Over restaurant Restaurant Ammos

Een modern Grieks restaurant

Bij Ammos is de bar versierd met een aquarium en zeesterren. Geen Griekse pilaren, maar een modern decor in zwart en wit tinten. En ook het menu gaat een stapje verder: Griekse en Mediterraanse hapjes op een grote plank om te delen. De gerechten op de gevarieerde vierseizoenen menukaart zijn kakelvers bereid en de opmaak is als een schilderijtje!

Meer informatie over restaurant Restaurant Ammos

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een erg goed restaurant waar wij heerlijk hebben gegeten. Zeer vriendelijk personeel.

Een aanrader voor wie in Dordrecht uit eten wil.
Nel V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Het was heerlijk. Leuk opgediend. Aandacht aan de gerechten besteed. Begrijp niet waarom er maar weinig tafels bezet waren.
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Echt lekker gegeten! Ik had zalm en deze was super zacht❤️
Huib M.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
We waren blij dat er eens een Grieks restaurant was, waar niet standaard zuilen in het restaurant stonden. Andere modernere insteek, waardoor we ook benieuwd waren of deze Griek iets anders dan de standaard Griek zou serveren. Bij aankomst stond een bord voor de deur met de standaard souvlaki, gyros etc gerechten en waren daardoor bang dat het toch standaard eten was, itt autenthiek Grieks eten. Uiteindelijk was de kaart niet enorm bijzonder authentiek, maar de gerechten waren heel goed klaargemaakt. Vooraf hadden we tzaziki en gebakken schapenkaas met sesamzaadjes. De tzaziki had scherper gemogen, maar was lekker. Maar de gebakken schapenkaas was echt een feest! Als hoofdgerecht hadden grote gamba's en kippendijtjes. De gamba's waren echt super groot en heel erg lekker en de kippendijtjes waren ook heerlijk! Zelfs de groenten waren zeer smakelijk gemaakt! Complimenten hoor! De bijgeleverde friet was helaas gewoon fabrieksvoer. Dat had beter gekunt. Maar al met al heel erg lekker gegeten.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Lekker eten en een zeer goede gastheer.
Een aanrader in Dordrecht.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Als voorgerecht een plank met verschillende kleine hapjes uit het assortiment voorgerechten. Leuk gevarieerd en lekker. De hoofdgerechten van de grill waren ook prima. Gyros zonder harde verbrande stukken, heerlijk kippendijenfilet en prima tsatziki. Hier komen we nog eens als we zin hebben in Grieks eten.
Great7ven .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Goed grieks restaurant, voldoende keuze en de authentieke smaken komen terug in de gerechten.

De bediening is prima en ook de sfeer is rustig. Op iens georiënteerd en de reviews over dit restaurant kunnen we alleen maar onderstrepen.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een prima restaurant met heerlijk eten in een modern, grieks atmosferisch restaurant.
Het voorgerecht was heerlijk en bestond uit verschillende kleine gerechtjes en was leuk opgediend. Mijn vrouw nam vis, Derado en die was in zijn geheel bereid, maar heerlijk van smaak. Onze vrienden en ik namen de mixed grill en alles was smaakvol en goed bereid, met voldoende groenten en frietjes en alles begeleid met heerlijke Griekse wijnen.
We komen zeker terug!
Evert Z.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Ter viering van de 90e verjaardag van onze vader hebben we gereserveerd bij dit fantastische restaurant. We werden hartelijk welkom geheten en kregen een mooie plaats aan het raam. De bediening gaf volle aandacht aan het heugelijke feit van de verjaardag van onze vader en leuke gesprekken vonden daardoor plaats. Dat het nog rustig was in het restaurant hielp uiteraard mee, maar het feit dat de tijd en de aandacht door het personeel gegeven werd maakte dat niet minder bijzonder.

De inrichting is modern en sfeervol, het ziet er verzorgd, netjes en tegelijkertijd gezellig uit.

Het eten, van voorafjes tot begeleidende groenten was tot in de puntjes verzorgd. Niet alleen voor wat betreft presentatie, maar ook de smaakbeleving; alles smaakte zoals het hoorde zonder dat sausjes of kruiden de boel overheersten of verhulden; alles was zodanig klaargemaakt dat het eten volledig tot zijn recht kwam.

Allerlei spontane verzoekjes die tijdens het eten gevraagd werden (van een olijfolie voor een vis of drankjes of wat extra patat) door de gasten werden probleemloos ingewilligd en er werd actief meegedacht door het personeel om een verzoekje op persoonlijke wens te kunnen voldoen.

Dit alles maakte het tot een onvergetelijke en gezellige avond, waarvoor hartelijk dank aan al het personeel van het restaurant (ook aan hen achter de schermen). Wat mij betreft is dit restaurant een hele goede aanrader voor een ieder die wat te vieren heeft of gewoon Grieks wil eten zoals Grieks eten bedoelt is.

Evert Zwart
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Met zijn achten van de week gegeten bij Ammos. Denkend aan Griekenland , zon, zee, zand ....zou een Dordts restaurant in dit kikkerland daar toch zeker niet aan kunnen tippen ??? Toch wel! Echte Griekse gerechten, smaken en gastvrije bediening. We hebben alle acht steeds verschillende dingen besteld en af en toe van elkaar geproefd en de gerechten waren super! Een aanrader is bovendien de retsina, zalig, die harssmaak.
Johanvv .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Werkelijk niks kunnen wij bedenken dat niet goed was, heerlijk gegeten.
Lang geleden dat ik in zo'n gastvrij restaurant ben geweest. Het restaurant maakte de avond. Ik zou het iedereen aanraden!
Barbera.erkens .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Ammos is een gezellig, modern Grieks restaurant met een fris uiterlijk en een fris toilet. De gerechten zijn wel 'ouderwets' lekker Grieks. Bediening us erg aardig en zorgvuldig. Wij gebben gekozen voor een combinatiemenu van € 29,50 per persoon. Op een grote plank wordt dan iedere gang geserveerd, waarbij het voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht uit een variatie van Griekse gerechten bestaat; erg lekker en vooral genoeg! Ammos is zeker een aanrader als je van Grieks eren houdt!
Luca123 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Na veel enthousiaste verhalen zijn wij afgelopen vrijdag hier gaan eten.
In een woord: Super. Hier moet je echt geweest zijn als je houdt van lekker eten en goede service. Het eten (3-gangen sharing diner menu) was heerlijk en prachtig opgemaakt, wij hebben heel erg genoten.
Ook de bediening was van een niveau wat je in Dordrecht niet vaak tegenkomt. Precies op het juiste moment aanwezig, erg veel kennis en een leuk verhaal aan tafel. Al met al hebben wij een top avond gehad waarbij alles klopte. Dit restaurant is echt een aanwinst voor de stad.
Caroline.goinga .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een gezellig modern restaurant dat net een jaar bestaat. Heerlijk eten en vriendelijke bediening, een aanrader. Leuke ronde tafel voor het raam.
Truus H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hadden via Iens gereserveerd maar deze reservering was niet binnen gekomen bij het restaurant. Gelukkig was er nog plek en konden we aan tafel.
We kozen voor een 3 gangen sharing dinner.
Drie gangen smullen van alllerlei lekkers uit de Griekse keuken.
De porties waren zeer ruim, dit kregen we echt niet op maar lekker was het wel.
Ik zou zelf met het hoofdgerecht een vleesgerecht hebben weg gelaten en er een frisse salade voor in de plaats hebben gedaan.
Super vriendelijke bediening!
Jane1987 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wat een top avond! Warm ontvangen en bediend door zeer enthousiast personeel. De wijn die werd aangeraden was fantastisch, memorabel! De verschillende gerechten van de sharing diner 'koningstafel' gaven telkens weer aanleiding om elkaar genietend aan te kijken en even in stilte te proeven. De 5 verschillende voor- hoofd en nagerechten werden mooi opgemaakt geserveerd op een plank van 1 meter. Eindelijk een moderne Griek, een aanwinst voor Dordrecht!
John1973 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Heerlijk gerechten en wijnen van goede kwaliteit.
We namen de sharing dinner bij iedere gerecht kregen we een uitleg van de eigenaar hij schonk daar ook heerlijke bijpassend wijn.

Goed restaurant met authentieke en moderne gerechten

Bediening is top !
Naira V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Heerlijk gegeten, begonnen met de bruschetta, gevolgd door de sousiaki. De smaak was erg goed en een volle portie. Mijn man had de mixgrill en ook hij was erg te spreken over de heerlijke smaken. De bediening was erg vriendelijk en kwamen vaak langs. Het decor is heel netjes. Wij komen zeker nog een keer langs.
Tralala .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
gister genoten van het 3-gangen diner geserveerd op een plank. Alles smaakte heerlijk maar wel een paar minpuntjes of eigenlijk tips: waar was de ouzo??? Bij het hoofdgerecht misten wij rauwkost, Griekse salade?? en het dessert was wat weinig, van alles maar 1 stukje en dat delen met 4 p? en 2 bolletjes ijs voor 4p??? Wij hebben nog nooit een half bolletje ijs gekregen ;) voor de rest een gezellig restaurant en vriendelijke bediening. Pluspuntje: moussaka zat er niet bij, gratis een stukje erbij gekregen, top!