Restaurant Aan Ut Water

IJsselmeerdijk 17 8221 RC Lelystad Nederland Kaart
31-320263663

Over restaurant Restaurant Aan Ut Water

Parel aan het IJsselmeer

Lekker eten doe je bij restaurant Aan ut water. Ook kun je hier met je collega’s terecht voor een sfeervolle vergaderlocatie of met vriendinnen genieten van een heerlijke high tea. Er zijn verschillende zalen met prachtig uitzicht over het IJsselmeer. Een geweldige locatie waar je echt het gevoel hebt er even uit te zijn. Met de smakelijk lunch- en dinergerechten op het menu en veelbelovende evenementen op de agenda is dit de plek om lekker te ontspannen.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Aan Ut Water

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 11:00 - 21:30

• Af te huren , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Adita M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
We zijn er gisteren geweest het was super!
Eten was heerlijk en de vriendelijke bediening was top!!zeker voor herhaling vatbaar!!
De kinderen vonden het geweldig!er zijn toch niet veel restaurants waar je ook rustig met je kind heen kunt!
Top gewoon!
Marion T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Zoals elke keer hebben we weer heerlijk gegeten. De bediening is erg vriendelijk en vlot. De sfeer is ontspannen en gezellig. De ambiance leuk.
Corpfeiffer .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Gewoon gezellig en relaxd!!! Goede vriendelijke bediening.in een sfeervolle omgeving van de jachthaven.ruime parkeergelegenheid.
Sjorstechniek .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Mooi aan het water , vooral inde zomer tijd of een zonnige dag . Winter tijd of een regenachtige dag goed vertoeven binnen. Een beetje rustige en niet te veel volume aan muziek zou de boel nog leuker maken . Goed restaurant , lekker eten , fijne bediening, goede prijs /kwaliteit verhouding. Komen zeker terug.
JWvD .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Goed eten voor een redelijke prijs. Er is een gezellige atmosfeer met vriendelijke en goede bediening.
Het was wel even zoeken naar de locatie van dit restaurant daar het Navigatie systeem de aangeven adres niet erkent. Men moet namelijk “Overstag 20” invoeren, dus niet IJsselmeerdijk 17.
PiSte .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Mooie locatie. Koud in januari maar 's zomers ongetwijfeld zeer aangenaam. Uitzicht over de jachthaven.
Dochter van de baas is duidelijk meer service gericht dan het Jonge meisje die ons hielp. Overigens wel uiterst beleefd.
JBB .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
Bij binnenkomst werd ons een tafeltje achterin gewezen omdat we nee antwoorden op de vraag of we gereserveerd hadden, helaas. We bestelden slibtongetjes en een flesje sauvignon blanc met een karafje kraanwater. Na een poosje werd de drank gebracht onder excuus dat men het vergeten was. Even later de slibtongetjes. Die zagen er lekker uit, 3 pp. met frietjes, een beetje salade op het bord (vette dressing, stelde niet veel voor). Slibtongetjes waren prima, wijn ok en de kopjes espresso na ook prima. De bediening, na het excuus over de drankjes zeer attent.
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
De entrecote had van ons malser gemogen, dat was jammer. maar door de altijd leuke en vriendelijke bediening nemen we hem zo voor lief ;-)
Rutger D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Leuke locatie zo in de haven. Ik had als hoofdgerecht een mixed grill en deze viel niet tegen. Als nagerecht een tiramisu met ijs en slagroom en deze was erg lekker. Beter dan je zou verwachten van een restaurant in een jachthaven. Vond alleen de bediening een beetje zo zo, niet heel vriendelijk en een beetje rommelig.
Everet V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Heerlijk gegeten! Letterlijk aan ut water. Goede bediening en een gezellige sfeer.
De gebakken mosselen is daar erg aan te bevelen
ZErik1 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Op mooie vond buiten op het terras gegeten. Prachtig plekje met mooi uitzicht over de haven. Pittige gamba's vooraf en als hoofdgerecht mixed grill en snitzel met kaas. 5 stuks pittige gamba's komen op een groot bord met kale ijsbergsla en brood. Sausje heeft een wee zoetig smaakje maar is zelfs bij benadering niet pittig. Na ruim een uur komt het hoofdgerecht. Stukjes vlees van mixed grill lijken op houtskool en zijn volledig oneetbaar op stukje biefstuk na. Aangegeven bij bediening en aanbod voor nieuw vlees afgeslagen. Nog een uur wachten leek ons wat te veel. Snitzel redelijk maar enorme berg patat maakt het er niet aantrekkelijker op. Maar geen nagerecht genomen.
Met iets meer aandacht voor het eten en capaciteit in de keuken kan dit een prima plekje zijn. Nu niet. Wij komen niet meer.
Jos W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Wij mijn vrouw en ik zijn op onze 4de huwelijks dag neergestreken bij restaurant , Aan ut water te Lelystad en hadden van te voren gereserveerd.
bij binnenkoms werden we zeer hartelijk ontvangen door de bediening en naar onze tafel gebracht na dat we waren gaan zitten werdt ons direct gevraacht of wij iets wouden drinken , dit wert ook zeer snel aan de tafel gebracht.
Kort hierop werdt de menu kaart gebracht met een ruime keuze van voor, hooft en desert.
we hoefden niet lang op ons heerlijke uiensoepje te wachten en de bediening had veel aandacht voor de klanten , na ons voor gercht was het de beurt voor het hooftgerecht wat goed van smaak was zelfs de garnering bloemkool en peultjes water perfekt gegaard en nog iets stevig in de beet heerlijk.
hierna het desert heerlijk ijs besteld , maar hier kwam de verassing de bediening had in plaats van twee ijsdeserts er 1 van gemaakt mooi aangekleed en met choclade er een mooie text bij geschreven , dit soort bijzonder heden waarderen wij zeer en heeft onze leuke gezellige avond tot een perfecte avond gemaakt.

Personeel van restaurand , Aan ut water heel erg bedankt voor deze perfecte avond.
Astrid en Jos Weber.
Marjarene .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Onhartelijke onvangst op een mooie zondagavond. Er is geen plaats op het terras, bitste de ober ons toe. Nadat er een plek was vrijgekomen, hebben we lang moeten wachten op de kaart. We bestelden twee maal de tournedos en een maal de steak. Na weer lang wachten kregen we twee keer de steak en een keer de tournedos. Het vlees was lauw en smakeloos en zo ook de groenten en de frites. Jammer. Hier komen we niet meer terug.
Liesemeisje .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Heerlijk gezeten met z'n vieren, genoten van een uitgebreide High Tea.
Een soepje, diverse sandwichten een mandje met zoete en hartige broodjes en veel zoetig heden.
Bediening was leuk en vlot!!
Mochten we een keer in de buurt zijn komen we zeker weer wat eten!!
Groetjes vanuit Den Haag!!
Rldesoet4 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Vrijdag heerlijk gegeten bij aan ut water. Na een tafeltje uit gezocht te hebben, konden we iets te drinken bestellen. De kaart heeft een ruime keuze aan gerechten, prima 3 gangen keuze menu. Mooie opgemaakte borden en voldoende voor een heerlijke avondje uiteten. Service was prima, gezellig aangekleed restaurant. Mooie lokatie, groot terras met uitzicht op het water en bootjes. Verder een speeltuin met hek eromheen vond ik ook prettig, zodat de kinderen veilig konden spelen terwijl wij nog aan het eten waren.
Top! groetjes familie Dijkstra
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Onlangs een heerlijke cesar salade gegeten bij Aan ut water. Vooral de stukjes kip die gebakken waren smaakten erg goed. Daarnaast zaten er ook heerlijke stukjes brie in de salade. Hoewel ik op een streng dieet zit kon ik het toch niet laten om er een paar stukjes van de proeven. Hoeveel ik behoorlijk veel haast had hield de bediening hier goed rekening mee en werd mijn salades super snel opgediend. Het terras is daarnaast fantastisch om lekker wat te drinken.
Elwin A.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Zaterdag 27 juli, weer een mooie warme dag, even lekker met z'n vieren uit eten.
Geweldige locatie aan de haven in Lelystad.

We hadden om 19:00u gereserveerd, maar "zoek maar een tafeltje uit", ik ben benieuwd wat er was gebeurd als er geen tafeltje vrij zou zijn geweest.
"Wat willen jullie drinken" werd al vrij snel gevraagd, dus dat was prima.
We bestelden ook wat brood bij het drinken, maar dat laatste kwam behoorlijk veel later door dan het drinken, "Ja helemaal vergeten".
De gevraagde kaart werd ook vergeten en kwam veel later, na er eerst weer om gevraagd te hebben.
De tekst 'sorry, vergeten' viel die avond iets te vaak.

Hoewel overigens de bediening wel vrolijk en stress-bestendig bleek te zijn, was er (te) weinig aandacht voor de gasten. Slechte instructies van de eigenaar?

Ik had er een paar weken daarvoor al eens gegeten, een vleesgerecht, en dat was toen prima.

Maar nu hadden ze als specialiteit mosselen voor € 19,95, zo stond op een groot bord vermeld. Ik ben gek op mosselen, dus dat heb ik besteld in de veronderstelling dat bekend is hoe deze specialiteit bereid moet worden.
Mijn tafelgenoten bestelden vlees-gerechten en dat laatste bleek een juiste keuze. Mijn tafelgenoten hadden lekker gegeten.

Helaas waren de mosselen veel te lang gekookt en dan worden ze wat rubberachtig en zeer onsmakelijk, welk laatste dan ook het geval was.
Maar daarbij waren de mosselen ook niet goed schoongemaakt. Er zaten nog veel 'baarden' aan, maar ook de 'zeepokken' (kleine ronde kalkachtige minischelpjes op de mossel) waren niet goed verwijderd.
Het gevolg was dat er korreltjes kalk tussen de mosselen zaten die als zand aanvoelden. Niet bepaald smakelijk om te eten.

Mosselen schoonmaken is een tijdrovende zaak, maar o zo belangrijk. Mosselen hoeven slechts een paar minuten te koken, totdat de bij de start gesloten schelp zich opent. Laat je ze te lang koken, dan gaat dat ten koste van de smaak, wat hier duidelijk het geval was.
Ik denk zelf dat men de reeds gekookte en overgebleven mossels van een vorige bestelling, net als bij patat wel gebeurt, samen met de volgende bestelling weer werden meegekookt (opgewarmd).

Op mijn opmerking aan de serveerster dat de mosselen erg slecht waren, veel te lang gekookt en niet schoon, en het verzoek om dat aan de kok door te geven, kwam geen vervolg, ik hoorde geen enkele reactie of excuus terug.

Net als inktvis zijn mosselen zeer gevoelig voor een te lange bereidingstijd, maar je verwacht dat een kok daqarvan op de hoogte is.

We gaan vast wel een keer terug naar dit gezellige terras, maar ik eet daar NOOIT meer mosselen.
Douwe K.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Locatie, locatie, locatie. Daarom kwamen wij bij dit restaurant terecht. Geweldig zomers weer, dus een bomvol terras dat uitkijkt over de haven en het IJsselmeer. Prettige sfeer. Wij hadden twee plate-menu's. Snoekbaarsfilet (13,00) was erg lekker. Spareribs (15,00) vielen wat tegen. Niet qua bereiding (vlees valt van de botjes), maar de smaak/marinade was niet helemaal zoals ik ze het lekkerst vind. Bij beide plates salade en frites/gebakken aardappeltjes. Bediening had het druk, maar deed erg z'n best aardig en vriendelijk te blijven.
Voor het eten zullen we niet snel terug komen. Maar wel voor de locatie. En dan nemen we gewoon wat anders van de kaart :-)
ZErik1 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2013
Gewoon een lekker bordje kun je hier eten. Vissoep, uiensoep en pittige garnalen vooraf, prima al was scheutje azijn in uiensoep iets te ruim en was een stukje brood erbij lekker geweest. Hoofdgerecht zeewolf, sate en snitzel. Mals, sappig vlees, goed gebakken met frietjes, gebakken aardappeltjes en salade. Desert; tiramisu (verrassend goed) en koffie (smaakte nergens naar). Jammer van het weer want buiten kun je hier ook prima zitten.
Boy-Carol V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
In één woord, heerlijk. Vanavond met mijn vriendin hier gegeten. Ze hadden een speciaal Valentijnmenu. Met oesters als amuse. Als afrodisiac een leuke knipoog naar Valentijn. Super getalenteerde kok. Heerlijk zacht kalfsvlees gehad. De bediening was ook zeer attent en vertaalde onze wensen heel goed naar de keuken. Zo lust mijn vriendin geen ei en champions en werden de gerechten hierop korrekt aangepast. Leuke ambiance ook, zo aan het water.
Kortom hier gaan we zeker vaker eten.