Meer informatie over restaurant Restaurant Aan Zee

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Aan Zee

• Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij hadden gereserveerd om 18.00 uur en waren er om 18.05. We waren weer buiten na de maaltijd om 21.05. Precies drie uur later.Heel lang, veroorzaakt door het vele wachten op de volgende gang. Ja het was druk dat wel, . Duidelijk was dat ook de voorraad daardoor laag was. De bekende 'hamburger' was niet te krijgen: vlees was op. We hadden al meerdere malen het verrassingsmenu gehad. Deze keer was dat zeer teleurstellend: zeer mager, weinig verrassend. Duidelijk dat ook hier de ingrediënten niet allemaal beschikbaar waren. De mekkerstee maaltijd salade zou ook zuurkool moeten bevatten. In een bord was niets te vinden in dat van mijn vrouw met moeite een beetje. Dit werd gecompenseerd door zeer veel sla en kaas. Daarnaast waren de wachttijden bijzonder lang. Zoiets bederft het humeur. Neen, het geheel was bijzonder teleurstellend. We komen er vaak en graag. Zeker ook vanwege de uitstekende keuken. Maar dit was bar.
Joost M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Bijzondere inhoud menukaart. Goed bereid. Heerlijk, in een mooie omgeving. De bediening is er voor je. Genoten van alle afzonderlijke delen die te samen een heerlijk geheel vormen
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Geweldige locatie met een fantastische groene filosofie. Wij lunchten met een groep van 24 vrienden/vriendinnen en kregen, zoals tevoren afgesproken een leuke en duidelijke uitleg van de chef die ons ook nog in zijn heiligdom liet kijken. Het eten en drinken is prima in orde. Bediening vriendelijk, maar vooral de dames mogen iets sneller initiatief nemen. Zeker voorafgaand aan het buffet moest ik meermaals zelf de dames vragen om actie te ondernemen. Maar dan deden ze dat heel plezierig en ontzettend vriendelijk. Vergeet niet de uitzichttoren op het restaurant te bezoeken, zeldzaam mooie view! En lees dan de borden die je onderweg tegenkomt.
Cuisi .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Op 20 augustus 2017 gedineerd, voor mij inmiddels de 3e keer.
Alle keer het 3 gangen verrassingsmenu of lunch besteld.
De 1ste keer, inmiddels 1 jaar geleden, vond ik lekker en verrassend.
De 2e keer lunch, was ook lekker. Leuke producten uit de duinen. Gisteren de 3e keer het 4-gangen menu besteld, het was wat drukker in het restaurant, het viel wat tegen. Bediening was op zich ok, soms zelfs iets te uitgebreid met uitleg waardoor het eten koud werd.

Gang 1: Salade met varkens .... plakjes. Beetje gewoon en rommelig.
Gang 2: Twee plakken rosbief, stoofvlees op een bed van wierhutspot en groenten. Beetje vreemde combi. Saus van vlierbessen (?!) was veel en veel (te) zout.
Gang 3: Zeer groot zwart bord met schelvis, Amande, mossel, scheermes werd opgediend. Wat groenten en saus. Schelpdieren waren koud en taai. Bord was bij opdienen 80% leeg, opmaak klopte niet.
Gang 4: Nagerecht met ijs, fruit, room/mint. Lekker.

Voor mij is het idee van een verrassingsmenu dat de kok iets in vrije stijl maakt, maar wel redelijk op elkaar is afgestemd. Ik kreeg het gevoel dat de kok bij ons maar wat deed. Op zich wel lekker maar niet bijzonder. Soms te ver gezocht met alle bloemetjes en Afrikaantjes die je kunt eten. Weedburger met Baconweed ...... tja wel bijzonder maar vindt het ver gezocht.

Verder is het een restaurant Aan zee, aan de andere kant ook een strandtent. Honden lopen los, waterbakken voor honden. Inrichting is wat rommelig en niet zo sophisticated. Bediening is daar op afgestemd.

Is het nu een strandtent of restaurant?
Prijzen zijn als een restaurant. Ik vind dat de rest daar op aangepast moet worden; inrichting, service, eten.
Ik ben niet meer zo enthousiast als de 1e keer.
Diana Z.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
We hadden een bon gekregen dus wij dachten daar gisteren (zondag) even een broodje te gaan eten en iets te drinken. Het terras zat erg vol maar we vonden een mooi plekje voor ons tweeën. Na enige tijd kwam de serveerster onze bestelling opnemen. Ik vroeg naar de lunchkaart waarop zij mede deelde dat ze geen eet-bestellingen meer aannam. Het was erg druk en er zat een grote groep binnen. Dan moesten we minimaal anderhalf uur wachten op ons broodje. Ook vertelde dat we voortaan beter kunnen reserveren want het is iedere zondag druk. en oh ja, een portie bitterballen kon ook niet, want de frituur stond niet aan. Dus........het is hoogseizoen, de weersvoorspellingen waren prima en je weet dat het iedere zondag druk is. Ben je dan niet zakelijk genoeg om meer (vakantie)personeel in te zetten. Ik heb dit nog nooit meegemaakt! Hoorde zo om mij ook veel mensen die hier geen begrip voor hadden.
We zijn weg gegaan en een stukje verderop, bij de Duinrand, gaan zitten. Prima bediening, vlot en vriendelijk. Heerlijk broodje gegeten. Gezellig terras, heerlijk in het zonnetje.
Ik heb nu die bon nog van Aan Zee, maar wat ik daarmee doe, dat weet ik nog niet.............
janine D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Afgelopen donderdag heerlijk gegeten. Kwaliteit van de gerechten erg goed super divers en origineel. Bediening erg vriendelijk.
MFlach .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Heerlijk eten maar toch een paar grote missers. We namen een 4 gangenmenu en wachten geduldig af. Het was niet druk maar toch net iets lang wachten op elke gang. Rommelig voorgerecht met te scherpe smaken in de salade. Tweede voorgerecht met schelpdieren met te veel zand, heel jammer. Hoofdgerecht, ribey als prima, garnituur is ook oké. Dessert was ook heerlijk. Tip van ons, bloemetjes in de tuin laten en het zand op het strand
Sonja T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Vanavond ben ik hier voor het eerst wezen eten. Wij bestelden de makreel van de houtgrill. De vis was wel smakelijk, maar de rest wat op het bord lag vonden wij niet lekker. Het zag er al rommelig uit, iets met gort en ondefinieerbare groenten, waaronder knalblauwe dingen die we niet konden thuisbrengen en alles had een vrij sterke anijssmaak.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Leuke nieuwe kaart in vertrouwde omgeving. Duurzaam restaurant op een duintop in Voornes duin. Aanrader voor natuurliefhebbers.
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Onderscheidt zich van alle anderen! Wederom zalig gegeten!! Wij worden hier nooit teleurgesteld! Zowel het verrassingsmenu vis, als het vlees was heerlijk. Bijzondere smaken, kruiden en combinaties, alsmede de geweldige bereiding maken dat wij onze gasten graag mee uit eten nemen naar Aan Zee! De bediening is erg vriendelijk en elke gang van het diner werd uitgebreid uitgelegd. Ook het mandje brood met smeersels was heerlijk. Enige minpuntje vond ik, persoonlijk, de smakeloze kruidenboter. Maar de piccalilly en chutney maakte dat meteen weer goed ;-)
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Complimenten aan zowel keukenbrigade als aan de bediening.
Een 5-gangen verrassingsmenu bestond uit 5 GANGEN en niet uit gangetjes, die voortreffelijk werden uitgelegd door de bediening en smaakten zoals ze er uit zagen. Top!!!
Enig minpunt: de wijn werd bezorgd in een fles met daarop het logo van het restaurant, waardoor je niet kunt lezen waar de wijn vandaan kwam etc. en hadden we de indruk dat het gevuld was met wijn uit een pak.
Ellyan .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een feestelijk 5gangen-menu tgv 5-jarig jubileum. En wat een smaaksensaties! Alleen al het voorgerecht was een proeverij van verrassende vondsten. Geroosterde tuinboon? Dan een krachtig paddenstoelsoepje. Vervolgens de heilbot die wegsmolt, de hazenpeper -met een stamppotje met zeewier en duinkruiden- en tot slot het zoete toetje. Waarlijk eten tot de pijngrens. Vriendelijke correcte bediening. Wisten tot in detail de gerechten uit te leggen. En er waren heel wat details! Liep goed door, geen lange wachttijden. Restaurant zat helemaal vol maar keuken liep perfect als een goed geoliede machine.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Na een heerlijke wandeling geluncht op zaterdagmiddag. Restaurant was redelijk bezet. Gekozen voor het Vikingbrood met paddestoelen. Was meer dan goed. Heerlijke combinatie van smaken (kaas, pompoen, rucola, Oostindische kers en dressing), die allemaal bijzonder goed bij elkaar pasten. Ook het Waldkornbrood met eendenborst en chutney van mijn vrouw bleek een heerlijke keuze. Heel betaalbare lunchgerecht die je doen verlangen naar de volgende keer.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Bijzondere locatie.
Het eten is niet goedkoop, maar dan krijg je wel wat bijzonders.
Salade met Hollandse garnaaltjes vooraf, daarna een witvis met vergeten groentes, toetje met zelfgemaakt ijs.
Ik vond bij het voorgerecht dat het niet echt een geheel was. Toetje was heerlijk.
Bediening is beetje traag en lijkt ook niet allemaal feeling met eten te hebben. Ze doen wel erg hun best, maar voor deze prijs mag de service wel iets beter zijn.
Locatie natuurlijk top, mooi uitzicht. Inrichting beetje rommelig, maar past in het geheel.
André V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk geluncht. Wel ruim een uur gewacht voor we wat te eten hadden. Toen we hier een opmerking over maakte was het antwoord ja het is een beetje druk. Jammer met voldoende en goede bediening zou het een Toppertje zijn.
Confiture .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Weer eens gereserveerd ondanks vraagtekens naar aanleiding van de vorige keer. Schitterende avond. In een bijna leeg restaurant kregen we een plaats aangewezen in een donkere hoek. De rest zou gereserveerd zijn. Na aandringen kregen we (met 4 personen) een klein tafeltje in een ander deel van het restaurant. De hele avond waren er zeker 4 vrije grote tafels!!!
Drankjes bestellen binnen een minuut. Wachten op je drankjes meer dan 15 min. Personeel lijkt gasten niet interessant te vinden. Dat ging zo de hele avond door.
Kaart biedt op het oog prachtige gerechten met ronkende beschrijvingen. Voor ervaren proevers valt het in werkelijkheid behoorlijk tegen. Voorgerechten waren redelijk. Omdat 3 van ons vieren geen vlees eten bleef slechts het visgerecht over. Die gerookte makreel was bitter en je at steeds maar graten. Waarom geen filets geserveerd? De procureur smaakte uitstekend. De nagerechten waren goed. Al bij al betaal je (veel) teveel voor het gebodene op tafel. Maar de plek is prachtig!
De volgende keer houden we het bij een glas wijn op het terras
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Op 7-7-'16 zijn wij bij Restaurant Aan Zee getrouwd! Ideaal, want ook de ceremonie kan daar worden voltrokken. In ons geval buiten op het grote terras. De natuur in de omgeving is supermooi supermooi, het uitzicht fenomenaal en de locatie van zichzelf al feestelijk. Al tijdens de voorbespreking dacht de chefkok erg goed met ons mee. Hij wist wel wat mooie stukken vlees en vis om onze zomerse BBQ voor 50 personen alles behalve doorsnee te maken! Want wij wilden geen doorsnee hamburgers en worst. Nou dat kun je aan aan Zee overlaten! Alles vers, zoveel mogelijk uit de omgeving en biologisch, en ter plekke door de koks achter de BBQ's ' live' gegrild. Een kleine greep uit het totale, zeer diverse en rijkelijk verzorgde aanbod: fantastische salades met zeewier en eetbare bloemetjes, een groot langzaam gegaard varkensschouderstuk aan het spit, kleine haaitjes uit de Noordzee en zelfgemaakt ijs en seizoensfruit als dessert. Ook de vegetarische gasten waren vol lof. En de bediening? Die stond 's avonds na een hele middag 'rennen' nog achter de bar mee te swingen!
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
De gerechten zijn smaakvol en geraffineerd super! iedere keer weer lekker gegeten ( 4 x ) en elke keer laat de bediening het aardig afweten, ontzettend jammer!! er is voldoende bedienend personeel maar kijkt niet op of om daarom weer 3 x gevraagd om een menu, dan maar zelf gehaald! meerdere keren gevraagd om extra drinken, wordt vergeten. Lege borden blijven staan en dessert wordt er naast gezet, zoooo jammer!!
Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Aan Zee heeft een prachtig uitzicht, dus op het terras is het lekker toeven. De zaak is van binnen wat 'hol' - weinig aankleding en daarom moet je het hebben van het uitzicht.
De bediening is vriendelijk, maar werkt niet bijzonder snel. Op donderdagavond was het niet druk en daarom had de bediening wel wat meer oog mogen hebben voor de klanten. In het begin ging alles snel en soepel, maar nadat het hoofdgerecht was opgediend werd het allemaal wat trager met hetzelfde aantal personeelsleden in de bediening. Punt ter verbetering.
Over het eten kan ik kort zijn: dat was prima en vandaar die 7. De asperges waren lekker bereid en de hamburger was medium gebakken. Het enige wat niet lekker was, was de gevulde tomaat. Die had een vulling van groenten - welke dat waren kon ik niet proeven. Het was te zuur en daarom helaas onsmakelijk.
Bedren .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
verrassend restaurant met zeer gunstige prijs kwaliteit verhouding.
Originele kaart, originele gerechten die zeer professioneel zijn klaargemaakt en verrukkelijk smaken.
Accent op biologische producten en duurzaamheid.
De bediening is heel vriendelijk maar het lijkt niet erg efficiënt.
De locatie is geweldig. Kijk nog één keer om als je beneden op de parkeerplaats staat. Kijk richting zee, naar de maan. Je avond kan dan absoluut niet meer stuk