Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel Het rieten meubiliair, de beelden en planten laten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Net een bakje gehaald bij de 'nieuwe anak blitar' (i.v.m. nieuwe eigenaar).

Het eten:
Van het vroegere Anak Blitar valt niks terug te vinden, de smaken zijn mild geworden.. Veel te mild, geen uitsprekende smaken.

De service:
Nog steeds aardige mensen in de service.

Het decor:
Nog steeds even prima als altijd.

Conclusie:
Helaas moet ik erkennen dat dit niet meer mijn favoriete toko is van heel Nederland, spijtig. Ik ga opzoek naar andere toko's.
We stellen uw recensie zeer op prijs en nemen uw commentaar zeer ter harte. Probeert u het binnenkort nog maar eens en u zult zien dat de pittige smaak weer helemaal terug is.

Reactie van proever:

Beste Anak Blitar,

Met mild bedoelde ik niet de pittigheid maar de smaak zelf.

Ik vind het ook erg spijtig dat jullie nog duurder zijn geworden dan voorheen (wat ook al prijzig was).

Mvg

Mangkon
AlexSmidt .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Na een lange tijd weer gegeten bij Anak Blitar, maar helaas was mijn favoriet cumi cumi echt niet lekker en taai. De overige gerechten waren te vet en mat van smaak. Lang niet meer zo lekker als bij de vorige eigenaar.... Daar komt bij dat de bediening erg onvriendelijk was, het gezellige ongedwongen sfeertje is helaas verdwenen!
Helaas is de inktvis die wij normaal gebruiken door het seizoen niet leverbaar. We hebben toen gebruik gemaakt van een ander soort inktvis, waarvoor de bereiding moest worden aangepast. Vervolgens hebben we het laten proeven door paar kenners die aangaven het goed genoeg te vinden. Helaas ervaart u dat anders en dat spijt me. We zullen deze cumi cumi uit het assortiment nemen.

Het personeel in de toko is in uw ogen onvriendelijk. Dat spijt me enorm en ik zal daar waar nodig aandacht aan besteden. Aan de andere kant realiseer ik me heel goed dat u voor mij een vreemde bent, terwijl u in een voor u bekende toko binnenstapt.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Vanavond bij Anak Blitar weer heerlijk "Indisch" gegeten. De sfeer en de uitstraling van de zaak zijn na overname door een nieuwe eigenaar nog even goed. Het eten ziet er prachtig uit. De zaak oogt schoon en er heerst een gezellige en ontspannen sfeer. En goed betaalbaar! Aanrader!
Donny V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Woensdagavond bij Anak Blitar gegeten na advies van vrienden, heerlijk weer, buiten op het terras gezeten en ze hadden gelijk: het eten is top! Een lange vitrine met zeer veel keus aan vlees, groenten, etc. Een schone zaak met vriendelijk personeel.

Mijn keuze was iets pittiger dan ik gewend was maar smaakte zeer goed, het lamsvlees en de spruitjes waren naar mijn mening het lekkerst. Ik moest wel even wachten in de rij maar dat bleek een goed teken en het wachten meer dan waard!
rgrodenburg .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Een uitstekende toko, waar je erg lekker kan eten. Gerechten zien er vers uit en smaken ook zo. Gezellige bediening met aandacht voor de klant. Kortom een aanrader voor wie een uitstekende Toko met veel keuze zoekt in Hoofddorp.
Wij hebben de maaltijd meegenomen voor op ons werk, maar je kan die ook ter plaatse lekker zitten zowel binnen als buiten.
Leontine R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Wat een feest om hier te eten, werkelijk heerlijke gerechten en zeer veel keus.
Een aanrader zijn de spruitjes (jawel spruitjes), super lekker.
Ook de makreel is om te smullen.
We nemen, als we hier komen eten, ook voor thuis mee omdat we erg ver hier vandaan wonen.
Samen met een Bintang biertje is de beleving compleet.
Oppie08 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Helaas is sinds kort het restaurant anak blitar overgenomen. De nieuwe eigenaar is niet zo klantvriendelijk als de vorige en de sfeer is er zeker niet beter op geworden. Het eten is nog steeds erg goed alleen de porties zijn duidelijk minder geworden.. Zodra je je laatste hap hebt genomen, wordt je gevraagd om je tafel af te staan voor een ander. Meneer weet duidelijk niet hoe hij een goedlopend concept moet voortzetten. Hopelijk verbeterd de situatie. Want we kwamen hier altijd erg graag.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Anak Blitar in Hoofddorp. Alles is werkelijk top. Ter plekke eten is zelfs gezellig gemaakt. Zelf je drankjes pakken. Een ruim assortiment aan gerechten, van mild tot pittig, gewoonweg fenomenaal! Voor ons absoluut favoriet: de ayam blado, ayam rendang, de udang peteh en tempé kering. Gelukkig vraagt eigenaresse Sri ons regelmatig om even wat ander te proeven zoals de spruitjes en de boerenkool. Ik kan niet anders zeggen; verrassend lekker! Het was voor ons wel schrikken toen we laatst hoorden dat Ronald en Sri een nieuwe eigenaar hadden voor hun " kindje". Ik zou bijna zeggen egoïstisch van ons dachten we " waar moeten we nu heen?" Maar gelukkig is de nieuwe eigenaar voornemens om met hetzelfde personeel de toko voort te zetten of zelfs te verbeteren (kan er nog iets verbeterd worden???) Samen zijn subjectief en ogenschijnlijke verbeteringen kunnen dus anders uitpakken. Ik hoop van ganser harte dat men qua smaken aan onze verwachtingen blijft voldoen. Er moet echt een goede reden zijn om ons vanuit Hilversum naar Hoofddorp te krijgen. Bovendien is de concurrentie in Hilversum met de komst van een nieuw restaurant toegenomen. Lieve Sri en Ronald, wij wensen jullie na jaren van keihard werken een geweldig mooie toekomst toe. Bedankt voor alle culinaire sensaties die jullie ons de afgelopen jaren hebben gebracht. Heel veel liefs en geluk uit ons diepst van ons hart, Walter en Derk.
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Anak Biltar blijft je verbazen. Het eten, de keuze en de glimlach was er altijd al. Vanmiddag weer een verrassing. De eigenaren gaan zich vestigen in Indonesië. De kok en ander keuken personeel blijft. De glimlach wordt vervangen. Veel succes op jullie nieuw verblijf. En om met je eigen woorden te spreken jullie mag trots zijn op je 'kindje'.
Henk77777 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
groot afhaal gedeelte. Ik had mie boontjes en rendang. De rendang is niet lekker; veels te hard. Het decor is simpel maar netjes. met een ca 6 tafels waar druk van gebruik gemaakt werd
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Anak Blitar, het Kind van Blitar (Oost-Java) kent een eigenzinnige restaurant methode, waar je even aan moet wennen. Je gaat zelf naar de toonbank, achteraan de zaak, bestelt je nasi, witte rijst of één van de vele andere basis, daarna mag je 2 groentegerechten kiezen, licht gekruid, medium of extra pedis, tot slot 2 vlees of visgerechten, waarna alles opgewarmd wordt (magnetron, daar is niet aan te ontkomen) en aan tafel bezorgd wordt. Ook de drankjes mag je zelf uit de vitrine pakken.
De Ikan Bali was lekker pittig, zo ook de kentang blado en de sambal goreng boontjes. De rendang ajam had wat gekruider gemogen, de garnalen waren heerlijk. De groentegerechten zijn over het algemeen lekker knapperig, niet stuk gekookt.
De keuze is zo groot, dat je wel 12 keer moet langskomen om alle gerechten te kunnen proeven. En dát is in combinatie met de redelijke prijzen zeker het overwegen waard, als je geen probleem hebt met genoemde serveermethode. Een klein nadeel: het is een toko annex restaurant. Je moet het voor lief nemen dat er telkens afhalers langs je tafel komen. Wij komen in ieder geval zeker nog eens terug!
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een toko plus! Behalve meenemen kun je ook terplekke een mandje (met papier: hygienisch en milieuvriendelijk-geen afwas!) laten vullen en aldaar opeten; met rijst of noedels, 2 soorten voortreffelijke verse groenten en 2 vlees of vis. Alles ziet er vers, schoon en aantrekkelijk uit. Komt nog bij dat het personeel super aardig is en heel behulpzaam met advies over goede combinaties. Voor herhaling vatbaar!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat verassend...
Zelf een "mandje" uit gaan zoeken uit een enorm aanbid van gerechten. Het eten lonkt je toe vanuit de koelvitrines. De eenvoud is gelijk de kracht van deze "toko"
Hier gaan we op zeker vaker van genieten
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na een lange tijd weer eens deze Indonesische topper bezocht. Aanschuiven achter aan bij het buffet, eerst keuze uit vele soorten nasi, bami of rijst. Ik nam de pittige nasi, daarna de pittige spruitjes. Dit vind ik toch wel het meest opmerkelijk gerecht, een fusie tussen twee werelden, en een geslaagde fusie! Verder tempeh, pittig lamsvlees en pittig rundvlees. Een beetje sambal van de zaak er bij om het aan mijn persoonlijke smaak aan te passen (pedis!). Heerlijk. Echt lekker allemaal, de 9 spreekt voor zich. Een Bintang bier er bij om in de sfeer te komen (zelf pakken). Vriendelijke mensen, en alles voor een meer dan betaalbare prijs.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Waar zal ik beginnen; heb er al gegeten met dochterlief en vriendinnetje van haar en vanavond was het aan de beurt met me lieve vrouw. Wat je allemaal kan uitzoeken en eten van zeer goede kwaliteit, en we hebben ook heerlijk gegeten, decor is niet top maar het eten en de prijs maakt alles goed. Zag op de deur dat ze iens topper 2016 weer waren geworden, ruim verdient!
VinceRyk .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Voorheen ging ik altijd naar een andere toko in Hoofddorp die ook erg goed aangeschreven staat maar die kan echt niet tippen aan de kwalilteit van Anak Blitar. Ik haal hier dan ook inmiddels gemiddeld 1 keer per week een overheerlijke maaltijd. Ik begrijp niet dat er iemand klaagt over te weinig vlees want ik houdt persoonlijk altijd aardig wat vlees over. Hun hete kip is hemels.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Waar moet ik beginnen. Ik kom hier bijna elke week (soms 2 keer) en dat is eigenlijk al het hele verhaal. Het eten en de keus is gewoon helemaal super. De mensen zijn echt aardig en behulpzaam. Soms kies ik een verkeerd gerecht en dan zeggen ze ook dat de combinatie niet kan en dat ik dan maar beter wat anders kan nemen omdat het beter past bij de smaak. Kortom een super restaurant met super mensen. Helaas zijn ze altijd in januari dicht ivm vakantie en dat is afzien. Het interieur is eenvoudig maar ik kom voor het eten en de gezelligheid en dat is top. Ronald, Sri en de rest van het team ga zo door.
Reinmulderjr .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Geacht Forum
Ik ben Rein Mulder geboren en getogen Amsterdammer en ben 60 jaar woon 10 jaar in Hoofddorp.
Werkzaam in zorg als persoonlijk begeleider.
Kom nu een aantal jaar bij dit restaurant en alles is altijd even vers en goed, sfeer is gezellig.
Maar wat ik het belangrijkste vind is het eten erg lekker,en zaak ziet er altijd mooi schoon uit.
Eet hier ook altijd als ik jarig ben mijn kinderen vinden het er ook erg lekker en gezellig.
Ik haal of eet hier wekelijks.Mijn kinderen wonen onder de rivieren.
Wat mij zeer bevalt is de vriendelijkheid van bediening, nog nooit slecht gehad.
Nog 1 ding wil ik melden dat is kwaliteit eten tot de kosten niet onbelangrijk tegenwoordig is erg goed. Vandaar dat ik deze zaak vaak bezoek.

Hartelijke groet R.Mulder
Els F.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij komen hier wekelijks (op de zondag), soms eten we het ter plaatse op maar meestal nemen wij het mee. Laat ik heel eerlijk zijn. De smaak van de gerechten is meer dan prima, goed, uitstekend zelfs maar waar wij tegen aan lopen zijn de porties en met name dat men heel weinig vlees (en zeer beperkt de groeten) opschept bij het afhalen. Je kan de stukjes vlees tellen en dat zijn er vaak niet meer dan 3 a 4. Als je er dan iets van zegt (van mag er misschien een schepje bij) dan krijg je te horen dat dat allemaal afgepast is.....(zeker als de "baas" in de buurt is). Er is nog een andere hele goede toko in Hoofddorp die wat dat betreft het toch beter snapt. Voor ons een reden om voorlopig naar de andere toko te gaan, wat op zich jammer is.
Dennis G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Na een dagje Chimpie Champ in Aalsmeer waren we natuurlijk uitgehongerd!! Een snelle blik op Iens leerde ons dat Anak Blitar wel een van de hoogst gewaardeerde (en uiterst betaalbare) restaurants uit de omgeving zou zijn. Wij komen uit Amsterdam en we zijn ondertussen wel wat gewend maar de keuze aan authentieke gerechten is daadwerkelijk enorm en de sfeer, de uitstraling en de bediening is persoonlijk en uitermate vriendelijk.

De jongens en ik hebben werkelijk genoten van alle oriëntale gerechten, overheerlijke sateh en de heerlijke spekkoek toe! Gezien prijs, service en de hoge kwaliteit van deze Indonesische "toko" hebben wij een geweldige mooie afsluiting van een heerlijke dag voorgeschoteld gekregen ... We will be back !!