Over het restaurant Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

Altijd al eens een blik op een professionele keuken willen werpen? In dit restaurant, gelegen aan de rivier de Vecht, kun je ongegeneerd genieten van alle dynamiek die een keuken in een restaurant moet hebben. Het restaurant ligt midden in de natuur en geeft uitzicht op het Vechtdal. Prachtig ruim terras waar natuurbeleving naadloos overgaat in een culinaire smaakbeleving. Het beste van twee dingen waar je eindeloos zult genieten. Streekproducten en veel groenten worden door creatieve handen gevormd tot een smaakvol gerecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Dagelijks:

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

Bernadette1958 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Terecht al vaak bewierookt. Creatief, prachtige ingrediënten en combinaties hiervan. Met liefde voor het “koks-vak” werkt de crew aan geweldige hoogstandjes. Een streling voor oog en tong. Sterrenwaardig.
Grietje B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Mooie sfeervolle lokatie. Vriendelijke en goede bediening. Lekker gegeten.
Lunch met familie uit diverse delen van het land, waardoor het prettig is dat het je goed kunt parkeren.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Sfeervol ingericht, maar duidelijk de stilte voor de (kerst) storm want we waren de enigen die kwamen lunchen. Maakt niets uit, het eten (eekhoorntjesbrood soep en Pompoensoep vooraf met dikke snee brood, verschillende hoofdgerechten zoals flammkuchen en een boerenbroodje waren erg lekker. Goede huiswijn erbij, Royale porties, vriendelijke behulpzame bediening . Kortom prima. Volgend jaar misschien het echte werk: kerstdiner....
karin H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
ter gelegenheid van onze dochters verjaardag hebben wij voor een verrassingsmenu gekozen en wij zijn blij verrast. alle smaken klopten, alles was mooi in balans. Er stond een zoutvaatje op tafel maar die staat er puur als decoratie als je het ons vraagt. Dit keukenteam weet waar ze mee bezig zijn. De bediening was vriendelijk maar gereserveerd en erg jong. wij hebben er een hotelovernachting bij aangeplakt zodat iedereen een glaasje kon drinken. De kamers en ontbijt waren een prima afsluiting met onze ontmoeten van mooirivier.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening
lisa J.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Hier 20 oktober gegeten met famillie
We hadden een 4 gangen menu.
Fantastische gerookte zalm met brioche,coquille met groene curry,diamanthaas met geroosterde groenten en na peer met koffie en hazelnoot.
Plaatjes om te zien.
Een heerlijk wijnarrangement maakte het feest compleet.
Een puntje van kritiek : we werden niet goed ontvangen in het restaurtant en het was onduidelijk bij wie we moesten zijn
Maar al met al een heerlijke avond
MWubs .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
Vanavond ons 3-jarig huwelijk gevierd met een heerlijk etentje bij mooirivier. De ontvangst was vriendelijk en we mochten zelf een plekje uitzoeken. Op gegeven moment kwamen we heel kort in gesprek over mijn zwangerschap met de bediening waarna zij zelf ging vragen welke gerechten ik wel/niet kon eten. Ontzettend attent!
We hebben beide gekozen voor het 4-gangen dagmenu en kregen:
- Eendenborst met verschillende soorten bereidingen van biet (eendenlever voor mijn man erbij).
- Oosterse soep (met gamba's voor mijn man erbij).
- Kalfssukade voor de zwangere en diamanthaas medium gebakken voor de niet zwangere.
- Appelijs, pannacotta van appel en basilicumcake als nagerecht.
Alles was goed op smaak, hebben genoten. De bediening was persoonlijk en vriendelijk. Wel werd het later op de avond wat rumoerig doordat er veel hotelgasten (leek een groep) kwam om een hapje te eten en iedereen elkaar begroette en bij kletste. Hierdoor konden we elkaar wat minder goed verstaan.
Zeker iets om nog eens terug te komen en dan te genieten op het terras aan de Vecht met mooi weer!
eusje .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Een fantastische keuken en dito bediening in een prachtige ambiance! Werkelijk alles klopt hier. We hebben genoten van de vele smaaksensaties tot en met de friandises toe.
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Erg goed gegeten bij Mooirivier, aandacht voor detail, goed smaken, bijpassende wijnen tot zelfs ...proef dit wijntje ook eens. Kom je niet vaak meer tegen.
Gaan we zeer zeker nog eens naar toe.
Ieneke F.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
15-07-2017 bij MooiRivier gegeten met een gezelschap van 10 personen. Binnen bleek de akoestiek slecht, mede door een luidruchtig gezelschap, dus zijn we buiten gaan zitten. Fantastische locatie, minder comfortabele stoeltjes. Tevoren contact gehad over mijn dieetwensen ( glutenvrij en vegetarisch). Geen keus of inspraak, mijn menu voldeed wel aan de dieeteisen. Met het glutenvrij brood ging het mis; een half uur lang kreeg ik te horen dat het in de oven stond nadat ik er zelf om had moeten vragen. Uiteindelijk kreeg ik 2 lauwe, matig afgebakken broodjes net nadat ik mijn voorgerecht op had. Hoewel het restaurant zich er op voorstaat groente een hoofdrol te geven, vond ik dat niet terug in de gerechten. Twee groene asperges bij het hoofdgerecht is wel erg beperkt en enkele slablaadjes met dressing (prima en knapperig, overigens) die bovendien extra betaald moesten worden vind ik onvoldoende. Mooi servies en vriendelijke bediening.
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hele fijne attente bediening. Het is wel druk soms maar toch vergeten ze je niet. Vriendelijk. Heel fijn. Eten was erg goed en niet standaard. Fijn!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Afgelopen weekend voor de tweede keer gegeten bij Mooirivier / aan de over. Opnieuw een fantastische ervaring. Niet alleen was het eten uitstekend, ook de bediening was top. De timing was voor ons perfect, niet te snel en niet te traag. En last but not least: het was een heerlijke zwoele avond waardoor we extra konden genieten van het waanzinnige uitzicht.

We kozen voor het vijfgangenverrassingsmenu, en achtereenvolgens kwamen voorbij zalm, bisque, diamanthaas, kazen en dessert. Wat een feest, met prachtig opgemaakte borden. Ook op de begeleidende wijnen was niks aan te merken.

Enige aandachtspuntjes: de truffel bij het hoofdgerecht was niet als zodanig te herkennen, we misten de typische truffelsmaak dus. En wij worden doorgaans erg blij van een of meerdere amuses, maar die ontbraken. Het brood en de friandises daarentegen waren weer top.

Aanrader dus, wij komen hier zeker weer terug!
Ramon S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Hier gegeten 1e pinksterdag. Het zal gezien de cijfers hier wel toeval zijn, maar het is ons zeer slecht bevallen.
Allereerst de binnenkomst: de tafeltjes dicht op elkaar, meer een vreetschuur dan een stijlvolle locatie
Daarna: gekozen voor het menu met vooraf carpaccio. Lekker met mayo (niet), een hele berg truffelschraapsel (zag er niet uit) en als je er dan rucola over doet, zorg dan dat dat genoeg en vers (niet geheel onbelangrijk) is.
Hoofdgerecht was biefstuk zei de dame met bloemkool en sperzieboontjes. Nou, twijfelachtig of het wel biefstuk was, groenten was van zo'n kleine portie dat het meer decoratie was, en er zaten onvermeld ook linzen bij. Bovendien lag dat alles in een ziltige hoop hollandaise saus (ook onaangekondigd) waardoor de groenten (en ook het vlees) niet meer apart te eten was.
Het ergste was echter dat we na bijna een uur wachten koud vlees kregen. Bij melding daarvan konden we kiezen tussen dooreten of terugbrengen. Dat laatste kon echter wel een tijdje duren zie de dame. We mochten zelf kiezen! Toch voor terugbrengen gekozen en zie daar: binnen 1 minuut (!) kwam de vermoeide chef met nieuwe steaks (het waren geen biefstukken meer). Hete borden, heet vlees het leek allemaal prima. Maar binnen 1 minuut een nieuwe gerecht had ons achterdochtig moeten maken; het vlees was gewoon rauw. We hadden geen zin meer in terugbrengen (hadden we wel moeten doen), maar hebben de patat (erg lekker) en het toetje (prima) opgegeten. Wel nog gezegd dat het vlees rauw was (het stuk dat nog op het bord lag zag er niet uit) maar daar kwam geen reactie op. Nog onvermeld: bij biefstuk verwachten wij de vraag of ie raw, medium of well-done moet en de tweede keer ontbrak de bloemkool ook volledig (of was ie stiekem verdronken in die ranzige saus)
Het zal de drukte wel zijn geweest in combinatie een tijdelijke onderbezetting of een baaldag van de kok, maar de pret was er voor ons wel af
Co H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het restaurant hoort bij het mooie hotel Mooirivier. Modern igericht, met prettige stoeltjes. Zeer vriendelijke, geïnformeerde en attente bediening. Wij hebben heerlijk gegeten! Vooraf de bisque van rivierkreeftjes voor mij (erg lekker) en de carpaccio voor mijn tafelgenoot (ook lekker). Daarna voor mij de risotto met paddenstoeltjes (ook weer erg lekker, alleen wel in een grote hoeveelheid) en voor mij tafelgenoot de vis uit het menu. Een dessert van chocolademousse en creme van cheesecake, samen met een fles heerlijke wijn maakten de avond compleet. De koffie hebben we op het terras van de bar genuttigd, omdat het weer nog zo heerlijk was buiten. Aanrader!
Géraldine S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Mooie setting, uitstekend eten, zeer aangename bediening. Maar sommige bediende zijn leuker/enthousiaster/meer kennis dan andere. Maar bleek dus dat wij door een stagiaire geholpen werden. Dat is prima, daar zijn we allemaal doorheen gekomen. Maar wat extra coaching aan de stagiaire zou goed zijn.
Denk aan de wijnkaart voorleggen, en een wijnarrangement aanbieden! Ik kwam die info niet op de kaart tegen en vroeg er zelf naar... dat soort voorbeelden... Dit heeft verder het plezier niet gedrukt, maar het is gewoon een opbouwende opmerking voor het MT.
Wij komen graag weer eens terug en laten on dan weer graag verrassen ...
Roberto V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij hebben hier a l carte gegeten, eten prima, wijnkaart biedt weinig goedkope opties >39.
Locatie is overvuld, geen privacy en meubilair is typisch congresshotel, jammer.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Fantastisch eten, heerlijke locatie en vriendelijk personeel. Pareltje aan de vecht
Truus N.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Een culinair feestje. Vanavond voor de tweede keer hier genoten van het verrassingsmenu. Het was wederom heerlijk om hier eten. Erg leuk om de topkoks aan het werk te zien in de schitterende open keuken. Bediening is erg vriendelijk en professioneel
Truus N.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een culinair feestje. We waren hier voor de tweede keer, en het verrassing menu was weer heerlijk. Super om de koks in de mooie open keuken aan het werk te zien. Vriendelijke en goede bediening. Absolute aanrader. We komen zeker nog eens terug.
Emily20 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dinsdag zijn wij (vriendin en ik) wezen lunchen bij Hotel Mooirivier/Restaurant aan de Oever. op aanrader van de vriendelijke kok in de mooie open keuken zijn wij voor de clubsandwich en boerenbrood met gerookte runder rib-eye gegaan, in een woord FANTASTISCH!! nog nooit zo'n lekker broodje gegeten. daarna nog genoten van een goed glas wijn en lekkere bitterballen. helaas moesten wij toen onze reis voortzetten maar wij komen zeker nog vaak terug naar deze prachtige plek.