Al tien jaar wordt hier Frans/Italiaans gekookt. Op de kaart staan klassiekers als (huisgemaakte) tortellini met truffel of de signature dish Ossenhaas Rossinini, met eendenlever & Truffel en een fantastische Périgueux-saus.
De sfeer is gemoedelijk en de bediening uitermate gastvrij. Kijk ook eens op de wijnkaart, waar je naast wijnen uit de bekendere landen ook een aantal wijnen uit Georgië aantreft!

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
Fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

Tip: Een groot deel van de gerechten wordt bereid op de Big Green Egg. En voor nog geen dertig euro stel je al een driegangen menu samen.

Over het restaurant Restaurant Alexander

Welkom bij Fine Dining BBQ restaurant Alexander gelegen in het mooie Den Haag. Je wordt ontvangen in warme, romantische sfeer en je kunt er heerlijk BBQ. Speciaal voor jou heeft Alexander een Big Green Egg Grill met verrassende BBQ geregten!

Hierin wordt er altijd rekening gehouden met je persoonlijke wensen. Bij Alexander geloven ze dat kunst en eten een uitstekende combinatie vormen. Het bereiden van gerechten zien ze daarom echt als kookkunst.

Ook zijn ze opgenomen in de GaultMillau 2017! Kwaliteitsgerechten zijn hier dus gegarandeerd! Reserveer daarom direct bij restaurant Alexander in Den Haag.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Alexander

Tram 9, Stadsbus 18
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Alexander

Roel K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Heerlijk gegeten, uiterst vriendelijk en voorkomend personeel, nemen de tijd voor een praatje. Alles goed van smaak en netjes opgemaakt, ga zo door. Uitgebreide wijnkaart, op prijs oplopend, voldoende keuze mogelijkheden.
Nu nog even de jassen aangeven bij het weggaan en de tien komt in zicht.
We komen zeker terug.
Gert-jan B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Klein restaurant met een goede kaart, niet teveel niet te weinig erop. Vriendelijke en vlotte bediening en precies de juiste tijd tussen de gerechten. We hadden st jacobsschelpen met grote grilde garnalen, pompoensoep, hele dorade van de gril en een varkensrib. Side dishes zijn los te bestellen, o.a. heerlijke gegrilde groenten uit the green egg. Aanrader
V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Uitstekende gelegenheid om met partner, vrienden of familie uit eten te gaan. Het eten is zeer smakelijk, de service geweldig en dat in een prima ambiance.
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Eten was geweldig, ook op de manier van opdienen (met handschoenen) was zeer hygiënisch. De toiletten waren uitzonderlijk schoon. De medewerkster (bazin?) Was zeer vriendelijk en vrolijk. Zeker aan te bevelen. Als er 1 minpuntje genoemd moet worden: het afvalbakje in het toilet is erg klein. Maar wat mij betreft het beste restaurant waar ik ooit gegeten heb. Mijn complimenten. In 1 woord geweldig.
Reinboud S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Wij hadden een theater menu. Dit werd lekker snel opgediend zodat wij goed konden genieten van het prima eten en het gezelschap. Bij de rekening kregen wij ongevraagd nog een korting. Wij komen er graag terug.
Lois N.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Bedankt voor het heerlijke eten, de goede service en leuke gesprekken! Ik kan niks bedenken dat niet goed was :) We komen snel weer terug (op een zaterdag ;))
Judith A.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Eten was heerlijk...en bediening vriendelijk.
Minpuntje de patat bij het eten. Had liever een ander aardappelgerecht gehad.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Heerlijk eten, fantastische service. Inrichting kan wat mooier/trendier, net als de achtergrond muziek. Maar zonder meer genoten!
LL T.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Dit was een sigaar uit eigen doos. Zogenaamd 20%korting op de hele rekening, maar ze rekenden à la carte prijzen (€41,50 pp) i.p.v. de menu-prijs van €27,50.
Yara S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Gerechten waren mooi opgediend. Gebruik gemaakt van theater menu - was heerlijk en er werd goed rekening gehouden met de timing zodat wij op tijd klaar waren. Top. Ik kom zeker terug
Per A.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Klassieke, correcte, snelle maar wel gezellige bediening.
eten perfecte afgestemde smaken, niets overheersend.
kwaliteit vlees/vis/schaaldieren zeer goed.
hier kun je gerust een stukje rood vlees eten, super ten opzichte van doorsnee NL horeca tegenwoordig.
Voor het eerst werd er ook nog gereageerd op een opmerking tav speciale aanleiding voor bezoek.
ook wat anders dan restaurants met oproepkrachten zonder training
Adele H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Niet heel bijzonder smakelijke coquilles als voorgerecht , We hadden meer smaak van de Big Green Egg verwacht in het hoofdgerecht, wel vriendelijke bediening, De rekening was niet correct.
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Wij hebben heerlijk gegeten!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Erg leuk, gezellig restaurant met en zeer vriendelijke en goede ontvangst zonder overdreven te zijn.
Prima diner gehad, goede lekkere wijnen en na afloop kregen we nog een likeurtje bij d rekening.
Een aanrader
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Vanavond met zijn vieren hier gegeten.
Gezellig restaurant in een van de gezelligste straten van den Haag de Denneweg
We kozen voor het 3 gangen menu van 27,50 en we kunnen zonder meer vaststellen dat het een goede keuze was.
Prima prijs/ kwaliteit verhouding. We namen daarbij de huiswijn , een prima chardonnay.
Ik had zelf de eendenborst als hoofd gerecht gekozen en hij was verrukkelijk.
Gezellige en attente bediening.
Zonder meer een Aanrader.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Hier kan je gezellig eten
De tafel van Iris D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Een zeer prettig restaurant met goed eten en vriendelijke bediening. Wij houden van vrij snel eten geen enkel probleem. In veel restaurants moet je vaak lang wachten dat was hier niet het geval. De tournedos was prima bereid en ook de home-maid tortellini met truffel was heerlijk. We komen zeker terug!
John Z.
Leuke zaak vriendelijke bediening en het eten is echt perfect.
Gudjon B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Super lekker etern. Snelle service. Zalm had iets minder gekookt kunnen worden, maar alles smaakte heel lekker
helene B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Hartelijke sfeer en goede bediening. Om nog eens naar toe te gaan met vrienden.
Rick M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Goed eten in fijne omgeving en vriendelijke bediening.