke wijnen. Ik ga er gewoon stamgast worden, zeker in de zomer met dat famtastische terras!
lessturm .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Altijd constante kwaliteit, goede bediening, prettige sfeer, zowel binnen als buiten. Door de week overdag binnen vaak zakelijk publiek, in het weekend buiten veel jonge gezinnen.
henriet0407 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Afgelopen maandag gegeten. Wat een teleurstelling. Wat is er met het mooie concept gebeurd? De gerechten waren doorgekookt, het nagerecht was papperig. De temperatuur was eigenlijk te laag van het hoofdgerecht. De bediening was studentikoos (het is toch echt een vak), wat onverschillig of niet betrokken, terwijl het zo;n mooie avond was. We hebben dit ook aangegeven, maar ook de reaktie was lauw. Jammer, jammer. Het lijkt wel of de passie voor het hele restaurant, het koken, het in de watten leggen van je gasten en de verwachting overtreffen ver weg is. Dit kan en moet echt beter!!
Tuber .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Na twee jaar geleden een heerlijke middag buiten bij As doorgebracht te hebben dachten we dit afgelopen zondag te herhalen. Er zijn rond As veel bomen weggehaald waardoor het terras heel zoning is geworden. Helaas is er niet voor voldoende zonwering gezorgd zodat een deel van de tafel in de volle zon moet zitten. We bestelden 3 charcutterie plateau's als voorgerecht. We kregen echter geen 3 plateau's maar 1 grote plank wat natuurlijk volstrekt niet handig is aan een hele lange tafel met 12 personen... de pizza's waren ok maar ook niet heel bijzonder. Kom op restaurant As dit kan stukken beter. Het concept is leuk de plek prima maar er moet wat meer zorg en enthousiasme in!
engelhardtuinen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Mis een beetje een echte bediening. Een hartstikke goed en leuk restaurant alleen weer een hoop studenten die in de rondte hollen. Vind het fijn als er zoveel aandacht aan de bediening word besteed als het gerecht zelf dat maakt het gemakkelijk relaties te verrassen
Ariane K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Ik heb zo veel goede dingen gelezen over As en had er heel veel zin in, maar helaas was ik erg teleurgesteld. De sfeer/inrichting is fantastisch, net als het verhaal van waar hun eten vandaan komt. We kregen een mooie lange tafel (met ongemakkelijke bankjes +stoelen voor de 4 senioren in ons groep..)
De service vond ik matig, de jongen die ons bediende had er volgens mij niet zo veel zin in. Een deel van de groep had wijn, maar 2 dronken geen alcohol, het was mooi geweest als die ook in de watten gelegd konden worden door een alternatief aangeboden te krijgen. Het uitserveren en leegmaken van de tafel ging helemaal niet onopvallend. Soms kwam een bord van links, soms van rechts, een aantal keren raakte het bord net onze hoofden niet.
De ober legde enigszins het menu uit, maar kon niet heel veel vertellen over de bereiding van de gerechten noch waar de ingrediënten vandaan kwamen. Voor een plek als As die hier zo trots over vertelt op hun website vind ik dit vreemd.
Ik ben vega en kreeg allerlei heerlijke opties te horen voor het voorgerecht, uiteindelijk moest ik het doen met een bordje met de zelfde garnering van 1 van de voorgerechten voor de vlees/vis eters, met een stukje pompoen. Waren ze misschien mijn 2e voorgerecht vergeten?
Mijn hoofdgerecht was de vis (harder met aardappeltjes, aardpeer en een beetje spinazie), prima smaak maar ik had er wat meer groenten bij verwacht.

Mijn man heeft erg genoten van de asperges met gnocchi, en de vleeseters die kip hadden waren ook tevreden. Dus misschien ligt het gewoon aan de groente liefhebber?
Tot slot de dessertbestelling. Ik koos een cappuccino in plaats van een toetje. Die kwam pas na de toetjes op waren en ik er naar gevraagd had. Toen we hadden afgerekend en naar onsze jassen liepen was het bijna te veel om gedag te zeggen. Jongens, zo druk was het niet die dinsdag. Waar waren jullie?
info698 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Heerlijk gegeten. De bediening was vlot en erg vriendelijk. Prachtige inrichting, mooie sfeer.
De gerechten waren allemaal even verrassend en smaakvol. Vanwege mijn verjaardag werd er attent een kaarsje gezet op het dessert. Een erg leuke avond gehad.
stephan.swinkels .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Absoluut heel erg goed! Pareltje. Menu opzet was prima en de service en kwaliteit van het eten voortreffelijk. blijft een beetje verborgen maar oz de moeite waard om voor om te fietsen!
Josine R.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Hier gegeten met enkele collega's. Het eten was heerlijk. De bediening had bij het vertellen van het menu wat fouten gemaakt want er werden andere gerechten geserveerd en dit werd pas bij vragen van onze kant opgemerkt. Bediening kan daarnaast ook iets attenter zijn op het op tijd vragen of je nog wat te drinken wil. Verder is het heerlijk ongedwongen en het eten van goede kwaliteit dus zeker een aanrader.