Over het restaurant Restaurant Allard

Romantisch diner in Franse bistro

In een van de oudste pandjes in de Haagse binnenstad kan je puur genieten van een romantische en warme sfeer. Het Franse restaurant Allard serveert topgerechten, goede wijnen, gezelligheid en uiteraard ook een goede service! Allard van der Heijde en zijn koks zullen je absoluut verwennen met de Franse en internationale gerechten, geserveerd in goede porties en bereid met de beste ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Allard

C. V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Wat een super vriendelijk personeel. Tijd voor een praatje met de klanten en daarnaast ook nog eens heerlijk eten. Zeer zeker de moeite waard.
roelf D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Mooie gerechten, zeer smakelijk. Bediening plezierig.
Carel D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Hebben erg lekker gegeten, zijn attent bediend in een prettig restaurant. Het eten was op zich goed bereid, maar de sausen overheersen de smaak van het hoofd ingredient te veel. Toch een aanrader.
Niels W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Verstopt bij de Denneweg zit dit groeibriljantje. Vanaf binnenkomst was het een verrassing. Een gepaste combinatie van glas en bakstenen en een open keuken straalde uit dat het een goede avond ging worden. Deze "bistro" heeft geen pretenties maar een goede kaart met heerlijke gerechten. Ik heb de St Jacobsschelpen gekozen en de zeebaars als hoofdgerecht. Allemaal lekker, keurig op het bord en gematcht met goede wijnen. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt en daar denk de zwarte brigade graag in mee. Na het kaasplankje had ik helaas geen ruimte meer om de koffie te proberen, maar zonder problemen waren we dan inmiddels al ruim 4 uur verder. En kan er iets beter? Tuurlijk, her en der de puntjes op de i zoals boter bij het brood in plaats van alleen olie, maar voor mij is de keuze al gemaakt. Ik ga zeker weer eens terug!
Camille M.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heel knus restaurant, met zeer vriendelijke bediening en erg lekker eten.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Niet eerder geweest, hadden we de gok gewaagd en voor kerst gereserveerd. De ontvangst was op zich vriendelijk, maar wat gehaast. Het restaurant zelf zag er gezellig uit.
Het menu was 5 gangen. Voorgerecht, coquilles, was prima bereid. Tussengerecht, papardelle, was erg teleurstellend: overgare pasta met smaakloze saus. Gezien de gang van zaken in de keuken vermoedde ik het al. De spoom die erop volgde was lekker en luchtig (wel gemaakt van saus uit fles, dus geen "vitaminen" zoals eigenaar zei). Hoofdgerecht, fazant of heilbotfilet, vielen ook erg tegen. De aardappelpuree uit spuitzuik was geen gezicht, en WEER wortels erbij. Nagerecht was in lijn: niet veel smaak, en het leken happen lucht. De wijn: 27,50 rekenen voor een fles die inkoop 5 euro kost en in kerstpakketten ziet kan ECHT NIET meer. Het menu kostte 67 pp!! Dat gaat nergens over, en konden we ook bij bijv. Hanting voor eten (1 ster). Het restaurant had ook moeite met drukte. Twee man bediening waarvan 1 dan ook nog in keuken gaat helpen (???)
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Allard heeft een uitstekende keuken, waarin klassieke gerechten fris, vernieuwend, maar bovenal goed worden uitgevoerd. Wij hadden deze keer uitstekende coquilles met creme van kreeft (die een fractie meer gebonden had kunnen zijn, maar perfect op smaak was en goed combineerde met de coquilles), een perfect uitgevoerde Cote de Boeuf en een mooi kaasplateau. Een mooie, betrekkelijk droge Gewürztraminer begeleidde het voorgerecht. De 2007 Barolo was eenvoudigweg onvergetelijk. Restaurant Allard ligt hartje centrum, maar in een rustige steeg in een charmant pand (de oude Jagerssociëteit) dat van binnen modern, maar met respect voor historische details is opgeknapt. Ideaal voor zowel privé als zakelijk dineren op niveau.
Ria A.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Restaurant is niet voorbereid op grote groep mensen. We hebben heel lang moeten wachten op het eten. De carpaccio was veel te dik gesneden en het hoofdgerecht werd in etappes uitgedeeld. De ene helft had al gegeten en de andere helft moest nog eten. Brood werd op tafel niet aangevuld. Een aantal collega's moesten vertrekken zonder toetje en met een lege maag. Beetje jammer.
Michèle D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
We zijn met onze directie gisteravond uit eten geweest. Duurde heel lang voordat het voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht kwam. Ook toen een collega koffie bestelde was de service slecht. Kleine porties. Het toetje was niet geweldig. De kok was niet voorbereid op een grote groep.
Ilse D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Gister via de restaurantweek gereserveerd. Heerlijk gegeten (voorgerecht van krab was mijn favoriet), superlekkere wijnen (ook per glas) en geweldige service!! Wij komen zeker terug.
eter43 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Geen sfeer. 1 andere klant. .niet gezellig . Tocht . Geen terras. Friet zacht. Vlees smakeloos. Kip smakeloos. Nauwelijks groenten. Te duur. Wijn redelijk.
FME .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hadden het 4 gangen verassingsmenu en het was een aangename verassing. Ten eerste hadden we de huisgepekelde zalm die erg smakelihk was, waarna de truffelgnocchi volgde, die overigens ook aan te raden is om als hoofdgerecht kiezen, erg lekker!

Maar daarna kwam ons hoofdgerecht, debkoeienwang die uitstekend was, bijzonder lekker! Het gerecht was goed in balans met de aardappel met een zuurtje erin wat een goede afwisseling was met het vlees.
Als toetje hadden wij de brownie met het huisgemaakte chocolade ijs wat ook zeker een aanrader is.
Verder was de bediening was ook erg prettig!
Wat ons betreft een aanrader om te gaan eten in Den Haag.
Wij komen nog een keer terug!

Ineke M K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Om de hoek bij Des Indes een heerlijk restaurant. Perfecte keuken, evenwichtige inrichting, leuke bediening en fijne muziek. We komen hier zeker nog een keer terug. En bestel bij de kaasplank een XP-tje. Een godendrankje!
Arthur R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Waren geinspireerd door het lovende filmpje van Chickslovefood, maar dat bleek verleden tijd. Jammer. Kreeftensoep was goed. Andere gerechten weinig smaak. Interieur erg gezellig.
Daan10 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij Allard!! Een nog niet ontdekt juweel om de hoek van het Des Indes. Heerlijke, perfect bereide coquilles vooraf. Als hoofdgerecht een tournedos die in de mond weg smelt. Prachtig opgediend, de groentjes erbij supervers en nog lekker knapperig. Heerlijke wijn erbij, helemaal top!
Dit restaurant is een echt een aanrader !!
Lideke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Lekker gemaakt door een blog-recensie van "Chicks love food" aten wij voor het eerst bij Restaurant Allard in Den Haag. Een gezellig restaurant waar de tafels op goede (gehoors-/gevoels-) afstand van elkaar opgesteld staan. Jammer genoeg was en bleef op onze vrijdagavond het restaurant nagenoeg leeg. Ik kreeg niet het gevoel dat dat aan het EK voetbal lag. Het eten zag er prima verzorgd uit op mooi opgemaakte borden. De hoeveelheid eten per gerecht vonden we echter aan de beperkte kant (met hoofdgerechten op tussengerecht formaat). Ook was de smaakbeleving voor ons wat aan de vlakke kant.
De wijn en de bediening was verder prima. Al met al een gezellig restaurantje met kwalitatief goed eten, maar er moet zeker aan de prijs-hoeveelheid-verhouding gesleuteld worden.
Danny K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Gisteravond gegeten en gedronken bij Allard. En hoe. Maïtre Bob Thomassen legt zijn oprechte gastheerschap als een warme deken over ons heen. Dat voelt erg goed, want het is ons eerste bezoek.

De ruimte is niet groot, goed verlicht en smaakvol ingericht, met authentieke decoraties waarvan sommige zelfs dateren uit de 15e eeuw. We nemen plaats aan een mooie hoektafel op de bank. Vrijwel onmiddellijk staat de maître aan onze zijde met een glas champagne. Ik vermoed Billecart-Salmon. Kort erna een amuse, bitterballetje van eend, smakelijk stroopje met aceto. Eenvoudig, maar zeker niet simpel. Broodje, boter met zeezout en olie. Daar gaan we...

Na een ingetogen, doch zeer aanstekelijke toelichting op de menukaart, kunnen we eigenlijk niet anders dan ons mee te laten nemen door bediening en keuken. Het zal de juiste keuze blijken. Ook de wijnen worden door de maître gekozen, stuk voor stuk wijnen met karakter.

We beginnen met Noordzeekrab, crème fraîche, avocado en haringkuit. Elegant gerechtje, smaak van de krab is mooi intact gelaten. Erbij serveert de maître Argentijns wit, met een behoorlijke body en verrassend veel frisheid. Mooi hout tegen prachtige zuren (weinig tot geen malolactiek), gemaakt van Chardonnay en Sauvignon Blanc. Fraai!

We krijgen nu de mogelijkheid de wijn te kiezen van het tussengerecht. Negromaro of Pinot Noir. Het wordt de laatste. En dat treft, want ter tafel verschijnen huisgemaakte truffelgnocchi met wat truffelolie, knapperige groene asperge en Parmezaan. Zalig. De truffel is precies intens genoeg, waardoor de Pinot, eveneens uit Argentinië, net genoeg context kan geven. Mooie, animale neus. Een voltreffer.

Ook voor het hoofdgerecht komt Bob Thomassen met twee wijnen bij ons. Ik mag besluiten en ga voor een volbloed Tempranillo uit Zamora, Spanje. De terrasvormige wijngaarden op zo'n 600 meter hoogte, gecombineerd met 24 maanden houtrijping geven een wijn met een enorm concentraat, maar die niets aan toegankelijkheid inboet. Mooi, diep rood fruit met een tikje 'zwaveligheid' van de bodem. En dan...komt het hoofdgerecht. Het is een hoofdgerecht zoals ik graag eet. Smakelijk, perfect gegaard. Voor ons een houten plateau met daarop rack van Livar, werkelijk volmaakt gegaard, bataatzalf (mooi aards en zoetig), gestoomde Hollandse groenten en Vlaamse frieten met mosterdmayonaise. Het vet van het Limburgs Varken is precies genoeg om de krachtige tannines van de wijn te temperen. Wat een combinatie!

Waar moet je dan mee eindigen? Ook daar heeft bediening en keuken in dit restaurant een antwoord op. Stelt u zich eens voor: Chocolade (uiteraard, want mijn tafelgenoot is een vrouw) brownie, stracciatella en verse aardbei. Waarbij een PX sherry uit...1986! Wat een wijn..en wat een combinatie.

Niets in dit restaurant is gekunsteld, zoals je weleens ervaart in restaurants die op dit niveau presteren. De gastheren zijn bekwaam en vriendelijk omdat ze zo zijn. Het is niet geacteerd. De keuken is eerlijk in product en smaak. De sfeer is ontspannen, er wordt niet alleen geproefd, maar ook gelachen.
Werkelijk een geweldige avond, mijn tafelgenoot en ik zweefden na een hartelijk afscheid de
straat uit. Morgen weer werken.....

Danny Koopmans
Yoyod .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Lekker gegeten op een donderdagavond. Het rumoer van de borrels op de Denneweg viel weg bij het binnenkomen van het restaurant. Bediening is attent.
MorseSXM .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Afgelopen maandag hier gegeten i.v.m. verjaardag. Meer, maar dan ook meer dan voortreffelijk gegeten. Het was een stille avond, maar daarom kregen wij ook werkelijk alle aandacht van de kok en de bediening. Wij lieten het aankomen op een drie gangen verrassingsmenu en dat was werkelijk een traktatie! De kok had er duidelijk zin in ook de allervriendelijkste ober/sommelier putte zich uit om ons op de prachtigste wijnen te vergasten. Ons menu bestond uit de volgende heerlijkheden: we begonnen met krokante bitterballetjes op een hosin saus, die - heel speciaal! - waren gevormd van gekonfijte eend (heerlijk), daarna geweldig bereide kalfswangetjes (klasse) met heerlijke runderjus, champignons, tuinkers. Het hoofdgerecht bestond uit lamskoteletjes met truffelaardappeltjes. Zelden zulke sappige en overheerlijke koteletjes gegeten. Ter afronding een dessert (werd het toch nog een vier gangen menu) van chocolat brownie met witte chocola en bastognekoekje. Na de koffie gingen wij zeer tevreden huiswaarts, uiteraard met complimenten aan keuken en bediening en de toezegging, dat wij gauw weer eens bij Allard komen eten. Waarom komen niet veel meer mensen op het idee om hier eens te gaan eten .. het zal ze niet berouwen! Midden in de stad, een beetje verscholen, prachtig oud pandje, mooie entourage en bovenal heerlijk eten. Dus??
we.schepers .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Allard is een zeer sfeervol restaurant, smaakvol gedecoreerd en mooi verlicht. De bediening is hartelijk en alert. Het eten is echt bijzonder lekker. Waar voor je geld dus.
Beste we.schepers,

Hartelijk bedankt voor het delen van uw ervaring bij restaurant Allard.
Wij stellen het zeer op prijs. Wij hopen u snel weer een mooie avond te mogen verzorgen.

Met vriendelijke groet,
Allard van der Heijde