Restaurant Antep Sofrasi

Borneostraat 92B 1094 CP Amsterdam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Antep Sofrasi

Het goede van de bron

Gaziantep is een stad in het oosten van Turkije. In het oosten van Amsterdam kun je deze Turkse cuisine nu zelf meemaken. De naam antep betekent goede bron en kijkend naar de Turkse stad staat deze bekend als oorsprong van heerlijke pistachenootjes. In deze regio is het eten heet en gekruid zoals Dolma, Lahmacun en Cig Kofte. Een waar genot!

Meer informatie over restaurant Restaurant Antep Sofrasi

Dinsdag t/m Donderdag 16:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 01:00

Max M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Verda S.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Klassiek Turks restaurant waarvan ik als Nederlandse van Turkse komaf kan zeggen dat het eten echt heel er lekker was. Als Turkse weet je als geen ander hoe goed Turks eten moet smaken. Dit was echt heel goed.

Heerlijke mezzes vooraf, lekkere malse vleesgerechten van de grill als hoofdgerecht en dan ook nog verse kunefe als toetje. Goede wijnen. Goede/flinke porties.

De bediening is zeer attent en vriendelijk. De inrichting niet geweldig maar past bij het restaurant; ouderwetse klassieke Turkse uitstraling. Hier kan echt prima gezellig getafeld worden.

Ik kom zeker weer! Absolute aanrader.
Rutger L.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Was benieuwd naar aanleiding van de meestal lovende recensies. Verwachting meer dan waar gemaakt! Vriendelijke bediening, uitstekend bereid eten en gewoon goede wijn voor de prijs. Aanrader voor diegene die de authentieke Turkse keuken waardeert. Ook minder alledaagse gerechten zoals lamslever en lamshersenen staan op de kaart. Ik at als koud voorgerecht gegrilde groenten smeltend gestoofd en royaal met olijfolie overgoten, daarna knisperverse kalamares in deegjasje en toen spies van lamshaas die je met een vork kon snijden zo mals. Toetje paste er niet meer bij maar wel een prima Turkse koffie en een ouzo, pardon raki, van het huis. Kom zeker terug!
Aslob5 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Heerlijk gegeten in fijne rustige sfeer met mooie Turkse muziek en zorgvuldige bediening. Als starter verrukkelijke kleine hapjes met brood. Alle hoofdgerechten waren goed. En het toetje een aangename verrassing: baklava met toefje citroenijs. Een aanrader dit restaurant.
Patty S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
wij hebben met 2 volwassenen en 1 kind gegeten bij antep sofrasi!
het was hel lekker, er stond erg veel op het menu en eigenlijk was alles wel lekker!!
dankzij de AH spaaractie voor restaurants, hebben wij dit restaurant ontdekt!
anders waren wij hier nooit gekomen! en het is zeker de moeite waard om er een keer te gaan eten want , het vlees is erg mals en al het groente,frietjes,couscous zijn ook heerlijk!
de wijn is ook heel lekker! wij mochten kiezen uit 3 wijnen, we mochten ze eerst allemaal proeven voordat we er een bestelden, dat was erg aardig!
wij kregen een 3 gangen diner, het voorgerecht was standaard, maar je kon altijd bijbestellen als je dat wilde. het voorgerecht bestond uit veel schaaltjes met : houmous, granaatappelsaus/groente, olijven,yoghurt,tzatziki , en op het bordje met yoghurt stond ook nog dolma(s) , die waren ook heel lekker! en lekker vers brood.
om 20.00 was het wel lekker rustig er waren 3 tafels vol,waarvan 1 groep, maar al snel gingen die naar huis.
toen was het echt lekker rustig, wij dachten dat het drukste tijdstip, rond 18.30 zou zijn... :)
kortom:
in dit restaurant proef je gewoon de turkse sfeer!
van het turkse water tot het turkse vlees,
alles is tot in de puntjes verzorgd, ook kun je als je bijvoorbeeld, met 'zn 2 en bent bij de keuken zitten dan zie je gewoon hoe ze het eten bereiden!
ook kwamen ze vaak langs of wij nog genoeg eten hadden of of we nog iets wouden hebben en of alles naar wens was....
je ziet wel dat ze trots zijn op hun zaak, maar dat mag ook met zulk lekker eten !
jullie moeten hier zeker een keer gaan eten!
wij komen er in ieder geval een keer terug!
Eunice L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Welkom super vriendelijk! Het was echt in een omgebouwde woning. Personeel super vriendelijk en behulpzaam. De porties waren zo groot dat ik zelf het dessert van het AH 3gangen menu niet meer op kon. Al met al een fijne en lekkere avond! Wij gaan zeker terug.
Noa334 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het restaurant staat onopvallend in een zijstraat van de bekende Javastraat. Binnen is het niet heel groot, maar je merkt aan de sfeer en personeel dat je in een gezellig en origineel ''oldscool'' Turkse restaurant bent beland.
Contact met personeel is voor mij heel belangrijk. Bij binnenkomst merk je meteen al de vriendelijkheid en de gastvrijheid van het personeel. Ook als je eenmaal zit nemen ze de tijd voor je en wordt je echt behandeld als klant, niet als een ''tafel''.
Het eten, mijn god, ik houd van Turkse eten en heb veel gegeten bij Turkse restaurants. Maar dit is toch nét wat anders. Het vlees is mals als boter en smelt weg in je mond. Ik kan hier vol lof over praten, maar wat ik kan aanraden is om het zelf te proeven, en je zult merken dat ik hier niet voor niets heb geschreven.
Daarnaast krijg je echt kwaliteit en is de prijs ernaar. Wij hebben eerst soep als voorgerecht daarna ossenhaas en adana besteld, met een aantal glazen turkse rakie en hebben 57 euro betaald. Daarnaast kregen we turkse tapas van het huis (ook ontzettend goed!).
Over een aantal weken zijn we er weer!
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
gisteren met ah actie gegeten bij Antep Sofrasi hatelijke ontvangst
vooraf 5 verschillende mezze met warm brood erbij heel erg lekker
daarna lamshaas een keer met yoghurt andere met tomaat bij allebei had wat meer groente gekund of sla maar verder heel lekker
na baklava met sorbet ijs aardig
lekkere wijnen (beetje duur) en top bediening
we wonen niet in de buurt anders zouden we hier zeker veel eten maar we komen zeker nog een keer terug
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Prima eten, rustige aankleding, redelijk veel Turkse bezoekers (goed teken vind ik altijd), goede service.
Enige minpuntje: uit de kaart was niet helemaal duidelijk wat het ene gerecht van het andere onderscheidde. Het leek een beetje op 15x lamsgehakt/ lamshaas (vooral termen als authentiek bereid, uit de oven, traditioneel).
Maar het was erg lekker!
Ri A.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Welkome ontvangst; lekker eten; goede wijn; live Turkse muziek; gegeten via ah dinner deal
jammer dat de borden koud zijn
MOosterhuis .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Goed eten, VEEL! met hoofdgerecht, lam uit oven gekozen. lekker. weinig vegetarisch, hoewel wél het "standaard voorgerecht" (erg lekker). wij waren de enige gasten op dinsdagavond, alle aandacht van schappelijke bediening op ons. :) Decor is eigenlijk nauwelijks aanwezig, dus niet bijzonder gezellig.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Smakelijke gerechten, fijne smaken, ook voor de vegetariër. Prima prijs prestatie verhouding.
We komen zeker terug.
KZRMS43P
Mireille84 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Het eten was heerlijk, de bediening erg vriendelijk. De sfeer in het restaurant kan nog wel wat verbetering gebruiken, maar we hebben echt erg lekker gegeten!
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Een warme ontvangst en heerlijk gegeten bij Antep Sofrasi afgelopen vrijdag. De wijnen zijn allemaal van Turkse bodem en de aanbevolen rode huiswijn was heerlijk. Gesmuld van een verrukkelijke schotel met super mals lamsvlees en yoghurt en een keur aan voorafjes. Ook het toetje (geen keuze ivm AH actie) was heerlijk - baklava met limoenijs. De sfeer in het restaurant is niet bijzonder, maar wel verzorgd en schoon. Een aanrader, wij komen terug! (NM46Q4BD)
Sha-star .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Met de AH bon hier uit eten geweest. We kregen eerst 5 koude tapas gerechten met turks brood en het hoofdgerecht was naar keuze (van de kaart). Ik had de gegrilde lamsgehakt en de lamshaas. Beide gerechten waren heerlijk! De porties zijn ook erg groot dus je gaat er zeker met een vol gevoel weg. Als toetje kregen we twee stukjes baklava en een bolletje limoen ijs. Baklava was heerlijk maar het ijs had niet gehoeven. Per persoon hebben we (incl spa rood en thee) rond de 20 euro betaald.
Het personeel was ook erg vriendelijk. Het is verder een klein en gezellig restaurant met een huiselijk sfeer.
Minpuntje: duurde een beetje lang voordat we het hoofdgerecht kregen.
Betsie K.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Prima bediening aardige mensen! Het voorgerecht was heerlijk met warm brood. Toen het hoofdgerecht......nou nou! eten werd in een blikkenbord opgediend, waarvan de vleesbrokjes lagen te zwemmen in een bord vol yoghurt. De groente was er doorheen gefietst. zo'n ijzeren' bord waar het eten allleen maar koud opgediend kan worden en dat was ook het geval.
ik heb z'n bord voor mijn hondenvoer. De smaak van die hondebrokken in yogurt viel dus vies tegen. Het toetje was wel heerlijk zoet. Wij komen niet meer terug.
Gea S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
De huiskamersfeer, de vriendelijke uitleg over de producten is ons zeer goed bevallen.
Bovendien waren de smaken verrukkelijk!
Genoten van het heerlijke warme brood en de veelal vegetarische gerchten.
We komen zeker terug; maar dan met de hele familie......
Gea Beenakker
Code 77JN3858
Primazaak .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk gegeten ! Vegetarische menu kan iets uitgebreider, maar het vaste gerecht was heerlijk. Vooraf heerlijke salades, met brood, ovengerecht hoofdgerecht prima, dessert, honing gebak met ijs, lekker. Prettige, echt vriendelijke bediening, geen haast, vragen niet steeds of het smaakt. Interieur aan de onderkant muren afgewerkt met wit plastic, kan mooier zijn met hout, maakt het iets luxer, wat de zaak waard is. Flinke porties, goede informatie vooraf over de gerechten. Prima zaak !
PIETenAN .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Het decor doet het niet verklappen, maar het eten was overheerlijk! De bediening was erg aardig en gaf goede tips, als ik terugdenk krijg ik weer water in de mond. Het enige jammere was dat je niet moet denken dat je er goedkoop vanaf komt met een AH bon. Je krijgt 3 gangen waarvan je zelf het hoofdgerecht kiest. Alles super lekker maar uiteindelijk 63 euro neergelegt, we waren met zijn tweeen dus dat zou normaal (minus drankjes) neerkomen op 100 euro! We kozen juist dit restaurant omdat werd aangegeven dat het een van de goedkopere opties was (we zijn niet alleen Hollands maar ook student), de inrichting van het restaurant is hier ook naar. Maar al met al, de prijs was wel naar de smaak van het eten. Voor goede Turkse cuisine is dit zeker een aanrader!!
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De mezze was fantastisch evenals de baklava. Het hoofdgerecht was goed. Bediening was zeer vriendelijk. Het was rustig en gezellig binnen. Fijne avond uit dus!