Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel Het rieten meubiliair, de beelden en planten laten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Mijn vaste plaats om lekker indonesisch te eten/te halen.

Het eten:
Veel keus, ook halal gezien veel keus en alles is top van smaak. Hier valt niets over op of aan te merken.

Service:
Goede service, altijd duidelijk en vriendelijk. We komen hier al +/- 10 jaar. Ook zijn de oudere werknemers altijd in voor een babbel (tenzij het erg druk is, dan wordt het een vlotte babbel).

Het decor;
Is mooi, tropisch, lekker warm maar een beetje krap.

Ik kom hier graag zovaak mogelijk.

FelineD .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk eten tegen zeer schappelijke prijzen. Bediening erg aardig en je krijgt goede advies. We lieten ons graag verassen. Alles was even lekker. Van rijst tot groente en vlees.
Zeker een aanrader en komen graag weer terug!
Gioella C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Ik kom eens in de zoveel tijd als ik in de buurt van Hoofddorp ben, eten bij Anak Blitar. Vaste prik! Dit komt omdat de mensen super vriendelijk zijn en je er een band mee opbouwt op deze manier, maar ook omdat het eten smaakt zoals het hoort te smaken! Alles wat ik lekker vind (Indonesisch eten) kun je er vinden. Erg tevreden ben ik.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Samen met mijn vriendin voor het eerst gegeten in dit geweldig gezellige kleine restaurant. De formule is fantastisch. Alle gerechten staan uitgestald en je kiest één basisgerecht (rijst mihoen etc.) daarna twee groentegerechten en daarna twee vlees- of visgerchten. Drankje pak je zelf en genieten maar. Het was over over overheerlijk, en was de prijs van 10,95 € meer dan waard. En wat een lieve bediening.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Goede indonesische toko.
Er is een grote keuze aan groente, vis en vlees gerechten.
Meer dan bij de gemiddelde toko.
Er is zelfs een ruime keuze aan alleen al de nasi en bami gerechten.
Elk gerecht heeft zijn eigen identiteit en smaak.
Prijs is in vergelijking met de porties best aan pittige kant.
Maar voor kwaliteit mag je soms meer betalen en is het waard.
Voor een toko best gezellig interieur.
Prima ervaring, voor herhaling vatbaar
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Lieve Sri, Ronald en overige medewerkers,
Wat hebben we weer heerlijk, smakelijk en gezellig gegeten!!! Soms laten we ons verrassen maar vanavond weer zelf uitgezocht, alles smaakt ook zo fantastisch!!! Tot gauw (morgen ????) weer!! Elly en Rico
Ans E.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
5 dagen geleden zijn mijn dochter en kleindochter en ik bij Anak Blitar wezen eten. Wij komen uit het midden van het land. Als we in de buurt zijn van Hoofddorp dan kunnen wij het niet laten om een om -weggetje te maken om daar te gaan eten. Het is werkelijk fantastisch!
Mijn man en ik hebben al veel mensen getipt om hier te gaan eten!
Het kan haast niet beter! En niet alleen het eten is geweldig maar ook de mensen zijn bijzonder aardig. Wij zijn inmiddels wel vaste klanten geworden! En velen met ons! Wie volgt?
Dutchappel .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Zeldzaam lekker en authentiek. Beter dan dit wordt het niet, als je liefhebber bent van de Balinese keuken. Het gratis advies is prima. Het is minder geschikt om uit eten te gaan, het restaurant is niet het gezelligste, dat je kunt verzinnen. Maar de mensen en het eten daarentegen.....
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Geweldig retauran dit.

Het eten is er heerlijk en telkens is er wel weer iets nieuws om te proberen, wij komen hier nu al ruim 4 jaar en speciaal naar toe vanuit Zaandam, ook famillie uit Enkhuizen wil regelmatig dat ik hier iets ophaal voor ze zodat ze weer een keer lekker eten in huis hebben.

Dit restaurant met zijn heerlijke eten, (en elke keer wat nieuws) zijn super vriendelijke bediening en zijn geweldige sfeer is zeker een aanrader voor de liefhebber van goed eten.

Mocht je nou een keer niet weten wat je nemen moet laat je dan door het personeel adviseren dan komt alles goed ;)
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Wie kent het niet, je bent op vakantie en hebt trek in dingen die in het buitenland simpelweg niet te verkrijgen zijn. Dat hebben wij met het overheerlijke eten van Anak Blitar. Gisteren terug gekomen van vakantie en vandaag vanuit Hilversum naar Hoofddorp gereden. Voor lekker eten rijden wij graag een stuk en daarom gaan wij regelmatig naar Anak Blitar. De toko onderscheidt zich van vele andere toko's. Het is sfeervol ingericht en het is vaak lastig kiezen uit het grote assortiment groente- en vleesgerechten. Voor elk wat wils, mild tot pittig. Het is er allemaal. Het vlees is heerlijk mals en niet vet. De groente zijn knapperig en vers. Sri weet dat wij de gerechten waarderen en verrast ons regelmatig door ons iets nieuws te laten proeven. Sri is echt gedreven om de heerlijkste gerechten te maken. Ze is een perfectionist en als een gerecht niet aan haar maatstaven voldoet zal ze het nooit aanbieden. Wij zijn echt grote eeters (wat wil je als iets zo lekker smaakt) Als wij ter plekke eten dan completeren wij ons "mandje" met wat extra rijst. Natuurlijk mag dan een schaaltje ketimoen en sambal goreng tempe niet ontbreken. Mijn partner is van indonesische afkomst en ik kook zelf ook vaak indonesisch eten maar ik zou dolgraag bij Sri in de leer gaan!
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Het eten is lekker (wel behoorlijk zoet). Een punt waardoor ik niet meer terug kom is de grote van de porties. Wij hadden een grote portie genomen. Deze portie was zo klein dat wij met honger naar huis gingen. Dit heb ik nog nooit bij een toko meegemaakt. Prijs kwaliteit is daardoor slecht. De service verschilt, de eigenaresse is super servicegericht (een 10), de eigenaar niet. Hij vroeg bij het vertrek of alles goed was. Wij gaven antwoord en toen zij hij OK.
Decor is goed voor een toko.
Waey C.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Na het lezen van de veelbelovende recensies besloten om hier maar is een keer te eten. Bij binnenkomst wouden wij voor de Indonesische rijsttafel gaan die we hadden gezien op de site,
maar er werd verteld dat dat niet mogelijk is tenzij je per 100 gram vlees/groente betaalt en dan veel duurder uitkomt. Wat ik me afvraag waarom je het dan op de site zet als je het niet aanbiedt. We werden soort van geforceerd om voor een mandje te gaan voor 1 persoon en dat dan maar te delen. Uiteindelijk toch maar voor het mandje gegaan, omdat er zo moeilijk gedaan werd voor een Indonesische rijsttafel. Uiteindelijk na het bestellen van de basis/vlees en groenten konden we eten. De basis was erg weinig om het goed gecombineerd met de smaakvolle vlees gerechten en groenten te eten. De prijs die je betaalt is erg hoog vergeleken met de kwantiteit van het voedsel. Zeker de kroepoek is erg duur voor een klein bakje. De pluspunten zijn vriendelijke service en het enorme aanbod van vlees en groente. Het viel dus erg tegen, had er meer van verwacht na het lezen van zoveel veelbelovende recensies.
Het is opmerkelijk dat men spreekt over smaakvolle vlees en groentegerechten maar hun oordeel en cijfer baseren op de hoeveelheid van de rijst of bami. Een portie kroepoek kost bij ons €2.95. Dit is een uit Indonesie geimporteerde kroepoek die elders in Nederland niet te krijgen is.

Reactie van proever:

Met smaakvol wordt bedoeld dat de vlees en groenterechten te sterk zijn qua smaak om het te nuttigen zonder een basis erbij, wat jammer is. Dus het cijfer gebaseerd op de ervaring van de te weinig basis om te genieten van de gerechten. De kwantiteit speelde inderdaad ook een rol, maar dat hoort ook bij het categorie eten. De kroepoek blijft weinig voor zo'n prijs ook al komt het uit Indonesië, het bakje was erg klein naar mijn mening.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
We gaan bijna elke maand wel een keer lunchen bij Anak Blitar, we worden altijd gastvrij ontvangen door de eigenaresse.. Het eten is altijd geweldig!. Deze keer kozen we voor een verrassingsmenu ... Ik denk dat we opgevoed moesten worden in welk Indonesisch eten bij elkaar hoort, want we kregen een goed afgestemde maaltijd, overheerlijk..... Jammer alleen dat we op kantoor niet een uurtje kunnen slapen na deze lunch...
Lucien18 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Afgelopen vrijdag hier weer maaltijden gehaald. Echt ik ken geen betere toko dan deze. Niet alleen het eten is van zeer hoge kwaliteit ook hebben ze een enorme keuze. Alles wordt keurig netjes geëtaleerd. Gebruiken gelukkig geen smaakversterkers. Voor mij is het wel omrijden maar dat is het iedere keer meer dan waard.
Antonietta R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Ik ben het met mijn voorganger Lucien18 eens, zeer goede kwaliteit en ongelofelijk veel keuze. Wel vind ik de prijs wat aan de hoge kant. Bij andere toko's in Hoofddorp krijg je voor een lagere prijs (circa 3 euro) meer eten en mag je een vleesgerecht extra uitzoeken. Mijn man heeft net niet genoeg aan een 'compleet menu' van 10,95. Voor mij is het voldoende. Dus al met al, super lekker eten, maar daar is de prijs ook naar.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Ik ken Anak Blitar sinds 2012. Ik at toen elke dag vegetarisch. Nu kwam ik voor een halal maaltijd. Dank je Ronald, Sri en Hendrik.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Je komt hier niet voor een uitgebreide dineravond, maar een echte Indonesische smaakbeleving. De sfeer is ontspannen en het eten authentiek. Er is een enorme keus aan vlees, vis en groenten met uiteraard rijst, nasi of bamivarianten. Het restaurant doet wat kantine-achtig aan, maar het geheel heeft wel wat. Bovendien is de prijs absoluut zeer redelijk voor de geboden kwaliteit.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Wij, Rico en Elly, hebben onze huwelijksdag afgesloten met een overheerlijk etentje bij Sri en Ronald. Het was helemaal top!! Zoals altijd de hartelijkheid, gezelligheid en het o zo smakelijke
eten met de keuze uit zoveel soorten gerechten!! Ook hadden deze lieverds onze gereserveerde tafels en muur versierd!! Het was een hele mooie, heerlijke en topgezellige afsluiting van onze huwelijkdag!!!
Hartelijk bedankt Sri en Ronald.
Pepijn S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gisteren na lang spanning opbouwen toch eindelijk een bezoek aan gewaagd. Als ik de recensies hier zo lees is er niets gelogen, deze Indonesische eetgelegenheid is absoluut 1 van de beste die ik heb bezocht.
Het assortiment is meer dan ruim, het interieur doet vriendelijk en knus aan. Ik kan me voorstellen dat mensen dit krap noemen, maar in mijn ogen hoort dit bij een klein Indonesisch restaurant. De bediening is erg vriendelijk en de lach is puur. Je ziet dat het personeel hier geniet en dat vind ik belangrijk, geen hangende mensen achter de counter.
Ik vind het een prachtige tent, waar ik graag terugkom, want er is hier nog zat te beleven. Enige minpunt zou het succes kunnen zijn; je moet soms even wachten (of hopen) op een zitplaats. Anak Blitar, jullie hebben je vak begrepen.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
We gaan af en toe met collega's hier lunchen. Het eten is super lekker en authentiek.
We worden altijd enthousiast ontvangen door de eigenaresse.
De keuze in gerechten is erg uitgebreid en de prijs is bijzonder redelijk.
Het is fijn dat je alle gerechten kan zien en aanwijzen in de vitrine. Toppers zijn de heerlijke groentegerechten en de brede keuze in vleesgerechten. Met name het plukvlees is zie je bij weinig andere restaurants en is een favoriet.