Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel

Twee Indonesische draken heten je welkom in Anak Biltar! Binnen doen het rieten meubiliair, de beelden en planten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

• Kom je met de auto?
    Tot 23 november kunt u van de zijde van Nieuw Vennep ons niet zonder omweg bereiken. U neemt dan zoals gewoonlijk de weg langs het burgemeester van Stamplein en gaat bij de rotonde rechtdoor tot de Kruisweg. Daar gaat u linksaf en bij de volgende rotonde

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

Elly V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Lieve Sri, Ronald en overige medewerkers,
Wat hebben we weer heerlijk, smakelijk en gezellig gegeten!!! Soms laten we ons verrassen maar vanavond weer zelf uitgezocht, alles smaakt ook zo fantastisch!!! Tot gauw (morgen ????) weer!! Elly en Rico
Ans E.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
5 dagen geleden zijn mijn dochter en kleindochter en ik bij Anak Blitar wezen eten. Wij komen uit het midden van het land. Als we in de buurt zijn van Hoofddorp dan kunnen wij het niet laten om een om -weggetje te maken om daar te gaan eten. Het is werkelijk fantastisch!
Mijn man en ik hebben al veel mensen getipt om hier te gaan eten!
Het kan haast niet beter! En niet alleen het eten is geweldig maar ook de mensen zijn bijzonder aardig. Wij zijn inmiddels wel vaste klanten geworden! En velen met ons! Wie volgt?
Dutchappel .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Zeldzaam lekker en authentiek. Beter dan dit wordt het niet, als je liefhebber bent van de Balinese keuken. Het gratis advies is prima. Het is minder geschikt om uit eten te gaan, het restaurant is niet het gezelligste, dat je kunt verzinnen. Maar de mensen en het eten daarentegen.....
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Geweldig retauran dit.

Het eten is er heerlijk en telkens is er wel weer iets nieuws om te proberen, wij komen hier nu al ruim 4 jaar en speciaal naar toe vanuit Zaandam, ook famillie uit Enkhuizen wil regelmatig dat ik hier iets ophaal voor ze zodat ze weer een keer lekker eten in huis hebben.

Dit restaurant met zijn heerlijke eten, (en elke keer wat nieuws) zijn super vriendelijke bediening en zijn geweldige sfeer is zeker een aanrader voor de liefhebber van goed eten.

Mocht je nou een keer niet weten wat je nemen moet laat je dan door het personeel adviseren dan komt alles goed ;)
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Wie kent het niet, je bent op vakantie en hebt trek in dingen die in het buitenland simpelweg niet te verkrijgen zijn. Dat hebben wij met het overheerlijke eten van Anak Blitar. Gisteren terug gekomen van vakantie en vandaag vanuit Hilversum naar Hoofddorp gereden. Voor lekker eten rijden wij graag een stuk en daarom gaan wij regelmatig naar Anak Blitar. De toko onderscheidt zich van vele andere toko's. Het is sfeervol ingericht en het is vaak lastig kiezen uit het grote assortiment groente- en vleesgerechten. Voor elk wat wils, mild tot pittig. Het is er allemaal. Het vlees is heerlijk mals en niet vet. De groente zijn knapperig en vers. Sri weet dat wij de gerechten waarderen en verrast ons regelmatig door ons iets nieuws te laten proeven. Sri is echt gedreven om de heerlijkste gerechten te maken. Ze is een perfectionist en als een gerecht niet aan haar maatstaven voldoet zal ze het nooit aanbieden. Wij zijn echt grote eeters (wat wil je als iets zo lekker smaakt) Als wij ter plekke eten dan completeren wij ons "mandje" met wat extra rijst. Natuurlijk mag dan een schaaltje ketimoen en sambal goreng tempe niet ontbreken. Mijn partner is van indonesische afkomst en ik kook zelf ook vaak indonesisch eten maar ik zou dolgraag bij Sri in de leer gaan!
Mireille1978 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Heerlijk eten! Mijn ouders hebben na een bezoek aan Hoofddorp wederom voor ons afhaal meegenomen. Zelf al een keertje meegeweest en toen ook meegenomen. Een portie is ruim voldoende ook voor grote eters! Echt authentiek indisch! Echt het beste wat we aan indisch hebben gehad. De moeite van het omrijden, komen zelf uit Ede.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Het eten is lekker (wel behoorlijk zoet). Een punt waardoor ik niet meer terug kom is de grote van de porties. Wij hadden een grote portie genomen. Deze portie was zo klein dat wij met honger naar huis gingen. Dit heb ik nog nooit bij een toko meegemaakt. Prijs kwaliteit is daardoor slecht. De service verschilt, de eigenaresse is super servicegericht (een 10), de eigenaar niet. Hij vroeg bij het vertrek of alles goed was. Wij gaven antwoord en toen zij hij OK.
Decor is goed voor een toko.
Waey C.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Na het lezen van de veelbelovende recensies besloten om hier maar is een keer te eten. Bij binnenkomst wouden wij voor de Indonesische rijsttafel gaan die we hadden gezien op de site,
maar er werd verteld dat dat niet mogelijk is tenzij je per 100 gram vlees/groente betaalt en dan veel duurder uitkomt. Wat ik me afvraag waarom je het dan op de site zet als je het niet aanbiedt. We werden soort van geforceerd om voor een mandje te gaan voor 1 persoon en dat dan maar te delen. Uiteindelijk toch maar voor het mandje gegaan, omdat er zo moeilijk gedaan werd voor een Indonesische rijsttafel. Uiteindelijk na het bestellen van de basis/vlees en groenten konden we eten. De basis was erg weinig om het goed gecombineerd met de smaakvolle vlees gerechten en groenten te eten. De prijs die je betaalt is erg hoog vergeleken met de kwantiteit van het voedsel. Zeker de kroepoek is erg duur voor een klein bakje. De pluspunten zijn vriendelijke service en het enorme aanbod van vlees en groente. Het viel dus erg tegen, had er meer van verwacht na het lezen van zoveel veelbelovende recensies.
Het is opmerkelijk dat men spreekt over smaakvolle vlees en groentegerechten maar hun oordeel en cijfer baseren op de hoeveelheid van de rijst of bami. Een portie kroepoek kost bij ons €2.95. Dit is een uit Indonesie geimporteerde kroepoek die elders in Nederland niet te krijgen is.

Reactie van proever:

Met smaakvol wordt bedoeld dat de vlees en groenterechten te sterk zijn qua smaak om het te nuttigen zonder een basis erbij, wat jammer is. Dus het cijfer gebaseerd op de ervaring van de te weinig basis om te genieten van de gerechten. De kwantiteit speelde inderdaad ook een rol, maar dat hoort ook bij het categorie eten. De kroepoek blijft weinig voor zo'n prijs ook al komt het uit Indonesië, het bakje was erg klein naar mijn mening.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
We gaan bijna elke maand wel een keer lunchen bij Anak Blitar, we worden altijd gastvrij ontvangen door de eigenaresse.. Het eten is altijd geweldig!. Deze keer kozen we voor een verrassingsmenu ... Ik denk dat we opgevoed moesten worden in welk Indonesisch eten bij elkaar hoort, want we kregen een goed afgestemde maaltijd, overheerlijk..... Jammer alleen dat we op kantoor niet een uurtje kunnen slapen na deze lunch...
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Het eten? Het smaakte zoals mijn moeder uit Nederlands-Indië het had kunnen doen.
De service? Geweldig, bij het eerste bezoek werd ons heel vriendelijk en duidelijk verteld hoe het daar werkte. Gewoon kiezen uit allerlei heerlijk gerechten.
En als iets onbekend is, dan krijg je op een klein prikkertje een hapje aangeboden om te proeven.
Het decor? Sfeervol met bamboe aankleding.

Na dit eerste bezoek zijn wij uiteraard terug gekomen. Wij hadden toen iemand bij ons met een noten allergie. Voor deze persoon is toen heel zorgvuldig een menu samengesteld, zodat er veilig gegeten kon worden. Top!
Eet je vegetarisch? Geruime keus en ook hier weer volop hulp bij het uitkiezen van je menu.

Hier komen wij graag terug, ook al moeten wij er ca 40 minuten voor rijden, wij hebben het er voor over als wij daarna heerlijk kunnen eten.
Lucien18 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Afgelopen vrijdag hier weer maaltijden gehaald. Echt ik ken geen betere toko dan deze. Niet alleen het eten is van zeer hoge kwaliteit ook hebben ze een enorme keuze. Alles wordt keurig netjes geëtaleerd. Gebruiken gelukkig geen smaakversterkers. Voor mij is het wel omrijden maar dat is het iedere keer meer dan waard.
Antonietta R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Ik ben het met mijn voorganger Lucien18 eens, zeer goede kwaliteit en ongelofelijk veel keuze. Wel vind ik de prijs wat aan de hoge kant. Bij andere toko's in Hoofddorp krijg je voor een lagere prijs (circa 3 euro) meer eten en mag je een vleesgerecht extra uitzoeken. Mijn man heeft net niet genoeg aan een 'compleet menu' van 10,95. Voor mij is het voldoende. Dus al met al, super lekker eten, maar daar is de prijs ook naar.
Bart G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Ik ken Anak Blitar sinds 2012. Ik at toen elke dag vegetarisch. Nu kwam ik voor een halal maaltijd. Dank je Ronald, Sri en Hendrik.
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Je komt hier niet voor een uitgebreide dineravond, maar een echte Indonesische smaakbeleving. De sfeer is ontspannen en het eten authentiek. Er is een enorme keus aan vlees, vis en groenten met uiteraard rijst, nasi of bamivarianten. Het restaurant doet wat kantine-achtig aan, maar het geheel heeft wel wat. Bovendien is de prijs absoluut zeer redelijk voor de geboden kwaliteit.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Wij, Rico en Elly, hebben onze huwelijksdag afgesloten met een overheerlijk etentje bij Sri en Ronald. Het was helemaal top!! Zoals altijd de hartelijkheid, gezelligheid en het o zo smakelijke
eten met de keuze uit zoveel soorten gerechten!! Ook hadden deze lieverds onze gereserveerde tafels en muur versierd!! Het was een hele mooie, heerlijke en topgezellige afsluiting van onze huwelijkdag!!!
Hartelijk bedankt Sri en Ronald.
Pepijn S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gisteren na lang spanning opbouwen toch eindelijk een bezoek aan gewaagd. Als ik de recensies hier zo lees is er niets gelogen, deze Indonesische eetgelegenheid is absoluut 1 van de beste die ik heb bezocht.
Het assortiment is meer dan ruim, het interieur doet vriendelijk en knus aan. Ik kan me voorstellen dat mensen dit krap noemen, maar in mijn ogen hoort dit bij een klein Indonesisch restaurant. De bediening is erg vriendelijk en de lach is puur. Je ziet dat het personeel hier geniet en dat vind ik belangrijk, geen hangende mensen achter de counter.
Ik vind het een prachtige tent, waar ik graag terugkom, want er is hier nog zat te beleven. Enige minpunt zou het succes kunnen zijn; je moet soms even wachten (of hopen) op een zitplaats. Anak Blitar, jullie hebben je vak begrepen.
737291 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
24 februari een feestje gegeven bij Ronald en Sri in de zaak Anak Blitar. Dit met 30 man/vrouw vrienden en collegae i.v.m. 40 jarig jubileum bij Postnl.
Super gezellig, super lekker, leuk verzorgt en voor velen is dit een blijvende aanrader om samen met hun partner weer uit eten te gaan. Dezelfde week zijn er al zeker 6 collegae daar weer gaan eten zo goed. Een andere collega schreef "tot nu toe het beste Indonesische eten dat hij tot dan toe heeft genoten. Chapeau Anak Blitar. Voor herhaling vatbaar.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
We gaan af en toe met collega's hier lunchen. Het eten is super lekker en authentiek.
We worden altijd enthousiast ontvangen door de eigenaresse.
De keuze in gerechten is erg uitgebreid en de prijs is bijzonder redelijk.
Het is fijn dat je alle gerechten kan zien en aanwijzen in de vitrine. Toppers zijn de heerlijke groentegerechten en de brede keuze in vleesgerechten. Met name het plukvlees is zie je bij weinig andere restaurants en is een favoriet.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij dit restaurant / toko. Het betreft een toko met ongeveer 10 tafeltjes. Ik heb ze niet echt geteld. Ze hebben een ontzettend groot assortiment aan gerechten. Ook heb je de keuze uit verschillende soorten bami, nasi en rijst. Ik heb dit echt nog nergens zo gezien. Alle gerechten zien er fris en mooi uit. De smaken waren super. Ik had nasi met zoete kip, kippenlever, spinazie en aubergine. Mijn partner had nasi met garnalen, zoet licht pittig rundvlees, javaanse spinazie en boontjes met kokos. De smaak van de spinazie kon ik niet thuis brengen, maar dit was voor mij de eerste keer dat ik dit gerecht in een Indonesisch restaurant heb gegeten, dus dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij. (Dit is zeer zeker geen negatieve beoordeling)
De bediening is erg vriendelijk. De prijzen zijn ook super, een maaltijd met 2 soorten groenten en 2 soorten vlees (halal) kost €. 10,95. met 1 vlees en 1 groenten gerecht €. 7,95.
Alle vleessoorten zijn halal, alleen de gehaktballetjes niet.
Als je binnenkomt geef je aan de medewerker, aan de vitrine, aan wat je wil hebben en als je het er gelijk wil eten wordt het in een mandje warm geserveerd. Een drankje kan je zelf uit de koeling halen. Wanneer je hebt gegeten kan je bij de kassa betalen.
Reserveren in mijn inziens het beste om teleurstelling te voorkomen.
Echt super gegeten!
Harm-T .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Echt authentiek indonesich voor een leuke prijs. Waar kan je tegenwoordig nog voor onder de vijftien euro zat eten, en lekker!!
Het enige negatieve dat ik kan bedenken is de lokatie.