Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel Het rieten meubiliair, de beelden en planten laten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

9,2
Wendy1986-2 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ik vind het heel jammer dat de toko is overgenomen, maar gun het de oude eigenaren van harte dat ze naar Indonesië zijn gegaan. De droge tempé is er meestal niet, en als het er is smaakt het totaal verschillend. Er is minder keuze, vooral de vegetarische gerechten en bijna al het personeel is er niet meer, waarom is dit? We gaan het vanavond nog 1 maal proberen, maar als het niet anders is, dan word dit helaas en waarschijnlijk onze laatste keer...
Het aantal vegetarische gerechten is uitgebreider dan onder de vorige eigenaar. Zo hebben wij toegevoegd sayur lodey kuning, broccoli, pittige spruitjes en oblok oblok. Daarnaast hebben we op woensdag diverse specials. Onze nieuwe kok zorgt ervoor dat er vanaf volgende voldoende droge tempé is. We hebben helaas 2 weken zonder gekwalificeerde kok gezeten. Dat hiaat is inmiddels met een echte Indonesische chef opgelost.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Wij zijn vaste klant sinds 2015. Altijd heerlijk gegeten en er wordt gekookt zoals mijn Indonesische moeder dat deed. Je kan kiezen uit waanzinnig veel gerechten en er wordt bij je keuze goede adviezen gegeven. De drankjes kan je zelf pakken en de maaltijd wordt keurig geserveerd. Verschil in kwaliteit na de overname is er niet. En we kregen een lolly omdat we netjes ons mandje hadden leeggegeten :-) dus humor is er ook. Tot de volgende keer maar weer. Selamat makan.
IdaIndo .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Ik ben weer wezen eten bij mijn favo toko!

En wat heb ik mogen smullen.. Heb zelfs een extra maaltijd meegenomen.
De empal ( uitgeplozen rund ) is heerlijk sappig en vol van smaak. En de rendang is heerlijk je proeft nu echt hoe de kruiden in het vlees zijn getrokken en niet zoals voorheen: vlees met een sausje eroverheen.

Voorheen was alles erg zoet naar mijn smaak. Er is nu een indonesische kok die de echte authentieke smaak weet te creeëren. De vorige kok kwam uit somalië als het goed is, en die kent dan toch de smaak niet. Sorry maar wat een goede beslissing om van kok te veranderen! Chapeau

Voorderest niks op de service aan te merken, alles was top!

Een minpuntje aan de overname van de toko: er wordt aan mij en aan kennissen door de oude eigenaresse via facebook gevraagd om slechte recensies te plaatsen. Absurd!
Deze toko krijgt de recensie die zij verdient!

Je leest in de recensies zoveel over de eigenaar dit eigenaar dat.. Kom op jongens, het gaat om het eten! genoeg met dat vriendjes politiek.

Anak blitar, jullie hebben mijn buikje heerlijk weten te vullen en tot de volgende keer!

Ida
Leo U.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vanavond met z'n drieën bij Anak Blitar gegeten. Dit restaurant is sinds 3 maanden in andere handen overgegaan, maar de kwaliteit van het eten en de keuze van de gerechten waren onveranderd goed! Het interieur van het restaurant is ook nog hetzelfde, dus dat voelde vertrouwd. Superaardige bediening. We wensen de nieuwe eigenaar daarom heel veel succes!
Wiljewelweten G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ik en mij vriend gaan wel is naarde toko
maar helaas is het eten niet meer het zelfde.

ik moest als eerste opnieuw vragen of mijn eten heter kon want toen ik een hap nam was het eten te lauw.

vervolgens was het eten niet lekker het vlees wat zoet moest zijn was niet zoet.
de wilde spinazie had aparte na smaak
ik vind dit erg jammer.

Ik ben blij met uw reactie. Kunt u mij aangeven welk gerecht u heeft gegeten. Van een aantal zaken weten we dat de smaak tijdelijk minder is geweest. Inmiddels beschikt Anak Blitar over een goede kok die het eten weer laat smaken al voorheen.

Met betrekking tot de opwarming ben ik me ervan bewust dat bij grote vraag de magnetrons niet leveren wat ze moeten leveren. Dat was overigens ook al zo bij de vorige eigenaar. We zullen er meer aandacht aan besteden.

Nogmaals bedankt voor uw recensie
Haarlem77 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De toko van weleer, is niet meer. Wat een slechte kwaliteit hebben wij gisteren gekregen. De kok is inmiddels weg, en dat is te merken: het eten is zeer eentonig, doorgekookt en flauw van smaak. Om 18.30 is al veel niet meer te krijgen. Er wordt duidelijk gebruik gemaakt van kunstmatige toevoegingen en toeleveringen. De kwaliteit van de producten is erg achteruit gegaan. Bami en mie: hiervoor is een ander product gekozen 'waar je sneller vol van zit', zeer flauw van smaak. Het bedienend personeel is van mening dat het eten onder de vorige eigenaar veel slechter was en prijst de nieuwe eigenaar... Op deze manier gaat deze zaak het niet volhouden. Ons zijn ze in ieder geval als klant kwijt.
Ik stel een kritische opmerking over de beleving van het eten zeer op prijs, maar heb wel moeite met een ongefundeerde toevoeging dat wij kunstmatige toevoegingen en toeleveringen zouden gebruiken. Dat is onjuist. We gebruiken nog steeds allen zuivere kruiden.

U hebt helaas net ons restaurant bezocht op het moment dat de kok ons had verlaten en we nog geen gekwalificeerde nieuwe kok hadden. Ik nodig u daarom van harte uit om nog eens te komen proeven. Ik vertrouw erop u positief te verrassen.

Verder vraag ik mij af tot wie u zich gewend heeft met uw klacht terwijl het zich voordeed

Reactie van proever:

De toelevering is naar zeggen van uw eigen personeel, als verklaring van het feit dat veel producten niet leverbaar zijn of juist vroeg uitverkocht is. Net zoals aangegeven wordt dat de bami en mie vervangen zijn voor producten waarbij je 'sneller vol zit'. Door de smaak van het eten heen proef je duidelijk dat er niet volledig puur-natuur wordt gekookt, bijvoorbeeld vanwege de langdurige (!) nasmaak. Misschien lag het aan de afwezigheid van de kok. Een andere recensent maakte hier ook al een opmerking over.

Helaas stond u niet bij mij thuis toen wij de gerechten (voor 5 personen!) hebben gegeten en daarmee de klachten zich voordeden (afhaal). Het is dan ook lastig om je te vervoegen. Via IENS lezen wij diezelfde avond dat de problemen zich al even voordoen. Dat wisten wij voorafgaand niet en voelde ons dan ook flink 'in de aap gelogeerd'. U heeft ons voorafgaand niet aangegeven dat de producten onder het verwachtingsniveau liggen van uzelf en de klant. Ook heeft u in uw prijsstelling geen (tijdelijke) aanpassing gedaan om dit niveauverschil in balans te brengen. Logisch gevolg is dan dat u feedback krijgt zoals de afgelopen weken vanuit verschillende klanten is gegeven.

Bij geen enkele recensie gaat u in op het feit dat het uw verantwoordelijkheid is dat er geen kok is, terwijl de zaak gewoon open is en u producten meegeeft waarvan u voorafgaand weet dat dit niet conform de verwachtingen is. U externaliseert het probleem naar de kok, zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen. Op geen enkele manier nodigt u uw klanten uit om uw levering te compenseren, op welke manier dan ook. Dat is jammer en beschadigd een langdurige relatie met uw klanten.

anf 2e reactie van restaurant:

U hebt gelijk als u zegt dat ik volledig verantwoordelijk ben voor het wel of niet hebben van een kok. Wellicht heb ik me niet goed uitgedrukt, maar ik heb iedere de beschikking gehad over een kok. Hij bleek niet in staat het eten te maken dat wij gewend zijn, maar daar konden we op voorhand niet vanuit gaan. Ten aanzien van de compensatie voor de slechte kwaliteit kan ik u zeggen alle klanten die persoonlijk contact gezocht hebben ook compensatie in enige vorm hebben ontvangen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat wij nooit en te nimmer gebruik maken en hebben gemaakt van kunstmatige toevoegingen en ook dat geen van mijn medewerkers dat tegen u zou hebben gezegd. Inmiddels beschikt restaurant Anak Blitar weer over een gekwalificeerde kok en nodig ik u van harte uit om telefonisch contact met ons op te nemen. Het zou jammer zijn als u niet van zijn hoogwaardige kookkunsten zou genieten
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Net een bakje gehaald bij de 'nieuwe anak blitar' (i.v.m. nieuwe eigenaar).

Het eten:
Van het vroegere Anak Blitar valt niks terug te vinden, de smaken zijn mild geworden.. Veel te mild, geen uitsprekende smaken.

De service:
Nog steeds aardige mensen in de service.

Het decor:
Nog steeds even prima als altijd.

Conclusie:
Helaas moet ik erkennen dat dit niet meer mijn favoriete toko is van heel Nederland, spijtig. Ik ga opzoek naar andere toko's.
We stellen uw recensie zeer op prijs en nemen uw commentaar zeer ter harte. Probeert u het binnenkort nog maar eens en u zult zien dat de pittige smaak weer helemaal terug is.

Reactie van proever:

Beste Anak Blitar,

Met mild bedoelde ik niet de pittigheid maar de smaak zelf.

Ik vind het ook erg spijtig dat jullie nog duurder zijn geworden dan voorheen (wat ook al prijzig was).

Mvg

Mangkon
AlexSmidt .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Na een lange tijd weer gegeten bij Anak Blitar, maar helaas was mijn favoriet cumi cumi echt niet lekker en taai. De overige gerechten waren te vet en mat van smaak. Lang niet meer zo lekker als bij de vorige eigenaar.... Daar komt bij dat de bediening erg onvriendelijk was, het gezellige ongedwongen sfeertje is helaas verdwenen!
Helaas is de inktvis die wij normaal gebruiken door het seizoen niet leverbaar. We hebben toen gebruik gemaakt van een ander soort inktvis, waarvoor de bereiding moest worden aangepast. Vervolgens hebben we het laten proeven door paar kenners die aangaven het goed genoeg te vinden. Helaas ervaart u dat anders en dat spijt me. We zullen deze cumi cumi uit het assortiment nemen.

Het personeel in de toko is in uw ogen onvriendelijk. Dat spijt me enorm en ik zal daar waar nodig aandacht aan besteden. Aan de andere kant realiseer ik me heel goed dat u voor mij een vreemde bent, terwijl u in een voor u bekende toko binnenstapt.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Vanavond bij Anak Blitar weer heerlijk "Indisch" gegeten. De sfeer en de uitstraling van de zaak zijn na overname door een nieuwe eigenaar nog even goed. Het eten ziet er prachtig uit. De zaak oogt schoon en er heerst een gezellige en ontspannen sfeer. En goed betaalbaar! Aanrader!
Donny V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Woensdagavond bij Anak Blitar gegeten na advies van vrienden, heerlijk weer, buiten op het terras gezeten en ze hadden gelijk: het eten is top! Een lange vitrine met zeer veel keus aan vlees, groenten, etc. Een schone zaak met vriendelijk personeel.

Mijn keuze was iets pittiger dan ik gewend was maar smaakte zeer goed, het lamsvlees en de spruitjes waren naar mijn mening het lekkerst. Ik moest wel even wachten in de rij maar dat bleek een goed teken en het wachten meer dan waard!
rgrodenburg .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Een uitstekende toko, waar je erg lekker kan eten. Gerechten zien er vers uit en smaken ook zo. Gezellige bediening met aandacht voor de klant. Kortom een aanrader voor wie een uitstekende Toko met veel keuze zoekt in Hoofddorp.
Wij hebben de maaltijd meegenomen voor op ons werk, maar je kan die ook ter plaatse lekker zitten zowel binnen als buiten.
Leontine R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Wat een feest om hier te eten, werkelijk heerlijke gerechten en zeer veel keus.
Een aanrader zijn de spruitjes (jawel spruitjes), super lekker.
Ook de makreel is om te smullen.
We nemen, als we hier komen eten, ook voor thuis mee omdat we erg ver hier vandaan wonen.
Samen met een Bintang biertje is de beleving compleet.
Oppie08 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Helaas is sinds kort het restaurant anak blitar overgenomen. De nieuwe eigenaar is niet zo klantvriendelijk als de vorige en de sfeer is er zeker niet beter op geworden. Het eten is nog steeds erg goed alleen de porties zijn duidelijk minder geworden.. Zodra je je laatste hap hebt genomen, wordt je gevraagd om je tafel af te staan voor een ander. Meneer weet duidelijk niet hoe hij een goedlopend concept moet voortzetten. Hopelijk verbeterd de situatie. Want we kwamen hier altijd erg graag.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Anak Blitar in Hoofddorp. Alles is werkelijk top. Ter plekke eten is zelfs gezellig gemaakt. Zelf je drankjes pakken. Een ruim assortiment aan gerechten, van mild tot pittig, gewoonweg fenomenaal! Voor ons absoluut favoriet: de ayam blado, ayam rendang, de udang peteh en tempé kering. Gelukkig vraagt eigenaresse Sri ons regelmatig om even wat ander te proeven zoals de spruitjes en de boerenkool. Ik kan niet anders zeggen; verrassend lekker! Het was voor ons wel schrikken toen we laatst hoorden dat Ronald en Sri een nieuwe eigenaar hadden voor hun " kindje". Ik zou bijna zeggen egoïstisch van ons dachten we " waar moeten we nu heen?" Maar gelukkig is de nieuwe eigenaar voornemens om met hetzelfde personeel de toko voort te zetten of zelfs te verbeteren (kan er nog iets verbeterd worden???) Samen zijn subjectief en ogenschijnlijke verbeteringen kunnen dus anders uitpakken. Ik hoop van ganser harte dat men qua smaken aan onze verwachtingen blijft voldoen. Er moet echt een goede reden zijn om ons vanuit Hilversum naar Hoofddorp te krijgen. Bovendien is de concurrentie in Hilversum met de komst van een nieuw restaurant toegenomen. Lieve Sri en Ronald, wij wensen jullie na jaren van keihard werken een geweldig mooie toekomst toe. Bedankt voor alle culinaire sensaties die jullie ons de afgelopen jaren hebben gebracht. Heel veel liefs en geluk uit ons diepst van ons hart, Walter en Derk.
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Anak Biltar blijft je verbazen. Het eten, de keuze en de glimlach was er altijd al. Vanmiddag weer een verrassing. De eigenaren gaan zich vestigen in Indonesië. De kok en ander keuken personeel blijft. De glimlach wordt vervangen. Veel succes op jullie nieuw verblijf. En om met je eigen woorden te spreken jullie mag trots zijn op je 'kindje'.
Henk77777 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
groot afhaal gedeelte. Ik had mie boontjes en rendang. De rendang is niet lekker; veels te hard. Het decor is simpel maar netjes. met een ca 6 tafels waar druk van gebruik gemaakt werd
Mick V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Anak Blitar, het Kind van Blitar (Oost-Java) kent een eigenzinnige restaurant methode, waar je even aan moet wennen. Je gaat zelf naar de toonbank, achteraan de zaak, bestelt je nasi, witte rijst of één van de vele andere basis, daarna mag je 2 groentegerechten kiezen, licht gekruid, medium of extra pedis, tot slot 2 vlees of visgerechten, waarna alles opgewarmd wordt (magnetron, daar is niet aan te ontkomen) en aan tafel bezorgd wordt. Ook de drankjes mag je zelf uit de vitrine pakken.
De Ikan Bali was lekker pittig, zo ook de kentang blado en de sambal goreng boontjes. De rendang ajam had wat gekruider gemogen, de garnalen waren heerlijk. De groentegerechten zijn over het algemeen lekker knapperig, niet stuk gekookt.
De keuze is zo groot, dat je wel 12 keer moet langskomen om alle gerechten te kunnen proeven. En dát is in combinatie met de redelijke prijzen zeker het overwegen waard, als je geen probleem hebt met genoemde serveermethode. Een klein nadeel: het is een toko annex restaurant. Je moet het voor lief nemen dat er telkens afhalers langs je tafel komen. Wij komen in ieder geval zeker nog eens terug!
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een toko plus! Behalve meenemen kun je ook terplekke een mandje (met papier: hygienisch en milieuvriendelijk-geen afwas!) laten vullen en aldaar opeten; met rijst of noedels, 2 soorten voortreffelijke verse groenten en 2 vlees of vis. Alles ziet er vers, schoon en aantrekkelijk uit. Komt nog bij dat het personeel super aardig is en heel behulpzaam met advies over goede combinaties. Voor herhaling vatbaar!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat verassend...
Zelf een "mandje" uit gaan zoeken uit een enorm aanbid van gerechten. Het eten lonkt je toe vanuit de koelvitrines. De eenvoud is gelijk de kracht van deze "toko"
Hier gaan we op zeker vaker van genieten
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na een lange tijd weer eens deze Indonesische topper bezocht. Aanschuiven achter aan bij het buffet, eerst keuze uit vele soorten nasi, bami of rijst. Ik nam de pittige nasi, daarna de pittige spruitjes. Dit vind ik toch wel het meest opmerkelijk gerecht, een fusie tussen twee werelden, en een geslaagde fusie! Verder tempeh, pittig lamsvlees en pittig rundvlees. Een beetje sambal van de zaak er bij om het aan mijn persoonlijke smaak aan te passen (pedis!). Heerlijk. Echt lekker allemaal, de 9 spreekt voor zich. Een Bintang bier er bij om in de sfeer te komen (zelf pakken). Vriendelijke mensen, en alles voor een meer dan betaalbare prijs.