Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel

Twee Indonesische draken heten je welkom in Anak Biltar! Binnen doen het rieten meubiliair, de beelden en planten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

• Kom je met de auto?
    Tot 23 november kunt u van de zijde van Nieuw Vennep ons niet zonder omweg bereiken. U neemt dan zoals gewoonlijk de weg langs het burgemeester van Stamplein en gaat bij de rotonde rechtdoor tot de Kruisweg. Daar gaat u linksaf en bij de volgende rotonde

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

Oppie08 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Helaas is sinds kort het restaurant anak blitar overgenomen. De nieuwe eigenaar is niet zo klantvriendelijk als de vorige en de sfeer is er zeker niet beter op geworden. Het eten is nog steeds erg goed alleen de porties zijn duidelijk minder geworden.. Zodra je je laatste hap hebt genomen, wordt je gevraagd om je tafel af te staan voor een ander. Meneer weet duidelijk niet hoe hij een goedlopend concept moet voortzetten. Hopelijk verbeterd de situatie. Want we kwamen hier altijd erg graag.
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Anak Blitar in Hoofddorp. Alles is werkelijk top. Ter plekke eten is zelfs gezellig gemaakt. Zelf je drankjes pakken. Een ruim assortiment aan gerechten, van mild tot pittig, gewoonweg fenomenaal! Voor ons absoluut favoriet: de ayam blado, ayam rendang, de udang peteh en tempé kering. Gelukkig vraagt eigenaresse Sri ons regelmatig om even wat ander te proeven zoals de spruitjes en de boerenkool. Ik kan niet anders zeggen; verrassend lekker! Het was voor ons wel schrikken toen we laatst hoorden dat Ronald en Sri een nieuwe eigenaar hadden voor hun " kindje". Ik zou bijna zeggen egoïstisch van ons dachten we " waar moeten we nu heen?" Maar gelukkig is de nieuwe eigenaar voornemens om met hetzelfde personeel de toko voort te zetten of zelfs te verbeteren (kan er nog iets verbeterd worden???) Samen zijn subjectief en ogenschijnlijke verbeteringen kunnen dus anders uitpakken. Ik hoop van ganser harte dat men qua smaken aan onze verwachtingen blijft voldoen. Er moet echt een goede reden zijn om ons vanuit Hilversum naar Hoofddorp te krijgen. Bovendien is de concurrentie in Hilversum met de komst van een nieuw restaurant toegenomen. Lieve Sri en Ronald, wij wensen jullie na jaren van keihard werken een geweldig mooie toekomst toe. Bedankt voor alle culinaire sensaties die jullie ons de afgelopen jaren hebben gebracht. Heel veel liefs en geluk uit ons diepst van ons hart, Walter en Derk.
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Anak Biltar blijft je verbazen. Het eten, de keuze en de glimlach was er altijd al. Vanmiddag weer een verrassing. De eigenaren gaan zich vestigen in Indonesië. De kok en ander keuken personeel blijft. De glimlach wordt vervangen. Veel succes op jullie nieuw verblijf. En om met je eigen woorden te spreken jullie mag trots zijn op je 'kindje'.
Henk77777 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
groot afhaal gedeelte. Ik had mie boontjes en rendang. De rendang is niet lekker; veels te hard. Het decor is simpel maar netjes. met een ca 6 tafels waar druk van gebruik gemaakt werd
mick V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Anak Blitar, het Kind van Blitar (Oost-Java) kent een eigenzinnige restaurant methode, waar je even aan moet wennen. Je gaat zelf naar de toonbank, achteraan de zaak, bestelt je nasi, witte rijst of één van de vele andere basis, daarna mag je 2 groentegerechten kiezen, licht gekruid, medium of extra pedis, tot slot 2 vlees of visgerechten, waarna alles opgewarmd wordt (magnetron, daar is niet aan te ontkomen) en aan tafel bezorgd wordt. Ook de drankjes mag je zelf uit de vitrine pakken.
De Ikan Bali was lekker pittig, zo ook de kentang blado en de sambal goreng boontjes. De rendang ajam had wat gekruider gemogen, de garnalen waren heerlijk. De groentegerechten zijn over het algemeen lekker knapperig, niet stuk gekookt.
De keuze is zo groot, dat je wel 12 keer moet langskomen om alle gerechten te kunnen proeven. En dát is in combinatie met de redelijke prijzen zeker het overwegen waard, als je geen probleem hebt met genoemde serveermethode. Een klein nadeel: het is een toko annex restaurant. Je moet het voor lief nemen dat er telkens afhalers langs je tafel komen. Wij komen in ieder geval zeker nog eens terug!
Sigrid Z.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Een toko plus! Behalve meenemen kun je ook terplekke een mandje (met papier: hygienisch en milieuvriendelijk-geen afwas!) laten vullen en aldaar opeten; met rijst of noedels, 2 soorten voortreffelijke verse groenten en 2 vlees of vis. Alles ziet er vers, schoon en aantrekkelijk uit. Komt nog bij dat het personeel super aardig is en heel behulpzaam met advies over goede combinaties. Voor herhaling vatbaar!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wat verassend...
Zelf een "mandje" uit gaan zoeken uit een enorm aanbid van gerechten. Het eten lonkt je toe vanuit de koelvitrines. De eenvoud is gelijk de kracht van deze "toko"
Hier gaan we op zeker vaker van genieten
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na een lange tijd weer eens deze Indonesische topper bezocht. Aanschuiven achter aan bij het buffet, eerst keuze uit vele soorten nasi, bami of rijst. Ik nam de pittige nasi, daarna de pittige spruitjes. Dit vind ik toch wel het meest opmerkelijk gerecht, een fusie tussen twee werelden, en een geslaagde fusie! Verder tempeh, pittig lamsvlees en pittig rundvlees. Een beetje sambal van de zaak er bij om het aan mijn persoonlijke smaak aan te passen (pedis!). Heerlijk. Echt lekker allemaal, de 9 spreekt voor zich. Een Bintang bier er bij om in de sfeer te komen (zelf pakken). Vriendelijke mensen, en alles voor een meer dan betaalbare prijs.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Waar zal ik beginnen; heb er al gegeten met dochterlief en vriendinnetje van haar en vanavond was het aan de beurt met me lieve vrouw. Wat je allemaal kan uitzoeken en eten van zeer goede kwaliteit, en we hebben ook heerlijk gegeten, decor is niet top maar het eten en de prijs maakt alles goed. Zag op de deur dat ze iens topper 2016 weer waren geworden, ruim verdient!
VinceRyk .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Voorheen ging ik altijd naar een andere toko in Hoofddorp die ook erg goed aangeschreven staat maar die kan echt niet tippen aan de kwalilteit van Anak Blitar. Ik haal hier dan ook inmiddels gemiddeld 1 keer per week een overheerlijke maaltijd. Ik begrijp niet dat er iemand klaagt over te weinig vlees want ik houdt persoonlijk altijd aardig wat vlees over. Hun hete kip is hemels.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Waar moet ik beginnen. Ik kom hier bijna elke week (soms 2 keer) en dat is eigenlijk al het hele verhaal. Het eten en de keus is gewoon helemaal super. De mensen zijn echt aardig en behulpzaam. Soms kies ik een verkeerd gerecht en dan zeggen ze ook dat de combinatie niet kan en dat ik dan maar beter wat anders kan nemen omdat het beter past bij de smaak. Kortom een super restaurant met super mensen. Helaas zijn ze altijd in januari dicht ivm vakantie en dat is afzien. Het interieur is eenvoudig maar ik kom voor het eten en de gezelligheid en dat is top. Ronald, Sri en de rest van het team ga zo door.
Reinmulderjr .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Geacht Forum
Ik ben Rein Mulder geboren en getogen Amsterdammer en ben 60 jaar woon 10 jaar in Hoofddorp.
Werkzaam in zorg als persoonlijk begeleider.
Kom nu een aantal jaar bij dit restaurant en alles is altijd even vers en goed, sfeer is gezellig.
Maar wat ik het belangrijkste vind is het eten erg lekker,en zaak ziet er altijd mooi schoon uit.
Eet hier ook altijd als ik jarig ben mijn kinderen vinden het er ook erg lekker en gezellig.
Ik haal of eet hier wekelijks.Mijn kinderen wonen onder de rivieren.
Wat mij zeer bevalt is de vriendelijkheid van bediening, nog nooit slecht gehad.
Nog 1 ding wil ik melden dat is kwaliteit eten tot de kosten niet onbelangrijk tegenwoordig is erg goed. Vandaar dat ik deze zaak vaak bezoek.

Hartelijke groet R.Mulder
Els F.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Wij komen hier wekelijks (op de zondag), soms eten we het ter plaatse op maar meestal nemen wij het mee. Laat ik heel eerlijk zijn. De smaak van de gerechten is meer dan prima, goed, uitstekend zelfs maar waar wij tegen aan lopen zijn de porties en met name dat men heel weinig vlees (en zeer beperkt de groeten) opschept bij het afhalen. Je kan de stukjes vlees tellen en dat zijn er vaak niet meer dan 3 a 4. Als je er dan iets van zegt (van mag er misschien een schepje bij) dan krijg je te horen dat dat allemaal afgepast is.....(zeker als de "baas" in de buurt is). Er is nog een andere hele goede toko in Hoofddorp die wat dat betreft het toch beter snapt. Voor ons een reden om voorlopig naar de andere toko te gaan, wat op zich jammer is.
Dennis G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Na een dagje Chimpie Champ in Aalsmeer waren we natuurlijk uitgehongerd!! Een snelle blik op Iens leerde ons dat Anak Blitar wel een van de hoogst gewaardeerde (en uiterst betaalbare) restaurants uit de omgeving zou zijn. Wij komen uit Amsterdam en we zijn ondertussen wel wat gewend maar de keuze aan authentieke gerechten is daadwerkelijk enorm en de sfeer, de uitstraling en de bediening is persoonlijk en uitermate vriendelijk.

De jongens en ik hebben werkelijk genoten van alle oriëntale gerechten, overheerlijke sateh en de heerlijke spekkoek toe! Gezien prijs, service en de hoge kwaliteit van deze Indonesische "toko" hebben wij een geweldige mooie afsluiting van een heerlijke dag voorgeschoteld gekregen ... We will be back !!
maarten1959 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Anak Blitar, de beste toko uit de regio! Zelf afkomstig uit Den Haag, met een rijke toko traditie, dus verwend. In Hoofddorp kunnen ze er ook wat van. Veel keus, hoog van smaak.
Min puntje, het is door de kwaliteit af en toe heel druk, maar is dat een minpuntje?

Kortom, aanrader. En ik kom niet voor de inrichting.

Martin. Lisserbroek.
Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Mijn vaste plaats om lekker indonesisch te eten/te halen.

Het eten:
Veel keus, ook halal gezien veel keus en alles is top van smaak. Hier valt niets over op of aan te merken.

Service:
Goede service, altijd duidelijk en vriendelijk. We komen hier al +/- 10 jaar. Ook zijn de oudere werknemers altijd in voor een babbel (tenzij het erg druk is, dan wordt het een vlotte babbel).

Het decor;
Is mooi, tropisch, lekker warm maar een beetje krap.

Ik kom hier graag zovaak mogelijk.

FelineD .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk eten tegen zeer schappelijke prijzen. Bediening erg aardig en je krijgt goede advies. We lieten ons graag verassen. Alles was even lekker. Van rijst tot groente en vlees.
Zeker een aanrader en komen graag weer terug!
Gioella C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Ik kom eens in de zoveel tijd als ik in de buurt van Hoofddorp ben, eten bij Anak Blitar. Vaste prik! Dit komt omdat de mensen super vriendelijk zijn en je er een band mee opbouwt op deze manier, maar ook omdat het eten smaakt zoals het hoort te smaken! Alles wat ik lekker vind (Indonesisch eten) kun je er vinden. Erg tevreden ben ik.
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Samen met mijn vriendin voor het eerst gegeten in dit geweldig gezellige kleine restaurant. De formule is fantastisch. Alle gerechten staan uitgestald en je kiest één basisgerecht (rijst mihoen etc.) daarna twee groentegerechten en daarna twee vlees- of visgerchten. Drankje pak je zelf en genieten maar. Het was over over overheerlijk, en was de prijs van 10,95 € meer dan waard. En wat een lieve bediening.
Vleesje .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Goede indonesische toko.
Er is een grote keuze aan groente, vis en vlees gerechten.
Meer dan bij de gemiddelde toko.
Er is zelfs een ruime keuze aan alleen al de nasi en bami gerechten.
Elk gerecht heeft zijn eigen identiteit en smaak.
Prijs is in vergelijking met de porties best aan pittige kant.
Maar voor kwaliteit mag je soms meer betalen en is het waard.
Voor een toko best gezellig interieur.
Prima ervaring, voor herhaling vatbaar