Over het restaurant Restaurant Alexander

Gemoedelijk restaurant in het culinaire hart van de stad

Wie op zoek is naar een perfecte avond uit, moet langs bij Restaurant Alexander aan de Denneweg. Speciale vermelding voor de wijnkaart, die uitstekend aansluit bij de Franse, Italiaanse en internationale gerechten op kaart. Een voortreffelijk restaurant met een geweldige sfeer en een gunstige prijs-kwaliteitverhouding.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Alexander

Tram 9, Stadsbus 18
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

kees.gonda .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Vlotte bediening, veel keuze, goede wijn uit Georgië, goede carpaccio, heerlijk truffelijs, eerlijk mals vlees. Enige punt, de supplementen zijn nogal prijzig (frites, groenten)
Ouri G.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Nice.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten met 2 personen. Uiterst vriendelijke bediening. Inrichting geeft ruimte tot verbetering. Doet een beetje goedkoop en koud aan. In schril contrast met het eten wat werkelijk uitmuntend was. Kleine tip: De naam van het restaurant schept enige verwarring. The Big green egg? Of toch Alexander.
Cilfa N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Ik heb hier op 25-4 gegeten met twee vrienden. We werden uitermate vriendelijk ontvangen. Het restaurant is heel klein, maar we werden geen moment weggekeken voor de volgende lichting gasten.
Let op, de porties van de hoofdgerechten zijn echt heel erg klein. Ze bieden een leuk keuzemenu aan van twee voorgerechten en een hoofdgerecht (en een dessert van de chef), en die drie tellen ongeveer als één hoofdgerecht in grootte. Wij hadden dat verkeerd ingeschat, ook al waarschuwde de bediening daarvoor. Ik had een Cote de Boeuf, die was wel van flinke omvang (500gr), maar mijn disgenoten keken erg beteuterd naar hun entrecote.
De kwaliteit was echter buitengewoon goed, om je vingers bij op te eten. Crepe Suzettes na, zalig, niet mierzoet zoals vaak, maar met echte smaak. Twee rondes heerlijke Limoncello van het huis bij de rekening, en dat was wel nodig, het is niet goedkoop. Maar het geld dubbel en dwars waard. Er is wat wachttijd tussen de gangen door, maar dat geeft helemaal niks, we hadden geen haast.
We konden probleemloos de hele avond blijven zitten, en bij het weggaan werden we weer verrast door de oprechte warmte van de gastvrouw en bediening. Wij komen hier zeker terug.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Zeer goede kwaliteit van de gerechten op een mooie wijze geserveerd. Soms is de combinatie van ingrediënten niet helemaal ideaal. Rustig restaurant met kundige bediening en smaakvolle gerechten voor een redelijke prijs.
Anouschka D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Leuke kaart voor ieder wat wils, alleraardigste bediening. Inrichting simpel. Leuke avond gehad hier en lekker gegeten.
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Attente bediening, smaakvol menu. Rustige maandag maar geen klagen over aandacht of kwaliteit menu.
seema2 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Met 7 man op 16 maart heerlijk gegeten, van voorgerecht tot dessert alles was lekker en goed verzorgd. Vriendelijk personeel. Wij gaan zeker terug.
olgakonst .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Heerlijk eten, heerlijke wijn, professioneel personeel en super vriendelijk eigenaar/chef Alexander.... Super leuke avond gehad!
JGC P.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wij vonden dat kaart wat uitgebreider zou kunnen, ook stonden er namen op de kaart van sausjes e.d. waarvan we niet konden opmaken wat het precies is.
Marius V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten. En er werd voortreffelijk voor ons gezorgd. Ook allergieën geen probleem.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Bij Alexander weten ze nog wat gastvrijheid is. Je jas word nog voor je opgehangen en ook als je weggaat staan ze klaar om je jas weer aan te geven. Wij hebben een heerlijke avond uit gehad en zeer goed gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
André R.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Mischien volgend jaar, voor Valentijnes dag, meer personeel om te helpen met de bediening. Sinds alle tafels van vier waren in twee gespitst, ze haden twee keer drukker dan normaal.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het eten werd primaverzorgd en snel opgediend aangezien we naarhet theater wilden. De bediening was vriendelijk eenvoorkomend. Het eten was van goede kwaliteit de sfeer was ergrustig omdat wereedsom 17.00uur aanwezig waren. Voor dit bezoek was het echter prima eten en bediening en dus waarvoor het bedoeld was goed.
Tim M.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Hier dinsdag met een groep van 15 gegeten. We konden gewoon kiezen vanaf de kaart wat ik erg waardeerde. De keuze is ruimvoldoende. Er is een keuzemenu voor 25 euro wat volgens tafelgenoten erg lekker was en dus zeer waar voor je geld. Zelf had ik vooraf de carpaccio (die was niet heel bijzonder, ik vond het wat veel sla en weinig carpaccio maar de smaak was goed). Mijn hoofdgerecht was lam van de green egg en die was echt super! Perfect gebakken een ruime portie met erg lekkere saus een absolute aanrader. Ik heb zelf geen dessert genomen maar begreep van mijn tafelgenoten dat de cheesecake erg lekker was.
Wim L.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Twee vrolijke serveersters en een prima keuken op een toplocatie in hartje Den Haag. Heerlijk eten en lekker drinken voor een gunstige prijs. Een aanrader!
Cynthia C.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Sfeervolle restaurant met zeer vriendelijke personeel. Het eten was heerlijk, een absulute aanrader voor een gezellig avondje uit.
peter V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
zeer lekker menutje gegeten van 25€. Prijs/kwaliteit verhouden was top.
Alona B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
wij hebben heel lekker gegeten. echt een aanrader voor een sfeervolle avondje uit of met je familie of met je vrienden. Leuk personeel.
natasjavanzanen .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Afgelopen dinsdag hebben we onze teamdag met zo'n 40 personen afgesloten bij Alexander. We hadden het restaurant voor onszelf, wat erg prettig was ivm speeches. Hier werd ook goed rekening mee gehouden (muziek zacht en geen 'gerommel' bij de tafels). Hebben prima gegeten in een gezellige sfeer en met attente bediening. Absoluut een aanrader!