Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel Het rieten meubiliair, de beelden en planten laten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

9,2
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Ik ken Anak Blitar sinds 2012. Ik at toen elke dag vegetarisch. Nu kwam ik voor een halal maaltijd. Dank je Ronald, Sri en Hendrik.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Je komt hier niet voor een uitgebreide dineravond, maar een echte Indonesische smaakbeleving. De sfeer is ontspannen en het eten authentiek. Er is een enorme keus aan vlees, vis en groenten met uiteraard rijst, nasi of bamivarianten. Het restaurant doet wat kantine-achtig aan, maar het geheel heeft wel wat. Bovendien is de prijs absoluut zeer redelijk voor de geboden kwaliteit.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Wij, Rico en Elly, hebben onze huwelijksdag afgesloten met een overheerlijk etentje bij Sri en Ronald. Het was helemaal top!! Zoals altijd de hartelijkheid, gezelligheid en het o zo smakelijke
eten met de keuze uit zoveel soorten gerechten!! Ook hadden deze lieverds onze gereserveerde tafels en muur versierd!! Het was een hele mooie, heerlijke en topgezellige afsluiting van onze huwelijkdag!!!
Hartelijk bedankt Sri en Ronald.
Pepijn S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gisteren na lang spanning opbouwen toch eindelijk een bezoek aan gewaagd. Als ik de recensies hier zo lees is er niets gelogen, deze Indonesische eetgelegenheid is absoluut 1 van de beste die ik heb bezocht.
Het assortiment is meer dan ruim, het interieur doet vriendelijk en knus aan. Ik kan me voorstellen dat mensen dit krap noemen, maar in mijn ogen hoort dit bij een klein Indonesisch restaurant. De bediening is erg vriendelijk en de lach is puur. Je ziet dat het personeel hier geniet en dat vind ik belangrijk, geen hangende mensen achter de counter.
Ik vind het een prachtige tent, waar ik graag terugkom, want er is hier nog zat te beleven. Enige minpunt zou het succes kunnen zijn; je moet soms even wachten (of hopen) op een zitplaats. Anak Blitar, jullie hebben je vak begrepen.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
We gaan af en toe met collega's hier lunchen. Het eten is super lekker en authentiek.
We worden altijd enthousiast ontvangen door de eigenaresse.
De keuze in gerechten is erg uitgebreid en de prijs is bijzonder redelijk.
Het is fijn dat je alle gerechten kan zien en aanwijzen in de vitrine. Toppers zijn de heerlijke groentegerechten en de brede keuze in vleesgerechten. Met name het plukvlees is zie je bij weinig andere restaurants en is een favoriet.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij dit restaurant / toko. Het betreft een toko met ongeveer 10 tafeltjes. Ik heb ze niet echt geteld. Ze hebben een ontzettend groot assortiment aan gerechten. Ook heb je de keuze uit verschillende soorten bami, nasi en rijst. Ik heb dit echt nog nergens zo gezien. Alle gerechten zien er fris en mooi uit. De smaken waren super. Ik had nasi met zoete kip, kippenlever, spinazie en aubergine. Mijn partner had nasi met garnalen, zoet licht pittig rundvlees, javaanse spinazie en boontjes met kokos. De smaak van de spinazie kon ik niet thuis brengen, maar dit was voor mij de eerste keer dat ik dit gerecht in een Indonesisch restaurant heb gegeten, dus dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij. (Dit is zeer zeker geen negatieve beoordeling)
De bediening is erg vriendelijk. De prijzen zijn ook super, een maaltijd met 2 soorten groenten en 2 soorten vlees (halal) kost €. 10,95. met 1 vlees en 1 groenten gerecht €. 7,95.
Alle vleessoorten zijn halal, alleen de gehaktballetjes niet.
Als je binnenkomt geef je aan de medewerker, aan de vitrine, aan wat je wil hebben en als je het er gelijk wil eten wordt het in een mandje warm geserveerd. Een drankje kan je zelf uit de koeling halen. Wanneer je hebt gegeten kan je bij de kassa betalen.
Reserveren in mijn inziens het beste om teleurstelling te voorkomen.
Echt super gegeten!
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Ik kom hier vaker als klant, een goed afhaal restaurant.

Het eten:
Het eten is erg lekker, en het assortiment is ENORM. Voor ieder wel wat wils, voor degene die bekend zijn met de Indonesische keuken en voor degene die net beginnen.

De service:
De service is goed, de eigenaresse, eigenaar en de werknemers zijn altijd bereid voor een gezellig babbeltje. Ik eet hier af en toe, haal soms wat en ik heb voor mijn verjaardag hier catering besteld. Van alles (vooral de catering) kan ik zeggen dat het uitstekend is.

Het decor:
De zaak heeft een warme, gezellige Indonesische sfeer. Het is redelijk krap en er staan niet al te veel tafels, maar de sfeer en het eten maken dat zeker wel goed!

Dit is een aanrader voor iedereen, zeker voor mensen die iets lekkers willen halen!
Tugba T.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op basis van de lovende recensies hier gegeten afgelopen maand. Je kunt voor een schappelijk bedrag kiezen uit twee groentegerechten, twee vlees/kip/vis gerechten en bami/nasi/rijst.

Ik had de rendang en kip in kokos. En qua groenten de spinazie en boontjes. De rendan was heerlijk,lekker mals en goed van smaak. De kip vond ik tegenvallen. Het was erg taai en er zat niet genoeg smaak aan. Leek alsof het al de hele dag had gelegen.
De spinazie was me aangeraden door de medewerker. Persoonlijk vond ik het niet lekker,doordat er een erg specifieke smaak aam zat.

Je krijgt in elk geval meer dan genoeg en zult niet met honger naar huis gaan. Al met al is het oke, maar zeker niet de beste...een 8.7 vind ik absoluut overrated.
ChapKoning .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Dit restaurant heeft genoeg keuze aan verschillende gerechten. Echter moet je heel duidelijk zijn want ook al wijs je iets aan, kan je nog het verkeerde krijgen (zelfs als je maar 1 vlees neemt met bami).
Joost Z.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Het eten is opzicht lekker, kruidig, gevarieerd en veel keuze.
Het wordt in het restaurant opgewarmd in een magnetron! en was niet warm aan tafel (het midden was koud).
Bijzonder vriendelijke bediening met kennis van de producten. Alle tijd voor uitleg en toelichting.
De aankleding is enerzijds Indonesisch maar ook door de grote toonbank waar al het eten in ligt, doet het ook denken aan een snackbar.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Lekker op het terras, eindelijk zomer. Dus naar Anak. Een koud biertje, zelf pakken. Ik nam de bami met aubergine en spruitjes, pittige lams en pittig rund. Deze keer geen extra sambal want ik wilde het originele recept proeven. Het viel voor het eerst wat tegen. Ik miste de uitgesproken smaak van de verse ingrediënten. Lams was wel super lekker, goed vlees, een lekkere bite. Maar pittig was het in de verste verte niet, jammer. De aubergine was een beetje te pappig geworden. Maar de service uiterst vriendelijk en attent.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2013
Tijdens de lunch gegeten bij Anak Blitar. Zodra je binnenstap waan je je direct in Indonesië. Je krijgt gelijk een knus en warm gevoel. Iedereen die ooit in Azie is geweest zal dit benamen . De gastvrouw is erg gemoedelijke en houd van een grapje. De prijs/kwaliteit van het concept is echt waanzinnig. Twee soorten groente en twee soorten vlees voor slechts 10,95! Hiervoor krijg je een enorm bord (Indonesisch eetmandjes). Echt een aanrader voor een snelle en gezonde maaltijd voor een scherpe prijs!
Eckhardt U.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2013
Ontzettend veel onduidelijkheid over de prijzen van het eten; er is geen menukaart of prijzentabel boven de balie aanwezig. Een diner voor 1 persoon kost 10.95 waar ik bij het bestellen nog mee in kon stemmen. Het de helft van het uitgekozen eten was nog koud, kip keihard en alle krokantheid was getransformeerd tot sop. Beneden in het mandje (waar het eten in wordt geserveerd) trof ik een centimeter olie aan die ik onmogelijk kon ontwijken. Eten dan ook niet opgegeten, te smerig voor woorden. Bij het afrekenen bleek dat het schaaltje kroepoek wat we zo vriendelijk kregen aangeboden 4 euro kostte. Bovendien werden er allerlei extra's in rekening gebracht wat niet duidelijk werd aangegeven tijdens het bestellen. Ik voelde me zo beetgenomen. Ik ga hier nooit meer eten, wat een ramp!
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Aangezien Anak Blitar de hoogste waardering op deze site krijgt als indonesisch restaurant was dat voor mij een reden om te gaan proberen. Voor een toko stapte ik binnen in een gezellige ruimte. Het was druk rond lunchtijd. Bijna alle tafeltjes waren bezet. Mijn aandacht werd gelijk naar de grote toonbank getrokken die vol lag met allerlei heerlijkheden. De bediening is vriendelijk en behulpzaam bij het samenstellen van de ramas die bestaat uit varianten van rijst en mie in combinatie met twee groentegerechten, twee vleesgerechten en een eitje. Dit alles wordt geserveerd in een mandje met vetvrij papier. De smaken waren voortreffelijk. De kruiden zijn perfect toegepast, pedis wanneer iets pedis moet zijn. Het was voor mij reden om verschillende gerechtjes in bakjes mee naar huis te nemen.
Deze toko hoort met recht bij de top van Nederland.
Whispernot D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Voor het eerst in Anak Blitar gegeten, na het lezen van de recensies op Iens. Een geweldige ervaring. Een vitrine vol smakelijke kleurrijke gerechten waaruit je een keuze kan maken. Hartelijke vakkundige bediening. Geweldig gegeten, alle smaken komen tot hun recht.
Daarbij namen we de krappe stoel-en beenruimte graag "voor lief".
Maya
Patrick G.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Gezellige Toko waar eigenaresse Sri altijd klaar staat. Ruime keuze uit gerechten. Leuke bamboo inrichting, prima om even lekker te genieten van een keur aan Indonesische gerechten. Goede prijs kwaliteit-verhouding.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
Een uitgebreid Indonesisch keuzebuffet met vele soorten bami, rijst, groenten, vlees vis en vegetarische gerechten. Deze keer de ketjapbami, pittige spruiten, boontjes, pittig lams- en rundvlees. Een sambal goreng telor van de zaak er op. Het wordt geserveerd in een gevlochten mandje. Alles smaakt onderscheidend, wellicht door de verse ingrediënten en kruiden.
Echt onvergelijkbaar met wat je elders eet. Als het niet op is, krijg ik het mee in een bakje en smul ik de volgende dag weer. Ja, als ontbijt, want ik kan het gewoon niet laten staan!
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Afgelopen zaterdag speciaal naar Hoofddorp gereden op aanraden van een vriend. 7 verschillende gerechten mee naar huis genomen. Ieder gerecht werd met gejuich ontvangen. Heerlijk en betaalbaar eten!
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Ik eet wekelijks met vrienden bij Anak Blitar om van de Indische keuken te genieten. Heerlijk eten met een originele smaak, geen smaakversterkers en een fijne persoonlijke bediening. Elke week is het weer een verrassing wat zij voor mij klaarmaken uit die enorme keus van lekkere gerechten, dus voorlopig kunnen wij nog even voort.
Carine D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Had nog nooit van het restaurant gehoord en wat een zonde! Het eten was gewoon geweldig, nergens anders heb je zoveel keus. Het zijn eindelijk eens een keer andere smaken dan wat ik normaal gewend ben in Aziatische restaurants, daarmee zijn het oprechte smaken. Groot pluspunt is dat ze koken zonder Ve-Tsin, dat doen er maar weinig. Geweldige bediening, gezellig leuk en beantwoorden al je vragen. Kortom hier komen we nog heel veel vaker terug!