Over het restaurant Restaurant Ammos

Een modern Grieks restaurant

Bij Ammos is de bar versierd met een aquarium en zeesterren. Geen Griekse pilaren, maar een modern decor in zwart en wit tinten. En ook het menu gaat een stapje verder: Griekse en Mediterraanse hapjes op een grote plank om te delen. De gerechten op de gevarieerde vierseizoenen menukaart zijn kakelvers bereid en de opmaak is als een schilderijtje!

Meer informatie over restaurant Restaurant Ammos

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
andries P.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
De gewoonte van de rasechte Griek om de gasten een ouzo aan te bieden is voorbij. Jammer, maar het hoeft natuurlijk ook niet persé. Dat je een bonbon van Leonidas bij alle warme dranken belooft(op de kaart) is luxe maar als de uitvoering een stukje chocola wordt dan valt dat een beetje tegen. Misschien is iets meer groente inkopen ook een goed idee. Toch is wat je krijgt toch goed op smaak daarom geen beoordeling "redelijk".
evert D.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Buitengewoon vriendelijke ontvangst en bediening. Zeer goed en verzorgd eten. Uitmuntend. Prijs kwaliteit verhouding prime.
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Lekker gegeten vanavond bij Ammos. Donderdagavond, weinig gasten. Gerechten kwamen vlot op tafel, de dame en heer in de bediening zorgden ervoor dat onze glazen niet leeg raakten zonder dwingend over te komen. Prima. Vlotte bediening. De paidakia (lamskoteletjes) waren perfect gegrild, de frietjes vers en knapperig. Lekkere verse tonijn carpaccio vooraf. Prima Gieks restaurant. Kinderen tevreden, pa en ma tevreden.
Clara S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Lekker gegeten.
K F.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Mooie locatie in het oude Dordrecht.
Eerlijke, bekende Griekse keuken.Wel mooie presentatie.
Service is erg langzaam.
Stier 6.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Gisteren voor het eerst bij Ammos gegeten. Wat een heerlijke ervaring! Moderne, stijlvolle inrichting met een warme sfeer. Hele vriendelijke bediening met goede service. En het allerbelangrijkste: het eten was heerlijk! De Koningstafel is zeker een aanrader: meerdere gerechtjes, zalig mals vlees (echt alle!) en alles niet te vet of te sterk gekruid. Probeer ook de rosé!
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Ik ben geen liefhebber van de ouderwets stereotype Griek, te meer omdat het veelal niet glutenvrij is en ik het eten als saai en vettig ervaar. Geen sprake van bij restaurant Ammos. Het ziet er al gezellig, modern en smaakvol aangekleed uit. De bediening was goed en het eten heerlijk waarbij er veel aandacht was voor een mooie presentatie. Voor herhaling vatbaar.
Alexmurray M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Gisteren gegeten tijdens de kerstmarkt. Heel erg lekker en komen zeker weer terug.
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Afgelopen zaterdagavond prima gegeten ondanks dat het misging met de reservering via iens.nl Daarom sowieso de tip om altijd rechtstreeks te informeren. Desondanks na 25 minuten wachten toch een plekje bij het haardvuurtje en ondanks dat het vol zat toch redelijk snel ons eten geserveerd :) Heerlijk gegeten en bediening erg vriendelijk: voor ons een 9!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een erg goed restaurant waar wij heerlijk hebben gegeten. Zeer vriendelijk personeel.

Een aanrader voor wie in Dordrecht uit eten wil.
Nel V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Het was heerlijk. Leuk opgediend. Aandacht aan de gerechten besteed. Begrijp niet waarom er maar weinig tafels bezet waren.
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Echt lekker gegeten! Ik had zalm en deze was super zacht❤️
Huib M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
We waren blij dat er eens een Grieks restaurant was, waar niet standaard zuilen in het restaurant stonden. Andere modernere insteek, waardoor we ook benieuwd waren of deze Griek iets anders dan de standaard Griek zou serveren. Bij aankomst stond een bord voor de deur met de standaard souvlaki, gyros etc gerechten en waren daardoor bang dat het toch standaard eten was, itt autenthiek Grieks eten. Uiteindelijk was de kaart niet enorm bijzonder authentiek, maar de gerechten waren heel goed klaargemaakt. Vooraf hadden we tzaziki en gebakken schapenkaas met sesamzaadjes. De tzaziki had scherper gemogen, maar was lekker. Maar de gebakken schapenkaas was echt een feest! Als hoofdgerecht hadden grote gamba's en kippendijtjes. De gamba's waren echt super groot en heel erg lekker en de kippendijtjes waren ook heerlijk! Zelfs de groenten waren zeer smakelijk gemaakt! Complimenten hoor! De bijgeleverde friet was helaas gewoon fabrieksvoer. Dat had beter gekunt. Maar al met al heel erg lekker gegeten.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Lekker eten en een zeer goede gastheer.
Een aanrader in Dordrecht.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Als voorgerecht een plank met verschillende kleine hapjes uit het assortiment voorgerechten. Leuk gevarieerd en lekker. De hoofdgerechten van de grill waren ook prima. Gyros zonder harde verbrande stukken, heerlijk kippendijenfilet en prima tsatziki. Hier komen we nog eens als we zin hebben in Grieks eten.
great7ven .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Goed grieks restaurant, voldoende keuze en de authentieke smaken komen terug in de gerechten.

De bediening is prima en ook de sfeer is rustig. Op iens georiënteerd en de reviews over dit restaurant kunnen we alleen maar onderstrepen.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een prima restaurant met heerlijk eten in een modern, grieks atmosferisch restaurant.
Het voorgerecht was heerlijk en bestond uit verschillende kleine gerechtjes en was leuk opgediend. Mijn vrouw nam vis, Derado en die was in zijn geheel bereid, maar heerlijk van smaak. Onze vrienden en ik namen de mixed grill en alles was smaakvol en goed bereid, met voldoende groenten en frietjes en alles begeleid met heerlijke Griekse wijnen.
We komen zeker terug!
Evert Z.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Ter viering van de 90e verjaardag van onze vader hebben we gereserveerd bij dit fantastische restaurant. We werden hartelijk welkom geheten en kregen een mooie plaats aan het raam. De bediening gaf volle aandacht aan het heugelijke feit van de verjaardag van onze vader en leuke gesprekken vonden daardoor plaats. Dat het nog rustig was in het restaurant hielp uiteraard mee, maar het feit dat de tijd en de aandacht door het personeel gegeven werd maakte dat niet minder bijzonder.

De inrichting is modern en sfeervol, het ziet er verzorgd, netjes en tegelijkertijd gezellig uit.

Het eten, van voorafjes tot begeleidende groenten was tot in de puntjes verzorgd. Niet alleen voor wat betreft presentatie, maar ook de smaakbeleving; alles smaakte zoals het hoorde zonder dat sausjes of kruiden de boel overheersten of verhulden; alles was zodanig klaargemaakt dat het eten volledig tot zijn recht kwam.

Allerlei spontane verzoekjes die tijdens het eten gevraagd werden (van een olijfolie voor een vis of drankjes of wat extra patat) door de gasten werden probleemloos ingewilligd en er werd actief meegedacht door het personeel om een verzoekje op persoonlijke wens te kunnen voldoen.

Dit alles maakte het tot een onvergetelijke en gezellige avond, waarvoor hartelijk dank aan al het personeel van het restaurant (ook aan hen achter de schermen). Wat mij betreft is dit restaurant een hele goede aanrader voor een ieder die wat te vieren heeft of gewoon Grieks wil eten zoals Grieks eten bedoelt is.

Evert Zwart