Over restaurant Restaurant Allard

Romantisch diner in Franse bistro

In een van de oudste pandjes in de Haagse binnenstad kan je puur genieten van een romantische en warme sfeer. Het Franse restaurant Allard serveert topgerechten, goede wijnen, gezelligheid en uiteraard ook een goede service! Allard van der Heijde en zijn koks zullen je absoluut verwennen met de Franse en internationale gerechten, geserveerd in goede porties en bereid met de beste ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Allard

Voordelig
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gister via de restaurantweek gereserveerd. Heerlijk gegeten (voorgerecht van krab was mijn favoriet), superlekkere wijnen (ook per glas) en geweldige service!! Wij komen zeker terug.
Eter43 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Geen sfeer. 1 andere klant. .niet gezellig . Tocht . Geen terras. Friet zacht. Vlees smakeloos. Kip smakeloos. Nauwelijks groenten. Te duur. Wijn redelijk.
FME .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hadden het 4 gangen verassingsmenu en het was een aangename verassing. Ten eerste hadden we de huisgepekelde zalm die erg smakelihk was, waarna de truffelgnocchi volgde, die overigens ook aan te raden is om als hoofdgerecht kiezen, erg lekker!

Maar daarna kwam ons hoofdgerecht, debkoeienwang die uitstekend was, bijzonder lekker! Het gerecht was goed in balans met de aardappel met een zuurtje erin wat een goede afwisseling was met het vlees.
Als toetje hadden wij de brownie met het huisgemaakte chocolade ijs wat ook zeker een aanrader is.
Verder was de bediening was ook erg prettig!
Wat ons betreft een aanrader om te gaan eten in Den Haag.
Wij komen nog een keer terug!

Ineke M K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Om de hoek bij Des Indes een heerlijk restaurant. Perfecte keuken, evenwichtige inrichting, leuke bediening en fijne muziek. We komen hier zeker nog een keer terug. En bestel bij de kaasplank een XP-tje. Een godendrankje!
Arthur R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Waren geinspireerd door het lovende filmpje van Chickslovefood, maar dat bleek verleden tijd. Jammer. Kreeftensoep was goed. Andere gerechten weinig smaak. Interieur erg gezellig.
Daan10 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Allard!! Een nog niet ontdekt juweel om de hoek van het Des Indes. Heerlijke, perfect bereide coquilles vooraf. Als hoofdgerecht een tournedos die in de mond weg smelt. Prachtig opgediend, de groentjes erbij supervers en nog lekker knapperig. Heerlijke wijn erbij, helemaal top!
Dit restaurant is een echt een aanrader !!
Lideke .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Lekker gemaakt door een blog-recensie van "Chicks love food" aten wij voor het eerst bij Restaurant Allard in Den Haag. Een gezellig restaurant waar de tafels op goede (gehoors-/gevoels-) afstand van elkaar opgesteld staan. Jammer genoeg was en bleef op onze vrijdagavond het restaurant nagenoeg leeg. Ik kreeg niet het gevoel dat dat aan het EK voetbal lag. Het eten zag er prima verzorgd uit op mooi opgemaakte borden. De hoeveelheid eten per gerecht vonden we echter aan de beperkte kant (met hoofdgerechten op tussengerecht formaat). Ook was de smaakbeleving voor ons wat aan de vlakke kant.
De wijn en de bediening was verder prima. Al met al een gezellig restaurantje met kwalitatief goed eten, maar er moet zeker aan de prijs-hoeveelheid-verhouding gesleuteld worden.
Danny K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteravond gegeten en gedronken bij Allard. En hoe. Maïtre Bob Thomassen legt zijn oprechte gastheerschap als een warme deken over ons heen. Dat voelt erg goed, want het is ons eerste bezoek.

De ruimte is niet groot, goed verlicht en smaakvol ingericht, met authentieke decoraties waarvan sommige zelfs dateren uit de 15e eeuw. We nemen plaats aan een mooie hoektafel op de bank. Vrijwel onmiddellijk staat de maître aan onze zijde met een glas champagne. Ik vermoed Billecart-Salmon. Kort erna een amuse, bitterballetje van eend, smakelijk stroopje met aceto. Eenvoudig, maar zeker niet simpel. Broodje, boter met zeezout en olie. Daar gaan we...

Na een ingetogen, doch zeer aanstekelijke toelichting op de menukaart, kunnen we eigenlijk niet anders dan ons mee te laten nemen door bediening en keuken. Het zal de juiste keuze blijken. Ook de wijnen worden door de maître gekozen, stuk voor stuk wijnen met karakter.

We beginnen met Noordzeekrab, crème fraîche, avocado en haringkuit. Elegant gerechtje, smaak van de krab is mooi intact gelaten. Erbij serveert de maître Argentijns wit, met een behoorlijke body en verrassend veel frisheid. Mooi hout tegen prachtige zuren (weinig tot geen malolactiek), gemaakt van Chardonnay en Sauvignon Blanc. Fraai!

We krijgen nu de mogelijkheid de wijn te kiezen van het tussengerecht. Negromaro of Pinot Noir. Het wordt de laatste. En dat treft, want ter tafel verschijnen huisgemaakte truffelgnocchi met wat truffelolie, knapperige groene asperge en Parmezaan. Zalig. De truffel is precies intens genoeg, waardoor de Pinot, eveneens uit Argentinië, net genoeg context kan geven. Mooie, animale neus. Een voltreffer.

Ook voor het hoofdgerecht komt Bob Thomassen met twee wijnen bij ons. Ik mag besluiten en ga voor een volbloed Tempranillo uit Zamora, Spanje. De terrasvormige wijngaarden op zo'n 600 meter hoogte, gecombineerd met 24 maanden houtrijping geven een wijn met een enorm concentraat, maar die niets aan toegankelijkheid inboet. Mooi, diep rood fruit met een tikje 'zwaveligheid' van de bodem. En dan...komt het hoofdgerecht. Het is een hoofdgerecht zoals ik graag eet. Smakelijk, perfect gegaard. Voor ons een houten plateau met daarop rack van Livar, werkelijk volmaakt gegaard, bataatzalf (mooi aards en zoetig), gestoomde Hollandse groenten en Vlaamse frieten met mosterdmayonaise. Het vet van het Limburgs Varken is precies genoeg om de krachtige tannines van de wijn te temperen. Wat een combinatie!

Waar moet je dan mee eindigen? Ook daar heeft bediening en keuken in dit restaurant een antwoord op. Stelt u zich eens voor: Chocolade (uiteraard, want mijn tafelgenoot is een vrouw) brownie, stracciatella en verse aardbei. Waarbij een PX sherry uit...1986! Wat een wijn..en wat een combinatie.

Niets in dit restaurant is gekunsteld, zoals je weleens ervaart in restaurants die op dit niveau presteren. De gastheren zijn bekwaam en vriendelijk omdat ze zo zijn. Het is niet geacteerd. De keuken is eerlijk in product en smaak. De sfeer is ontspannen, er wordt niet alleen geproefd, maar ook gelachen.
Werkelijk een geweldige avond, mijn tafelgenoot en ik zweefden na een hartelijk afscheid de
straat uit. Morgen weer werken.....

Danny Koopmans
Yoyod .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Lekker gegeten op een donderdagavond. Het rumoer van de borrels op de Denneweg viel weg bij het binnenkomen van het restaurant. Bediening is attent.
MorseSXM .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Afgelopen maandag hier gegeten i.v.m. verjaardag. Meer, maar dan ook meer dan voortreffelijk gegeten. Het was een stille avond, maar daarom kregen wij ook werkelijk alle aandacht van de kok en de bediening. Wij lieten het aankomen op een drie gangen verrassingsmenu en dat was werkelijk een traktatie! De kok had er duidelijk zin in ook de allervriendelijkste ober/sommelier putte zich uit om ons op de prachtigste wijnen te vergasten. Ons menu bestond uit de volgende heerlijkheden: we begonnen met krokante bitterballetjes op een hosin saus, die - heel speciaal! - waren gevormd van gekonfijte eend (heerlijk), daarna geweldig bereide kalfswangetjes (klasse) met heerlijke runderjus, champignons, tuinkers. Het hoofdgerecht bestond uit lamskoteletjes met truffelaardappeltjes. Zelden zulke sappige en overheerlijke koteletjes gegeten. Ter afronding een dessert (werd het toch nog een vier gangen menu) van chocolat brownie met witte chocola en bastognekoekje. Na de koffie gingen wij zeer tevreden huiswaarts, uiteraard met complimenten aan keuken en bediening en de toezegging, dat wij gauw weer eens bij Allard komen eten. Waarom komen niet veel meer mensen op het idee om hier eens te gaan eten .. het zal ze niet berouwen! Midden in de stad, een beetje verscholen, prachtig oud pandje, mooie entourage en bovenal heerlijk eten. Dus??
We.schepers .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Allard is een zeer sfeervol restaurant, smaakvol gedecoreerd en mooi verlicht. De bediening is hartelijk en alert. Het eten is echt bijzonder lekker. Waar voor je geld dus.
Beste we.schepers,

Hartelijk bedankt voor het delen van uw ervaring bij restaurant Allard.
Wij stellen het zeer op prijs. Wij hopen u snel weer een mooie avond te mogen verzorgen.

Met vriendelijke groet,
Allard van der Heijde
RESTAURANT ALLARD
MrG .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Onlangs een recensie over Allard achtergelaten die ik bij nader inzien te negatief/scherp en te snel en impulsief geschreven vind en niet helemaal fair was; daarom een nieuwe recensie (overigens complimenten voor de professionele reactie op mijn eerdere recensie). Het decor bij Allard is leuk, de service zonder meer sterk en attent. De wijnselectie is goed. Ik blijf er wel bij dat ik het gebodene aan gerechten voor de prijs te mager vond. Niet zozeer mager qua hoeveelheid, maar wel wat saai - erg "middle of the road" naar mijn smaak. Zo'n jaar geleden heb ik ook eens bij Allard gegeten en was toen onder de indruk van de kwaliteit en presentatie van de gerechten. De presentatie was nog steeds dik in orde, net als de technische bereiding van de gerechten, maar ik vraag me toch af wat er in de tussentijd met de smaak is gebeurd, die ik nu erg vlak vond. Dat hoeft niet heel erg te zijn, maar wel als er daaraan een wat forser prijskaartje hangt. Voor het bedrag dat je met twee personen bij Allard kwijt bent is er in Den Haag veel concurrentie die voor die prijs (en in sommige gevallen ook voor beduidend minder!) op het bord een betere ervaring biedt.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Gister erg lekker gegeten met een groep van vijf personen. Drie personen hadden het verrassingsmenu en dit beviel erg goed. Je kan kiezen voor vlees of vis. Beide waren erg lekker. De porties waren niet te groot. Erg aardige bediening. Het restaurant had een beetje een klassieke uitstraling met hippe meubels.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Met het hele gezin genoten van het kerstdiner. De nieuwe chef heeft het restaurant naar een 'next level' getild. Het hoofdgerecht, heilbot met een crème van aardpeer en een saus van Noordzee krab was excellent. De enige toevoeging die we hebben is dat de ravioli wat voller qua vulling zou mogen zijn... Inrichting, muziek, bediening, wijn en gerechten zijn een genot voor de echte liefhebber!
Tasadevries .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Heerlijk gegeten in gezellig restaurant Allard. De bediening g was uitstekend. Zeer gepassioneerd, weet veel van wijnen en is zeer enthousiast. De kaart is goed en uitnodigend. Je wil terug komen om andere gerechten te proeven.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
De sfeer, bediening en de gerechten waren top, we zijn compleet in de watten gelegd. Eigentijds, veel aandacht voor ons en het eten.
Bobbelboom .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Kaart niet echt origineel. Rauwe tartaar met kwartelei als voorgerecht wel apart. De inrichting is niet professioneel. Hier en daar lelijk en kitscherig. Aardige bediening.
Je hebt er geen telefoonverbinding vanwege de USA ambassade. Dat zou men moeten zeggen en een goede WiFi moeten aanbieden.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Gezellige en mooie avond beleefd bij Allard! De service is tot in de puntjes verzorgd. De jazz muziek op de achtergrond in combinatie met het decor creert een zeer prettige sfeer om rustig te kunnen genieten en bij te kletsen met je tafelgezelschap. Onze favoriet was bij uitstek het toetje! Mocht je jezelf via de kaarsjes in de Jagerstraat in dit restaurant aantreffen, vergeet dan niet de Sabayon te bestellen - onovertreffelijk lekker. Hoewel het restaurant over een relatief kleine kaart beschikt zullen wij zeker nog een keer terug komen, alleen al voor het toetje!
Falko V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
perfect restaurant met heerlijk eten. verassingsmenu van de kok viel erg goed in de smaak! als we ooit weer in den haag zijn komen we zeker weer langs. De bediening was ook echt perfect!
Adil46 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
de kaart is niet een grote maar des te beter omdat in onze beleving 'veel' strijdig is met goed.
De ontvangst is prettig, ik voel mij gewenst, en de begeleiding was goed voldoende afstand met een kennis van zake.
Kleine eters als wij zijn is een voorgerecht en een hoofdgerecht meer dan voldoende voor een voldaan gevoel. Dat gevoel wordt overigens niet alleen door eten bepaald maar zeker ook voor de zorg waarmee we werden omringt. Aanwezig maar geen moment 'te veel'.
We komen zeker terug en nemen vrienden mee.