Restaurant Aan de Poel

Handweg 1 1185 TS Amstelveen Nederland Kaart
31-203451763

Over restaurant Restaurant Aan de Poel

Smaaksensaties aan de Amstelveense Poel

Bij Restaurant Aan de Poel zit je met een blik op het heldere water van de Poel van Amstelveen op een van de mooiste terrassen van Nederland. Binnen is het net zo sfeervol onder de glimmende kroonluchters. Met een nieuw menu dat iedere drie weken wisselt, ontdek je steeds nieuwe smaaksensaties. Innovatief, creatief en ingenieus.

Meer informatie over restaurant Restaurant Aan de Poel

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Amazing food. Great service. Wije kaart is ongelooflijk. Al 10 jaar fan van Aan de Poel maar dit was puur genoot. Echt een aanrader!
Quitje .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zoals altijd zeer goed. Wat ons betreft allemaal 3-sterren waardig. We zouden werkelijk niet weten wat er beter moet. Daarbij verslaan ze in onze ogen restaurants die wel 3 sterren hebben.
Ospooren .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Superdiner gehad. Op z'n Aan de Poel's!
Heerlijk genoten van het 5 à 6 gangen menu en ieder gerecht was weer een bekeving op zichzelf. Echt super!
Jan Bart S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Goed gegeten en prettig restaurant. Ook de vegetarische maaltijd was heel acceptabel, zij het erg weinig eiwit in vergelijking met de vleeseters. Twee minpunten: het restaurant was door de grote drukte erg rumoerig. Je kon elkaar aan tafel slecht verstaan. En een van de serveersters had er duidelijk geen zin in. Ze was niet vriendelijk en kwakte alles op tafel. Voor zo'n prijs (1200 euro kwijt voor negen personen) verwacht je toch een topservice.
Guillaume S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We komen regelmatig en het eten wordt nog steeds elke keer beter. Geweldig! De service en de wijnkaart blijven op hoog niveau. Dit is een restaurant met heel veel vast klanten. Voor ons is dit heg restaurent jn Nederland dat naast De Librije ook een derde ster zou moeten krijgen.
AdjeRem .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Lunch op kosten van de zaak. Daarom natuurlijk al snel positief te beoordelen, maar echt heel fijn. Denk dat wij het 4 gangen lunch menu van de chef hadden, 58 euro. Excl. heerlijke wijnen. Amuse, rog met langoustine, rode poon, ganzenlever met ik meen kalfsvlees. Desert. Erg goed. Uitzicht fantastisch. Uitleg kok aan tafel prima. Mooie zaak zeg.
Grannie .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We zijn er al vaker geweest, vrijdag de 14e met vrienden. Top! Persoonlijke ontvangst (herkenning van eerdere keren, hand geven, kok zelf aan tafel). Eten als altijd enorm goed en bijzonder/fantasievol met mooie wijnen. En die valet-service (het regende gisteren) maakt het ook af; je krijgt je jas en je auto staat met draaiende motor voor. Aan de Poel blijft een aanrader!
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Het was weer fantastisch, we hebben weer genoten! Mooie locatie. We hebben een heerlijk lunch menu 4. Gangen gehad met door ons een aanpassing gemaakt wat geen probleem was, echt super.
Betty V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Voor de eerste keer gegeten bij Aan de Poel. Ontvangst en uitleg door chef Stefan van het chef's menu was zeer gastvrij en enthousiast. Wij kozen voor dat menu en werden niet teleurgesteld. Het was overheerlijk en oogstrelend. De heerlijke amuses werden gevolgd door een mooie gerechten waar voor ons de gerookte schol met coquille en de gegrilde tamme eendenborst met foie gras er uitsprongen. Alle gerechten waren licht en zo hier en daar voorzien van Japanse invloeden. Voor ons persoonlijk was het Hollands rund iets te ver door gegaard en daardoor wat droog. Maar het dessert was daarentegen weer fantastisch. Wat wel opviel was dat de mede-eigenaar de hele avond vrijwel al zijn aandacht op de tafels van de vaste gasten richtte. Dit in tegenstelling tot chef Stefan, hij had aandacht voor alle gasten. Het restaurant is zeker een aanrader, we hebben een fantastische avond gehad.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Afgelopen zaterdag met familie en vrienden (28 personen) in een feestelijke ambiance genoten van een fantastische avond. Onze gasten waren allen zonder uitzondering laaiend enthousiast over het diner, de bediening en de top locatie. We hadden daarbij het geluk van een ontvangst buiten op het terras met 25 graden, blauwe lucht, een windstille Poel en een bruisend glas in de hand. Een mooie start die werd gevolgd door een geweldige avond. Elke gang was een plaatje en de smaaksensaties heerlijk. Uitzonderlijk goed was de Black Angus en de daarbij door de sommelier uitgekozen rode wijn. De bediening was echt top in een dynamische ambiance waarin gasten regelmatig van plaats wisselden. Geen eenvoudige opgave maar met verve vervuld. Welk een gastvrijheid! Een groot compliment. Dit maakte de conversatie tussen alle gasten mogelijk en dat maakte de avond helemaal af. Wij konden ons niet meer wensen. Dank aan alle medewerkers van restaurant Aan de Poel voor een memorabele avond. Yvette en Edwin.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijke gerechten met prachtige smaken. Wij kozen voor het volledige menu en het was fantastisch. Het terras is naar mijn ervaring toch 1 van de mooiste van de Nederland. Er is wel 1 minpuntje en dat zijn de prijzen van de wijnen. Ik begrijp dat een restaurant van dit niveau bijzondere wijnen op de kaart wil hebben met bijbehorende hoge prijzen.
Echter, de rode huiswijn is goed geprijsd (€25) maar helaas niet bijzonder. Als je dan een andere fles rode wijn wil kiezen zit je meteen rond de €50 per fles of veel hoger. Ik zou het op prijs stellen en normaal vinden als er meer betaalbare en lekkere wijnen op de kaart komen.
Toch kom ik hier graag weer terug.
MSomberg .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Op een zaterdag avond fietsten wij met z'n tweetjes weer naar het fraai gelegen Aan de Poel. Twee enorme Porsches reden een beetje schuchter tot voor de deur van het restaurant en daarna maar weer terug naar het parkeerterrein. De Valet parking was blijkbaar nog niet zo alert ( en bovendien voor onze fietsen niet echt nodig)
Het bleek het enige foutje van de avond te zijn. Vriendelijk werden we naar een tafeltje begeleid met mooi uitzicht op de rest van de zaak die, zoals gebruikelijk, weer goed vol zat.
Met een lekker glas cava konden we genieten van drie mondvermaakjes die aan tafel kwamen: lekker licht met veel groenten, kruiden en duidelijke aziatische invloeden (citroengras, curry, peper)
Eigenaar en Chefkok van Sprang kwam zoals gebruikelijk aan tafel om het menu toe te lichten. In de 3-4 jaar dat wij bij Aan de Poel komen (2-3 keer per jaar) is hij nog geen enkele keer afwezig geweest, dat geeft wel aan hoe betrokken en gemotiveerd hij (dagelijks) is. Ondanks het feit dat hij zichtbaar niet helemaal fit was nam hij de tijd voor een duidelijke toelichting en een vriendelijk praatje. Verder is het ook leuk om te zien dat hij alles in de gaten houdt wat er in de keuken gebeurd en dat er ook veel wordt gecoached naar de andere leden van de witte brigade.
De keuze was weer makkelijk: het 6 gangen menu met bijpassend wijnarrangement. De sommelier hier ( Erica Verwijen) is niet zonder reden recentelijk uitgeroepen tot meest talentvolle sommelier van 2016. Zonder te wollig te worden schonk zij weer heerlijke passende wijnen bij de gerechten waarbij het mooi is dat er bij elke gang een vol, half , of bodempje wijn kan worden geschonken naargelang de persoonlijke voorkeur. Gezien de kwaliteit van de geschonken wijnen ook vriendelijk qua prijs naar mijn mening. De wijnkaart hebben we nog wel even ingezien maar is eigenlijk zonde als je kan genieten van wijnen die perfect aansluiten bij het eten.
Een amuse verscheen aan tafel;twee bordjes met glazen stolpjes met daaronder een heerlijke rooklucht van de a-la-minute gerookte komkommer met creme van jalapeno peper en wat kleine knapperige dingetjes die ik niet zo goed kon plaatsen.

De eerste gang bestond uit geroosterde sliptong met een fluweelzachte en luchtige gazpacho van rode biet met daarbij plakjes truffel en selderij van de bbq. Een plaatje van een gerecht en een lekker licht en fris begin van de avond.
De tweede gang was verbijsterend en ik ben best wat gewend op culinair gebied: gestoomde langoustine ( botermals) geserveerd met broccoli in verschillende verschijningsvormen, jus van zeekraal en kiwi? Een combinatie waarvan ik van tevoren dacht dat het ECHT niet lekker kon zijn maar wonderbaarlijk genoeg waren onze twee borden een paar minuten later helemaal leeggeschraapt. En dat is zo typerend voor de kwaliteit van de keuken van Aan de Poel: ze zijn in staat om dingen te nemen die afwijken van de standaard klassieke combinaties en er iets nieuws ( soms raars) van te maken dat gegarandeerd lekker is.
Bovendien paste de geschonken wijn perfect bij het gerecht.

derde gang was weer een klassieke van Sprang combinatie: geroosterde stukken kreeft met een spicy saus met tomaat, ananas, en ' croutons' van gamba waar ik er een schaal vol van naar binnen had kunnen werken.

Vervolgens een 'overgangsgerechtje' met een lekker dik stuk zeebaars ( uiteraard met knapperig vel) en een lekker vlezige jus van ossenstaart en een ravioli met ossenstaart samen met wat groenten apart geserveerd. Mooie overgang tussen de visgerechten en het vleesgerecht.

Vleesgang: verschillende bereidingen van Black Angus, waaronder plakjes heerlijk rose gebraden vlees, een stukje met Fois Gras en yakitorisaus en een flink aantal bijpassende garnituren. Een droomgerecht voor elke vleesliefhebber.

voor het nagerecht nog een dessert amuse van frambozenijs met allerlei knapperige heerlijkheden ( waarvan ik herkomst en ingredienten uiteraard ben vergeten)

Als nagerecht meerdere bordjes en kommetjes met verschillende bereidingen van witte chocolade, reine claude pruim citroen en mascarpone, in mijn geval met een subtiel hartelijk gefeliciteerd in witte chocola op het bord ( ik was van te voren al bang voor sterretjes of ongemakkelijke verjaardagsliedjes)
Leuk detail dat een munt van witte chocola met een poeder van reine-claude en een vulling van mascarpone al in een bakje lag om makkelijk mee naar huis te nemen.

Voor bij de koffie en thee werd de wagen met friandises weer voorgereden. Behalve het inmiddels bekende( en beroemde!) bladerdeegtaartje met cremevulling was er nog de keuze uit flink wat lekkers : wij kozen onder andere karamel met zeezout.
Fijn dat de thee inmiddels gewoon in een theepotje zit zonder obscuur systeem :)

Samengevat: een avondvullend culinair festijn dat het geld meer dan waard is en niet onder doet voor de andere 2 sterrenzaken in Amsterdam en omgeving. Ik heb het idee dat als men zich hier nog meer zou focussen op lokale ingrediënten en de stijl van chef van Sprang dezelfde stijgende lijn blijft vertonen een derde ster in de toekomst haalbaar zou kunnen zijn.

Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Prachtig menu waarin echt alles helemaal klopt. Elke gang was weer een plaatje om te zien en een genot van verrassend goed bij elkaar passende smaken, kleuren en structuren. Geen overdreven gedoe met te veel schuimpjes en poedertjes, wel bijvoorbeeld een prachtige a la minute gerookte komkommer met rook onder een stolp gevangen.
Bediening is vriendelijk, behulpzaam en erg vlot en ontspannen, al wordt er helaas wel af en toe wat gemorst met de drankjes en kreeg een van ons tot onze grote verrassing een gang niet (miscommunicatie in de keuken, kan gebeuren). Er lopen meerdere koks door de zaal, waaronder de chef-kok en eigenaar, om toelichting te geven en sauzen en jus aan tafel te serveren.
Liefhebbers van zoet komen hier bij de laatste gangen en de thee erg goed aan hun trekken, verbluffend mooi en heerlijk allemaal.
Niet goedkoop, maar een schijntje voor wat je krijgt, en ik kom hier graag snel weer terug!
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Fantastische lunch genoten bij Aan de Poel! Van mondvermaakjes tot de friandises alles was fantastisch van smaak en prachtig geserveerd. Ook waren de gerechten zeer creatief qua smaak combinaties. Soort fusion maar dan op een het hoogste niveau. Sommelier begeleide de gerechten met heerlijke en niet alledaagse wijnen en bediening was op het te verwachte niveau. Terras met uitzicht over de poel is uniek!
Aanrader!
Nayak01 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We hebben enorm genoten van het 6 gangen menu; de varieteit, combinatie van smaken en de presentatie waren geweldig. Bediening zeer alert en vriendelijk. Volgens mij op weg naar een Michelin-ster!
Nathalie95 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het eten is hier altijd een feestje. Wij eten hier regelmatig zakelijk en het is heerlijk.
Ook de persoonlijke aandacht zowel over het eten maar ook over de wijn geven je een zeer goed gevoel. Hier ben je echt uit!
Etenervaren .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Fantastisch buiten geluncht bij 'Aan de Poel'. Heerlijke mooie gebalanceerde gerechten (een zoetje/zuurtje/zoutje/etc.). Met veel aandacht klaargemaakt en geserveerd. Mooie wijnen gedronken in overleg met de sommelier.
Ik heb eigenlijk 1 punt van kritiek en dat is dat we vroeg kwamen )en er bijna nog niemand op het terras zat) en we het verhaal kregen dat de mooiste tafeltjes aan het water later vol in de zon zouden komen (en daar was het wel erg warm voor). We kregen een tafeltje achteraan en konden vervolgens constateren dat met de parasols de tafeltjes vooraan helemaal geen last hadden van de zon. Het gevoel bewust te zijn misleid hierin drukte het positieve gevoel over de rest.
RuDa .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Chefs menu genomen 5 gangen, alles was heerlijk, spannende combinaties en zeer mooi gepresenteerd! Bob wijn arrangement was ook zo goed en spannend. Een aanrader, uiteraard niet goedkoop, geen punt want het was het waard.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Een prachtig restaurant qua setting met overeenkomstig voortreffelijk diner. Op een zomeravond met een geweldig terras aan de Amstelveense poel. Een 9 is te weinig en een 10 duidt misschien op al teveel perfectie, maar beter naar boven afgerond. De gerechten zijn zeer fraai opgediend, soms misschien bijna teveel accent op de presentatie. Maar de inventiviteit en combinatie van smaken zijn geweldig. Natuurlijk waren er een kleine serie prima amuses bouches. Een voorgerechtje met zeebaars met garnituur en prachtig smakende sausjes. Een bijzonder geprepareerd lauw warm kreeft gerechtje. Een derde entrée van knapperig gebraden stukjes exotische inktvis. Het is een lust voor de smaakpapillen. Hoofdgerecht van heel dun gesneden gegrilde Angus biefstuk met bijbehorende sausjes die het geheel een pittige smaak geven. Voortreffelijk. Een mooi maar ietwat rommelig opgediend heerlijk smakend dessert met de naam van de wiskundige Fibonacci. Met daarnaast een flinke plak witte gevulde chocolade. Koffie met de meest heerlijke chocoladebonbons en gourmandises. Bij de voorgerechten een uitstekend glas Italiaanse witte wijn uit de streek van het Gardameer. Het glas rood, een Crianza Ribero del Duero was ok. Misschien dat een Reserve nog beter gepast had. Uitstekende bediening. De chef, en Sous-chef, komen ook geregeld langs aan de tafel. Geen wonder de twee sterren in de Michelin gids. Misschien komt er ooit nog wel een derde aan.
Platzerw .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We hadden het 6 gangen chef's menu genomen (99,- euro) en het was iedere euro dik waard ! Uiteraard mag je heel wat verwachten voor dit geld, en de reputatie, maar elke gang was bijzonder mooi gemaakt, met heel veel smaken, en een perfecte bereiding. Bij 2 gangen hadden de smaken op het bord wellicht iets vloeiender in elkaar kunnen lopen, maar dat is dan ook het enige wat opgemerkt kan worden. Verder was de bediening excellent en de timing tussen de gerechten constant en precies goed. Vanwege het mooie weer zaten we buiten op het schitterende terras "aan de poel". Enige puntje van aandacht is dat de zon nogal fel en recht op sommige tafels en in het gezicht schijnt gedurende enige tijd. Wij vinden het niet prettig om in een volle zon te moeten eten. Iets andere parasols of luifels kan dit voorkomen. Maar dit is dan ook het enige wat op te merken valt bij het buiten eten. Ander punt is wel de WC capaciteit. Het herentoilet heeft slechts 1 afgesloten wc, en 2 urinoirs. Voor een restaurant van dit nivo en met deze capaciteit is dat echt te weinig en ik moest dus ook tot 2x toe in de rij wachten wat nooit plezierig is ....Maar afsluitend is de enige conclusie dat we een "top" avond gehad hebben, en we komen graag terug.