Over het restaurant Restaurant Alexander

Gemoedelijk restaurant in het culinaire hart van de stad

Wie op zoek is naar een perfecte avond uit, moet langs bij Restaurant Alexander aan de Denneweg. Speciale vermelding voor de wijnkaart, die uitstekend aansluit bij de Franse, Italiaanse en internationale gerechten op kaart. Een voortreffelijk restaurant met een geweldige sfeer en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Alexander

Tram 9, Stadsbus 18
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Alexander

Imi .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijk gegeten, ik had de eend mijn man de lamsrack perfect bereid. Komen hier zeker terug.
Bijbehorende groenten gingen uitstekend met het gerecht.
Wiana P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Warme ontvangst; vriendelijke, hartelijke bediening. Inrichting van de ruimte en gedekte tafels informeel/eenvoudig, maar sfeer OK. Kwaliteit gerechten uitstekend: goede waar voor het geld!
Catharina K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Heerlijk gegeten !
Op aanbeveling van onze vrienden zijn we er heen gegaan. Mond tot mond reclame is toch het beste. Uit eerste hand krijg je dan te horen of het eten goed is en de bediening top. Dat schept natuurlijk verwachtingen.
Osetra kaviaar met blini's, Charcuterie en Gamberi vooraf (aanraden),
gevolgd door een heerlijk gebakken ossenhaas (Rossini), Pata Negra BBQ en Gegrilde Lams Frenched Rack samen met een heerlijke fles rose en vodka zorgt dit voor een mooie beleving. Als afsluiter nog een Sgroppino al Mango en de avond was compleet.
Heel vriendelijk personeel, een top chef Alexander die af en toe even komt babbelen aan je tafel. Dit restaurant is knus, sfeervol en staat garant voor lekker eten!
Veel bezoekers waren namelijk vaste gasten geworden, want als je eenmaal ben geweest, dan kom je terug. 10 sterren is daarom niet voldoende om dit top restaurant te waarderen. Alexander is een top chef-kok !
We komen spoedig weer terug.
Sacha L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Bijzonder prettige omgeving, zeer attente bediening
Harrie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Prima en smakelijk gegeten. Aanrader!
Nathalie K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Sfeervol restaurant, heerlijk eten, goede prijs-kwaliteit verhouding, bediening is heel gastvrij en servicegericht. Een echte aanrader.
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
We zijn best wel wat gewend op culinair gebied dus we wisten niet precies wat te verwachten. Het interieur is wat oudbollig en de kaart zag er niet heel speciaal uit, met taalfouten. We werden bij binnenkomst blij verrast door de lieve, beleefde bediening. Het eten was eenvoudig, maar smaakvol, leuk opgediend en doordat het (denken wij) Balkaninvloed had waren de smaken net allemaal anders dan bij een doorsnee Frans restaurant. Jazeker, wij waren eigenlijk zeer tevreden. Oesters, St. Jacobsschelpen, Entrecote, Tonijncarpaccio, heerlijk ijs. Kortom, toch maar een keer proberen. Personeel top trouwens!
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Niet om over naar huis te schrijven. Kleine porties. Soep niet warm genoeg. Bediening wel vriendelijk, maar chaotisch. Niet voor herhaling vatbaar.
kees.gonda .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Vlotte bediening, veel keuze, goede wijn uit Georgië, goede carpaccio, heerlijk truffelijs, eerlijk mals vlees. Enige punt, de supplementen zijn nogal prijzig (frites, groenten)
Ouri G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Nice.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten met 2 personen. Uiterst vriendelijke bediening. Inrichting geeft ruimte tot verbetering. Doet een beetje goedkoop en koud aan. In schril contrast met het eten wat werkelijk uitmuntend was. Kleine tip: De naam van het restaurant schept enige verwarring. The Big green egg? Of toch Alexander.
Cilfa N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Ik heb hier op 25-4 gegeten met twee vrienden. We werden uitermate vriendelijk ontvangen. Het restaurant is heel klein, maar we werden geen moment weggekeken voor de volgende lichting gasten.
Let op, de porties van de hoofdgerechten zijn echt heel erg klein. Ze bieden een leuk keuzemenu aan van twee voorgerechten en een hoofdgerecht (en een dessert van de chef), en die drie tellen ongeveer als één hoofdgerecht in grootte. Wij hadden dat verkeerd ingeschat, ook al waarschuwde de bediening daarvoor. Ik had een Cote de Boeuf, die was wel van flinke omvang (500gr), maar mijn disgenoten keken erg beteuterd naar hun entrecote.
De kwaliteit was echter buitengewoon goed, om je vingers bij op te eten. Crepe Suzettes na, zalig, niet mierzoet zoals vaak, maar met echte smaak. Twee rondes heerlijke Limoncello van het huis bij de rekening, en dat was wel nodig, het is niet goedkoop. Maar het geld dubbel en dwars waard. Er is wat wachttijd tussen de gangen door, maar dat geeft helemaal niks, we hadden geen haast.
We konden probleemloos de hele avond blijven zitten, en bij het weggaan werden we weer verrast door de oprechte warmte van de gastvrouw en bediening. Wij komen hier zeker terug.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Zeer goede kwaliteit van de gerechten op een mooie wijze geserveerd. Soms is de combinatie van ingrediënten niet helemaal ideaal. Rustig restaurant met kundige bediening en smaakvolle gerechten voor een redelijke prijs.
Anouschka D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Leuke kaart voor ieder wat wils, alleraardigste bediening. Inrichting simpel. Leuke avond gehad hier en lekker gegeten.
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Attente bediening, smaakvol menu. Rustige maandag maar geen klagen over aandacht of kwaliteit menu.
seema2 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Met 7 man op 16 maart heerlijk gegeten, van voorgerecht tot dessert alles was lekker en goed verzorgd. Vriendelijk personeel. Wij gaan zeker terug.
olgakonst .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Heerlijk eten, heerlijke wijn, professioneel personeel en super vriendelijk eigenaar/chef Alexander.... Super leuke avond gehad!
JGC P.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wij vonden dat kaart wat uitgebreider zou kunnen, ook stonden er namen op de kaart van sausjes e.d. waarvan we niet konden opmaken wat het precies is.
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. En er werd voortreffelijk voor ons gezorgd. Ook allergieën geen probleem.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Bij Alexander weten ze nog wat gastvrijheid is. Je jas word nog voor je opgehangen en ook als je weggaat staan ze klaar om je jas weer aan te geven. Wij hebben een heerlijke avond uit gehad en zeer goed gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.