Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

Oude Oever 10 7722 VE Dalfsen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

Altijd al eens een blik op een professionele keuken willen werpen? In dit restaurant, gelegen aan de rivier de Vecht, kun je ongegeneerd genieten van alle dynamiek die een keuken in een restaurant moet hebben. Het restaurant ligt midden in de natuur en geeft uitzicht op het Vechtdal. Prachtig ruim terras waar natuurbeleving naadloos overgaat in een culinaire smaakbeleving. Het beste van twee dingen waar je eindeloos zult genieten. Streekproducten en veel groenten worden door creatieve handen gevormd tot een smaakvol gerecht.

Meer informatie over restaurant Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Dagelijks:

Ieneke F.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
15-07-2017 bij MooiRivier gegeten met een gezelschap van 10 personen. Binnen bleek de akoestiek slecht, mede door een luidruchtig gezelschap, dus zijn we buiten gaan zitten. Fantastische locatie, minder comfortabele stoeltjes. Tevoren contact gehad over mijn dieetwensen ( glutenvrij en vegetarisch). Geen keus of inspraak, mijn menu voldeed wel aan de dieeteisen. Met het glutenvrij brood ging het mis; een half uur lang kreeg ik te horen dat het in de oven stond nadat ik er zelf om had moeten vragen. Uiteindelijk kreeg ik 2 lauwe, matig afgebakken broodjes net nadat ik mijn voorgerecht op had. Hoewel het restaurant zich er op voorstaat groente een hoofdrol te geven, vond ik dat niet terug in de gerechten. Twee groene asperges bij het hoofdgerecht is wel erg beperkt en enkele slablaadjes met dressing (prima en knapperig, overigens) die bovendien extra betaald moesten worden vind ik onvoldoende. Mooi servies en vriendelijke bediening.
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hele fijne attente bediening. Het is wel druk soms maar toch vergeten ze je niet. Vriendelijk. Heel fijn. Eten was erg goed en niet standaard. Fijn!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Afgelopen weekend voor de tweede keer gegeten bij Mooirivier / aan de over. Opnieuw een fantastische ervaring. Niet alleen was het eten uitstekend, ook de bediening was top. De timing was voor ons perfect, niet te snel en niet te traag. En last but not least: het was een heerlijke zwoele avond waardoor we extra konden genieten van het waanzinnige uitzicht.

We kozen voor het vijfgangenverrassingsmenu, en achtereenvolgens kwamen voorbij zalm, bisque, diamanthaas, kazen en dessert. Wat een feest, met prachtig opgemaakte borden. Ook op de begeleidende wijnen was niks aan te merken.

Enige aandachtspuntjes: de truffel bij het hoofdgerecht was niet als zodanig te herkennen, we misten de typische truffelsmaak dus. En wij worden doorgaans erg blij van een of meerdere amuses, maar die ontbraken. Het brood en de friandises daarentegen waren weer top.

Aanrader dus, wij komen hier zeker weer terug!
Ramon S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Hier gegeten 1e pinksterdag. Het zal gezien de cijfers hier wel toeval zijn, maar het is ons zeer slecht bevallen.
Allereerst de binnenkomst: de tafeltjes dicht op elkaar, meer een vreetschuur dan een stijlvolle locatie
Daarna: gekozen voor het menu met vooraf carpaccio. Lekker met mayo (niet), een hele berg truffelschraapsel (zag er niet uit) en als je er dan rucola over doet, zorg dan dat dat genoeg en vers (niet geheel onbelangrijk) is.
Hoofdgerecht was biefstuk zei de dame met bloemkool en sperzieboontjes. Nou, twijfelachtig of het wel biefstuk was, groenten was van zo'n kleine portie dat het meer decoratie was, en er zaten onvermeld ook linzen bij. Bovendien lag dat alles in een ziltige hoop hollandaise saus (ook onaangekondigd) waardoor de groenten (en ook het vlees) niet meer apart te eten was.
Het ergste was echter dat we na bijna een uur wachten koud vlees kregen. Bij melding daarvan konden we kiezen tussen dooreten of terugbrengen. Dat laatste kon echter wel een tijdje duren zie de dame. We mochten zelf kiezen! Toch voor terugbrengen gekozen en zie daar: binnen 1 minuut (!) kwam de vermoeide chef met nieuwe steaks (het waren geen biefstukken meer). Hete borden, heet vlees het leek allemaal prima. Maar binnen 1 minuut een nieuwe gerecht had ons achterdochtig moeten maken; het vlees was gewoon rauw. We hadden geen zin meer in terugbrengen (hadden we wel moeten doen), maar hebben de patat (erg lekker) en het toetje (prima) opgegeten. Wel nog gezegd dat het vlees rauw was (het stuk dat nog op het bord lag zag er niet uit) maar daar kwam geen reactie op. Nog onvermeld: bij biefstuk verwachten wij de vraag of ie raw, medium of well-done moet en de tweede keer ontbrak de bloemkool ook volledig (of was ie stiekem verdronken in die ranzige saus)
Het zal de drukte wel zijn geweest in combinatie een tijdelijke onderbezetting of een baaldag van de kok, maar de pret was er voor ons wel af
C H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het restaurant hoort bij het mooie hotel Mooirivier. Modern igericht, met prettige stoeltjes. Zeer vriendelijke, geïnformeerde en attente bediening. Wij hebben heerlijk gegeten! Vooraf de bisque van rivierkreeftjes voor mij (erg lekker) en de carpaccio voor mijn tafelgenoot (ook lekker). Daarna voor mij de risotto met paddenstoeltjes (ook weer erg lekker, alleen wel in een grote hoeveelheid) en voor mij tafelgenoot de vis uit het menu. Een dessert van chocolademousse en creme van cheesecake, samen met een fles heerlijke wijn maakten de avond compleet. De koffie hebben we op het terras van de bar genuttigd, omdat het weer nog zo heerlijk was buiten. Aanrader!
Geraldine S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Mooie setting, uitstekend eten, zeer aangename bediening. Maar sommige bediende zijn leuker/enthousiaster/meer kennis dan andere. Maar bleek dus dat wij door een stagiaire geholpen werden. Dat is prima, daar zijn we allemaal doorheen gekomen. Maar wat extra coaching aan de stagiaire zou goed zijn.
Denk aan de wijnkaart voorleggen, en een wijnarrangement aanbieden! Ik kwam die info niet op de kaart tegen en vroeg er zelf naar... dat soort voorbeelden... Dit heeft verder het plezier niet gedrukt, maar het is gewoon een opbouwende opmerking voor het MT.
Wij komen graag weer eens terug en laten on dan weer graag verrassen ...
Roberto V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij hebben hier a l carte gegeten, eten prima, wijnkaart biedt weinig goedkope opties >39.
Locatie is overvuld, geen privacy en meubilair is typisch congresshotel, jammer.
Els B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Fantastisch eten, heerlijke locatie en vriendelijk personeel. Pareltje aan de vecht
Truus N.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Een culinair feestje. Vanavond voor de tweede keer hier genoten van het verrassingsmenu. Het was wederom heerlijk om hier eten. Erg leuk om de topkoks aan het werk te zien in de schitterende open keuken. Bediening is erg vriendelijk en professioneel
Truus N.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een culinair feestje. We waren hier voor de tweede keer, en het verrassing menu was weer heerlijk. Super om de koks in de mooie open keuken aan het werk te zien. Vriendelijke en goede bediening. Absolute aanrader. We komen zeker nog eens terug.
Emily20 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dinsdag zijn wij (vriendin en ik) wezen lunchen bij Hotel Mooirivier/Restaurant aan de Oever. op aanrader van de vriendelijke kok in de mooie open keuken zijn wij voor de clubsandwich en boerenbrood met gerookte runder rib-eye gegaan, in een woord FANTASTISCH!! nog nooit zo'n lekker broodje gegeten. daarna nog genoten van een goed glas wijn en lekkere bitterballen. helaas moesten wij toen onze reis voortzetten maar wij komen zeker nog vaak terug naar deze prachtige plek.
Emily20 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Dinsdag heerlijk wezen lunchen bij Hotel Mooirivier/Restaurant aan de oever. Op aanrader van de vriendelijke kok in de mooie open keuken hebben mijn vriendin en ik en gekozen voor een clubsandwich en een boerenbrood met gerookte runder rib-eye. in een woord FANTASTISCH!! nog nooit zo'n heerlijk broodje gegeten. daarna nog genoten van een glas wijn en lekkere bitterballen, helaas moesten wij onze reis toen voortzetten maar wij komen zeker nog een keer terug om te genieten van deze prachtige plek.
R. E.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Fantastisch restaurant met grote open keuken en vriendelijk personeel. Ik ben hier zakenlijk enige weken achter elkaar geweest. En heb hier dagenlijks genoten van een zeer afwisselend 3 gangen diner. Iedere avond was het weer een feest om hier te mogen eten. De gerechten worden schitterend opgediend, de combinatie van kleuren, ingrediënten en smaken zijn perfect op elkaar afgestemd. Dit restaurant behoort tot de besten van Nederland.
RobbieHoekstra .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Voor een tweedaagse zakelijke vergadering er vergaderd, geluncht, gedineerd en ontbeten. Als veganist had ik bij het bestuderen van de on line menukaart twijfel, want er is op de kaart geen aandacht voor vegetarisch en veganistisch. Vervolgens per mail contact gehad met mijn strenge "wensen". Een eerder zakelijk diner aldaar in 2015 heb ik afgeslagen.

Samenvattend: keurig voor elkaar, vertrouwd, smakelijk en gezond gegeten. Een pluim voor het personeel van Mooirivier.

Algemeen: Als ik zelf voor ons bedrijf vergaderingen of uitjes organiseer, doe ik een voorselectie via de menukaart per internet. Dat doen waarschijnlijk meer organisatoren.
Hopelijk benut Mooirivier dit segment en komt er standaard een vegetarische en veganistische paragraaf op de kaart, of een zin dat men er gaarne rekening mee houdt.
In mijn geval is Mooirivier er in ieder geval uitstekend in geslaagd. Dank!
Kelderdwerg .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij hebben 4 dagen verbleven in het hotel op basis van logies ontbijt.
De eerste avond hebben we a-la-carte gegeten op het terras met de rivier op 3m afstand.
Het eten is ons zo goed bevallen dat we voor de rest van ons verblijf de kunsten van de keuken uitgebreid hebben kunnen beoordelen. We hebben geen dag hetzelfde gegeten. Het dagmenu kon zelfs een beetje aan onze wensen worden aangepast. Alle gerechten werden met aandacht voor detail opgediend. De smaakcombinaties van de diverse ingrediënten waren prima in balans. De porties zijn, bij 3 gangen, net genoeg om voldoende gevoed en tevreden de tafel te verlaten om eventueel op het hoger gelegen terras de avond met koffie, thee en eventueel iets sterkers te beëindigen. De kookkunsten zijn van een hoog niveau. De bediening is vriendelijk, correct en ze nemen tijd voor prietpraatje. Niet voor niets wordt het hotel vermeld in de Michelin gids van 2016. Wij sluiten ons daar bij aan en komen zeker nog een keer.
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het hotel-restaurant doet in alle opzichten zijn naam eer aan: het ligt aan de oever van een mooi riviertje. Gezien de wat afgelegen ligging zal het restaurant wel vooral door de hotelgasten worden gebruikt. Van buiten maakt het geheel een wat introverte indruk, alleen de auto's op het vrijliggende parkeerterrein wezen op enig leven. De (hotel)entree doet denken aan een conferentieoord en maakt een weinig gastvrije indruk, het keurige doch wat kil aandoende restaurant ligt vrij veraf, in een soort souterrain. We kozen ervoor om alleen een hoofdgerecht te gebruiken en kozen voor de 'gegrilde Bavette'. En die was meer dan voortreffelijk, mals en precies goed van kleur. De daarbij geserveerde groenten en frites waren goed, doch niet verrassend, de daarbij gedronken open wijn (Buglioni) was daarentegen weer wel in positieve zin verrassend. De afgetikte € 79,90 (twee personen) vonden wij zeer redelijk.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Perfect! ..... Van A tot Z. Alles klopt ... Van ontvangst tot afscheid .. Vriendelijk professioneel en degelijk .. Er wordt hier hard gewerkt om alles goed te doen en dat lukt uitstekend!
bosman84 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Bijzonder genoten van een heerlijk diner bij Mooirivier. Heerlijk aan het water op het terras gezeten, wat een fijne plek; even wegdromen van de werkelijkheid.. Zeer gastvrije ontvangst, goede wijnen en een uitstekende keuken! Voor ons een plek om vaker te komen!
Balayer .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben hier lekker gegeten, heerlijk bereide gerechten. Er wordt ook een heerlijke Merlot-wijn geschonken. De bediening is erg beleefd en vriendelijk. De ligging van het restaurant onovertroffen, prachtige plek langs de Vecht.

Toch een paar kleine puntjes (die de pret niet mochten drukken maar toch het vermelden waard zijn):

- De kaart vonden we wat aan de beperkte kant, 3 keuzes per gang
- De prijs van een 3-gangen diner is wat aan de hoge kant (€35). Wij hebben vergelijkbare menu's gehad elders waarvan de prijs onder de 30 euro bleef.
- Het was jammer dat het diner niet buiten wordt geserveerd. Het uitzicht over de Vecht is in het restaurant wat beperkt.

Maar overall: wij komen vast nog eens terug!
LooPercuS .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Dit keer hebben we zowaar in het zonnetje meer dan voortreffelijk gegeten bij Restaurant Aan de Oever bij Mooirivier.
Er is naast het restaurant binnen namelijk ook ‘n mogelijkheid om buiten op het terras te zitten aan het water. Dit biedt een prachtig uitzicht op de rivier de Vecht. Absoluut een van de mooiste plekjes in Dalfsen om een glaasje te drinken of om iets te eten.
De salade was heerlijk en de wijn uitstekend. Mede door de vriendelijke bediening, de fijne sfeer en dat prachtige uitzicht is dit een absolute topper in Dalfsen.