Restaurant AAP

9,3
Voordelig
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We komen er al een aantal jaar en de kwaliteit en ontvangst is al die tijd goed. Het is gewoon erg prettig als je een restaurant binnenkomt en er staat gewoon gelijk iemand klaar om je welkom te heten en je jas aan te nemen. Ander groot pluspunt is de aparte hoek voor de kinderen en nog belangrijker dat er ook toezicht wordt gehouden door een oppasser. Zo kun je met 2 famillies gaan eten en kunnen de ouders ook nog een woordje met elkaar wisselen.
Sandy_kries .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Op onze verlovingsdag zijn wij gaan eten in dit restaurant. Het was een hele bijzondere ervaring. De gastheren en dames waren uitmuntend, ze weten veel over de bijzondere producten die ze aanbieden. Ook de chefkok kwam nog gezellig een praatje maken, over zijn ervaringen in zuid Afrika, leuk!

Het eten was bijzonder. Veel nieuwe dingen geproefd.
Wij komen zeker nog een keertje terug!
John S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Na een mooie fietstocht hier vrijdag gegeten. In één woord FANTASTISCH. Leuke ontvangst en een heel aparte Afrikaanse kaart. Smaken die we nog nooit geproefd hadden. Gaan hier zeker vaker terug.
Romy D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Na een aantal jaren weer eens terug bij restaurant Aap. Nog steeds even vriendelijke en gezellige ontvangst.
Het vroegere overkapte terras is nu deel van het restaurant geworden, aan de ene kant jammer, want beschut en toch buiten eten is niet meer (er is overigens wel nog een "gewoon" terras met grote parasols), maar er is nu wel meer plek en mogelijkheid om teveel drukte en gedoe bij de kinderhoek te vermijden.
De kaart is nog steeds vol met Afrikaanse heerlijkheden, maar met genoeg Nederlandse roots om het voor iedereen smakkelijk te houden. De porties zijn ruim en voor je het weet zit je tonnetjerond vol gegeten.
Voor de, net als ik, glutenvrije medemens is dit een ware belevenis. Aparte kaart met zoveel te kiezen, sauzen in overvloed, ook aan lactoseintollerantie wordt goed aandacht besteedt! Hulde, hulde en nog eens hulde!!!
Vriendelijk personeel en leuke inrichting.
Dit is eigenlijk zo'n plek die je stiekem niet wilt delen, maar vooruit: ik doe het dan toch maar.
Robert Kerkhoven .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk gegeten, Afrikaanse gerechten die zeer toegankelijk zijn voor iedereen. Voor kinderen is er een speeltuin met begeleiding, wij konden rustig dineren. De kindermenu's zijn goed met Eem Afrikaans tintje. Bediening is zeer servicegericht en kunnen goed uitleggen wat je geserveerd krijgt. Zijn er tijdens onze vakantie 2x geweest omdat het zo lekker was in een leuke entourage
Stu L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ik heb heerlijk gegeten, en de hele avond is prima verzorgd door het personeel. Erg persoonlijk, vriendelijk en zorgzaam. Het restaurant is met de speelruimte + "kinderjuf" ideaal voor families met (kleine) kinderen, maar daardoor dus juist ook voor mensen zonder kinderen. Kinderen worden goed bezig gehouden en vermaken/gedragen zich daardoor super. Het menu is uitgebreid en divers, de gerechten smaakten heerlijk. Zeker en aanrader.
241252 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Goed eten, goede en vriendelijke service. De klant is echt nog koning en voor de kinderen is dit een geweldig restaurant. Ook zij genieten met volle teugen. Een van de kinderen was heel verdrietig omdat hij zich vergist had toen hij zijn eten bestelde. Hij wilde graag een pannenkoek maar had het kipmannetje besteld. Toen had het kipmannetje kreeg barstte hij in huilen uit maar zonder probleem werd het kipmannetje alsnog omgeruild voor een pannenkoek. Grote klasse.
Marieke_verheijen .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Ik heb gisteren met 3 vriendinnen gegeten bij restaurant Aap in Alphen.
Aflopen winter is de zaak uitgebreid met een prachtige serre, waar wij hebben gezeten.
De serre was (op een paar al wat oudere kinderen na) kind vrij, dit zorgde ervoor dat wij rustig konden tafelen terwijl families met kinderen in het 'oude' gedeelte van het restaurant zaten.
Op donderdag kan je kiezen voor een kortingsmenu, 3 gangen naar keuze (keuze uit de gehele kaart!!) voor €25,-.. Een mooie bijeenkomstigheid.
Lekker gegeten, gedronken en met een glimlach de deur uit gegaan.
Liv T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een zeer geslaagde avond voor ons was! Werkelijk alles was uitstekend verzorgd en het gebeurt ons niet vaak dat we helemaal niets aan te merken hebben.
Bij binnenkomst werden wij al begroet met onze naam en werden onze jassen aangenomen. We kregen een gezellig tafeltje aan het raam en daar stond een kannetje ijswater en brood met kruidenboter voor ons klaar.
Toen de serveerster onze bestelling op kwam nemen gaven wij aan dat het moeilijk kiezen was! Vooral omdat de kaart in het Zuid-Afrikaans is en we dus niet van alles precies wisten wat het was. De serveerster nam voor ons alle tijd om haar lievelingsgerechtjes aan te wijzen en er iets over te vertellen! En ik kan alleen maar zeggen dat deze gerechtjes nu ook onze lievelings zijn!!
Als voorgerecht heb ik gevulde champignonhoedjes op en mijn man een klassieke carpaccio. Alles vers en goed geportioneerd. Maar het hoofdgerecht is pas echt om over naar huis te schrijven! Voor mij de Lange Tenen, een steak ingestoken met knoflookteentjes en een geweldige knoflooksaus! En mijn man een zebra-biefstukje en krokodil! Het wordt geserveerd met een heel rekje met bakjes: friet, 2 soorten warme groente, rauwkostsalade, aardappel en rijst. We zaten dan ook bommetje vol na het hoofdgerecht. En zijn voor een Afrikaanse koffie gegaan in plaats van een ijsje.
De bediening was uitstekend! Ook al was het behoorlijk druk, wij hadden niet het gevoel dat we lang hebben hoeven wachten. De kok komt ook een praatje aan tafel maken en bij verlaten werd de deur voor ons netjes opengehouden.
Wij gaan hier zeker terugkomen!
Jorisrovers .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wat een ontzettend leuk restaurant. Eindelijk weer eens een leuke en lekkere restaurant ervaring. Het Afrika thema is heel goed doorgevoerd in het hele restaurant. Zelfs op het toilet hoor je dierengeluiden. Voor kinderen tot een jaar of 9 is dit restaurant super. Ze kunnen zich tussen de gangen vermaken in een leuk speelhoek. Het personeel begeleid de kinderen zodat je er als ouder helemaal geen omkijken naar hebt. Heel goed! Goede keus op de menukaart en het eten is kwalitatief goed. Ook verschillende aparte/onderscheidende gerechtjes/drankjes. Voor mensen met die geen gluten eten is dit een toprestaurant. Het personeel deed zijn uiterste best in alles. Zeker een aanrader voor zowel ouders als kinderen. Ook zonder kinderen is dit een leuk ervaring. Parkeren voor de deur.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Het thema Afrika is mooi doorgevoerd. Inrichting leuk en dierengeluiden in toilet erg leuk ook voor de kinderen. Zeer kindvriendelijk: kinderen kunnen uit veel gerechten kiezen en kunnen in de speelhoek knutselen, klimmen, spelen, tv kijken. Helemaal goed is dat er iemand in de speelhoek toezicht houd en de kinderen wat bezig houdt. En de bediening geeft aan de kinderen door wanneer hun eten aan tafel is, wat veel heen en weer geloop van ouders overbodig maakt. Het eten is heel divers en goed van smaak. Borden mooi opgemaakt. De kok kwam aan tafel een praatje maken, bediening erg vriendelijk. Zelfs de deur werd bij vertrek nog even geopend met een vriendelijk dankwoord en tot ziens.
Topper!
Twisty .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Wij werden heel hartelijk ontvangen toen wij eigenlijk iets voor 16.00uur op de stoep stonden. Aankleding leuk gedaan en een speciale speelhoek voor de kids. Kids hebben hun eten uitgekozen en konden meteen gaan spelen. Menukaart lekker uitgebreid met diverse bijzondere mogelijkheden (denk aan krokodil, hert, zebra en meelwormen). Ook mbt. de toetjes uitzonderlijk veel keuze en alles even lekker! De chef kwam zelfs nog een aantal keer controleren of alles naar wens was. Erg lekker (en eigenlijk teveel!) gegeten. Wij komen zeker nog een keertje terug om iets bijzonders te proberen.
Pluisje1974 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Afgelopen weekend gegeten bij restaurant Aap. We zijn er al een paar keer vaker geweest. Het bevalt altijd prima. Het eten is anders, de bediening vriendelijk en het restaurant is mooi. Ook voor kinderen eventueel. Thema is Zuid-Afrika, en dat wordt prima doorgevoerd. Wij zitten altijd bommetje vol van het eten. Leuk is dat de kok altijd een praatje komt maken, vertelt over het menu en rekening houdt met eventuele wensen. Ik zou het restaurant dan ook zeker aanraden. Wij betaalden met z'n 2en voor 3 gangen en drankjes ongeveer 70 euro.
Wischmann .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Toevallig in de buurt en op basis van de Iens/Tripadvisor reviews hiervoor gekozen.
Was even bang dat het een typisch kinder-restaurant (a la pannenkoekenhuis) was, maar dat viel gelukkig mee. Wel een aparte speelhoek voor het kleine grut, dus daar heb je verder gelukkig geen last van.

Thema van het restaurant is leuk doorgetrokken in de aankleding, in het menu en ja, in alles eigenlijk. Naast de standaard gerechten ook wat verrassende keuzes op de kaart. Ragout van krokodil met meelwomen bijvoorbeeld. En ja, dat smaakt best prima!

Mocht je in de buurt zijn en de standaard restaurantjes een keertje zat zijn, dan is dit zeker een aanrader!
Cdegeus .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Wij zijn met ons 5-en erg verwend. Hartelijke verwelkoming, leuke aankleding, standaard water en brood op tafel en hele fijne bediening. Het eten is geweldig maar ook de kok.
Kortom een aanrader !! Wij komen zeker terug.
LivT .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Dit was de eerste keer dat wij met z'n vieren (2 volw en 2 kinderen) hebben gegeten bij Aap en zeker niet de laatste! Het is een geweldige ervaring. Veel fantasierijke gerechten en de kinderen hebben zich erg goed vermaakt met de knutseljuf in de kinderspeelruimte!
De bediening was ontzettend vriendelijk en behulpzaam en er werd goed voor ons gezorgd. Goede service en een leuke aankleding in jungle sfeer.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
We zijn hier vanavond met zijn 9-en (7 volwassenen, 2 kinderen) gaan eten. Het restaurant is leuk ingericht met allerlei Afrikaanse attributen. Zelfs op de WC zijn er oerwoud geluiden ;-) We werden hartelijk ontvangen en naar de tafel geleid. Een aantal zaken zijn er goed geregeld:

* Er komt standaard water op tafel welke wordt bijgevuld
* Er komt standaard (Afrikaans gekruid) brood op tafel welke wordt bijgevuld
* Er is een kindermenu a 12 euro.
* De kinderen geven dit menu direct door en kunnen zich grotendeels van de tijd vermaken in de speelhoek
* Ze hebben een glutenvrij menu (niet dat wij dit nodig hadden).

Het menu is vrij bijzonder. Er staan zaken op die je niet in elk restaurant tegenkomt (krokodil, meelwormen, struisvogel, zebra, etc...) Nu moet je niet direct denken dat je hier alleen kan eten als je van dit soort "rare" zaken houdt. Gewoon biefstuk met zalm staat er ook op de kaart.
We hebben als groep diverse zaken besteld en alles was echt prima bereid. Het vlees was lekker mals, de sausjes lekker en alles was goed op smaak. De frietjes waren goed afgebakken (tikkie bruin, niet melig): Zo als het hoort dus. Het enige wat wellicht beter zou kunnen is als ze verse frietjes zouden serveren i.p.v. afbak friet. Maar slecht was het zeker niet!
Een grote pluim verdiend ook het personeel. De tafel werd goed in de gaten gehouden. Legen glazen en flessen verdwenen redelijk vlot van tafel. Er werd netjes gevraagd of ze al mochten afruimen of dat we nog wat wilden "bietsen". Maar vooral de uitermate vriendelijke bediening maakte van dit avond een feestje voor ons!
En de rekening? Die viel reuze mee: 360 euro voor 7 volwassen en 2 kinderen.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
eten was erg goed ik had een varkenshaas met champignonroom saus en die was erg lekker ze zijden alsjeblieft en heeft gesmaakt daar was geen probleem mee. en het decor was er goed leuk is weer is wat anders. groetjes michael
Renetopkok .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Meerdere keren nu in Restaurant de Aap geweest met kinderen. De sfeer de service alles is geweldig. Voor de kinderen is er ook vermaak. Het eten is er echt heerlijk met de leuke zuid afrikaanse geschreven menu kaart. Bij elk gerecht voor de kinderen was er een verassing bij. De service is vriendelijk en huiselijk. Ik zelf geniet elke keer van hun dessert Soet Koekkies.
Sterker nog vandaag weer er naar toe. Dit is echt ons favoriete restaurant geworden.
Jantjeencootje .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2012
Eten was niet slecht, ook niet erg goed. Smaken zijn of erg uitgesproken of er flauw. Service is matig tot slecht, personeel is ongemanierd. Decor is leuk.