Restaurant ABC

Bosschebaan 10 5363 SX Velp Nederland Kaart
  • Amerikaans
  • Zakelijk
  • All you can eat buffet
  • Kindvriendelijk
  • provincie Noord-Brabant
  • ...

Meer informatie over restaurant Restaurant ABC

• Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Stam86 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wat een beleving om hier te eten. Het was nog groter, drukker en veelzijdiger dan ik me had voorgesteld. Dit concept probeer ik altijd zoveel mogelijk te vermijden, maar ze hebben het wel heel goed uitgevoerd. Bij binnenkomst lijkt het wel de entree van een bioscoop. Eerst betalen en dan door een poortje en langs de snoepbakken wordt je naar je tafeltje gebracht. De hele zaak was vol. Onvoorstelbaar veel gasten, personeel en eten! Het tempo was duizelingwekkend. Het personeel is voornamelijk erg jong, maar werkt keihard en is vriendelijk. Eten was bovenverwachting goed. Het enige dat ik heel onhandig vond waren de kleine plastic bakjes voor de sojasaus. De grap is namelijk dat de sushi er niet in past.

Het was bovenverwachting goed en als je van dit concept houdt, is ABC zeker een aanrader.
Cecile S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Dit restaurant zal niet bij iedereen in de smaak vallen. Het is een groot buffetrestaurant: er lopen veel mensen rond en er rennen af en toe kinderen waardoor het redelijk rumoerig is. De indeling van het restaurant is echter heel slim gedaan: aparte ruimtes waar je eet met een thema. Zo is er een Italiaans gedeelte, een chinees gedeelte, een surfbar en nog meer. Hierdoor zit je toch gezellig en niet in een hele grote ruimte.

Qua eten is er ontzettend veel keuze: soepen, broodjes, salades, pizza, pasta, grillgerechten, vis, wok, pannenkoeken, en natuurlijk het enorme toetjesbuffet. Dat toetjesbuffet is echt ongelofelijk: schepijs, softijs, kaas, suikerspin, fruit, slush puppies, en een grote hoeveelheid zoete baksels zoals muffins en brownies.

Paar kleine tips: wachten bij de ingang is niet echt een relaxed begin van de avond. Is het echt niet mogelijk om twee kassa's te gebruiken? Een 'deur' in het hek rechts van de ingang zou prettig zijn, nu moet er omgelopen worden vanaf de bushaltes.

Ik ben echt dol op dit restaurant en zou het aan iedereen aanraden die houdt van veel eten (en vooral van toetjes)!
C.koeken74 K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Gisteren hier gegeten met de verjaardagskaart , het was onze 3de keer hier.
Het eten was heerlijk, de kwaliteit varieert wel, als het drukker is, dan is de kwaliteit beter, nu was het druk, dus echt lekker gegeten, in de verschillende restaurantjes.
Enorm veel keus, en het is idd een "vreetschuur" incl.de drukte en de kinderen, maar als je op een goede plek zit, dan heb je daar eigenlijk geen last van.
Het personeel is aardig, en alles wordt goed schoongemaakt, dus geen plakkerige vloeren etc.zoals bij andere restaurants met hetzelfde concept.
Ondanks dat wij er 40 min.voor moeten rijden, komen wij er graag (ongeveer 3x per jaar).
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Afgelopen donderdag hier voor het eerst wezen eten. Het restaurant sprak ons aan vanwege het bijzondere concept: meerdere restaurants, van Chinees tot Italiaans, allemaal onder één dak. Er is werkelijk voor iedereen wel iets lekkers, vooral het aanbod aan toetjes was erg indrukwekkend. Vanzelfsprekend wordt er wel ingeleverd op de kwaliteit ; Zo kunt u voor een echte wokervaring nog altijd het beste naar een gespecialiseerde wokrestaurant gaan. Maar voorderest vind ik het eten prima (zeker met het oog op de prijs).

Wat ons wel erg tegenviel was de sfeer die er hing. Verwacht geen chic etentje, maar bereid u zich vooral voor op een echte vreetschuur. Met rondrennende kinderen, wat een rumoerige omgeving creëert.

De bediening was over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam. Er liep echter wel één verschrikkelijk erg chagrijnig persoon rond in de bediening (die vond het nodig om even een paar ballonnen achter je tafel kapot te maken, terwijl je ondertussen nog met je toetje bezig bent). Zij mag van mij morgen worden ontslagen, maar al met al werd ik voorderest prima behandeld door de overige bediening.

Het was leuk om dit restaurant een keer gezien te hebben, maar voor nu even niet meer.
Marc256 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
We komen hier elk jaar met de verjaardagskorting en de kinderen vinden het geweldig. We proberen samen heel veel gerechten te proeven. Uiteindelijk blijken er een aantal heel lekker, veel gemiddeld en sommige onder de maat.

De sfeer is prettig doordat er veel kleine 'restaurantjes' zijn met een eigen thema waardoor het niet zo massaal aanvoelt. Het personeel is behulpzaam en vriendelijk. Ik vond overigens de toiletten ook erg netjes, we hadden de zondag-brunche (3 uur), weet niet of dit altijd zo is met zoveel gasten.

Wat betreft het eten:

Top:
- voorgerecht; de kleine salade met geitekaas en framboos, heerlijke combinatie.
- sushi met gember en wasabi (altijd top).
- kabeljouw in de visbar, erg lekker dit keer
- creme brulee (echt altijd top)
- nieuwe vruchtendrank uit de glazen containers met fruit. Veel lekkerder dan al die mierenzoete standaard drankjes.

Goed:
- garnalengerechtjes vooraf
- de rijstburger (vegetarisch, apart bestellen) was lekker, al zou ik liever falafel hebben (hint).
- gebakken zalm
- nagerecht rijstevla en macarons
- spinazie bij de visbar

Minder goed:
- de haring helaas alweer niet goed (vroeger was het heerlijk maar al jaren een afrader, heel jammer)
- de mosselen waren gewoon slecht, te zout, veel zand en niet vers. Teleurstellend, want ik ben een echte liefhebber.
- de boter die gebruikt wordt bij de champions en de spruitjes (eenvoudig te verbeteren?).
- state, droog, niet lekker.
- spinazie lasagna, te zout.
- inktvisringen, ik proef alleen het gefrituurde deeg.

Het hele concept is gewoon leuk, zeker met kinderen. Met elke verjaardagskorting gaan we weer.
Vlinder85 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik ben al een paar keer bij ABC geweest.
Ik vind het echt een aanrader, er is voor ieder wat wils.
Leuk gemaakt met allemaal kleine eet tentjes.
De prijs een kwaliteit is prima.
1 minpunt het parkeren is altijd een drama
Nienke D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Heerlijk gegeten bij ABC in Velp! Zoveel keuze, 9 restaurants voor ieder wat wils.
Prijs kwaliteit is top. Vriendelijk en gastvrij personeel. Voor de kinderen een feestje.
Wij komen zeker vaker!!
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Gegeten met een grote groep. De meesten waren wel tevreden, helaas ikzelf wat minder.
Voor 2 uur konden we onbeperkt eten.
Ik was begonnen met sushi, welke vers klaargemaakt werden.
De sushi smaakte opzich lekker, maar om nu te zeggen dat het zo goed was als bij een gemiddelde sushibar zeg ik nee. Het was gewoon sushi met zalm, tonijn etc. Terwijl bij een echte goeie sushibar heb je meerdere smaken zoals bijvoorbeeld witvis, zalmkuit, inktvis. Helaas miste ik dit.
Daarna had ik de wok geprobeerd (en later nog een keer), was eigenlijk de enige hoek waar ze nog echt lekker eten hadden.
Dit was gewoon het bekende concept: je gooit alles wat je wilt wokken op een bord, dit wordt gewokt met een saus naar keuze en vervolgens kun je genieten.
Maar daarna, had ik een ronde gedaan in de hoek naast de wok, waar je gewoon Chinees eten kon opscheppen. Ik had Foe Yong Hai, Babi Pangang, Peking Eend, witte rijst, atjar en een beetje sambal opgeschept en uiteraard hoorde bij deze 3 gerechten de benodigde saus. De Foe Yong Hai ging nog wel, maar de Babi Pangang stelde me helaas teleur. Deze was erg slap en smakeloos. De Peking Eend was iets beter dan de Babi Pangang, maar wel duidelijk te lang geroosterd. Pittige sauzen waren nergens te bekennen en sambal was volgens mij ook niet huisgemaakt (leek gewoon kant en klare sambal uit een pakje, wat je gewoon uit de supermarkt kon halen).
Later ben ik naar de hoek gegaan waar je gegrild vlees kon krijgen. In dit geval heb ik een rood gebakken biefstuk gehaald. Je kon hier ook gepofte aardappel bij nemen en ook gebakken aardappels en garnituur naar keuze. De gebakken aardappels waren al te lang gebakken en de biefstuk smaakte te veel naar peper. De gepofte aardappels kwamen uit een soort vitrine, waar je bijvoorbeeld ook maiskolven kon meenemen. Op de gepofte aardappel had ik niks op aan te merken, want die smaakte wel lekker. Laatste ronde had ik dus weer bij de wok gedaan en net als bij de eerste keer smaakte dit wel lekker.
Voor wat betreft de service ben ik ook zeer teleurgesteld.
Het personeel is erg kortaf en dat bleek wel toen ze de tafel af gingen ruimen. Letterlijk vroegen ze aan mij: "Geef dat bord even!" Zo ga je dus niet met je klanten om. Maar ook toen ik bij de wok stond en de toon waarop ze vroegen welke saus ik bij mijn eten wou: "okee, welke saus?" en jawel ook bij de grill waar ik de biefstuk had gehaald en ik niet had gezien dat je de gepofte aardappel zelf uit de vitrine kon halen: "Dat kun je toch zelf!"
Alleen de dames bij de ingang waren wel aardig en vrolijk, maar daar was ook echt alles mee gezegd!
Het decor was niet veel bijzonders, voor een All you can eat concept prima, maar ook niet meer dan dat. Het was wel erg rumoerig, wat ik ook vaak wel jammer vind.
Het eten was kwalitatief gezien goed (verse producten!), maar de bereiding was niet altijd en overal op en top. Het personeel moet dus nog heel wat leren en dat bleek dus ook uit de service. Ik wil op zich nog wel (ondanks de slechte service) op een later moment nog wel een keer terugkomen, maar dan hoop ik dat de service wel wat beter is en ga ik (maar dat is dan voor mezelf) nog de andere hoeken uitproberen die ik niet heb aangedaan. Maar het volgende bezoek moet dan ook echt een stuk beter zijn, anders kom ik hier echt nooit meer!
Manon A.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Super lekker en leuk restaurant. Voor ieder wat wils en n waar paradijs voor de kindjes. Wij komen hier altijd heel graag.
Mkersten .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
eten was goed wij waren met 15 man waar onder 5- 65 plussers . die zouden korting krijgen.

schrik niet de korting bedroeg maar liefst 0,50 euro cent op een bedrag van 31,00 euro wel veel he
Harriëtte S.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Uit eten bij ABC is altijd weer een feestje en we gaan dan ook zeer regelmatig. Wij rijden hier graag een uur voor naar Velp. Alhoewel het een groot restaurant is, is het door de verschillende thema's per restaurant toch gezellig zitten en eten. Enorm veel keus en erg lekker eten, voor elk wat wils. Verder nog een leuk en afgeschermd speelgedeelte voor de kinderen.
Darin W.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Leuk restaurant met een mooi concept. Kwaliteit fluctueert van goed Tot matig. Voor de gemiddelde eter is het voldoende. Keuze is heel ruim een voor ieder wat wils. Gerechten worden continue vers aangevuld. Tafels worden continue afgeruimd en het geheel oogt schoon en verzorgd. Daar waar het vies is ligt toch voornamelijk bij de gasten. Concept is leuk en verveeld niet. Aankleding van het geheel is meer prima verzorgd.
Mdegroot .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Gister gegeten bij ABC in Velp. Had een enorme carnavalsdrukte verwacht, maar dit viel mee. We zaten in een afgescheiden ruimte bij de koffiecorner, weg van de drukte. Het eten was prima te doen. Natuurlijk niet de kwaliteit van een sterrenrestaurant, maar voor de prijs die we betaald hebben (€26,95 voor 2 uur onbeperkt dineren) was het zeker te doen! Vooral de nagerechten (ijs en banket) waren heerlijk. De lege borden en glazen werden ook om de 10 minuten opgehaald. Personeel was ook erg vriendelijk!
Priscilla M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Super gezellig, heerlijk het eten en gevarieerd, en zekers de moeite waard om nog wat vaker te komen, vind het alleen jammer dat je niet via internet of de aanmeld voor verjaardag thuis kan doen, of dat je het daar ter plekke per persoon moet invoeren, als het druk is wat vaak is, duurt dit te lang. Verders was alles naar ons zin
RicoF .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Voor het eerst hier gegeten en dat beviel prima. Waren met een ander stel die wel ervaring had en gereserveerd had in een wat rustiger gedeelte. Leuk concept, verschillende restaurantjes onder 1 dak. Het deed me denken aan een overdekte markt in Spanje. Uiteraard druk in de weekenden, maar dat is elke 'vreetschuur'. Alles is zelfbediening dus over de service kan ik niet echt goed oordeel geven, borden werden wel regelmatig werggehaald en dat is prima. Eten en drinken is goed, zitten heerlijke dingen tussen en uiteraard ook wat mindere dingen. Voordeel is dat je doorlopend kunt pakken. Kom hier zeker nog eens terug. Het concept is bij iedereen al bekend, maar de invulling (en aanbod) hier is erg leuk gedaan. De keuze is reuze!
Boris V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
ABC in Velp is een heel groot complex met verschillende buffetten; Soep en brood, Saladebar, Steakhouse, Chinees / Wok, Sushi, Italiaans, Vis (warm en koud); Pannenkoeken, Nagerechten. Je betaalt bij binnenkomst en mag 2 of 3 uur onbeperkt gebruik maken van alle buffetten. De niet-alcoholische dranken zijn inbegrepen, voor 4 euro extra kun je 3 alcoholische dranken nemen.

Wij waren met 18 personen en hadden gereserveerd, een van de personeelsleden liep met ons mee naar onze tafel en legde vriendelijk uit hoe het concept werkte. We zaten in het gedeelte bij het Steakhouse, achteraan in het complex, vlakbij het speelgedeelte. Omdat we 9 kinderen bij ons hadden, was dit voor ons perfect, zo konden we de allerkleinsten goed in de gaten houden.

Er is in de verschillende restaurants volop keuze, maar de kwaliteit van het eten is niet heel goed. Voor een all-you-can-eat formule is de prijs-kwaliteit best in orde, voor het grote publiek zal het in orde zijn. Volwassen maken hun keuze uit de diverse restaurants en de kinderen eten frietjes, pizza of lasagne en sluiten af met een (soft)ijsje, suikerspin, slushpuppie of milkshakes .

Wat anderen schrijven over enorme drukte, voordringen, lomp gedrag en herrie hebben wij zelf niet ervaren. Wij waren er op zondag van 16 tot 18 uur, toen we weggingen werd het aanzienlijk drukker. In andere recensies las ik dat het vies en plakkerig zou zijn. Ook dat was afgelopen zondag niet het geval, borden, bestek en glazen zijn schoon en rondom alle buffetten werd er meerdere keren schoongemaakt, de tangen waarmee eten kan worden gepakt, worden geregeld vervangen.

Het personeel is over het algemeen erg vriendelijk en beleefd en ruimt de tafels snel weer af.
De kinderen konden nog een snoepje pakken waarna we dit luilekkerland (voor hen) weer verlieten.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Dit is de favoriete plek van mijn ouders om uit eten te gaan. We gaan meestal op zondagmiddag, in de middag heeft ABC niet alleen een buffet, maar ook vers gebakken broodjes om ook de functie van 'brunch' te kunnen vervullen.

Met acht verschillende specialiteitenrestaurants is er voor ieder wat wils. Elk restaurant heeft zijn eigen decor met bijpassende accessoires en muziek voor een gezellige sfeer.
Indien er plaats is kan je bij het reserveren aangeven in welk restaurant je wil zitten. Wij kiezen hier vaak de Chinees, omdat je hier lekker in een hoekje zit in plaats van midden op het plein waar er continue mensen langs je tafel lopen.

Het eten is lekker en er is keuze uit een grote variatie aan gerechten, aangevuld met de zogenaamde 'maandspecials' die elke maand veranderen.

Een minpuntje is vaak het gedrag van de andere eters. Omdat ABC een "All You Can Eat" restaurant is, is dat nou vaak wat mensen bij ABC komen doen. Voordringen, borden vol met eten mee terug naar je tafel sjouwen en in de haast om maar iets niet te kunnen eten van de bakken met eten een grote smeerboel maken zijn hierbij helaas nog maar het topje van de ijsberg.

Als je opzoek bent naar een gezellige plek om te eten en lachen met vrienden, dan kan ik ABC zeker aanraken. Kan je niet tegen drukte of ben je opzoek naar een redelijk formele sfeer, dan kan je beter op zoek gaan naar een ander restaurant.

Trabi77 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
We kwamen hier voor het eerst. Normaal gaan we naar een ander buffet restaurant waar we erg tevreden over zijn maar de keuze wat minder is.

Service: Aan de telefoon was met niet echt netjes en hing op met "doei". Bij binnenkomst moet er direct betaald worden. Een medewerkster legde ons met vingers uit waar we moesten zijn. Aangezien het een groot restaurant is hebben we zelf de boel maar verkend. We vonden het personeel niet vriendelijk en ze hadden weinig aandacht voor de klanten. Wel was het duk, dus wellicht dat het daarmee te maken had.

Decor: Het ziet er allemaal erg "happy" uit. Best leuk om te zien. Wel vond ik de hygiene ook van het decor vaak te wensen overlaten. Het was er vies en plakkerig. De vloer hier en daar zelfs glad!

Het eten: Bah! De tomatensoep was veel te sterk gekruid waardoor de smaak van de soep erg overheerst werd. Bij het steakhouse was alles veel te vet. Het vet droop er vanaf toen ik het vlees daar uit de bakken wilde pakken. Ook was er te merken dat het veel te lang in de bak gelegen had, vet maar toch droog. De vis die mijn vrouw at, zalm, was heel erg droog. De stukjes pizza waren ook niet te eten, heel droog en het smaakte nergens naar. Mijn zoontje van 10 wilde het dan ook niet opeten. Bij de Indonesische bami zaten uitgedroogde stukken bij de bami. Ook bij de Chinees waren de verschillende sauzen ongelooflijk vet. De lasagne vond ik lekker alsmede de bitterkoekjes en de kokoskoekjes. Voor de rest verschrikkelijk. Ook zag ik regelmatig vliegen vanuit de keuken komen, erg onhygiënisch dus.

Conlusie: Wij zullen hier niet meer naar toe gaan, zelfs niet al kregen we het cadeau. We zijn na een uur al vertrokken omdat het ons totaal niet beviel. Het is een vreetschuur met middelmatig/slecht eten en weinig service. Dat hebben we beter gezien bij anderen.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Vandeweek met vrouw en schoonouders hier gegeten. Wij waren voor het laatst een jaar of 10 geleden hier geweest, toen was het nog 1 groot buffet in Amerikaanse stijl.
Nu opgedeeld in thema restaurantjes is het veel leuker qua aankleding. Bij binnenkomst kreeg ik een pretpark gevoel, met een wachtrij van 25 minuten.
Eenmaal binnen werden we vriendelijk en netjes naar onze tafel gebracht. Daarvandaan mag je 2 uur onbeperkt eten van de diverse restaurantjes.
Aangezien ik zelf allergisch ben voor (lange) wachtrijen heb ik voor de sushi gekozen. Deze was goed, zonder heel speciaal te zijn. De 2 koks die de sushi vers bereidde waren niet spraakzaam noch vriendelijk. Gelukkig was de rest van het personeel wel erg vriendelijk en waren zij de uitzondering. Na de sushi twee maal een poging gedaan bij het steakhouse en visrestaurant, maar bij allebei ben ik zonder gerechten vertrokken omdat de rijen mij te lang waren. Bij het visrestaurant kon je ook niet zien wat er bereidt werd, dus dat maakte het lastiger om te kiezen. Dus uitgeweken naar de pizza 's deze waren vers, simpel, maar zeker lekker.
Wat ik wel erg vond tegenvallen was de hygiëne, het net afgewassen bord dat ik pakte zat aan de onderkant vol met mayonaise, de glazen waren ook veelal vies en de vloer is vaak plakkerig en vies.
Het dessert buffet was wel erg goed, ruime keus en veel lekkere dingen.
Al met al is dit restaurant leuk voor diegene die vooral veel willen eten.
LLnks .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Dit is echt de plek om verschillende soorten voedsel te proberen.
Veel keuze uit soorten vlees, vis, groenten.
Meestal zitten wij hier 2 uur, maar die zijn zo voorbij.
Wel een typische vreetschuur, want alles loopt door elkaar heen.
Vooral leuk om met een grote groep te doen