Restaurant Arabic Lounge

Meer informatie over restaurant Restaurant Arabic Lounge

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 03:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Erik R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Oudjaarsavond hier heerlijk gegeten. Wat een geweldige sfeer! Super relaxte bediening, terwijl aan de andere kant van de muur het in de bar een gekkenhuis was. Wij kregen daar niet veel van mee behalve toen we weg gingen. Bedankt voor deze geweldige ervaring met de Marocaanse keuken!
Caroline111 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Heel goed traditionnel marocaans eten.
De kippastilla is fantastisch en probeer vooral de eigen gemaakt koekjes, als dessert, die zijn gewoon te lekker!
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Heel vreemd en slecht dat je reserveert in de Arabic Lounge, maar wordt neergezet in het naastgelegen restaurant met dezelfde keuken en kaart, maar waar vooral groepjes luidruchtig borrelen die elders een paintball of andere game doen.... Als ik dit vooraf had geweten, waren we niet gegaan. Het gratis drankje? Vergeet het maar, dat werd wel aangeboden, maar voor een volgend bezoek.... Het eten was prima hoor, maar als je een Arabische Lounge boekt en je komt totaal onverwacht in een bruin eetcafé terecht, is er wel wat mis met het boekingsregime en de communicatie (en compensatie)
Annettevandenberg .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
wat een onverwachte prachtige plek met uitzicht op het Scheepvaartmuseum vanuit een bijzondere en stijlvolle arabische tent. Alles is smaakvol - het eten heel verfijnd met subtiele marokkaanse kruiderij, mooi geserveerd en in prettige hoeveelheden. De tent en de inrichting hebben een bijzondere vormgeving, waarin het aangenaam toeven is. Het eten en de ambiance brengen je echt in Marokkaanse sferen. En ook de bediening is verfijnd en aangenaam. Een verrassende aanrader.
Mbroek2004 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Arabic Lounge deelt de ruimte met een ander restaurant dat vanaf de Prins Hendrikkade duidelijk veel prominenter aanwezig is. Wat ik met name jammer vond is dat het geluid van het andere restaurant duidelijk aanwezig is in de Arabic Lounge, dit maakte het een lawaaiige ervaring.

Het personeel van de Arabic Lounge is erg vriendelijk en geeft duidelijk aan wat er opgediend wordt en waaruit de gerechten bestaan. Door de drukte in het andere restaurant duurde het soms iets langer dan gewenst voordat het personeel de aandacht weer naar de mensen in de Arabic Lounge kon richten.

Ik had een merguez ( marokkaanse worstjes ) en een tajine met kip besteld. De merguez was erg lekker, niet zo droog zoals ik vaak elders opgediend heb gekregen. De kip was boterzacht en de saus waarin de kip gegaard was smaakte erg goed en kun je met het bij geserveerde brood uit de tajine vegen.

Voor het decor had ik waarschijnlijk een hogere waardering achter gelaten als het geluid van het andere restaurant minder was geweest.
Wijnproever777 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Samen met m'n vrouw via de Iens diner deal gegeten, 3 gangen menu met brood vooraf en thee.
Salade, vegetarische maaltijd met gegrilde geitenkaas, en koekjes na. Alles erg lekker en (net) voldoende. Dankzij de deal goede prijs kwaliteit verhouding, maar zonder de deal zou 44 euro wat aan de hoge kant geweest zijn voor het geheel. Al met al extreem vriendelijk personeel, lekkere lounge banken met uitzicht op het scheepvaartmuseum, dus een heerlijke avond gehad. PS. de rode wijn (cabernet) was verrassend lekker.
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Het restaurant is onderdeel van een ander restaurant/cafe en deelt de ingang met Glow Golf. Dat laatste leverde wat geluidsoverlast op want de gastheer was nogal luidruchtig aanwezig.
Arabic Lounge wordt afscheiden met een soort kamerscherm. Je hebt de keuze om op een lage bank met ronde tafeltjes te eten/loungen of om aan een normaal tafeltje te zitten. Het restaurant is nogal licht en voor mij bleef het 1001 nacht gevoel hierdoor achterwege. De service is goed. Vriendelijke en attente bediening en we werden vlot geholpen. We hadden de Iens dinnerdeal en konden kiezen uit 3 voorgerechten. We deelden de merquez worstjes met bladsalade en de salade die uit voornamelijk gewone bladsla bestond en vier kleine gerechtjes. De aubergine en de wortel/aardappel waren erg lekker. De bietjes en rauwkost niet heel bijzonder en vrij vlak van smaak. Voor het hoofdgerecht kozen we de vistajine en de kiptajine. De kabeljouw met een enkele garnaal was goed, de kip aan de droge kant. De saus van beide gerechten was wat vlak van smaak. Ik miste de rijke smaken uit de Marokkaanse keuken. Als desert kozen we de Marokkaanse koekjes (3 per persoon) en koffie verkeerd. Door de Iens deal, inclusief mandje brood vooraf met een glas muntthee, was de prijs kwaliteitverhouding ok. De rode Marokkaanse wijn was lekker, maar niet goedkoop voor een huiswijn (24.50) Omdat er geen wijnkaart is blijft dat een verrassing totdat je de rekening krijgt. Kortom; het was geen slechte ervaring maar wel een eenmalig bezoek aan dit restaurant.
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Ik was samen met vijf begin twintigers in dit restaurant. We hebben de chefs menu genomen. De voorafjes kregen we in de lounge. Lekker onderuit, heerlijke gerechtjes die allen zo op waren. Ik kan niet kiezen omdat ze allemaal heel lekker waren: de houmous, olijven, broodjes, warme gehaktballetjes, garnalen en nog een aantal dips waren allemaal heel erg lekker. Bij het eten hebben we een fles rode Marokkaanse wijn gedronken. Verrassend lekker. Het hoofdgerecht was cous cous met twee tajine gerechten. Ook daar bleef niets van over. Het dessert: hangop met honing was ook erg goed. Samen met de Marrokaanse thee en koffie was het eten helemaal goed.
Ynto .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Tijdens de restaurantweek een heerlijk 3-gangen diner genoten bij Arabic lounge. Waar voor zijn geld ( 27,50 pp ! Alles was lekker. We waren met z'n vieren.We kregen heerlijk brood met verschillende dipsausjes als voorafje. Daarna kwam het 3-gangen menu. Het ene stel nam de geitenkaashapjes als voorgerecht en wij bestelden de chickenbastilla. Ik vond die erg lekker maar wel een beetje machtig als voorgerecht. Hij had van mij iets kleiner mogen zijn maar we hebben er enorm van genoten. Ook de geitenkaasjes vielen erg in de smaak. Als hoofdgerecht namen we alle vier een tajhine . Ik had lam, de andere dame nam kip, net als de ene heer en de andere heer had de vegetarische tahjine. Daarnaast werd couscous en groeten geserveerd. Allemaal erg lekker.
Als nagerecht namen we 2 x het kaneelijs en 2 x de hangop. Ook heerlijk. Daarbij lekkere rode huiswijn , Texels bier en ( kraan) water gedronken. De bediening was professioneel en zeer vriendelijk. We gaan graag nog eens terug, al was het maar om de mooie buikdanseres nog eens te zien !
Edsuit .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Arabic Lounge is net verhuisd en deelt nu het pand met ander restaurant/cafe. Van buiten was dat niet goed te zien (alleen de naam van het andere restaurant is buiten aangegeven), dus dat was even verwarrend. Eenmaal binnen is de Arabic Lounge te vinden in een apart, afgeschermd gedeelte van het geheel. Decor is leuk, en je kunt kiezen om aan een tafeltje te zitten of in een 'lounge' setting. Vooraf had ik de Marokkaanse salade en mijn partner de soep van de dag. Beiden goed te doen. Daarbij had ik hummus besteld, die ons erg goed beviel. We kregen er ook brood bij, met labiana dip, al hadden we dat niet besteld. Later moesten we daar wel voor betalen, maar het brood was zo lekker dat we het wel prima vonden. Hoofdgerecht was voor mij de gevulde aubergine met tabouleh. De tabouleh viel me tegen, een beetje flauw, ik vind het lekkerder als ik het thuis zelf maak. Maar de aubergine was dan wel weer erg prima, en als geheel smaakte het goed, dus toch tevreden.
Bediening was goed, het was erg rustig en dus werd er gevraagd of we even wilden wachten tussen de gangen door. Enige minpuntje was dus het gerecht waar we niet om gevraagd hadden, maar wat wel werd afgerekend. Maar we hebben een leuke avond gehad, dus al met al de moeite waard.