Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel

Twee Indonesische draken heten je welkom in Anak Biltar! Binnen doen het rieten meubiliair, de beelden en planten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

• Kom je met de auto?
    Tot 23 november kunt u van de zijde van Nieuw Vennep ons niet zonder omweg bereiken. U neemt dan zoals gewoonlijk de weg langs het burgemeester van Stamplein en gaat bij de rotonde rechtdoor tot de Kruisweg. Daar gaat u linksaf en bij de volgende rotonde

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

KaiJong .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Het eten is erg smakelijk! Erg van genoten, echt Indonesisch eten. Mijn stiefvader is Indonesisch en heeft mij al veel soorten Indonesisch voedsel laten eten, maar dat is hier niets bij vergeleken. bij mijn eerste bezoek werd ik met open armen ontvangen en geholpen door een jong meisje, die erg vriendelijk en behulpzaam was, ookal was het erg druk. Ze hielp bij het kiezen van het eten, en maakte een leuk praatje. Erg fijn er zijn niet veel restaurants met zulke vriendelijkheid.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Vanwege een warm hart en een cool "mind" voor het leven, mensen en lekker eten en drinken is Anak Blitar ideaal voor mij als veganist. Precies een cadeau wat ik nodig heb en in mijn leven terechtgekomen.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2012
Geen wonder zo hoog op de Iens lijst, een keuken met authentieke smaken uit de Javaanse/Sumatraanse regio, vers is het magische woord hier, Top, iets anders kan er niet van gemaakt worden.
Noor .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Deze toko is ooit begonnen als afhaaltoko en een aantal jaren terug verhuisd naar een nieuwe locatie. Je kunt er nog steeds afhalen, maar er ook zitten. Wij hebben buiten gegeten, want het was erg warm, ook binnen. Binnen is een rij tafels langs de vitrines. Het is er netjes verzorgd en er is een tintje van Indonesië.

De mensen die er werken zijn erg vriendelijk en vrolijk. Van vaste klanten krijg je mee dat ze altijd even hartelijk worden onthaald als de eerste keer. Men is bereid om je precies uit te leggen wat voor eten er allemaal is. Trouwens, de mensen om je heen ook. Er komt gezellig publiek. Een sfeertje van 'wie goed doet, goed ontmoet'.

En dan het eten. Heerlijk en smaakvol. Goed luisteren naar de commentaren, want heet is ook heet. Ze hebben veel keus in wat je als basis kunt eten. Voor ieder wat wils en je wil weer terug om ook die andere soorten uit te proberen. Ik in ieder geval wel!
Er is genoeg keus voor de vegetariër en nog meer voor de vleeseter.
Wanneer je het daar opeet, krijg je een rieten bord belegd met een een vel papier. Het papier gaat naderhand weg.
Eventueel is er voor de liefhebber een wijntje of een biertje, maar ik weet niet of die lekker zijn. Voor mij liever een sapje of een frisje.

bongustaio .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Dit Indonesische restaurant is echt top! De gerechten zijn zeer authentiek en erg smakelijk. Alles is vers, heerlijk gekruid en perfect van smaak.Er is volop keuze en ieder gerecht is een smaaksensatie. De eigenaars zijn gastvrij en erg vriendelijk. Voor eenieder die liefhebber is van de Indonesische keuken is Anak Blitar een echte aanrader (en eigenlijk een must om eens te gaan proeven). Jammer dat we niet dichterbij wonen anders zouden we hier iedere week gaan eten. Hartelijke groet van twee enthousiaste Brabanders. Tot snel!!
PSVB .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Mijn oom woonde in hoofddorp. Na zijn begrafenis hebben we dan op zijn verzoek hier met onze grote Indische familie gegeten. Wat een troost ging ervan uit om zo goed onthaald te worden met zulk heerlijk klaargemaakt eten. Het is een hele organisatie zo'n grote groep te bedienen terwijl er nog andere klanten tussendoor komen. Maar het eten werd goed warm opgediend en iedereen was het er overeens het was Indisch zoals het hoort!! Door het mooie weer konden we ook op het terras zitten en ongedwongen als familie samen zijn na deze emotionele dag. Net alsof we thuis waren Anak Blitar heel erg bedankt.
Rene_jolanda G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2012
Ruime keuze/zeer gevarieerd aanbod. Netjes gepresenteerd. Op gestelde vragen: keurig en beleefd antwoord gekregen. Wij komen hier al meerdere jaren, zeker 6. Kwaliteit en service blijft hoog en zeer constant. Echte aanrader. De ene keer gaan we halen, andere keer "take away". Persoonlijke aandacht is warm en gemeend, onze kinderen voelen zich ook thuis. Prijs/kwaliteit verhouding is buitengewoon goed!
RJP .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Ik heb hier heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Door de ruime keuze aan gerechten, heb ik me door de vriendelijke gastvrouw laten verrassen met de samenstelling van de gerechten. Ik heb heerlijk zitten genieten!

Restaurant Anak Blitar is een echte aanrader! Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik hier ga eten.
San83 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Bij Anak Blitar kom ik al jaren! Lunchen en dineren, allebei Top!
Want, er zijn eindeloos combinaties mogelijk. Bedenk maar wat voor basis je hebt met 5 verschillende nasi's en iets van 6 verschillende bami's. Allerlei groentes, tahoe..tempe variaties. En dan komt het vlees en vis gedeelte. Ik eet alleen kip etc. en daar zijn er al 10 variaties van. Tot gauw, Sri..
groenmi .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Als altijd weer heerlijk gegeten! Zeer veel variatie in groenten, vlees en vis, en je kunt hier ook uit meerdere soorten bami en nasi kiezen, of je van pittig houdt of niet, iedereen kan hier lekker eten. Er zijn ook vaak nieuwe gerechten en alles wordt in eigen keuken bereid. Een gezellige locatie waar we nog vaak gaan terugkomen.
Evert H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Kom al jaren bij Anak Blitar. Heel goed indonesisch eten (ik heb het nog niet beter gevonden in de buurt) geserveerd door super aardige en gezellige mensen! Het is ook een aanbeveler voor een bedrijfslunch of eten met een groep. Er wordt dan alles uit de kast gehaald. Catering op locatie (bij bedrijf) is ook erg goed!
Gastaantafel .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Ook wij kwamen op de recensies van Iens af...wat een Topper!! Leuke zaak, gezellige Indonesische tafeltjes, uiterst vriendelijke gastheer en bediening. En dan het eten...wat een keuze, subliem! Alles wordt keurig aan je uitgelegd en nemen echt de tijd voor je. En dan aan tafel de eerste hap...zalig wat een genot! Wij zijn blij met onze "ontdekking" en komen hier zeker vaker!
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Wat een geweldig persoonlijke en vriendelijke service!! Met een lach en met aandacht. Het eten is uitstekend van kwaliteit en ruim gesorteerd. De entourage is ongedwongen; de restaurant gasten en afhalers mengen zich moeiteloos aan de lange 'vitrine' met heerlijke gerechten. Drankjes mag je zelf pakken, alles op basis van vertrouwen en thuis voelen.
JoJoCompany .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Er is maar 1 vergelijkbare Javaan te vinden, namelijk Mirosa op Blauwgrond in Paramaribo. Geweldig eten. Jammer dat ik niet in Hoofddorp woon. Als ik er kom dan gaat mijn auto automatisch naar Anak Blitar.
Heerlijk eten, Vriendelijke mensen, Klasse service met een Grote glimlach.