Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel

Twee Indonesische draken heten je welkom in Anak Biltar! Binnen doen het rieten meubiliair, de beelden en planten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

• Kom je met de auto?
    Tot 23 november kunt u van de zijde van Nieuw Vennep ons niet zonder omweg bereiken. U neemt dan zoals gewoonlijk de weg langs het burgemeester van Stamplein en gaat bij de rotonde rechtdoor tot de Kruisweg. Daar gaat u linksaf en bij de volgende rotonde

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

Nicolet O.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2013
Voor een personeelsfeest hebben we hapjes besteld en het was heeeeerlijk. Iedereen binnen ons bedrijf was erg enthousiast over het eten. Ook zag alles er heel mooi uit, goed opgemaakte schalen. Zeker voor herhaling vatbaar!
Wij, van GR Cocensus, zullen vast nog vaker hapjes bestellen.
Loungemusic .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Anak Blitar is ongetwijfeld het beste indonesisch restaurant van Nederland!
Klanten uit alle hoeken van het land weten Anak Blitar te vinden...
Het is een klein maar absoluut zeer gezellig restaurant met het vriendelijkste personeel!
Het eten is zeer gevarieerd, van mild tot pittig voor elk wat wils...
Ronald & Srie (eigenaar van restaurant) een geweldig lief stel, zijn altijd belangstellend en staan je altijd vriendelijk te woord!
Wij komen er graag, het liefst elke dag :-)
Service is echt top, en het eten is meer dan lekker en dat allemaal voor een klein prijsje, zeker een aanrader om Anak Blitar te bezoeken!
Greetz Skipp Renate Valery
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Ik kom hier vaker als klant, een goed afhaal restaurant.

Het eten:
Het eten is erg lekker, en het assortiment is ENORM. Voor ieder wel wat wils, voor degene die bekend zijn met de Indonesische keuken en voor degene die net beginnen.

De service:
De service is goed, de eigenaresse, eigenaar en de werknemers zijn altijd bereid voor een gezellig babbeltje. Ik eet hier af en toe, haal soms wat en ik heb voor mijn verjaardag hier catering besteld. Van alles (vooral de catering) kan ik zeggen dat het uitstekend is.

Het decor:
De zaak heeft een warme, gezellige Indonesische sfeer. Het is redelijk krap en er staan niet al te veel tafels, maar de sfeer en het eten maken dat zeker wel goed!

Dit is een aanrader voor iedereen, zeker voor mensen die iets lekkers willen halen!
Tugba T.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op basis van de lovende recensies hier gegeten afgelopen maand. Je kunt voor een schappelijk bedrag kiezen uit twee groentegerechten, twee vlees/kip/vis gerechten en bami/nasi/rijst.

Ik had de rendang en kip in kokos. En qua groenten de spinazie en boontjes. De rendan was heerlijk,lekker mals en goed van smaak. De kip vond ik tegenvallen. Het was erg taai en er zat niet genoeg smaak aan. Leek alsof het al de hele dag had gelegen.
De spinazie was me aangeraden door de medewerker. Persoonlijk vond ik het niet lekker,doordat er een erg specifieke smaak aam zat.

Je krijgt in elk geval meer dan genoeg en zult niet met honger naar huis gaan. Al met al is het oke, maar zeker niet de beste...een 8.7 vind ik absoluut overrated.
monza1990 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Vandaag wederom indisch gehaald bij Anak Blitar. Het restaurant is niet groot, te klein eigenlijk maar niemand die dat een probleem vindt. Als je er binnen zit te eten heb je wel last van alle afhalers die zich verdringen voor de van alle lekkers uitpuilende vitrines maar je hoort niemand klagen. De gerechten zijn zo puur dat je daar alleen maar van kan genieten. Personeel is vriendelijk en de eigenares is een schatje :-). Een aanrader dus, ook voor de indo's.
ChapKoning .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Dit restaurant heeft genoeg keuze aan verschillende gerechten. Echter moet je heel duidelijk zijn want ook al wijs je iets aan, kan je nog het verkeerde krijgen (zelfs als je maar 1 vlees neemt met bami).
Joost Z.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Het eten is opzicht lekker, kruidig, gevarieerd en veel keuze.
Het wordt in het restaurant opgewarmd in een magnetron! en was niet warm aan tafel (het midden was koud).
Bijzonder vriendelijke bediening met kennis van de producten. Alle tijd voor uitleg en toelichting.
De aankleding is enerzijds Indonesisch maar ook door de grote toonbank waar al het eten in ligt, doet het ook denken aan een snackbar.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Lekker op het terras, eindelijk zomer. Dus naar Anak. Een koud biertje, zelf pakken. Ik nam de bami met aubergine en spruitjes, pittige lams en pittig rund. Deze keer geen extra sambal want ik wilde het originele recept proeven. Het viel voor het eerst wat tegen. Ik miste de uitgesproken smaak van de verse ingrediënten. Lams was wel super lekker, goed vlees, een lekkere bite. Maar pittig was het in de verste verte niet, jammer. De aubergine was een beetje te pappig geworden. Maar de service uiterst vriendelijk en attent.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
Tijdens de lunch gegeten bij Anak Blitar. Zodra je binnenstap waan je je direct in Indonesië. Je krijgt gelijk een knus en warm gevoel. Iedereen die ooit in Azie is geweest zal dit benamen . De gastvrouw is erg gemoedelijke en houd van een grapje. De prijs/kwaliteit van het concept is echt waanzinnig. Twee soorten groente en twee soorten vlees voor slechts 10,95! Hiervoor krijg je een enorm bord (Indonesisch eetmandjes). Echt een aanrader voor een snelle en gezonde maaltijd voor een scherpe prijs!
Noor .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Het eten is er nog steeds zeer smakelijk! Probeer eens een maïskoekje of de spruitjes.

Echter. Als je er wilt eten, moet je wel even reserveren. Kun je het je voorstellen? Reserveren om in een veredelde afhaaltoko te eten! Vergelijk het even met reserveren om bij de Febo te eten. Alleen is het wat gezelliger ingericht. Ik vind het eigenlijk wel een beetje krap, zoals bij Donatello's Leiden. Maarja, dat weet je eigenlijk wel.
Van de vriendelijkheid was weinig over. Toen we binnenkwamen, duurde het lang voor ze ons de tafel wezen en in de tussentijd stonden we behoorlijk in de weg. Dit leverde ons boze blikken op. Ja sorry, hoor! Uiteindelijk wees de vrouw des huizes (geloof ik) ons een tafeltje. Maar we moesten blijven staan, want ze wilde de tafel nog helemaal verschuiven zodat het allemaal zou passen. De vorige keer hadden we bij het raam gezeten en dat was prima gegaan. Nu was dat tafeltje juist vrijgekomen en wij opperden dus om daar te gaan zitten. Nee, nee, we moesten en zouden aan die ene tafel gaan zitten. Maar nog even wachten, want ze was eigenlijk nog met een bestelling bezig.

Eindelijk, we zaten. Dan het bestellen. Nadat wij voor ons twee de mandjes hadden laten vullen, wilde ze verder gaan om een mandje voor onze zoon te maken. Wij merkten op dat hij geen grote eter is en met ons met zou eten. Dat was niet de bedoeling, hij moest zijn eigen bord hebben. (?)
Of we hier soms voor de eerste keer waren. (Nee.) Het was omdat ze wel meer ouders met kinderen over de vloer hadden en die zouden dat ook doen en dat kan nooit de bedoeling zijn. (?)
Nou omdat we het niet wisten, zou het voor deze keer mogen.
Ik kan maar één reden bedenken, namelijk dat ze een tafel voor ons reserveren en rekenen op 3 personen en ook voor drie personen willen afrekenen. Ze zien kennelijk graag dat je een hoop eten laat staan.
En steeds als we zoiets hadden van 'laten we maar lekker gaan eten', bracht ze het weer ter sprake. We kregen een ongemakkelijk gevoel, alsof we een stelletje cheapskates waren.
De volgende keer maar afhalen, want voor het eten hoef je het niet te laten. Ik neem tenminste aan dat ze ons bij het afhalen niet verplichten om ook eten voor onze kinderen mee te nemen. Een klein menu (basis + 1 groente en 1 vlees) is overigens niet goedkoop: 7,95. Wij hebben bij een compleet menu (basis + 2 groenten en 2 vlees) niet echt een vol gevoel, dus waarschijnlijk is zo'n klein menu ook niet denderend veel en dan voor die prijs.

Nee, ik was niet te spreken over de service en ga hier dan ook niet snel weer zitten om te eten.
Roland W.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Nou zeg, ik weet niet wat ik gegeten heb. De bediening maakte een lekker mandje klaar, heerlijk! Pittig of mild, dat was alles wat ik te zeggen had. 't Is niet de mooiste winkelstraat van NL, maar wel een van de lekkerste!
e78 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Na 2 jaar een goeie restaurant te zoeken in Hoofddorp, ben ik via iens terecht gekomen bij restaurant Anak Blitar. Eten is top, wat het zo uniek maak je kan zelf je gerecht samenstellen. Er is veel keus in groente en vlees. Je kan ook gezellig een praatje maken met het personeel. Na restaurant Anak Blitar ondekt te hebben ben ik minimaal 1x per week gaan eten bij Anak Blitar. RESTAURANT ANAK BLITAR IS EEN AANRADER.
Culinair T.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Na een dagje Chimpie Champ in Aalsmeer waren we natuurlijk uitgehongerd!! Een snelle blik op Iens leerde ons dat Anak Blitar wel een van de hoogst gewaardeerde (en uiterst betaalbare) restaurants uit de omgeving zou zijn. Wij komen uit Amsterdam en we zijn ondertussen wel wat gewend maar de keuze aan authentieke gerechten is daadwerkelijk enorm en de sfeer, de uitstraling en de bediening is persoonlijk en uitermate vriendelijk.

De jongens en ik hebben werkelijk genoten van alle ori?ntale gerechten, overheerlijke sat?h en de heerlijke spekkoek toe! Gezien prijs, service en de hoge kwaliteit van deze Indonesische "toko" hebben wij een geweldige mooie afsluiting van een heerlijke dag voorgeschoteld gekregen ... We will be back !!
Eckhardt U.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Ontzettend veel onduidelijkheid over de prijzen van het eten; er is geen menukaart of prijzentabel boven de balie aanwezig. Een diner voor 1 persoon kost 10.95 waar ik bij het bestellen nog mee in kon stemmen. Het de helft van het uitgekozen eten was nog koud, kip keihard en alle krokantheid was getransformeerd tot sop. Beneden in het mandje (waar het eten in wordt geserveerd) trof ik een centimeter olie aan die ik onmogelijk kon ontwijken. Eten dan ook niet opgegeten, te smerig voor woorden. Bij het afrekenen bleek dat het schaaltje kroepoek wat we zo vriendelijk kregen aangeboden 4 euro kostte. Bovendien werden er allerlei extra's in rekening gebracht wat niet duidelijk werd aangegeven tijdens het bestellen. Ik voelde me zo beetgenomen. Ik ga hier nooit meer eten, wat een ramp!
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Aangezien Anak Blitar de hoogste waardering op deze site krijgt als indonesisch restaurant was dat voor mij een reden om te gaan proberen. Voor een toko stapte ik binnen in een gezellige ruimte. Het was druk rond lunchtijd. Bijna alle tafeltjes waren bezet. Mijn aandacht werd gelijk naar de grote toonbank getrokken die vol lag met allerlei heerlijkheden. De bediening is vriendelijk en behulpzaam bij het samenstellen van de ramas die bestaat uit varianten van rijst en mie in combinatie met twee groentegerechten, twee vleesgerechten en een eitje. Dit alles wordt geserveerd in een mandje met vetvrij papier. De smaken waren voortreffelijk. De kruiden zijn perfect toegepast, pedis wanneer iets pedis moet zijn. Het was voor mij reden om verschillende gerechtjes in bakjes mee naar huis te nemen.
Deze toko hoort met recht bij de top van Nederland.
Joseph A.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2013
Goed Indisch restaurant met grote keuze uit gerechten. Aanrader is de taugeh met tahoe. Lekker knapperig en vers. De sateh lijkt direct van het vuur te komen en smaakt authentiek. De diverse gerechten zijn goed te onderscheiden en je hoeft niet bang te zijn dat pedis te heet is.
De bediening is vriendelijk en geduldig. De entourage net iets te netjes om een Indische uitstraling te hebben. Maar dat laatste is zeer persoonlijk en doet zeker niet af aan de prima smaak van het eten.
Om te proberen adviseer ik een compleet menu te nemen en je te laten adviseren door de bediening.
ruudpete .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Altijd een praatje of het naar ons zin is. En een enorme keuze uit de lekkerste Indische gerechten.de keuze is groot.Vooral de groente en visgerechten, zowel mild als erg pittig je mag kiezen. Een aanrader om er te gaan eten.De bediening is vriendelijk. En niet te vergeten de prijs kwaliteit verhouding is prima.
We zien al naar de volgende keer uit.
clyde W.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2013
Met 2 collega's (Mexicaan en Amerikaan met Hawaii-roots) hier gegeten. Ik had ze een traktatie beloofd en beiden waren zeer tevreden; mijn Mexicaanse collega was enorm enthousiast want ondanks de verschillen in smaak-accenten proefde en zag hij duidelijk overeenkomsten met de Mexicaanse keuken... De service was uiteraard zoals ik gewend was; warm, hartelijk en respectvol...
VSB .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Wij gaan af en toe met onze ouders eten bij Anak Blitar. Het eten is héél erg lekker en we worden altijd heel erg vriendelijk geholpen door iedereen die er werkt. We mogen zelf kiezen wat we in ons mandje willen, alles is gewoon lekker. Vooral de pittige tempeh. En we mogen ook zelf iets te drinken pakken uit de koelkast, dat is ook heel leuk. En er staat meestal een bak met kroepoek op de toonbank, daar mogen we ook altijd van pakken van de bazin. We eten het liefst iedere avond bij deze toko, maar dat kan helaas niet. Maar iedere keer als we gaan vinden we het een feestje!
groetjes Vera, 11 jaar/ Stijn, 11 jaar/ Britt, 10 jaar
Whispernot D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Voor het eerst in Anak Blitar gegeten, na het lezen van de recensies op Iens. Een geweldige ervaring. Een vitrine vol smakelijke kleurrijke gerechten waaruit je een keuze kan maken. Hartelijke vakkundige bediening. Geweldig gegeten, alle smaken komen tot hun recht.
Daarbij namen we de krappe stoel-en beenruimte graag "voor lief".
Maya