Over restaurant Restaurant Alexander

Gemoedelijk restaurant in het culinaire hart van de stad

Wie op zoek is naar een perfecte avond uit, moet langs bij Restaurant Alexander aan de Denneweg. Speciale vermelding voor de wijnkaart, die uitstekend aansluit bij de Franse, Italiaanse en internationale gerechten op kaart. Een voortreffelijk restaurant met een geweldige sfeer en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

Glas champagne

Decor7,6/10
Erg duur
Marian A. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
18 september gegeten bij Alexander in Den haag. Vriendelijke bediening. We waren bijna de enige gasten. Oesters waren goed. Daar is ook weinig aan te verknoeien. De vis van het hoofd gerecht was gor droog. Bord papier had hetzelfde gesmaakt. Verder kreeg ik twee of drie doperwten uit de diepvries en een paar sperziebonen. De gefrituurde of gebakken aardappelen waren heerlijk. Nagerecht twee bolletjes ijs. De amorette die erbij zou zitten heb ik helaas niet geproefd. De wijn was goed/redelijk. Van de rekening schrok ik. Die klopte weliswaar maar de prijs kwaliteit verhouding was buiten proportie.
Marian
Eveline.verbeeck . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eerste ervaring en een echte aanrader!
Wij werden hartelijk ontvangen bij binnenkomst. Variërende wijnkaart en menu met mogelijkheid tot klein of groot gerecht. De gerechten werden heerlijk op smaak gebracht, mooi afgewerkt en op de juiste temperatuur geserveerd. We hebben een gezellige belevenis gehad en komen zeker nog terug want het is kwaliteit voor de gevraagde prijs.
Gcsmeekes . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Alexander. Prima en soepele bediening. Klein minpuntje dat er geen amuse van het huis af kon. Dat maakt dat je je echt welkom en gast voelt.
Martenlootsma . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk met z'n vieren gegeten. Super vriendelijke en prettige bediening. De kok heeft voor onze zoon van 5 een heerlijk gerecht bedacht :)
Anna_C . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
mooi restaurant, zeer lekker eten, lekker huiswijn. Hadden 3-gangen menu met carpaccio en tonijn als voorgerecht, tong en ossenhaas voor hoofdgerecht. Voor nagerecht tiramisu en kaasplankje. Zeer mooi geserveerde gerechten en vooral zeer lekker. Vriendelijke en vlotte bediening, mooi sfeer. Wij komen zeker terug!
Archi L. Gastronoom (77 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Voor de eerste keer gegeten in dit bijzonder aardige restaurant. Mooie menukaart. Kozen voor het Alexander-menu: vooraf sashimi van tonijn (pinot grigio), hoofdgerecht tournedos met eendenlever (moltepuciano d'abruzzo) en als nagerecht verschillende Europese kazen (tawny port). Chef Alexander en zijn dochter, beiden erg aardige en hardwerkende horecamensen, hebben ons een prima avond bezorgd!
Robin W. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heb heerlijk gegeten bij Alexander. We hadden als voorgerecht oesters en als hoofdgerecht ossenhaas. Er was zelfs een speciale witte wijn bij de oesters. Beide waren geweldig. Als dessert nog huisgemaakte tiramisu. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam en het decor was stijlvol en rustig. Restaurant Alexander is zeker een aanrader.
Mdjh . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wij hebben een vriendelijke en rustige sfeer ervaren in een prachtig opnieuw ingericht restaurant. De bediening was bijzonder goed, het eten was voortreffelijk en de wijn smaakte heerlijk bij de gerechten. Daarnaast was er rustige achtergrond-muziek. Kortom: dit restaurant is een aanrader!
Saskia D. Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Als we weer eens in Den Haag zijn, eten we graag bij Alexander. Ze werken met goede verse producten en als je iets met truffel eet, zit er ook echt truffel in. Ook het aan tafel raspen van parmezaan over het gerecht, laat zien dat ze lekker eten serieus nemen.
Melland . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
We waren wat later dan gereserveerd maar dat was geen probleem. Zeer aardige bediening. En alle 4 heerlijk gegeten. Zalige gevulde pasta maar ook de vis en het vlees was top. Je kunt een aantal hoofdgerecht ook als kleine porties bestellen wat wij erg fijn vonden.
Marc K. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Vandaag met grote groep gegeten bij Alexander. Wat een feest! Uitstekend gegeten en gedronken, ontzettend vriendelijke bediening. Wij komen terug!
Austria . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Afgelopen donderdag 14 april voor de 2e keer gegeten bij Alexander. Samen met mijn tafelgenote
weer heerlijk gegeten,goed geadviseerd met de wijnkaart,leuke en correcte bediening.
Voor- en hoofdgerechten zijn gewoon top. Ook dessert prima van samenstelling.
We zijn nog gebleven tot sluitingstijd,was gezellig in combinatie met de muziek op de achtergrond.
Voor herhaling vatbaar.
Remco_dh . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Op uitnodiging met een groep van 10 mensen in dit gezellige, kleine restaurant mogen eten. Naast de fantasierijke en smaakvolle creaties uit de keuken ook nog een geweldige service, waar vindt je dat nog tegenwoordig. De kaart is weliswaar beperkt, maar alle gerechten worden op een verrassende en goede manier bereid en gepresenteerd.
Een aanrader dus!
Donald.van.der.laan . 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Goed maar niet bijzonder. Aardige maar beetje warrige bediening. Nieuwe kaart blijkbaar. Zeker geen spijt maar ook geen terugkomer.
Kreek . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
eerste paasdag genoten bij Alexander. Wij gingen voor het keuzemenu van 45 euro.
Beiden namen we als entree de tonijn met sojasaus. als hoofdgerechten eenmaal ossenhaas
met ganzenlever en eenmaal griet. Beide gerechten met een mooi groentegarnituur.
een mooi bordje kazen voor de een en 2 bereidingen van tiramisu voor de ander besloten
het geheel. Heerlijke bijpassende wijnen en tot slot een espresso met het traditionele
glaasje limoncello. Alles was dik in orde.
een heel prettige bijkomstigheid is het aangename muziekbeleid, waar veel restaurants
nog van kunnen leren.
Pauline1979 . Gastronoom (24 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gezocht op glutenvrij eten in Den Haag. Er was ruime keus en prima gegeten, heerlijke visjes. Zeer vriendelijke attente bediening en gezellige sfeer. Zeker een aanrader!
Dmitry Z. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Voor het eerst gegeten bij restaurant Alexander; Een gezellig, niet zo groot, aan de Denneweg in Den Haag in binnenstad gelegen restaurant.
De gerechten smaakten werkelijk uitstekend. Echt een van de beste restaurants waar wij tot nu toe hebben gegeten! Eerst dachten we eraan om een fleswijn te bestellen, maar in plaats daarvan konden we ook een keuze maken uit een aantal heerlijke wijnen die per glas besteld konden worden zodat de wijn toch goed bij de gerechten konden worden aangepast. Erg goede service dus!
Kortom heerlijk gegeten en gedronken en een gezellige avond gehad.
Jan C. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we ter gelegenheid van mijn verjaardag bij Alexander gegeten. Voor ons een vertrouwd adres. Als wij een verjaardag willen vieren gaan wij naar Alexander. Waar wordt je nog toegezongen op je verjaarsfeestje ? De gerechten zijn als vanouds. Goed van smaak en royale porties. Heerlijke wijn, wij kozen een stevige Barolo, een prima jongen bij de ossenhaas rossini. Vooraf heerlijke tonijn en een kaasplateau als nagerecht. Een heerlijke verzorgde avond. We komen snel weer terug.
Yvonne V. Gastronoom (10 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Na een lange afwezigheid in Den Haag zijn wij weer eens bij Alexander binnen gestapt.
Nog steeds het zelfde gezellige knusse tentje met de hartelijke begroeting van chef Alexander. en erg goed van eten en drinken. We genoten van de perfect bereide griet, verse groenten en in de schil gebakken roseval aardappel. Een perfecte avond, dat was het !
Mieke A. Fijnproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Met vrienden hebben wij de laatste ah actiezegels 'verorberd' bij Alexander. Het bleek een prima keuze. Ligging op de Denneweg, sfeervolle locatie, vriendelijke bediening, smakelijk en als paletjes verzorgd menu. Kortom, een aanrader.