Meer informatie over restaurant Restaurant As

Metro 51: halte Zuid, Amsterdam Tram 5: halte Prinses Irenestraat/Beethovenstraat
  • Kom je met de auto?
    Restaurant As bevindt zich in het Beatrixpark. Het is helaas niet mogelijk om te parkeren in het park. Wij adviseren te parkeren in het WTC Zuid Parking, ongeveer 5 minuten loopafstand.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

zaterdag 18.30 -22.00
zondag gesloten

Celeste D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Prijs kwaliteit verhouding kan beter. Kleine porties.
Anneke R.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Het eten is erg lekker, terras is zalig vertoeven. Het personeel is lief en goed bedoelend , maar te slecht opgeleid voor een restaurant met deze prijsstelling. Dat is vervelend voor de gasten, maar ook voor het personeel dat beschaamd moet zeggen niet te weten wat er op je bord ligt of wat voor wijn je krijgt. Ik gun het personeel een goede opleiding.
Tijn K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Dit was niet best. Teleurstellende gerechten met combinaties die onvoldoende tot hun recht kwamen (de haring), soms ronduit te vet (de harder), regelmatig waaide deuren open waardoor er een koude luchtstroom opstak (wat vaak minuten lang duurde voordat de deuren dicht gingen), er was bij de reservering doorgegeven dat iemand glutenvrij moest eten wat niet was doorgekomen en vervolgens werden de gluteningrediënten gewoon weggelaten zonder alternatieven en geen glutenvrij brood wat toch heel gewoon is in andere restaurants. Toch nog 90 euro pp afrekenen. Wat mij betreft symbolisch voor de sterk overgeschatte Amsterdamse horeca.
Wil E.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Lekker gegeten in een prachtige setting. Toch een paar opmerkingen. Er is, althans op zondag, geen vegetarische kaart maar de kok kan een vegetarisch menu samenstellen. Prima. Wel jammer dat twee van de vier gerechten vooral met gebarbecuede spitskool zijn, en nogal op elkaar lijken. Ook merkwaardig dat het beloofde hoofdgerecht (artisjok) zonder aankondiging wordt vervangen door iets anders (al was het aardig dat er na een opmerking alsnog een bakje artisjokken op tafel werd gezet.) En de wijnsuggestie was: "deze past goed bij de asperges straks", maar die asperges bleken ook niet te komen.
Het leek er kortom een beetje op dat je als vegetariër maar moet zien waar de kok zin in heeft om op dat moment te maken. Dat vind ik niet helemaal van deze tijd.
Margot O.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Je moet er wel wat voor uit willen geven maar dan heb je ook heerlijk eten op een erg mooie plek!
Nicoline S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
We hebben na enkele amuses twee overheerlijke gangen gegeten, waaronder de beste heilbot ever, zonder wijn (mét overheerlijk tomatensap) en betaalden 47, 50 pp wat ik beslist aan de hoge kant vind. Desalniettemin kom ik graag terug want het blijft een bijzondere plek waar je in alle rust kan eten en bijpraten. Ik verheug me alweer op het zomers buiten eten!
Els B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
fantastisch eten en goede ambiance; personeel vriendelijk, maar ik mis bij binnenkomst en bij het weggaan een warm welkom/afscheid. Tussendoor is dat ok, maar kan nog beter gezien de prijsklasse van het restaurant.
Ingmar V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk als altijd!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Nu een keer bij As gegeten met klein gezelschap: 4 personen, op een koude zaterdagavond. Het restaurant is dan heel sfeervol, vol met kaarsen en mooie inrichting. Je zit inderdaad aan een lange tafel met (als het wat drukker is) aan die tafel ook andere gasten, maar daar zit veel ruimte (en flessen of andere dingen er tussen). Het concept is 'shared dining' voor de voorgerechten, daarna worden het eigen bordjes. Wij gingen voor het menu van de dag van 4 gerechten en hadden daar zeker geen spijt van. Mooie streekgebonden producten, goed toegelicht, zeer vriendelijke, enthousiaste en vakkundige bediening en een niet enorme, maar wel mooie wijnkaart. In de zomer zit je hier verrassend mooi buiten, dus we gaan met mooi weer snel weer terug.
Elly F.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
De afgelopen jaren hier een paar keer gegeten, vooral omdat het bij mij in de buurt is en omdat het voor anderen goed bereikbaar is met de auto als je van buiten komt. Echter, toch elke keer enigszins teleurgesteld. Het hipstergehalte is hier erg hoog qua uiterlijk, inrichting, bediening en soort eten. Zeer geschikt voor grotere groepen, omdat er in de nissen grote tafels met banken staan waar je dan toch wat meer privé zit. Met 2, 3 of 4 personen wordt je aan een lange tafel gezet samen met een ander klein gezelschap. Is niet echt leuk.
Het hoofdgerecht bestond uit op de graad gebakken griet met zoete aardappel en rode kool. De vis was lekker, maar na het zelf fileren bleef er maar een heel klein stukje vis over. Mag best wat groter.
De rode kool was heel grof gesneden in lange slierten, heel kort gekookt of geroerbakt, dus toch echt te hard. Voorgerecht werd in 2 etappes opgediend, waardoor je toch het idee hebt aan een vier gangen diner te zitten. pompoen met geitenkaas en koolrabi met rode poon waren allebei lekker. Als dessert kaas, ook hier een kleine portie kaas. Al met al is de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek.
Te duur voor het gebodene.
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Altijd fijn om in dit mooie restaurant t eten; de acoustiek is wel altijd wat slecht. Voorgerecht zag er mooi uit, niet alles naar m'n smaak maar met zorg gepresenteerd. Heerlijk tussengerecht met knolselderij , krulkaas en schuim vanniets lekkers. De Hollandse fles die daarna kwam was n beetje taai en t hoofdgerecht griet met graat was erg lekker. Mijn disgenoot had de houtduif en ook dat viel erg in de smaak. De mannelijke bediening was toegewijd en aardig, vrouwelijke nogal afstandelijk, bijna arrogant.
Thijs J.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wij hebben hier afgelopen zaterdag met een gezelschap van 21 volwassenen en 3 kleine kinderen gegeten. Alles was geweldig, de ontvangst, de bediening, de relaxte sfeer. Het 3-gangen menu was geweldig, wordt in schalen geserveerd waar mee ieder zich zelf kan bedienen. Per gang 2 verschillende gerechten en allemaal superlekker en goed en gezond eten. De wijnen waren heerlijk. En voor de vegetariër en iemand die geen kaas lustte, werd een aangepast menu gemaakt zonder enig probleem. Ik kan de As van harte aanbevelen aan ieder die iets heeft te vieren en heel erg lekker wil eten.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Met zijn 4'en gegeten gisteren, en hoe. Prachtig, ruim restaurant, geen muziek gelukkig, ook niet nodig in zo'n vol restaurant, heel mooi vormgegeven, met nisjes verlicht door kaarsen en een stervorm vanuit het midden, de keuken in de tent met in het midden een grote houtoven. Was de vierde keer dat we hier aten, het wordt alleen maar beter. Geen gedoe met eindeloze menukaarten, maar gewoon vis/vlees voor en bij het hoofdgerecht, in ruime pannen wat veel avontuurlijker is dan kant-en-klare borden. Alleen voor- en hoofdgerecht was al meer dan voldoende, zuinig zijn ze niet. De bediening was super. Hert en heilbot, heel erg heerlijk. Maar in het bijzonder de wijn, veel natuurlijkgemaakte wijn, prachtige kaart, ook per glas, maar buiten de kaart is er ook (met een beetje geluk) van alles mogelijk, een soort wijnarrangement, zonder het formele van een arrangement... dat maakt zo'n avond wel af. Volgende week weer.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een prachtig ontwerp, dit restaurant. Door de nissen is het aangenaam met een gezelschap vertoeven.
De gerechten zijn creatief bedacht, de uitlevering (in gezamenlijke borden) is verrassend. Maar al met al waren de porties te bescheiden. Bediening was overall vriendelijk, een vergissing wordt snel gecorrigeerd. Omdat het dit keer op uitnodiging was, kan ik de prijs/kwaliteit verhouding niet inschatten.
Vreemd dat in dit restaurant niet vanzelfsprekend bij het presenteren van het keuzemenu het vegetarisch gerecht wordt genoemd.
Klaasjan D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Slechte bediening, voorlangs afhalen, ongeïnteresseerd, had mijn bestek net neer en weg was mijn bord. Boven slechte bewegwijzering richting toilet, lamp in toilet stuk. Ga hier niet meer terug komen!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gezeten met een gemêleerd gezelschap op woensdag. Leuk design, modern ingericht (beetje kaal) . Leuk met aparte nissen. Eten was gezamenlijk en daardoor gezellig. Serveren in grote schalen voor tafels van 8. Originele gedurfde gerechten, heerlijk gebakken kabeljauw. Eendenborst uitsteken gebakken. Zeer mooie wijnkaart! Kortom, mooie gelegenheid, ook voor partijen.
Ria G.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
In alle opzichten een uitstekend restaurant.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Ik wilde een feestje geven bij As (je kunt het restaurant daarvoor ook reserveren), en ging een paar keer voorproeven, op verschillende dagen en ook een zondagnamiddag. Ik was aangenaam verrast, zowel door niveau van keuken als de bediening. De keren dat ik er was, was er steeds professionele bediening (met wat hulp van adequate studenten) en vond ik ze erg vriendelijk, geen moeite teveel. Dus hier ook dat feest gehouden, heel mooi menu waar iedereen nog steeds over napraat. Vooral de bietenrisotto, de bavette en de griet, maar ook voorafjes, dessert en heerlijke wijnen. Ik ga er gewoon stamgast worden, zeker in de zomer met dat famtastische terras!
Leslie S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Altijd constante kwaliteit, goede bediening, prettige sfeer, zowel binnen als buiten. Door de week overdag binnen vaak zakelijk publiek, in het weekend buiten veel jonge gezinnen.
henriet0407 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Afgelopen maandag gegeten. Wat een teleurstelling. Wat is er met het mooie concept gebeurd? De gerechten waren doorgekookt, het nagerecht was papperig. De temperatuur was eigenlijk te laag van het hoofdgerecht. De bediening was studentikoos (het is toch echt een vak), wat onverschillig of niet betrokken, terwijl het zo;n mooie avond was. We hebben dit ook aangegeven, maar ook de reaktie was lauw. Jammer, jammer. Het lijkt wel of de passie voor het hele restaurant, het koken, het in de watten leggen van je gasten en de verwachting overtreffen ver weg is. Dit kan en moet echt beter!!