Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel Het rieten meubiliair, de beelden en planten laten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

9,2
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Anak Biltar blijft je verbazen. Het eten, de keuze en de glimlach was er altijd al. Vanmiddag weer een verrassing. De eigenaren gaan zich vestigen in Indonesië. De kok en ander keuken personeel blijft. De glimlach wordt vervangen. Veel succes op jullie nieuw verblijf. En om met je eigen woorden te spreken jullie mag trots zijn op je 'kindje'.
Henk77777 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
groot afhaal gedeelte. Ik had mie boontjes en rendang. De rendang is niet lekker; veels te hard. Het decor is simpel maar netjes. met een ca 6 tafels waar druk van gebruik gemaakt werd
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Anak Blitar, het Kind van Blitar (Oost-Java) kent een eigenzinnige restaurant methode, waar je even aan moet wennen. Je gaat zelf naar de toonbank, achteraan de zaak, bestelt je nasi, witte rijst of één van de vele andere basis, daarna mag je 2 groentegerechten kiezen, licht gekruid, medium of extra pedis, tot slot 2 vlees of visgerechten, waarna alles opgewarmd wordt (magnetron, daar is niet aan te ontkomen) en aan tafel bezorgd wordt. Ook de drankjes mag je zelf uit de vitrine pakken.
De Ikan Bali was lekker pittig, zo ook de kentang blado en de sambal goreng boontjes. De rendang ajam had wat gekruider gemogen, de garnalen waren heerlijk. De groentegerechten zijn over het algemeen lekker knapperig, niet stuk gekookt.
De keuze is zo groot, dat je wel 12 keer moet langskomen om alle gerechten te kunnen proeven. En dát is in combinatie met de redelijke prijzen zeker het overwegen waard, als je geen probleem hebt met genoemde serveermethode. Een klein nadeel: het is een toko annex restaurant. Je moet het voor lief nemen dat er telkens afhalers langs je tafel komen. Wij komen in ieder geval zeker nog eens terug!
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een toko plus! Behalve meenemen kun je ook terplekke een mandje (met papier: hygienisch en milieuvriendelijk-geen afwas!) laten vullen en aldaar opeten; met rijst of noedels, 2 soorten voortreffelijke verse groenten en 2 vlees of vis. Alles ziet er vers, schoon en aantrekkelijk uit. Komt nog bij dat het personeel super aardig is en heel behulpzaam met advies over goede combinaties. Voor herhaling vatbaar!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat verassend...
Zelf een "mandje" uit gaan zoeken uit een enorm aanbid van gerechten. Het eten lonkt je toe vanuit de koelvitrines. De eenvoud is gelijk de kracht van deze "toko"
Hier gaan we op zeker vaker van genieten
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na een lange tijd weer eens deze Indonesische topper bezocht. Aanschuiven achter aan bij het buffet, eerst keuze uit vele soorten nasi, bami of rijst. Ik nam de pittige nasi, daarna de pittige spruitjes. Dit vind ik toch wel het meest opmerkelijk gerecht, een fusie tussen twee werelden, en een geslaagde fusie! Verder tempeh, pittig lamsvlees en pittig rundvlees. Een beetje sambal van de zaak er bij om het aan mijn persoonlijke smaak aan te passen (pedis!). Heerlijk. Echt lekker allemaal, de 9 spreekt voor zich. Een Bintang bier er bij om in de sfeer te komen (zelf pakken). Vriendelijke mensen, en alles voor een meer dan betaalbare prijs.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Waar zal ik beginnen; heb er al gegeten met dochterlief en vriendinnetje van haar en vanavond was het aan de beurt met me lieve vrouw. Wat je allemaal kan uitzoeken en eten van zeer goede kwaliteit, en we hebben ook heerlijk gegeten, decor is niet top maar het eten en de prijs maakt alles goed. Zag op de deur dat ze iens topper 2016 weer waren geworden, ruim verdient!
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Waar moet ik beginnen. Ik kom hier bijna elke week (soms 2 keer) en dat is eigenlijk al het hele verhaal. Het eten en de keus is gewoon helemaal super. De mensen zijn echt aardig en behulpzaam. Soms kies ik een verkeerd gerecht en dan zeggen ze ook dat de combinatie niet kan en dat ik dan maar beter wat anders kan nemen omdat het beter past bij de smaak. Kortom een super restaurant met super mensen. Helaas zijn ze altijd in januari dicht ivm vakantie en dat is afzien. Het interieur is eenvoudig maar ik kom voor het eten en de gezelligheid en dat is top. Ronald, Sri en de rest van het team ga zo door.
Reinmulderjr .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Geacht Forum
Ik ben Rein Mulder geboren en getogen Amsterdammer en ben 60 jaar woon 10 jaar in Hoofddorp.
Werkzaam in zorg als persoonlijk begeleider.
Kom nu een aantal jaar bij dit restaurant en alles is altijd even vers en goed, sfeer is gezellig.
Maar wat ik het belangrijkste vind is het eten erg lekker,en zaak ziet er altijd mooi schoon uit.
Eet hier ook altijd als ik jarig ben mijn kinderen vinden het er ook erg lekker en gezellig.
Ik haal of eet hier wekelijks.Mijn kinderen wonen onder de rivieren.
Wat mij zeer bevalt is de vriendelijkheid van bediening, nog nooit slecht gehad.
Nog 1 ding wil ik melden dat is kwaliteit eten tot de kosten niet onbelangrijk tegenwoordig is erg goed. Vandaar dat ik deze zaak vaak bezoek.

Hartelijke groet R.Mulder
Els F.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij komen hier wekelijks (op de zondag), soms eten we het ter plaatse op maar meestal nemen wij het mee. Laat ik heel eerlijk zijn. De smaak van de gerechten is meer dan prima, goed, uitstekend zelfs maar waar wij tegen aan lopen zijn de porties en met name dat men heel weinig vlees (en zeer beperkt de groeten) opschept bij het afhalen. Je kan de stukjes vlees tellen en dat zijn er vaak niet meer dan 3 a 4. Als je er dan iets van zegt (van mag er misschien een schepje bij) dan krijg je te horen dat dat allemaal afgepast is.....(zeker als de "baas" in de buurt is). Er is nog een andere hele goede toko in Hoofddorp die wat dat betreft het toch beter snapt. Voor ons een reden om voorlopig naar de andere toko te gaan, wat op zich jammer is.
Dennis G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Na een dagje Chimpie Champ in Aalsmeer waren we natuurlijk uitgehongerd!! Een snelle blik op Iens leerde ons dat Anak Blitar wel een van de hoogst gewaardeerde (en uiterst betaalbare) restaurants uit de omgeving zou zijn. Wij komen uit Amsterdam en we zijn ondertussen wel wat gewend maar de keuze aan authentieke gerechten is daadwerkelijk enorm en de sfeer, de uitstraling en de bediening is persoonlijk en uitermate vriendelijk.

De jongens en ik hebben werkelijk genoten van alle oriëntale gerechten, overheerlijke sateh en de heerlijke spekkoek toe! Gezien prijs, service en de hoge kwaliteit van deze Indonesische "toko" hebben wij een geweldige mooie afsluiting van een heerlijke dag voorgeschoteld gekregen ... We will be back !!
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Mijn vaste plaats om lekker indonesisch te eten/te halen.

Het eten:
Veel keus, ook halal gezien veel keus en alles is top van smaak. Hier valt niets over op of aan te merken.

Service:
Goede service, altijd duidelijk en vriendelijk. We komen hier al +/- 10 jaar. Ook zijn de oudere werknemers altijd in voor een babbel (tenzij het erg druk is, dan wordt het een vlotte babbel).

Het decor;
Is mooi, tropisch, lekker warm maar een beetje krap.

Ik kom hier graag zovaak mogelijk.

FelineD .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk eten tegen zeer schappelijke prijzen. Bediening erg aardig en je krijgt goede advies. We lieten ons graag verassen. Alles was even lekker. Van rijst tot groente en vlees.
Zeker een aanrader en komen graag weer terug!
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Samen met mijn vriendin voor het eerst gegeten in dit geweldig gezellige kleine restaurant. De formule is fantastisch. Alle gerechten staan uitgestald en je kiest één basisgerecht (rijst mihoen etc.) daarna twee groentegerechten en daarna twee vlees- of visgerchten. Drankje pak je zelf en genieten maar. Het was over over overheerlijk, en was de prijs van 10,95 € meer dan waard. En wat een lieve bediening.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Goede indonesische toko.
Er is een grote keuze aan groente, vis en vlees gerechten.
Meer dan bij de gemiddelde toko.
Er is zelfs een ruime keuze aan alleen al de nasi en bami gerechten.
Elk gerecht heeft zijn eigen identiteit en smaak.
Prijs is in vergelijking met de porties best aan pittige kant.
Maar voor kwaliteit mag je soms meer betalen en is het waard.
Voor een toko best gezellig interieur.
Prima ervaring, voor herhaling vatbaar
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Lieve Sri, Ronald en overige medewerkers,
Wat hebben we weer heerlijk, smakelijk en gezellig gegeten!!! Soms laten we ons verrassen maar vanavond weer zelf uitgezocht, alles smaakt ook zo fantastisch!!! Tot gauw (morgen ????) weer!! Elly en Rico
Ans E.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
5 dagen geleden zijn mijn dochter en kleindochter en ik bij Anak Blitar wezen eten. Wij komen uit het midden van het land. Als we in de buurt zijn van Hoofddorp dan kunnen wij het niet laten om een om -weggetje te maken om daar te gaan eten. Het is werkelijk fantastisch!
Mijn man en ik hebben al veel mensen getipt om hier te gaan eten!
Het kan haast niet beter! En niet alleen het eten is geweldig maar ook de mensen zijn bijzonder aardig. Wij zijn inmiddels wel vaste klanten geworden! En velen met ons! Wie volgt?
Dutchappel .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Zeldzaam lekker en authentiek. Beter dan dit wordt het niet, als je liefhebber bent van de Balinese keuken. Het gratis advies is prima. Het is minder geschikt om uit eten te gaan, het restaurant is niet het gezelligste, dat je kunt verzinnen. Maar de mensen en het eten daarentegen.....
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Geweldig retauran dit.

Het eten is er heerlijk en telkens is er wel weer iets nieuws om te proberen, wij komen hier nu al ruim 4 jaar en speciaal naar toe vanuit Zaandam, ook famillie uit Enkhuizen wil regelmatig dat ik hier iets ophaal voor ze zodat ze weer een keer lekker eten in huis hebben.

Dit restaurant met zijn heerlijke eten, (en elke keer wat nieuws) zijn super vriendelijke bediening en zijn geweldige sfeer is zeker een aanrader voor de liefhebber van goed eten.

Mocht je nou een keer niet weten wat je nemen moet laat je dan door het personeel adviseren dan komt alles goed ;)
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Wie kent het niet, je bent op vakantie en hebt trek in dingen die in het buitenland simpelweg niet te verkrijgen zijn. Dat hebben wij met het overheerlijke eten van Anak Blitar. Gisteren terug gekomen van vakantie en vandaag vanuit Hilversum naar Hoofddorp gereden. Voor lekker eten rijden wij graag een stuk en daarom gaan wij regelmatig naar Anak Blitar. De toko onderscheidt zich van vele andere toko's. Het is sfeervol ingericht en het is vaak lastig kiezen uit het grote assortiment groente- en vleesgerechten. Voor elk wat wils, mild tot pittig. Het is er allemaal. Het vlees is heerlijk mals en niet vet. De groente zijn knapperig en vers. Sri weet dat wij de gerechten waarderen en verrast ons regelmatig door ons iets nieuws te laten proeven. Sri is echt gedreven om de heerlijkste gerechten te maken. Ze is een perfectionist en als een gerecht niet aan haar maatstaven voldoet zal ze het nooit aanbieden. Wij zijn echt grote eeters (wat wil je als iets zo lekker smaakt) Als wij ter plekke eten dan completeren wij ons "mandje" met wat extra rijst. Natuurlijk mag dan een schaaltje ketimoen en sambal goreng tempe niet ontbreken. Mijn partner is van indonesische afkomst en ik kook zelf ook vaak indonesisch eten maar ik zou dolgraag bij Sri in de leer gaan!