Restaurant Anak Blitar

Concourslaan 8A 2132 DK Hoofddorp Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Anak Blitar

Traditioneel in hart en ziel Het rieten meubiliair, de beelden en planten laten je even wegdromen. Er wordt gekookt zonder conserveringsmiddelen en 100% halal. Met zo'n 80 gerechten op de kaart is het altijd raak. Naast het (afhaal)restaurant, zijn ze gespecialiseerd in het organiseren van Indonesische catering.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Anak Blitar

Maandag 16:00 - 21:00
Dinsdag t/m vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag en zondag 13:00 - 21:00

Eric M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Zondagavond hebben wij hier een verjaardag gevierd met 4 man. Wij komen regelmatig in de gordel van smaragd en bij binnenkomst werden wij zeer hartelijk ontvangen door de eigenaresse en haar personeel! Het interieur bracht ons even in Indonesie! Het eten was erg lekker (met veel keus) en de sfeer was vriendelijk en gastvrij, zoals het in Indonesie ook altijd is! Als laatste klanten gingen wij weg en niks haast, gewoon pelan-pelan. Van harte aanbevolen!!!
CDammerman .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Wij waren echt vaste gasten van het restaurant en reden bijna wel wekelijks naar Hoofddorp, wat ongeveer 40 minuten rijden van ons huis is, voor een heerlijke Indonesische maaltijd. Na de overname zijn wij een paar keer geweest, maar het eten is niet meer wat het geweest is. Ook de gezelligheid is ver te zoeken. En tegenwoordig betaal je ook voor een plastic bakje om je overgebleven eten mee te nemen. Ook de prijzen zijn verhoogd en dat hadden wij niet erg gevonden als de kwaliteit niet zo achteruit was gegaan, maar dat is het dus wel.

Echt jammer na zoveel jaren als vaste klant.
Indischewaterlelie .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Samen met ons gezin genoten van heerlijke maaltijden! De rendang was echt heerlijk mals en goed gekruid. En de service was super! Omdat 'de opscheppers' zien welke basis je kiest, adviseren zij je wat er het beste bij past. Zo krijg je een heerlijk gevuld mandje!

Wat ook zeker een aanrader is zijn de gebakken bananen! Mijn man en ik hebben genoten maar ook onze peuter. Die genoot van haar bahmi met kruidnagel, sate, groentemix en kroepoekjes! Wij komen hier zeker vaker terug!
Juffer B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Sinds er nieuwe eigenaren in zitten, voor de tweede kaar gegeten. De eerst keer teleurstellend, maar gisteravond was het eten heerlijk. Alles was fijn van smaak en veel keus. Dit verdient een pluim en we komen snel weer eten.
Succes!!
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hebben nu 2x hier gegeten, waarvan 1x met beide ouders en 2 tieners.
Beide keren was het eten heerlijk! Er was een ruime keuze uit de gerechten en daarbij hulp om het juiste gerecht te kiezen. Zo wilde de één het wat milder en de ander zich met de combi van kokosrijst laten verrassen. Er werden grapjes gemaakt wat de sfeer nog gezelliger maakte!
Ik denk dat we veel vaker gaan terug komen, want we hebben nog lang niet alle gerechten geproefd! Ook onze beide ouders hebben genoten van het eten en het sfeertje.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
wij kwamen er al jaren maar sinds de overname zijn niet alle gerechten niet aanwezig gado gado laatste keer 2 gerechten op hete mie was op om 18.30 uur ga zomaar door en dan na een paar maanden € 1,50 duurder geworden per portie en de vriendelijkheid is ver te zoeken wij gingen er na toe voor het heerlijke eten en de gezelligheid maar die zijn er totaal niet denk eens aan jullie voorgangers daar kunnen jullie niet aan tippen als jullie zo door gaan is het gauw over doe hier wat mee
Dat op maandag niet alle gerechten aanwezig zijn om 18:30 heeft veel te maken met de drukte die wij op zondag hebben gehad en de prioriteiten die we moeten stellen bij het maken van de gerechten. Er is maar een beperkte vraag naar de pittige bami, omdat onze gasten liever gaan voor echt Indonesisch. Van de Gado Gado kan ik mij niet voorstellen dat bepaalde ingrediënten niet aanwezig zouden zijn. Wij hebben geen kant-en-klare Gado Gado. Ook de vorige eigenaar moest een Gado Gado samenstellen.In de gesprekken die ik met de vorige eigenaar heb gehad is meerdere malen naar voren gekomen dat hij de prijzen eigenlijk had moeten verhogen. Nu moest ik als nieuwe eigenaar deze, vaak impopulaire beslissing nemen. Verder zou ik graag van u willen weten wat u heeft gegeten, zodat ik mijn voordeel kan doen met uw kritiek.
Marco P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Geweldig Indonesisch eten, met een enorme keuze uit vele heerlijke gerechten. Daarnaast is er een behulpzame en gezellige bediening. Met name de al jaren werkzame "opschepper" is een sieraad voor de zaak.
Alex .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ik ben hier ruim drie jaar vaste klant geweest, heb er wekelijks gegeten en heb een Indonesische achtergrond en ken de keuken dus goed. Sinds het vertrek van Sri en Ronald aanvankelijk zelfde kwaliteit eten, maar nieuwe eigenaar snapt de horeca niet. Vandaag weer gehaald (maaltijden, gado gado met longtong, sate en spekkoek) en helaas is ook de kwaliteit nu duidelijk minder: sate ajam minder mals, rendang taai, het heeft de klasse van voorheen niet meer. Zo jammer, het was mijn favoriete restaurant. Ik reed er vanuit Amstelveen naartoe, maar dat ga ik niet meer doen. Juist de hemelse smaken waren die omweg waard, het is nu een redelijke toko en meer niet.
Catharina V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wij reden altijd speciaal vanuit t midden vh land naar anak blitar..altijd topkwaliteit en gezellig...maar nu is de ziel eruit en 't eten? Laat ik zeggen dat ik er niet meer voor ga rijden en dan zeg ik het heel netjes
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Anak Blitar, helaas is het verkocht en heeft dus een nieuwe eigenaar en een nieuwe kok. De gemoedelijkheid, gezelligheid en hartelijkheid is weg. Het eten is ook niet meer wat het was, sommige gerechten zijn er niet meer en de smaak is ook niet meer zo lekker, veel olie en teveel suiker. Heel erg jammer maar wij gaan er niet meer naartoe!!
Nadine V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vanavond sinds een tijdje weer hier gegeten, maar al vanaf 2005 klant. Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar ook mijn partner vond dat onze favoriete gerechten totaal anders smaakten dan we gewend waren. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar wij vonden de nieuwe receptuur geen succes. Te gerechten waren of te zout, vettig of te saai. Geen diepgang meer zoals we gewend waren. Toen hoorden we dat de zaak was overgenomen... De leuke, ontspannen sfeer is verdwenen. We hebben ons zeer geërgerd aan hoe een van de "oude" werknemers de les werd gelezen. Hij was eten aan opscheppen wat de klanten aanwezen, toen plotseling de baas, dachten wij, zich ermee ging bemoeien. Hij ging vanachter de toonbank tussen de klanten in staan om zijn collega erop te wijzen dat hij eerst moest schoonmaken, er was nml. een sliert bami bij het opscheppen langs een andere bak met eten gekomen. Gelukkig antwoordde de collega in kwestie dat hij eerst de klanten ging verder helpen. Deze laatste doet zijn werk al jaren goed en met plezier. Tijdens het afrekenen ook nog een chaos. We werden totaal vergeten, want er kwam van alles tussendoor. Misschien was het een momentopname, maar wij komen niet meer.
Chantalnaro .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Het is qua smaak en vooral qua service helaas niet meer wat het was.

Bij binnenkomst kon er van meneer geen groet vanaf, de dame die ook aanwezig was kon ons na meerdere keren te hebben aangekeken met enige moeite begroetten.

Na vervolgens enkele minuten te hebben gewacht, terwijl er geen andere klanten voor ons aan de beurt waren (ze hadden iets te bespreken in het Indonesisch) werden wij eindelijk zonder een woord hierover geholpen.

Het enige positieve bij ons bezoek is dat het eten qua portie meer is geworden maar qua smaakbeleving minder. Dit is erg jammer. Dan liever als voorheen een kleinere portie maar wel heerlijk.

Wij hadden nog wat over en wilden dit mee naar huis nemen. Meneer maakte vervolgens de opmerking dat het wel weinig is wat er was overgebleven en of wij het niet alsnog wilden opeten?? Waar bemoei jij je mee denk ik achteraf. Totaal niet klantvriendelijk.

Vervolgens pakte meneer het eten in en liet de deksel op de grond vallen. Meneer raapte de deksel vervolgens op en sloot daar het bakje mee af. Ik dacht ok gaat dat zo. Dit is dus de laatste x dat wij hier komen eten.

Bij het afrekenen ''snauwde'' meneer naar de dame iets in het indo dat er nog 50 cent bij moest komen voor het meeneem bakje. Mevrouw sloeg dit vervolgens alsnog aan op de kassa. Heel vreemd allemaal.

Het is een erg lang verhaal geworden maar dit is wat het is. Mijn tips aan jullie restaurant zijn:

Wees klantvriendelijker, wees hygienisch, verbeter de smaak en wek bij klanten geen irritaties op door bijdehandte opmerkingen te maken.

Succes!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vandaag hier na 5 jaren weer gegeten.
Assortiment blijft groot, net als de porties.
Keuze uit zeker 60 gerechten voor een standaard lunch. Dat is dus bijzonder.

Verbeterpunt: zet bordjes met de namen van de gerechten bij de gerechten zodat de klanten weten wat ze kunnen kiezen.

Nogmaals: uitstekend gegeten!
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Goedenavond,ik lunch al heel lang een paar keer in de maand bij dit restaurant....FANTASISCH...had kennis gemaakt met de nieuwe eigenaresse. ..Zo vriendelijk..Service gericht en gezellig....Woensdag's hebben ze nu nwe special's....zo byzonder Balinees. .leuk en lekker en ik vindt de nieuwe eigenaresse TOP...de keuken is super goed...maar kom nu zeker ook voor de gezelligheid even lunchen...Ik gun U het allerbeste mevrouw
Wendy1986-2 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Ik vind het heel jammer dat de toko is overgenomen, maar gun het de oude eigenaren van harte dat ze naar Indonesië zijn gegaan. De droge tempé is er meestal niet, en als het er is smaakt het totaal verschillend. Er is minder keuze, vooral de vegetarische gerechten en bijna al het personeel is er niet meer, waarom is dit? We gaan het vanavond nog 1 maal proberen, maar als het niet anders is, dan word dit helaas en waarschijnlijk onze laatste keer...
Het aantal vegetarische gerechten is uitgebreider dan onder de vorige eigenaar. Zo hebben wij toegevoegd sayur lodey kuning, broccoli, pittige spruitjes en oblok oblok. Daarnaast hebben we op woensdag diverse specials. Onze nieuwe kok zorgt ervoor dat er vanaf volgende voldoende droge tempé is. We hebben helaas 2 weken zonder gekwalificeerde kok gezeten. Dat hiaat is inmiddels met een echte Indonesische chef opgelost.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Wij zijn vaste klant sinds 2015. Altijd heerlijk gegeten en er wordt gekookt zoals mijn Indonesische moeder dat deed. Je kan kiezen uit waanzinnig veel gerechten en er wordt bij je keuze goede adviezen gegeven. De drankjes kan je zelf pakken en de maaltijd wordt keurig geserveerd. Verschil in kwaliteit na de overname is er niet. En we kregen een lolly omdat we netjes ons mandje hadden leeggegeten :-) dus humor is er ook. Tot de volgende keer maar weer. Selamat makan.
IdaIndo .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Ik ben weer wezen eten bij mijn favo toko!

En wat heb ik mogen smullen.. Heb zelfs een extra maaltijd meegenomen.
De empal ( uitgeplozen rund ) is heerlijk sappig en vol van smaak. En de rendang is heerlijk je proeft nu echt hoe de kruiden in het vlees zijn getrokken en niet zoals voorheen: vlees met een sausje eroverheen.

Voorheen was alles erg zoet naar mijn smaak. Er is nu een indonesische kok die de echte authentieke smaak weet te creeëren. De vorige kok kwam uit somalië als het goed is, en die kent dan toch de smaak niet. Sorry maar wat een goede beslissing om van kok te veranderen! Chapeau

Voorderest niks op de service aan te merken, alles was top!

Een minpuntje aan de overname van de toko: er wordt aan mij en aan kennissen door de oude eigenaresse via facebook gevraagd om slechte recensies te plaatsen. Absurd!
Deze toko krijgt de recensie die zij verdient!

Je leest in de recensies zoveel over de eigenaar dit eigenaar dat.. Kom op jongens, het gaat om het eten! genoeg met dat vriendjes politiek.

Anak blitar, jullie hebben mijn buikje heerlijk weten te vullen en tot de volgende keer!

Ida
Leo U.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vanavond met z'n drieën bij Anak Blitar gegeten. Dit restaurant is sinds 3 maanden in andere handen overgegaan, maar de kwaliteit van het eten en de keuze van de gerechten waren onveranderd goed! Het interieur van het restaurant is ook nog hetzelfde, dus dat voelde vertrouwd. Superaardige bediening. We wensen de nieuwe eigenaar daarom heel veel succes!
Wiljewelweten G.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ik en mij vriend gaan wel is naarde toko
maar helaas is het eten niet meer het zelfde.

ik moest als eerste opnieuw vragen of mijn eten heter kon want toen ik een hap nam was het eten te lauw.

vervolgens was het eten niet lekker het vlees wat zoet moest zijn was niet zoet.
de wilde spinazie had aparte na smaak
ik vind dit erg jammer.

Ik ben blij met uw reactie. Kunt u mij aangeven welk gerecht u heeft gegeten. Van een aantal zaken weten we dat de smaak tijdelijk minder is geweest. Inmiddels beschikt Anak Blitar over een goede kok die het eten weer laat smaken al voorheen.

Met betrekking tot de opwarming ben ik me ervan bewust dat bij grote vraag de magnetrons niet leveren wat ze moeten leveren. Dat was overigens ook al zo bij de vorige eigenaar. We zullen er meer aandacht aan besteden.

Nogmaals bedankt voor uw recensie
Haarlem77 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De toko van weleer, is niet meer. Wat een slechte kwaliteit hebben wij gisteren gekregen. De kok is inmiddels weg, en dat is te merken: het eten is zeer eentonig, doorgekookt en flauw van smaak. Om 18.30 is al veel niet meer te krijgen. Er wordt duidelijk gebruik gemaakt van kunstmatige toevoegingen en toeleveringen. De kwaliteit van de producten is erg achteruit gegaan. Bami en mie: hiervoor is een ander product gekozen 'waar je sneller vol van zit', zeer flauw van smaak. Het bedienend personeel is van mening dat het eten onder de vorige eigenaar veel slechter was en prijst de nieuwe eigenaar... Op deze manier gaat deze zaak het niet volhouden. Ons zijn ze in ieder geval als klant kwijt.
Ik stel een kritische opmerking over de beleving van het eten zeer op prijs, maar heb wel moeite met een ongefundeerde toevoeging dat wij kunstmatige toevoegingen en toeleveringen zouden gebruiken. Dat is onjuist. We gebruiken nog steeds allen zuivere kruiden.

U hebt helaas net ons restaurant bezocht op het moment dat de kok ons had verlaten en we nog geen gekwalificeerde nieuwe kok hadden. Ik nodig u daarom van harte uit om nog eens te komen proeven. Ik vertrouw erop u positief te verrassen.

Verder vraag ik mij af tot wie u zich gewend heeft met uw klacht terwijl het zich voordeed

Reactie van proever:

De toelevering is naar zeggen van uw eigen personeel, als verklaring van het feit dat veel producten niet leverbaar zijn of juist vroeg uitverkocht is. Net zoals aangegeven wordt dat de bami en mie vervangen zijn voor producten waarbij je 'sneller vol zit'. Door de smaak van het eten heen proef je duidelijk dat er niet volledig puur-natuur wordt gekookt, bijvoorbeeld vanwege de langdurige (!) nasmaak. Misschien lag het aan de afwezigheid van de kok. Een andere recensent maakte hier ook al een opmerking over.

Helaas stond u niet bij mij thuis toen wij de gerechten (voor 5 personen!) hebben gegeten en daarmee de klachten zich voordeden (afhaal). Het is dan ook lastig om je te vervoegen. Via IENS lezen wij diezelfde avond dat de problemen zich al even voordoen. Dat wisten wij voorafgaand niet en voelde ons dan ook flink 'in de aap gelogeerd'. U heeft ons voorafgaand niet aangegeven dat de producten onder het verwachtingsniveau liggen van uzelf en de klant. Ook heeft u in uw prijsstelling geen (tijdelijke) aanpassing gedaan om dit niveauverschil in balans te brengen. Logisch gevolg is dan dat u feedback krijgt zoals de afgelopen weken vanuit verschillende klanten is gegeven.

Bij geen enkele recensie gaat u in op het feit dat het uw verantwoordelijkheid is dat er geen kok is, terwijl de zaak gewoon open is en u producten meegeeft waarvan u voorafgaand weet dat dit niet conform de verwachtingen is. U externaliseert het probleem naar de kok, zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen. Op geen enkele manier nodigt u uw klanten uit om uw levering te compenseren, op welke manier dan ook. Dat is jammer en beschadigd een langdurige relatie met uw klanten.

anf 2e reactie van restaurant:

U hebt gelijk als u zegt dat ik volledig verantwoordelijk ben voor het wel of niet hebben van een kok. Wellicht heb ik me niet goed uitgedrukt, maar ik heb iedere de beschikking gehad over een kok. Hij bleek niet in staat het eten te maken dat wij gewend zijn, maar daar konden we op voorhand niet vanuit gaan. Ten aanzien van de compensatie voor de slechte kwaliteit kan ik u zeggen alle klanten die persoonlijk contact gezocht hebben ook compensatie in enige vorm hebben ontvangen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat wij nooit en te nimmer gebruik maken en hebben gemaakt van kunstmatige toevoegingen en ook dat geen van mijn medewerkers dat tegen u zou hebben gezegd. Inmiddels beschikt restaurant Anak Blitar weer over een gekwalificeerde kok en nodig ik u van harte uit om telefonisch contact met ons op te nemen. Het zou jammer zijn als u niet van zijn hoogwaardige kookkunsten zou genieten