Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

Oude Oever 10 7722 VE Dalfsen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Emily20 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dinsdag heerlijk wezen lunchen bij Hotel Mooirivier/Restaurant aan de oever. Op aanrader van de vriendelijke kok in de mooie open keuken hebben mijn vriendin en ik en gekozen voor een clubsandwich en een boerenbrood met gerookte runder rib-eye. in een woord FANTASTISCH!! nog nooit zo'n heerlijk broodje gegeten. daarna nog genoten van een glas wijn en lekkere bitterballen, helaas moesten wij onze reis toen voortzetten maar wij komen zeker nog een keer terug om te genieten van deze prachtige plek.
Emily20 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dinsdag zijn wij (vriendin en ik) wezen lunchen bij Hotel Mooirivier/Restaurant aan de Oever. op aanrader van de vriendelijke kok in de mooie open keuken zijn wij voor de clubsandwich en boerenbrood met gerookte runder rib-eye gegaan, in een woord FANTASTISCH!! nog nooit zo'n lekker broodje gegeten. daarna nog genoten van een goed glas wijn en lekkere bitterballen. helaas moesten wij toen onze reis voortzetten maar wij komen zeker nog vaak terug naar deze prachtige plek.
R. E.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Fantastisch restaurant met grote open keuken en vriendelijk personeel. Ik ben hier zakenlijk enige weken achter elkaar geweest. En heb hier dagenlijks genoten van een zeer afwisselend 3 gangen diner. Iedere avond was het weer een feest om hier te mogen eten. De gerechten worden schitterend opgediend, de combinatie van kleuren, ingrediënten en smaken zijn perfect op elkaar afgestemd. Dit restaurant behoort tot de besten van Nederland.
RobbieHoekstra .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Voor een tweedaagse zakelijke vergadering er vergaderd, geluncht, gedineerd en ontbeten. Als veganist had ik bij het bestuderen van de on line menukaart twijfel, want er is op de kaart geen aandacht voor vegetarisch en veganistisch. Vervolgens per mail contact gehad met mijn strenge "wensen". Een eerder zakelijk diner aldaar in 2015 heb ik afgeslagen.

Samenvattend: keurig voor elkaar, vertrouwd, smakelijk en gezond gegeten. Een pluim voor het personeel van Mooirivier.

Algemeen: Als ik zelf voor ons bedrijf vergaderingen of uitjes organiseer, doe ik een voorselectie via de menukaart per internet. Dat doen waarschijnlijk meer organisatoren.
Hopelijk benut Mooirivier dit segment en komt er standaard een vegetarische en veganistische paragraaf op de kaart, of een zin dat men er gaarne rekening mee houdt.
In mijn geval is Mooirivier er in ieder geval uitstekend in geslaagd. Dank!
Kelderdwerg .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij hebben 4 dagen verbleven in het hotel op basis van logies ontbijt.
De eerste avond hebben we a-la-carte gegeten op het terras met de rivier op 3m afstand.
Het eten is ons zo goed bevallen dat we voor de rest van ons verblijf de kunsten van de keuken uitgebreid hebben kunnen beoordelen. We hebben geen dag hetzelfde gegeten. Het dagmenu kon zelfs een beetje aan onze wensen worden aangepast. Alle gerechten werden met aandacht voor detail opgediend. De smaakcombinaties van de diverse ingrediënten waren prima in balans. De porties zijn, bij 3 gangen, net genoeg om voldoende gevoed en tevreden de tafel te verlaten om eventueel op het hoger gelegen terras de avond met koffie, thee en eventueel iets sterkers te beëindigen. De kookkunsten zijn van een hoog niveau. De bediening is vriendelijk, correct en ze nemen tijd voor prietpraatje. Niet voor niets wordt het hotel vermeld in de Michelin gids van 2016. Wij sluiten ons daar bij aan en komen zeker nog een keer.
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het hotel-restaurant doet in alle opzichten zijn naam eer aan: het ligt aan de oever van een mooi riviertje. Gezien de wat afgelegen ligging zal het restaurant wel vooral door de hotelgasten worden gebruikt. Van buiten maakt het geheel een wat introverte indruk, alleen de auto's op het vrijliggende parkeerterrein wezen op enig leven. De (hotel)entree doet denken aan een conferentieoord en maakt een weinig gastvrije indruk, het keurige doch wat kil aandoende restaurant ligt vrij veraf, in een soort souterrain. We kozen ervoor om alleen een hoofdgerecht te gebruiken en kozen voor de 'gegrilde Bavette'. En die was meer dan voortreffelijk, mals en precies goed van kleur. De daarbij geserveerde groenten en frites waren goed, doch niet verrassend, de daarbij gedronken open wijn (Buglioni) was daarentegen weer wel in positieve zin verrassend. De afgetikte € 79,90 (twee personen) vonden wij zeer redelijk.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Perfect! ..... Van A tot Z. Alles klopt ... Van ontvangst tot afscheid .. Vriendelijk professioneel en degelijk .. Er wordt hier hard gewerkt om alles goed te doen en dat lukt uitstekend!
Bosman84 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Bijzonder genoten van een heerlijk diner bij Mooirivier. Heerlijk aan het water op het terras gezeten, wat een fijne plek; even wegdromen van de werkelijkheid.. Zeer gastvrije ontvangst, goede wijnen en een uitstekende keuken! Voor ons een plek om vaker te komen!
Balayer .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben hier lekker gegeten, heerlijk bereide gerechten. Er wordt ook een heerlijke Merlot-wijn geschonken. De bediening is erg beleefd en vriendelijk. De ligging van het restaurant onovertroffen, prachtige plek langs de Vecht.

Toch een paar kleine puntjes (die de pret niet mochten drukken maar toch het vermelden waard zijn):

- De kaart vonden we wat aan de beperkte kant, 3 keuzes per gang
- De prijs van een 3-gangen diner is wat aan de hoge kant (€35). Wij hebben vergelijkbare menu's gehad elders waarvan de prijs onder de 30 euro bleef.
- Het was jammer dat het diner niet buiten wordt geserveerd. Het uitzicht over de Vecht is in het restaurant wat beperkt.

Maar overall: wij komen vast nog eens terug!
LooPercuS .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Dit keer hebben we zowaar in het zonnetje meer dan voortreffelijk gegeten bij Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier.
Er is naast het restaurant binnen namelijk ook ‘n mogelijkheid om buiten op het terras te zitten aan het water. Dit biedt een prachtig uitzicht op de rivier de Vecht. Absoluut een van de mooiste plekjes in Dalfsen om een glaasje te drinken of om iets te eten.
De salade was heerlijk en de wijn uitstekend. Mede door de vriendelijke bediening, de fijne sfeer en dat prachtige uitzicht is dit een absolute topper in Dalfsen.
FamilievanVeen .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Al meerdere malen geweest, maar nu in het vernieuwde restaurant met onze vrienden en kinderen. Wat een geweldige dynamiek met die open keuken. We zaten aan de chefs table bij de keuken, erg leuk! De gerechten zagen er weer fantastisch uit en de smaken waren erg mooi! De wijnen die er bij geschonken werden sloten goed aan bij de gerechten. De bediening was erg vriendelijk en competent. Ik geef het niet vaak maar het krijgt van mij een dikke 10!
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant in hotel Mooirivier. Mooie verfijnde gerechten. Ook de wijnen, die bij de gerechten geadviseerd werden, waren erg lekker.
Zeker een restaurant om terug te komen. Bedankt Marjan van Veen.

Kathleen G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Gezellig, modern, makkelijk toegankelijk! Op het terras is het uitzicht prachtig, over de Vecht.
Super gemoedelijk. Het eten vonden wij zéér smaakvol. Echt een aanrader, voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Kaatje1989 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Wat hebben we weer genoten dit Valentijns weekend bij restaurant aan de oever!! Een heerlijke shared dining, het was heerlijk in combinatie met de mooie wijnen en de prettige bediening. We kijken nu al uit naar het volgende bezoek aan deze prachtige plek
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Bij Mooirivier word je echt verwend. Als conferentie hotel verwacht je een o.k. keuken maar het overtrof mijn verwachtingen.
De bediening was zeer vriendelijk en zeer behulpzaam.
Vooraf hadden we carpaccio. Deze was heerlijk met een truffel saus en kaas.
Als hoofdgerecht hadden we een black angus steak met frieten. De steak was versierd met linzen en zoete ui, de smaak was zeer goed.
Als toetje gekarameliseerde vruchten met honing, ook een topper.

Vanaf nu zit Mooirivier in mijn top 5 van beste restaurants!!
Wat fijn om te horen dat u genoten heeft van uw diner bij Mooirivier. We zullen uw complimenten doorgeven aan ons team en waarderen het dat u deze hier heeft gedeeld.

Hartelijke groet,
Het team van Mooirivier
Ivo D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Vorige week zaterdag hebben wij mogen dineren bij Mooirivier in Dalfsen.
Prachtige locatie aan de Vecht.
Eerst een drankje op het ruim opgezette terras.
Bij binnenkomst in het restaurant valt de gemoedelijke sfeer ons direct op. Het is een niet al te groot restaurant, maar erg sfeervol. Wij mochten plaatsnemen aan de ronde tafel met uitzicht op de Vecht. Prachtig plekje.
Op ons verzoek hebben we ons laten verrassen door de chef. Mooie gerechten. Fantastisch op smaak. Deze chef weet hoe hij zijn gasten kan laten genieten gedurende de hele avond. Het wijnarangement liet bij elk gerecht een heerlijke wijn schenken. Waardoor de smaken nog meer tot hun recht kwamen. En wat een genot om te genieten van de puurheid van het gerecht. Zonder alle bijgerechten welke de tafel altijd veel te vol maken. Geen gesnaai in patat, aardappelpartjes of salade met een te zure dressing... nee, gewoon kwaliteit eten! Genieten van de smaak van de chef. Heerlijk verrassend. Elk gerechtje anders, maar even bijzonder.
De bediening was uitstekend. Bij elke wijn een kleine uitleg, zo ook bij de gerechtjes welke geserveerd werden.
Dit restaurant is zeker de moeite waard om een avond door te brengen. Ongedwongen genieten van het uitzicht en de kwaliteit van het eten.
We hopen zeker nog eens terug te mogen komen.
Hartelijk dank voor uw mooie en gedetailleerde review. Fijn om te lezen dat u heeft genoten van uw bezoek aan ons restaurant en dat de wijnen en gerechten zo in de smaak vielen. We zien u graag nog eens terug in Dalfsen!

Alex R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Mooie plek, leuk hotel! Tafels buiten lijken van van camping kwaliteit en je hebt het gevoel dat er zo iets omvalt.. Echter de stoel zit goed! De bediening, loopt Kris kras door elkaar. Tijd dat de drankjes erZijn duurt lang, blijkbaar moet je hier minimaal een half uur wachten voor je de kaart hebt? Geen idee waarom? Maar het eten werd daarin tegen mooi achter elkaar geserveerd! De bediening laat steekjes vallen, vergeet drankjes, asbak vergeten, bestek te weinig, sommige geen kennis over het hotel! Dat was wat jammer aan deze avond maar het heeft gelukkig onze leuke avond niet in de weg gezeten! We hopen bij een volgende ervaring deze dingen niet tegen te komen.
Fijn om te horen dat u genoten heeft van een leuke avond bij ons! Wij verzekeren u dat wij uw feedback zeer serieus nemen en de door u genoemde punten mee zullen nemen bij onze trainingen om de service verder te optimaliseren. Wij hopen van harte dat u dit in de toekomst zelf wilt komen ervaren en kijken er naar uit u nog eens te verwelkomen bij Mooirivier.

Team Mooirivier
Karen P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Na een eerdere zeer goede ervaring was ons tweede bezoek aan Mooirivier nogal teleurstellend. Het was mooi weer en hoogseizoen toen we met ons drieën op het terras aan het water gingen zitten. Vanaf het hoger gelegen terras werd ons door een dame medegedeeld: "U mag hier plaatsnemen; het benedenterras is gesloten." Mag?
Het was kwart voor drie 's middags en wij wilden een hapje eten. Niet mogelijk; lunch tot half drie bij Mooirivier. De enige mogelijkheid was appelgebak of de keuze uit bitterballen en garnalenkroketjes. We bestelden 2 appelgebak en 1 x garnalenkroketjes. Na lang wachten werden appelgebak en bitterballen geserveerd. Hoewel er citroenen met kruidnagel op tafel stonden, kwamen er hordes wespen op de appeltaart af, zodat we die maar binnen, staand aan de bar opgegeten hebben. Gasten aan een andere tafel hebben hun appelgebak helemaal niet op kunnen eten en het een paar tafeltjes verder neergezet. Toen ik later tegen een van de dames van de bediening zei dat het wellicht zinnig was om de gasten op het terras het appelgebak af te raden, was het antwoord: "we doen heel veel tegen de wespen, maar de mensen willen nu eenmaal buiten zitten". Niet mijn logica.
Voor een tweede consumptieronde vroegen we om water voor de hond en nog een thee en een water voor ons. Het water voor de hond werd bij andere gasten (zonder hond) gebracht en de consumpties werden vergeten. Toen ik ging afrekenen wat we wel gebruikt hadden, werd netjes gevraagd of alles naar wens geweest was. Dat was het dus niet. Dat de consumpties vergeten waren werd voor kennisgeving aangenomen en toen ik zei dat er bitterballen geserveerd waren in plaats van garnalenkroketten, was de reactie: "o; maar waren ze wèl lekker?"
Toen ik nog eens op de wespen terugkwam kreeg ik hetzelfde antwoord als van de andere dame. Die tekst onthouden ze goed.
Hartelijk dank voor uw feedback. We vinden het jammer om te horen dat uw laatste bezoek een teleurstellende ervaring was, dat is natuurlijk niet de bedoeling! We zouden deze situatie heel graag persoonlijk met u willen bespreken, mogen wij contact met u opnemen? U kunt uw gegevens achterlaten via info@mooirivier.nl of bellen naar 0529-478 777 en vragen naar Monique Jansen of Gerdi Snoeijer.

Reactie van proever:

Gedane zaken nemen geen keer en bovenstaande nog eens bespreken lijkt mij dan ook overbodig. Mijn kritiek is opbouwend bedoeld en ik hoop een volgende keer op weer een goede ervaring met Mooirivier, ook voor andere gasten.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Hier met een groep geluncht. Een prachtige lokatie en prima bediening.
Ook het eten was heerlijk en met name de kroketten kregen veel lof.
De witte huiswijn en de rosé pasten er prima bij.
Een minpunt is het water. Het stond voor € 7,50 op de rekening. Dat is toch niet meer van deze tijd.
Maar het het zo'n prima plek, dat we hier beslist weerkomen.
Bedankt voor uw review, dat waarderen we zeer. Goed om te horen dat het zo bevallen is! Uw opmerking over het water zullen we zeker in ons team bespreken. Tot de volgende keer in Dalfsen!

PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Prachtige lokatie. Zoals de naam al suggereert krijg je een beetje een Zuid-Afrikaans gevoel.
Aangenaam en keurig gekleed bedienend personeel. Er werd enige druk uitgeoefend om het huisapperatief te nemen en het verrassingsmenu. En we moesten vragen om de menukaart te krijgen.
Maar na deze wat moeizame start verder voortreffelijk gegeten.
Als amuse een fantastisch soepje van Waterkers.
Onze gerechten (5) zagen er prachtig uit.
De Ceviche van Zeebaars met zoete aardappel en koriander is een mooi en smaakvol gerecht.
Bij zulke mooie gerechten wordt je misschien erg kritisch, de gebraiseerde varkenswang zag er ook fraai uit, maar de wang was wat droog en hard. De mousse van bloemkool ( prachtig ringetje) was te koud. Nadat de temperatuur wat steeg kwam veel meer smaak vrij. De Langoustines waren perfect.
Over de schol met Artisjok en ham valt alleen maar positiefs te melden en ook de Dorade met lichte knoflookschuim was heerlijk. De combinatie met tuinbonen en octopus was verrassend aangenaam.
Het gekarameliseerde warme fruit met vanille ijs was een waardige afsluiting.
De wijnkaart is niet erg uitgebreid.
Conclusie: voortreffelijk restaurant. Komen zeker terug.
Hartelijk dank voor uw mooie en uitgebreide review, fijn om te horen dat u zo genoten heeft. Uw complimenten en feedback zullen we zeker in ons team bespreken. Leuk om te lezen dat u van plan bent om terug te komen, we zien uit naar uw komst!