Restaurant Artisan

Zondag Gesloten

Voordelig
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Op vrijdagavond gaan eten met mijn man. We hebben een superleuke avond gehad. Door de gastheer werd ons het verrassingsmenu aangeraden. We hebben 4 heerlijke gerechten gegeten, met name de tarbot met truffelsaus is echt een aanrader! We hebben deze avond ook voor het bijpassende wijnarrangement gekozen. De wijnen zijn bijzonder en passen goed bij de geserveerde gerechten. De service is de hele avond uitstekend geweest. Erg vriendelijk, servicegericht en veel uitleg over de gerechten en de wijnen. We hebben een heerlijke avond uit gehad! We komen zeker nog een keertje terug!
Kadetbeschuit .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Gisteravond gegeten bij Restaurant Artisan. 4 gangen menu met bijpassend wijn arrangement. Voorafjes waren verrassend lekker met goed bijpassende wijnen , vooral de dorade was mooi op de huid gebakken en goed smeuiig gebleven ; qua smaak perfect ! Van het hoofdgerecht was de groente heerlijk en het vlees iets te doorbakken wat ten koste ging van de malsheid. Nagerecht perfect met bijpassende dessertwijn. Overige opmerkingen : achtergrondmuziekje mag , zeepflesje heren toilet was leeg en de bediening mag een ietsje meer glimlachen.
RolfQ .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wat is hier aan de hand? Wij zijn trouwe klanten van Artisan en vragen altijd om tafel 10 op het "podium". Van hier heb je een mooi zicht over de zaak en overzie je ook de nodige details. Opvallend was dan ook dat gedurende de avond de kaarsjes niet meer ververst werden, verse bloemen ontbraken, verlichting somber was afgesteld en ook opmerkelijk aan tafel geen amuse of olijven werden geserveerd. Noch de sympathieke gastvrouw-sommelier (Lonneke) noch de even hartelijke Chef (Laurens Frans) waren aanwezig en werden door ons gemist. Het vier gangen surprise menu met begeleidend wijn arrangement was in orde, hier kon de aandacht voor de service wel wat scherper zijn. Achteraf is de rekening van 150 euro inclusief 2 flessen bruiswater en een supplement kaas gezien de matige ambiance en aandacht behoorlijk fors.
Wij hopen van harte dat "ons" restaurant met haar medewerkers voldoende kracht en inspiratie kent om ook voor de toekomst een locatie te zijn waar we naar uit kijken.
GNC K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Voorafgaand aan de tentoonstelling van Jheronimus Bosch hebben we heel toepasselijk gekozen voor het gelijknamige menu.
Als aperitief een cava met toast en basilicum olie, lekker.
Als voorgerecht een heilbot met wilde spinazie, een crème van rode biet met gemarineerde asperge. Een mooie en creatief opgemaakte combinatie met een leuke bijpassende wijn uit het begeleidende arrangement.
Als tussengerecht een zalm met garnaaltjes
En vervolgens een in Brabants Landham gerolde boerderijkip met pasta, groenten van het land en een truffel roomsaus, heerlijke smaken. Ook hier weer de borden mooi opgemaakt en de bediening is goed.
Als nagerecht Hollandse aardbeien met hangop,vanille roomijs met heel verrassend een beetje rabarber, een lekker zuurtje erbij.
Ook hierbij een mooie dessertwijn.
Al met al een leuke avond in sfeer van de tentoonstelling.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wij hebben beiden een voorgerecht van zalm gehad. Verrukkelijk met een super passende wijn. Daarna als hoofdgerecht parelhoen en een visgerecht met zwarte tagliatelle. Ook deze waren super inclusief de wijnen die bij het gerecht pasten - de één rood de ander wit. En de bediening, ondanks dat zij alleen was, was persoonlijk en deskundig. Vooral het advies bij lactose intolerantie was perfect. Kortom een restaurant om bij terug te komen.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag gegeten met mijn vriend bij Artisan. Genoten van het kerstmenu met bijpassende wijnen, ook een bob arrangement was mogelijk.
Eerste 2 gangen vis, met een heerlijke witte wijn. Paste perfect bij het eten en ook de uitleg erbij was leuk! Vervolgens 2 gangen vlees, waarbij voor mij het hoofdgerecht ietwat tegenviel. De hertfilet was heerlijk gegaard en mals, alleen de bijgerechten vond ik wat flauw. Wel weer goed passende wijnen welke heerlijk waren. Gang 5 was de kaas"plank" maar daar was hier een kaasterrine van gemaakt, erg origineel en leuk idee. Smaakte ook heerlijk met het vijgenbrood en de compote erbij...een genot! Als laatse een zoete afsluiter, chocolade, heerlijk!
al met al genoten van het kerstdiner, complimenten voor de wijn-spijs combinaties. Zeker een aanrader.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Als afsluiting van een werkuitje hier gegeten met 10 mensen. We kregen hierdoor een keuzemenu. Voor: terrine van kabeljauw met wilde spinazie en koolrabi en limoensaus of rillette van rundersucade met marmelade van nectarine. Beide gerechten waren supermooi opgemaakt en smaakten erg lekker.
Hoofd was de keuze uit zalmfilet met seizoensgroenten pastarijst en witte wijnsaus of rouleau van boederijkip met Bosch landvarken met pastarijst en truffelsaus.
Ook deze gerechten waren prachtig opgemaakt en smaakten verrukkelijk.
Het nagerecht was verse ananas in kruiden en specerijen met crème suisse en vanille roomijs. Persoonlijk ben ik niet zo van de zoete nagerechten dus ik vond dit wat minder.
Maar in artisan heerlijk genoten van een gezellige avond met heerlijk eten en wijn.
Addegroot .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Artisan is al jaren een prima restaurant om te lekker eten. Wel was het bij ons bezoek (vrijdagavond) wat rustig en daardoor wat minder gezellig. Misschien kwam dat doordat wij geen rekening gehouden hadden met "de proeverij" in de straten van Den Bosch. Verder helemaal in orde.
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Gisteren met familie heerlijk gegeten op mooie terras van Restaurant Artisan. We hebben werkelijk genoten van het jubileum menu (10 jaar Artisan). Alles was top; naast de terrine van rundersucade, kreeftenbouillon met garnalen en de rouleau van biologische boerderijkip, was het vooral genieten van de scholfilet met met couscous. En dat alles voor een hele mooie prijs.
Wat een genot om op een zomeravond zo lekker buiten te eten in de binnentuin van Artisan.
Bertje C.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Aanbevolen door een collega die hier al jaren komt en mede dankzij de mooie jubileum actie (5 gangen voor €35) de keus gemaakt Artisan te proberen. Voor jullie beeld, ik eet alles en mijn partner eet veganistisch. We zijn daardoor niet de makkelijkste gasten. Daarom was het extra tof dat de chef speciaal voor mijn vriendin een veganistisch 5 gangen menu had gefabriceerd. Voor haar lekkerste diner sinds jaren en het jubileum menu was voor mij ook genieten.

De wijnen waren goed afgestemd op het eten en ik vond de serveersters ook erg leuk met hun verhalen over de wijn en hun bereidheid om tientallen vragen van mijnerzijds te beantwoorden. Ze verkopen de wijnen ook per fles. Eigenlijk gewoon voor supermarkt/slijter prijzen, dus dit wordt mijn nieuwe plek om wijn in te slaan. Want ze hebben denk ik betere adviezen als het gaat om de combinatie met eten.

Al met al heb ik bij Artisan een fantastische avond gehad! Echt een aanrader! Zeker nu hun jubileum actie loopt een mooie kans om kennis te maken met hun keueken, personeel en wijnen.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Omdat Artisan 10 jaar bestaat en hiervoor een interessant jubileummenu aanbiedt, kozen we hiervoor, tezamen met een wijnarrangement. Vooraf kregen we een terrine van rundersucade met rabarber. een bijzonder frisse en lekkere combinatie, daarna een kreeftenbouillon en vervolgens scholfiletje met couscous, pesto en tomaat. dit ware erg lekkere tussengerechtjes.
het hoofdgerecht was een rollade van kip en varken. We kregen bij de wijnen van het wijnarrangement een goede uitleg en deze smaakten er prima bij. Het toetje was een gemarineerde ananas met ijs, waarbij muscatel wijn werd geserveerd. Ook weer erg lekker.
Omdat het zo'n mooi weer was, hebben we lekker buiten op het binnenterras gezeten. Mooie lokatie met uitzicht op de St. Jan.
Al met al een zeer geslaagde avond.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Vorig weekend na een Bourgondische middag Den Bosch de dag afgesloten in Restaurant Artisan. We namen het vier gangen verrassingsmenu. Dit is erg goed bevallen, vooral de risotto met schol was heerlijk. Als hoofdgerecht kwam een biologisch limousin op een Griekse pasta uit de keuken, ook erg smaakvol. De begeleidende wijnen waren ook erg lekker, vooral een Portugese Vinho Branco van Barros matchte erg goed. De enige tegenvaller van de avond was het nagerecht, dat vonden we weinig bijzonder.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Op een vrijdagmiddag hebben we hier met twee personen de lunch gebruikt. Helaas waren we de enige gasten (later kwam er nog een twee-tje binnen) en desalniettemin stapten we toch binnen. Geen spijt gehad. We bestelde beide het lunchbordje met vijf verschillende gerechtjes.
Alles was goed op smaak, vers en origineel. Voor € 15 in onze ogen een keurige prijs-kwaliteit verhouding.
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Genoten van fantastische visgerechten. Artisan is echt top, qua gerechten en wijnen.
Het voorgerecht, Carpaccio van verse tonijn met avocado crème was super, zeker in combinatie met het heerlijk glas Elzas. Daarna was het smullen van de scholfilet en Canadese kreeft met pasta met de bijpassende Chardonnay.
Prijs/kwaliteit is uitstekend! We komen absoluut terug.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Hier, na een bezoek aan het Noord--Brabants Museum, de lunch genoten: een groot bord met 5 heerlijke amuses van o.a. vis en vlees. Daarbij komen 3 glaasjes uitstekende wijn: wit, rosé en rood. Een prima en originele belevenis a 22,50.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Op een vrijdagavond binnengewandeld voor een omdat we zin hadden in eten met een goede fles wijn. Dat kregen we!
De uitverkoren rijpe saint emillion uit eigen import was prachtig rijp, krachtig en erg aangenaam geprijsd. "Maar wat eet je daarvan het lekkerst bij?" vroegen we de gastvrouw.
De kok stelde het voor-en hoofdgerecht op verzoek speciaal samen om de verrukkelijke wijn te vergezellen. Subliem!
Zelden tref je zo'n treffende wijn spijs combinatie. Een heerlijke lamsterrine vooraf en daarna sukade met puree. Ja, zelfs in de zomer durfde de kok ons dit gelukkig voor te zetten.
Vervolgens een heerlijke Armagnac gekozen uit de brede selectie digestieven.
We hebben zeldzaam heerlijk gegeten en gedronken. We komen zeker terug voor een doos van die wijn en nog een keer voor een avond culinair genot.
Pieter_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Op een rustige zomerse dinsdag een bezoek gebracht aan Artisan. Artisan is gelegen in dezelfde straat als het Noordbrabants museum, in het museumkwartier van Den Bosch. Het restaurant beschikt over een ruime binnenplaats achter het pand waar wij plaats namen. Artisan afficheert zich als een restaurant annex wijnbar, en is trots op de al 8 jaar durende Bib Gourmand notering in het rode boekje. Na het 3-gangen Bib menu bekeken te hebben besloten wij toch voor het vijf-gangen surprise menu van 50 euro te gaan.

De eerste gang was kabeljauwfilet met spinazie en een klein torentje van gesnipperde zalm. Erg smakelijk. Dat beloofde veel. De tweede gang bestond uit garnelen met een soja-achtige saus. Wel lekker maar niet echt bijzonder. De derde gang was een stukje vis op een bedje van couscous. Erg lekker. Het hoofdgerecht was een gerecht met parelhoen omwikkeld met ham. Smakelijk maar niet top. De laatste gang, het toetje, was heerlijk als afsluiting van een broeierige dag, gemaakt van watermeloen met een scheutje vodka.

In Artisan bestaat de mogelijkheid om bij ieder gerecht een aparte wijn te krijgen, in volle porties of in halfvolle ("Bob") porties. Omdat wij het jammer vinden dat je bij wijnarrangementen vaak veel wit en een beetje rood krijgt besloten we dit keer om zelf een fles rode wijn te bestellen. De wijnkaart is erg uitgebreid. Onze keuze viel op een Ribera Del Duero. Deze wijn deed het prima bij de gerechten, vonden wij.

De bediening is erg vriendelijk bij Artisan. Daar valt weinig op aan te merken. Gezegd moet worden dat het, ondanks de mooie zomeravond, vrij rustig was in het restaurant. Er is dan ook de nodige concurrentie nabij; de Korte Putstraat (de "Beenhouwersstraat" van Den Bosch) ligt achter de binnenplaats.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Artisan is opvallend ruim opgezet, waardoor je eens kunt tafelen zonder dat de buren overal van meegenieten.
Het 4 gangen menu is goed en dat moet ook voor de prijs. Het zou alleen wat spannender of onderscheidend mogen zijn.
Wat beter is, is de wijn die bij de gerechten geserveerd word. Originele wijnen die zeer goede en zelfs uitmuntende combi's opleverden. Dat is genieten. Daarvoor kom ik nog eens terug!
Petrick D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
We hebben hier een paar jaar geleden al eens geluncht en waren benieuwd naar het Bib-Gourmand 5-gangen menu. ARTISAN profileert zich als restaurant waar wijn een centrale rol speelt en daar waren we als wijnliefhebbers ook erg benieuwd naar. De inrichting is retro en komt wat koeltjes over, meer warmte qua uitstraling/interieur zou het restaurant goed doen, vooral de stenen vloeren komen kil/koud over. De ontvangst was gastvrij, jassen werden netjes aangenomen, en de bediening prettig en correct, waarbij de wijnen van ons (BOB) wijn-arrangement professioneel werden toegelicht; daar zouden veel restaurants nog wat van kunnen leren. De wijnen waren prima en zijn correct geprijsd. Je kunt de wijnen ook per fles bestellen om mee naar huis te nemen. Ik vond de wijnkaart (wijnen vermeld op de menukaart) wel erg compact voor een restaurant gerund door een vinoloog, maar zag de dag na ons bezoek op hun site dat ze een uitgebreide wijnkaart hebben ! Een mooie, zeer zorgvuldig samengestelde wijnkaart die ik standaard aan alle diner-gasten zou laten zien, zeker ook gezien het betaalbare prijsniveau van veel wijnen. De gastvrije jongedame in de bediening had aan de wijze waarop wij ons aperitief (alle 3 een ander glas wijn) uitkozen, kunnen opmaken dat we wijnliefhebbers zijn en een bovengemiddelde interesse in wijn hebben, en dan laat je met trots zo een wijnkaart zien. Het 5-gangen diner (in feite een amuse plus 4-gangen diner) smaakte prima. Het smaakvolle scholfiletje was wel heel erg klein, overige porties voldoende. Vwb het hoofdgerecht ben ik zelf niet zo'n voorstander van groente (witlof) met daarop puree en vervolgens daarop het vlees, zie ze liever separaat naast elkaar op t bord. Nu ziet het bord er qua opmaak niet mooi uit en wordt t snel een brei met alles door elkaar. Het nagerecht met o.a. een compote van ananas (met een heerlijk glas Moscatel uit Alicante) was een zeer frisse en smaakvolle afsluiting van t diner. De karaf(fen) kraanwater gedurende de avond waren gratis. Samenvattend hebben we het prima naar ons zin gehad, en genoten van het diner, de bijpassende wijnen en de gastvrije bediening. Een volgende keer ga ik eerst uitgebreid de wijnkaart bekijken om een mooie fles uit te kiezen.
Emmeke R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
wij zijn terecht gekomen bij Artisan voor een lekkere lunch. Er was een leuke lunchschotel met 4 verschillende gerechtjes en 3 halve glazen wijn. Vooral de visterrine was overheerlijk. De bediening was erg vriendelijk en voorkomend. Wij hebben heerlijk geluncht en komen zeker nog eens terug.