Restaurant Aan de Poel

Handweg 1 1185 TS Amstelveen Nederland Kaart
31-203451763

Over het restaurant Restaurant Aan de Poel

Smaaksensaties aan de Amstelveense Poel

Bij Restaurant Aan de Poel zit je met een blik op het heldere water van de Poel van Amstelveen op een van de mooiste terrassen van Nederland. Binnen is het net zo sfeervol onder de glimmende kroonluchters. Met een nieuw menu dat iedere drie weken wisselt, ontdek je steeds nieuwe smaaksensaties. Innovatief, creatief en ingenieus.

Meer informatie over restaurant Restaurant Aan de Poel

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Bedenkt je een grauwe natte winterdag in januari en probeer je voor te stellen hoe de meeste restaurants er tijdens de lunch in die tijd uitzien? Inderdaad zo goed als leeg! Aan de Poel daarentegen was met bijna 90 couverts volop in de running en maakte zijn 2-sterren niveau helemaal waar en met een compleet nieuw menu.

Soms denk je er moet toch eens een eind komen aan de inspiratiebron, maar Stefan van Sprang samen met Jasper Hermans blijven verrassen met steeds weer nieuwe gerechten en smaaksensaties! Wat een klasse!!!!
Wesly V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk genieten! Zowel in wijn als in eten is de opbouw goed merk/proefbaar. Heerlijk. Goede bediening, zeker niet te stijf maar erg vriendelijk en behulpzaam.
Angelika H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Meteen bij binnenkomst prettig verrast door de service - aan alle verwachtingen van een restaurant op dit niveau werd voldaan.
manus100 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Erg lekker. 2 sterren en dat maakten ze waar. Goed vriendelijk personeel. Verrassende gangen. En niet kinderachtig met bonbonkar, je mocht er echt zo veel als je wilde.
grunboo .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Kom hier nu 10 jaar en verbaas me over de konstante (top)kwaliteit. Steeds weer nieuwe smaken en alles creatief klaargemaakt. Topbediening, geen koude kak, bijzonder dat de witte brigade bij elk gerecht uitleg geeft.
Kortom een bijzonder restaurant.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het eten was niet super, maar wel goed. De beleving en service drama. Personeel (op een enkeling na) dat nauwelijks de tijd voor je neemt, voelt allemaal plichtmatig, heel veel tafels dicht op elkaar: het was om eerlijk te zijn een grote teleurstelling. Zeker als je met 2 personen ook nog eens meer dan €400 afrekent. Slechtste ervaring ooit qua 'top-restaurants'.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
.Het telkenmale wisselende lunch menu is werkelijk sensationeel. Eten kan niet beter. Wat kunnen deze mannen koken. Bediening is heel prettig. Uitzicht over het meer "de Poel" is prachtig. Inrichting is ongezellig. Zomers buiten eten op het terras is een feestje. Lekkerste lunch restaurant van Nederland.
Laura L.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijke avond!
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Top restaurant! Zes gangen menu van de chef genoten met bijpassend wijnarrangement. Tongstrelend en zeer verrassend. Mooie sfeer en voortreffelijke bediening. Geruisloos en toch vriendelijk.
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Amazing food. Great service. Wije kaart is ongelooflijk. Al 10 jaar fan van Aan de Poel maar dit was puur genoot. Echt een aanrader!
Quitje .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zoals altijd zeer goed. Wat ons betreft allemaal 3-sterren waardig. We zouden werkelijk niet weten wat er beter moet. Daarbij verslaan ze in onze ogen restaurants die wel 3 sterren hebben.
Oscar S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Superdiner gehad. Op z'n Aan de Poel's!
Heerlijk genoten van het 5 à 6 gangen menu en ieder gerecht was weer een bekeving op zichzelf. Echt super!
Jan Bart S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Goed gegeten en prettig restaurant. Ook de vegetarische maaltijd was heel acceptabel, zij het erg weinig eiwit in vergelijking met de vleeseters. Twee minpunten: het restaurant was door de grote drukte erg rumoerig. Je kon elkaar aan tafel slecht verstaan. En een van de serveersters had er duidelijk geen zin in. Ze was niet vriendelijk en kwakte alles op tafel. Voor zo'n prijs (1200 euro kwijt voor negen personen) verwacht je toch een topservice.
Guillaume S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We komen regelmatig en het eten wordt nog steeds elke keer beter. Geweldig! De service en de wijnkaart blijven op hoog niveau. Dit is een restaurant met heel veel vast klanten. Voor ons is dit heg restaurent jn Nederland dat naast De Librije ook een derde ster zou moeten krijgen.
AdjeRem .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lunch op kosten van de zaak. Daarom natuurlijk al snel positief te beoordelen, maar echt heel fijn. Denk dat wij het 4 gangen lunch menu van de chef hadden, 58 euro. Excl. heerlijke wijnen. Amuse, rog met langoustine, rode poon, ganzenlever met ik meen kalfsvlees. Desert. Erg goed. Uitzicht fantastisch. Uitleg kok aan tafel prima. Mooie zaak zeg.
grannie .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We zijn er al vaker geweest, vrijdag de 14e met vrienden. Top! Persoonlijke ontvangst (herkenning van eerdere keren, hand geven, kok zelf aan tafel). Eten als altijd enorm goed en bijzonder/fantasievol met mooie wijnen. En die valet-service (het regende gisteren) maakt het ook af; je krijgt je jas en je auto staat met draaiende motor voor. Aan de Poel blijft een aanrader!
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Het was weer fantastisch, we hebben weer genoten! Mooie locatie. We hebben een heerlijk lunch menu 4. Gangen gehad met door ons een aanpassing gemaakt wat geen probleem was, echt super.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij Aan de Poel. Ontvangst en uitleg door chef Stefan van het chef's menu was zeer gastvrij en enthousiast. Wij kozen voor dat menu en werden niet teleurgesteld. Het was overheerlijk en oogstrelend. De heerlijke amuses werden gevolgd door een mooie gerechten waar voor ons de gerookte schol met coquille en de gegrilde tamme eendenborst met foie gras er uitsprongen. Alle gerechten waren licht en zo hier en daar voorzien van Japanse invloeden. Voor ons persoonlijk was het Hollands rund iets te ver door gegaard en daardoor wat droog. Maar het dessert was daarentegen weer fantastisch. Wat wel opviel was dat de mede-eigenaar de hele avond vrijwel al zijn aandacht op de tafels van de vaste gasten richtte. Dit in tegenstelling tot chef Stefan, hij had aandacht voor alle gasten. Het restaurant is zeker een aanrader, we hebben een fantastische avond gehad.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Afgelopen zaterdag met familie en vrienden (28 personen) in een feestelijke ambiance genoten van een fantastische avond. Onze gasten waren allen zonder uitzondering laaiend enthousiast over het diner, de bediening en de top locatie. We hadden daarbij het geluk van een ontvangst buiten op het terras met 25 graden, blauwe lucht, een windstille Poel en een bruisend glas in de hand. Een mooie start die werd gevolgd door een geweldige avond. Elke gang was een plaatje en de smaaksensaties heerlijk. Uitzonderlijk goed was de Black Angus en de daarbij door de sommelier uitgekozen rode wijn. De bediening was echt top in een dynamische ambiance waarin gasten regelmatig van plaats wisselden. Geen eenvoudige opgave maar met verve vervuld. Welk een gastvrijheid! Een groot compliment. Dit maakte de conversatie tussen alle gasten mogelijk en dat maakte de avond helemaal af. Wij konden ons niet meer wensen. Dank aan alle medewerkers van restaurant Aan de Poel voor een memorabele avond. Yvette en Edwin.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijke gerechten met prachtige smaken. Wij kozen voor het volledige menu en het was fantastisch. Het terras is naar mijn ervaring toch 1 van de mooiste van de Nederland. Er is wel 1 minpuntje en dat zijn de prijzen van de wijnen. Ik begrijp dat een restaurant van dit niveau bijzondere wijnen op de kaart wil hebben met bijbehorende hoge prijzen.
Echter, de rode huiswijn is goed geprijsd (€25) maar helaas niet bijzonder. Als je dan een andere fles rode wijn wil kiezen zit je meteen rond de €50 per fles of veel hoger. Ik zou het op prijs stellen en normaal vinden als er meer betaalbare en lekkere wijnen op de kaart komen.
Toch kom ik hier graag weer terug.